<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *huhtikuussa*

Onko muilla tullut jotain ihmeellistä energiavirtaa? Mulla on nyt jo useamman päivän ajan ollut sellasta, että pakko touhuta ja siivoilla ja laitella kaikkia paikkoja kuntoon.. Oisko, ett äalitajuntaisesti valmistautuu vauvan syntymään? Mulla kun ei tod. sitä virtaa ole ollut, päinvastoin vielä vko sitten oli. Enkä ole missään vaiheessa stressannut mistään, onko jotain valmiina vai ei.. en kyllä nytkään stressaa, mutta keho vaan toimii ja tekee :O. Kovillehan se ottaa ja supistukset ihan napakoita, yöt ihan hanurista, meen niin minimi unilla!

Sitten olen huomannut, että havahdun siihen, kun mietin, mitäs sitten kun ei olekkaan tätä masua. Tulee ikävä.. vaikka tää ei hehkua olekkaan. Mutta nyt jotenkin tuo masu on niin ihana, että toisaalta siitä ei haluiskaan luopua. Ylpeänä kannan sitä ja vauvaani =). Kaunein maha ehdottomasti kaikista raskauksista. Takaapäin ei ed. erota, että oisin raskaana, on todella pyöreä pallo, mä tykkään, vaikka ite nyt tässä sanonkin. Kumpihan siellä köllii??? Edelleenkään ei mitään tunnetta, että olisi just tyttö, tai poika. Sitä ihmettele! Muodoltaan ja linea negraltaan sekä vauvan sykkeiltään selvä poika, mutta kun se uni joskus, että saadaan mustatukkainen tyttö.. :heart:. JÄNNÄÄ! Ja niin lähellä, milloin se selviää =).

Ihana arska paistaa, ulos tekis mieli. Vanhemmat lapset vappudiscossa ja kuopus miehen kaa pyöräilee.. lähtiskö raapimaan tuota pihaa (mullille menee kohta :D).

Illanjatkoja =). Sori, meni vähän omien tunteiden purkamiseksi, mutta kiva ois kuulla, kelaako muut samoja. Sokerivauvojen kokoja tässä tulee jännäiltyä, kun ultrissa käytte. On onni, että minusta ei tule isoa vauvaa edes täysillä viikoilla.. Hui! Tsemppiä MiiJanelle ja evamarialle ainakin!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Neuvolakuulumisia rv 33+5

paino 72,6 kg/+700g/vk (alusta tullut 11,6 kg)
RR 118/74
kpkork. 29cm (kasvanut 3 vk:ssa 5cm, tais viimeks olla jotenki huonossa asennossa. Turhaan säikähdin :)
tarjonta RT
syke + 135-145
liikkeet ++
pissa puhdas, mutta virtsis yrittää puskea päälle. Otin illalla antibioottia että pystyin nukkua ja nyt oireet hieman lievemmät vaikka ärsytystä tuntuukin. Alko taas vituttaa tuolla käynnillä kun kuulemma eivät antibioottia anna ellei näy labrassa ja enhän mä sinne enää tänään ehtinyt kun niin myöhään toi aika. Nyt sit karpalomehua sata litraa naamaan ja aamulla näyte, ainakin varoiks kun mulla ollut joskus oireettomiakin tulehduksia. Vituttaa vaan että eivät tuolla luota yhtään, mullakin ollut estolääkitys toistuvien tulehdusten takia (raskausajakshan ne ei niitäkään suostunu vaihtaa sopiviks). Ihan ku en tulehdusta tunnistais prkl!! Pitäis varmaan alkaa käydä yksityisellä ni ei tarvis kärvistellä ton paskan kunnallisen kanssa! Vituttaa taas niin paljon koko laitos :mad:
 
Viimeksi muokattu:
MelkeinPrinsessa täällä kans ihan sama meininki opiskelujen kanssa. Ei kyllä harjotteluja ole enää mutta muuten epätoivoinen loppukiri käynnissä :) Haave on se että lasketun ajan tienoilla vois sitten vaan odotella vauvaa ja tutkintotodistusta :heart: Juhlat pidetään varmaan vasta syyskuussa lapsen nimiäisten ja tupareiden kanssa yhdistettynä.

Noista koirista vielä että meidän yksilöt on kummatkin vähän epäluotettavia mitä tulee pieniin, iniseviin, epäihmismäisiin myttyihin :D Kummallakin tosi iso näköön perustuva riistavietti eli kaikki lehmästä pienempi kuuluis potentiaalisesti ruokalistalle. Pitää vaan toivoa että ne tajuis että se vauva on ihminen. Mitään vahtiviettiä niillä ei ole et siitä en ole huolissani. Niin ja ei ne dominoiviakaan ole mutta kummallakin vähän epävarma luonne mikä taas saattaa aiheuttaa sen et ne saattaa tuntea olonsa epämukavaks ahdistelevan taaperon läheisyydessä. Niinpä tullaan varmasti pitämään ne aika erossa lapsesta kunnes se on joku 4 vuotias :p Toinen on jo 12 ja toinen tulee kesäkuussa 8 eikä ne ole aikaisemmin olleet paljoa lasten tai pikkuvauvojen kanssa tekemisissä.

Meilläkin on ultra silloin 8.5. On näköjään suosittu ultrapäivä se :) Jännä nähdä miten päin tää on. Luulisin että istuu.

Aamukaste kiva kuulla että kivut ja möllykkä on pienentyneet :)
 
nelHM niin voi yhtyä suhun vähän kaikessa... :D

Yllätyin itekin tosta jostain tulleesta energiasta. Eilen tuli haravoitua koko piha ja käänneltyä kasvimaata. Olin varma, että tää päivä menee sit vaakatasossa, mutta ei. Sen innottamana huomenna kaupungille ja tänään leiponu. Iski nimittäin myös pakokauhu, että entä jos nää onkin viimeset energiat mitä löytyy ennen synnytystä. Pitää hyödyntää ;)

Myöskin tuo mahaikävä meinas iskeä, kun neuvolassa taas vihjaili, että synnytyshän voi olla lähelläkin... Piti sit kuvailla tänään mahaa oikeen urakalla :heart:
 


Mä kävin ostamassa vadelmanlehtiteetä. Viimeksi käynnistys lopetettiin 6h oksitoonitipan jälkeen. Kätilö tänään kertoi, että pallonkilla (?) olisi varmaan käynnistys. Eli jonkin sortin vesipallo kohdunsuulle, joka laajenee ja lopulta tippuu pois, kun kohdunsuu kypsä.
Tosin ensi viikollahan sen kohdunsuun tilanteenkin sitten tietää.

Eniten pelottaa toi punktio..

Kaikki sitten nuuskimaan laventelia, kun synnytys käynnistynyt. ;) Kysymyksi
 
Viimeksi muokattu:
Neuvolakuulumisia taas:

Rv 35+5
painon muutos +190g/vko
rr 118/69
u-prot -
u-gluck -
Hb 122
Sf 29 (edelleen..)
vatsanympärys 88cm
Tarjonta: RT
sykkeet 128

Otettiin tänään ensimmäistä kertaa tuo vatsanympäryskin kun ei Sf-mitta ole kasvanut nyt maaliskuun jälkeen ollenkaan.. Ja ilmeisesti jos ei ensiviikollakaan ole Sf-mitta kasvanut niin uusi lähete äitipolille. Pikkuinen oli kasvanut hyvin, pää alhaalla ja pylly jo kylkiluissa kiinni, vie kyllä koko tilan mitä kohtu mahdollistaa :)
Ja sen kyllä tuntee, istuessa ei tahdo enää hyvää asentoa löytää kun joka suunnasta tuo pieni painaa.. Neuvolassa laskeskeli, että sf- ja vatsanympärysmitan perusteella pikkuinen olisi jo 2,5kg ja laskettuna aikana voisi olla jo 3600g.. Noh katsotaan miten lähelle osui :)
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Luen teidän jutut päivittäin, mutta jotenkaan en saa itse aikaiseksi kirjoittaa. Nytkin tulin vaan omanapaisesti kertomaan, että olen edelleen yhdessä koossa ja kaikki hienosti :)

Pari ihmetystä kyllä olisi:

Mun nännit on aivan mahdottomat. Ne on pamahtaneet jättiläisiksi ja tuntuu näkyvän kaikkien paitojen läpi! Kamala tilanne, kun töissä huomaa peilistä että nännit sojottaa eikä meinaa keksiä millä niitä piilottaisi. Onko kellään muulla samaa "ongelmaa"? :D Hieman noloa miesvoittoisessa työyhteisössä tämmönen. Mietin jo laittavani liivinsuojat rintaliiveihin, josko ne vähän piilottais näitä. Topatut rintsikat ei meinaan piilota yhtään!

Ja tuleeko kellään muulla valkovuoto ihan lorahduksina? Mulla ei välttämättä tule päivän aikana yhtään ja sitten kerrasta lorisee housuihin niin että on alkkarit märkinä ja farkuissa asti. Joskus ei edes pikkuhousunsuoja sitä pysäytä, kun tulee niin paljon. Ja mistä mä sitten joskus erotan, että onko mulla kalsareissa valkovuotoa vai lapsivettä? Onko niillä sellainen ero, että typerämpikin sen tajuaa? :D
nimimerkillä: kerran jo käynyt synnärillä toteamassa, että se olikin vaan valkovuotoa eikä lapsivettä :D Todella noloa!
Silloin oli menossa joku ~rv18 ja lorahti eka kertaa pöksyt märiksi asti. Tosin mulla taustalla myöhäinen km, jossa oli vedet mennyt huomaamattani just noilla viikoilla ja olin sen takia hysteerinen (ja pöljä!).

Tämmösiä ongelmia tällä kertaa :)

-iitu 31+6
 
MiiJane Tuolla kun muita pinoja lukee, niin melko yleiseltä vaikuttaa tuo ballonki käynnistys.. siinä oli joku kriteeri, millo sillä.. oisko ollu aikasempi sektio? Mutta kuullostaa luomummalta kuin cytotec käynnistykset..

Miks niin usealla ultrataan vielä? Mä oon miettinyt, että pitäskö mennä yksityiselle rv36+ ja pyytää kokoarvioo vauvasta? Yksi cervix kontrolli on just noilla viikoilla eli kahen viikon päästä ja siinä se taas arvioi palpoiden vauvan kokoa.. tosin ne kyllä olleet niitä tarkempia aiemmin.. Ääh, kaitpa se ihan normikokonen on ja sittenhän sen näkee (ja tuntee) :D

Valkkarista Ei sitä nyt ihan lorisemalla tule, mutta kuitenkin tulee enemmän kun aiemmin. Ja maha toimii, jep, saa käydä jopa 5-6 kertaa päivässä istunnolla.. ihan perus loppuajan merkit mulla.

Taitaa olla niin, että nyt pääsisin synnyttää ihan kotoalähdön kautta. Mistään käynnistelyistä ei ole kertaakaan puhuttu, enkä kyllä halua! Haluan kokea kotoa lähdön.. tosin pelottaa tuo tunnin matka sairaalaan, kun voi olla ihan nopeakin synnytys. Enkä mä mihinkään varmaan lähe, ennen kun tulee tunti-pari ja tosi kipeenä supistelut, paitsi jos vedet menee, niin sit lähen heti. Jännää.. ei ois enää kauaa :whistle: Ja huomenna poksuu se kriittinen rv 34!!!!
 
Jaa!!! Mulla on toiminut vatsa nyt tosi reippaasti. Oon koko raskauden ollut ongelmissa kun se nimenomaan ei ole toiminut, oon nyt päätellyt että mulla on varmaan joku vatsapöpö. Eikö siis olekaan! Olenko siis vaan loppuraskaudessa ja meno on tällaista loppuun asti? Hirveetä jos lörähtää synnärillä. Ja valkkaria tulee, joo-o. Varasin brassivahauksen tälle viikolle pitkästä aikaa, en tiedä kehtaanko mennä! Mutta jos se on varattu niin se on mentävä. En tiedä kehtaanko mennä samaan paikkaan uudestaan tosin. Onpa varmasti kiva muiden tietää tämäkin. :D

Mä edelleen juoksen paikasta toiseen, dösään ja ratikkaan yms. Kuskit ainakin jäävät usein nykyään odottamaan kun näkevät että tuolta tulee viimeisillään raskaana oleva juoksujalkaa, sillä on varmaan todellinen kiire. Tai sitten oon vaan jo tosi huvittavan näköinen enkä vaan itse tajua sitä :D Muilla taitaa painaa vauva alas, mulla painaa vauva ylös. No, torstaina neuvolalääkäri ja sitten on se käännösyritys, jossa toivottavasti voin jutella jonkun kanssa vihdoinkin tästä tarjonta-asiasta. Joskin se on siinä vaiheessa jo liian myöhäistä jutella, oon ottanut itse selvää ja en halua että vauvaani runnotaan. Koska en ole saanut todisteita siitä että kyse olisi jostain muusta kuin runnomisesta, pysyn kannassani ja suojaan lapseni turhalta runnonnalta. Nettitietojen perusteella kääntäminen harvoin tällaisessa tilanteessa onnistuu ja sen yrittämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä, tässä vaiheessa vaatisi todellista puhujaa saamaan minut vakuuttuneeksi siitä että kääntämistä kannattaisi edes yrittää. Oisin toivonut tietoja pikkasen aiemmassa vaiheessa, kun kerran mua on jo lähes kymmenen viikkoa uhkailtu käännösyrityksillä.

Naene 34+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta

naene Mulla ainakin loppuraskaudessa, about vikan kuukauden aikana maha toimnii paremmin kun hyvin.. Toisaalta ihan kiva, niin ei tarvii ponnistella, kun paskalla käyntikin hankalaa, kun maha roikkuu reisillä istuessaan :headwall: Synnytyksessä olen saanut, ja viimeksi pyytänyt, peräruieskeen. Mä en halua, että vauva syntyy ulosteeseen. ollut hyvä senkin puolesta, että vauhdittanut avautumista, koska aiheuttaa supistelua aikalailla. Nyt on myös jo kirjattuna toiveena synnärille, että peräruiske kiitos, heti kun sinne saavun (jos vaan ehtii)!.

Anteeksi jo etukäteen, mutta nyt v***ttaa kun pientä oravaa |O:kieh: Mun palkka oli jotain 60% normpalkasta, ja miks helvetissä?! Yks on, että ne saikkupäivät menny nyt täyteen ja pudottanut jotenkin, mutta kun ei mun mielestä näinkään olisi.. argh! Odottelen postia ja tilinauhaa.. sit ehkä viisaampi.

Mutta hauskaa vappua kaikille :wave:!!

Nelli&Rusina POKS 34+0 :heart:
 
Onkos se sillai et 2kk maksetaan palkka jos työsuhde kestänyt yli 2vuotta. Jos vähemmin on kestänyt ni sit palkkaa ei makseta noin paljon. Saathan toki Kelasta sairauspvärahan, joskaan ei se mitään palkkaa korvaa.. :(

Joku täällä kyseli jaksamisesta töissä.. Mulla on sen tyyppinen työ, et jaksan vielä ihan kohtuu hyvin. Suurin ongelma linee ihan psyykepuolella; ei kiinnostaisi enää yhtään. Mun työ ei oo sillee fyysisesti rasittavaa, että pitäisi jäädä sairaslomalle. Mun gyne ei sitäpaitsi ees antais kovin helpolla saikkua. Silloin sain sen kolme päivää ku hemppa oli 90 ja jotain. Luojan kiitos mun raskaus on menny fyysisesti ilman ongelmia, (henkisesti sitten taas ei..) Tai siis on supistuksia ja vihlontaa ja jomotusta, mutta vauva voi hyvin ja ei vaikuta kohdunkaulaan nää supparit sit ollenkaan. (tai ainakaan toistaiseksi ei ole vaikuttaneet)

Ja siinäkin mielessä olen kauheen hyvässä jamassa, et mun työ on sellasta, että voin tehä siitä varmaan 30% kotona. Että mitään kirkkaampaa kruunua en todellakaan tästä töhinästä saa. Viime viikko oli kohtuu rankka kun oli pitkähkö työmatka, tosin. Nyt nautin ansaitusta vapaapäivästä Pompulan ja Pompulan isoveljien kanssa :heart:

Joku kyseli myös ultrista mulla ultrataaan toukokuun lopulla rv 36 vielä kerran siksi, että vauva on aika iso. Tämänhetkinen lasketun ajan ennuste on 4300-4900g. Ja itse olen melko pikkuinen (162,5/53 tää paino on siis normipaino) :D. Toisaalta mun vauvat ollu aika isoja aikaisemminkin ja oikein mukavasti ulos tulleet, että en nyt ihan törkeessä paniikissa ole. Olen syöksysynnytellyt nää aikaisemmat poijaat parissa tunnissa, vaikka toinen oli käynnistetty. Aina kun multa on tullu lapsivedet, ni nää on ollu pihalla n. 20minuutissa. Eli viimeeksi aukesin 1cm-->10cm 15minuutissa. :/

Käynnistystä varmaan tarjotaan, mutta pelottaa sekin, että mitä jos vauva ei ole valmis tulemaan silloin? Tuntuu aika kauheelta sellanen väkisin ulos repiminen.. Jotenkin haluaisin luottaa luontoon ja mun omaan kroppaan että se tietää, milloin on aika. Varsinkin kun kyseessä on ihan normaali raskaus. En haluaisi kivunlievitystä, en ole sitä saanut viimeeksikään ja meni tosi hyvin. Myöskään cytoteceilla käynnistely ei houkuta. Ovat aikamoisia myrkkyjä ja kaiken lisäksi tehottomia. Itse olen juonut vadelmanlehtiteetä kohta kaksi viikkoa ja yritän luottaa luonnon menetelmiin. (en siis ole mikään ituhippi, mutta uskon kyllä jonkin verran luonnonmukaisiin menetelmiin myös näissä asioissa) lapsen tai omaa henkeä en kyllä vaarantaisi missään nimessä.

Mulla on muutama ystävä, jotka ovat halunneet suunnitellun sektion ihan periaatteesta kun pelkäävät synnyttää. En sano tietenkään heille mitään, mutta onhan sektio tosi paljon isompi ja vaarallisempi juttu kun perussynnytys. Varsinkaan jos mitään varsinaista estettä ei synnytykselle ole. Itse en esimerkiksi synnyttäisi perätilavauvaa, koska riskit vauvalle ovat siinä jo aika isot.

Naenelle tsempit käännösjuttuihin, jospa älyisi vauva itse kääntyä. Ootko kokeillu noita asentohoitoja yhtään?

Tulipa tekstiä, mutta vapaapäivän kunniaksi :D
 
Hauskaa Vappuaattoa kaikille! :flower:

Täällä vaihteeksi vähemmän kiristävä olo, mutta tuntuu, että vauvan kantapäät (?) painaa oikean puolen kylkiluita, ja pää (?) lantion vasenta reunaa. Ahdasta istua!

Aika monella tuntuu olevan ultra vielä loppuraskaudesta, ei meillä täällä vaan oo. Olen vähän kateellinen, ois kiva vähän nähdä mitä mahaan kuuluu! Toisaalta itse olen taipuvainen siihen, että alatiesynnytystä lähdetään yrittämään, tuli mitä tuli (noh, järjen rajoissa). Isoin pelkoni on sektio. Kauhistuttaa ajatus sellaisesta isosta leikkauksesta, jasiitä toipuminen. Vaikka oikeasti kyllä vauvan paras on tärkein, eli mennään sen mukaan mitä tukevaisuus tuokaan tullessaan.

Käynnistyksistä, oon kuullu kavereilta hyviä kokemuksia ballongista, sehän on puhtaasti mekaaninen apuväline. Sen sijaan kemikaaleista, kuten Cytotec (tai mikä se nyt onkaan), vähän hurjempia kokemuksia, lähinnä että kivut ja supistukset voivat olla tosi rajuja. Toivottavasti tämä ei pelottele ketään! Halusin vaan sanoa, että jos/kun joku noihin käynnistyskeskusteluihin menee, niin kannattaa kysellä vaihtoehtoja ja niiden plussia ja miinuksia! :)

Ylihuomenna neuvolalääkäri, mitäköhän siellä kuulee? Muuta kuin painonsa ja paineensa ja sf-mitan, joka perinteisesti heittää n kaksi senttiä, riippuen siitä mittaako meidän neuvolan lääkäri vai th... :)
 
Hejsan.

Joko näillä viikoilla uskaltaa ruveta juomaan sitä vadelmanlehtiteetä (vk 32)? Mulla on kohdunkaula ihan kova ja kiinni ja 3cm pituuttakin, eli no hätä että olis mitään vielä tapahtunut, vaikka supisteleekin noin 40 kertaa päivässä ja usein melko kipeästikin. Ja siis mistä sitä teetä saa, ihan ruokakaupastako? Tyhmä kyselee :)

Mä kävin lauantai-yönä synnärillä näytillä. Tuli veristä vuotoa. On aiemminkin tullut pyyhkiessä, jolloin riitti ihan kotiseuranta, mutta nyt sitä verta hulahti pönttöön ja tuli vielä siteeseenkin jonkin verran, niin soitin synnärille ja he kehottivat tulemaan näytille. Tuli sitten poksuttua viikolle 32 synnärillä. :D
Ei kuitenkin mitään hätää. Kohdunsuu veresti, sieltä oli ilmeisesti poksahtanut joki verisuoni. Sain kuitenkin antibioottikuurin, koska siellä näytti olevan jonkinlainen tulehdustila. Voidetta emättimeen viikon verran.
Mä jouduin istumaan siinä ktg-käyrällä ikuisuudelta tuntuvan ajan, koska poika pyöri niin kauhiasti koko ajan eikä käyrää saatu millään tarpeeksi pitkää pätkää. Pääsin myös näkemään pojan taas ultralla, siellä se potkiskeli hulluna, oli vieläkin pää alaspäin, mutta aika korkealla että ehtii vielä siellä kääntyilläkin. Tämän ultran mukaan painoarvio on 1850g, kun torstaina 4d:ssä arvio oli 1735g eli aika lailla heittelee nuo arviot.

Mä en jaksais olla millään töissä enää! Mä teen istumatyötä, joten ei ole mitenkään raskasta, mutta tää istuminen!!! Ei taho löytyä hyvää asentoa ja työpäivän jälkeen olen niiiiiiiin turvoksissa, jalat on kuin halot, vähän kun painaa sormella niin siihen jää sellainen valkoinen kuoppa pitkäksi aikaa, lisäksi sormet menee tunnottomiksi. Öisin mulla onkin sitä helvetillistä käsikipua.

Mites teidän muiden vappu? Mua ei huvittais yhtään juhlia! Mies on kutsunut meille vieraita. Itse haluaisin käydä pyörähtämässä vappumäellä, jonka jälkeen olis kiva mennä kotiin ihan perheen kesken ja viettää rauhassa ilta, loikoilla sohvalla lökäpöksyissä ja ottaa rennosti. Mutta ei, kun tulee niitä hitsin vieraita. Ja en kyllä ainakaan ala kattelemaan yhtäkään humalaista meillä, on lapsi kuitenkin kotona ja en vaan ite jaksa sellasta nyt yhtään.

Linneat 32+2
 
Miijanelle punktiosta: Itse jännitin punktiota kuten sinäkin ja se joko sattuu tai sitten ei satu. Ensimmäinen punktio oli inhottavampi, kipu oli lähinnä painekipua, joka jatkui kyllä lähes vuorokauden toimenpiteen jälkeen. Syynä tuohon kipuun oli, että neula puhkaisi jonkun verisuonen kohtuun mennessään ja minulle tuli hematooma eli siis mustelma tuonne jonnekin kohdun viereen ja se aiheutti sitä painetta ja supistelua. Toista punktiota odotin sitten ensimmäisen punktion kokemuksella kauhulla ja yllätyin positiivisesti, kun se onnistui ilman kipua. Tuska tulikin sitten vastausten saapuessa henkisenä, kun keuhkot oli edelleen epäkypsät. Meillä P-KKS:n lääkärit eivät halunneet ottaa riskiä, että vauva joudutaankin kiidättämään KYS:aan hengitysvaikeuksien takia. Matkaa meidän sairaalasta sinne olisi ollut noin 1,5 tuntia. Siksi sektiota ei aikaistettu, vaikka pieni epäilys oli, että näytteen vastaus ei kertonut totuutta. Minulla oli runsaasti lapsivettä, joka kuulemma voi vääristää saatua arvoa, näin minulle muistaakseni sanottiin.

Sektiosta: Itseäni jännittää tuleva sektio (viides) siksi, että edellisessä sektiossa minulta katkesi pitkä vatsalihas, ja aivan hirvittävä kipu tunki puudetteesta huolimatta läpi, enkä ole koskaan sellaista kipua kokenut. Nyt pelkään, että tuo toistuu. Aiemmin pelkäsin sitä tukehtumisen tunnetta, joka minulle on tullut kolmessa sektiossa neljästä, mutta tuon kipukokemuksen jälkeen valitsisin ennemmin sen tukehtumisen tunteen kuin sen järkyttävän kivun. Toipuminen sektiosta kesti viimeksi muutenkin kauemmin. Kaksi enimmäistä vuorokautta muut sai ihan rauhassa hoitaa vauvani, itse olin niin tuskainen. Edellisestä viisastuneena aion vaatia tulevaan sektioon niin kokeneen leikkaavan lääkärin kuin on mahdollista. Minä en enää suostu harjoituskappaleeksi vähemmän leikanneelle lääkärille.

Loppuraskauden ultrasta: Me menemme vielä ainakin kertaalleen käymään ultrassa, koska meidän vauvaa seurataan rakenteellisen poikkeaman riskin takia. Geenitestaus syntymän jälkeen kertoo sitten lopullisen totuuden. En tiedä olisinko joutunut/päässyt muuten enää tässä raskaudessa ultraan edes sokereiden takia, koska sokerit ovat olleet kotimittauksissa nyt tähän asti ok.

Sokereista: Uskomatonta, kuinka raskauksissa voi olla eroja sokereiden suhteen. Eilen ennen iltakahvia mittasin sokerin ja se oli 7,1. Edessä odotteli kermakahvi ja Fazerin iso tippaleipä. Olin aivan varma, että tunnin päästä kahvista sokerit on pilvissä, mutta kuinka ollakaan sain saman tuloksen eli 7,1 myös kahvin jälkeen. Pöydällä muhii itsetehty sima, saa nähdä, miten sen juonti vaikuttaa sokereihin, simaa nimittäin on vaikea vastustaa.

Mulla on nyt muutamana yönä vaivannut aivan kamala närästys. Koko ajan tuntuu että suuhun pulahtaa mahanesteet. Mitä teille muille on määrätty närästykseen lääkkeeksi? Jos vaiva jatkuu vielä kovinkin monena yönä, en jaksa. Nyt on kymmenen yötä mennyt ihan pipariksi sairasteluiden ja nyt tuon närästyksen takia, eikä päivällä voi pienten takia nukkua. En enää suostu tekemään samaa virhettä kuin viime raskaudessa, että menen yliväsyneenä synnyttämään. Edes kuuden yön sairaalajaksolla en ehtinyt palautua. Pakko yrittää taata itselleen edes mahdollisimman hyvät yöunet, että jaksaa toipua sektiosta.

Mukavaa vappua kaikille!

Kultatiuku ja Kurre rv 33+1
 
Linneat: Onpa tosiaan pulleat posket!:) Hassua, että meidän vauvan painoksi arvioitiin 2030g perjantaina ja vastaavassa kuvassa posket näyttävät kapoisilta. Jotenkin itselläni on sellainen tunne, että ainakaan vielä ei vauva ole niin iso kuin edellinen tässä vaiheessa, edellistä odottaessani koin olevani täynnä vauvaa jo tässä vaiheessa. Toki nytkin ahdistelee ja vaikka mitä, mutta vauva ei silti tunnu vielä hirmuisen suurelta.

Kultatiuku
 
Pikaisesti omanapaiset neuvolakuulumiset.

Painoa ei ole tullut yhtään lisää, jippiii!
Hbtä ei mitattu. :O
SF-mitta 34, samaa yläkäyrän yli menevää viivaa mennään.
Pissa muuten puhdas, mutta proteiini yhdellä plussalla -- normia mulle.
Verenpaine 118/83.
Tyttö edelleen RT ja syke 133.
Oli sijainen, niin tuntui liukuhihnatouhulta.


Huomenna muksujen kanssa sinne laivalle. Pitää kuopus kiikuttaa tänään vielä parturiin, on hirveä pehko ja en kehtaa moista laivalle raahata.

Mukavaa Vappua kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kaikkea muuta kuin energiaa. Päin vastoin, viimeisen viikon tai kaksi on väsyttänyt enemmän. Tähän myös liittyy huimausta ja huonoa oloa. Syytä en ole keksinyt, verenpaineet ja sokerit on olleet ok.

ultrasta mulla katsoi painoarvion ultralla varmaan sokereiden takia samalla kun kävin pelkopolilla. Seuraava käynti on rv 35, rv36 piti alunperin olla sokereiden takia paino ja synnytystapa-arvio. Itse tuosta ultrasta ei saanut itse enään mitään irti, se oli vain sellaista mekaanista mittausta. Ja itse en usko että kovin suurta vauvaa tulen koskaan saamaan, joten painoarviokin ehkä turha. Ainoastaan hieman huolestuin tuosta vauvan pienuudesta.
 
ultrista oli puhetta: mulle tehään vielä ainakin 2 ultraa viikoilla 34 ja 36 vauvan ison koon takia..tän hetken painoarvio on laskettuna 4,5-5kg..itse epäilen että ei ihan noin isoksi kasva...kuopus oli 4250g ja syntyi myös ennen laskettua käynnistyksellä..mulla silloin vaan puhkaistiin kalvot ja puolessa tunnissa alkoi supistelut ja synnytyksen kesto oli vain 35min,että en osaa pelätä käynnistystä ainakaan,toivon sitä todella..olenpahan sairaalassa kun synnytys alkaa enkä kotona..=)
 
Mäkin haluan 4D-ultraan!!! Olen niin malttamaton. Tosin ensi viikolla on ihan normi ultra, mutta silti. Tiedän, että olisi ihan turhaa ja oman uteliaisuuden palkitsemista, mutta silti. :D Miksi sitä on näin malttama
ton? ;)

Ultrista Mulla on tosiaan ensi viikolla ultra ja siellä määritellään aika lapsivesipunktiolle. Tän painoarvioksi on arvioitu 5330g aikoja sitten. Menee kasvukäyrien yläpuollella niin SF-mitassa kuin ultrissakin. Mun pienin tosiaan on 4400g ja isoin sen 5300g.

Pojan parturi sanoin, että onpa vauva alhaalla -- joopa joo, eipä ole, mutta antaa ihmisten nyt puhua. Pää on tossa alavatsalla, eikä kyllä ole yhtään vielä hivuttautunut alaspäin. Kaikki lapset vasta laskeutuneet synnytyksessä. Kuopus oikein humahti vesien menon jälkeen ja vaistomaisesti otin vastaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta ballonki käynnistyksestä. Itelle yritettiin viimeksi käynnistellä sillä, mutta olin jo liian paljo 4cm että se ois pysyny. Eli se on semmonen pallo mikä laitetaan kohdunsuulle ja sit ruutalla vettä sisään. Se venyttää paikkoja auki ja tippuu sitte itsekseen pois. Käsittääkseni siihen pitää olla jonkinverran paikat auki, jotta sen saa paikalleen.

Jos rupeavat tällä kertaa käynnistelemään, niin pyydän ballongin. Jos eivät saa suoraan kalvoja puhkottua.

Omaan napaan ei mitään ihmeempiä. Supistuksia tulee enemmän ja vähemmän päivästä riippuen. Olo alkaa olla jo ahdistava. Ei pysty kumartelemaan eikä kuopusta oikeen kantelemaan. Ylämaha menee kipeäksi. Neuvola seuraavan kerran ens viikolla. Polikäynti/ultra vasta 27.5. Sinne on vielä piiitkä aika.

Hauskaa vappua kaikille.

Hapsiainen & möllykkä 33+4
 

Yhteistyössä