<3 Huhtikuiset 2011 <3

Huh!
Yks ressi vähempi ku vihdoin tuli päätös kotihoidontuesta. En kyllä hakenut kun tohon toukokuun loppuun kun sillon pitäs mennä töihin takasi ja tyttö päiväkotiin jos vaan paikan saa. Kesän paikat päätetään huhti-toukokuun vaihteessa niin sillon vasta tietää saako paikkaa tosta viereisestä päiväkodista. En tiiä mitä sit jos ei saa tai ei saa muualtakaa läheltä. Ehkä jatkan hoitovapaalla.

Mä olin isäkuukauden jo töissä ja oli kyl lomaa mulle ku pistin miehen sit nousemaa aina aamusinki tytön kans. Tai 1 päivä viikossa mä saan nukkua pitempää nii samanlailla annoin miehenki nukkua :D Pitemmän aikaa jo tehty sillai et lauantaina mies nukkuu pitkää (n.11-12) ja sunnuntaina mä (yleensä herään jo puoli 10 viimestää :D) Mulla on epäsäännöllisempi työ eli voi olla iltaa tai viikonloppua nii ei pystyny ihan samanlailla tietty tekeen ja jos oli useempi vapaapäivä viikolla nii nousin kyl joskus aiemmin sillonki :)

Saa nähdä miten tuo lähtee sit sujumaan ku meen töihin et kumpi herää. Varmaan katotaan työvuorojen mukaan :)

Tyttö viihtyy rattaissa aika hyvin. Oon niin paljon aina menny joka paikkaan pienestä pitäen et pysyy vaan tyytyväisenä ku on paljon kateltavaa ja ihmeteltävää. Kuiva vaippa kyl kannattaa vaihtaa ennen ku lähtee nii ei tuu sit senkää takia kiukkua. Bussilla ollaan menty kans ja aika usein alkaa kyl silmät lupsahtaan ku matkustellaan (aika paljon kyl päikkäreitten aikaan koitan lähtee liikkeelle kun oon menossa jonnekin)
Nyt ku rattaissa on lampaantalja niin istuma-asennossa tyttö tuntuu luisuvan haalareissaan sinne alaspäin ja nötköttää niin epämukavan näkösesti et täytyy nostella sitä vähän väliä.

Ostoskärryissäkin istuu ku vanha tekijä eikä vielä pahemmin kurottele tavaroita paitsi jos liian pitkäksi aikaa pysähyn kattelee jotai esim kirpparilla :D

Me ollaan sinne amerikkaan menossa tän kuun lopussa nii passikin tuli hommattua tytölle. Ei ollu ees vaikee ottaa kuvaa ku tää on nii ihana poseeraaja et kaks kuvaa vaa otti ja se oli siinä. Ja ihana kuva on <3 Hirveesti oon tehny listoja et mitä mukaan käsimatkatavaroihin ja mitä vaatteita ja tavaroita. Maitohappobakteereja pitää hakee ja osmosalia.
Ja kauheesti miettiny otanko täältä käytetyn istuimen mukaa (en tota omaa kiddyä halua ottaa mukaa ku en luota siihe miten istuimia käsitellään) vai vuokraanko sieltä. Ehkä vuokraan sieltä vaikka siitäkään ei oo takeita et mite niitä on sielä käsitelty jne.

Niin me ostettii kiddyn palkki-istuin isofixillä ja ollaan sitä nyt ehkä puoltoista kk käytetty. Muksu tykkää siitä eikä protestoi palkkia vastaan yhtää.

Otettii ton matkan takia MPR rokote jo viikko sitte ja vielä ei oo tullu mitää oireita, saa nähdä tuleeko. Lämpöö kuulemma voi nostattaa ja jotain ihottumaa tulla pariki viikkoo rokotuksesta. Ja luin et jollaki ihan 40asteen kuumeen on nostattanu. Onneks ehtii (toivottavasti) parantua jos tulee vielä jotai..

Mitähän vielä runoilis :D jos tätä kukaa jaksaa ees lukee tänne asti :D

Tyttö selvästi enempi jo kävelee ilman tukee tai uskaltaa päästää irti jos menee vaikka n. metrin päästä tuolille tms, mut konttaus vielä on se pääasiallinen liikkumismuoto.
Eka kulmahammas tullu läpi ylhäälle vasemmalle. Luulin et ois tullu oikeelle ku sitä enempi on hinkannu sormella mut ei.

Hauska oli ku tyttö löysi tutin jonka olin heittäny lelujen joukkoon ja pisti sitä suuhunsa :D Se ku ei oo koskaa syöny tuttia nii oli niin oudon näkönen tutti suussa :D

Jospa joskus lisää :)
 
No onhan tanne tullut tarinaa! :) Ollaan tosiaan oltu aika hiljaisia viime aikoina.

Kiva lukea teidan kuulumisia ja miten itse kunkin vauvat kehittyvat!

Meilla ollaan edelleen hyvin varovaisia! Aika epatavallinen poikalapsi vissiinkin.... Taalla ei edelleenkaan nousta pystyyn taikka edes istumaan. Taluttaen voisi kylla kavella vaikka kuinka. Ulkonakin ollaan tata harjoteltu. :)
Noh, omaan tahtiinsa kai nuo jokainen kehittyy, mutta kyllahan se joskus aina harmittaa ja vahan huolestuttaa, etta oma on se hitaammin kehittyva....

Hoikkeliini on meidan poika edelleen. Painosta ei tietoa, pari kuukautta siita, kun viimeksi punnittiin (paanymparysta ei muuten ole edelleenkaan mitattu sitten syntyman......). Aattelin kayttaa punnituksessa kun tulee vuosi tayteen.

Mukava lukea noista paivarytmeista. Mielellani mina ainakin lukisin lisaakin niista, jos jaksatte rustailla. Meilla on alkanu oleen hankaluuksia paivaunien kanssa. Aamulla nukkuu aina paivaunet hyvin, mutta en saa sitten millaan nukkumaan iltapaivalla!! Ja sitten ollaan tosi vasyneita ja kiukkusia. :(
Meilla siis tallanen rytmi:

6-7 heraa (joskus jopa viidelta *haukotus*), taman jalkeen aamupala ja maitoa.
8:30-9 tunnin - puolentoista unet
11 ehka jotain valipalaa
12-12:30 Lounas
n. klo 15 jotain valipalaa (esim hedelmaa)
17 Iltaruoka
18-19 Unimaito ja nukkumaan (niina paivina, kun ei nuku iltapaivalla paivaunia, menee nukkumaan jo vahan kuuden jalkeen)

Aattelin nyt kokeilla, etta miten kay, jos annan aamusta nukkua vaan noin 15-20 minsaa. Etta tulisko se uni sitten helpommin tuossa lounaan jalkeen. On tuo iltapaiva vahan liian pitka olla kokonaan ilman unia.
Vinkkeja otetaan vastaan, jos kellaan on!

Meilla kanssa poitsu on toistaiseksi viihtynyt vaunuissa hyvin. Enaa vaan ei onnistu siella nukuttaminen. Hyvin harvoin suostuu nukkumaan vaunuissa, kun ollaan kavelylla. Liian paljon nahtavaa!

Ma lopetin imetyksen tuossa pari viikkoa sitten. Se ikaan kuin vaan tapahtu. Ei tullu ongelmia tuosta pojalle, eika mulle. :)
Nyt tassa pohdin, etta miten tuosta iltapullosta paastaan eroon..... :O Ootteko muut miettinet tallaista? Tuo meidan poika kun tykkaa niin siita unipullosta... Etta minkalainenhan taistelu tuosta asiasta tulee... :O
Yosyotot ovat onneksi nyt jaaneet ja paasaantoisesti nukkuu heraamatta koko yon.

Pitais vissiin kohta ruveta niita yksiveesynttareita suunnittelemaan!! :O
 
Päivärytmeistä meillä on nyt näin:
Herätään 6:30-7:00
Aamupala n. 7:30
Lounas 10:30-11:00
Päiväunet 11:00 ja nukkuu sinne 13:00
Välipala n. 15min heräämisestä
Päivällinen 16:00-17:00
Iltapala 18:00-19:00
Nukkumaan mennään 19:00-20:00

Meillä siirryttiin nyt omaan huoneeseen nukkumaan toissayönä ja nyt ollaankin sit heräilty öisin.
Poika oli nyt ekaa kertaa kipeenäkin, oksennustaudissa. Onneks tuli pojalle paljon lievempänä kun minulle.

Meillä on nyt siirrytty kokonaan syömään samaa ruokaa kun vanhemmat ja pääosin syö itse käsillä. Korvike enää käytössä eli vielä ei ole tavan maitoa alettu juomaan. Sitä sitten ehkä ens kuun lopulla kun on synttäritkin :)

Käytiin tänään ostamassa synttärikutsu kortit, sellaset tosi söpöt haisulit. Meillä on siis muumi aiheiset synttärit :) Kaveri on ammatiltaan kondiittori ja tekee meille edullisesti muumikakun.
 
Hei pitkästä aikaa!! :)

Meillä muutto lähestyy ja stressiä pukkaa! :/ Minä kun se osaan stressata joka asiasta!

Neiti jatkaa meillä tasaisen varmaa kehitystä. Osaa nousta tuetta seisomaan ja mennä kyykkyyn, muutaman askeleenkin on jo ottanut ilman tukea. Meillä syödään samaa ruokaa, aina kun pystyy. Tavalliseen maitoon aletaan siirtymään varmaan muuton jälkeen. Samaten siirrytään omaan huoneeseen (veljen kanssa samaan) kun ollaan vähän totuttu uuteen kotiin. Selvästi vaikuttaa neidin uneen negatiivisesti samassa huoneessa nukkuminen!

Turvaistuin ollut meillä käytössä vuoden vaihteesta, meidän neiti kun ei pienimmästä päästä ole! :D 10kk neuvolassa mitat oli 10135g ja 77cm!

Meidän päivärytmi on suunnilleen tälläinen:
7.30 - 8.30 Herätys
8 - 9 Aamupuuro
11 - 12 Lounas
12 - 13 Päiväunet (45min - 2h)
14 - 15 Välipala
16 Päivällinen
18 - 19 Iltapuuro ja maito
19 - 19.30 Nukkumaan

Tinttuliina ootko ajatellut, että ehkä teidän poika ei enää tarvi kaksia päiväunia, vaan tahtoisi siirtyä yksiin..? Jos yrität aamupäivällä pitää vähän pidempään hereillä..?

Ai niin, uuden tulokkaan laskettuaika on 5.10. :) Ar-ultraan päästiin neuvolan kautta, kun raskauden kestosta ei ollut tietoa! Siellä köllötteli melkein kolmesenttinen ihmisen alku :)

-Minki, neiti täystuho ja ylläri (11+0 POKS)-
 
Meillä on nyt viiko verran nukuttu omassa huoneessa ja alku hieman takkus, mutta nyt oli kolmen yön putki ettei tarvinnut pojan huoneessa käydä kertaakaan :) Meillä kanssa samassa huoneessa nukkuminen vaikutti sekä minuun että poikaan negatiivisesti ja nyt ollaankin koko perhe saatu nukkua ihan mahtavia öitä :) Ite en oo vielä ihan tottunut että poika nukkuu nyt yöt niin oon heräilly viimestään siinä viiden maissa kattelemaan kelloa ja kuuntelemaan koska se heräis ekan kerran. Mutta sinne se seittemään asti jaksaa nukkua. Mutta on tää luksusta :)

Niin joo ja meillä oli tuo nt-ultra ja laskettuaika olisi 20.9 :) Meillä oli ensin yks ultra ja siellä pikkunen olikin odotettua pienempi ja siellä la:ksi saatiin 17.9 ja sitten seuraavassa ultrassa saatiin tuo 20.9

Meillä on nyt opittu hetki seisomaan ilman tukea, mutta ei poika taida vieläkään sitä tajuta.
 
Minki, joo, kyllahan ma aattelin tota, etta varmaan sitten haluaa vaan yhdet unet, mutta ei sekaan toiminu kun sita kokeilin! Jos ei aamusta nuku, niin sit yleensa nukkuu vaan 45 minsan unet iltapaivalla ja heraa kesken unien ja kiukkusena.
Nyt on tassa vahan aikaa paikkarit sujuneet paljon paremmin. On nukkunu aamupaivalla 1.5 tuntia ja iltapaivalla puoli-kaksi tuntia! Tosin ollaan oltu kipeenakin, etta sekin saattaa vaikuttaa.
Ma vahan veikkaan, etta kun meilta ne toiset unet jaa pois, niin poitsu nukkuu pidemmat unet aamupaivalla ja iltapaivalla ei ollenkaan. Mikas siina, kunhan vaan on tyytyvainen!

Eipa oikein muuta raportoitavaa taalta... :)
 
Mun vauva kävelee <3 Ja vähänkö oon ylpee! En ois uskonu et näin ihana nähä toinen taapertamassa eteenpäi ja kääntyy ja uudestaan ja uudestaan <3

Ollaan vähennetty päikkäreitä, välillä yhet päikkärit vaa ja sit nukkuu jopa 21-07.30 yleensä. Joskus kasiinki nukku! Ihmeellistä kuinka jaksaa iteki paremmin ku ei tarvi kuudelta herätä joka aamu!

Viikon päästä ollaan lentokoneessa matkalla atlantin yli. Saa nähdä mitä siitä tulee mut oon päättäny et hyvin se menee, monta syliä kuiteki on lentokoneessaki ettei tartte pelkästää mun sylissä olla matkaa. Mut vähän jännää kuiteki <3

Kakka-asiaa sen verran et nyt on jotai kk kohta ollu kakka ihan semmosta löysää, ei vetistä mut löysää mikä tarttuu sit joka paikkaan ja kiva ylläri aamulla ku vaipasta tulee läpi ku sitä on nii paljo. Onko muilla tällasta? Mun mielestä ei oo mitään uutta tullu ruokavalioonkaan. Voiskohan noi jogurtit tai maito ylipäätään aiheuttaa sit kuiteki..?
 
Viimeksi muokattu:
Aivan uskomatonta että siitä on kohta jo vuosi kun tuo pikkuinen elämäni ilo tuli maailmaan. Oon tätä miettiny nyt lähiaikoina että miten on mahdollista että tää on menny näin nopeesti!
Osalla teistä on jo ekat synttärit juhlittu ja meilläkään ei oo enää kun kk tohon merkkipaaluun. Sit aletaan laskee ikä vuosissa kuukausien sijaan.

Meillä ei vielä kävellä itse, yksi käsi pitää olla jonkun kädessä kiinni ihan varmuuden vuoksi mutta silleen kävelee kyllä tosi reippaasti. Pari askelta ottaa ite ilman mitään tukea mutta en sitä kävelemiseks sanois.
Äiti tulee kirkkaasti ja iti välillä. Lähinnä käläkälää tuo puhe muuten on.

Meillä imetetään vieläkin vaihtelevasti ja en ajatellu tehdä mitään radikaalia lopetusta. Vähitellen lopetellaan syksyyn mennessä että sitten tarhaan mennessä olis imetysvapaa.

Joku kyseli että onko lapsi ollut hoidossa, meillä ei ole. Ei ole oikeen sellasia hoitajia jotka haluais ekan kokeilun hoitaa. Jos haluun mennä jonnekin niin isi hoitaa lapsen. Mummot yms hoitaa kyllä mielellään sellasia pikku pätkiä jos vaikka saunassa ollaan mutta ei esim. yökyläilyjä vielä. Ensi pitäis saada tuo iltatissittely loppumaan.

Onnea kaikille ekasta vuodesta selviytymisen johdosta ja aurinkoista kevättä ( vaikka nyt sataakin lunta)

Jenni & Aada
 
Täällä on tänään synttäreitä juhlittu ja kyllä nosti äitillä niin tunteet pintaan <3 Mun vauva on jo taapero. Poika niin nautti kun sai olla huomion keskipiste. Meillä otetaan ilman tukea 5-6 askelta kerrallaan. Yöt menee ilman heräilyä ja jos poika herää niin ei tarvii sinne sen huoneeseen mennä vaan nukahtaa itekseen heti uudestaan. Meillä siis itkuhälyttimet huoneiden välillä. Ja kuulostaa aivan kun poika sanois äiti, mutta mistä sen tietää että se sitten on se äiti ja sitä myös tarkottaa sitten ? Meillä masuasukki saanut sievoset sokerihumalat tänään kaikesta herkuttelusta :D
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Meilläkin juhlittiin viime viikolla neidin 1v-synttäreitä pienellä porukalla kahteen otteeseen ja tänään oltiin neuvolassa. Mitat oli 78,5cm ja 10150g =) Rokotuksia neiti sai ne kolme, ja kova huuto niistä taas tuli, mutta onneksi oli nopsaan ohi.

Meillä kävellään niin paljon kuin neiti vain itse haluaa ja sohvalle ja sohvalta pois on nyt opittu myös =) Lelut ei niinkään ole kiinnostaneet moneen viikkoon, tykkää vaan kävellä ja jutella omaan kännykkäänsä (=annoin vanhan, toimimattoman puhelimen neidille leikkeihin, ja se taitaa olla se paras lelu tällä hetkellä; kävelee tärkeän ja kiireisen näköisenä huoneesta toiseen puhelin korvallaan :D) ;)

Imetyksen lopetin, kun neiti sen 1 vuotta täytti eikä mitään ongelmia kyllä ollut. Ei neidillä eikä itsellänikään. Aika haikeaa vaan on ollut tässä viime päivät, kun tosiaan on nyt tajunnut, että meillä ei ole enää vauvaa, vaan taapero... Vaikka se neiti on ihan sama taaperona kuin vauvanakin! :heart:

Leikkipuistossa ollaan alettu käymään, lähinnä vauvakeinussa keinuteltu ja liukumäkeä äidin avustuksella laskettu. Kengillä neiti kävelee jo hienosti!

Päivärytmi on vakiintunut aikalailla seuraavasti: Aamulla herää klo 8-8.30, sitten aamupesut ja aamupala, leikkimistä sisällä, lounas ja pihalle nukkumaan noin klo 12-14, sitten välipala, leikkimistä sisällä, päivällinen, leikkimistä sisällä, iltapesut ja iltapala ja yöunille 20-20.30. Yöt menee tietty vaihtelevasti, mutta pääsääntöisesti ihan hyvin, vähintään yhden kerran yössä kyllä herää. Muuten nukkuu koko yön omassa sängysssään, mutta jos aikaisin aamulla herää (05-07), otan viereen nukkumaan vielä hetkeksi; näin saa TAAPERO (meinaan aina sanoa ja kirjoittaa vauva!) ja äiti nukutuksi vielä vähän pitempään =)

Ensi viikolla on jännät paikat, sillä me lähdetään miehen kanssa päivän kestävälle risteilylle ja neiti jää siksi aikaa mun vanhempien hoitoon =) Se onkin sitten ensimmäinen kerta, kun neiti on noin pitkään meistä erossa ja vielä yöaikaankin. Onko teijän muiden taaperot jo olleet pitempää aikaa muiden hoidossa, miten on mennyt?

Näin nopsaan meijän kuulumisia! Harmittaa, että tää kirjoittaminen on sekä itselläni että muilla jäänyt, mutta kun ei mukamas kerkee... Pöh!
 
Nopsaan sanon tuosta erossa olemisesta, mulla siis oli siskon polttarit silloin kun poika oli 3kk ja ne kesti koko viikonlopun. Mies oli pojan kanssa kotona, perjantai illalla lähdin ja kun muut meni syömään lauantaina niin minä kipitin kotiin poikaa katsomaan, ja sitten parin tunnin päästä lähdin jatkamaan polttareita ja seuraavana yönä sitten siinä 4 maissa kömmin kotia, tuo oli ainakin itelle hirmu raskas kokemus. Sitten tuossa helmikuussa meillä oli nyt tää asunnon osto ja piti pankkiasioita hoitaa ja meidän pankki on 3h ajomatkan päässä, niin päätettiin että lähdetään sunnuntaina illalla ajamaan pohjanmaalle ja sisko tulee pojan kanssa meille yöks. Pankissa kun poika ei ois jaksanu montaa tuntia istua ja siitä sitten piti ajaa tänne takas ja samantien toiseen pankkiin hoitamaan kaupat. Hyvin oli pojalla ja siskolla mennyt, mutta pakko se oli moneen kertaan soitella perään. Nyt sisko kyselee koko aika koska sais pojan sen luokse yökylä hoitoon, kun tähän asti sisko käynyt meillä poikaa hoitelemassa, saa nähdä koska uskallan ihan toiseen paikkaan ilman kumpaakaan vanhempaa pienen miehen luovuttaa. Tosin nyt kyllä lepo olisi tarpeen kun tämä masussa kasvava pikkunen vie kaikki voimat.

Niin joo meillä on nyt päästy iltamaidosta eroon ja tuttipullosta myös. Ja korvikkeesta on siirrytty tavan maitoon ja samoja ruokia syö kun mekin. Meillä on edelleen kova hymypoika, tulee ehkä luokanpelle tuosta sitten kun kouluun pääsee :D Niin kova on viihdyttämään ja koko aika pelleilee jotain. Nyt uus juttu on että joku vaate tai muu kangaspalanen pitää laittaa pään päälle ja sit kontataan kovaa vauhtia. Tutista ei ole vielä edes yritetty vierottaa, kaikki aikanaan, iso saavutus jo se ettei iltamaitoa mene :) Kovin on kova tahtoinen kaveri tämä poika, mitähän seuraava on :D
 
Meillä asuu vauva vielä reilun viikon! :D 4.5. tulee 1v täyteen! Meillä kävellään jo kovaa vauhtia (aina kun huvittaa), konttaamalla pääsee nopeammin jos tulee kiire! Korvikkeesta ollaan kohta siirrytty tavalliseen maitoon, yksi purkki vielä jäljellä ja sitten juodaan "oikeaa" maitoa kokonaan! :) Meilläkin osataan kiivetä sohvalle, ja päästään jo itse poiskin! :)

Sitten tuosta erossaolosta. Meillä neiti on ollut pisimmillään mummolla hoidossa 3 yötä viime kuun vaihteessa kun meillä oli muutto. Ei voitu heti ottaa kotiin, kun tämä ei ollut lähellekään pikkulapsiystävällistä kuntoa! Joten pari päivää järjesteltiin, niin että saatiin neiti turvallisesti kotiin! Hirveä ikävä siinä tuli, onneksi mummo kävi tytön kanssa visiitillä kahden yön jälkeen, sai vähän lievitystä ikävään!

Tällä kertaa pikaiset, neiti vaatii huomiota!

-Minki, neiti täystuho ja "pikkusisko" rv 16+6-
 
Onpas mennyt hiljaiseksi tämä pino. No en tosiaan itse ole myöskään ollut kovin ahkera kirjoittelija :ashamed: Onnea kovasti kaikille uusien pikkuihmeiden odottajille ja tietysti kaikille 1 v. synttäreitään juhlineille :flower:

Meille ei ihmeitä kuulu. Kovasti kävellään tukia pitkin, mutta vielä ei itse edes yritä ottaa askeleita. Kiirettä ei minun puolesta olekkaan. Poikahan lähti myöhään liikkeelle muutenkin. 9 kk vanhana ryömimään oppi, mutta siitä alkaen tehnyt asiat vauhdikkaasti =) Liikkuu kontaten, karhukävelyä tai peppukiitoa ja niin hitsin vikkelästi joka paikkaan. Nousee jo ilman tukeakin seisomaan ja hekottaa päälle :heart:

Nukkuminen on edelleen huonoa. Yleensä herää aamulla klo 4-5 ylös ja illalla käy n. klo 19 nukkumaan. Yöllä yleensä herää kerran ja on vaikea nukahtaa uudestaan joten maitoa vielä annan jotta itkukonsertti ei jatku liian pitkään. Olen yrittänyt toteuttaa uikoulun ohjeita yöllä, mutta tulos on se, että minulla on täällä yksi itkevä vauva ja kaksi itkevää koululaista : / Ja kokemuksen kautta on opittu, että unikoulu ei ole kovin tehokas tämän pojan kohdalla kun se heräily alkaa taas uudestaan. Väsynyt olen kieltämättä, mutta onneksi saan yhden yön viikossa nukkua ihan rauhassa kun poika on isänsä luona tai olemme siellä yhdessä viettämässä viikonloppua =) Yöunta meillä siis nukutaan tuollaiset 9-10 tuntia joka on liian vähän kun poika on ihan väsy herätessään aamulla ja ensimmäisille unille käykin yleensä jo siitä kahden tunnin sisällä. Päiväunia nukkuu kahdessa tai kolmessa pätkässä yhteensä 2-3 tuntia jos laskee nuo aamu-unet siihen mukaan. Tykkää jo leikkiä itsekseen välillä pitkiäkin aikoja. Autot ja kaikki missä pyörät ovat selviä suosikkeja :)

Neuvolassakin käytiin ja 1 vee mitat oli 79,2 cm ja 10 kg. Päänympärys oli 46,4 ja sen kasvu on koko ajan hidastunut 6 kk iästä alkaen :/ Nyt mennään kontrollikäynnille vielä tuon vuoksi. Silloin 6 kk vanhana oli päänympärys 44,5 joten vain 2 cm tullut lisää mittaa tuossa ajassa. Aukilehan sulkeutui jo muistaakseni 5-6 kk iässä mutta se ei nyt välttämättä ole hidastanut tuota kasvua kun pään mallikin on ihan normaali. Itse epäilen perimällä olevan näppinsä pelissä kun isä ja varsinkin hänen isänsä ovat aikamoisia lättäkalloja. Mielellään tuonne kontrolliin kuitenkin mennään ja hyvähän asiat on tarkistaa :)

Mitä muille kuuluu? Nythän täältä vauvapuolelta pitäisi virallisesti pois siirtyä vissiin...
 

Yhteistyössä