3 asiaa jotka tekevät sinusta lähes täydellisen äidin?

"sipsi"
1. Olen kaukana täydellisestä - en odota sitä lapseltakaan
2. Osoitan tunteeni aidosti (niin raivon kun rakkauden)
3. Tytär on niin hyvä tyyppi, että pakostakin olen jotain osannut tehdä oikein :heart:
 
"nänä"
1. Lapsien säästötilin sijaan meillä on lapsille Terapiarahasto, jonka voivat sitten teininä ottaa käyttöön. (Sellaista äitisuhdetta olekaan, joka ei traumatisoisi.)

2. Puen poikiani vaaleanpunaiseen. Niistä tulee tämän johdosta tietysti homoja (ja kiusattuja; tähänkin auttaa se Terapiarahasto) mutta koska olen niin suvaitsevainen ja avarakatseinen (koska puen heitä vaaleanpunaiseen) niin se ei haittaa. Lapseni saavat olla sitä mitä ovat, eli tulevia homoja.

3. En kerro lapsilleni ääneen, miten välillä kun oikein uhmataan ja raastetaan hermoja, tekisi mieli maksaa lähimmälle ohikulkevalle etniseen vähemmistöön kuuluvalle (en halua eritellä tarkemmin, mutta naiset tässä ryhmässä kulkevat leveässä hameessa ja miehet suorissa housuissa) että veisi heidät hemmet.. pois. (Ei se Terapiarahasto nyt ihan kaikkeen riitä...)
Veikkaan, että et ole ainakaan koomikko ammatiltasi.
 
1.) Vanhemmat ovat turvallisia ja heihin voi luottaa vaikeissakin asioissa. Ei sohvakännejä, perheväkivaltaa yms.
2.) Lapset saa kokemuksia ja elämyksiä - harrastukset, reissut, uudet tuttavuudet!
3.)Tuetaan ja kannustetaan, mihin lapsi ryhtyykin. Tähän kuuluu erityisesti koulu. Kamalaa jos vanhemmat ei laiskuuttaan saa lasta opiskelemaan ja pilaavat tämän viattoman elämän tuhoamalla ylenemismahdollisuudet.
 
1. Näytän välittämistä suoraan ja epäsuoraan, ja rakastan pussailla, halia ja sylitellä heitä. Kehun ja kiitän (ja opetan käytöstapoja).

2. Olen sosiaalinen, ja meillä on paljon kavereita joiden kanssa viettää aikaa, ja käymme kaikenlaisissa paikoissa ja usein: kylässä, retkillä, syömässä, kirjastoissa, uimassa, hiihtämässä, luistelemassa, elokuvissa, tapahtumissa, matkoillakin.

3. Olen avoin äiti, ja osaan puhua asioista lapsille. Kannustan heitä jo nyt kaikkeen, yrittämään ja yrittämään uudestaan, olemaan kiinnostuneita ympäristöstä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
1. Olen onnistunut kasvattamaan kolme mahtavaa aikuista ihmistä, jotka tulee omillaan toimeen ja joiden työ- ja opiskelumoraali on kohdillaan

2. Olen sillä tavalla rento äiti, etten ole koskaan stressannut lasten aikatauluista. Nukutaan kun nukuttaa ja syödään kun on nälkä. Siitä huolimatta kohta 1 on toteutunut

3. Meillä ei ole tarvinnut asettaa tiukkoja rajoja edes teini-ikäisille, lapset on kasvatettu rakkaudella, huumorilla ja naurulla. Asioista on keskusteltu avoimesti eikä lapsia ole kielletty jostain mitä he eivät vielä ole keksineet edes kokeilla
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Hmm...sattumanvaraisessa järjestyksessä:

1. Pyrin kasvattamaan lapseni niin, että he kohtelevat muita niin kuin toivoisivat itseään kohdeltavan, mutta pärjäävät kun muut eivät tee niin.
2. Meillä on toimivat rutiinit, joiden ansiosta arki sujuu ja minulla on mahdollisuus viettää enemmän "laatuaikaa" lasteni kanssa.
3. Kannustan ja kehun lapsia ja osoitan olevani heistä ylpeä ja rakastavani heitä. Olen aidosti kiinnostunut ja innostunut heidän tekemisistään.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
1. Rakastan silitellä, hieroa ja paijailla lapsia paljon samalla jutellen vaikka mitä.
2. Tarjoamme lapsille paljon elämyksiä, tutustutamme luontoon ja käytönnön töihin, ruuanlaittoon, lomailuun jne. koko perheen yhteisellä tekemisellä niin että me aikuiset täysillä keskitytään kanssa siihen.
3. Meillä on aina siisti koti ja lapset, puhtaat vaatteet, kaunista ja viihtyisää. Lisäksi syödään todella terveellisesti.
 
Ken guru
1. Olen lapsilleni läsnä, ja todella rakastava äiti, kerron sen myös joka päivä että rakastan.

2. Kasvatan lapsistani aikuisia, en "lapsia", eli kannustan oppimaan ja opetan paljon.

3. Tarjoan lapsilleni hyvän, riidattoman, alkohoittoman, turvallisen, rakkautta täynnä olevan kasvuympäristön missä saavat olla omia itsejään, annan tilaa myös muille ihmisille lasten elämässä kuin minä.
 
harmaavakkari
1. Osoitan lapsilleni rakkauteni, annan hellyyttä paljon, syliin pääsee melkein aina.
2. Pidän lupaukseni.
3. En jaksa nipottaa turhista.
4. Annan lasteni kasvaa, kannustan oppimaan uusia asioita ja yrittämään aina uudestaan.
5. Huolehdin lasten harrastuksista, etsin uusia virikkeitä ja tarkkailen herkästi mikä kiinnostaa ja mikä mahdollisesti ei.
6. Yritän jaksaa huolehtia myös itsestäni, koska oma huono ruokavalio ja liikunnan vähäisyys näkyy pinnan lyhenemisenä lasten kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
1. on rakkautta
2. on aikaa
3. on itsekritiikkiä (tarkoittaen, että voin tunnistaa/ tunnustaa toimineeni joskus väärinkin ja pyytää anteeksi/ korjata asiaa)

- voisi vielä lisätä että olen tietoisesti yrittänyt opettaa lasta kiinnittämään enemmän huomiota positiivisiin asioihin, mikä on tällaiselta kyynis-sarkastis-intovertilta aka hyvin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
"hannaleena"
Hermostun harvoin enkä koskaan ole raivonnut.
Imetin pitkään ja hyvin, lapsi sai nukkua vierssä.
Sai olla kotihoidossa yli 2 vuotta.
Lapsi saa paljon hellyyttä, haleja ja pusuja, ja näkee sitä myös minun ja isänsä välillä.
Tuen lapsen ja sukulaisten suhdetta, vaikka joskus tekeekin tiukkaa.
Ateria 5 kertaa päivässä, ja usein itse tehtynä.
 
"Heidi"
1. Kukaan muu äiti ei rakasta lapsiani yhtä paljon kuin minä.
2. Olen suojellut lapsiani 'hammasbakteerin' tarttumiselta eli heidän ei tarvitse kärsiä hampaiden paikkauksia
3. Annan lapsilleni sekä rajoja että rakkautta sopivassa suhteessa, jolloin heistä kasvaa omilla jaloillaan seisovia yhteiskuntakelpoisia yksilöitä.
 
Pilaaja!
Sori, mutta tuo sun 2. juttu ei välttämättä oo hyväksi lapsen kehitykselle...
Uskon että tarkoitat hyvää, mutta näin meille aikanaan sanottiin lastenpsykologilla.
 
Lisään vielä omalle listalle että tarjoamme lapsille leppoisan ja onnellisen ilmpiirin kotona sekä hyvän parisuhteen mallin. Lapset näkevät paljon hellyyttä äidin ja isän välillä ja emme riitele lasten kuullen. (jos jotain pientä äyskähtelyä ei lasketa esim. väsyneenä).
 
kdjsksk
1. Lapset saavat paljon pusuja ja halauksia. ( ja näkevät kun vanhemmat antavat toisilleen :D )
2. Lapset saavat elää ydinperheessä.
3. En nipota turhasta, saa rakentaa majoja minne sattuu, leikkiä esim kattiloilla yms.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Amelia"
1. Rakastan ja Arvostan lastani sellaisena kuin hän on. En halua että hän kasvaa omien ihanteideni mukaan, vaan omaksi itsekseen.
2. Olen hänen kanssaan paljon, aidosti ja läsnä. 3v kotihoidossa luonnollisesti, koska en itsekään haluaisi missata tätä aikaa.
3. Huolehdin kaikista perustarpeista, joita on mielestäni lapsella paljon (uni, terveellinen ruoka, ulkoilu ja liikunta, sosiaaliset kontaktit, puhtaus, virikkeet, johdonmukaiset rajat, turvallinen kasvuympäristö)
 
Perustarpeista (terveellinen ruoka, riittävästi unta, turvallinen/inspiroivan/motivoivan/arvostava kasvuymp, rakkautta ja huolenpitoa. etc.) en hehkuta sen kummemmin, ne on kunnossa.

Mä olen hauska ja huumorintajuinen äiti joka saa lapset hyvälle tuulelle ja nauramaan, ja joka on ekana siellä kuusen latvassa tai hyppii veteen kaikista korkeimmalta. Innostun kaikista lasten askarteluista ja jutuista. Olen aika lapsenmielinen, vaikka olenkin turvallinen aikuinen. Näin olen kuullut, ja ajattelen itsekin, että mun kanssa on hyvä olla.

Isäni kiikutti mua pienenä/nuorena pitkin maailmaa. Se perinne jatkuu myös meidän perheessä.
Haluan että lapset saavat perspektiiviä elämään samalla tavoin kuten minä sain.
Osaan arvostaa monta asiaa mitä jotkut saattaa pitää itsestäänselvyytenä ja musta kehkeytyi aika "kansainvälinen tyyppi". Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Pidän hyvää huolta myös itsestäni ja miehestäni.

Olen vapaamielinen.



Oho, tuli yks liikaa.:D
 
Perustarpeista (terveellinen ruoka, riittävästi unta, turvallinen/inspiroivan/motivoivan/arvostava kasvuymp, rakkautta ja huolenpitoa. etc.) en hehkuta sen kummemmin, ne on kunnossa.

Mä olen hauska ja huumorintajuinen äiti joka saa lapset hyvälle tuulelle ja nauramaan, ja joka on ekana siellä kuusen latvassa tai hyppii veteen kaikista korkeimmalta. Innostun kaikista lasten askarteluista ja jutuista. Olen aika lapsenmielinen, vaikka olenkin turvallinen aikuinen. Näin olen kuullut, ja ajattelen itsekin, että mun kanssa on hyvä olla.

Isäni kiikutti mua pienenä/nuorena pitkin maailmaa. Se perinne jatkuu myös meidän perheessä.
Haluan että lapset saavat perspektiiviä elämään samalla tavoin kuten minä sain.
Osaan arvostaa monta asiaa mitä jotkut saattaa pitää itsestäänselvyytenä ja musta kehkeytyi aika "kansainvälinen tyyppi". Tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa.

Pidän hyvää huolta myös itsestäni ja miehestäni.

Olen vapaamielinen.



Oho, tuli yks liikaa.:D
Jos näiden mainosten perusteella saisi valita itselleen vanhemman, mä voisin tulla sun lapseksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä