<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.5

t84, miten voit? Onko teillä tilanne yhtään parempi? Toivottavasti! :hug:

Tuun nyt pikkasen päivittämään omaa napaa ja meidän tilannetta.. Saatiin onneks sovittua, tai puhuttiin ja sanoin sitten vaan että ois varmaan aika alkaa kohtelee mua niinkun avopuolisoa kuuluu.. Siihen tuo vaan hymähti ja lähti tekemään omia juttuja ja olin että jaahas. Mutta kai se sitä sitten mietti kun illalla se tuli sitten kiehnäämään.. ;) Että kai tää tästä alkaa pikkuhiljaa taas toimia. Toivon ainakin..
Meinaa sitten tätikin tulla kylään.. pientä tuhrua vasta tulee ja nippailuja alavatsasta, mutta kaipa se huomenna sitten turskahtaa taas kunnolla. Kierron pituudeks tuli nyt sitten 32... hieman parempi ku tuo 45 vai mitä se viimeksi oli =) Jospa se tästä lähtis tasaantumaan. Vielä me herra kumia käytetään.. mutta kai tää mein tilanne täytyy saada ihan selvitettyä ennenkun aletaan pikkusta tähän maailmaan tuomaan.. Kaikki ajastaan sitten. Kuumeilen silti liikaa.. :(
 
Heippati!
Mie jo kävin miettimään että eikö kukaan enää jännäile mutta löytyhän taas oikea paikka :)
Täällä on semmonen tilanne, että niukka vuoto meneillään, toki ihan ajallaan, mutta minkäänlaisia kipuja ei oikestaan oo ollu. Huono olo on ollu tasaseen ja tissit on arat vuodosta huolimatta, etenki nännipihat. Mitenhän tämä nyt pitäs sitte ottaa, mahdollisuutena vai turhana toiveena?
 
t84, harmi, että asiat on kärjistyneet noin ikävästi, toivottavasti saisitte asiat puhuttua..

ON: nyt meneillään siis eka clomikierto ja lauantaina kp 15 bongattu ekaa kertaa puoleen vuoteen ovis tikuttamalla. Aloitin tikutuksen kp 9 ja silloin ei ollut viivaa lainkaan ja kp 13 alkoi tulla himmeää viivaa näkyviin ja sitten se tummui kontrolliviivan vahvuiseksi. Eli kaippa ne clomit sitte jotain on saanu aikaan:) Pupuilut oli kp 9,11,13 ja 15, eli kaippa sekin osui aika kohdalleen.

Nyt yritän olla rakentamatta kovia pilvilinnoja, mutta jännittää kyllä ihan kamalasti. Yritän ajatella, ettei se kuitenkaan tärppää.. Viimeisen viikon aikana taas kuullut yhdeltä jos toiseltakin kaverilta, että he ovat raskaana.. huoh, mäki haluun:(

Mutta nautitaan näistä ihanista kevätpäivistä ja auringosta! Plussssssaaaaaaaaaaaaah kaikille! :heart:
 
Voi t84 :hug:
Hei muillekin! Täällä ihmetellään että jokos mulla on kp19 kun on aika menny ihan siivillä. Oli mahtava pääsiäinen koiraleirillä ja saatiin PALJON apua ton meidän hirviökoiran kanssa ja parasta oli kun saatiin meidän pikkuhirviö kotiin äitiyslomalta. Nyt on taas perhe koossa :heart: En nyt kirjoittele enempää, meni niin paljon aikaa tuohon lukemiseen.
 
onpas mulla ihana mies ku se teki mulle ihan kotidiagnoosin ja kerto mitä meen nyt pitää tehdä ja ottaa selvää että saadaan projekti luistamaan. tosiaan tänään vasta havahduin siihen että mulla on vuosi ja 4kk aikana ollut vain komet kuukautiset ja muuten vain pientä tuhrua. aika outo juttu ettei ne siihen gyniksellä tarttunut vaikka siitä sanoin...:confused:
mutta tulee heti hyvä mieli ku saa muistuksen siitä kuinka paljon toinenkin näitä asioita miettii ja toivoo parasta:heart:
 


The Esikoisesta Haaveilevat KE 27.4.2011



Hey.....................22............kp 66/26-65.................yk 3
Satuh83..............27.............kp 57/32-34................yk 4



Mikella................19.............kp 41/30-32.................yk 4
Puputi................25..............kp 41/40-60.................yk 1?
syysmyrsky..........22.............kp 35/?.........................yk 13






Arby...................29..............kp 26/30.....................yk 1
PikkuHöttiäinen.....27..............kp 24/23-27..................yk 5
t84.....................27..............kp 24/26-28.................yv 2,5
Namppis88...........22..............kp 20/28-54..................yk 5






Ella83................ 28..............kp 19/31........................yk 7
tiuhti_.................21..............kp 17/25....................yk 7
"kuumeilija".........26...............kp 13/34-60...............yk 18
Jomi....................24..............kp 11/30-32................yk 9







Laretzki...............20...............kp 9/?.......................yk 1
Tnya...................21..............kp 9/28......................yk 3
Ansku83..............27..............kp 9/32-37.................yk 5
Memelisa.............................kp 7/?.........................yk ?
Gabrielle..............29.............kp 3/30.......................yk 5/3




Carnesîr..............21..............kp?/?.........................yk?
viida....................25............kp ?/29......................yk?





EHKÄISYN SYRJÄÄN JÄTTÄVÄT



HAAMUJENGI/RKTT


Puna-musta

TAUSTALLA KUUMEILEE


sinnamon
pöppinen
Shih
An-nie
Puna-Musta
iseeyou
Angela88
Skooby
AnniSofia
AnniMu
Dremming
Epa_88
iloksi
Mirwu
Lapanen87
Pamsu*
Lilli88






PLUSSANNEET :heart::heart::heart:
Tästä pinosta plussaneet odotuspuolella:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/

EdlaOnni 23.7.2010 yv 2+
HappyFeet 1.8.2010 08/08
Päivänsäde82 17.8.2010 yk 2
chiaraa 30.8.2010 yk 3
Tiudeliini 12.9.2010 yk 2
Odes 13.9.2010 yk 5
Lumpe 15.9.2010 yk 4
fyssari86 18.9.2010 yk 1
Supuliini 20.9.2010 yk 2
haaveilija87 22.9.2010 yk 2
Otokka 28.9.2010 yk 1
susse83 9.10.2010 yk 3
Valkokulta 10.10.2010 yk 10
Mary Jane 13.10.2010 yk 3
niuku 20.10.2010 yk 14
MyDream 22.10.2010 yk 10
Arianna 28.10.2010 yk 5
Keiju123 31.10.2010 yk 1
Dreamangel 1.11.2010 yk 2
NiQ 6.11.2010 yk 4
anu84 8.11.2010 yk 26
Anna-79 11.11.2010 yk 1+6
Murmeli88 24.11.2010 yk 4
Nannie 4.12.2010 yk 3
Hyppy 6.12.2010 yk 2
Taiska87 6.12.2010 yv 2
innoM 20.12.2010 yk 1
Arminen 25.12.2010 yk 3
Memelisa 27.12.2010 yk 6
horrorpop 11.1.2011 yk 6
Zophie 15.1.2011 yk 3
elmiju 17.1.2011 yk 7
jonna_82 31.1.2011 yk 8
BlueNote 6.2.2011 yk 5
sharita 6.2.2011 yk 1
tiksutin 7.2.2011 yk 4
Gabrielle 9.2.2011 yk 5
mimmu1984 10.2.2011 yk 8
niiskuneiti90 16.2.2011 yk 3
Epa_88 25.2.2011 yk 4
Tryffe 28.2.2011 yk 2
Äipäksi91 1.3.2011 yk 8
Kumikvatti 8.3.2011 yk 2
Laa84 21.3.2011 yk 6
Sokruli 17.4.2011 yk 4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia muruset :heart:

:attn: Nyt sit siirsin porukkaa yläpäästä taustalle kun eivät oo mittään ilmoittanut :attn: Heti ilmoitusta kehiin, jos haluaa takasin listalle sitten :)

Gabrielle kuinka murunen voit? :) onhan jo parempi mieli?

t84 sie? :heart:

Puna-musta jokos sie oot plussannut? :D

syysmyrsky minkäs diagnoosin sie sait? on se kyllä aika outoa että vaan 3 kuukautiset ollut, mutta olithan sie raskaanakin välissä.. josko se kierto sit meni vähä sekaisin siitä? kannattaisi varmaanki ottaa lääkäriin iha reippaasti yhteyttä niin saatte hommat luistamaan!

Namppis88 meillä alkoi eilen uusi huomioimattomuuskausi ku eka meni perseelleen remontin takia! eli meilläkin on TOIVOTTAVASTI kohta kiltti koira ;) mukavaa, että oli kiva reissu ja onnistunut :) siitä se elämä taas hirviön kanssa alkaa suttaantua :D mieki ootan sitä auvoista aikaa sitten joskus kunhan saadaan tää pahin koulutusvaihe ohi, sittenhän se jatkuu vaan peruskoulutuksena loppuelämän!

Ella83 voi upeaa upeaa :heart: nyt oikein kunnolla tärppionnea! ja upeasti olette ajoittaneet hommailut :) kyllä se tää kierto on muru ;)

soleigh heippati vaan sullekkin :) piinaviikko siis siulla meneillään, miullaki alkaa kohta olemaan "jännät" ajat, paitsi eipä tullu ovista oikein hyödynnettyä!

Carne kyllä se kierto siitä tasoittuu :) paljon parempi tämä kierto kuin edellinen, eli hyvältä näyttää, ja viisaita sanoja sanoit, suhde eka kuntoon ennenku vaavi maailmaan! :heart: oikein kovasti tsemppiä muru suhdekiemuroihin! hyvältä jo kuulostaa se että miehesi on asioita selvästi miettinyt, munki mies aina tulee sit riidan jälkee kiehnää jos on miettinyt asioita, se on vähä niinku miehen anteeksipyyntö ;)

ON siis nyt on outoa, en oo tehnyt vatsalihaksia, mutta ne tuntuu jotenki kosketusaroilta :O mitä tää on? oisko oire? :ashamed: vaikka onki siis kaukaa haettua, mutta ei mulla oo tällaista ollu koskaan, ja tosiaan pupuiltua ei tullut oikein oviksen aikaan niin aika mitätön mahis on olla raskaana, mut silti.. siis niinku jos painaa niihin tai hieroo mahaa niin koskee vatsalihaksiin tai jonnekki niihin mutta jos tekee ihan vatsalihaksia niin ei satu lihaksiin olleskaan! eli siis se iho on jotenki kipee, tai en osaa oikein edes selittää :D ja tissitkin on taas niin perhanan arat nännejä myöten! mutta sepäs ei kerrokkaan yhtään mitään.. :confused: paitsi nännikipu on outoa tässä vaiheessa kiertoa..
 
Viimeksi muokattu:
t84
Ootte te kyllä ihania :heart:
Ei tänne tosiaan mitään, mies yrittää jotain hyvitellä ja mä yritän pysyä vahvana. Tuli eilen mua halaamaan ja mua jotenkin otti se niin päähän, että mitä hittoa se tulee koskemaan ton jälkeen. Nytkin se käyttäytyy kun kaikki olis hyvin. Ja mua suututtaa vaan enemmän. Koska edelleenhän se ei oo edes anteeks pyytäny.
Kaiken huippu on se että se on nyt 2 päivää tullu töistä suoraan kotiin... Totta vtussa se nyt tulee, kun en sitä haluis edes nähdä.

Mutta mä tiedän että takas siihen vanhaan tää menee jos jatketaan, hetken skarppaa mutta sit valuu takasin. Koska ollaanhän me tässä aikasemminkin oltu... Että mun pitäis vaan saada sille sanottua että menis pois, mutta kun mä en pysty siihen :'(
 
t84 voimia :hug:

tiuhti diagnoosi oli se että tarviin sellainen lääkkeen mikä normalisoi kuukautiset, isäntä siis luki netistä sellaisesta tapauksesta. eli pillerien jälkeen tuli kuukautiset tammikuussa,seuraavat tuli elokuussa ja nyt keskenmenon jälkeen oli pelkkää volgaa. oon varmaan monen mielestä tyhmä mut kyl mä aion vaatia jotain tän asian vakaannuttamiseksi. kyllä mä ainakin haluan että mulla on vuodessa ne 12 kiertoa mistä voin raskautua ku se että niiden sijaan olisi 2kiertoa.
mut noi sun oireet kuulostaa kyl tosi hyviltä :p
 
Viimeksi muokattu:
t84 nyt se suu muru auki ja sanot miehellesi että nyt toi peli lopppuu, ei se saa sua noin satuttaa, ensin tulee ja menee miten lystää ja sit iskee morkkis ja ollaan ku mitään ei ois sattunut!!! ei ei ei .. ei onnistu! mutta, teidän suhde voi vielä onnistua, jos molemmat vaan saa suunsa puhtaaksi puhuttua ja on valmis muuttamaan itseään siihen parempaan suuntaan ja olette valmiita tekemään töitä suhteen paranemíseksi ja "ylläpitämiseksi".. mut oikeesti muru, ei se mies saa sua kohdella noin, sanot suoraan niinku asiat on, muuten se menee oikeesti siihen, että miehes vaan "saa" unohtaa kaiken paskan ja jatkaa niinku mitään ei ois ollukkaa.. ja tää on mun mielipide, mutta kyllä musta tuollasesta pitää miehelle seurata "rangaistus", eli mä en painais villasella enää tuollasta käytöstä! älä muru suutu :heart: siun parasta ajattelen, pysy nainen kovana, sanot että nyt toi temppuilu riittää!!!!! ja sä vaan tarviit nyt tiettyä rohkeutta, ei sun tarvii sanoa miehellesi pelkästään, että "mene pois", vaan sanot että "nyt jutellaan, vakavasti, ja jos et ole valmis puhumaan asioista kanssani, mene pois" :) kyllä kaikki hei järjestyy, usko mua :)
 
syysmyrsky Varmasti tuli hyvä mieli, kun oma rakas ajattelee vaan parasta, yhteinen projektihan tämä onkin! :heart: Ihan rupesi itseänikin hymyilyttämään. Ootko lähdössä täältä pois? Miksi? :(

t84 Olen samaa mieltä kuin tiuhti_, että mies ei saa kohdella naistaan noin! Miten hän osaakin käyttäytyä noin välinpitämättömästi ja loukattuaan olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Näin ei voi jatkua! Puhukaa muru asiat läpikotaisin vai onko miehesi sitä sorttia, joka ei osaa puhua? Toivottavasti löytäisitte ajan jostakin istua kasvokkain ja mollemmat saisitte kertoa ajatuksenne avoimesti! Puhuminen on oikeastaan ainoa keino selvittää asiat. Laita miehesi kovaa vasten, että "nyt istutaan alas ja puhutaan vakavasti". Ei kannata antaa vaan olla, koska selvittämättömät asiat palaavat kummittelemaan sitten myöhemmin ja kerääntyvät pikku hiljaa isoksi palloksi, jota ei välttämätää enää voi pysäyttää. Yhdessä vietetty aika ja nimen omaan yhdessä tekeminen on todella tärkeää parisuhteessa. Itse koen, että vähäinen yhteinen aika on vähän sama asia kuin eläisi kämppiksinä. Onko miehesi kertonut, miksi hän ei halua / viitsi tehdä kanssasi jotakin, mutta kaverit vetävät puoleensa? Monesti puhumattomuus on pahinta, koska juuri silloin tulee oletuksia ja väärinkäsityksiä, ja sitä kautta saattaa tulla turhia erimielisyyksiä ja riitoja. Sen olen itse huomannut, kun minä olen huono kuuntelemaan toista ja kimmastun aika pienestä, jonka jälkeen ymmärrän toisen sanomiset väärin. Kissa kannattaa nostaa nyt pöydälle ja keskustella. Varatkaa paljon aikaa. Tuli mieleeni, että oletko kuullut sellaisesta "apuvälineestä" kuin parisuhteen roolikartta? Se löytyy netistäkin. Sitä kannattaa käyttää näissä tilanteissa hyödyksi! Suosittelen lämpimästi. Molemmille omat kappaleet ja voitte merkitä sinne omiin papereihinne miinus-merkillä ja plussa-merkillä esimerkiksi ne kohdat, mikä omasta mielestä suhteessa mättää ja mikä taas omasta mielestä suhteessa toimii / on hyvin. Sitten voi käydä yhessä keskustellen roolikartan kohta kohdalta. Parisuhteen roolikarttaa voi käyttää monella eri tavalla, mutta tuo on yksi keino. Yksi hyvä keino on, että molemmat kirjoitatte omiin lappuihin toisesta hyvät ja huonot puolet, sen jälkeen kirjoitatte, mihin asioihin haluaisitte muutosta (esim. enemmän yhteistä tekemistä tai vaikkapa vessanpöntön kansi kiinni wc-käynnin jälkeen). Tämän jälkeen voi sopia yhteisistä pelisäännöistä. Esim. "enemmän yhteistä aikaa" - yhteinen leffailta kerran viikossa ja yhteinen lenkki kaksi kertaa viikossa. Mutta puhuminen on se, mistä kannattaa aloittaa. Jos miehesi ei osaa puhua tai jos on kommunikointiongelmia, yksi keino voi olla kirjeen kirjoittaminen toiselle. Minä niin kovasti toivon, että saisitte asiat selvitettyä! Itse olen sellainen, että yritän viimeiseen asti. Mutta tosiaan parisuhteen ylläpitämiseen tarvitaan kaksi, täytyy olla halua ja kiinnostusta tehdä töitä suhteen eteen. Yksin suhdetta ei voi pitää yllä loputtomiin. Kerro miehellesi, miltä sinusta tuntuu ja miksi, ja koita saada miehesikin puhumaan. Puhuminen on joskus yllättävän vaikeaa, mutta sitä kannattaa opetella. Suuren suuri voimahali sinulle :hug:
 
anteeksi jos oon jonku mielen täällä pahoittanut.. : /

mutta mä oon vahvasti sitä mieltä, että jokainen meistä täällä esikoisketjussa on yrittänyt toisiaan tsempata, OMALLA TAVALLAAN! eikä mitenkään allekirjoittaa/paheksua toisen asioita tai menetyksiä tai muuten pahoittaa tarkoituksella kanssasisaren mieltä, vaan yrittänyt paskoistakin asioista löytää niitä hyviäkin puolia.. tietysti kirjoitusten tulkitsijoita on yhtä monta kuin kirjoittajaakin, ja jokaisellahan on omat mielipiteensä!

mun on pakko nostaa kissa pöydälle, koska tästä käydään keskustelua toisessa ketjussa ja puolustaa kanssasisarta siinä määrin, että eräs sanoi, "toivon TOISINAAN, että olisin kokenut keskenmenon, tietäisin ainakin, että voisin tulla raskaaksi, mutta samalla ajattelisin että pikkuisessa on pakko olla ollut jotain vikaa kun ei jaksanut tulla tähän maailmaan.." (lyhennettynä sanottu), tässä hän ei varmasti ole toivonut kenellekkään tai itsellekkään keskenmenoa, hänella on vaan raskautumisen vaikeuden takia kovin paha olla ja yritti sillä lohduttaa keskenmenon saaneita, että pikkuinen oli kipeä, ei jaksanut syntyä tähän maailmaan.. ja minä en osaa yhtään kuvitellakaan, miltä keskenmeno ja menettäminen tuntuu, varmasti siis aivan kamalaa, sydäntä raastavaa :( mutta niinkuin sanoin, täällä jokainen on yrittänyt omalla tavallaan tsempata jokaista eteenpäin ja jaksamaan vielä sillä pienellä lohdulla, että varmastikkin vielä tärppää, oli sitten kokenut keskenmenon tai jos yritystä on kauan takana! jos näin vaan voi mitenkään päin sanoa, ilman että tarkoituksella ketään loukkaan! toivon kovasti, että jokainen miettii mitä sanoillani tarkoitan, en todellakaan ketään halua loukata! haluan vaan, että täällä meidän pinkassa ois taas rauha maassa ja kaikki sais sanoa mielipiteensä ja asiansa ja turhautuneisuutensa niin kuin haluaa, ilman että kukaan siitä loukkaantuu!

joten jos joku on täällä joskus pahoittanut kovastikkin mielensä, toivoisin, että siitä keskusteltaisiin yhdessä, siksi että jokainen saisi puolustaa omaa kirjoitustaan, ja kertoa mitä sillä on tosissaan tarkoittanut, ennenkuin jonkun tarvitsee täältä lähteä pois sen takia että pahoittaa mielensä ja ymmärtää asioita väärin ja tulee väärinymmärretyksi!

tämä on minusta se paikka, jossa tuntojaan saa ja PITÄÄKIN purkaa, me muut täällä sitten lohdutamme ja yritämme auttaa jaksamaan eteenpäin, oli kyse yrityspuuhista tai parisuhteesta tai ihan mistä vaan..

mehän ollaan täällä tukemassa toisiamme!!!! eikä riitelemässä ja tappelemassa kuin mitkäki pirttihirmut! eikö? :)

nyt joka muruselle tänne oikein mukavaa keskiviikkoa, toivottavasti aurinko paistaa jokaisen sydämeen ja lähettää minulta kunnon voimarutistukset tulemaan keskelle harmaata arkea :heart: koittakaahan murut jaksaa, kohta se aurinko paistaa myös risukasaan ;)

~ tiuhti_
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti_ Juurikin näin! Jos joku kirjoittaa / sanoo jotakin, joku toinen saattaa käsittää asian toisella tavalla mitä alkuperäinen kirjoittaja / sanoja on oikeasti tarkoittanut. Ja tämä pätee myös parisuhteeseen. Ainakin meillä minä olen huono kuuntelija ja osittain myös huono puhuja. Puhun kyllä avoimesti, mutta mieheni kanssa keskustelumme päättyvät useasti siihen, että minä herpaannun / suutun / loukkaannun mieheni sanomisista, koska en ole a) kuunnellut loppuun asti, vaan kimmastunut jo alkumetreillä b) olen kuunnellut loppuun asti malttamattomana saada oma puheenvuoro c) keskeyttänyt toisen ja alkanut puhua omaa mielipidettä toisen puheen päälle tai d) toinen on valinnut tietyt sanat, jotka minä olen käsittänyt väärin. Tällöin on hyvä keskustella sitten siitä, miten itse asian ymmärsin ja kuunnella rauhassa mieheni vastaus siihen, mitä hän sanoillaan oikeasti tarkoitti. Sanavalinnoilla ja äänensävyllä on merkitystä! Mä oon samaa mieltä kanssasi siitä, että täällä voitaisiin keskustella avoimesti! Jos jotakuta on joku asia loukannut, niin eikun vaan rakentavasti sanomaan se ääneen ja kysyä toiselta tarkennusta, mitä on tarkoittanut. Koska monesti sanavalinnat ymmärretään väärin tai itse on esittänyt asian "väärin sanoin". Tulipas monimutkainen sepostus, hieman vaikeaa selittää, mitä tällä tarkoitan :ashamed: Ja olemme tosiaankin näillä palstoilla tukemassa ja tsemppaamassa toisiamme! Kaikilla ei ole ketään, kelle avautua näin vaikeista asioista ja ainakin mulle on helppoa purkautua täällä anonyymisti pelkäämättä, että minut lempattaisiin täältä ulkopuolelle vain "minun itseni tähden". Ja täältä saa toisinaan hyviä vinkkejä :)
 
[QUOTE="kuumeilija";23660948. Koska monesti sanavalinnat ymmärretään väärin tai itse on esittänyt asian "väärin sanoin". Tulipas monimutkainen sepostus, hieman vaikeaa selittää, mitä tällä tarkoitan :ashamed: Ja olemme tosiaankin näillä palstoilla tukemassa ja tsemppaamassa toisiamme! Kaikilla ei ole ketään, kelle avautua näin vaikeista asioista ja ainakin mulle on helppoa purkautua täällä anonyymisti pelkäämättä, että minut lempattaisiin täältä ulkopuolelle vain "minun itseni tähden". Ja täältä saa toisinaan hyviä vinkkejä :)[/QUOTE]

Mie tiiän mitä tarkoitat ;) ja juuri näin, en minäkää ole kellekkään kertonut, mies ja mie tiiä vauvapuuhista, ei kukaan muu ja siksi tää paikka on mulle ihan tärkeä, koska saan tänne kertoo tunteistani ja muista, mutta välillä mie vaan pelkään kovin, että loukkaan jotakuta vaikken niin ole todellakaan tarkoittanut :ashamed:
 
Mulla on nyt KP 13 ja jännät ajat meneillään. Eilen alkoi kropassa tuntua, että jotain alkaa tapahtua; munasarjojen kohdalla sellainen tunne kuin menkat alkaisi. Jospa siellä olisi hyvä munis kehittymässä! Pitää alkaa taas hyödyntää, kun ei tietoakaan, milloin ovulaatio tapahtuu vai tapahtuuko ollenkaan. Huoh! Toisaalta se on raskasta, kun seksistä tulee välillä pakkopullaa; miehellä saattaa olla esim. työstressiä ja siltikin on "pakko" harrastaa seksiä. Ja mies laittaa aika usein hanttiinkin, kun on niin väsynyt eikä jaksaisi keskittyä petipuuhiin. Ja minä taas pahoitan sitten mieleni. Mutta tämä viikko ja vielä ensi viikko olisi tiedossa joka toinen päivä - taktiikka. Ainakin luulen, että tärppipäivät sattuisi juurikin tälle ajanjaksolle, jos mitään ovista onkaan. Miehellä piti olla ensi viikolla työreissu, ja siitäkin otin pulttia, että TAAS mahdollisen ovulaation aikaan mies on pois kotoa. Mutta työmatka siirtyikin viikolla eteenpäin ja mikä helpotus mulle! Tiedän, ettei mies voi itse vaikuttaa työmatkojen aikatauluihin, mutta kyllä se silti pistää vihaksi, jos aina menee MAHDOLLISEN oviksen kanssa päällekkäin. Meillä tällaiset asiat aiheuttavat kitkaa ja riitaa. Ja vain siksi, etten tiedä ovulaation ajankohtaa ja vähän niinku pakko koittaa ajoittaa kierron näille viikoille, jolloin oviksen ois melkein oltava, jos kerran on ollakseen. Nyt vaan toivon, ettei ainakaan seksistä tarvitsisi riidellä ja / tai pahoittaa mieltään kummankaan.
 
Heippa naiset! Pahoitteluni, että en ole täällä piiiitkään aikaan vieraillut! Oon nyt pitänyt etäisyyttä koko vauva-aiheeseen, kun alkoi niin elämä pyöriin sen ympärillä..Vihdoin tänään alkoi kuukautiset! Näköjään siis eivät Terolutitkaan auttaneet kiertoa säännöllistään. Mulle on nyt onneksi tullut uutta ajateltavaa, niin voi yrittää ottaa iisimmin vauvakuumeilun kanssa. Ollaan nimittäin kihlatun kanssa päättäneet, että meidän häitä vietetään kesällä 2012! :heart: Nyt siis alkoi häiden suunnittelu. Voisin olla täällä taustailijoissa ja tulen sitten kertoileen jos jotain tapahtuu. Oon huomannut, että täältä pois oleminen on rentouttanut ja varmasti auttaa vauvaprojektissa. Ihanaa kevättä kaikille ja plkussapuhureita joka suuntaan!! :)
 
Lilli88 Se on totta, että välillä tekee hyvää irtaantua täältä hetkeksi! Varmasti auttaa saamaan muuta tekemistä ja ajateltavaa, ja sitä kautta myös vähentämään stressiä ja edesauttamaan raskautumista. Ja mikä IHANA uutinen!!!!! Onnea! Häiden suunnittelussa varmasti riittää puuhaa. Tule toki aina välillä käväisemään täällä ja kertomaan ainakin pikaisesti kuulumisia!! Ja toivotaan plussatuulia :heart: Minä olen muuten kans teroluttien käyttäjä!
 
Minun piti tulla kanssa kommentoimaan tätä mielenpahoittamista ja tilannetta, mikä nyt täällä on meneillään. Taustavakoilijana olen ollut ja pohdiskellut asioita, ja kävin myös tuolla toisessa keskustelussa lukemassa meistä koskevan sepustuksen.

Kuten minä jo aikaisemmin toitotin että tarkoitukseni oli vain ja ainoastaan koittaa kannustaa, ja samalla tuoda vähän OMAA mielipidettä asiaan, sitä tunnetta miltä MINUSTA tuntuu. Sillä minua kyllä raastaa tämä oman kehon kettuilu ja se, että kun lasta ei ole alkanut kuulumaan vaikka vasta vuosi ollaan yritetty. Vielä kun äidin puolen suku on ollut kovin sikiäväistä sakkia niin tottakai minä itsekin ajattelin että tulisin heti raskaaksi. Toisin on käynyt ja naistenpolille on lähete vetämässä että päästään parempiin tutkimuksiin.

Ja tosiaan sanoin, että HEIKOILLA HETKILLÄ joskus olen miettinyt, että olisinpa tullut edes raskaaksi ja vaikka sitten menisi kesken, tietäisin että minussa ei luultavasti sitten mitään vikaa olisi, voisin raskautua normaalisti uudestaan. Alkiossa vain se vika oli ja se ei ollut elinkelpoinen ja tuli luonnollisin keinoin ulos. Tottakai se menetys olisi suuri, mutta olisi siinä se pieni lohtu. Voisin tulla raskaaksi uudestaan luultavasti. Nyt minulla ei ole mitään tietoa, voinko tulla raskaaksi koskaan koska en ole koskaan raskautunut.

Ja ihmettelen, että mitä ignooraamista täällä on ollut? Onko se ignooraamista jos jonkun kertomiseen ei sillä hetkellä kukaan vastaa. Tai jos joku ei kerkeä aivan paneutua kaikkien kirjoituksiin vaan kirjoittaakin äkkiä jollekin vastauksen ja tulee myöhemmin kirjoittamaan sitten lopuille vastaukset kun on enemmän aikaa. Kun on ihmisillä muutakin tekemistä entä istua palstailemassa ja päivittää sivua kahden sekunnin välein, että varmasti on ensimmäisenä kommentoimassa jonkun huolta. Eli ihmisillä on muutakin elämää. :)

Ja tätäkin taas toitotan, että teksti on tekstiä. Siihen et saa tunnetta mukaan mitenkään. Hymiöillä voi tottakai yrittää mutta sekään ei näköjään kaikille uppoa. Ja itsellä on tapana kirjoittaa suoraa tekstiä kiertelemättä turhaan, mikä taas voi kuulostaa töykeältä vaikka en edes tarkoita mitään sellaista. Mutta täytyy se ymmärtää että teksti on tekstiä, ei sen enempää eikä vähempää.

Eli sanomani kai oli, että ketään ei ignoorata eikä ketään vähätellä. Jokaisen tuska on omansa ja kukaan ei voi ymmärtää miltä toisesta tuntuu. Me voimme vain yrittää tukea toisia ja yrittää kertoa toiselle asioiden hyviä puolia. Kuten MINUN MIELESTÄNI keskenmenossa on se yksi pieni laiha lohtu, on raskautunut normaalisti ja voi luultavasti raskautua uudemman kerran. Se pieni pieni lohtu mutta on se lohtu siltikin. Minä ajattelen realistisesti ja se saattaa kuulostaa välillä jopa töykeältä, mutta jos tosiaan nettikirjoitteluista ja palstailuista ottaa itselleen hirveän henkisen pahanolon niin miten sitä sitten pärjää maailmassakaan. Ihmettelen vain.

Ja itsellä on vähän kuin mottona, että kohtele muita kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan. Jos annat muille olkapääsi niin muut antavat olkapäänsä sinulle. Näinhän se vaan menee. Minä kyllä olen omasta mielestäni yrittänyt kuunnella ja lohduttaa muita, antaa positiivista tai erilaista ajateltavaa. Jos joku tuntee minun kirjoitukset pahalta niin sanokoot suoraan sitten minulle.

Ja tosiaan, tämän ei ole tarkoitus ketään loukata. Jokaisella on OMAT MIELIPITEENSÄ ja niin se pitääkin olla. En mie edes tiedä miksi kirjoitin tänne ja onko tästä nyt mitään hyötyä kun varmasti on porukkaa, joka herneytyy nyt tämän takia. ;)

Ei saa ottaa kaikkea liian vakavasti. Elämäähän tämä vain on.
 

Yhteistyössä