<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Superheppulille onnea vauvasta :) :flower: :heart:

Säde Mulla on jotenki ihan samat fiilikset kun sulla. Mä oli viimeyön jälkeen jotenki tosi toiveikas ja vitut, täällä tapahdu enää mitään. Aamulla oli hyvät fiilikset ja olokin oli fine mut nyt iltaa kohden jotenki tullu niin semmonen et tulis jo olo.. Mä haluun jo jakautua!!!!!!!!!!!! Ku kaikki muut vaan saa vauvoja ja mä oon ihan hitonmoinen pallo vielä ens vuonnakin :headwall: :ashamed:

Ruttanalle tsempit huomiselle!! :hug:

Takavasemmalle valittamaan-- ja kiroomaan :wave:
 
superheppuli onnea prinsessasta :flower: :heart:

ruttana hurjasti tsempiä huomiselle :hug: hyvin se menee!

zikillä ihana pikkuneiti :heart:

tsemppii ja suppareita kaikille =)

t. manna + mini 2vkoa ja 1pv :heart:
 
nannuli;juu,on vielä todella helppo tehäkkin.KIlo perunoita ohuina siivuina,sit 200g fetaa murustettuna johon sekoitettuna desin verran basilikaa.Sit ne pariin kerrokseen uunivuokaan jonka päälle kippaan n.3dl kasvislientä(eli 3dl vettä ja n.puolikas liemikuutio).JA sitten 200asteeseen tunniksi.Ja helposti tohon soveltaa kaikkea maun ja jääkaapin mukaan.Mutta tollainen ohje taisi alunperin olla :saint:

Mulla sanoi terkka tosta mun kahden päivän "melkeen-migreeni-päänsärystä"että on ihan normaalia ihmisillä jotka muutoinkin kärsivät migreenistä että h-hetken lähestyessä nostaa taas päätään.Mä olen niin nauttinut tästä ajasta ko ei ole päänsärkyjä eikä migreenejä ollut.

Ja sain heti ensi vkon maanantaille ajan,ja totesi smulle että kyllä me varmaankin nähdään.Kääk..mä niin toivon ettei..Oli muuten vaavin pää alhaalla ja sanoi että on kyllä kiinnittynyt.Kivasti kuitenkin viimesen kahden vkon aikana on tapahtunut eli toiveita on että tämäkin pullahtaa joskus.

38+4
 
Onnittelut superheppulille ja perheelle pikku prinsessasta!! :flower:

zikiziki ihana pieni käärö teillä :flower: =) :heart:

Piin joo visusti yhdessä kasassa täällä ollaan :D Hienoa, sielläkin siis havaittu suppareita!! :flower: =)

milkystern mulle kelpais kans se feta-perunapaistoksen ohje


Möyriäinen09 siellähän kuulostaa lupaavalta noi kipeet supparit!


AuroraBorealis Onnea Nelkyt plus Nollasta!! :flower: Voi ei täällä kyllä missään tositoimissa olla :D Ihanaa kun kysyit :hug: Ilmeisesti ne yön ja aamupäivän supistukset oli supistuskeijukaisen hetkellinen mielenhäiriö ja nyt hän on päättänyt että Kesikselle ei niitä tartte ripotella
vaan pitää mielummin hullua jännityksessä


Hemppa oli muutenkin täälläkin ihan ihmeen hyvä, kuten tais olla Usviksellakin. 142 oli siis tänään neuvolassa, mut en oo syönyt rautaa kahteen viikkoon :eek: Ihmeellistä. Aiemmin oon saanut sen raudalla jonnekin 130 hujakoille.

Täälläkään ei ole mainittu esitietolomakkeista tai hätäkastejutuista mitään, ei ollut myöskään esikoisen odotusaikana mitään puhetta niistä neuvolassa...

Ruttanalle isot tsempitykset huomiseen käynnistykseen
ellei vaavi tietysti päätä tulla maailmaan vielä ennen sitä :) Jospa mä vaikka asetun ehdolle manttelinperijäksi sun superhautojan paikalle :D

SädeI tsemppiä turhautumisen keskelle :hug: Pian ne vaavit on täällä!! :heart: Onko sulla mitään pientä projektia mihin voit/jaksat tarttua vielä ennen vauvan tuloa? Jotta sais ajan kulumaan nopeammin. Huomaan, että itselleni tekee hyvää, kun saan lyhennettyä "to do"-listaani vielä näinä vikoina päivinä. Ei listalla ole kyllä mitään suurempia juttuja, mutta sellaisia kuitenkin, että jälkeenpäin on hyvä olo, kun sai sen ja sen jutun vielä tehtyä ennen vauvan tuloa. =)

mamiti87 onnea löydöksestä!! :flower: :D nyt ei muuta kuin synnyttelemään... :)

heikku :hug:
 
Muistin tuon esitietolomakkeen esikoisen odotuksesta (eli sellaisen täytin jo 12 vuotta sitten) ja sillä sitä kysyin nyt. Yleensä meillä jaetaan jo ensimmäisillä käynneillä, mutta mulle sitä(kään) ei oltu muistettu antaa kun on suurinpiirein joka käynnillä ollut eri terkka....

Siinä on siitä hätäkastejutusta, että saako sitä antaa ja sit kysytään nimet. Sit kysytään toiveita synnytyksen ja osastolla olon suhteen, eli just kivunlievitykset sun muut. Samoten ruoka-allergiat, eli varmaan saan taas maidottoman sapuskan...
 
Päätin tulla jakamaan kokemukseni, kun "Helena" nukkuu nyt niin sikeesti.

Sunnuntaiaamuna lähdettiin lasten kanssa metsäretkelle ja sanoin miehelle että nyt ei oo hyvä olo. Ruoka ei maistunut enkä jaksanut kävellä.
Lähdimme vanhempieni luokse pääsiäislounaalle ja siellä alkoi ekat kunnon kipeät supparit.

Niitä tuli kokoajan tiheempään ja tiheempään ja sanoin että nyt me lähetään kotiin.
Mä olisin halunnu vielä olla kotona hetken, mutta onneks mies käski soittaa Haikaranpesään ja ne passitti meidät heti matkaan.

Päästiin saliin 20.30 ja auki 4cm (vasta...pläääh). Supparit muuttui vasta salissa säännöllisiks. Menin ammeeseen ja se helpotti ihanasti. (vinkvink...)
Meni n.1h kun aloin olemaan tuskainen ja käskin hakea kätilön paikalle. Tutkimuksen jälkeen 6cm...aaaargh vasta. Ei ku takas ammeeseen. Meni 15min kun HUUSIN kätilön paikalle ja sanoin että tää tulee oikeesti NYT. Suppareista ei taukoa ollenkaan ja se oli tiukka paikka. Kätilö tutki ja totesi 10cm auki. Nousin sängyltä ja samalla meni vedet ja hyvä että ehdin jakkaralle kun tyttö jo tuli. Se oli niin nopeatempoinen etten ehtiny yhtään mukaan ja yht.äkkiä vauva jo olikin rinnalla. Tyttö syntyi 23.02
Ei repeämiä eikä pukamia ja 10 pisteen tyttö. Ehdottomasti suosittelen ammetta avautumisvaiheessa :D
Pahinta oli se ettei suppareista ollut taukoa viimeisen 30min aikana ja siitä johtuen oli älyttömän vaikea ponnistaa kun kokoajan supisti. Tyttö vaan liukui ulos kun sain pään pilkottamaan :LOL:
Vauva ryömi tissille ja siinä se on hyvin viihtynytkin. Nyt huutelee ja meen apuun. Palaan myöh.
Ruttanalle tsempit

Superheppuli :heart:
 
Superheppulille paljon onnea vauvelista :flower: Hyvin selviydyit synnytysurakasta, kun ammeen voimalla pärjäsit!!

Mamiti87 limis kuulostaa lupaavalta, hyvä hyvä, saadaan pian taas yks eteenpäin :wave:

Ruttanalle kovasti tsemppiä huomiseen!! Toivottavasti jo huomenna alkais tapahtua, ettei tarvi montaa päivää käynnistellä :)

Milkystern kiitos ohjeesta, mäkin taidan kokeilla, kun kuulosti niin ihanalta :p

AB onnittelut 40+0 poksuista!

Esitietolomake-lappu täälä täytetty joskus siinä rv 30. Hätäkastekohtaan en ite mitään laittanu, koska meillä tulee kans olemaan nimijuhlat.. Mutta ei ne nimet mun käsityksen mukaan oo mitenkään sitovat, vaikka hätäkastetta tarvittaiskin, kyllä siinä tilanteessa saa vanhemmat sanoa, minkä nimen haluaa lapselleen lopullisesti antaa..

No joo, nyt iltapalaa naamariin. Kauheesti tullu syötyä herkkuja ja karkkia täs viimeset viikot, vaikka just nythän niillä sitä vauvelia kasvattaa, jos koskaan. Mutta kun ne on niin hyviä lohduttajia silloin, kun odottaminen tuskastuttaa :whistle:
 
Onnea tosi monelle vauvautuneelle taas kerran!

Täällä mäkin vielä kärvistelen, tänään on maaginen nollahetki 40+0. Jonkin verran yksittäisiä kivuliaampia supistuksia ollut pääsiäisen aikana, mutta ei mitään ihmeellistä vielä. Maha on ollut välillä sekaisin, mikä pisti jo kuvittelemaan että tästä se synnytys vielä käynnistyisi. Pah.

Piin: Etkös säkin ollut Kättärille tulossa? Milloinkas sovitaan treffit sinne? Huomenna, ylihuomenna..?

Superheppulin synnytys kuulosti ihanalta, erityisesti tuo "tyttö vain liukui ulos" samoin kuin "ei repeämiä"... :D

Mäkään en ole saanut mitään esitietolomaketta täytettäväksi.

Neuvolassa saa tosiaan ravata tiheään tässä viimeisinä päivinä, tänään oli ja perjantaina jo seuraava. Kaikki oli kunnossa, sf 35 cm, olo on sen mukainen. verenpainekin lähtenyt vähän kohoamaan, toivottavasti tarkoittais vain lähestyvää synnytystä eikä lähestyvää raskausmyrkytystä...

Kävin ostamassa tänään saumurin, siinä riittää puuhaa seuraaville päiville, jos vauvaa ei edelleenkään näy. Mun mielestä päivät menee edelleen tosi hyvin ja nopeasti, mutta yöt on aika nahkeita, kun nukun yleensä tosi huonosti. Viimekin yönä sain unta joskus viiden jälkeen..

Anoppi alkaa käydä vähitellen hermoille, kun se soittelee vähän väliä ja haluais tulla käymään ja katsomaan "kuinka täällä voidaan". Mies on saanut vastata puhelimeen ja torpata sitä. Mä en jaksa olla kauheen sosiaalinen..

Tilia tasan 40+0, jee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Ruttana, tsempit huomiselle! On jo aikaki :LOL: .
No sanos muuta. :xmas:

Ja kiitos kaikille tsempeistä. :hug:
Niitä tarvitaan. Hirvittää ja totisesti toivon että lähtis saman päivän aikana hyvin käyntiin niin ei tarttis montaa päivää kärvistellä, mutta nöyränä mennään parasta toivoen, sillä on se aina sellainen hyppy tuntemattomaan.

 
Kesis, olishan tuolla läjä valokuvia ku pitäis laittaa kansioon ja aina löytyy jotain siivottavaa.. Alkaa vaan motivaatio loppumaan :ashamed:.

Mamiti:
siitä se lähtee ;)
Piin, onneks en oo ainoo hermoheikko :D. Joko prismas olis sitä teetä?

Fiilis jo parempi. Tunnin päikkärit teki ihmeitä mielelle.
 
Onnea vauvan uusille vauvan saaneille, joita en oo kerenny onnitella!!
Ja jaksamisia kipuileville!!! :hug: Jospa sitä kohta pääsis itse kukin hommiin!!!

omaa napaa
38+4
painoo tullu +373g/vk (yht.noin 19kg)
turvotus -/+, RR 123/81, hb 122!! :)
sf 32cm, mahan ympäryksenki mittas; 100cm. Ja vissiin mahan ympärysmitalla ja sf-mitalla teki painoarvion; 3300g. (esikoinen synty 38+4= 3330g) eli aika samoissa jos ja kun tuo nyt mitenkää paikkaansa pitää.
Kondunsuun tilanteenki vilkas, ku sanoin että pari päivää on supistellu melkosen napakasti ja muutaman kerran oon kellotellutkin reilun tunnin 5-10min välein supparit. TULOS: kanavaa 1cm, pehmee, auki 1cm. Sano että voipi olla synnytys käynnistymässä, tai sitten ei! Ihan ku siinä yhessä mainoksessa, pikkusen rupes naurattamaan!! Niinhä se on, voipi olla tai voi olla olematta! :D
Ja kiinnittynyt on.

Koko pääsiäisen oon koittanu kovasti liikkua(ja meinasin jatkaakkin, kun kykenee), josko se asiaa jotenki auttas... :whistle:
 
superheppuli kiva kun kirjoitit synnytyskertomuksen :flower: melkoisen tehokas tuo amme sulla avautumisvaiheessa :eek: :D

Tilia Cordatallekin onnittelut nelikymppisistä! :flower: =)

Ruttana kyllä se teidän vauva varmasti siitä nopeasti lähtee syntymään :hug: Eikös sulla ollu ihan suht kypsä tilannekin? Siinä ei kauaa nokka tuhise kun vaavi on sit maailmassa :heart: :heart:
 
Täällä alkaa jo olee parempi mieli, joku hetken mielihäiriö tuli, meinas ihan itku tulla kun kyllästytti tää möhömahaisuus, mutta huomenna päivä uus, jos vaikka heräis siihen että vois huutaa sen oh my god my water just broke.. :LOL:

No Tilia cordata mulla olis nyt aikalailla tasan 2 tuntia aikaa tohon 40+0:llaan että jos ensyönä pusketaan nää nyytit pihalle ja huomenna sit väsyneinä mutta onnellisina kahvitellaan kera beibejen :D x:)x

Säde Mä en oo enää kehdannu käydä teetä utelemassa, salee se ei tilaa sitä just sen takia et haluu mua tahallaan ärsyttää ku niin monta kertaa siellä käyny kärkkymässä.. :whistle:

Piin ja takiainen almost *poksu* 40+0
 
tänään käytiin liikkettömyyden takia TAYSissa ja siellä käyrä ihan hyvä. kaula hävinnyt ja 3cm auki. lääkäri kouri kalvoja ja sanoi et tervetuloa ens yönä synnyttään.. toki voi olla et viel eio lähetä mut perjantaina kun ois poli aika niin sillon sit kuulemma mennään saliin ja käynnistetään.. mut kyl mä oon jo ihan valmis.. puol kuus kouras kalvoja ja sen jälkeen supistanu n.3-7min välein.. viel pystyn oleen kipujen kans joten koitan mennä nukkumaan ja katotaan tuleeko yöllä lähtö vai nukunko aamuun asti...

unicorn ja vauva 39+4
 
Oo jännittäviä hetkiä eletään siellä! Onnea pusertamiseen unicorn!

Piin, olis pitäny käydä tänään katsastamassa mut ei sit jaksanu vaikka prismassa oltiin :LOL:. Onks se apteekki jo avattu?

Nii joo tilialle onnittelut poksumisesta (tässä vaiheessa ei enää silti tunnu onnekkaalta ku haluis vaan sen pois :D)!
 
Mamiti87, toivotaan, että teille syntyypi vaavi pian! Varmaan ronklailut edesauttaa mukavasti asiaa!! :D Ja varmaan mukavaa, kun käynnistyspäivä on tiedossa, jos ei sitä ennen meinaa ulos tulla! =)

Superheppulille kovasti onnea tyttövauvasta!! :flower: :flower:

Ruttanalle hirmusti onnea tulevaan koitokseen!!!! =) Hyvin kaikki menee varmasti!!
:heart:

(.) Nuhaa pukkaa. Väsyttää. Vauva potkii hirmusti. Ja paino sen kun vaan nousee!!!! Kohta on tullut jo yli 23kg!! :eek: :( :x
Vähän yrittää menkkajomotuksia tulla. Yleensä just näillä viikoilla niitä onkin alkanut tulemaan. Eli jomotusöitä taitaa olla edessäpäin!!

Levollista yötä kaikille!

Tassutin 37+6
 
Jep, täällä sitä ollaan vieläkin, hei vaan kohtalotoverit! :wave: Toissa yönä oli lupaavan rajuja, kipeitä suppareita, mutta sitten ne vaan eilen aamulla lopahti. Eikä tää nyt lainkaan tunnu siltä, että lähtö tulis piiitkiin aikoihin. Viimeiset kaksi päivää olen liikkunut paljon ja puuhaillut kaikkea mahdollista, eikä missään tunnu. Toisaalta sain nukuttua hyvin, niin eipä tässä ole mitenkään tuskainen olo eikä mikään pahasti vaivaa - onneksi. Olen vaan niin kärsimätön, tahtoisin jo vauvan syliin! =)

Oxford 40+0 *tadaa* :heart:
 
Maailman IHANIN tyty syntyi lauantaiaamuna klo:3:26... :heart:

Neiti on hurmannut pienellä olemuksellaan koko perheen täydellisesti :D

syntymäpituus ja paino 47cm ja 2870g ja viikolla 39+4...

synnytyskertomus:

perjantai-iltana 6:lta tunsin pikkunipistelyä alamahassa.se meni tunnissa ohi.sitte 9aikaan alko uudelleen,sellasta aivan lievää tuntoa mahan kovettumisen lomassa.. no pikkuhiljaa ne tunnot koveni ja minä että jesss nytkö se jo alko!! :D sitte kahdentoista aikaan kipu oli jo ihan kohtalainen ja supistuksia tuli 4-8min.välein... ammalle viesti että taitaapi kohta tulla lähtö.no supparit eteni yhtäkkiä tosi nopsaan ja 1 jälkeen tuntu että lähtiskö jo.. lastenhoitaja tuli 1.20 ja me miehen kans lähettiin samantien. sairaalassa klo:1:45,ododtushuoneeseen käyrään,auki 4cm. :eek: olinpa onnessani.. sitten suoraan saliin.supistuksia tuli kokoajan 4min.välein. sain klo:2:35 kohdunkaulan puudutteen.alko auttamaan heti ja ei mitään tuntoa.supistuksia 4min välein ja luen vauvalehteä ootellessa. mies tuumaa ettäompas helpon näköstä!! :D klo:3:15 kätilö tulee uoneeseen,sanon että jännä painon tunne alapäässä supistuksen aikaan. kohdunsuu täysin auki. puhkastaan kalvot. klo.3:24 saa ponnistaa,tytyn päätulee eka työnnöllä. tokatyönnöllä loppuvartalo... ja tyty syntyy klo:3:26!!! :heart: ja tämä niin ihmeellistä ku meillä on 4 edellistä lasta poikaa!!!! en ollu uskoa näkemääni!!! sairaalassa tyty oli aika kiukkunen.nukku huonosti,mutta nyt ku ollaan kotona,tyttö on aivan mieletön kiltti,ei itke,nukkuu täysillä,syö mieletön hyvin... :heart: ihanaa!!
sairaalassa jouduttiin tarkkailemaan tytyn verensokereita,ku ne laski alle 3.n,mutta sitte ne nousi yli 4:n.ja päästiin kotiin eilen.

onnea muillekkin synnyttäneille ja tietysti koitakaa jaksaa te joilla se vielä on edessä. voimia siihen. mulla oli tämä synnytys helpoin ja nopein. se oli ku unelma.aivan mahtava kokemus :) ja kätilöille ja hoitajille suurkiitos!! kaikki oli niin ihania. alan täs päivänmittaan lueskelemman tuota hirrrrrvittävän pitkää pätkää,mitä en oo vielä lukenu!! :D siis näitä sivuja..... jep

T: Pai ja ikiihana tyty 4vrk :heart:
 

Yhteistyössä