<3<3Heinäkuiset hellemasut 2014 <3<3 -Tammikuussa-

^^ Minustakin olisi kiva jutella suljetussa kerhossa ihan täällä Kaksplussassa. Esikoisen aikainen ryhmäkin on edelleen toiminnassa syntymän jälkeen ja sinne muutamat aina kirjoittelee ja voi pohtia erinäisiä asioita :) Fb-ryhmä ei kiinnosta.

Tänne ei muuten mitään uutta tai ihmeellistä. Kohtu kasvaa ja olot on ok, kun oli aikaisemmin kaikenlaista.. Ehkä ajoittaisia potkujakin tuntenut tässä :)

-pansku- 14+3
 
Pilkku_: Mäkin haluan suljettuun ryhmään tänne:) En facebookiin!

Täällä ei ole enää oksenneltu, mutta kuvottava olo jatkuu ajoittain.. Varsinkin aamuisin pakko saada heti syötyä! Mutta kahvi on alkanut taas maistumaan ja oikeastaan sitä onkin pakko joka päivä saada:D Sen jälkeen kyllä monesti tulee paha olo.
Eilen huomasin että mm. ikenet ihan valkoiset, joten taitaa tosiaan raudanpuute olla! Enää ei ole pahaa huimausta ollut. Nyt olen päivittäin ottanut 100mg rautaa. Onko muut jo aloittaneet raudan?

Eilen saatiin kirje kotiin, että down seulontakokeessa kaikki normaalisti, ei lisääntynyttä riskiä!:)

Välillä luulen tuntevani pientä liikettä masussa;)<3 mutta vielä en joka päivä. Mua kans kiinnostaisi millä viikolla olette alkaneet tuntee liikkeitä?? Edellisessä raskaudessa tunsin 16+ viikolla.

AurinkoL + pikku2 13+5 <3
 
Kiits kaikille!

Mä oon vasta 2 vko:a ollu töissä mutta en meinaa saada joitain ( tosi raskaita ) töitä tehdyksi ja pelkään että kohta joutuu saikulle kun eipä ne kauaa kattele kun ei saa omia hommia hoidetuksi.. :/ Esikoisen raskaudessa jouduin pois jo rv 15.Kakkosen kohdalla olin kotona jo valmiiksi niin ei tarvinnut näitä miettiä.Traktorilla ajo ei meinaa myöskään onnistua,terävät töyssyt yms tuppaa vähän supistelemaan/kramppaamaan,mutta yritän nyt tietysti ajella varovasti ja olla edes hetken.Onko muilla minkälaisia duuneja,joutuuko aikaisemmin pois?Mä olen siis kiinteistönhoitaja ja pois laskuista on mm katolle kiipeämiset,pannujen pesut yms..

Vähän on alkanut hirvittää myös tuo kakkosen ja tämän uuden ikäero jota tulee hurjat 1 v 2 kk.. :/ Ja esikoinen täyttää kohta 3..Ehkäpä se siitä..?

Liikkeitä on ruvennut myös tuntumaan vähän,mulla on istukka edessä joten aika vaimeaa...

Taffo ja Ylläri 16+5
 
Pilkku: Hyvä idea tuo suljettu ryhmä tänne! Ehdottomasti sellaiseen haluaisin mukaan minäkin :)

Liikkeistä: Olen ollut tuntevinani ajoittain pientä "hipsutusta" ja sellaista kuplintaa... eilen illalla sohvalla makoillessa ja tänään töistä kotia ajaessa. Mutta voiko muka tosiaan ensikertalainen näin ajoissa tuntea liikkeitä? Vai onkohan vaan toiveajattelua/mielikuvitusta vielä :D

Ja hups, nyt olen sortunut ostamaan jo kaksi bodya ja yhdet pöksyt! Vaikka meidän piti odotella RU:n jälkeiseen aikaan... mutta kun olivat -50% ja muka niin edullisia! Mitähän tästä vielä tulee... :p

pikkutikkuja ja mukula 14+3
 
Minäkin mielummin juttelen täällä suljetussa kuin fb:ssa.

Teen työssä ollessani toimistotyötä ja edellisellä kerralla jouduin jäämään pois kolme viikkoa ennen äitiysvapaan alkua. Sinnitelin sitä ennen kaksi viikkoa, kun en viittä viikkoa aikaisemmin viitsinyt "niin aikaisin" jäädä pois. En pystynyt istumaan kunnolla. Asiakaspalvelussa työpöydän takana 8-16 on kova sana selälle! Joskus on vähän rauhallisempaa ja pystyy jalottelemaan, mutta ei joka päivä.

Liikkeitä en ole vielä tuntenut, tuossa parin-kolmen viikon kuluttua vasta oikeastaan odottelenkin niitä. Viimeksi taisin tuntea 16-17 viikoilla. Ekalta vasta 20+, vaikka istukkakaan ei ollut edessä. En vain tajunnut, kun odottelin niitä "perhosen siipien hipaisuja" ja liikkeet tuntuikin enemmän "kalan pyrstön heilautuksilta :D

Mukavaa, että täällä on toiminta vilkastunut! Kiva lukea teidän juttuja!

Eeverttinen 15+0!
 
Pilkku minäkin voisin aktivoitua tämän ryhmän kanssa ja tulla mukaan suljettuun ryhmään, vaikka aika paljon asioita täälläkin tulee lörpöteltyä.

Etusivulle voi minulle päivittää, että poika on meille tulossa. Jouduttiin/päästiin lisätutkimuksiin ja kromosomit tarkastettiin, samalla selvisi sitten tämäkin.

Tänne näköjään tullut lisää tuttuja, ainakin Taffo bongattu.

MammaLa & Poika 15+4
 
Hei

Täällä ilmoittautuisi mukaan vielä yksi onnellinen heinäkuun odottaja. Meillä oli tänään np-ultra, jossa todettiin pienen vastaavan viikkoja ja turvotuksen olevan normaalin rajoissa. Olo nyt todella helpottunut ja onnellinen. Olen 31-vuotias esikoisen odottaja ja kaikki on vielä niin uutta, ihmeellistä ja pelottavaa :)

Laskettuaika olisi 30.7 ja kätilöopisto.

Suljettu ryhmä täällä kiinnostaisi, mutta Facebook kanssa ok.

Riuska 13+0
 
Kiva kun löytyy monta muuta, joita suljettu ryhmä kiinnostaa! Perustan kerhon viikonloppuna tänne, jos ei kukaan muu halua. Laitan sitten viestiä, että mistä löytyy :) Siellä uskaltaa sitten vapaammin jutella.

Täällä ei oloon mitään uutta. Liikkeitä ei tunnu vieläkään, ja vähän alan huolestua asiasta. Seuraava neuvola vasta 6.2. ja rakenneultra ikuisuuden päästä, 18.2. Viime raskaudessa tosiaan muistelen tunteneeni liikkeitä tässä vaiheessa, ja istukka oli edessä. En ymmärrä, miksi en nyt tunne mitään. Täytyy vain luottaa, että kaikki on hyvin. Viime raskaudessa stressasin kaikkea mahdollista sektiota edeltävään päivään asti, ja se meni jo henkisesti todella raskaaksi, kun eihän näiden asioiden sujumiseen voi kamalasti itse vaikuttaa, olettaen ettei käytä päihteitä ja elää normaalisti. Nyt olen päättänyt olla suuremmin stressaamatta, mutta helpommin sanottu kuin tehty! Onneksi tuo yksi pikku tylleröinen pitää kiireisenä :)

Jee, meillä on reilun viikon päästä 1-vuotissynttärit :heart:

Onnea ja tervetuloa kaikille uusille ja muille hyvistä kuulumisista!

Pilkku_ ja pieni 17+1 (joko noinkin paljon :confused: )
 
Täällä myös yksi heinäkuun odottaja uskaltautuu vihdoin joukkoonne! Odotan esikoista ja laskettu aika on heinäkuun puolessa välissä. Tulisin myös erittäin miellelläni mukaan suljettuun ryhmään, jutustelu siellä puolella houkuttelee enemmän!

Madam 15+3
 
Minäkin voisin olla kiinnostunut liittymään sinne suljettuun kerhoon (jos vain sinne löydän täältä tieni ;) )!

Täällä olot ihan hyvät. Ajoittain pientä heikotusta, mutta muuten jaksaa taas paremmin. Pieniä vihlasuja alamasulla toisinaan, etenkin jos nousee äkkinäisesti tai tekee kiertoliikkeen, mutta eipä nekään haittaa, kun tietää niiden kuuluvan asiaan :) Hiivatulehdukseen ensimmäinen lääkekuuri menossa. Toivottavasti ei kovin usein uusi, ällö vaiva :(
Masukin on nyt selvästi pompsahtanut esille, ihan selvä vauvamasu jo. Aika ihana oikeastaan :heart: Liikkeitä en vielä ole tuntenut, mutta enpä niitä ole odotellutkaan vielä. Kuukausi pitäisi odotella rakenneultraan, että pääsisi jälleen näkemään pikkumurusen ja toivoa että siellä kaikki edelleen hyvin. Viime viikolla oli neuvolalääkäri, mutta se oli pettymys. Jäi oikeastaan tosi kurjafiilis koko käynnistä. Lääkäri ei jutellut juuri mitään ja sen vähän mitä puhui, niin oli ihan pihalla (päivämääristä yms). Sisätutkimuksen teki tosi kivuliaasti (liian isoilla vehkeillä, ilman mitään liukastetta jne). Ja sydänääniä ei meinannut löytää lainkaan (vaikka lopulta löytyivätkin ja kuuluivat ihan selkeästi - onneksi, mutta kyllä siinä jo ehti itkut itkeä). Kaiken kaikkiaan jäi tosi epämääräinen fiilis ja epäluottamus ko lääkäriä kohtaan. Melko kurja jatkoa ajatellen. Mutta onneksi terkka on kiva.

Tällaista tänne lyhykäisyydessään :)

Mukavia talvipäiviä kaikille ja iloista massun kasvatusta!

TybyLiini ja Sintti 16+2
 
Perustin suljetun kerhon nimellä heinäkuiset 2014

Toivottavasti osasin tehdä sen oikein. Kerhon pitäisi löytyä Kerhot-otsakkeen alta, joka on tuossa yläreunassa kolmas vasemmalta. Hyväksyn liittymispyyntöjä sitä mukaa kuin ehdin, ihan joka päivä en välttämättä ehdi käymään täällä, mutta pyrin nyt ainakin alussa usein. Toivoisin, että kerhoon liittyy sellaisia, jotka myös kirjoittelevat jotain. Ei tarvitse päivittäin eikä edes ihan viikoittain kirjoitella, mutta kiva olisi, jos edes silloin tällöin ehtisi kuulumisia laitella. Näissä avoimissa ketjuissa ainakin edellisen odotuksen aikana varmaan yli kolmannes vain katosi johonkin, päivittämättä koskaan edes vauvan syntymää.

Tänään en varmaan enää kirjaudu tänne, mutta huomenna tulen taas lapsen päiväuniaikaan :)

Pilkku_ ja pieni
 
Pilkku, Kiitos kerhon perustamisesta! Laitoinkin heti liittymispyynnön :D Olisi kiva, jos alkuun jokainen kertoisi enemmän myös omasta elämäntilanteestaan ym. Ja aktiivista porukkaa toivoisin minäkin :)

Oireista, muuten ei ihmeempiä mut eilen iski melkoinen selkäkipu, joka säteili lonkkaan asti. Tuntui et lonkka on jotenkin sijoiltaan. Mut lienee ihan normaalia? Nyt ei onneksi enää tunnu, toivottavasti ei palaa takaisin!

Ja sitten jestas tällä viikolla tuntuu et vauvamasu on pompsahtanut näkyviin! Eilen tuskailin töihin lähtiessä vaatteiden kanssa et miten saan jemmattua. Vaikka en tiiä, tajuaako tota vauvamahaksi... enemmän näytän vaan lihoneelta :D En vaan haluaisi töissä vielä laajemmin kertoa, kun sit alkaa kyselyt ym.

Tervetuloa uusille! :)

pikkutikkuja jamukula 14+6
 
Tervetuloa uusille!:) Kivaa kun on iso joukko kasassa!
Kiitos Pilkku_ kerhosta! Toivon myös, että sinne liittyy aktiivista porukkaa:) ja toivon myös, että "facebooklaiset" kertovat kuulumiset myös täällä:)

Täällä olo on hyvä, kun vihdoin saanut nukuttua lähes koko yön:) Esikoinenkaan ei herännyt kertaakaan yöllä! Taisi olla väsynyt, kun eilen lähti ekaa kertaa itsekseen kävelemään:D Voi äidin pieni kulta 10kk 3 viikkoa<3

Ja minä päätin, etten osta yhtään vauvanvaatetta ennen kuin rakenneultrassa käyty! Ja muutenkin, jos toinen poika tulossa, niin uusia vaatteita ei edes tarvitse kun niitä on kotona pilvin pimein;) Mutta mutta en voinut vastustaa kiusausta ja ostin maailman söpöimmät polarn o pyretin vastasyntyneen housut!:D Niin ihanat pojalle sekä tytölle<3 Ei maksanut alennuksessa kuin 8€ ja olen hulluna polarn o pyretin vaatteisiin! Esikoisellekin tilasin juuri sieltä kasan vaatteita ensi syksyksi/talveksi puoleen hintaan!:D
Onko muilla himo ostaa vauvanvaatteita ja mistä liikkeistä?:D Me olemme miehen kanssa alusta asti ostaneet paljon uusia vaatteita (kirppareita tulee liian vähän kierrettyä:() Mutta olemme ostaneet aina VAIN ALE-myynneistä ja niin on säästynyt paljon rahaa!:)

Voi niin jännittävä olo, että kumpi siellä masussa elelee:D<3 Niin vaikeeta ennustaa! Voi niitä iloisia, jotka jo tietävät:D

AurinkoL + pikku2 14+1 <3
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Ja kiitokset Pilkku_ täältäkin kerhon perustamisesta, laitankin heti pyynnön tulemaan :)

Kiva päästä keskustelemaan hiukan avoimemmin, mutta silti nimimerkin suojissa. Eiköhän me saada sinne hyvä porukka kokoon!

Täytyis soittaa neuvolaan seuraavaa aikaa jotta saisin sen varattua ennen rakenneultraa. Huomasinkin just et meni ihan soittoaika sivusuun.. Täytyy koittaa muistaa iltapäivällä yrittää uudestaan.

wonderwall + nisu 13+5
 
AurinkoL täällä ollaan samoissa fiiliksissä, tosin tuon kromosomitutkimuksen seurauksena tiedän jo, että toinen poika olisi tulossa eli vaatteita olisi varastossa vaikka kuinka. Mutta ostin ensi talveksi NameIt-puuvilla-villa-haalarin, ajattelin et on mukavan lämmin, jos pakkaset on samaa luokkaan kuin tämä talvena. Ja Marimekon alesta löytyi ihania bodyja, potkareita ja sukkia.

Myös nuo POP:in vaatteet on kivoja, itsekin ostin esikoiselle ensi syksyksi jo uudet kuorivaatteet sieltä ja talveksi ostin valmiiksi MiniRodinin panda-kuosisen talvihaalarin. Itse oon tykännyt noista POP:in vaatteista myös siksi, että ovat olleet hyvä laatuisia ja kestäviä. Tänä syksynä ja talvena käytössä olleet kuorivaatteet on kyllä niin hyvässä kunnossa, vaikka onkin käytetty paljon, että menee myös toiselle ja varmaan kolmannellekin lapselle.

MammaLa & Poika 15+6
 
Hei! Olen tässä ketjussa uusi ja laitoin samantien liittymispyynnön suljettuun kerhoon. En ole tänne ilmoittautunut, sillä en halua tulla tunnistetuksi, mutta kuitenkin haluaisin jakaa asioita pienen suljetun ryhmän kera. Olin syksyllä kuumeilijoiden puolella, josta tärppäsikin todella nopeasti. Sen jälkeen innostus jäi hetkeksi, mutta nyt voisin siis jatkaa jutustelua kerhossa.

Alice ja vauva 17+3
 
MJ
Hei! Täällä kanssa yksi uusi hellemasun kasvattaja. Olen seurannut ketjua alusta asti, mutta en vielä ole uskaltanut liittyä seuraan. Nyt kuitenkin kiinnostaisi suljettu kerho ja kävinkin pistämässä pyynnön sinne. Onnistuikohan se? Kerron sitten myöhemmin lisää itsestäni.

MJ 15+2
 
Mä liityin myös suljettuun kerhoon jos vaan osasin :D kirjottelu jääny mun osaltani vähän ku tietokone meni rikki, et heti kun saan sen kuntoon niin kerron taas kuulumisia ku en tykkää kirjottaa tällä tyhmällä tabletilla ku tää ei ikinä tee mun kans yhteistyötä :D mut toivottavasti kone pian kunnossa :)

Immet ja skidi 15+4 ja mulle siis saa päivittää lasketuksi ajaksi 14.7 , enkä saa tän tabletin kans myöskään tota väriä vaihdettua, pahoittelen!:(
 
Kirjotanpas pitkästä aikaa tännekin :) facebook on tehny vähä laiskaks, ku siellä on niin paljo helpompi kirjotella puhelimella.

Eilen poksui 16+0! Nyt joulun jälkeen viikot on menny hirmu nopeesti. Maha on pompsahtanu esiin, vaikka välillä se tuntuu katoavan kokonaan löllömahaks vaan. Armoton väsy ja välillä myös hormoonimyrsky kiukutteluineen ja masiksineen on edelleen mukana, mutta pahoinvointi on ollu kokonaan poissa jo useamman viikon.

Vielä en oo uskaltanu ostaa yhtään mitään vauvajuttuja. Vaunuja käytiin kattoon pari viikkoa sitte, mutta ostetaan varmaan vasta rakenneultran jälkeen. Vieläki tuntuu välillä epätodelliselta koko homma, mytta pari päivää sitte alkaneet liikkeet kyllä konkretisoi asiaa. Ihanaa!

Nausteri ja tyyppi 16+1
 
Heissulivei!
En oo tänne tässä kuussa juuri merkkiä jättäny. Puhelimella olen lähinnä täällä käynyt ja sitä kautta kirjoitus on surkeella puhelimella niin ja näin...

Täällä oli torstaina sokerirasitus ja paastoarvo oli hiukan koholla. Muut arvot taas niin reilusti raja-arvojen alle (mm 1.tunnin tulos 5.3 kun saisi olla lähemmäs 10 kuulemma???).
Osittain tulos selittyy varmasti edellisillan hiilarihumalasta: käytiin rullakebabilla, mikä ei ole mitään jokaviikkoista, edes kuukautista puuhaa. Aamullakin oli vielä ähky olo. Oli vähän tyhmä veto, mutta seuraavan kerran järkevämpiä. Ruokavaliota on muutenkin hyvä tarkistaa ja tiukentaa, koska meillä sukurasite tuo "lievä"raskausdiabetes.
Muuten kaikki ok: alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen ei ole paino noussut, tosin tällä hetkellä ihan järkyttävä turvotus päällä!:O Liikuntaa tulee työn puolesta harrastettua reilu 10h/vko ja vapaa- aikana myös vähän vesiliikuntaa joka viikko. Kovat pakkaset esti kävelylenkit, mutta kyllähän liikuntaa tulee ihan tarpeeksi ilmankin.

Liikkeistä oon lähinnä tuntenu muljuamista. Doplerilla sydänäänet ovat löytyneet helposti viime viikot.

Kovasti täällä jo rakenneultraa odotellaan: se olis 20.02. Halutaan tietää sukupuoli, jos vaan kaikki muuten hyvin. Esikoista odottaessa kätilö kutsui lääkärin avukseen. Aikaa meni joidenkin rakenteiden etsimiseen, ettei kehdattu enään alkaa sukupuolta kyselemään. Pääasia oli masukin hyvinvointi, kuten on tietenkin nytkin. Mutta jos hyvin näkyy ja kätilö juonessa mukana, niin kiva olis tietää. Sykkeet saattais viitata poikaan (140) ja olot muutenkin erilaiset kuin esikoistytön kanssa. Mutta katsellaan.
Mukavaa sunnuntaita odottajat.
-Liikkuja ja masuasukki 16+3-
 

Yhteistyössä