<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Mukava kuulla hyvistä uutisista monilta. Kyllähän se jokainen viikko, minkä nämä beibit mahassa viihtyvät, helpottaa yhteistä alkutaivalta.

Itse kävin tänään neuvolassa ja vauva majailee ylhäällä poikittain ja olo on sen mukainen. Siltikin välillä tuntuu, että joku tulee alapäästä läpi. Painettako se on vai mistä johtuu? Voin vain kuvitella, miltä teistä tuntuu, joilla vauva todella on jo melkein jalkojenvälissä.

Sain taas uuden ajan pari. Viikon päähän, jolloin asento varmennetaan ultralla. En osaa olla asiasta (ainakaan tänään) mitenkään paniikissa. Jotenkin uskon, että tämä vielä kääntyy. Minä kun luulin, että loppuraskaudessa olisi vain muutama neuvolakäynti, mutta mun th taitaa antaa piutpaut kaupungin säästölinjalle ja juoksuttaa siellä tiheämmin kuin viime raskaudessa.

Työkyky alkaa olla melko alhainen. Tiistaina piti heittää pitkälleen asiakkaan sohvalle, kun tuntui, että taju lähtee. Kylmä hiki valtasi kehon. Tuttu tunne edellisestä raskaudesta. Ilmeisesti istuin asennossa, jossa vaavi paino verisuoniin tms. Tänään taas tiimipalaverin vietin kävellen ympyrää huoneessa, kun jalan ja persuuksen suonta veti niin, että vedet tuli silmiin. Käytännössä olen lopettanut uusien tapaamisten sopimiset tähän viikkoon ja jos nämä pikku rempat jatkavat vaivaamista, jään kyllä saikulle. (Heh, näkis vaan. Luulen olevani niin korvaamaton...)

Jaksamista kaikille!
 
Prahasta käsin poksun, 32 <3.

Ilma oli loistava, +26 ja vietettiin päivä mm.Prahan linnalla ja sitten kierreltiin kahviloita. Uskomatonta, että olut on halvempaa kuin limut ja kahvit.. Puolen litran oluen saisi n.1.50eurolla kahvilassa ja 0.2dl´n limu maksaa sen 2 euroa.. :O

Löydettiin Iinekselle Disneyn Iines aurinkolasit (1.50e tarjouksessa) ja 5 Iines bodya n.13e.

Muuta ei sitten ollakaan osteltu.

Kiva, että moni oli saanut hyviä lääkäri/neuvolakuulumisia. Itsellä maanantaina Jorviin meno noiden sokereiden takia. Pöh ja pah, täällä ainakin liikkunut syöntimäärään nähden erittäin paljon --- 8-10km kävelyä päivässä ja suht hiilaritonta ruokaa niin en voi kyllä lihota entisestään (toivon ainakin niin). Tuoreet smoothiet nostaa sokerit kattoon sen nyt tiesinkin, mutta en voi vastustaa niitä (0.3l tuoretta smoothieta 2e). Lääkeannos nyt 3 aamuisin ja iltaisin= lääkkeen oton jälkeen max.30min ja ripuli..

Odotan miestä suihkusta, hieromaan mun jalat. :heart: Tää on oikea rakkauspakkausloma! Paras ikinä, vaikka ollaan reissattu vaikka missä.. Mies pusuttelee ja ottaa kädestä koko ajan.. Oih oih.

Miia ja Iso-Iita 32 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ehtoota

Kyllä MiiJanen reissu kuullostaa niin ihanalle, vähä kade. taidanpa pyytää tuota omaa ukkoa hieromaan mun suonikohjuisia jalkoja tossa sohvalla ja samalla jos maksimois nautinnon syömällä suklaata :LOL:. Mutta oot sinä hurjasti jaksanu kävellä!

Paljon oli neuvolakäyntejä enkä enää muista kellä mitäkin, mutta vissiin pääasiassa kaikilla kaikki suht ok =). Hyvä niin. Noista neuvolakäynneistä, niin eikös se vika kuukausi käydä joka vko, rv 36 ->. Mä käsitin niin. Mulla 35+1 ja lääkäri 36+1, luulen käyväni sitten joka vko siis 35 vkosta eteenpäin..

(.) Tämä olotila ei kyllä ole ottanut muuttuakseen. Minä en käsitä, mistä tuo paine tuolla molemmilla reillä nyt tulee :confused:. En pysty oikeen istumaan, se pahinta, ja liikkeelle kun lähtee, heti painaa, vihloo ja supistaa. Jos mulla menee vielä monta yötä noin vähillä unilla, mä varmaan kysyn paikkaa sinne katkolle oikeesti. Tiedän vain itsestäni, etten jaksa ja pääkin leviää. Mutta toiv. antas nyt nukkua ees normikatkonaisesti eikä valvottas yli puota yötä. Mietin vaan, että jos Rusina ottanut nyt oikein kunnon kasvuspurtin, niin se pääkin toki kasvaa tuolla haarovälissä.. Ainakin lääkäri niin tomerasti ja vakuuttavasti sanoi, että ei ole mikään pieni vauva tämä. Ja sf mitta kasvanu kans 2vkossa 2,5 cm, kuten muuten mahanympärysmittakin. Se jumitti pitkään 116 cm:ssä, mutta vkossa tullut 2cm siihenkin. Että eihän se tietty ihme että hankalaa, mutta miksi näin hankalaa pitää olla :snotty:.

Vielä siitä, kun mietittiin, miksi ei saisi ääneen sanoa, jos raskaus ei olekkaan sellaista hehkua ja onnen aikaa.. tuli avauduttua neuvolan th:lle olotilasta (no kun kysy, miten voin), niin jotenkin vain se eukko antoi mun käsittää, että on oma moka, mitäs läksit. Hirvee päteminen ja selitys sillä oli ja kertoi mm., kuinka ollut hoitaja jo piiiitkään ja nähnyt kyllä nämä tapaukset, kun hankala raskaus ja supistaa paljon.. niin yliajallekin vielä povas tämän raskauden lähes satavarmalla kokemuksen rintaäänellä. Ihan ku ois halunnut vain aukoa päätään ja "lyödä lyötyä" :kieh:. Siksi tuo neuvolan lääkäri tuntui taas niin sydämelliseltä. En tiiä halusko se th sitten päteä kun opiskelija oli myös.. ainakin selitti ummet ja lammet kaikesta.

Mutta hyvää illanjatkoa =)! Nyt ei kestä enää istualteen olla..
 
Jos voimasanoja käyttäisin, nyt tekisi mieli viljellä niitä. Eilen illalla alkoi verestävä vuoto. Sinänsä sehän on kai ihan normaalia etisen istukan kanssa, kun kohdunkaula alkaa väistämättä näillä viikoilla kypsyä, mutta kun en ole saanut minkäänlaisia potilasohjeita asian suhteen. Tarkoitus oli lähteä heti aamulla kaupungille täydentämään keittiön kaappeja, viimeksi olen käynyt Salea suuremmassa kaupassa ennen pääsiäistä. Ja ostamaan lankoja esikoisen villatakkiin ja itselle sukkahousut niiden ainoiden rikkimenneiden tilalle ja multaa ja akvaariokasvilannoitetta ja... Ja nyt sitten odotan, että voisin soittaa neuvolaan, että arvaanko lähteä ollenkaan. :headwall: Vuoto ei ole ainakaan vähenemään päin, mutta tuoretta verta ei ole onneksi esiintynyt..
 
Huomenta,

minäkin voisin taas pitkästä aikaa vähän aktivoitua. Äitiysloma on jo alkanut ja sitä ennen pidin vähän kesälomaa, joten koneella istuminen kotona ollessa on ollut aika vähäistä. Hurjasti tuntuu olevan kotitöitä ja alkaa kohta jo stressiä tulemaan tästä "pesän rakentamisesta" :)

Nyt on pienelle vaatteet laitettu valmiiksi ja sänky kasattu. Muita valmisteluja ei oikein ole tehtykkään.

Olo on kaikinpuolin hyvä. Unet alkaa kyllä olla aika huonoja ja katkonaisia, tulee valvottua aina pari tuntia ensimmäisen vessareissun jälkeen. Pitkään ei pysty sängyssä olla samassa asennossa kun lonkkia alkaa painamaan ja jalat kramppaa, lisäksi jalat on tosi levottomat joten nukahtaminen hankalaa. Maha supistelee välillä. Harjoitussupistukset on muuttunu ns. puolikipeiksi tai ne siis tuntuu vähän kipeiltä mutta ei vielä mitään verrattuna oikeisiin supistuksiin. Kovasti pieni potkuttelee ja hikottelee ja selvä unirytmi on olemassa. Takapuolen painetta on myös täällä esiintynyt, kuten joku tuossa kirjoittelikin. Se vähän ihmetyttää kun vauva kuitenkin vielä tosi korkealla.

Neuvolassa kävin alkuviikosta ja kaikki oli hyvin. Arvioi pienokaisen kooksi tällä hetkellä 3 kg eli ei mikään siro vauva tulossa.

Hyviä vointeja kaikille.

Kesähaave ja pieni rv 35+1
 
Huomenet myös täältä!

Viimeisiä työpäiviä viedään, virallisesti äippäloma alkoi eilen. Ja taas kerran ihan kauheasti olen kasannut kaikkea tekemistä, saa nähdä kerkeääkö kaikki tehdä. Viimeksi jäi pari ikkunaa pesemättä :)

Olo on kyllä ihanan hyvä. Fyysinen jaksaminen ja mielen piristyminen lisääntyy vaan loppua kohden kuten odotinkin. Esikoisen kanssakin jaksaa touhuta ja ihan kun ei paksuna oliskaan. Hermotkin on kun lehmällä, mikä ei ole mulle todellakaan tyypillistä :D Ainoa, mitä ei enää viitsi kovasti harrastaa on reipas kävely, koska se käy kyllä tekemään vaikka mitä. Liitokset alkaa särkeä ja vauva painaa niin alas, että pissat tuntuu tulevan housuun. Onneks pyörällä pääsee joka paikkaan.

Me ollaan suunniteltu vielä viikonlopun reissua pojan serkkujen luo 300 km päähän, autossa istuminen mua vähän jännittää. Mua alkaa nimittäin tosi helopsti ahdistaa, kun vauva painaa suonia ihan istuessakin. Rupee happi loppumaan ja sit alkaa pyörryttää ja syke hakkaa miljoonaa ja tuskan hiki nousee. Autossa on kiva, kun ei pääse nousemaan välillä..

Neuvolassa kävin eilen, perusmittaukset tehtiin ja kaikki kunnossa. Hb mitattiin, kun noista ahistuksista kerroin, niin ei ainakaan anemiaa ole! Oli nimittäin 140! :D Rautaa en oo syöny koko aikana. Käyn yleensä säännöllisesti luovuttamassa verta, kun tuo hemppa on aina aika korkealla. Painoa on tullut nyt se +11 kg alusta, melko inhimillistä. Painon nousu on siis hyvin tasaantunut, tuossa keskivaiheilla sitä tuli ihan toista tahtia.

Seuraavaksi sitten viimeinen neuvolalääkäri ja siellä "synnytystapa-arvio". Eli tsekataan onko tulokas RT:ssä ja mahtuuko tulemaan lantiosta. Jännä, että täällä tehdään tuo myös muille kuin esikkoa odottaville.. Mutta kiva siis! Neuvolassa epäili, että olisi yhä pää alaspäin niin kuin ollut jo pitkään, mutta ihan satavarma ei ollut.

Paljon tsemppiä kaikille vaivojen kanssa kärvisteleville! Toivotaan, että kaikki pääsee yhtenä kappaleena vapun yli! Meillä vietetään esikoisen synttäreitä, työn sankari kun on ja vappuaattona syntynyt :)
 
Täällä käytiin neuvolassa tossa viikolla, mulla on lukenut äitiyskortissa viimeisen viiden kerran ajalta että PT, tosin tiedän vauvan olleen samassa asennossa vähintään sen kymmenen viikkoa. Kai se on seuraavaksi se käännösyritys sitten, mistä en ole yhtään innoissani ja mietin että missä vaiheessa mä pääsisin juttelemaan jonkun kanssa asiasta!!! Ja kenen kanssa sitä kuuluisi edes jutella asiasta, neuvolantäti ei näytä olevan se oikea taho, neuvolalääkäri? Se on vastassa seuraavaksi, sitten on tietty se synnytyssairaala, missä tosin epäilen ettei enää jutella mistään mitään. Ei missään nimessä saisi käydä niin että sinne vaan mennään ja joku käy sitten runnomaan.

Oli vika perhevalmennus, ja kyllä vaan ryhmätyöt tehtiin myös aiheesta synnytys. Voi vittu sentään. No ne ryhmätyöt on nyt ainakin kärsitty :D Synnytysvideo ei mieltä ylentänyt, sektio siinä oli kuvattu musta ihan inhimillisesti sentään! Siellä oli mammoja joilla oli vauva tosi alhaalla ja sen takia eivät olleet iloisia, mä taas oon kivuissani kohdun yläreunasta, kuten ennenkin, kuten koko vitun raskauden, siltä tuntuu :D Että jos kohdun yläreunaan kosketaan siinä käännösyrityksessä niin huudan, saavat survoa vauvan päätä mikäli se ei ole enää yläreunassa kiinni. Tästä haluankin etukäteen tehdä jokseenkin selvät sävelet, ylärajaan ei vaan ole koskemista... Ärsyttää tosi paljon se kääntämiseen liittyvä jonkun asteen itsestäänselvyys ja salailu.

No mutta, tokavika työpäivä! Hihat heilumaan.

Naene 34+2
 
tillukas Toivottavasti on harmitonta vuotoa, mutta eiks niin ole, että kaikki verinen vuoto tulisi jotenkin kontrolloida/tutkia, miksi? Toiv. sait neuvolaan yhteyden ja oot niillä asioilla. Tuu kertoon sit!

Kiva kuulla hattiaisen ja kesähaaveenkin kuulumisia =)

naene Se, että vauva majailee ylhäällä, ei myöskään tunnu mukavalta, vaikkei tää melonikaan jalkovälissä. Mutta muistan ite, vaikka rt- vauvoja nää kaikki olleet aina about puolesta välistä raskautta asti, miten kohdun ylälaita kun nousee ylös, ei saa happea, koskee, ei voi syödä jnejne.. Josko se vauva sullakin valahtas vielä.. taitaa olla ensisynnyttäjillä yleisempää vauvan laskeutuminen loppuraskaudesta.

Täällä takana hyvin nukuttu yö, ihanaa! Olokin siis paaaljon parempi tänään ja oon jaksanu vähän touhuilla. Itseasiassa, mitä vähemmän istun, sen parempi. Mutta synnytyshommiin tässä silti taitaa joutua.. minusta taitaa tulla MUMMO :LOL:. Tuo meidän pupu-neiti tuolla ihan hysteerisena kantaa heiniä koppiinsa ja on rakentanut aamun pesää, sit se rojahti mahansa viereen makaamaan.. sitä varmaan supistaa :confused:. Voi hitto, tämäkin vielä, mutta aikalailla totiselta tuo sen touhu näyttää :headwall:

Nelli&Rusina 33+2 :heart:
 
Mulla tänään huilipäivä... Mukava et tullu paljo lukemista, kaikkea supisteleviin pupuihin asti :D

Maha ja minä kyllä nautittiin kylpylässä lillumisesta. Kävely vaan näissä kukkulaisissa maastoissa on hiukka tuskaa.

Seksigalluppiin piti osallistua... Mieli tekis vähän joka päivä, tunnen itteni seksikkääks ja mieskin jaksaa kehua ulkonäköä. Ainut vaan, että kroppa kestää n.kahesti viikossa... Niin ja saahan sitä tosissaan käyttää mielikuvitusta asennoissa :)

MiiJane viime kesänä oltiin Prahassa ja todella toivoin olevani oluen ystävä. Olihan se siellä vettäkin halvempaa parhaimmillaan :) Linnan ympäristö oli kyllä oma lemppari. Ja käsin tehtyä jäätelöä. Nam!

LittleOne 33+1
 
Neuvolassa käyty. Suluissa kaksi viikkoa sitten otetut mitat.

Rv 32+4
Paino 76,8 (76,9)
Turvotus +- (-)
RR 123/71 (122/77)
Pissa Puhdas (Puhdas)
Hb 112 (106)
Sf 29 (30)
Lapsivettä N (N)
Sykkeet n.150 (140)
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta Poikkitila (Poikkitila)

Kaikki siis kunnossa, paitsi että vauva jämähtänyt tuohon poikkitilaan. Nyt oli valahtanut tuolta tissien alta alemmas ja siksi sf-mitta pienempi kuin edelliskerralla. Joskaan tuokaan mitta ei ole kovin kelvollinen mittari tuon tarjonnan takia. Terkka olisi ensi viikolla kirjottanut lähetteen äippäpolille tuon tarjonnan takia, mutta koska mulla on yksityisellä ultra, niin hoidetaan se lähete sitä kautta jos ja kun vauva edelleen viikon päästä poikittain. Mulla rupeaa nyt olemaan pelko perseessä, että tuohon poikkitilaan on nyt jämähdetty, eikä se siitä muuksi muutu :(
 
Koskas sitä kääntämistä koitetaan? Mulla olis semmonen mielikuva että 37+ viikolla? Saattaa meilläkin mennä siihen vaikka en meinaa ressata asiasta ennen kun se voi hyvin vielä sitä ennen kääntyä itsekin.
 
Kääntämisyritykset tehdään kai useimmiten viikolla 36.

Naene, mä olen ainakin luullut, että äitiyspoli on juuri se paikka, jossa ensin kartoitetaan ulkokäännöksen riskit ja sitten saa ilmaista mielipiteensä haluaako sitä vai ei. Koska kääntäminen ei edes mahdollista kaikissa tilanteissa. Tilastojen mukaan 4 % vauvoista jää perätilaan, mutta täällä tuntuu vielä tosi monet olevan poikittain tai perätilassa. Luin just jotain vauva tietosivuja, jossa sanottiin, että useimmat kääntyvät pääalaspäin viikoilla 33-36 itsestään. Mulla nuo aikaisemmatkin ovat kääntyneet vasta 34+ viikoilla, joten luotan siihen, että tämäkin.

Joo-o, ei ole kivaa tämäkään, että vauva on tissien alla poikittain.

Mulle on tullut uusi vaiva, olen hikinen koko ajan. Ei paljon ole dödöstä apua, haju on tosi vahva. Minä, joka en normaalisti hikoile edes saunassa.

Kiva kuulla myös teitä, jotka harvemmin kirjoittelette.
Tillukas, toivotaan, että saat pian helpottavan vastauksen, mistä kyse.
Nel, tsemppiä kätilön hommiin!
Miijane, mä olen niin kateudesta vihreänä. Ehkä mekin sitten parin vuoden päästä päästään lemmenlomalle, jos joku suostuu ottamaan kolme lasta riesakseen. Mutta nauttikaa te, olette totisesti sen ansainneet!

Hattiainen, kuvasit niin hyvin tuota mulle niin tuttua olotilaa, kun vauva painaa huonossa istuma-asennossa ja olo on hirveä. Musta vaan tuntuu, että jalat lähtee alta ja on pakko päästä makuulle. Täytyykin kokeilla kävelyä vaihtoehtona, jos vielä töissä iskee.
 
Viimeksi muokattu:
Vauvan kääntämisestä, ku oon nyt tuol meijän äitipolilla harkassa, ni siel on ainakii ollut 36+ viikolla mahdolliset käännöt. Tai ketään ei oo vielä käännetty, koska ensin tietty ultrataan ja oli kääntyny jo raivotarjontaan :)

Tosiaa oon ollu tuol polilla ja synnärillä tän viikon, ni eilen näin synnytyksen missä äiti ei käyttäny ollenkaan kivun lievitystä ja tänää olin sektiossa ja toinen synnytys oli aika hurja; ensisynnyttäjä oli, menin mukaan vasta ku oli jo täysin auki ja alettii pikku hiljaa ponnistelee.. no ensinnäkin supistuksii tuli aika harvaseltaa, et hitaasti päästiin edes ponnistelee, noh, 1,5 tuntiahan siinä sit vierähti, et vauva oli vähän laskeutunut, mut ei päässyt millään siihen häpyluun alle, et olis pysynyt paikallaan takasin valumatta aina supistuksien välillä, no sit välillä katetroitiin, mut sekään ei auttanut, sit pyydettiin lääkäri, joka tietty kaivoi imukupin esiin...eli eppari välilihaan ja imukuppi kiinni. sit sillä yritti sillä varmaa 3 kertaa vetää, eikä onnistunut, joten sit äippä joutuikin jo kiireelliseen sektioon.......
Aika kokemus oli tällee pari kk ennen omaa synnytystä....nyt pitäs vaan kovasti yrittä unohtaa koko tapahtuma, etten oo kohta sype-polilla itkees :D :/

Täällä myös aika ajoin hikoiltu, etenkin käsistä, aivan törkeesti...ihan yhtäkkiä (etenkin jo yhtään jännä tilanne) alkaa vaa kämmenet vuotaa ku niegarat :D kiva oli sit ku kesken imetysnäytön esim. alko ne kädet vuotaa, ni sit siinä lääppiä äitiä ja vauvaa, ku kädet ihan hiessä :D voi ei :D

Sit tääl oli viime viikol jonkii sortin mahatauti, ku yrjösin yön ja vatta myö siitä asti ollut aika sekasin :/ sit pissa myös haissut sen jälkeen oudolle... :/ ja istuminen on vaa viikko viikolta inhottavampaa... Kyllä alkaa vaivoja täältäkin löytyy pikku hiljaa! Mut stixasin töis pissan, ni se oli ihan ok ja istuskelin yks päivä käyrälläkin huvin vuoks, ni hyvin näytti pieni voivan :) sit vielä kaiken kukkuraks ne suostu ultraamaan minut siel polilla ku pyysin, ni sain ihania 4d kuvia pienestä :heart: painoarvio oli 1862g eli tasan keskikäyrällä mentiin (onneks). Ja raivotarjonnassa oli pysynyt :p

Huomenna vika päivä harkkaa ja MA vielä se koulupv, SIT pääsis lomailemaan :p ajattelin loman/vapun kunniaks vaikka vähän pyöräyttää munkkeja, jos vaa jaksan, ku simakii alkaa olee valmis!! :) NAM se on hyvää!! :p

BF & poitsu 31+3
 
Moikka kaikille :)

En minäkään pitkään aikaan kirjotellu mutta lukenut jokapäivä.
Mulla olis nyt yks huolenaihe.. Vauvan liikkeet. Miten teillä vauva liikkuu? Mulla liikkuu todella paljon. välillä päivittäin yhen äkkiä silleen ihan "tärisee" ihan jonkin aikaa, onko normaalia? mua alkanu huolestuttaa kun sisko sano et ei hän muista omasta raskaudesta sellasta..
 
Moi! 4d-kuulumisia :)

Vauvalla kaikki hyvin, on kasvanut hienosti. Tällä hetkellä vauvan kokoarvio oli noin 1735 g, ollen siis 3,5kg-kasvukäyrällä.
Istukka oli hyvän näköinen, ei kalkkeumia, napavirtaukset oli hyvät.
Varmistui myös, että hän on poika, kyllä niin komeat kivekset näkyi jalkovälissä :D

Hän myös näytti niin nätisti kasvonsa, maiskutteli koko ajan toista kättään, niin älyttömän suloista :heart: Ja ihania kuvia saatiin muistoksi!
Ihana kokemus!

Ja oli tällä hetkellä ainakin pää alaspäin.

Naene muistaakseni esikoisesta mulla oli kääntöyritys joskus viikolla 37 (?). Ennen sitä oli siis lääkärineuvola viikolla 36, josta lähetettiin ultraan synnytystapa-arvioon. Kääntöä ei edes yritetty, mulla oli silloin sama tilanne kuin sulla nyt, vauva oli koko ajan samassa asennossa kohdussa perätilassa, tunsin sen pään aina toisen kyljen alla. Oma tuntu on, ettei se pystynyt siitä edes kääntymään, syystä tai toisesta. Mutta toivotaan, että sinun vauvasi ymmärtäisi vielä kääntyä ihan itse, aikaa on vielä :)
Toivon myös omalle kohdalle, että tämä ymmärtää pysyä nyt näin päin! =) Vaikka aikaa ja tilaa tälläkin taitaa vielä olla kääntyillä miten sattuu..

Linneat 31+4
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Mimmii mulla ainakin tapahtuu tuollaista ihmeellistä tärinää välillä. Olen ajatellut sen olevan normaalia, vaikka se tosi oudolta tuntuukin..

Niin ja oli tosi kiva kuulla monien sellaisten kuulumisia, jotka ei ole niin aktiivisesti täällä kirjoitelleet!
 
Elselli kiitos tiedosta, polilla sitten kyselen! Olisi tietysti kiva tietää jo ennen että mitä voi ottaa huomioon. Tosiaan itsellä nyt 34+2 eikä vauva ole kertaakaan ollut muutoin kuin tuossa asennossa kuin missä nyt on. Siitä lähtien siis kun pää on tuossa näkynyt eli tosi kauan. Joten kai se sinne käännöspelleilyyn menee kun ei mitäään merkkejä muutoksesta. Ei pitäis olla pessimisti, kääntyykääntyy kuten mies sanoo. :)

Linneat satutko muistamaan miksi käännöstä ei tuolloin edes yritetty? Netistä löytyy niin vähän tietoa, pentele. :)

Tillukas selkesikö mikä tuon aiheutti, mikä tilanne on nyt? Hurjia aikoja.

Ja hei mites se pupu :LOL:

Naene 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Mulle kanssa sanottu että rv 36+ olis käännösyritykset ajankohtaisia. Tämä vauva kanssa Naenen vauvan tapaan ollut koko ajan tossa poikkitilassa, niin kauan kun olen itse havainnut vauvan asennon. Mua stressaa tässä hommassa vielä se, että pelkään vauvan lähtevän syntymään ennenaikaisesti, koska esikko syntynyt rv 35. Toi 36 viikko kuulostaa siksi myöhäiseltä, vaikka toisaalta ymmärrän sen, että aiemmin ei kannata kokeilla kun riski siirtyä takaisin poikkitilaan on suurempi. Mun pahin pelko on se, että vauva pysyy poikkitilassa ja synnytys käynnistyy vesien menolla ja sitten on kiire sairaalaan sektioon.
 
Naene kääntöä ei yritetty, koska vauva tosiaan oli niin jämäkästi siinä paikallaan, että ei lääkäri viittinyt ruveta väkisin sitä siitä mihinkään runnomaan. Siis se oli jotenkin niin jumissa siinä :confused:
 
Terese eikö sun tapauksessa voitaisi sitten vähän aientaa asioita? Mulla on neuvolalääkäri jo vapun jälkeisenä päivänä eli sillon ois 35+1, josta sitten se lähete varmaan laitetaan seuraavalle viikolle polille. Sun tapauksessa varmaan pyytäisin vähän aiemmin jos vaan mahdollista...

IHANAA kun on huomenna vika työpäivä, nytkin on mahassa hikka ja se on musta aika vittumaista ollut kun on ollut pakko istua jossain paskassa kokoustuolissa lysyssä ja vielä maha hikkailee. Kidutusmuotohan se on :-D Ei tartte enää huomisen jälkeen jeee!! Tosin oon yliopistolle pistänyt kaikkea missä pitäisi rampata vielä pari viikkoa mutta sitten en enää suostu istumaan, en kertakaikkiaan istu enää mihinkään!

Linneat kiitos tiedosta, helpottaa vähän kun tietää ettei lähdetä väkisin runnomaan. Sitä kai pelkään vähän että ihan runnomisen iloksi runnottaisiin, vaikkei se varmasti niin koskaan mene :)

Naene 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Naene Juu, sanoin tosta tänään neuvolassa että haluan vähän aiemmin sinne äippäpolille jutteleen. Mä olen lisäksi vähän kääntymässä siihen vaihtoehtoon, että käännöstä ei kokeilla. Tänkin sanoin terkalle. Terkka sanoi, että ne jotka uskaltaa avata suunsa polilla, saavat kyllä tahtonsa läpi. Eli jos mä ilmoitan että tuota vauvaa ei sitten käännellä, niin sitä ei sitten käännellä.
 
Terese OI miten hyvä terkka sulla, toi oli tosi kiva tietää kiitos kun kerroit!! Voin siis ihan oikeasti tehdä oman päätöksen josta mua ei toivottavasti rankaista. :-D

Mites muuten ajattelit, jos saa kysyä, että synnytätkö alakautta vai sektiolla jos lapsi ei itsestään käänny?
 
Mimmii olen kuullut että tärinä on normaalia ja johtuis siitä kun pirpana pissaa... mutta tiedä sitten onko totta, mutta ihan normaalia kuitenkin. Itse en ole vielä ainakaan huomannut muuta kun hikkaa. Nyt huomaa että liikkeet sillä tavalla rahottuneet ettei mahdu tuolla enää kauheesti riehumaan. Potkut ja lyönnit kylläkin vahvistuneet, tänään eka potku kylkiluihin :/
 

Yhteistyössä