<3 <3 MARRASKUUN massukat KESÄKUUSSA 2011 <3 <3

Lääkärillä käyty. Meinasin kyllä pyörtää takasin sieltä, kun näin kuka oli lääkäri. Ei mikään mailman ystävällisin ihminen ja viellä on meidän terveyskeskuksen johtavalääkäri. Noooh tutkimuksissa kävin ja asian esitettyäni lääkäri hieman naureskeli, että "ei tässävaiheessa raskautta viellä kokonaan kotiin jäädä! " Ihmettilin siinä vaan, että "kukas sellaisesta on puhunukkaan???!!" Lääkäri tutki ja kuunteli sydänäänet, kaikki oli niinkuin pitääkin. Viikon lääkäri lopulta kirjoitti saikkua =) Lopussa hieman kyselin häneltä suonenvedoista, närästyksestä ja sääskimyrkyistä ja kyllähän se hymykin sieltä tuli (ajatteli varmaan, että mikä hysteerinen idiootti tuo on? :LOL: )

Onnea Ceelle prinssilupauksesta :heart:

Me tahdotaan myös tietää mitä merkkiä tuolla masussa oikein kasvaa =)

:heart: Vimpula ja Vampula 17+5 :heart:
 
Cee-
Itse olin pettynyt 4D-ultraan esikoisen kohdalla. Istukka oli edessä niin vauvasta ei selvää kuvaa saanut :( mutta oli se kyllä sen rahan arvonen kokemus siltikin, meilläpäin makso 130 €, siis turun seudulla :)

Katjuska-79
Ihme lääkäri sinulle sattunut! Mä olen ollu saikkarilla jo 4 viikkoa selkäkivun takia, lääkärin mielestä ei mitään järkeä mennä töihin kun vaan pahenee.. Ja mulla masussa vaan 1 vauva :) lääkäreitä on näköjään moneen lähtöön :)

Myy rv 17+3
 
Heippamoi!
En ole jaksanut kirjoitella mitään, mutta lueskellut olen kyllä kaikki läpi tasaiseen tahtiin!
Kaikille onnea, jotka jo sukupuolen ovat saaneet selville, ja Diinulle spesiaalionnittelut terveestä pojasta, onneksi kaikki meni hyvin!:)

Todellinen asiani miksi jaksan piipahtaa kirjoittamassakin, oli että tunsin tänään ensimmäisen kerran liikkeet!! :heart: Olin jo lähes varma, että vauva on kuollut tai jotain, kun kuitenkin huomenna poksuu 18+, enkä ollut tuntenut vielä mitään. Mutta kyllä sydän hypähti, kun toinen töni oikein olan takaa! Olin työpaikallani päiväkodissa lapsia nukuttamassa ja ihan kesken puhelimen räpläämisen :)D) tajusin, että jestas, toinenhan ilmoittaa itsestään oikein kunnolla, en siis ollut lainkaan keksittynyt mahaani! Olipas se hassua:)
Mieskin on tämän viikon inttiä kertaamassa ja kyllä tuli onnellinen viesti takaisin, kun kerroin havannoistani!

Mutta nyt biitsille löhöämään rantavalaaksi, kirjottelen lisää vaikka myöhemmin!
Ihanaa kesää kaikille, koittakaa nyt vähän nauttia näistä ilmoista, vaikka ainakin itsellä tuntuu olevan välillä aika tukalat oltavat!

helmi & mörkö 17+6
 
Diinulle oikein kovasti onnea terveestä pojasta!

Meillä kans isäntä aika innoissaan kun on rinnat vähän kasvanu. Voi sitä riemua :D

Kestovaipoista kiinnostuneille tosi hyvä paikka tutustua ja saada tietoa netistä kestovaippainfo.fi. Itse tuolta kauheesti kestoista tietoa katsellut ja innokkaana keskusteluja lueskellut. Kun tämä masussa oleva tosiaan esikoinen, että ei ole ennestään kokemusta kestoista paitsi serkkulikan muksut on kestoilijoita, että sieltä vähän jotain tietoa tarttunut matkaan...

Vielä pitäisi kolme pitkää viikkoa jaksaa kärvistellä ennen kuin pääsee rakenneultraan. Menee varmaan ihan madellen nämä viikot. Sitä on jonni verran kateellinen niille, jotka on jo päässeet rakenneultrassa käymään.

Vielä olis neljä iltavuoroa tällä viikolla käytävä töissä. Sitten olis 2,5 vko pekkasia.. Toivottavasti jatkuu tälläset kelit vielä ens viikollakin.
 
Heips!

Diinulle ONNEA! Ihania uutisia!

Raskaus kun etenee, niin yhä enemmän ajattelee vauvan vointia ja sitä että olisipa hän terve... niin suuri toive, mutta toivottavasti näin on!

Myy, onpa ollut edullinen 4D verrattuna Felicitakseen (täällä ei muut tee). Mietinkin, pitäskö kesälomamatkalla varata jonnekkin muualle se ultra kun ollaan kuitenkin lomalla koko elokuu, ja saisi sen mahdollisesti paljonkin edullisemmin... Riski kuitenkin on, juuri kuten sanoit, ettei se ultra vastaakaan täysin "odotuksia".

Tytti taisi puhua matkustelusta. Uskonpa, että meilläkin arvomaailma muuttuu (no on jo vissiinkin vähän muuttunut :D) eikä matkailu vuosittain enää olekaan niin tärkeää. Monet kaverit sanoo, että lapsi tuo sisältöä elämään, vaikken nyt sanoisi, että oltas muutenkaan elämältään sisällettömiä :D Olipas hassusti sanottu!

Harrastuksista, käyn jumpissa ja lenkkeilen, kesäisin pyöräilen töihin (no nyt on vähän jäänyt kun koskee selkään moinen puuha). Tykkään myös kokkailusta ja sillontällön askartelen, matkustelua unohtamatta... Lasketellaan talvisin ja uusin ihastus on golf!

Tämä kävi eilen veljenvaimon (viikolla 32 raskaana) ja äidin kanssa ostelemassa lakanakankaita lapselle, sekä äitiyspakkauslaatikon verhoiluun kankaita, ei löytynyt tosin tätä viimeistä. Äiti ompelee lakanoita, joten tulee varmasti edullisemmaksi, kuin ostaa valmiita. Jotkut muumilakanat maksoivat 40e :confused:

Vauva ilmeisesti potkii jo niin, että tuntui eilen navan alapuolelta päältäkin! Äkkiä mies kokeilemaan, ja tunti sen että pieni muljahti alta pois :kiss: Iiiiihanaa... Esimies kyseli eilen että millonkas jäinkään pois, koittavat saada korvausrekryn tilalleni. MINUN tilalle, outoa ;)

Aplari ja Taikku 17+2
 
Diinu, onnea hyvistä uutisista!

Rasvauksesta, ekasta rasvailin normaalit suihkurasvaukset ja raskausarpia pari rintojen alla vain. No katotaan miten tässä, en ajatellut sen kummemmin rasvailla. Teininä sai kamalat arvet ja kuvittelin automaattisesti et raskaudessakin olistullu, mut ei. Niin tuurilla mennään.

Maha pullottaa, mut osittain saa piiloon et ei oo kaikki hokasseet vielä, tai eivät osaa epääillä ja kehtaa sitten kysyä :D

Tekstin katoilemisesta, kirjoittakaa se johonkin muistioon tai kopioikaan ennen lähetämistä, niin sen saa takas jos katoaa. Nim hermot meni kun nin kävi tosi usein niin alokoi sitten muistamaan sen kopioinin.

Täällä ei kummempaa ajoittain supistelee, mut vähemmän. Tokikaan ei sit hirveesti tuu tehtyä mitään fyysistä. Jokohan kohta taas uskaltas kokeilla josko onnistuis.

Unico ja Mötky 17+6
 
Helteistä päivää!!

Katjuska Joo, lääkäreitä on kyllä kaikenlaisia.

Helmi ja Aplari on tunteneet liikkeitä! Ihanaa!

(.) Verenpaineet on tänään ollet luultavasti todella alaiset. Piti alkupäivästä välillä käydä lattialle makoilemaan jalat ylhäällä kesken hommien. Ostin salmiakkia lääkkeeksi :D

Kyllä meillä on hyvässa vaiheessa raskaudet nyt tätä hellettä ajatellen. Viimeisillään olevat kärsivät varmasti tästä kuumuudesta.

Biana 15+3
 
Heipparallaa!

DiinuIhania ja helpottavia uutisia! Toivottavasti nyt pystyt raskaudesta nauttimaan :hug:

(.) Todellista omaa napaa.. Mulla on maha pullahtanut esiin niin tosissaan, ettei kenellekään jää epäselväksi, että mistä syystä. Ihanaa! Liikkeetkin alkoivat tuntua n. viikko sitten ja vitsi mitä rallia Pieni iltaisin pitää! Mies eikä siskot ole kuitenkaan tunteneet vielä mitään (on sitä pehmikettä siinä päällä varmaan sen verran :D )
Neuvola oli eilen ja kaikki hyvin siellä. Vanhempi tytöistä halusi tulla mukaan kuuntelemaan sydänääniä ja olikin niistä ihan riemuissaan. 150 oli pulssi rauhallisena ja heti kun vauva lähti liikkeelle niin tahti kiihtyi.
Meillä ultra on on kahden viikon päästä, mutta tilasin kuitenkin 4D-ultran Felicitaksesta ja onnksi olin ajoissa (kerrankin)! Sain ultra-ajan 6.7. eli viikolle 22+5. Meillä on yleensä ollut pari viikkoa myöhemmin, kun vauvan piirteet näkyvät silloin selkeämmin, mutta Felicitas on kiinni 11. -24.7. Sitten me ollaan ite reissussa seuraava viikko, joten otin tuon 6.7. ajan, kun ei heillä paljon muuta ollutkaan tarjolla tuon sulun vuoksi. Sittenpä tiedetään varmaankin kumpi on tulossa :heart: Ja Cee- taisi kysellä kela-korvauksista. Meillä on ainakin saanut korvaukset vaikka on ollu viikkoja 24+. Tällä hetkellä en tiedä miten asiat ovat, mutta mielestäni hinta oli kyllä noussut kolmen vuoden takaisesta.

Äitiyslomasta Mulla on nyt työsopimuksen kanssa niin, että se on ilmeisesti loppumassa 5 viikkoa ennen ä-loman alkamista ja mietinkin nyt että eikös sen ä-loman pystykin aloittamaan jo vähän aikaisemmin ennen sitä virallista päivää? Ja saahan ä-lomalla silti tehdä keikkaluonteisesti töitä? Miten on, tietääkö joku? Ajattelin vain, etten jäisi rahallisesti ihan tyhjänpäälle 5 viikoksi, joka tietysti varmaan sitten vaikuttaisi myös äitiyspäivärahaan. Sitten voisi tehdä töitä sen minkä jaksaa tai niitä olisi edes tarjolla. Meidän ala ja työtilanne vaan on sellanen, että ollaan tosi nihkeinä työsopimusten kanssa ja sitten niitä uusitaan ihan viimeisinä päivinä, kun on ensin sanottu että ei varmaan oo töitä, ja silti niitä oikeesti on vaikka kuinka paljon..

Nooh, tälläsissä fiiliksissä tänään. =)

Hyviä vointeja kaikille,
Nojanda ja Pieni 18+6
 
Diinulle onnea ja Ilolle jaksuja!

Joo taas kävi niin,e ttä tämä sivu jumi ja koko pitkä teksti meni hukkaan :kieh:

Rasvauksesta Itse olen enemmän ja vähemmän käyttänyt DOVE firming kiinteyttävää lotionia ja kai se ihan toimii kun ei arpiakaan ole tullut, mutta olenkin käyttänyt sitä jo vuosia.

Liikunta minkälaista liikuntaa harrastatte raskausaikana? mulla eilen kahvakuulassa sattui mahaan ja olsiin myös halunnut käydä hölkkäämässä niin ei pystynyt kun ihan kuin ois jotenki supistellu ja pisti sivulle mahaan. Tänään aion käydä kyllä ratsastamassa että katsotaan mitä tapahtuu.


Onnea niille jotka tuntee liikkeet! Sekin auttaa jo varmistamaan, että kaikki on kunnossa.. itse en niitä tunne,ehkä jotain pieniä hipaisuja vaan,voi olla tosiaan mahajuttuja tai suolistojuttuj

Omaa napaa :ashamed:
mulla maha pompsahti esille niin nyt kyllä kaikki tutut ja tuntemattomatkin sitten tietää kun näkevät. en vaan aio kertoa jos eivät kysy :LOL:
a

Audit pisteistä, onko teille kenellekkään tullut sanomista? Meillä on terkkarit kesälomalla ja jotain helkkarin yli-intoisia suviuunoja siellä nvolassa pyörii ja tämä nuori lestadiolaisterkkari (on itekkin raskaana) alkoi minulle paasaamaan auditpisteistä. Uhkasi, että ottaa lastesuojeluun yhetyttä, että minulta viedään lapset pois sen takia jne. (miksei oma terkkarini puhunut mitään tällaista??)Kärsin myös keskivaikeasta masennuksesta ja nvla on luvannut olla tukena parhaalla mahdollisella tavalla tässä raskaudessa kun jouduin masennuslääkkeetkin lopettamaan. Mitä helvettiä ne audit pisteet enää tähän kuuluu koska olen käsitellyt niitä oman terkkarini kanssa, nekin audit pisteet mun mielestä liioittelee.. ihan normaalisti ollaan kaveripariskunnan tai omien kavereiden (tai mä jopa yksin kotona jos olen ollut) niin otettu muutamat ja saunottu ja joskus käyty baareissa. Pitänee ilmeisesti sitten valehdella että koskaan en oo juonu enkä juo. Ei tule sanomista. Olin vaan rehellinen.
Ei varmaan ainakaan paranna masennusta jos lapset viedään pois :'(

Tämä suviuuno ei osannut edes dopleria käyttää.. en kyllä mene enää hänen vastaanotolleen, odotan, että oma terkkari tulee kesälomalta vaikkei hänkään kovin pätevältä vaikuta. Anteeksi purkaus, mutta vaikka äiti ois kuinka masentunut mutta jaksaa hoitaa lapset ja saa heistä iloa niin miksi pitää tulla tommosen idiootin joka ei tiedä mistään mitään sanomaan tollasta!!?

Rosalinda 17+5
 
Viimeksi muokattu:
Rosalinda:lle tulin kirjoittamaan noista audit pisteistä, että ei voi muuta kun päätään pyöritellä! ÄLä nyt suotta huoli niistä pisteistä, eiköhän kaikki ymmärrä(enkä halua provosoida ketään!), että raskausaikana ei ihan samallalailla nautiskella alkoholia, kun ennen sitä. Ja ne pisteethän lasketaan vuoden ajalta, mulla ainakin loppui alkoholin liikakäyttö:)D) kun aloin suunnittelemaan raskautta, eikä siinä todellakaan vuotta kestänyt. Että höpöhöpöjuttuja on sulle selitelty, kyllä saisit aikamoinen alkoholisti-lastenhakkaaja ollakin jos kyseinen terkkari meinaisi sulta lapset saada pois! Elä turhaan hätäile! :hug:

Voisin tässä nyt kun vauhtiin pääsin niin kommentoida muutamaa juttua, olette ainakin puhunut vanhempien hössöttämisestä. Että juu, oma äitini ei ole lompakko kädessä kierrellyt joka kauppaa läpi(toki on muutamat vaatteet ostanut, mutta mielestäni vielä ihan kohtuuden rajoissa), mutta on kyllä meinannut jäädä vuorotteluvapaalle töistä että saa olla mun ja vauvan kanssa! No siis joidenkin mielestä varmaan todella ihana ajatus, mutta ei, itse en kyllä kestä omaa äitiäni yhtään sen enempää kuin tällä hetkellä, ja sekin on jo ajoittain liikaa. Täytyy koittaa toitottaa sille, että sillä ei oo varaa, tai jotain! :whistle:

Kestovaippailusta sen verran, että mä ainakin meinasin kokeilla, ainakin osa-aikaisesti. Mutta kun en mitään ihan järjetöntä kasaa niitä haluaisi ostaa, ja vauva kasvaa aika nopeasti, niin kuinka kannattavaa se sitten loppupelissä olisi.. Kun sitten niitä saisi olla ainakin se yksi koneellinen ja vähän ektraa, ja jos joka kokoa pitäisi vielä suunnitella, niin ihan yhtä vararikossahan tässä oltaisiin, kuin normivaippojenkin kanssa. Meinasin, että jos ne kasvuvauhdikkaimmat kuukaudet siitä alta hoitaisi normivaipoille, ja kun kasvu vähän hidastuu, niin ostaa sitten niitä kestoja. Vinkkejä otetaan vastaan!

Äippäloman kanssa mulla kävi aivan mieletön pulla! Mun aivan ihana pomo kirjoitti mun määräaikaisen sopparin mun äippäloman alkuun asti, vaikka periaatteessa sen olisi kuulunut loppua n. viikkoa aikaisemmin! Ja olen ihan fiiliksissä tämän vuoksi, kerrankin tuntuu, että tulee jotain omaan pussiin! :)

Kerron nyt mielestäni ihana työjutun, ei-kiinnostuneet voi skipata!:D
Kun siellä päiväkodissa olen siis töissä, niin yksi ehkä maailman hellyyttävin 4-vuotias poika oli kysynyt toiselta hoitajalta, että "Tuleeko minulle vauva, kun sen maha on tommonen?" Että eipä tätä kai voi kauheasti salailla enää!:heart: Tai missä vaiheessa mä nyt olisinkaan salaillut... :D

Voisin myös valittaa sen verran, että mä en pysty makaamaan selälläni kovalla alustalla ollenkaan. Meinaan nyt, että vaikeuttaa huomattavasti rannalla löhöämistä, kun ei oikein mahallaankaan voi olla. Mutta siis, maatessani selälläni, musta tuntuu että mun lantio lähtisi irti. Ja vasen jalka siinä samalla. En voi jännittää vatsalihaksia tai nostaa jalkoja, ja ylös pääseminen on äärimmäistä tuskaa. No, kolme tuntia sinnittelin lahnana siellä rannalla, ja kun sain itseni ylös kömyttyä(näytin varmaan naurettavalta), niin tuo vasen jalka ei kantanut ollenkaan. :confused: Siinä sain varmaan 5min seisoa, ennen kuin sain linkutettua itseni autolle ja kotiin. Ohi meni yöllä, mutta kyllä tuo rasituksessa ja selällää maatessa tuntuu edelleen. Ei taida olla raskausoire?:D

Taisin kirjoittaa romaanin, sori! Mut ihkua kesänjatkoa;)
 
Hei kaikille piiiiitkästä aikaa! Olen lueskellut kyllä juttujanne, mutta kirjottaminen on jäänyt :ashamed:

Diinulle onnittelut terveestä pojasta :) Meillä oli lääkäri mukana nt-ultrassa, jolta kysyin tuosta veriseulasta niin sanoi että 95% positiivisista on vääriä positiivisia, jonka vuoksi en olis välttämättä edes halunnu sitä, mutta miehen toiveesta kävin kuitenkin testissä, eikä kohonnutta riskiä ollut.

Nojanda kannattaa ennemmin käydä työkkärissä ilmoittautumassa työttömäx työsopparin jälkeen, jolloin työttömyysaika hypätään yli jos lasketaan tulot edeltävän 6kk ajalta. Silloin siis työttömyysaika ei vaikuta ollenkaan äippärahaan. Näin siis kannattaa tehdä jo ollut töissä vähintään tuon 6kk ennen työttömyyttä. Ite jäin esikoista odottaessa työttömäks puol vuotta äippälomaa ja silloin laskettiin näin. Tarkemmat tiedot saa kelan sivuilta tai soittamalla kelan sivuilla olevaan lapsiperheen tuet puhelimeen (luukulla ei kannata kysyä, ne kun ei siellä tiedä mitään, mut toi puhelin juttu toimii hyvin).

Täällä on päivät kuluneet TOSI nopeasti viimeiset pari kk. Sain nimittäin yllättäen vakkari työpaikan toukokuun alusta samasta paikasta, jossa olin töissä ennen työttömyyttä. Esikoinen (nyt 1v1kk) joutui siis aloittamaan päiväkodissa pari päivää 1v synttäreiden jälkeen. Mutta hyvin on herralla hoidossa mennyt. Raskaudesta kerroin töissä esimiehelle muutama viikko sitten ja hyvin ottivat asian. Onneksi on iso firma eikä tuo pois jääminen tuota isompia ongelmia. Mulla äippäloma alkaa 1.10 joten kovin kauaa en töissä ehdi olla.

Saatiin myös isompi asunto rivari 4h+k+s, johon muutetaan 31.7. Nykyään asutaan siis kerrostalo kaksiossa. Esikoinen saa oman huoneen ja vauva nukkuu meidän makuuhuoneessa. Yhdestä makuuhuoneesta tehdään työ-/vierashuone. Onneksi muuttomatka on lyhyt vain 200 m, mutta ylämäkeen : /

Isompien lasten hoidosta ootte keskustelleet... Täällä edelleen mietitään mitä tehdä asialle. Poika on nyt juhannukseen asti läheisessä päiväkodissa (ylimääräisellä paikalla), mutta siirtyy elokuun alusta kauempana olevaan päiväkotiin. Oon miettinyt pitäväni pojan hoidossa ainakin joulukuun alkuun, jotta saisi itse levätä loppuraskaudesta. Meillä tuo poika on myöskin varsinainen duracel pupu ja selkeästi kaipaa tekemistä. Lähinnä oon pohtinu että jatkaisin pojan hoitoa esim. 8pvä/kk. Toisinaan taas mietin että pidän pojan kokonaan kotona, noin pieni kun vielä on. Esikoinen oli pienenä tosi helppo tapaus, nukku ihan pienestä asti yöllä 20-9? ja söi välissä yleensä 1-2 kertaa, 5kk alkaen on pääosin nukkunu yöt putkeen. Joten mua ei hirveesti noi yöheräämiset häirinneet, mutta saa nähdä minkälainen tapaus tämä uusi tulokas on ja miten ite jaksaa. Onneks on vielä aikaa miettiä.

Joku puhui noista lakanoista... Esikoiselle on ostanut kahdet kalliimmat nalle puh lakanat ja sitten anttilasta kahdet halvemmat lakanat (oisko ollu 9€). Noi halvat on itseasiassa olleet tosi hyviä hintaansa nähden.

Hankinnoista... Tuplarattaat on ostettiin varmaan 1kk sitten, kun miehen työkaveri myi halvalla. Joku pehmeä koppa tosin tarvii niihin vauvalle hankkia, kun luulen ettei tuo brion kova koppa niinhin sovi. Pääosin meillä on kaikkea esikoisen jäljiltä tosin jos tulee tyttö niin vaatevarastoa saa kyllä uusia urakalla. Nyt oon pari pientä neutraalia bodia ostanu. Tuo pinnasänky on meillä suurin pohdinnan aihe, kun esikoinen nukkuu siinä ainakin toistaiseksi ei mulla kyllä oo kiirettä siirtää herraa siitä poiskaan.

Viikon päästä (16.6) olis rakenneultra ja seuraava neuvola vasta 6.7 (2 neuvola käyntiä siis takana). Ai niin ja paino n. -4kg (tosin lähtöpainoakin oli jo ihan riittävästi). Liikkeet tuntuu jo ajoittain suht selvästi :)

Tikru84 ja kirppu 18+5 Iiik miten nopeasti aika kuluu...
 
Helmille ajattelin kirjoittaa vaikka olenkin vain taustalla nyt pyörinyt. Olet Helmi minun kohtalotoverini, mulla sama vaiva myös ekassa raskaudessa kuten nytkin (alkoi jo ennen viikkoa 10) ja ravasin ekassa jo lääkärissä ja fysioterapeutilla kun olo alkoi olla todella tuskaisa tuon selän/lantion kivun kanssa. Vaivasi kuulostaa ihan samalle kuin minun siis ja vasen jalka minullakin on aina voimaton. Kävin nyt tässä raskaudessa hakemassa särkylääkket (Panacod) tähän vaivaan koska kipu on joinakin päivinä (juurikin jonkun rasituksen jälkeen) niin kova että itkua vain tihrustan. Huomenna taas fysioterapeutille, vaikka en kyllä usko että mitään apuja sieltä saa. Sellaisia lantiotukivöitähän on olemassa, itse en viimeksi sellaisesta kokenut hyötyä mutta kaipa kantsii sunkin kokeilla jos äityy tosi kipeäks.
Eipä mulla muuta!

Uuna 17+6
 
Heipat kaikille!

Ensimmäiseksi on heti pakko päästä omaan napaan: elikäs siis puoliväli saavutettu! Olin viime viikolla kovin huolissani lukiessani teidän muiden tekstejä kun tuntui, että kaikki muut tuntee jo liikkeitä ja mä en tunne mitään vaikka kuinka yritin kuvitella. Sitten viime torstaina yöllä makoilin sängyssä eikä uni tullut ja vauva päätti piristää äidin oloa ja potkaisi kolme kertaa ja lujaa! Siitä lähtien selkeitä liikkeitä on tuntunut joka päivä, eilen hän aloitti jo aamuyöllä neljän aikaan ja jatkoi sitkeästi koko päivän aina yöhön asti. Neuvolakäynnillä th:ta nauratti kun sydänääniä kuunneltiin ja pieni meni karkuun minkä ehti ja potki dopplerin anturia mennessään =)

Sitten muihin asioihin:

Diinulle paljon onnea hyvistä uutisista! Ihanaa kun pelko oli aiheeton, vaikkakin ymmärrän sen tuoman varovaisuuden jatkon kannalta.

Kaikille muillekin onnittelut liikkeiden tuntemisesta, hyvistä ultrauutisista ja kaikesta muustakin mukavasta elämässä!

Työsopimuksista ainakin on ollut puhetta. Mulla loppuu nykyinen työsopimus reilu 3 viikkoa ennen äitiysloman alkua. Mutta meillä on tapana jatkaa sitä kaikilla äitiysloman loppuun asti. Joten en vielä panikoi (ehdin ehkäjo vähäsen kyllä..:whistle:)

Selinmakuun th kehotti lopettamaan näillä viikoilla kokonaan. Ettei kohtu paina liikaa suriin suoniin ja tule ns. supiinisyndroomaa. Yritetään noudattaa, vaikkakin huomasin heti tänään aamulla taas unohtaneeni tuon ja äkkiä piti kääntyä takaisin kyljelleen.

Sain eilisellä nla-käynnillä valmiiksi kaikki ajat kesän yli. Onneksi kaikki muut käynnit saatiin ujutettua omalle th:lle kesälomista huolimatta, mutta 26. viikon lääkäri meni toiselle. Noh, se ei niin haittaa, vakituinen hänkin. Kesäsijaisia tässä asiassa välttelen kyllä kaikin mahdollisin tavoin. Onneksi th tuttu, ymmärtää hyvin asian eikä yrittänytkään ehdottaa sijaisia. Oma koulutus ja työ on tuonut sen verran paljon tietoa (ja tuskaa) asioista, etten halua noita ns. suviuunoja häiritä kyselyilläni ;)

Hankintoja ei olla muutamaa vaatekappaletta enempää tehty. Sovittiin miehen kanssa, että rakenneultran jälkeen sitten jos siellä kaikki hyvin. Pelkään tulevaa ultraa ihan hirveästi, menetys tuntuisi nyt vielä niin paljon suuremmalta kuin nt-ultran aikaan.. Onneksi tätä piinaa kestää enää vajaa viikko, 15.6. ollaan taas paljon viisaampia.

Mies lähti eilen keikkamatkalle Saksaan ja voi sitä itkuun määrää mitä päivän aikan tuli itkeskeltyä. Säikähdin itsekin itseäni. Olen tottunut olemaan yksin kotona, eikä tämä ole ensimmäinen kerta kun ollaan muutama yö erossa toisistamme, mutta ihan valtavan suurelta asialta se tuntui tällä kertaa. Pikkuinen yritti varmaan piristää äidin mieltä jatkuvalla potkuttelullaan, sen verran vilkasta masussa eilen oli.

Jospa sitä pikkuhiljaa yrittäisi sänkyä kohti, kunhan sen matkamiehen saisi ensin puhelimella vielä kiinni..

T: Manna* ja Mytty 20+0
 
helmi* minä en myöskään pysty makaamaan selälläni kovalla alustalla. Tai pystyn, mutta en pääse sieltä enää ylös ja vasen jalkani on pitkään tunnoton. Sama homma oli esikkoa odottaessa, jolloin kävin myös lääkärissä asian tiimoilta. Oli sitä mieltä, että kohtu painaa tossa asennossa jotain hermoa tai isoa suonta. Ei siis kannata selällään oleilla.;) Vaiva menee kyllä synnytyksen jälkeen ohi. (tai meni ainakin minulla).
 
Diinulle mikä helpotus! onneksi kaikki oli hyvin ja onnea poikalupauksesta!=)

Huomasin uudesta kaksplus lehdestä että Carenan Double swingit kaksosten/sisarusten rattaat on tarjouksessa nyt kesän ajan 299e.Luultavasti ostetaan nuo vauvalle ja esikoiselle joka on vauvan syntymän aikaan 2v7kk.On sen verran halvat.Kantokopan sitten tarvii vielä vauvalle siihen.Muuten suurimmat hankinnat on jo esikoiselta.Vaatteitakin löytyy monta säkillistä jos on poika.Ainoastaan muutamia talvivaatteita pitää ostaa myöhemmin ja toppapuku.

Mulla rakenneultra 15.6. oyksissa.Vaikka tiedetään jo skupuoli silti sitä odottaa että näkee kuinka isoksi pikkunen on kasvanut ja että kaikki olis hyvin massussa.Ja sukupuoli varmistuisi..vielä elättelen toiveita että olisikin tyttö:D mutta ihanaa saada myös toinen poika!
Neuvola on juuri ennen juhannusta 23.6.terveysasema menee kiinni elokuuhun asti.Nyt siis tulee muistaakseni jo neljäs neuvolakäynti.Heinäkuussa luultavasti käyn muualle sen yhden kaerran ja taas elokuussa omassa neuvolassa.Noiden välissä käyn myös luultavasti ultrassa äitiyspuolella.Sillä edelleen olen sairaslomalla supistusten takia.Lisäksi on tullut alaselkä kipuja.Välillä ei pysty ollenkaan seisomaan kun niin ottaa alaselkään.
Painoa on tullut nyt +5kg.Eikä yhtään haittaa.Herkut on maistunut :p

Työsopimuksista oli puhetta.Mulla vakkarityö niin ei sen kanssa ole ongelmaa.Enkä kyllä juuri ole pariin kuukauteen töissä nokkaa näyttänytkään.Enkä luultavasti enään mene loppuraskaudessa kun tuo selkäkin alkoi vaivaamaan.Imurointi on ainut puuha mitä en voi tehdä.heti maha kovettuu ja tulee kipeeksi.Joten miehellä on ollu hommaa pitää 200 neliöinen talo puhtaana.:) Töihin en ole palaamassa ainakaan vähään aikaan.Haaveilen kolmannesta lapsesta jo! Vaikka nytkin ollut vaikea raskaus..itse kuitenkin olen ainut lapsi ja haluan että lapsilla on oman ikäistä seuraa ja sisaruksia.Mites muilla..haaveiletteko lisää lapsista vai jääkö tämä viimeiseksi raskaudeksi?

Reveria 19+4
 
mulla on rakenneultra vasta 6.7.
äääh. sitä odotellessa.
melko myrskyä myös ollut tämä odotus, nyt alan jo hieman iloita asiasta. lapsen isä, joka on aiempienkien lasten isä, ei kuulema tunnusta isyyttään. no ei sitten. eipä kovin kummoinen isä oo nykyisilleenkään mutta isä kuitenkin.
mitenkähän meinaa sitten vauvan synnyttyä suhtaantua lapseen joka on omaa lihaa ja verta.. hakee isompia joskus itelleen mutta pienin ei siis olevinaan olekaa hänen lapsensa?
mietin aionko vaatia isyyden tunnustusta vaikka käräjien kautta, onhan tässä aikaa pohtia.
 
Heipsan!

Reverialla oireita kyllä vaikka muille jakaa, höh! No jospa ne vähän hellittäisi? Aina voi toivoa ;)

Audit-pisteet on meikäläiselle ihan uusi juttu. Täytyykin googlettaa.. Tuntuu kyllä aivan hurjalta tuo Rosalindan neuvolatäti, huhhuh. :hug:

Työsuhteista, tosiaan tuon rekryn perusteella voikin päätellä että on vakkari työsoppari, mutta uskonpa että tämä yksikkö lakkautetaan ennenkuin palaan töihin takaisin. Toisaalta sinä aikana ei kärsi karensseista, jos ottaa lähtöpaketteja. Täytyy katsoa tilannetta sitten uudelleen, mutta olen täysin valmistautunut, että uusi työpaikka täytyy hankkia kun palailee taas työmaailmaan. "Ihania" nämä suuret pörssiyhtiöt. No, puolensa sekä pienellä että suurella yrityksellä... :|

Tikrulla oli mukavia asunto -ja työuutisia, onnea! :heart:

Kauheeta kun ei muista enää mitään! Väsymys varmaan ei auta asiaan (vaikka kyllä nukunkin yöt hyvin!), täytyy moneen kertaan selata tuonne ylös että mistäs täällä puhuttiinkaan. Tämä on nyt varmaan sitä kuuluisaa RaDea ;)

Aplari ja Taikku 17+3
 
Ä-loman saa aloittaa 50 päivä ennen laskettua. 30-50 päivän välillä saa siis itse keplotella :)

Audit-kysely Varmasti Rosalindan terkkari on käsittänyt jotakin väärin. Ja ihan turhaan pelottelee lastensuojelulla. Virkavirheenhän hän tuossa teki..
Mua niin ärsyttää aina tuon "lastensuojelu"-sanan väärinkäyttö (en siis tarkoita ketään teistä, vaan yleisesti yhteiskunnassa). Oikeastihan se on lasten ja perheiden eduksi ja viimeisin vaihtoehto koko hommassa on huostaanotto. Sitä ennen tehdään kaikki ettei huostaanottoon ryhdytä.

Reveria Voih sun raskautta. Helpolla et pääse! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin turvallisille viikoille asti.

Lapsiluku on täysi tämän jälkeen. Eli juu, viimeinen raskaus ja synnytytys..

kikatus Voimia sinulle! Joudut siis odottamaan yksin? Varmasti rankkaa :/ :hug:

helmi* On tuo varmasti raskausoire. Ja menee synnytyksen jälkeen pois, viimeistään.

Tuplarattaista ajattelin vaan kommentoida että meillä on carenan douple swingit. Lapset siis 1v7kk ikäerolla. Olen ollut todella tyytyväinen.

Liikuntaa ja harrastuksia Nolottaa sanoa, mutta eipä ole. Liikuntaa tulee siinä mitä lasten kanssa tekee, vaunuillessa eikä omia harrastuksia ole.. Mun pää kyllä on kestänyt tähän asti =)

Mukavaa viikonloppua!

Biana 15+4
 
Rosalinda ompas ollut törkeä siainen. Olen kyllä huomannut että yleensä nuo terkkaopiskelija sijaiset ovat kyllä kaikkein kamalimpia, ovat niin itseensä täynnä ja kaikki tietäviä. Tietenkään kaikki eivät ole sellaisia.
Älkää nyt kukaan loukkaantuko jos teistä joku on terkka. En mitenkään henkilökohtaisesti ketään tarkoita.

Lapsilukua ei olla päätetty. Välillä tuntuu että kun tämän pikku kakkosen saa niin se on siinä. Mutta vannomatta paras.

(.) Tänään oli Pojan kanssa taas oikein tahtojen taistelua, meinattiin myöhästyä pojan 2v neuvolasta kun nukuttiin pitään ja eikös kaiken kiireen keskellä tule kunnon uhmakohtaus. Ei olisi saanut laittaa vaatteita päällä ja vaan rimpuili sylissä. Kaikessa kiireessä rupesi supistamaan ihan pirusti, mutta onneksi meni ohi.
Tänään käytiin katsomassa kaverini 3 viikkoa vanhaa poikaa. Voi että oli suloinen ja vauvan tuoksuinen. Ei millään meinaa jaksaa odottaa että saa oman pikku nyytin syliinsä.

Huomenna suunnataan mökille muutamaksi päiväksi kun miehellä alkaa vapaat. Ihanaa.


Tytti83 ja Toukkis 15+5
 
Kiitokset tsempistä :)

Helmi ja Uuna "vaivanne" kuulostavat ei niin tutuilta, mutta mulla sellällään makaamienen aiheuttaa "vain" issiaksen juilimista.

kikatus mä ainakin vaatisin isyyden tunnistamista, täytyyhän lapsilla isä olla! vaikkei läsnä olisikaan! Vanhemmuus kuuluu yhtälailla molemmille.
mua ärsyttää mun miehen , lähinnä niiden poikien illat ja baareissäkäynnit ja vihjailin tänään siitä, en vaan voi voi sietää,että kun akat siellä baareissä tyrkyttää itseään miehelleni .. ja kun itse en ole sellainen tyrkky enkä missään timmissä rantakunnossa...Tyrkkyäisivät itseään niille sinkkumiehille! mikä naisiin menee kesällä kun pitää alkaa ukkomiehiä vikittelemään!!?? kiva täällä kotona mahan kanssa kun ei voi baareissa käydä väsyneenä eikä jaksais muutenkaan |O


Mannan supiinisyndroomasta en ole koskaan kuullut puhuttavankaan?? Pitänee googlettaa!


Ihme jos joku ei ole Audit pisteistä kuullut, täälläpäin se audit testi tehdään neuvolassa yleensä heti ekalla käynnillä. Kyllä mun mielestä saa olla jo ihan alkoholiongelma jos lapset viedään pois. Ei tulis mieleenkään vetää kännejä lapsen nähden kotona..ilman lapsia kylläkin tekee hyvää vetää joskus kännit ihan kenelle tahansa :whistle: :p
Joopajoo , mutta ei tänä vuonna....

voikaahan paksusti ja terveellisesti :)

Tämä koittaa saada unta kun makkarissa +40 astetta.. tullut pari yötä valvottua kun on niin prkleeen kuuma |O


Rosalinda 18+0
 
Viimeksi muokattu:
raapale
Heips kaikille!

Olen seuraillut tätä ketjua huhtikuusta lähtien mutta nyt vasta uskalsin rekisteröityä ja liittyä joukkoonne. :D Ensimmäinen lapsi tulossa, LA 28.11 ja paikkana PHKS.

Odottelen innolla/pelolla rakenneultraa joka on 12.7. Aamusta iltaan jatkuva päänsärky on vaivannut raskauden aikana, ensin alkuraskaudesta neljättä viikkoa putkeen, särky piti muutaman viikon taukoa ja on tullut takaisin. Noitten lääkkeiden takia pelottaa että kuinkahan vauva selviää masussa.. :/ Hoitsun hommia tehdessä lääkkeitä menee entistä enemmän joten olen ollut sairaslomalla jo jonkin aikaa. Viikko kerrallaan mennään ja odotellaan josko helpottaisi. Lääkärit sanoo että kyllä se sitten viikolla 10 /viikolla 12/ ehkä sitten viikolla 15 helpottaa.

Onko muut joutunu olee sairaslomalla jo alussa paljon?

Öääh yritän muistella miten muut ovat itsensä esitelleet. Ikää on 21 ja asustelen omakotitalossa (,keskellä ei mitään,) aviomiehen, koiran ja kolmen kissan kanssa. :) Vauvaa on yritetty toista vuotta, edellinen meni kesken rv7-8.

Tuntuu että jokapuolelle tulee vauvoja. :D Ehkä nyt on vaan joku vauvatutka tarkemmin päällä mut.

Ja tuohon Haaveiletteko lisää -kysymykseen, tällä hetkellä tuntuu että ei enää ikinä, mutta ehkä jos/kun tämä päänsärky joskus helpottaa kulkisi ajatuskin paremmin. Itse olen ainoa lapsi eikä siinäkään mitään vikaa ole, mutta kyllä täytyy myöntää että välillä tuntuu pieni kateuden pistos kun katsoo miten läheinen mies on sisarustensa kanssa. Että ehkä kuitenkin enemmän kuin yksi lapsi. :)


raapale 15+5
 
Tervehdys kaikille! Samoin kuin raapale, olen lueskellut ketjua jo kauan, mutta nyt vasta uskallan ilmoittautua mukaan jos otatte vastaan :) eli LA olis 29.11, esikoinen tulossa, itsellä ikää 31.

tuohon Helmin särkyyn piti kommentoida, että mulla on ollut ihan samaa vaivaa ihan alusta asti. Selällään ei pysty makaamaan varsinkaan millään kovalla alustalla ja vähän vaihdellen jompi kumpi jaloista on poissa pelistä.. kipu säteilee alaselästä toiseen jalkaan ja tuntuu ettei pääse kävelemään. Yleensä helpottaa kun lepää tai saa itsensä liikeelle. Lääkäri oli sitä mieltä, että olis suht "normaalia" ts raskauteen kuuluvaa. Mulla on ollut aina huono selkä, joten ei tää ehkä yllätys oo, että raskaus vaikuttaa näin. :D

Mites muut, onko teillä ollut supistuksia? Mulla on niitäkin ollut jo pari viikkoa (tai ainakin luulisin, että kyse on supistuksista), useimmiten ovat kivuttomia, mutta viime yönä heräsin pariin kertaan oikein mojovaan kipuun. Maanantaina on onneksi neuvola niin voi vähän kysellä, että onko normaalia..??

Ihanaa hellepäivää kaikille! :hug:
Isla 15+4
 
Heippis..

Täällä on lomailtu ja oltu vaan mökillä, niin en ole paljon kirjoitellut...

Mulle ei tehty koskaan mitään audittestiä :O

mahan rasvailusta sen verran, että esikoisesta rasvasin kanssa sillä bodyshopin kaakaorasvalla ja ei kyllä paljoa tullut mahaab arpia...ja neki mitä tuli, niin tuli viikkoa ennen synnytystä :/ enemmän kuitenkin tuli tonne pakaroiden sivuille kun mahaan :O

painosta mulla siis laski paino sen verran, että kiloja ei ole tullut vielä yhtääkään vaikka onkin jo viikko 18, mutta eiköhän niitä vielä kerkiä näiden kahden kanssa tulla :D

Mahan koosta sen verran, että multa kaupan kassa kysyi eilen, että onkos sulla vielä kauankin jäljellä raskautta :D :D :D sanoin että on joo marraskuuhun saakka odotettava. Sitähän se sit jäi suu auki ihmettelemään ja lisäsin että mahassa on kaks vauvaa ja sen takia koko on jo melkoinen :D On tää kyllä jo sellainen pallo että huh :D

Diinu onnea paljon terveestä pojasta!!Varmasti on rauhallisempi olo, kun saitte tietää vastaukset. Nyt yrität rentoutua vaan :) Onnea myös muille, jotka jo tietävät kumpaa sukupuolta tulee.

Mulla on rakenneultra 29.6 keskiviikkona ja ootan sitä kun kuuta nousevaa...olis niin ihanaa ku toinen edes olis tyttö, koska mun lapsiluku on näitten kaksosten jälkeen täysi. Näin ainakin uskoisin. Kolme lasta on se mitä olen aina halunnutkin ja nythän niitä sitten on kolme kun nämä syntyvät :)

Ihanaa kesänjatkoa kaikille...kirjoittelen taas.

T. Anzu ja pallerot rv17+1

ps. vieläkään en tunne liikkeitä, mutta torstaina oli neuvola ja sydänäänet kuunneltiin ja kurkattiin ultralla ja kaikki oli ok ja siellä ne kovin liikkui. Mulla on toinen istukka edessä ja toinen takana, joten se etuistukka varmaan vaimentaa liikkeiden tuntua. Mut jospa tässä lähipäivinä jo tuntisi :)
 
Meillä päin audit-testi lähetetään jo esitietolomakkeiden kanssa kotiin täytettäväksi. Siis kun soittaa nlaan ja kertoo, että on raskaana niin th kysyy osotteen ja sieltä tulee nippu papereita täytettäväksi. Audit-kysely on myös miehelle, eli kaksin kappalein kirjekuoressa samoin kuin ruokailutottumukset kysely tulee molemmille.

Menenpäs jatkamaan maalailua, sain idean yllättää mies ja maalata eteisen seinät valmiiksi ennen kuuin palaa reissusta. Maali oli kyllä ostettu valmiiksi, ettei väri tule yllätyksenä. Meinaa vaan olla vähän sotkuista puuhaa, maali tuppaa menemään ihan eri suuntaan kuin tarkotus olis :)

T: Manna ja Mytty 20+1
 
ekaksi Diinulle onnea!

audit-testi tehtiin meillekkin. saatiin ekalla neuvola kerralla ne lappuset täytettäväksi kotiin. ens kerralla ne käydään läpi.

rasvailusta siinä viikon 14 korvilla eli melkein heti kun sain tietää raskaudesta niin aloin rasvaamaan apteekin raskausarpi rasvalla.samapa tuo jos uusia arpia tulee kun niitä on jo teininä saanu tissit täyteen.

maha on iso. ei voi enää peitellä. onneksi suuret tissit vie kaiken huomion mahasta :LOL:

liikkeitä en tunne. mut eipä niitä kait ennen vk 20 kannata ootella. ja maha elämöin niin kovin et siitä on tosi vaikea pieniä hipaisuja erottaa.

lisää lapsia ainakin tähän mennessä raskaus on ollut tosi helppo *kopkop* mutta tämänkin alkuun saattaminen oli niin pitkän puurtamisen tulos niin saa nähdä. haave olisi että saataisiin vielä toinen kaveriksi.

liikunta ja harrastukset liikun juuri sen mitä pihatyöt yms vaatii. muutaman kerran ollaan käyty iltasella miehen kaa lenkillä mut ei sinne yksin viiti lähteä. sit on noita kinectin liikkeen tunnistus pelejä pelannu. niissä tulee äkkiä kuuma. eipä ne neuvolassakaan käskeny lenkille sentään. muita harrastuksia on lukeminen, tietokoneella notkuminen ja palapelit.

hankinnoista meillä on vaan nuo yhdistelmävaunut hankittuna. saatiin hyvät halvalla niin piti heti ostaa pois kun tiedettiin tarpeesta. vähän on muitakin tavaroita ja vaatteita katsottu mut on sovittu et sit rakenne ultran jälkeen aletaan vasta enempi miettii jos saadaan tietää kumpi tulee.

kestovaipat meinasin suosiolla ohittaa.

nälkä on jatkuva ja syön jopa enemmän kuin mieheni. onneksi on kesä ja tulee grillattua niin tulee syötyä salaatteja paljon enemmän kuin esim. talvella. ja tulee kerrankin juotua paljon. ei sitä talvella tuu juotua kuin kuumaa kahvia. kesällä menee vissyt ja muut paljon paremmin.

verenpaineet on aikas matalat vaikka kovasti oon kaffetellu ja en oo sitä suolaakaan vältelly,näkyy semmoisia "tähdenlentoja".

ihanat kelit on ollu. aurinkoa on otettu ihan urakalla. mie en osaa tämmöisistä ilmoista edes valittaa. talvella valitan senkii eestä. onneksi kuumimpaan aikaan ei olla paksuimmillaan. sit vois alkaa ärsyttää. muuten täällä menee tasapaksusti. ei tunteet heilahtele suuntaan ei toiseen ja lapsen tulokin alkaa tuntua jo ihan "normaalilta". ainut haittapuoli on kamalat painajaiset. niistä kun vielä pääsis niin olis hyvä. ei oo kiva herätä kamalaan paniikkiin melkein joka yö :(

hyvää ja lämmintä viikonloppua kaikille :)

varvas ja salamatkustaja 17+6
 

Yhteistyössä