<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

mulla Mandin kans sama onkelma..pitkän liturgian kirjoitin ja kone töppäsi... hienoa, että kaikilla menee kaikinpuolin hyvin

ja EevaN:lle paljon haleja ja jaksuja! Mullakin on joku ihmeen kestokrapula ja väsyttää..tekis mieli vaan nukkua, mutta pakko sinnitellä kun on koirat ja esikoinen 3 v. Kauhean poskiontelotulehduksen nakkas päälle niin en ole jaksanut olla edes tietokoneella...

no ainakin haluan tilittää tuosta esikoinen hoitoon laitosta

Kestovaippoja käytin siihen saakka kun tyttö täytti 2v sitten alkoivat valskaamaan ,enkä jaksanut aina olla pesemässä KAIKKIA vaatteita.

Tulevalle aion kyllä käyttää,kertovat, että poikavauvoilla ei kuulema niin valskais sieltä haarojen välistä, mutta jospa tämä onkin tyttö :)

Diinulle tosi paljon onnentoivotuksia

Esikoisen hoitoonlaitosta sen verran, että näin autottomana ja julkisten kulkuvälineisen ulottumattomissa koen todella ahdistavaksi, että kun vauvan synnyttyä emme pääse koko talvena mihinkään, täällä ei aurata teitä aamuisin vaikka taajamassa autaan ja on pitkä matka kerhoihin sun muihin. Hoidossa ollessaan Koen että lapseni saa ikäistään seuraa ja muita ihmiskontakteja 2 pv viikossa eli yht 16 h viikossa onko mahdollista, että jo näin pienen erossa olon jälkeen lapseni vieraantuvat toisistaan???!! Kertokaa joku mulle onko pitäviä todisteita? HAluan myös itse tutustua vauvaan,eikä se onnistu jos 3 vuotias rämäpää on kokoajan siinä mukana. Olen varmaan todella brutaali äiti...

Rosalinda 17+2
 
Viimeksi muokattu:
oon aiemminkin kirjotellut tänne mut kun enimmäkseen käyn tuota mitäs nyt puolta vaan lukemassa..

mulla on sisi kolmas tulossa, La oli eka 30.11 mutta muutettin np ultrassa 16.11...
Kaikki oli ok ja hyvin siellä yksi lapsi kasvoi.
Rakenneultra on jo varattuna.
Mahaa ei ole, kohtu on todella kalleellaan taaksepäin.
Pieniä liikkeitä jo tuntuu, sellaisia kevyitä potkuja ja hipaisuja.

Kestovaippoja käytän ehkä, sitten kun lapsi kasvaa. Alun sinappirallia en meinaa kertistenkään helppouden kanssa jaksaa :D
 
Myös täältä suurensuuret onnittelut Diinulle! :)

Ihanaa kun on hellettä. Olen ottanut aurinkoa urakalla. Olo on nyt reilun viikon ollut suorastaan hyvä, pahoinvoinnit ja päänsäryt ovat kaikonneet. Ja liikkeitä tunnen nyt varmuudella. Pikkuhiljaa voi sanoa sitä aidosti tarkoittaen, että raskaanaolo on ihanaa <3

Leeniliini ja Papu 18+4.
 
Diinulle suuret onnittelut! :)

Unicolle kiitokset kattavasta kestovaippa-vastauksesta! :)

Kahvia menee muutama kuppi päivässä. En tosin saa täyttä kuppia juotua, ehkä siis yhteensä kupillisen päivässä juon.

Maha on tullut esille. Masukuva pinoon laitoinkin kuvan, sieltä siis voi tiirailla mun masua :) Nyt kyllä maha kasvaa ihan silmissä ja jotenkin nousuut ns ylemmäs yön aikana :confused: Kuvasta maha kasvanut varmaan muutaman sentin jo :O

Mahan rasvailua en ole aloittanut enkä tiedä alanko edes rasvaamaan. Minä uskon että arpia tulee jos on tullakseen eikä siihen rasvat auta. Tuntuu että nuo rasvatkin on yksi tapa taas vaan rahastaa mammoja. Muutama tuttu jotka rasvasivat viikoilta 20 asti tuli silti kamalat arvet ja sitten muutama tuttu jotka eivät rasvailleet säilyivät ilman arpia. Siispä jos mulle arpia tulee niin sitten tulee ja niiden kanssa sitten opettelen elämään nenä pystyssä :p Suvun naisille ei ole tullut, jospa siis olisin vastaavat geenit perinyt.

Hmmmm olikohan muuta? :D

ON:
Aivan järjetön nälkä kokoajan :O Ihan sama kuinka ison ja terveellisen annoksen söisi, puolen tunnin päästä on pakko taas roikkua kaapilla. Tervetuloa liikakilot siis tänne vaan! :(
Pikkuisen potkut terävöitynyt ja päivittäin jämäköitä potkuja tuntuu :)
Ensi viikolla rakenneultra ja kauheat pähkäilyt että halutaanko me tietää sukupuoli vai ei jos se näkyy :whistle:
Mutta ei siis kummempia, kesän ihanista ilmoista nautiskellen :)
Ja huomenna poksuu taas ja viikon päästä jo puoliväli!!! :O Hurrrjan nopeaa menee aika, vastahan minä sen plussatestin tein!? :D

Tiukutus&Masi 18+6 :heart:
 
Nyt aion kirjoittaa kun viimeksi hermostuin niin että pötkin jääkaapille,ärsyttävää tosiaan kun teksti katoaa..Varsinkin jos on paljon kirjoittanut ja moneen kommentoinut. Mutta nyt uus yritys!

Ensin oma napa pois alta:
Tänään kun vauva potki todella voimakkaasti niin laitoin käden vatsan päälle ja pari potkua ja muljahdusta tunsin selvästi kädelläkin. Siitä tuli niin hyvä mieli! <3 Harmi että jumppa loppui kun mies tuli kokeilemaan. Vatsa kasvaa hurjasti ja tuntemattomatkin onnittelee,silti lähtöpaino pysynyt samana(onkohan meidän vaaka huijari?). Naapurilta hain tänään villasukkia ja pipoja vastasyntyneelle,muuten meillä ei olekaan vielä mitään uutta..jänittää se rakenneultra, en niinkään jännitä sitä,että onko kaikki hyvin(koska niin vahva olo että kaikki on hyvin) vaan jännitän sukupuolta! Ei ole mitään oloa mihinkään suuntaan,toivottavasti rakenneultrassa selviää, että ehtii vähän tuota vaatepuolta suunnitella. (viime raskaudessa meuhkasin että meidän vauvaa puetaan vain unisex-vaatteisiin,vähän ote vissiin höllentynyt.)

Diinu Onnea aivan valtavasti! Varmasti iso kivi putosi harteilta, onnea poikavauvasta<3

Mahan rasvailusta Mulla ei tullut arven arpea ennen 37 viikkoa,mutten sitten repesikin KOKO vatsa ja lantio. Ihan vieri viereen tuli pitkiä punaisia paksuja arpia jotka peittää edelleen koko vatsan. Nyt käytän Weledan raskausöljyä ihan sitä varten että nuo vanhat arvet saisi revetä hellästi ja toivon myös ettei uusia tulisi. Tosin en kyllä tiedä minne ne mahtuisivat.. Synnärilläkin naureskeltiin hyväntahtoisesti että "aikamoisen raidallinen olet".

Hoitoon viemisestä Meillä ei ole pahemmin vaihtoehtoja, halutaan laittaa lapset steineriin,mutta sinne pääsee vasta kun on 3v, joten asiaa ei tämän 2v esikoisen kohdalla tarvitse miettiä. Ja erittäin tyytyväinen näin vaikka toki tuleva talvi vähän kauhistuttaa. Onneksi meitä on kuitenkin kaksi vanhempaa niin poika pääsee sitten iltapäivällä isän kanssa puistoon. Jokainen perhe varmasti tietää mikä heille parhaiten sopii! Meille sattuu sopimaan kotona olo :)

Tiukutus Ihanaa että teillä on jo viikon päästä ultra! Varmasti ihanaa kun on niin pian :) Onnea sinne!

Nyt suihkuun ja nukkumaan,huomenna mennään kahden ystävän kanssa kahville juttelemaan tyttöjenjuttuja. Tekee niin hyvää päästä lapsettomalle brunssille,mamman pieni omaloma :)

Mandi ja kirppu 16+1
 
diinulle paljon onnea terveestä poikavauvasta :heart:
synttärisankarit paljon onnea kaikille täyttäneille :flower:
täällä ei vielä potkuja tunneta tai voi olla että ovat mutta tuntuvat enemmän ilmavaivoilta. eli ei ainaskaan mitään kovia potkuja vielä. välillä tuntuu että muljahtele masussa.
käytiin tänään tytön kanssa neuvolassa ihan vain tarkistamassa että masuasukilla on kaikki kunnossa. siellä se sydän jyskytti normaalisti. nyt voin ihan rauhassa odottaa seuraavaa neuvolaa mikä on vasta kolmen viikon päästä.
mahan rasvaus sain jo ensimmäisestä kunnon raskausarvet joten eipä paljon rasvaamiset enään auta...

cadillac ja toukka 15+3
 
IhanaaDiinu, onnea hyvistä uutisista! :)

Rasvaus, en ollu perehtynykkään ennenkun alotettiin keskustelemaan aiheesta ja mietin että en varmaan rasvaa mitenkään erityisesti. Mulla on aika kuiva iho noin muuten kauttaaltaan niin varmaan rasvailen taas sillon tällön koko vartalon ja ihan perusvoiteella. Arpia en pelkää varsinkaan jos ne mahaan tulee. Mulla on ollu paha akne pärstässä 18 vuotiaana ja sen jälkeen menny mielipiteet uusiks minkään arpien "kamaluudesta" kun niitä oli/on naama täysi.

Oon niin kateellinen teille jotka jo tuntee potkuja. Saatoin itekkin parina iltana tuntee jonkinlaista hipsutusta, hyvin pientä oli ja tiiä sitten menikö ilmavaivojen piikkiin.

Neuvolassa kävin eilen ja siellä täti tyrmäs heti ajatuksen että voisin viikkoa 20 aikasemmin tunteekkaan liikkeitä. Sanoi sitten masusta kanssa että "eheei se vielä noilla viikoilla näy" Vaikka kyllä monella jo näkyykin.
Mutta olimpahan lihonnu 2kg vaikka luulin etten ois yhtään ja muutenkin olin huolissani että kasvaako meistä kumpikaan vauva sekä minä, vaikka kohta pitäisi jo rueta kasvamaan. Mut kyl se siitä näköjään ja masua odotellessa :)

Minnuskalle myöhäiset onnittelut

Britney & 15+5
 
Huomenta!

Rasvailusta Ostin Body Shopista Kaakaovoirasvan ku siitä on ollu vaan hyvää juttua netissä, ja myyjäki suositteli raskausarpien ehkäisyyn, en tiedä sitte toimiiko, mutta voihan sitä aina yrittää :whistle: Makso sen 17e aika riittoisaa ...Toiseksi ostin natusan vauvaöljyn parilla eurolla , se toimii hyvänä lisänä.. Rasvailen masua aamuisin ja iltaisin alotin itseasiassa jo viikolla 12, kun olen kuullu että kannattaa alottaa hyvissä ajoin vaikka ei mahaa oliskaan??
Meillä ainaki geeneissä arpia niin pakko yrittää kaikkia keinoja :headwall:

Liikkeistä ei ole tietoakaan, en erota niitä normaalitoimiinasta, pitäis enempi kuulostella..

Oletteko harjotelleet lantion pohjan lihaksia säännöllisesti? mulla on aivan unohtunu koko asia en koskaan muista.. Pitäis varmaan alkaa harjotteleen.

Diinu ihania uutisia teille! :)

Onpa kiva hellepäivä tulossa!

Karoliina 18+1
 
diinu ihania uutisia :heart: onnea kovasti poikalupauksesta!

mitä mieltä olette, kai me laitetaan tuonne etusivulle nämä tyttö-/poikalupaukset? kohtahan niitä alkaa tulemaan, kun rakenneultrat alkaa. hurjaa miten pitkällä ollaan, jopa me loppukuun odottajat =)

karoliina tänks tuosta bodyshop-rasvan nimeämisestä! :) se oli just se mitä käytin esikoista odottaessa ja oli oikein hyvä, riittoisa, pehmeä ja rasvainen. mä käytin rasvaa myös siksi, että vatsa kutisi ja iho kuivui, auttoi siis siihenkin. mut tosiaan varmaan enempi mahan koko ja geenit vaikuttaa raitoihin kuin rasvailu, mutta ei pienestä varmistelusta haittaakaan ole ;) mä tosiaan selvisin viimeksi ilman raskausarpia mutta nyt tuntuu että voi tullakin arpia eikä ne tosiaan haittaa, vaikken tietty niitä erityisesti kaipaa :whistle:

lantion pohjan lihasten harjoittelu sen sijaan on VÄHÄN tärkeämpi asia (kuin masun rasvaus siis)... esikoista alkuun odottaessa sitä ei vielä tajunnutkaan kuinka tärkeä, mutta kyllä loppuraskaudessa, synnytyksen jälkeen ja nyt taas uudessa raskaudessa on muistanut, että juu, kannattaa todellakin tehdä jotain asian eteen.

aika mahtavaa että niin moni tuntee jo liikkeet ja jopa masun päältä! =) mä itsekin olen aika innoissani, koska olen melko varma että viime yönä tunsin liikkeitä moneen kertaan :heart: vielä ei tunnu potkuja, mutta semmoista "painetta, kuplintaa ja pullistelua", joka vaihtelee paikkaa =) oijoi, en melkein saanut nukuttua, kun piti kuulostella noita tuntemuksia moneen otteeseen illalla ja keskellä yötäkin.

kuinka usein teillä oikein on neuvoloita? mulla oli eka vkolla 10, seuraava vkolla 15 ja kolmas vasta vkolla 22+. olisi kyllä kiva käydä kuuntelemassa sydäänääniä useamminkin... mut joo, yritän ajatella että terveydenhuollolla on tärkeämpiäkin asioita kuin tämä, vaikka itselle se tietysti on suurinpiirtein maailman tärkein juttu =)

tänään alkaisi sitten LOMA ja huomenna suunnataan kohti Italiaa =) ollaan 3 vkoa reissussa ja eniten jännittää lentomatkat meidän villin 2-vuotiaan kanssa... muuten on tuttu konsepti: ensin talo vuokrattu tuttavaperheiden kanssa ja sitten kierrellään omalla porukalla vielä hetki :) odotan niin lepoa, hyvää ruokaa, lapsen kanssa touhuamista ja myös rauhallisia keskusteluhetkiä aikuisten kanssa iltaisin, kun lapset on saatu nukkumaan. ainut "harmi" ettei voi kaikkea haluamaansa nyt syödä eikä ottaa lasillista viiniäkään. tosin jälkimmäistä ei tee mielikään yhtään, mut ruoista kieltäytyminen on mulle vaikeaa!

aurinkoista kesän alkua kaikille ja mä palailen palstalle sitten varmaan joskus heinäkuun alkupuolella :wave:

t. manna8 + ernesto 15+6 :heart:
 
ONNEA DIINULLE HYVISTÄ UUTISISTA!!!

Tyttö ja Poikalupauksista Ois mun mielestä kiva jos laitettais ne etusivulle. Tehdäänkä nyt kuitenkin yks tällänen viesti minkä voi lainata ja siihen laittaa omansa niin lisään kerralla enenmmän vai laittavatko kaikki kiltisti mulle yksityisviestin mikäli ko. tiedon etusivulle haluavat?

Kahvista omnom. oon siis aina ollut kova kahvin juoja, ekoina viikkoina se ei harmikseni oikein maistunut mutta kyllä nyt taas on niin hyvää..

Liikkeistä Tajusin tosiaan muutama päivä sitten että kyllä ne kuplinnat liikkeitä on, monena ilta tuntui yksi tai kaksi sellaista yllättävää kuplaa alavatsalla. Autossa ja pöydän ääressä istuessa myös. (Samankaltaista kuin ilmavaivat, hajut jäi vain tulematta eikä tullut sellanenkaan fiilis että pieru olis hukassa.. Heh´heh)

Odotan niin kovin rakenneultraa..
Samaha 19+0 POKS POKS (tyttöolo)
 
Onnea Diinulle poikalupauksesta!

Mulla liikkeitä tuntuu päivä päivältä enemmän, vatsan päältä ei kuitenkaan vielä tunnu.
Vatsa on kyllä kasvanut ihan mukavasti, vähänkään tiukkojen paitojen kanssa ei jää epäselväksi raskaus. Ei olla siis vielä kerrottu kuin parhaille ystäville tästä.

Rakenneultraan on kuukausi, saas nähdä selviääkö sukupuoli. Esikoisen ja tokan rakenneultrissa näkyi aivan selkeästi pojan vehkeet, ei jäänyt epäselväksi kumpi on tulossa.

16+6
 
Nyt on lomat vietetty ja paluu arkeen alkaa. Kreetalla oli ihanaa ja mä söin ihan surutta kaikkea mitä eteen kannettiin. Ainoastaan lihan kypsyydestä olin tarkka.

Diinulle isot onnittelut kromosomeiltaan terveestä pojasta. Nyt sitten vaan nautiskelet raskaudesta.

Isompien lasten hoidosta täällä oli keskusteltu. Meillä esikoinen aloittaa syksyllä kahtena päivänä viikossa päiväkodissa. Hoito alkaa jo syyskussa (mun piti silloin palata töihin) eli toivottavasti hoidosta ehtiit ulla rutiini ennenkuin vauvat syntyvät. Esikoinen on syksyllä vasta 1½-vuotias eli meillä kerhot on poissa laskuista. Lähin avoin päiväkoti on 20 kilometrin päässä. Esikoinen on aikamoinen elohopee ja mä kyllä yritän ihan itsekkäästi helpottaa omaa arkeani. Jos meille tulisi vaan yksi vauva jäisi vanhempi kokonaan kotiin mutta kahden vauvan ja yhden alle kaksi vuotiaan kanssa koen tämän paremmaksi ratkaisuksi omna jaksamiseni kannalta. Mieluummin päiväkotiin muutamana päivänä kuin, että mä istutan toisen television eteen katsomaan piirrettyjä kun en jaksa. Piirrettyjenkin katsominen on ihan ok silloin täällöin mutta siitä saattaisi tulla rutiini. Toisaalta jos alkaa tuntua siltä ettei päiväkoti ole oikea ratkaisu niin ainahan mä toisen saan sieltä pois.

Raskausarpia ei tullut edellisestä raskaudesta ja rasvailin kanssa sillä Body shopin rasvalla mahaa. Se yksi purkki kestikin mulla koko raskauden ajan. Mä tosin olen elämäi aikana niin paljon lihonnut ja laihtunut, että vatsanahka oli varmaan jo valmiiksi venynyt :)

Tänään oli toinen neuvola ja siellä kaikki hyvin. Molempien sydänäänet kuului. Toisen syke oli päälle 140 ja toisen päälle 150. Hassua kuinka ne kuulostaakin ihan erilaisilta. Seuraava neuvola onkin vasta elokuun toisella viikolla eli mulla seuraava etappi on rakenneultra. Painoa oli edellisestä neuvolasta tullut 1,2 kg. Neuvolatäti totesi kohtua tunnustellessaan, että täähän on kun viikolla 24. Lohdullista kun nyt mennään viikkoa 16.

Tarvehankintoja tarttis alkaa pikkuhiljaa tehdä. Vaunut olis jo melkein päätetty mutta niihin kiinnitettävien turvaistuinten kanssa niistä tulee ihan sikahintaiset eli täytyy vielä katsella tai sitten tyytyä turvaistuimiin mitä ei saa vaunuihin kiinni.

Siisu ja Kusti & Kosti 15+1
 
Yks pienitissinen kirjottaa tänne nyt turhan hehkutuksen mutta A kuppi vaihtui (pikkuhiljaa B:hen ja siitä tänään...) ...tänään C:hen! Joten en tietenkään valita :D
Mahtaakohan ne kuin kauan pysyä tällasina...:) Kivat on.

Neuvolassa kun punnitsivat mulle 2kg lisää niin onko ne menny sitten rintoihin.


Joo tää nyt oli tällanen järkevä juttu.
 
Kiitos kaikille onnitteluista! :heart: Olo on edelleen uskomaton. Nyt saa taas nauttia raskaudesta, eikä tarvitse murehtia. Mutta jotenkin pelkään, että tämä koettelemus pikkuisen varjostaa loppuraskautta eikä osaa kokonaan olla huoleti.

Samaha, sopiiko jos otan päivitykset taas ens kuusta alkaen itselleni? Toki jos tahdot niin saat sinäkin olla päivittäjän roolissa vaikka loppuun asti. :)

Ja mulle ainakin käy, että laitetaan etusivulle tyttö/poikalupaukset. Mun kohdalle voi siis laittaa poikalupaus. Sehän kun nyt on 100% varma asia. :D Vai laitetaanko Samahalle yksärinä?

Diinu & Pipana 19+2
 
Voi Diinu mikä helpotus! Onnea!!

Britney Kaikki ilo vaan irti raskaudesta! Mieskin varmasti tykkää :D

Lantionpohjan lihaksia treenaan aivan liian harvoin. En vaan muista :ashamed: Pitäisi levitellä muistutuslappuja pitkin kotia niin sitten muistaisi :)

Masun rasvailua olen tehnyt ihan tavallisella vauvaöljyllä kaikissa raskauksissa. Ne "raskausarpivoiteet ym. on minusta ihan huuhaata ja rahastusta. Geeneistähän raskausarpien tulo enimmäkseen on kiinni. Itse tykkään rasvailla lähinnä ihon kuivuuden takia. Eikä raskausarpia ole vielä koskaan tullut mutta luulen ettei rasvailu ole siihen vaikuttanut.

Mandi ja Rosalinda Itse aina kopioin kirjoittamani tekstin ennen lähettämistä. Jos sattuukin teksti häviämään niin eikun "paste" vaan :)

Mistähän muusta olette jutelleet??

No, omia juttuja:

lapseton ystävä on nyt jo ihan normaali. Kaikki hyvin meidän välillä. Pyysi anteeksi ja onnitteli :)

(.)Olo kuin ei raskaana, paitsi masu pömpöttää ja jos ei syö pitkään aikaan niin tulee huono olo.
Ei tietoakaan liikkeistä. Uskon kyllä että istukka on taas edessä vaimentamassa.
Rakenneultraankin vielä paljon aikaa.. 18.7. vasta.

Ihanaa tämä kesä ja helle!! :cool:

Biana ja Lahja-Armas 15+1
 
Onnea Diinulle terveestä pojasta!
Ja kaikille synttärisankareille onnittelut myös.:flower:
Mannalle hyvää ja rentouttavaa lomaa.

Edellisessä raskaudessa rasvasin mahaa ihan tavallisella kosteusvoiteella, eikä arpia tullut. Mutta minäkin kyllä pidän tärkeämpänä lantionpohjan lihasten harjoittamista.

(.) Täällä on vihdoin ja viimein saatu ikkunat pestyä ja innostusta kun oli niin vaihdoin matotkin kesäisemmäksi. Ja siitä innostuneenna "väkersin" olkkarin nojatuoleihin uudet pääliset.

G:Tulikin tässä mieleen, että mitäs "omia" harrastuksia teillä muilla on? Minähän olen aikaisemmin jo kertonut että Partio toiminassa mukana ja toinen on erilaisten käsitöiden teko.

Tytti83 ja Toukkis 15+2
 
Diinu Palautan mielelläni päivitysvuoron sulle het kun tää kuu loppuu :D
Lisään sen sun poikalupauksen sinne nyt jo.

Eli kaikki ketkä menevät rakenneultraan kesäkuussa ja haluavat vauvansa sukupuolen etusivulle YV mulle, heinäkuussa Diinu päivittelee pinoa.
 
Onnea Diinulle hyvistä uutisista!!!

Mun on pitänyt monta kertaa kirjottaa, mut tuntuu ettei mitään saa aikaseks...

omaa napaa ensin...
Mulla oli lääkäri/neuvola viime viikolla ja kaikki oli siellä hyvin.
Sydänäänetkin saatiin kuuluviin ekaa kertaa vasta sillon.
Neuvolan laite on jotenkin toooosi vanha ja huono. Tai niin se hoitaja joka kerta sanoo. Mutta oli se helpotus vihdoin kuulla pienen sydänäänet :heart:
Kiloja mulle ei oo tullu vielä ollenkaan, mutta eiköhän sitäkin vielä kerry! Liikkeitä ei oo vielä tuntunu, mutta toivottavasti nekin pian alkais tuntuun. Maha ei oo viel kasvanu... Tai se on työntäny mun omia makkaroita ylöspäin, mut selvästi ei oo tullu esille... tuntuu vaan et näytän lihonneelta (oikein reippasti)

Hankintoja ei olla vielä tehty, eikä suuremmin varmaan tarvi tehäkkään?!? Uus kaukalo on pakko ostaa ja pakkauksen varmaan otan, vaikka pojan vanhoja vaatteita on ihan pilvin pimein... Mä oon sellanen lasten vaatteitten himoshoppaaja et välillä oikein harmittaa :whistle: Muuten kaikki pitäs olla vanhastaan valmiina vauvalle.

Isomman lapsen/lasten hoidossa pitämisestä on ollu kans puhetta...
Meillä poika jää puolipäiväseks alkuun. Muutaman kuukauden aattelin pitää paria päivää viikossa, sitten ota kotiin vallan. Sit täytyy löytää jotain kerhoja tai muita harrastuksia. Mikään perhekerho ihminen en oo, mut kai sellasessa tarttee mennä et poika sais kavereita/seuraa.

Kaippa tää riittää täältä kertaa, ettette vallan tylsisty :D

Ihanaa lomaa kaikille, jolla sellanen sattuu olemaan!!!
Omaani joudun odotteleen vielä elokuulle saakka...

Memphis & pikkanen 15+0
 
Huomenta |O
Erittäin huonosti nukutun yön jälkeen puoli tuntia tässä vauvan kanssa tökitty kilpaa :D Potkuja tuntuu siis mahan päältäkin ja toinen kovin villinä heti aamusta :heart:

Mandi todellakin ihanaa kun niin vähän aikaa enää ultraan :) Ja pian se on sinullakin! Hetkessä menee viikot joten pian sinäkin huomaat että enää viikko jäljellä ;D

Lantionpohjan lihaksia pitäisi alkaa nyt tosissaan huoltamaan. Olen vaan niin laiska että pitäisi varmaan sellaiset kuulat ostaa jotta tulisi varmasti edes joskus käytettyä noita lihaksia :whistle:
Ja samaanaiheeseen liittyvää onko muilla vielä virtsankarkailua? Itselle tullut tämä ihanan kiusallinen vaiva.. Jos yskäisee, aivastaa, niistää, naurahtaa äkillisesti eikä kerkeä varautua niin heti lirahtaa.. Todella kiusallista kun tuntuu kauhealta lähteä kaupassakin käymään kun ekana ajattelee vain jos pääsee aivastus tms :ashamed: Siispä lantionpohjan lihasten treenaus tulisi nyt tarpeeseen..

Neuvolassa käyn kerran kuussa :)

Ja minunkin mielestä olisi kiva jos tyttö-/poikalupaukset laitettaisiin etusivulle :)

...josta tulikin mieleen vielä tuohon liittyen, että miehen kanssa päätettiin että pikkuinen saa päättää saadaanko sukupuolta tietää :D Jos siis haaruksiaan esittelee niin lääkäri saa mielipiteensä kertoa mutta ei haittaa jos pieni päättääkin salailla :) Ratkesi tämäkin ongelma :D

ON:
Noh, taisinkin aika hyvin jo kirjoittaa jo kaikesta :whistle: Tänne siis heikkoa unta, virtsankarkailua ja sukupuolen selvitys ratkaisuja :D
Tuntuu jotenkin todella hassulta että on nyt rv 19 kasassa :O Muistan kuinka viikoilla 4-10 täällä kaksplussassa luki muiden pinojen kirjoituksia ja ihastuneena lueskeli kun perässä luki 18+6, 19+3, 20+2 yms yms. Tuntui että he ovat jo niiiiiiiiin pitkällä ja heillä jo kohta vauvat sylissä, mutta nyt kun itse näillä viikoilla niin tuntuu että on ihan alkutekijöissä vieläkin ja tuntuu että matkaa on jäljellä ties vielä kuinka :D
On tämä odotus hassua :)

Tiukutus&Masi 19+1 :heart:
 
Onnea Diinulle poikalupauksesta ja onneksi kaikki on hyvin :heart:

Pitäisi vissiin todellakin alkaa harjoittaan lantionpohjalihaksia. Pari kertaa on lirahtanu housuihin, kun on yskäissyt ja tänään lirahti, kun jouduin oksentaan. Tosiaan... aamupahoinvointi on palannut, mutta onneksi se pysyy aamupahoinvointina.

Mahan rasvailuakin pitäisi tehdä, kun meinaa iho kuivuun ja kutiamaan. Välillä rasvailenkin, mutta pitäisi jotenkin saada se joka päiväiseksi rutiiniksi.

Millaisia kiloja on muille tuplien odottajille nyt tullut? Eilen kävin neuvolassa ja kiloja oli taas rapissut ihan urakalla.... yli 800g/viikko eli nyt on tullut alkupainosta jo 6kg lisää!!

(.) Masu kasvaa todellakin ihan urakalla. Työt aloitin viikko sitten ja hyvin ovat järjestäneet minulle kevyttä työtä, että pystyn käteni kanssa toimimaan. Mutta ylläri ylläri: käsi ei ole kipeytynyt yhtään (taputukset siitä), mutta maha on kaikessa tiellä ja kipeytyy ihan pirusti!!! Olen vissiin löytänyt kadoksissa olleet vatsalihakset tai jotain :LOL: Noooh..eilen neuvolantäti oli sitä mieltä,että tänään käynti lääkärillä ja saikulle! Olen kyllä asiasta samaa mieltä, kun töiden jälkeen jopa kävely on kivuliasta ja eilen nippaili todella kipeää.

Neuvolantäti kuunteli eilen sydänäänet ja löytyihän ne sieltä: toinen oli n.144 ja toinen n.145. Tämän jälkeen hän viellä ultrasikin "pikkuiset" (eivät mahtuneet enää yhdessä samaan kuvaan :heart:). Toinen köllötteli pääalaspäin oikealla sivulla ja toinen oli poikittain alhaalla. Liikkuvia kavereita olivat, mutta en tuntenut niitä liikkeitä ollenkaan. Päivittäin kyllä tunnen sellaisia hentoja kutitteluja juuri niillä paikoilla missä pienet olikin =)

:heart: Vimpula ja Vampula 17+5 :heart:
 
Heippa kaikille :)

Jee meillä oli aamulla rakenneultra ! Pikkusella oli kaikki hyvin on kehittynyt normaalisti viikkoihin nähden ja selvisi myös että istukka on edessä joka selittää tosiaan sen etten kovin paljoa liikkeitä ole tuntenut. Kätilö lohdutteli ja sanoi että ihan normaalia ettei vielä tunne ihmeemmin ja n vksta 23 eteenpäin pitäisi jo tuntea kunnolla :) Masussa venyteltiin oikeen kovasti, imettiin peukaloa ja näytettiin kieltä meille :D Saatiin myös tietää että meille on tulossa pikku prinssi <3 Oli ihanaa nähdä taas että kaikki on kunnossa, itse voi olla paljon luottavaisemmin eikä tarvitse kokoajan pelätä pienen puolesta.

Mulla olisi kova houkutus tuohon 4D ultraan, haluaisin käydä joskus vklla 25-26 mutta olen kuullut että kelakorvauksen saisi vain jos käy viimeistään vklla 23. Onko kenelläkään kokemuksia miten menee pkseudulla?

Olen aloittanut rasvailun jo joskus vkolla 14. Rasvaan yleensä vaan suihkun jälkeen, eli jokatoinen päivä. Pitäisi varmaan kohta alkaa rasvailemaan päivittäin, joko rasvaaminen auttaa tai sitten ei ainakin on yritetty :D

Hankintoja meillä ei ole vielä tehty ihmeemmin. Sovittiin miehen kanssa että mitään suurempaa ei hommata ennen rakenneultraa joten nyt voinkin aloittaa shoppailun :D Meillä on ostettuna ainoastaan sitteri ja muutama vaate. Olemme kuitenkin aloittaneet rattaiden vertailun ja tarkoitus olisi hommata travel system paketti. Olen kuullut siitä pelkkää hyvää ja uskoisin että toimii myös meillä.

Britney, mulla on myös tissit turvonneet oikeen urakalla ja siitähän se mies vasta tykkääkin :D Diinulle myös kovasti onnentoivotuksia, toivottavasti nyt pääset nauttimaan raskaudesta !

Ihanaa kesää kaikille toivottelee
Cee- 19+1 & <3 prinssi <3
 
Rosalinda - ei lapset aivan varmasti vieraannu toisistaan vaikka toinen olisi 16h viikossa hoidossa :heart: Uskon, että 3-vuotiaasta on kivaakin kun on omia kavereita ja oman ikäistä leikkiseuraa eikä tarvitse aina mennä vauvan ehdoilla. Jäähän siinä sitten n 300 tuntia (huom lyhyt matematiikka :D) viikossa lapsille yhteistä aikaa!

Diinulla ihania uutisia! Onnea poikalupauksesta :flower:

Lantionpohjan lihakset, ainiin, sellaisetkin oli olemassa :ashamed: Hyvä kun karoliina muistuttelit, täytyykin kaivaa geishapallot jostain pölyyntymästä. Esikoisen syntymän jälkeen mulla kesti yli vuoden palautua (=en esim uskaltanut ottaa muutamaa jukosuaskelta jos bussi uhkasi mennä nenän edestä, aivastaessa piti olla jalat ristissä :D...) , jos nyt jumppaisi ahkerammin ja selviäisi vähemmillä vaurioilla.

Tytti kyseli harrastuksista - harrastan joogaa, pilatesta, lenkkeilyä, kuntosalia ja lukemista. Ihailen kaikkia joilla on jotain käytännöllisiä käsityötaitoja - mulla tuppaa jäämään kaikki käsityöt aina kesken, hermostun kun ei tule heti valmista :ashamed:

Katjuska pääsee saikulle - meinasiko neuvolan täti että ihan synnytykseen asti? Eikös kaksosten odottajat aika usein pääse (joudu?) saikulle raskauden n puolivälissä? Ihanaa kun saatte 2 vauvaa kerralla *hiukan kade* :heart:

Ceelle onnea poikalupauksesta! Pojat onkin parhaita (huom täysin ei-objektiivinen mielipide :D) En jaksa odottaa omaa rakenneultraa, vielä 3 viikkoa *huoh*

(.) ei juuri uutta. Ihanaa kun on lämmintä! Ja masu näyttää siltä kuin olisin 2. kolmanneksella raskaana, verrattuna muutamaa viikkoa taaksepäin kun kaikki varmaan luuli et olin vähän "repsahtanut" herkkujen kanssa :cool::D
 
Katjuska : Mulle on tullut yhteensä joku 3 kiloa. Ensimmäinen pamahti heti kun testi näytti plussaa ja pari lisää on hiipinyt matkan varrella. Nyt on kyllä alkanut herkut maistumaan siihen malliin, että olis varmaan syytä rajoittaa. Kurjaa, että sulla on alkanut maharemppaa tulemaan jo tässä vaiheessa. Herkästi vaan saikulle, nyt ei kannata ottaa riskejä. Neuvoo nainen mikä olis varmaan kiukulla loppuun asti töissä :) Onneksi sitä ei tarvitse nyt murehtia. Kukaan ei taida mua kirjoittaa saikulle ton taaperon vahtimisesta ;) Vaikka se olis ajoittain ihan suotavaa.

Mä luulen tuntevani jo hieman liikkeitä. Ajoittaista painon tunnetta ja lupsahtelua tuntuu mahassa. Lähinnä jos on selällään tai mahallaan kun maha on pingottuneena. Mulla ilmeisesti toinen istukka takana ja toinen alhaalla edessä eli senkin takia voi tuntua herkemmin.

15+2
 

Yhteistyössä