<3<3Heinäkuiset hellemasut 2014 <3<3 -Tammikuussa-

Tuli heinämassun kirjoituksesta mieleen että ei ole tosiaan ekan kerran jälkeen neuvolatäti maininnut enää sokerirasituksesta mitään. Silloin sanoi että siihen joudun kun sukurasitus ja ikää yli 25.. Onkohan unohtanut koko asian..
Wonderwall: jos on ollut puhetta aiemmin sokerirasituksesta terveydenhoitajan kanssa niin suosittelisin muistuttamaan asiasta, että pitääkö sinulle se tehdä.

Jos odottavalla äidillä todetaan raskausajan diabetes niin silloin tarkemmin tutkivat myös vauvan synnytyksen jälkeen. Tytöltäni (2.raskaus) otettiin verensokereita muistaakseni ekan 24h ajan sairaalassa ja antoivat lisäruokaa kun muutama arvo oli matala. Muutoin arvot hyvät ja terveeksi vauvaksi todettiin.

Minulla on tosiaan jo 3.raskaus niin neuvolakäyntejä ollut todella vähän. Olen käynyt tähän mennessä 2 tai 3 kertaa ja seuraava kerta on vasta rakenneultran jälkeen viikoilla 22+ mutta eipä täällä ole hätää, tuttua hommaa jo! :)
 
Hiphei taas!

Rakenne-ultra takana ja kaikki näytti oikein hyvältä! <3 Ja mahtavin uutinen oli se että yli-lääkäri EI poissulkenut alatiesynnytystä!!JEEEEEEE! ( mulla siis 2 sectiota takana ja haaveilen ns normi synnytyksestä... ) Me so happy!

Taffo ja Ylläri 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Vekkuliina
Oi ihanaa! Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja uutisista! :)

Neuvoloita on täällä kyllä todella harvoin. 2 kertaa olen käynyt, ekan kerran marraskuun lopulla ja viime viikolla toisen kerran. Seuraava on puolivälin (?) jälkeen eli 17.3 tms. Ihan on tuntunut et oman onnensa nojassa tässä on ja vielä ensikertalaisena... mut noh kaupunki säästää niin pirusti! Mutta on tietysti sentäs jotain käyntejä ja olemassa tuo, sais kai sieltä soittamalla neuvoja ja apua jos tarve tulee :)

Sokerirasituksesta mullekin aluksi puhuttiin, kun kuulemma se pitää tehdä kun painoindeksi mulla on just yli 25. Mut nyt ei ollut toisella kerralla mitään puhetta ja unohdin kysyäkin, joten ei kyllä hajuakaan milloin se sitten on...

Mitähän ihmettä keksisi tähän järjettömään niska/hartiakipuun ja päänsärkyyn... ideoita? Jotenkin jumahtaneet nyt taas vaihteeksi kunnolla. Normaalisti ottaisin lihasrelaksantin ja tulehduskipulääkekuurin, mut nyt ei tietenkään voi... ja Panadol ei tunnu auttavan :/

pikkutikkuja ja mukula 17+5
 
Moi!

Feississä tulee höpistyä mutta kirjoitellaampa tännekin välillä. Lapset ovat nyt naapurissa synttärijuhlissa niin on aikaa istua koneella.

Sokerirasituksessa olen käynyt jo kerran, toinen tulossa rv24-28 kuulemma. Mulla oli ed. raskaudessa rv28 sokerit himpun koholla niin nytkin saan nauttia tuosta rääkistä :/ Tokihan siinä saa ylimääräisiä ultria, kun seurataan vauvan kasvua. Ed. vauva oli syntyissään 4040g mutta synnytys meni kyllä tosi hyvin, ponnistus kesti 10min vain! Eka lapsi oli 3670g eli ei pienen pieniä pojat ole olleet. Me ollaan miehen kans pitkiä ihmisiä, mies 180 ja minä 172.

Ekat vauvan pöksyt ostin tällä viikolla kirpputorilta, sellaiset Tutan vihreät retronorsut. Aivan ihanat! Ei tarvisi juurikaan mitään ostaa, kun varastossa on paaaljon vauvan vaatteita. Toki jos tyttö tulisi niin olisi "pakko" jotain ihania tyttöjuttuja ostaa :D

Rakenneultra onkin ensi viikon keskiviikkona, jes!

Hyvää ystävänpäivää masukkaille ja mukavaa viikonloppua!

Lukasmom rv20+0
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!:) Ja onnittelut hyvistä ultrauutisista Taffolle!<3
Pikkutikkuja: Täällä tosiaan kärsitään jatkuvasti niskapäänsärystä ja migreenistä:( kuuma suihku monesti helpottaa oloa, mutta eilen ei taas auttanut mikään! Monen tunnin kärsimyksen jälkeen nukahdin klo19:30 kuuma kauratyyny päässä ja heräsin puolen yön jälkeen kivuttomuuteen. Tänään ei ole onneksi päätä särkenyt, mutta yllättäen iski kova flunssa ja nyt kauhee paine korvissa ja poskissa:( mutta sekään ei tunnu migreeniin verrattuna missään! Kysyisin kans, onko kellään mitään vinkkejä niskapäänsärkyyn? Hieronta aiheuttaa vaan migreenikohtauksen:(
No tulipas nyt valitettua, mutta olo on uupunut. Iltaisin on ihana päästä lepäämään kun heti alkaa pikkuinen myllertää masussa;)<3 Se kyllä piristää!

AurinkoL + pikku2 17+1<3
 
Pikkutikkuja sana ongelma minullakin. Kävin jo kolme kertaa fyssarillakin työpaikkalääkärin kautta, kun lihasjännityspäänsäryt jatkui monta viikkoa putkeen :( Auttoi vähän, mutta ei tarpeeksi. Sain lääkäriltä Panacodit joita saan ottaa jos äityy migreenin mittoihin. Mulla välillä lihasjännityssärky laukaisee myös migreenin. Muuten menen Paramax 1000mg tableteilla joita saan ottaa 3kpl vuorokaudessa. Ihan yksi tyhjän kanssa...

Onnea Taffo82 hyvistä uutisista :)

17+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa joukkoon Jyllanti!:)
Päänsärystä: Mulla tosiaan hirveet niskapäänsäryt vaivaa usein ja välillä laukaisee migreenin:( Hieronta voisi auttaa jännityspäänsärkyyn, mutta se laukaisee lähes aina migreenin! Viime raskaudessa, vasta vuosi sitten lääkäri määräsi Panacodia tarvittaessa (No en sitä käyttänyt, kun tiesin, ettei auta) Mutta nyt neuvolassa sanottiin, ettei Panacodia määrätä enää missään tilanteessa raskaana oleville! Ja neuvolatäti oli ihmeissään, että vuosi sitten vielä olisin saanut Panacodia ottaa.

Nyt täällä kärsitään kovasta flunssasta ja sen takia pää ihan tukossa ja lihaksia särkee:( toivottavasti muut pysyvät terveenä! Piristykseksi vauva on alkanut välillä potkimaan masussa;)<3 Ei enää pelkkää möyrintää vaan kunnon jumppailua:D

AurinkoL + pikku2 17+3 <3
 
Flunssassa täälläkin. Ääni on ihanan möree: /
Kunpa aamulla ei olisi niin tukossa kuin tänään, että jaksan mennä reippaasti koulun penkille.
Mulla on tuo LA laskettu niin, että se on tasan kuukauden päästä valmistumisesta koulusta ;) Että nyt pitää olla aktiivinen ja saada hyvät paperit käteen ennen vauvaa...äitiysloman jälkeen mun pitäisi sitten hakea oppisopimuspaikkaa toimistoalalle. Tämä koulu on vain oppisopimuspaikkaan tähtäävä perustutkinto.
Minulla oli pahoinvointia ekat 3kk, mutta sitten helpotti, ihanaa!! Oli paljon enemmän pahoinvointia kuin ekassa raskaudessa. Nyt ei ole raskausvaivoja, vain iso masu verrattuna ekaan kertaan.
Rakenneultra on 10.3. =)

Jyllanti80 17+0 poks
 
Tämäpä hauskaa. Silloin rv12 suoritetussa np-ultrassa mulle tuli kauhee tyttöolo, nyt käytiin sitten rakenneultrassa ja tyttöähän tässä sitte ooteltas. Kaikki hyvin onneksi, vaikka oma olo menikin aika heikoksii laskeneen verenpaineen että raudan takia, mutta nyt on taas semmonen olo että ois elossa. Toivottavasti nyt ei ala sitten kovin tulemaan vaaleanpunaisia vaatteita, kun mä en todellakaan vaaleanpunaisesta tykkää yhtään :D
 
Heippa kaikki !


Pääsisisnkö minäkin vielä mukaan ? Laskettu aika 26.6 mutta mitä todennäköisimmin heinäkuulle mennään :) Lisäksi olen ainoa tuolla kesäkuisten ryhmässä, joka ei liikkeitä vielä tunne kunnolla, joten mattimyöhäsiä ollaan :)

Synnytän ulkomailla, rakenneultrassa saatiin poikalupaus ja 1. lapsi tämä siis :) Ikää vielä toistaiseksi 24v...

Takana keskeytyny keskenmeno 2010, viikolla 16 todettu.

Maha vielä toistaiseksi vain hivenen pyöristynyt. Liikkeitä tuntuu vain satunnaisia hipsutuksia, ei potkuja, istukka edessä.


Voikaahan paksusti ! :)

Malaika_mama & pikkumies 21+5
 
Hei vaihteksi tännekin! Kerhossa tulee enemmän kirjoiteltua.

Täällä ei ihmeemmin mitään uutta, liikkeitä on alkanut hiljalleen tuntua. Rakenneultra takana, ja helpotuksesksi istukka ei ole kiinni vanhassa sektioarvessa. Kaikki näytti hyvältä, ja saimme poikalupauksen.

Jahas, loppuukin kirjoittelu lyhyeen, kun tyttö kaipaa huomiota :)


Pilkku_ ja pieni 21+1
 
Kivaa kun hyviä uutisia olette rakenneultrasta saaneet! Onnea odotukseen!

Tervetuloa uusille odottajille!

Meillä oli eilen rakenneultra rv20+5 ja kaikki oli asukkaalla siellä vallan mainiosti. Potki menemään ja näytti lopuksi meille peukkua, että kaikki hyvin :D

Liikkeet tuntuu jo tosi selvästi, tuntunut jo aika kauan. Tyyppi oli muuten 408g painava :D

Nyt ruokaa tekemään, hirveä nälkä!
 
Hei!
Ihania ultrakuulumisia jo monella! :) Ja niin myös meillä! :heart:
Eilen oltiin ultrassa (20+0) ja tyttölupaus saatiin! Eli toinen prinsessa on näillä näkymin meille tulossa. Kätilö tiiraili moneen otteeseen alakertaan, mutta ei siellä mitään uloketta näkynyt! :D Ja näytti meille häpyluukaikua, joten uskotaan, uskotaan! Tyypin ultrakuvasta tuli niin esikoinen mieleen, profiili täysin samanlainen. Mutta tämä tyyppi vaikuttaa haaveilevalta ja rauhalliselta sekä rennolta: ottaa lunkisti mahassa. Toisin kuin supereloisa siskonsa. Ollaan tytön kanssa molemmat tulisieluisia ja superenergisiä, joten kyllä toivon tämän tulokkaan saavan isänsä aivan ihanan, mutta hiukan rauhallisemman luonteen. :heart: Toki ihan sama minkälainen vauva tulee meille: aivan yhtä rakastettu tulee olemaan.
Nyt on rauhallinen ja luottava olo siihen, että kaikki menee loppuun asti hyvin. :)
Shoppailemassa piti heti käydä ja vähän vaaleanpunaista tarttui mukaan! :)
Ihanaa odotusta ja toivon mukaan kaikille muillekkin tulee hyviä ultrakuulumisia.
-Liikkuja ja masukki 20+1-
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut tyttö-ja poikalupauksista!;)<3 Itse joudun odottaa vielä tasan kaksi viikkoa ja voi että aika tuntuu pitkältä! Ja varmaan hulluksi tulen, jos sukupuoli ei selviäkkään!:D Ja mies on sanonut, ettei yksityiselle ultraan mennä! Meinaan jo nyt sortua ostelemaan vaaleanpunaisia vaatteita, kun on niin tyttöolo:D vaikka kuitenkin olen varma, että ultrassa näky, että toinen poika tulossa. Voi tätä raskaana olevan mieltä:D Ja anteeksi kun tästä samasta aiheesta varmaan jankutan tänne jatkuvasti!:D Onko kukaan muu näin malttamaton odottamaan sitä tietoa kumpi tulossa??:D Haluan niin paljon shoppailla pieniä vaatteita!!!<3

AurinkoL + pikku2 18+1 <3
 
Moikka!

Vieläkö mahtuu mukaan uusi odottaja? Esikoista odotellaan ja laskettuaika on näillä näkymin 17.7. (Miten saa vaihdettua tekstin väriä??) Rakenneultra on vasta maaliskuun alussa. Alusta asti ollut poikaolo, mistä lie johtuu..Toki tyttökin on ihan yhtä tervetullut.

jadelyn & "ensio" 19+3
 
Onnea tyttö ja poika lupauksista ja uusille tervetuloa mukaan:flower:
Miten sitä jaksaa odottaa vielä 2 viikkoa omaa ultraa???

Päivityspyyntö:
Lily-rose/38v/10.lapsi/19.7.14 ja tyks


En mä varmaan paljoa täällä puolen höpise,mutta listoille silti voi laittaa,nyt kun raskaus julkinenkin:)

niin ja ne rv:t
19+2
 
Tervetuloa uudet Hellemasujen odottavat. :)
Vielä on vähän hiljainen palsta, mutta kun odotus etenee pidemmälle, niin emmeköhän kaikki aktivoidu. Itsekin sitä kovasti yritän.
Tänään on julkaistu uusi äitiyspakkaus. Täältä löytyy kuvat Äitiyspakkaus - kela.fi
Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää? Aiotko ottaa pakkauksen vai avustuksen rahana? Viime vuoden toppapuku oli mielestäni hienompi, mutta onhan tässäkin paljon kivaa. Täytyy katsoa, minkä verran on esikoisen tarvikkeita jäljellä ja päättää sen mukaan miten tehdään: otetaanko rahana vai pakkaus. Jokatapauksessa äitiyspakkaus on hieno asia,joten peukut sille! :)
-Liikkuja ja runotyttö 20+5-
 
Viimeksi muokattu:
Muih!

Äitiyspakkaus on ihana,toivottavasti saan tuon uuden kun mulla on jo tuo viime vuotinen.... :/

Kovin on hiljaista juu täällä...Eikä kukaan vissiin päivitä kun on tammikuinen pinokin....Mä voisin tehdä jos osaisin mutta oon niiiiiiiin tumpelo näitten koneitten kanssa........

Torstaina neuvolalääkäri ja labraa... plaah...

Taffo ja Ylläri 21+4
 
Ompas täällä hiljaista!

taitaa suurin osa kirjoitella tuolla kerhon puolella. Täällä edelleen odotellaan rakenneultraa, jotta vauvan sukupuoli selviäisi. Sen jälkeen voi ostella enemmän vaaleanpunaista tai v.sinistä vaatetta vauvalle, nyt jo unisex-vaatetta sopivasti. :)
Vauvan liikkeet alkoi tuntumaan selkeinä rv 17+6. Epätietoisuus loppui siihen, masussa elämää ja kaikki hyvin <3

Mukavaa oli kun uusin äitiyspakkaus nyt jo ilmestyi, voi lopettaa tän pähkäilyn et ottaako vai eikö ota. Päätin ottaa rahana koska uudesta olisin kelpuuttanut/tarvinnut korkeintaan makuupussin vauvalle, ja viel Aappa-kuosinen <3

Kaikkea muuta vauvalle olenkin jo ostanut vähänkäytettynä tai uutena..

heinämassu82 ja vaavi 18+3
 
Mikä ihana keväinen ilma ollut tänään;) Eipä tarvisi enää lunta tullakkaan, kun kevät noin hyvin vauhdissa!

Kiva kun uusi äitiyspakkaus julkaistiin:) Jos meillä ei viime vuotista pakkausta olisi, niin ehdottomasti ottaisin tämän! Ja jos saadaan tietää, että poika tulossa, niin otan myös nyt pakkauksen:) Tytölle ei enää tarvittais yhtään neutraalin värisiä vaatteita. Mielummin ostaisin vaaleanpunaisia, punaisia, violetteja ym ja käyttäisin viime vuoden äippäpakkauksen ulkopukuja ja makuupussia ym:)

Täällä pikkuinen on alkanut välillä kunnolla potkimaan masussa;)<3 Ei edelleenkään hajua kumpi tulossa. Ultraan 1,5viikkoa! Tytölle olisi nimi luultavasti valmiina, mutta pojalle ei tällä hetkellä mitään nimeä mielessä:( Onko jollain jo nimet keksittynä ja haluaako joku paljastaa vaihtoehtoja?;)

AurinkoL + pikku2 18+5<3
 
Itse olin jotenkin pettynyt uuteen äitiyspakkaukseen, odotin kivemman näköisiä vaatteita. Liian värikkäitä ja ehkä jopa hieman retroja mun makuuni. Olisi kiva ottaa äitiyspakkaus ensimmäistä kertaa, esikoista kun odotan, mutta ehkä kuitenkin otan rahan ja ostan lapselleni sellaisia vaatteita joista itse tykkään.
Ensi viikon keskiviikkona rakenneultrassa ehkä selviää pääsenkö ostamaan v.punaisia vai v.sinisiä vaatteita!

jadelyn ja ensio 19+4
 
Iltaa! Meikäläinen niin rakastaa vapaapäiviä.
Ihanaa kun on aikaa viettää laatuaikaa perheen kanssa! <3 Pesänrakennusvietti on selkeästi puhjennut: nykyisin siivoan ahkerammin ja vietän aikaa hellan ääressä. Luulen, että homma senkun kiihtyy kunhan saan viettää kotona enemmän aikaa. Enään kaksi kuukautta töitä edessä!!!!!! Ja tästäkin ajasta on pari viikkoa lomaa. Olen toukokuun lomalla ja kesäkuun alussa alkaa mammaloma! :) tuskin maltan odottaa. ..
Viime aikoina on tullut huomattua, että monet liikuntamuodot ovat käyneet raskaaksi. Ohjaan vielä kuitenkin viikosta riippuen 8-12h sisäpyöräilyä, joogaa, bodypumppia, rvp:tä, venyttelyä yms.. Raskaammat lajit jätin jo suosiolla pois: osa jäi jo viime vuonna. Vapaa-ajalla käyn vaihtelevasti sauvakävelyllä, vesijuoksemassa tai uimassa; joskus myös vesijumpassa. Mitenkäs te muut jaksatte liikkua? Kuinka olette saaneet painon pidettyä kurissa? Mulla kilot tarttuu tällä hetkellä vähän turhankin hyvin, vaikka kuinka yritän skarpata. No ehkä pitää vaan yrittää kovemmin. ..
Vähän tuli sekavaa selostusta, mutta haittakse? Hyvää viikonloppua! :)
- Liikkuja ja prinsessa 21+1-
 

Yhteistyössä