<3 <3 MARRASKUUN massukat TOUKOKUUSSA 2011 <3 <3

Olen helmin kanssa miettinyt samaa, että miten voi olla kertomatta :D Munkin oli pakko ihan alussa päästä kaikille kertomaan :D

Tänään siis oli neuvola. Ultrattiin muuten vaan ja voi luoja mikä villi lapsi sieltä on tulossa :D Neuvolatätikin nauroi että tuon lapsen perässä saa varmasti juosta jo pienestä asti. Ihanasti löytyi varpaat, sormet, aivot, selkäranka yms. Ihanasti maiskutteli kokoajan ja potki ja käsillä pumppasi :heart: Kuinka voi rakastaa jotain sellaista, jota ei ole koskaan vielä edes tavannut, rakastaa näin paljon<3
15.6 sitten rakenneultra :) Muuta ihmeitä ei nyt

Tiukutus&Masi 16+0 :heart:
 
Heippa kaikille :)

Mulle on tullut kauhea huoli että onko pikkusella kaikki hyvin. Onneksi huomenna on neuvola, toivon kovasti että kuunnellaan sydänääniä. Toivottavasti stressaan turhaan.

Me ei olla tehty mitään isoja hankintoja vielä, ja ajateltiin odotella ainakin rakenne ultran yli ennen kun mitään ostetaan. Esikoinen kun tulossa niin mitään ei ole vielä valmiina :) pari bodya on kyllä ostettu ja vauvakirjan ostin melkein heti plussan jälkeen :D muutamalta kaverilta olisi tulossa paljon tyttöjen vaatteita, mutta saahan nähdä tuleeko meille pikkuinen prinssi vai prinsessa <3

Mun pomoni otti asian kanssa tosi hyvin, onnitteli ja kertoi vinkkejä pahoinvoinnista selviämiseen ( pomoni on sitten mies :D ) ihmettelin positiivista reaktiota koska olen "jokaisen pomon kauhukuva" joka ilmoittaa olevansa raskaana juuri koeajan päätyttyä :D

Mulla on myös ollut paljon päänsärkyä, ei ihan päivittäin mutta normaalisti en kärsi päänsärystä juuri koskaan. Odotan senkin takia huomista neuvolassa käyntiä että saan vastauksia näille oudoille uusille asioille :)

Cee- & Masu 16+0
 
Hei!

Kertominen Ollaan hyvin maltettu olla kertomatta tästä raskaudesta kenellekkään. Aikaisemmissa olen kyllä kertonut jo liiankin ajoissa mm. viikolla 9.
Edellisen raskauden keskeytyminen viikolla 16 opetti pitämään raskauden tällä kertaa pidempään salassa. Kerrotaan ensiviikolla, jos neuvolassa kaikki ok.

Liikkeet Olen tuntenut "hipsutuksia" jo muutaman viikon ajan. En muista olenko muissa raskauksissa tuntenut näin varhain.

Teillä monella on koira lemmikkinä. Meillä on kissa. 15-vuotias neitokainen.

Ikäero Tulee 10v, 7v ja 5v. Eli siis ihan hyvät ikäerot. Pystyy keskittymään myös vauvaan.


Mukavaa odotusta kaikille!

Trallaa 14+4
 
Hei vaan kaikki ja tervetuloa uudet odottajat!

Tyttö/poika olo: Meillä on kaksi poikaa ja koko suku odottaa nyt tyttöä :D Mies kyllä sanoo että se on poika ja itsekin samalla kannalla, eli eiköhän meille kolmas poika tule. Olen nähnyt unta, että olin synnyttänyt ja pidin sylissä ihanaa tummatukkaista vauvaa ja sitten yhtäkkiä muistin, että en ole ilmoittanut kenellekkään, että meille on syntynyt TYTTÖ vauva :D Mutta en usko että olis enneunta. Olis kyllä helpompaa jos poika tulis kun on kaikki poikien vaatteet tallessa, muuten olis uusittava vaatevarastot. Mutta pääasia että vauva olis terve. Aiotaan kyllä kysyä rakenneultrassa sukupuoli.

Hankinnat: Meillä on melkein kaikki vauvatavarat tallessa, ainoastaan pinnasänky on ostettava. Hoitopöydän myin pois, mutta luulen, että nyt pärjätään pelkällä hoitoalustalla. Yhden tosi pienen toppahaalarin ostin vauvalle, koska meillä ei ole jäänyt pojilta pieniä haalareita.

Ensi viikolla oliskin neuvola, siellä kuunnellaankin pienen sydän äänet jälleen kerran. Pelottaa, että painoa on tullut liikaa, tuntuu, että koko ajan on nälkä. Paha olo vaivaa enää harvakseltaan, eli nyt pystyy syömäänkin hyvällä ruokahalulla. Muutenkin raskausoireet ovat hävinneet, paitsi rinnat edelleen arat. Löysin muuten näille minunkin isoille rinnoille bikinit Halensin nettikaupasta. Tilasin varmuuden vuoksi vajaalla 200e bikineitä ja alaosia, joten saa kokeilla useita malleja ja toivoa, että jotkut ois sopivatkin. Eli bikinilähetystä odotellaan :D

Kertomisesta Me ollaan nyt kerrottu sukulaisille ja ystäville vauvasta. Omille muksuille kerrottiin myös äskettäin. Vanhempi (3,5v) ymmärtää jo jotain asiasta ja kyselee ja ihmettelee, mutta nuorempi ei vielä ymmärrä.

Kristalli ja kolmonen 15+1 !!
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Tänäähän näkyy olleen monella neuvola, minulla myös. Kuunneltiin sydänääniä ja hyvin kuului. Kaikki siis siltä osin masussa vielä hyvin.

Kertomisesta Ei olla kerrottu vielä muille kuin minun yhdelle hyvälle ystävälle. Neuvolan täti tuntui vähän ihmettelevän, että eikö tulevat isovanhemmat vielä tiedä, eivätkä ole arvanneet. Toisaalta tekisi kauheasti mieli kertoa kaikille. Mutta eihän siitä haittaakaan ole, jos vähän myöhäisemmäksi kertomisen jättää,jos jotain ei toivottua sattuukin tapahtumaan. Maha kun ei vielä näy, niin ei kukaan vielä sen suhteen arvaakaan. Sitten kun alkaa maha näkymään, niin täytyy alkaa kertoilee. Jänskää kyllä vähän varsinkin pomolle käydä asiasta sanomassa, kun en yhtään tiedä mitenkä reagoi. Meidän työpaikalla kuitenkin muutamia naisia on, jotka ovat olleet/ovat paraikaa äitiyslomalla, niin voisi tietysti joltain naiselta kysyä kuinka on pomo asian ottanut vastaan(voisi sitten itse vähän varautua)..

Kovasti on kyllä tullut selailtua esim. huuto.nettiä ultran jälkeen. Ois kovasti halukkuutta ostaa tavaroita käytettyinä, kun ei ole mitään ennestään, kun esikoista odotellaan. Kavereilta varmaan jotain saadaan, mutta suurin osa pitää kuitenkin ostaa. Olisi iso säästö, jos saisi käytettynä ostettua.

Tuossa joku kirjotti että toivottavasti kuunnellaan neuvolassa sydänäänet.. Niin eikös ne kuunnella neuvolassa joka kerta loppuun asti? Vai kuvittelenko vain.. On se kyllä niin hieno tunne kuulla, kun ei ole kotona doppleria, eikä varmaan hankitakaan.

Onkos täällä muita odottajia Keski-Suomesta?
 
Jos jotain yrittäs kirjoittaa... Ei oo ollut mitään asiaa niin jäänyt kirjoittelu vaikka lukemassa käyn päivittäin.

Viime viikolla kerrottiin lapsille et saavat vielä sisaren/veljen. Isommat ymmärsi täysin ja kovasti ovat kyselleet kaikkea jo. Nuorin (1v3kk) ei nyt mitään ymmärrä ;)

Muutenkin olen kertoillut raskaudesta jos jonkun tutun kanssa jutuille on paremmin ruettu. En kyl ole asiaa kuulutellut sen enempää.

Maha alkaa näkyä, valitettavasti. Kohtuhan on ihan mini tuolla alhaalla mut kun on tota entistä massaa ja se nousee kohdun kasvaessa niin alan taas pian näyttää kuin olisin vähintään viikolla 20 menossa *huokaus* :(

Eipä siis mitään uutta tän taivaan alla. Ei vielä tietoa seuraavasta neuvolastakaan. Osunee tonne kesäkuun puoleen väliin...kai...

Haluaako joku semmoisen Babyseven Oppaana vanhemmuuden polulla DVD:n? Ultraaja nakkas mukaan ja enpä jaksa katsella ku eiköhän noi ihan tuttuja juttuja ole :) Jos kiinnostaa niin nakkaa yksäriä. Saa ihan pk:n hinnalla joka 2.luokassa 1,20€


Tuomenkukka rv 12+2
 
heipsan..
Täällä syödään hattaraa pikkuhipaisujen kunniaksi...
Eilen illalla rupesin tarkailemaan noita tunteita tuolla masulla ja tänään tuntunut taas selkeää liikehdintää... siellä joku mua hipsaisee.... toivottavasti ultrassa kaikki ok, toisaalta olen ylionnellinen näistä tuntemuksista mutta samaan aikaan vielä pelokas kun ei ole livenä pienokaista nähnyt..töissä kun kerroin niin olivat varmoja että kaksi sieltä on tulossa.Saapi nähdä..

EevaN ja pieni 11+4
 
Moi!

Helmi: hyvin pystyy olemaan kertomatta, en kertoisi kenellekkään jos maha ei alkais näkyä. Johtuu varmaan edellsestä keskenmenosta kun ahdisti sitten kartoa kaikille ,että kannan kuollutta sikiötä... :(

Mandi pari vuotta sitten ostettiin talo ja nyt pihaa laittelen ja olen aitaamassa tonttiakin, joten ei kyllä pysty mitenkään muuttamaan enää kun häthätää on saanu kodin laitettua. Mulla on nuita heppatuttuja ja lapsettomia tuttuja, niin heidän kanssaan ei ehkä viitsi jakaa tätä raskaana olemisen ihanuutta ja kurjuutta :p sulla samansuuntaiset suunitelmat vaatehankintojen suhteen :) jos tämä masueläjä nyt sattuisi olemaan poika niin varmaan huutonetistä taikka kirppikseltä ostan kaikki "puuttuvat" vaatteet äippäboxi rahoilla.

Parhaat ystäväni asuvat pk seudulla (olen aikoinaan asunut siellä) ja käyn siellä sillointällöin, toki nyt on vähän huono rahatilanne kun junaliputkin maksaa yli 140€ :O


Sannuskan kanssa oli meillä näemmä samansuuntaiset ultrat kun mun piti pomppia ja vaikka mitä että sikiö kääntyisi :D

onko se sydänääniä katsottavissa jossakin?

Rosalinda78 edelleen 14+3
 
Heipparallaa!

Ei tännekään mitään ihmeitä kuulu, paitsi että tänään oli lääkärineuvola. Pienellä kaikki hyvin, sykkeet kuuluivat heti (meillä ei ultraa neuvolan yhteydessä). Muutenkin paikat olivat napakasti kiinni, joten ei mitään huolta siitäkään sitten. Kylläpä teki omalle päälle hyvää kuulla nuo sykkeet!

Meillä on miehen kanssa molemmilla ihan tyttöolo. Nimikin on jo melkein kinasteltu valmiiksi ;) 4D-ultraan aiotaan mennä, on menty muidenkin lasten kanssa.

Mandi.Jos joku tapaaminen järjestetään, mä voisin kyllä saada itseni paikalle =)

Tösissä olen, joten pikainen kirjoitus vain tällä kertaa.

Nojanda ja Pieni 15+4 :heart:
 
Itsekkin olen melkoinen lörppösuu mutta suunnaton epävarmuus on pitänyt suun visusti kiinni. Nyt kun vielä lukee toisten tarinoita et on saanu keskenmenon vielä reilusti riskiviikkojen jälkeen, niin tuntuu et uskaltaako kertoa ollenkaan, korkeintaan vasta sit ku lapsi on jo syntyny. :D

Voi kun tuntisi jo pienen liikkeet. Kovaa tuo ainakin kuuluu liikkuvan kun dopplerilla kuuntelee.Torstaina nt ultra, jännittää iham törkynä jo nyt et onko pieni kunnossa. <3

Tä ja sissi 12+4
 
Tänään tuli vihdoin odotettu kotidoppleri, mutta hitto vie löytänyt sillä kuin omat sykkeeni. Aluksi olin, että haa vauvan sykehän löytyi helposti, kunnes tajusin lukemista, että se olikin oma. :( Välillä näytössä välähteli lukemat 140-170 mutta mitään omaani nopeampaa sykettä ei kuulunut. Paska. No, ylihuomenna on lääkärineuvola. Toivottavasti sykkeet kuuluu siellä tai sitten iskee taas epävarmuus..

PP 13+0 (13+4)
 
Huomenta!

Rosalinda78 Mullakaan ei tällä hetkellä ole sydänystäviä lähettyvillä, olen kotosin Pohjosesta ja työt ajo sitte sitten tänne etelään ja parhaat ystävät jäi kauas, ei sitten tule käytyä usein moikkaamassa ku ei töiltä ehdi tai matkat maksaa tosiaan maltaita nykyään (900km) :O Onhan niitä tuttuja ja jotain kavereita, mutta ei sitten voi näitä raskausasioita jakaa kun ei olla yhtään samassa elämäntilanteessa, ja muille näyttää lapsiasiat olevan aika kaukaisia vielä tässä vaiheessa.
En koe kuitenkaan sitä ahdistavana, sillä olen heidän kans ketä on ja ohan tuo mieheke tuossa kelle voi aina kertoa kaiken :D

Mun pomo on varsinainen jääräpää ja tiukkistäti (lapseton) mutta otti asian tosi hyvin ja asiallisesti, turhaan jännitin siis kertomista, onneksi sain suuni auki hyvissä ajoin muuten se ois vaan pitkittyny turhaan.. Työkaveritki alkaa jo tietäämään, sana leviää :D

Tuomenkukka Mulla on ihan päinvastoin.Itse odotan innolla koska se maha alkais sieltä tulla jo esille, korkeintaa näyttää siltä ku oisin syöpötelly liikaa ja nyt turvottaa

Syömisistä: Makea ei maistu ei niin millään, vaikka ennen kyllä meni karkkia..Nyt ei pysty edes ajattelemaan makeita herkkuja yööök! Kaikki oikea lämmin ruoka maistuu! Ennen pärjäsin töissä lounaalla ja sitten kotona jotain pientä jogurttia ja mysliä, nyt ei onnistu, pakko saaha kotonaki joku lämmin ateria muuten tuun vihaiseksi :LOL:

Mieki olen mukana menossa jos jokin tapaaminen saahaan aikaseksi (ollaan vaan niin ympäri Suomea että osa ei varmaan pääse jos sovitaan joku "tukikohta" :)

Päänsärkyä täälläkin aika-ajoin.. onneksi suht. lievää kuitenki mutta pakko olla raskauden vika sillä muuten ei ole pää kipeä koskaan.. Juokseeko muut vessassa varsinki öisin? Mun pitää herätä kolme kertaa öisin ainaki pissalle, tuntuu että rakko räjähtää vaikken normaalia enemmän juokkaan ku ennen että seki raskauden piikkiin sitte :D

Nyt töihin taas vaihteeksi!

Karoliina 15+2
 
Rosalinda - Sydänääniä on nähtävissä Ylen Arenalla (laitoin googleen yle areena ja hyvin löytyi). Mun oli pakko se käydä katsomassa vaikka yleensä välttelen kaikkea surullista. Se pariskunta jonka vauva menehtyi oli niin ihana, en olisi ikimaailmassa halunnut heille mitään pahaa :'( Ei voi muuta kun olla joka päivä kiitollinen omista rakkaista.
 
Joku kyseli Keskisuomen odottajia, no täällä on yks. Ja sitten mielipiteeni Gravidasta.. mukava paikka ja ainakin viimeks oikein kiva ja asiantunteva ultraaja. Mutta sijainti on mielestäni sanonko mistä, itehän harhailin jossain keskussairaalan varastoilla jossa oli vieläpä viittoja sinne Gravidaan.., muutenkin könysin jostain puisesta sivuovesta sisään koska siihen oli tulostettu A4 jossa luki Gravida. Mukava sitten synnytyksessä pelmahtaa jonnekkin tarvikevarastoille ja eksyä sinne supistuksiensa kanssa...

Tai sitten oon vaan idiootti, mitä veikkaan kyl todennäköisimmäks syyks kun en sinne löytäny kovin hyvin :D
 
PaavoPesusieni: Mä sain äänet kuuluviin kun makasin ihan selälläni, paljon geeliä ja kunnolla aikaa. Mä myös ihan napakasti painan sitä laitetta mahaa vasten. Mulla äänet kuului todella alhaalta ja yllättävän sivusta. Oikeestaan tuolta lantion luiden alta. Parhaiten on kuulunut heti aamusta kun ei ole vielä syönyt mitään vaikak mä en ymmärrä miten se syömättömyys nyt muka vaikuttaa

Itsellä ei ihmeitä. Odotan perjantain ultraa kuin kuuta nousevaa :)
 
Heippa!

Ihana olo kun juuri palasin neuvolasta kotiin :) Kuunneltiin pienen sydänääniä, syke löytyi todella helposti ja oli todella voimakas! Eli mun huolet osoittautui täysin turhiksi luojankiitos. Kaikki vaikutti muutenkin olevan hyvin ainakin mamman osalta :D Nyt odotellaan sitten rakenneultraa joka on parinviikon päästä.

Mulla oli ihan aluksi todella voimakas tyttöolo mutta se on nyt vähän jäänyt. Huomasin jossain vaiheessa ajattelevani kauheasti kivoja pojan nimiä mutta silti kaupoissa ihailen enimmäkseen pieniä ylisöpöjä vaaleanpunaisia mekkoja :D Pääasia on että saadaan terve vauva sukupuolella ei ole niin väliä, tämä kun ei ainakaan ukon mielestä jää viimeiseksi :)
 
Äippäpolin kuulumiset: Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut.kanavaa 6cm ultralla katottuna.Meinasi että kivut(Supistukset & poltot) Voi johtua edellisestä keskenmenosta kun tuli puhetta että siitä ei ollut kauaa.Mutta kuitenkin vielä on epäselvää mistä johtuvat.Käyn tuolla kuitenkin säännöllisesti.seuraavan kerran menen 16.6 rakenneultraan.Sairaslomaa on nyt juhannukseen asti.
Sikiöllä oli painoa 150g ja vastasi viikkoja 16+1.Ja sukupuolikin selvesi.Selvä poika tulossa.:) Itsekkin huomasin ennenkuin kysyin.;) Se siitä tyttötoivosta.Mutta ihanaa saada pikkuveli meidän esikois pojalle leikkikaveriksi.Ja nyt miettimään poikien nimiä :)
Huomenna neuvola jossa ei juuri tuu uutta, kun tänään kaikki mitattu yms.Hemoglobiinin varmaan mitatutan kun ollut heikkoa oloa.

Tosiaan tuo viime sydänääniä jakso oli kauhea! ei kannata katsoa.olin aivan järkyttynyt ja itkeskelin kun ei tuommoista toivo kennellekkään.:(

Syömisestä: Täällä vaivaa nälkä koko ajan.Heikko olo tulee vieläkin jos on syömättä pitemmän aikaa tai on syönyt huonosti.kaikki kyllä menee ja karkkikin on maistunut jo kuukauden ajan.Itse olen hoikka,joten kiloja ei tarvi seurata eikä kyllä raskaana olessa tarvikkaan.2kg on nyt tullut alkuraskaudessa lisää kiloja.Vähemmän kuin edellisessä näin alussa.

Meillä kerrottiin heti alussa kun viikkoja oli 6+.Vaikka oli keskemeno ollut vasta.Olin ajatellut etten kerro kun vasta np-ultran jälkeen mutta eihän sitä malta.Töissä kerroin kun jäin sairaslomalle ja ottivat asian hyvin vastaan.Nytkin oon kertonut jo muutamalle kaverille että tulee poika enkä varmaan saa pidettyä suuta kiinni kun nähdään anoppia yms.:)

Täällä liikkeet muuttuneet.Olinkin jo huolissaan niistä.Kun aloin liikkeitä tuntemaan,tuntui niitä paljon ja ne oli keveitä hipaisuja.Nyt vauva lähinnä oikoo itseään ja painaa kylkiluihin.Välillä tuntuu semmosia molskahuksia/painaumia.Välillä vaan hipasuja.Esikoiselta en muista että ois näin vähän potkinut,mutta voihna ne muuttua vielä potkuiksikkin kunnolla kun tulee lisää viikkoja.Onneksi on kotidobbleri jolla voi tarkistaa että kaikki hyvin.

Itse olen täältä pohjoisesta.Joten en pääse osallistumaan jos yhteisnäkeminen on eteläsuomessa.Olisi kyllä mukava nähdä kenen kanssa täällä juttelee:)

Reveria 16+2
 
Hei taas! Ompas tullut tekstiä taas,muistakohan kommentoida kaikkea. Alkaa vaivaamaan tuo raskausdemttia ja muisti pätkii:ashamed:

Kerrottu
on nyt omille ja miehen vanhemmille, ei muille. Ollaan me pojallekkin puhuttu vauvasta mutta ei viellä oikein ymmärrä(täyttää ensiviikolla 2v)

Hankinnoista Kaikkea on pojalta jäännyt joten hirveästi hankintoja ei tarvi tehdä. Tosin kesäksi täytyy varmaankin hankkia mamma sortsit ja hame. Poikaa kun odotin talvella niin on vain pitkiä mamahousuja.

Syömisestä
nälkä on jatkuvaa ja makeaa tekee ihan hirveästi mieli, ei juurikaan mitään terveellistä:ashamed:

Imetyksestä on ollut myös puhe. En ole mikään imetys intoilija,mutta aijon imettää tätäkin tulevaa lasta. Poikaa täysimetin 4,5kk ja osa imetin 10kk vanhaksi. Poika vieroitti itseitsensä tissistä.

).( Täällä on hirvä väsymys koko ajan, mikää unenmäärä ei tunnu riittävän taitaa jäädä tänäänkin Greyn anatomia näkemättä.

Tytti83 ja Toukkis 12+2
 
Kävin tänää siel hieronnassa, enkä oo menemäs toiste! Hyvä kun kävelemään pystyy, istumisesta puhumattakaan! Äsken satuin peiliin vilkasemaan ja peppu täysin mustelmilla eli en ihmettele et sattuu :/

Myy rv 14+3
 
Olin siis hierojalla issiaskivun takia... No pakaralihakseni oli kuulemma aivan jumissa, kyllä hierominenkin sattui mut ajattelin et auttaa.. Tällä hetkellä peppu mustelmilla ja selkä edelleen kipee, ei taida töihin olla menemistä!
Tämä oli elämäni ensimmäinen kerta hierojalla ja viimeinen, ei mikään hyvä kokemus :(
Toisaalta olen yliherkkä mustelmille mutten siltikäön olis uskonu et hieronnasta niitä tulee..

Myy rv 14+4
 
Reverialle onnittelut poika-uutisista :)
Meillä oli vähän päinvastoin, eli poikaa ois toivottu tytön kaveriksi, mutta eipä tuon väliä :) Menee ehkä leikit vähän paremmin yksiin kun ovat samaa lajia.. :D

Liikkeitä en ole itse tuntenut, tai välillä jotain "kuplia" joita epäilen vauvaksi, mutta en itedä sitte..Istukka edessä, voi kestää hetken ennenkuin tuntuu kunnolla.

Eipä mulla nyt muuta,töitä jatkamaan joita on kasapäin...

Papu82 ja sintti 15+2
 
Heipähei!

Hmmm, täällä ollaan taas väsyneitä... oon viime viikonlopusta ollu jotenki pihalla, enkä saa rytmistä kiinni. nyt tekis vaan mieli makaa.

sit mua harmittaa, ku en tunne liikkeitä, oisko se istukka sit kuitenki edessä, vaik kätilö katto, et takana ois... no mut maha ei oo kyl ollenkaan niin iso ku kolmosesta! (jossa istukka siis edessä... olin kyl muutenki painavampi..) kyl mun mielestä kakkosesta tunsin jo näillä viikoilla... ehkä kohta, enpä mä oo niin kauheesti kerinny tunnustelemaankaan...

myy: mullakin issias kipuja! ärsyttäviä kyllä, mut mulle ei kyl kukaan oo puhunu saikusta mitään! lääkärikin vaan totes, et ei voi mitää, et katotaan et jos särkylääkkeillä.. joo kiitos ei, mä en ota ees panadolia kun oon raskaana... eli näillä kivuilla mennään, ehkä neuvolatädin kans sit keskustellaan jatkosta! nii ja hei :D mul on ollu aina helpompi seuraava päivä, kun oon ollu seksin aikana päällä ja hoidan kaikki hommat ja mies saa maata vaa! siis oikeesti seuraavana päivänä on parempi selkä!!! joku siinä liikkeessä on oltava... :D

tänään ois työpäivä... ei kyllä oo fiiliksiä nyt töihin! mut ehkä mä iltaa kohden piristyn!

tuol ois tiskit ja pyykit, vissiin pakko alkaa touhuu... huoh...

aurinkoa ootellessa

nallemakarooni tytötx3 ja öhkömönkiäinen 14+6
 
Nallemakarooni:
Mulla on selkä siinä kunnossa et kun esim. Nukun vasemmalla kyljellä niin herään siihen et koko jalka ihan tunnoton :( istumaan en pysty ku hetken. Olen töissä ruokakaupassa kassana niin 6-8 tunnin työpäivät istuen on tuskaa!

Myy rv 14+4
 
Moi!

reveria onnea poikalupauksesta :) jännä miten aikaisin sitä utlrassa voikaa sukupuoli selvitä!

liikkeitä en voi kyllä sanoa tuntevani... välillä olen maannut sängyssä hiljaa ja jotain jännää vähän liikkuvaa paineen tunnetta ois just tuolla alhaalla kohdun kohdalla, mutta voihan se olla muutakin kuin vauva. ja jos ei oikein keskity ja makaa hiljaa, niin ainakaan mitää tunnu. esikoiselta mä tunsin liikkeet vasta 20+0, kun oli istukka etuseinämässä ja taaksepäin kallistunut kohtu, että jotenkin en millään voisi uskoa liikkeiden nytkään tuntuvan vielä pitkään aikaan.

mandi mä olen mukana tapaamisessa, jos sopiva aika löytyy =) en tiedä oletteko te muut töissä vai kotona, että mikä aika olisi hyvä treffata, mutta mulle käy siis lähinnä vkl:t ja arkisin n klo 15 eteenpäin. toki saa treffata ilman muakin, jos kaikille muille käy arkisin päiväajat paremmin :D

syöminen edelleen täytyy tasaisin väliajoin jotain pientä saada tai paha olo iskee. mieluiten ihan tunnin parin välein syön esim hedelmän, leivän, viilin tai kaikkein mieluiten lämmintä ruokaa, mutta sitä nyt ei valitettavasti ole koko ajan saatavilla...

onko muilla vielä paha olo vaivana? mulla on silleen helpottamaan päin, että enää tekee pahaa pääsäntöisesti iltapäivisin/iltaisin, kun aiemmin se oli aamusta iltaan ja öisinkin. ja väliin on jo päiviä, kun ei ole melkein koko päivänä huono olo (vkl:isin kun saa nukkua ja ulkoilla). esikoisen aikaan meni just samoin ja paha olo loppui pikkuhiljaa kokonaan n. 17:lle viikolle mennessä.

tsempit kaikille selkäsäryistä kärsiville! ei todellakaan hyvä juttu, jos jo näin alkuvaiheessa selkä remppaa. lopussahan sitä on odotettavissa sitten melkein kaikille ainakin jossain määrin...

joo, jospa tää lounastunti olis tässä ja jatkais hommia. hyviä vointeja kaikille!!

t. manna8 + ernesto 13+1 :heart: (jee, päästiin tokallekin raskauskolmannekselle!! =) )
 

Yhteistyössä