<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Jorvista kotiuduttu.

Juttelin tunnin kätilön kanssa edellisistä synnytyksistä ja hän kertoi, mitä todella tapahtui 12 vuotta sitten. Mun neljän litran veren hukka oli kätilön virhe -- vuotokohta oli valtimo episiotomian leikkauksesta johtuen. Kiva, kukaan ei ole koskaan sanonut, että se oli suoranainen virhe.
Hän kertoi, että mun vuotoherkkyys ja kohdun supistamattomuus otetaan nyt sitten huomioon mm. heti tippa käteen, verenkuva ym.jutut heti synnytyksen käynnistyttyä ja sitten vielä sytotec (? olikohan toi oikea sana) tabletteja peräsuoleen synnytyksen jälkeen, jotta kohtu varmasti supistuu. Nämä siis jos käynnistys onnistuu. Perätilasynnytys ei ole minun kohdallani ollenkaan mahdollinen.

Käynnistys/sektio (jos ei tytsy käänny) aika tosiaan määrätään 8.5 ja missään nimessä ei päästetä laskettuun aikaan. Mutta lääkäri tekee tarkemmasta ajasta arvion 8.5 mm.vauvan koon mukaan.

Niin ja kysäsin sitten tuosta, miksi laskettua-aikaa siirrettiin neljällä päivällä. Ihmetteli ja käski siitä mainita myös 8.5 ja sanoi, että enköhän voi mennä 19.6 mukaan, eli nyt viikkoja olisi 29+4 tilalla 30+1. :) Jee!! Sen voi siis päivittää minulle. :kieh:

Olikohan muuta? Muistutteli, että 8.5 sulkeutuu Naikkari ja se aiheuttaa sen, että aina olisi ennen lähtöä soitettava tilanne -- Hyvinkää, Kättäri, Porvoo ja Lohja ovat mahdollisia, jos täyttä. Tämä tosin ei koskenut mua, mutta sanoinpa silti.

Nyt syömään, mies taas kokkaillut mulle herkkuruokaa. :)

MUOKS: Olen oikeastaan aika pettynyt, ettei kukaan koskaan maininnut tuon episitomian leikkauksen olleen syyn minun melkein hengen vieneeseen synnytykseen. Olen ollut koko ajan siinä uskossa, että suoni repeytyi, koska poikani oli niin iso.
Uskomatonta, että tollaista tietoa pimitetään vuosia.
Mulla on tunne, että mua on huijattu ja tässä on taas piiloteltu totuutta. Kun keskimmäinen syntyi, kätilö jätti monesti oppilaan yksin ja en ole varma, leikkasiko hän vaiko kätilö epositomian. Henkilökuntaa oli vähän ja kätilä poukkoili monessa huoneessa ja me oltiin opiskelijan armoilla. Eikö tälläisestä olisi pitänyt kertoa heti mulle??

Miia ja Iso-Iita 30+1 :heart: Ihanaa viimeinen kymppi!
 
Viimeksi muokattu:
Heips

KYSiltä kotiuduttu :headwall:. Soitin aamulla neuvolaan ja passittivat soittamaan synnärille ja sinnehän ne sitten pyys, että tulee mielenrauha tilanteesta. Menin siis kipeytyneiden supistelujen ja kaiken paineen ja vihlonnan vuoksi. Käyrillä olin puol tuntia, parit supparit se siihen piirsi. Lääkäri ultrasi vauvan, on laskeutunut ja kiinnittynyt. Päältä kun ultras, sai pään kuvaan, kun laittoi anturan häpyhuulien päälle :O. On siis lähtökuopissa. Vauvalla kaikki hyvin, virtaukset ok jane, painoarvio 1.6 kg, ihan hieman keskikäyrän alapuolella kasvaa, mutta ei mitään huolta! Kohdunsuu oli kiinni, kanava pehmeä ja 2 cm sai sisätutmuksella ja ultralla 4 cm, joten ei ole supistukset saaneet tuhoja vielä kummoisesti aikaan, hyvä tilanne. Kuitenkin painotti, että kohdunsuuntilanne nopeasti voi muuttua supisteluista, joten rv:eek:on 34, eli vappuaattoon asti lepoa. Cervix kontrolli rv 33+0 ja sen jälkeen ei tutkita, koska jos alkaa syntyä, niin ei estellä. Nyt mun pitäs jättää kaikki ylimääränen pois ja tosiaan olla vain. Ei vaan onnistu, fuuk! Ärsyttää kun ei ole apuja. Appiporukat on paikkakunnalla, ja aina tuleevat kun pyytää, mutta ärsyttää ruinata, miks eivät tajua, kun tilanteen kertoo :kieh:. Mieskin lähti lomalta töihin ja tekee pitkää päivää ja iltaa ihan liikaa.. nää lapset hyppii vaan silmille tuon energiamäärän vuoksi. Sit mun pinna lyhyt, kun jatkuvasti vaikeaa olla ja ärähtelen -> morkkis -> v****s jnejne :headwall:. Mutta mieli rauhottui hieman, kun tietää, että ei ole sieltä justiinsa tulossa Rusinante =).

Meni omanapaiseksi paasaamiseksi, sori.

Nelli&Rusina 31+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolassa käyty tänään
Viikkoja 33+1
Painon muutos: 840g/viikko, yhteensä raskausaíkana tullut 10kg
Paineet 121/75
Hb: ei mitattu
Sf-mitta 29 (kaksi terkkaria mittasi, on pysynyt nyt ihan samana kolme mittausta..)
Tarjonta: RT
Sykkeet: 150
Pissa: prot -, sokerit +

Sokereista ei ollut huolissaan, sanoi että loppuraskaudesta tikku herkästi menee yhdelle plussalle, SF-mitasta sen sijaan oli hieman huolissaan ja viikon päähän sain kontrolliajan, jos ei ole kasvanut niin lähetettä ylimääräiseen ultraan. Poika kuitenkin liikkuu vilkkaasti ja lapsivettä oli hyvin. Viimeksi poika oli poikittaain ja saatiin sama mitta, nyt oli jo hyvin laskeutunut joten toivottavasti johtui siitä tuo sf-mitan paikallaan pysyminen..
 
Joku kyseli tuosta mun alapään paineen tunteesta. Tosiaan töissä istuminen sai sen paineen aikaan ja iltapäivää kohden jo todella kova. Kuten lääkärille kuvailin, aivan kun koko alapäällä olis kakkahätä :D Ja lopputulos oli se, että paine on saannu kohdun kaulan pehmenemään ja lyhenemään. Ens viikolla seuraava lääkärikäynti ja selviää onko lepo auttanu...

levosta puheenollen. Piti sit käydä tänään hulluilla päivillä. Mies reissussa, joten ajatuksena vaan nopeesti kävästä bussilla ja sit kotia takas lepää. No....Ei menny ihan niin. Jouduin lähtiessä juoksemaan bussin kiinni. Yllätyin kyllä miten kovaa sitä pystykin juoksemaan. Lopulta kun pääsin istahtamaan bussiin, niin tuntu siltä kun synnyttäsin persiin kautta :LOL: Ja silti, siitä huolimatta tuli hiihettyä siellä hulluilla päivillä kaks tuntia! Ja nyt todellakin koskee, sattuu, vihloo ja ja ja. Onneks ei oo mies kotona, en ees kehtais myöntää miten typerä olin. Mut minkäs teet kun on pakko päästä hulluille päiville ;)

Oli eilen outo neuvolakäynti...
Paino laskenu 300g/viikko. Neuvolan täti totes, että eipä tuo haittaa, koska sulla on tullu niin hyvin tota painoa jo. No mulle on tullu 5kg, et ei nyt mun mielestä hirveesti :confused:
Sf-mittaa ei meinannu saada mitattua millään, koska mulla tuli supistuksia vähän väliä ja näin ollen maha pinkeenä. Totes vaan, että muistahan sit lepäillä. Ööö, makasin silloinkii vaan paikallaan?
Sydänääntä ei meinannu myöskään saada kuulumaan, koska doppleriin kuulu vaan pikkusen hikka :heart:

Neuvolasta lähtiessä huikkas, että älä oo huolissas siitä kohdunkaulan tilanteesta. "Vauva on jo näillä viikoilla (31+0) niin hyvän kokonen, ettei haittaa vaikka syntyy jo huomenna" :confused:
No mua haittais!!!! Ite kyllä lähen sillä ajatuksella, että sais luvan pysyä vielä tuolla masussa...

LittleOne 31+1

Tulipa paljon tekstiä. Toivottavasti joku jaksaa lukea. Tätä se teettää tää saikulla makoilu ;)
 
Vali vali heti aamusta..

Elikkä eilen tuplasin nuo "metut" -- no ilta meni kamalan närästyksen kourissa. Ei se mitään, on tässä muutenkin närästellyt kovaa viime aikoina. MUTTA -- kai noiden lääkkeiden "ansiosta" kaikki hapot tulee ylös ja en pystynyt nukkumaan -- oksensin sitten 8 kertaa yöllä ja nukkumisesta ei tullut mitään. Ikäänkuin joku refluxilmiö.

Laitoin lääkärille viestiä, että voiko tämä lääkitys jatkua, kun vielä triplataan annos viikossa. :/ Kaikki siis tulee ylös, jos en istu. Niceee -NOT!
 
MiiJane onpa kurjaa. Ootko kokeillu Valmarinia ihan tuohon närästykseenki? Mulla on refluksitauti ja siihen ei nuo viralliset lääkkeet auta mitään, korkeintaan tunniksi - kahdeksi saa avun. Tuolla Valmariinilla oon päässy siihen tilanteeseen, että otan sitä ehkä kerran viikossa. Alussa toki piti ottaa monta kertaa päivässä.

Alienolosta Mulla on takaistukka ja nyt viime päivinä mun maha on alkanu elämään ihan omaa elämää. Heiluu hillittömästi puolelta toiselle ja kai siellä joku alien sitte asustaa.

Täällä on nyt sitte hiiva ja peräpukamat. Iskisköhän vielä virtsis, ni ois joka reiässä jotain..

kodehu 31+0
 
Miijane ehkä ne sivuoireet siitä helpottaa, kunhan elimistö tottuu lääkkeeseen? Mulla aluksi aiheutti etovaa oloa, mutta helpotti siitä kyllä ajan myötä. Tosin sitten kuukausien käytön jälkeen alkoi se jatkuva vatsakipu ja ripulointi. Mutta kuten sanoin, ei välttämättä johtunut metuista.
 
Harmaata perjantaita :wave:

MiiJane Ja niin ku oli aluksi hyvä olla, höh! Tosiaan, kunhan lääke sisäänajettu, yleensä sivuoireetkin häviää, mutta ymmärrän kyllä tuskan ja paskan olon, mitä ei kaiken muun kolotuksen lisäksi enää jaksaisi. Hali :hug:

Mulla meni eilen hemot illasta ihan täysin, tuli niin toivon olo kaiken suhteen, että toivoin, että mut nukutettas ja herätettäs sit synnyttään kesäkuun alussa. Tuntuu, että kaikki potkii nyt, joka asia menee päin hanuria. Auto on reistaillut jo useamman viikon ja mun rahat menee sen korjuuttamiseen, eilen keksi uusia vikoja vielä tuplasti :kieh:. Nuo elukat vie myös voimia ja rahaa, mutta niitä toki mielellään hoitaa jahyysää, kun eläviä ihanuuksia ovat. Silti, jos mulle sanotaan, että ei mitää ylim., niin en voi olla tiettyjä juttuja, kuten isommat kopin siivoukset, olla tekemättäkään. TUolla äskenkin konttasin.. Lapset osaa perussiivoukset tehä 2 x pvä =). Lapsetkin ihan hermona, kun mulla aina joku vaiva.. voi laittaa lapun "äiti on rikki" :LOL:. Sitten se pinna palaa kun tappeleevat keksiivät kaikkee jäynää keskenään.. ja kauhee huonoäiti olo tulee. Olohan ei tule helpottamaan ennen kuin Rusina on pihalla. Ja kun se on tuolla lähtökuopassa, niin pää kun kasvaa niin paine vaan kasvaa. HUHHUH! Onneksi on alle 3 vkoa rv 34 ja siitä kun lasken sen 3 vkoa, niin sitten on täysaikainen!

Meni vähän valittamiseksi täälläkin nyt, sori :ashamed:. Täällä on vaan hyvä purkaa kaikki tunteensa.

Nelli&Rusina 31+3 :heart:
 
Nelli-pieni. Josko ottaisit ne isommat lapset kainaloosi, kunhan koulusta tulevat ja juttelisitte oikein kunnolla, mikä on tilanne. Koulukkaat kyllä tajuavat, ettei äiti voi ja heidän pitää tehdä enemmän kuin yleensä. Yleensä me vaadimme lapsiltamme liian vähän ja passaamme liikaa. Jos meillä vasta viisi täyttänyt ymmärtää, ettei äiti voi tehdä monennäköisiä juttuja ja että hän joutuu päivällä äitiä auttamaan, jotta pärjäämme kolmisin täällä, kyllä koululaisetkin ymmärtävät. Ja samaten se teidän 5-vee. Meillä lapset (2&5) imuroivat, pyyhkivät pölyjä, kattavat pöydän, tyhjentävät pyykkikoneen ja tiskikoneen, auttavat ruuanlaitossa... Joo, ehkä olisi jälki parempaa, jos tekisin itse, mutta saanpahan pidettyä supistukset ja kohdunkaulan kurissa. Jos kerran noilta onnistuu nuo avut, onnistuu isommilta vielä enemmän. Ja kun laitat muksut kotitöihin (et tee siinä mitään väärin, päinvastoin), riidat ja kiukuttelutkin vähenevät, kun energiaa kuluu järkevämpään.
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
tillukas Kyllä noi varmaan tilanteen tajuaa jollain/omalla tavallaan ja auttaavatkin, kun vähän muistuttelee =). Lähinnä keskinäistä kahakkaa keksiivät ylimäärästä, kun tylsistyyvät.. ja minun heikkoushan se on, jos en kestä ja välillä ärähdän. Mutta mä oon niin aktiivinen äiti touhuamaan lasten kanssa, että vaikea se on varmasti ottaa vastaan tällanen rajoitteinen äiti ja välillä se unohtuu, koululaisiltakin.. siihen lisäks vähän alkavia murkkuoireita niin on välillä soppa valmis :D. Ja mun ihteni on myös vaikea hyväksyä oma olotila. Joten kyllähän sitä vois itekin peiliin aina välillä katsoa, millä tavalla asioita esittää ja muutoinkin omat ärsytykset lietsoo yleensä vaan noita lapsia, tietty! Ja meillä kyllä ovat joutuneet aina tekemään kotitöitä.. mä oon sellanen vanhan kansan kasvattaja vähän joka asiassa =). Mutta, kaikkien lasten ja aikuisten kohdalla pitää ottaa ottaa huomioon yksilöllisyys, persoonallisuus, ympäristölliset tekijät jnejne. Mikä toisella toimii, ei vältsiin toisella käy samoin. Khyl tää tästä, liikaa paskaa kerralla, niin kaikki tuntuu tuhatkertaisena. Tänään ollutkin jo parempi päivä, kun saanut huilailla rauhassa aamupäivän ja mieskin aamuvuorossa ja tulee kohta kotiin, ilta yhdessä, jee =)
 
  • Tykkää
Reactions: tillukas
Nelli Illat ilman miestä ovat haastavia lasten kanssa. Onneksi teillä muksut ovat jo sen ikäisiä, ettei heitä tarvitse nostella/pestä peppuja (vain se yksi)/pukea... Hermoja raastavia voivat olla kyllä nuo koululaiset, mutta heidän vuokseen ei onneksi enää tarvitse fyysisesti itseään rasittaa (keuhkoja lukuunottamatta ;) ). Koita nyt vaan pärjätä, ei ole enää montaa viikkoa. Been there. Kun nyt koitat jaksaa sen kuutisen viikkoa, ei sun tartte olla sairaalassa niin kauaa tai ajella keskolan ja kodin väliä viikkotolkulla ja kokea koko ajan olevasi väärässä paikassa.
 
Do diin, nyt on lääkäri soitellut -- lääkettä jatketaan toistaiseksi, jos tuota refluxia vielä koko viikonlopun, maanantaina sinne taas yhteys. Sitten mietitään taas uudestaan tilannetta.

Voin tänään niin huonosti kaupassa, mies oli varma, että pyörryn- kuulemma sen verran olin kalpea. En tiiä, mistä tuokin johtui.

Tilasin Siljalta risteilyn lapsille ja mulle vapun tienoille. Lapset pyytäneet viimeistä reissua tällä porukalla ja nyt oli niin halpoja risteilyjä (36e Promenade), että päätin, että olkoon tämä sitten se viimeinen juttu nelistään. Seuraavalla viikolla sitten on taas lääkäri, jolloin käynistyspäivä määrätään.

Mites teillä muilla -- mä en ole edelleenkään saanut Kelalta päätöstä äitiysrahasta. Kuukausi sitten kun kysyin, niin odottivat työnantajaltani tietoja. :confused: Kuiteskin pakkaus tullut jo helmikuussa.

Niin ja kaaduin tänään taasen. Hiekan alla oli jäätä ja tein kunnon lennon, jalat spagaatissa ihmettelin, kävikö pahemmin kuin kädet ihan rikki. Onneksi ei, vauvakin potkii normaalisti.

Äitini kanssa puhuin tosta närästyksestä. Hänellä se oli ollut juuri tuommoista oksentamista, itsellä ei aikaisemmin semmoista ole ollut, vaikka närästänyt kauheasti. Neuvoi vaan nukkumaan puolipystyssä asennossa.. Aina se kuiteskin on loppunut synnytykseen..

MJ ja Iso-Iita 30+2
 
MiiJane muistaakseni meillä oli sama työnantaja, ja mä sain Kelan päätöksen äitiysrahoista varmaan pari viikkoa sen jälkeen kun hain sitä. Täytin sen lomakkeen mutta en lähettänyt itse yhtään mitään Kelaan. Annoin lomakkeen meidän henkilöstösihteerille joka liitti hakemukseen palkkatietoni ja lähetti sen puolestani Kelaan. Mä luulen että sun äitiysrahahommelit seisoo tasan tarkkaan työnantajan saamattomuudessa, meillä vaan on harvinaisen tehokas henkilöstösihteeri :) Ota työpaikalle yhteyttä ja kysele perään, ei kai tossa muu voi olla.

Mä muuten mietin tossa kun sulla on yhtä sun toista vaivaa ollut, eikö sulla ollut vielä myös joku Prahan reissu edessä? Ja risteily kanssa, miten uskallat jos koko aika joudut ramppailemaan sairaalassa! Melkoista! Mä en enää taida lähteä mihinkään reissuun kyllä tää oli tässä. Nyt vaan töitä ja remppaa ja muu maailma saa odottaa. :)

Eka saikkupäivä koko raskauden aikana tänään! Tai menin mä aamulla töihin mutta lähdin veke, kuumetta pukkaa! Oon ollutkin ihmeen terve koko ajan. Hirveä kiire tosin saada työt tehtyä, 10 työpäivää enää jäljellä, joten nyt otettu työt kotiin mukaan ja tehdään niitä sitten viikonlopun yli.

Naene 32+3
 
Viimeksi muokattu:
Pitänee siis soitella töihin. Oon kyllä ihmeissäni, kuinka hidasta tämän asian kanssa on ollut.. :/

Naene Paranemisia. :)

Itsellä ei ole työasiat hetkeen pyörineet päässä, Wilmakin (oppilaiden/perheiden infopaikka/kirjeenvaihto) menny jo kiinni. Ei haittaa kyllä yhtään. Ja tullut siihen tulokseen, etten kyllä ihan heti töihin takaisin kouluun mene ja joskos tuo uusi tuleva lentofirma toisi tulevaisuudessa työpaikan.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Miijane, ole ihmeessä yhteydessä palkanlaskijaan/henkilöstösihteeriin. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun paperit ei työnantajalta ole edenneet eteenpäin pyydetysti.

Nelli, ymmärrän tuskasi ja huonoäiti-fiilikset täysin. Mulla pinna lyhenee kummasti, kun oma olo on fyysisesti/psyykkisesti epämukava ja ylireagoin lasten normaaliin ikätasoiseen toimintaan. Paskamutsiolo vaan lisää epämukavuutta. Itsellä vain tiedän, ettei vauvan syntymä tuo helpotusta, vaan väsyneenä toimin yhtä epämallikkaasti.

Tilasin nettikaupasta vauvan riiippukeinokehdon ja olihan se pakko koota heti eilen, että näki onko se ehjä, vai pitääkö palauttaa. Voi josses, että tuli taas epätodellinen olo, että parin kuukauden päästä siinä voi kelliä meidän vauva. Välillä tahtoo unohtua, että tämä odotus todella päättyy melko pian, eikä jää pysyväksi olotilaksi.

Ihana ihana viikonloppu. Väsymys on valtaisa. Huominen mennee lepäillessä. Ensi viikolla kaksi työpäivää, loput lomapäiviä. Tiedossa kampaajaa ja minibreikki kotimaassa miehen kanssa.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja erityistsempit kipuileville ja lepoon määrätyille!
 
Isommista lapsista, mäkin oon huomannu itsessäni vakavaa pinnan lyhenemistä... Itseäni harmittaa. Toisaalta tarjoaa hyvää pehmeää laskua siihen äitiin, minkä saattaa kohdata aamiaispöydässä vauvan kanssa valvotun yön jäljiltä. :)

Kävin hammashoitajalla ihan peruspuhdistuksessa ja lopuksi hammaslääkäri teki vuositarkastuksen. Tuli hyvä ihminen-olo, kun sai tuon tehtyä. Mutta voi apua sitä verenvuodon määrää, tiesin kyllä että raskaana ikenet vuotaa herkemmin, mutta... Apua. Onneks tajusin katsoa peiliin, ennen kuin lähdin mihinkään, tahroja oli ohimoilla asti. Mutta nyt on puhtaat hampaat!

Vauvatarvikkeista, esikoisen kamat on varastossa, siististi pakattuna, mutta: missään laatikossa ei lue mitä siellä on! Eli pura - lajittele - pakkaa 0-2v kaikki vaatteet. Tyhmästä päästä kärsii jne. Ja tietty kun ikäeroksi tulee aika tarkkaan 2,5 v, niin jos lapset kasvaa samaa tahtia, on kaikki kesä/talvivaatteet aina vähän väärän kokoisia... Onneks vauvoilla ei oo niin kauhean tarkkaa.
 
MiiJane ite sain äitiyspakkauksen helmikuussa ja äitiysrahapäätöstä ei edelleenkään kuulu... Viikko sitten soitin Kelaan. Sano, että työnantajan lappunen puuttuu. Varmistin sähköpostista, että työnantaja oli luvannu helmikuun ekalla viikolla laittaa tiedot kelaan. No otin yhteyttä... Oli yllättäen unohtanu. Pitihän se takas kuitata, että ei hoppua, mutta koita nyt lähettää ennen ku tää syntyy ;)

Täällä paineen tunne alapäässä taas ihastuttava! : /
Tänään koiran lenkityksen jälkeen supistuksia tuli levossakin 10 minuutin välein. Nyt onneks loppunu. Niin haluisin odottaa tiistain kontrollia, enkä joutua viikonloppuna könyämään sairaalalle...
 
Äitiyspäivärahasta täälläkin ootellaan päätöstä ja Kela ei kuulema ole työnantajan lappuja saanu. Sitä on vissiin sitte liikkeellä..

MUOKS. Avasin työsähköpostit ja palkanlaskenta ilmotti, että koska ilmottavat viimesen 6kk tulot Kelalle, niin ilmoittavat ne vasta ens viikolla, että huhtikuun tulotkin on mukana. Kannatti siis tehä maaliskuussa paljon ylitöitä! Ei harmita enää.
 
Viimeksi muokattu:
Minä soittelin kanssa Kelaan viikko sitten ja sama juttu täällä eli työnantaja ei ollut toimittanut paperita eteenpäin! Alkuviikosta palkalaskija sitten vastaili mun soittopyyntöön ja sanoi, ettei ollut aiemmin ehtinyt niitä laittaa, mutta laittaa nyt heti postiin! Aika hidasta toimintaa, kun oli puolitoista kuukautta seisonut paperit siellä...

Ennen tätä raskautta ei oo ikinä närästänyt, mutta nyt polttava tunne on lähes joka öistä. Ja tänään päivälläkin, kun käytiin mäkissä pojan muskarin kevätjuhlan jälkeen, niin jo arvasin, että näin varmaan käy... Lisäksi mulle tuli kauheen turvonnut olo. Pastaakaan en oikeen pysty enää syömään, kun maha turpoaa ilmapalloksi. Ihan hirvittää viikonloppukyläily anoppilassa, kun siellä on jotenkin aina sellaista epäterveellistä ruokaa, että saan mahan kipeäksi. Ja mies lähtee siellä viihteelle eli pojan hoito on mun harteilla. Halusin vaan nyt lähteä mukaan, kun muuten oltais pojan kanssa vaan kaksistaan kotona. Ja itse oon ainakin miettinyt, että toukokuussa lähempänä laskettua aikaa en lähde minnekään yön yli reissuun, kun jo nyt olo on niin raihnainen ja yöt menee pyöriskellessä. Niin pääsee poika ainakin mummolaan, kun aina tulee sanomista, että käytte niin harvoin. Hatunnosto vaan teille, jotka vielä reissailette ulkomaillekin!
 
Hehhe, mullakin loppu juuri tänään usko ja soitin Kelaan, että mikä maksaa äitiysrahapäätöksessä. Kun ei tässä ole enää kauaa töitä edes jäljellä. Ja sehän se oli, että työnantajan lappuja odotetaan... :)

Muuten olo alkaa olla suht kypsä. Töitäkään ei enää jaksais yhtään. Ei motivoi, kun mitään juttua ei saakaan vietyä päätökseen (itsestä riippumattomusta syistä). Tietäen, että kaikki projektit jää auki levälleen ja seuraajan pitäis aika kylmiltään hypätä ohjaksiin.. Säälittää vähän senkin asema tossa tilanteessa, ei oo helppoa.

Eilen mahan asukas laskeutu jonnekin syvälle alas, liitoksia rupes vihlomaan ja seisoessa tuntu, että shän putoo sieltä! Kai se vaan alkaa olla niitä aikoja jo, että lähtökuoppia kaivellaan. Tosin mulla ei oo yhtään sellasta pelkoa, että lähtis tulemaan aikasemmin. En ees osaa aatella miltä teistä mahtaa tuntua, joilla sekin vaihtoehto on mahdollinen.

Esikoisen kanssa välillä meinaa täälläkin palaa käpy, mutta se on ihan suoraan omasta olosta johtuvaa. Jos on itellä parempi päivä ja hyvä olo, ei pojan pienet kiukkuiutkaan saa pinnaa kireelle. Mut auta armias, jos on koko päivän juilinu millon mihinki, ni ei tarvii pojan paljon inahtaakaan, kun jo salamat lentää. No, niin kuin joku hyvin asian jo ilmaisikin, että tää valmistelee hyvin siihen valvomis-kiukkuun :D

No onni on viikonloppu ja mies sopivasti laivareissuun lähdössä, mrrr. No ei vaan, hyvä kun menee, ettei ihan erakoidu kavereistaan. On se ollu ukkoki kovilla, joutunu kuitenki tekemää paljon kotona mun migreenien ja muiden vaivojen takia. Ja onneks nuo pojan nostelut ja kanniskelut vielä multakin sujuu.

Viikonloput ja tsempit kaikille kanssaventtaajille!
 
Eulalie Meillä tulee sit muksujen ikäero oleen aikas sama. Täällä esikko täytti just 2,5 vuotta. Ja mulla kanssa sama homma noiden vaatteiden suhteen: tuolla ne pahvilaatikoissa varastossa ihan sekasin kaikki koot jne. Ja oon kanssa pähkäillyt, että menee noi vuodenajat ihan ristiin, että kuinka paljon noita vaatteita pystyy edes ristiin käyttämään. Vielä kun esikko on poika ja tulokas tyttö, niin kokoeroa varmaan tulee senkin puolesta.

Terese ja pikkutyttönen 30+5
 
tääl on yks joka lähtis kyllä heti ulkomaille reissuun ja laivalle kunhan tuo istukka ei ois vaan kohdunsuulla enään..viikon päästä taas ultra jorvissa josko ois siirtynyt ja pääsen matkalle...itte oon taas nyt voinut hyvin..riippuu ihan päivästä näköjään!
kauhea flunssa on vaan vaivannut viikon verran,sais jo loppua..mutta kipuja ei nyt oo ollut eikä supistuksia jne ..
 
Eilinen olikin sitten viimeinen työpäivä, kesken työpäivän kävin työterveyslääkärillä kun alkoi liikkuminen jo olla hieman hankala. Kirjoitti sitten sairaslomaa äitiysloman alkuun asti, tosin syynä raskauden aikainen väsymys ja uupumus. No, pitää sekin kyllä paikkansa. Aika puoliteholla on tullut töitä tehtyä ja unohtunut tehdä tilauksia ja ohjelmoida käyntejä. Onpahan outo olo kun ei enää tarvitse töihin mennä, kännykkä ja avaimet luovutettu.. Ja tuntuu että kaikki vielä kesken..

Murkku ja pallero 33+4
Täällä oltu nyt huolissaan tuosta sf-mitan kasvamattomuudesta, vaikka kuinka yritän järjellä miettiä että todennäköisesti se nyt johtuu vain pojan asennosta, mutta silti huoli välillä onko vatsassa kaikki hyvin. Ensiviikon lopulla vasta kontrolli aika, maanantaina ajattelin tosin soittaa, että jos on päivä aikoja niin voin jonain muunakin päivänä. Tuo aika kun tuli otettua ihan töiden aikataulun mukaan.. Poika ainakin liikkuu ja nyt on tullut liikelaskentaa tehtyäkin useampi kerta päivässä että saa vaan mielenrauhaa..
 
Huomenta :wave:

"Kiva" kuulla, että ei kaikilla muillakaan ajksa aina ymmärrys riittää lapsiin tai mihinkään ja sulake menee. Joku kirjottikin, että hyvänä päivänä on suht normi olo ja kestää helposti lasten kiukut ym. vastoinkäymiset. Mulla ainakin viikkojen hankala olo on suoraan vaikuttanut psyykeen heikentymiseen ja epätoivo meinaa iskeä useasti. Onneksi tiedän itsestäni, että asia helpottaa, kun vauva syntyy. Mulla on jokaisen lapsen syntymän jälkee ollut jotkut superhormonit, että en ole koskaan ollut väsynyt enkä masentunut mistään, jaksan hyvin ja olen ihan vauvan huumassa :heart:. Ja mulla 3 x koliikki vauvat vielä.. toivon, että nämä samaiset hormonit tulee taas synnytyksen jälkeeen =). Mä niin odotan vauvan syntymään. Koska sitten palaan normaaliin tilaan ja saan liikkua!

Äitiysrahasta En ole saanut päätöstä :(. Hain 6 kk:n tulojen mukaan ja sanoivat, että odottaavat päätöstä sairasloman mahd. jatkumisesta ä.loman alkuun. No sehän on tullut jo ja mennyt kelaankin.. Sillon ne laskis mun tulot tammikuusta taaksepäin (koska helmik. lähtien oikeestaan ollu vaan saikulla). Pitää soitella Kelaan ens vkolla.. Mullahan ois ollu työsopapri vaan toukok. loppuun, mut jatkettiin ja talo maksaa palkan sen äippäloman ekat 56 (?) pvää =)
Oli olon puolesta hankala eilinen, mutta muuten kiva, kun koko perhe yhdessä ja lapset pääs ulkoilemaan useaksi tunniksi miehen kaa. Kohta se taas lähtee töihin. Pitää ulkoiluttaa lapset nyt, kun ip:ksi luvattu sadetta enkä minä tästä nyt pääse ulos hillumaan. Leffailtaa varmaa pukkaa meille siis..

Nelli&Rusina 31+4 :heart:
 

Yhteistyössä