<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

leikkauksesta toivottu suht hyvin. Ens viikko viel saikkua, sitten alkaa työharkka, jee! :) Nukun nykyään tosi paljon, ihan hullui unia oikeestaan. Saatan nukkuu joku 11-12h/yö ihan kevyesti. :'D Maitoa on alkanu pikkuhiljaa tulemaan ja jotenkin tuntuu et daisarit on kauheen turvonneet ja kiinteet. Yhellä kuppikoolla oon nyt saanu ostaa isommat, ne on riittänyt ainakin tähän saakka. Saa nähä et kui kauan riittää. Mut A-kuppailaisen tulee iloita pienestäkin kasvusta. ;)

Tyyppi pyörii masussa kovastikkin ja joskus alkaa olee kauheen tukala olo. :D Ens viikon ti neuvolalääkäri, sitten uusia kuulumisia. :)

Painoa on tullut noin 10 kiloa siitä kun aloin odottaa, sais jäädäkkin jotain synnytyksen jälkeen.

Tuntuu että kesäkuu on ihan kohta jo ovella, ja mitään ei oo oikein tyyppiä varten sisustettu, no kohta alan kyl sisustaa kohan saadaan vuodesohva,niin vähän hahmottaa tila mei yksiössä, en malta odottaa et saan kaiken pakoilleen<3

prinsessa ja tyyppi 27+2<3
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Itse en kyllä ole alkoholin kanssa nollalinjoilla. Itse maistelen päivittäin töissä limuja, siidereitä ja oluita, riippuen kylläkin päivästä mitä tuotteita maistan. Ihan joka päivä ei tule alkoholillisia maisteltua. Muutama huikka mihinkään vaikuta... Ja olen kyllä esim. isoäitini 95v päivillä juonut yhden siiderin. Ja joo olen myös ostanut maksamakkaraa jos mieli tekee, kunhan ei jatkuvasti maksaa syö niin en usko senkään pahaa tekevän. Ja hyvin näyttää vauva kaikesta huolimatta kasvavan ja kehittyvän :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heips vaan kaikille!

Ei oo tullukaan pitkään aikaan kirjoteltua, kun tuntuu, ettei mitään kuulumisia oikeen ole ollut. Kaikki mennyt samaa rataa ja vaivoistakaan ei oo paljoo tarvinu kärsiä.

Rinnoista: täällä myös yksi AA-kuppilainen. Tai siis A oli ennen ekaa imetystä, mutta siinä lähti vähän omiakin, niin AA:ta käytin tässä välissä. Raskaudessa tissit selkeesti kasvanu, mutta B-kuppi on vielä vähän väljä. Imetysliivejä mulla on ekasta tallessa, yhet uudet ostin ihan H&M:ltä, joten jos eivät sit sovikaan, ni ei ollu iso investointi. Yhet kivat törsäsin ekassa Bebesiltä, ne on kyllä laadukkaat. Maitoa multa ei vielä valu, ei edes sitä keltasta ternimaitoa. Käytin esikoisen kanssa ihan omia tavallisia vaatteita, nostin vaan paidanhelmaa, että sain pojun tissille. Jos nyt ihan tiesin ihmisten ilmoilla imettäväni, niin oli mulla yks imetyspaitakin varuiksi olemassa.

Mielihaluista: Kyllä joo, välillä ottanu niin päähän kaikki, että oisin ihan voinu vetästä vaikka pershiit, no problem. Toisaalta mä en tässä lasten välissä kerinny kertaakaan käydä kunnolla viihteellä, vaikka olin itelleni luvannu, että edes kerran nollaan ennen seuraavaa. Mutta vaikka välillä haikeilen vauhdikkaita baarireissuja kavereiden kanssa, niin mua alkaa tosi äkkiä ahistaa jos ympärillä on humalassa olevia ihmisiä. Ja aina kyllä äkkiä muistaa, että ei se niin hohdokasta ollu todellakaan, enkä mikään baarikärpänen ollut ennen lapsiakaan.

(.) Mulla oli tänään neuvola (viikot 30+5), ja siellä kaikki noin muuten ok, mutta mutta.. Mun sf-mitta ei ole kasvanut tarpeeksi, se oli 24 cm. On mennyt koko raskauden alakäyrillä (esikoisesta yläkäyrällä/keskellä). Nyt näyttää, että kasvu on taittunut entisestään ja joudun tihennettyyn seurantaan. Eli viikon päästä uus mittaus, ja jos ei käyrä nouse/kääntyy laskuun, niin sitten lääkärille ultraan. Mä oon kyllä just nyt niin paniikissa ton takia, kun mulla oli esikoisessa se kalkkeutunut istukka (joka siis todettiin synnytyksessä vasta). Nyt pelkään, että "hidas kasvu" johtuu siitä. Vaikka toinen puoli musta ajattelee järjellä, että tasan kk sitten neuvolalääkärin ultrassa kokoarvio oli 940g, joka on tosi hyvä koko ja vastaa täysin viikkoja yms. Että onhan se vauva hyvin kasvanut, vaikka maha ei niin iso olekaan. Neuvolalääkärissä sf oli 22 cm (esikoisesta tasan samoilla viikoilla kokoarvio oli 900 g ja sf 26 cm). Painoa alusta tullut 9 kg, eli en kyllä millään nälkäkuurilla täällä ole ollut :D

Ahistaa, kun pitäis vielä vaunut hommata... En oo ees kattellu mitään. Pitäis olla mahd kapeet, että mahtuu hissiin ja seisomalauta pitäis saada. No pääsiäisen jälkeen sitten aloitan etsiskelyt. :)

Hyvää pääsiäistä kaikille tasapuolisesti! Lepäilkää ja rentoutukaa mahdollisuuksien mukaan!

Hattiainen + Tötterö (30+5)

P.S. alle kuukausi töitä jäljellä, jee!!
 
Täällä yksi, jolla menee hermo noihin RD-mittauksiin ja hedelmien annoksiin. Nytkin välipalaksi söin 15 rypälettä ja sokerit hyppää kattoon laitoinpa suuhuni mitä tahansa. Syön päivässä sen max.kolme annosta hedelmiä, voisin syödä enempikin, mutta..
Hiilarit on liian matalalla, silti sokerit on aina yli sallitun.. :headwall: Koskaan en ole näin säännöllisesti ja terveellisesti syönnyt ja silti ei mikään auta. :/
Onneksi ei ole makeanhimoa, jonka kanssa kamppailla. Nytkin kaupasta tarttui vaan tuore ananas, rypäleitä ja hunajameloni mukaan, kiersin kaukaa karkkihyllyt.

Itsellä kaikki hankittu vauvalle, jopa nimikoitu tuttipidike. ;) Koskaan ennen ei ole nimeä ollut valmiina, nyt mies valitsi nimen ja se sitten pysynee. :)

Pääsiäisen aion ottaa rauhallisesti. Huomenna on miehen 45-vuotis synttärit (ei juhlita) ja lauantaina keskimmäiseni täyttää 12v. Vanhemmat hakevat huomenna lapset pariksi päiväksi laskettelee ja maanantaina tulee sukua juhlimaan poikani synttäreitä. Omat vanhemmat ei paikalle tule, koska isäni ei vieläkään sulata tätä raskautta, joten näyttää noin mieltään. Moukkamaista sanoisin, mutta olkoon, en rupea elämääni elämään, kuten he haluavat.

Muuten valtakunnassa kaikki hyvin. Liikkuminen aika vaivalloista, mutta köpöttelen sen minimin 30min päivässä joka tapauksessa, vaikka supisteleekin. Jotta sokeriarvot edes hieman laskisivat.

MJ ja Iso-Iita 27+
 
Niin viellä lisättäköön noihin imetysliiveihin liityen:D Käytin tosi paljon esikon aikana
Lindeksin imetystoppia. Ei mikään hirveen kallis ollut ja tosi mukava kotona.
pitäiskin mennä hakemaan muutama uuskin toppikin ja ehdottomasti otan kyllä laitokselle
mukaan...yöks niitä sairaalan paitoja:D

Hyvää pääsiäistä kaikkille:)

muffi 29+5
 
Viini, voi jestas että tekee mieli. Juuri sitä tunnelmaa, kun perjantai-iltaisin istahtaa hyvän ohjelman pariin ja rentoutuu juomalla sen yhden/puolitoistalasillista punaviiniä. Miehen lasista olen silloin tällöin muutaman huikan ottanut.

Voi jestas kun odottajia pelotellaan noilla sf-mitoilla, jotka ovat täysin mittaajasta riippuvaisia. Kuten aikaisemmin kurjoitinkin, että mulla oli sf-käyrät juuri päinvastoint tyttöjen kokoon nähden. Käsittääkseni mittaus on luotettava vain kun sen tekee sama henkilö tarpeeksi usein.

Imetysliivieistä. Ekat pari viikkoa mulla on ollut olo aina turvonnut ja maidon nousu aiheuttanut tisseihin kipua, jolloin tiukat liivit einole tulleet kyseeseen. Myöhemmin palannut kaarituellisten liivien käyttäjäksi. Mulla on normaalisti e-kuppi ja sama on ollut imetyksen aikana, kunhan alkuturvotus on kadonnut. Alkuun olen nukkunut parin pyyhkeen päällä, kun maitoa vain valuu. Samoin saunassa on jännä fiilis, kun valkoiset hanat aukeaa itsestään...

Eidän loma meni oikein mukavasti, olo ja mieli olivat pitkästä aikaa hyvät. Kärsivällisyydestäni lasten kanssa olen suorastaan ylpeä. Meillä oli mukavaa perheenä, vaikka sitä etukäteen angstailin. Mutta mutta, tänään matka satamasta kotiin oli taas tuskainen ja ilmeisesti psykosomaattista on tämä oireilu, koti ei ole hyvä paikka. Pitäisi aina saada olla lomalla.
Olen kovasti yrittänyt houkutella miestä siihen, että ensi kevättalvella mentäsiin pidemmäksi (isäkuukauden ajaksi) jonnekin matkalle. Vielä en ole saanut varauksetonta kannatusta, mutta onhan tässä aikaa tehdä käännytystyötä.

Tsemppiä kaikille, joita vastoinkäymiset vaivaavat ja leppoisaa pääsiäistä!
 
Täällä neuvolalääkäri mittasi isomman sf-mitan kuin kolme viikkoa sen jälkeen neuvolantäti. Neuvolatäti päivitteli että mites se on voinut pienentyä tässä ajassa mutta ei se kyllä musta pienentynyt ole. Se vaan teki mittauksen huonosti. :D

Miijane onpa isäsi käytös omituista!!! Ihanaa ettet ota kierroksia tuollaisesta, tai ainakin osaat peitellä sen hyvin :)

Kiitos kaikille imetysliivivinkeistä, te ootte niin parhaita kyllä! Carriwellit näyttäisi olevan just mitä etsin :)

Mites muiden iho ja tukka? Aina saa lukea miten raskaanolevilla on iho ja tukka tosi hyvässä kunnossa, juu täällä EI. Aluksi oli finneäjä niin paljon että näytin kuvottavalta. Ja iho kuivui ihan raskauden alkumetreillä rusinaksi. Viikko viikolta ollaan menty kuivempaan suuntaan, en saa koskaan laitettua tarpeeksi kosteusvoidetta edes. Iho vaan juo sen ja on heti taas hiekkapaperi. Kävin kosmetologilla joka laittoi mulle naamion, ja kun hän palasi poistamaan naamiota hän totesi ettei tässä ole enää mitään poistettavaa, mun naaman iho oli vaan imenyt itseensä koko naamion! Kampaajalla kävin tänään, tukka oli niin huonossa hapessa että sitä ei voinut edes harjata. Kuivuneet ja haaroittuneet latvat oli saaneet tukan niin takkuun että kun harjasin sitä, harja jämähti puoleen väliin ja venytti vaan hiusta joten koko kuontalo oli ihan hirveä. Kampaaja teki taikatemppunsa kyllä, nyt näytän taas ihan ihmiseltä.
Kaikkialta saan matkaan naamioita ja muita millä pitäisi saada kosteutettua tätä rutikuivaa kroppaa, mutta ei ne mitään auta. Iho ja tukka vaan syö ne ja on taas kuivia. Oon JUONUT oliiviöljyä suoraan pullosta tyylisesti, vetänyt pähkinöitä kaksin käsin ja omega kolmosia... Juon paljon vettä... En enää keksi miten saisin itsestäni vähemmän hapertuneen ja kuivan. Onko muilla samoja ongelmia yhtään?

Elselli kerrohan hei tosta että isäkuukauden ajaksi menisi kevättalvella reissuun!! Miten se on mahdollista? Me ollaan menossa reissuun just kevättalvesta ja mietitään päitämme puhki että miten. Miehellä ei ole lomia kertynyt töissä vielä tossa vaiheessa. Jos isäkuukaudella käy lomalla ens keväällä, tarkoittaako se että synnytyksen jälkeen ei voi pitää isyyslomaa? Miten nää on niin hankalia ymmärtää eikä missään ole mitään ohjetta. Oon ihan ulapalla tosta isälomapuolesta.

Me lähdetään huomenna Pietariin neljäksi päiväksi ottamaan vähän relaa. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa että pääsee helvettiin täältä :LOL:

Naene 30+2
 
Viimeksi muokattu:
Naene Mä vastaan tohon isäkuukausi kyssäriin vaikken Elselli olekaan: Eli lapsen syntymän jälkeen isällä on oikeus pitää 3 viikkoa isyyslomaa (joko putkeen tai osissa). Sitten tän lisäksi on olemassa tämä isäkuukausi, jonka isä voi pitää sitten kun vanhempainvapaa on loppumassa (lapsi tällöin noin 9kk:n ikäinen). Jotta isäkuukaudelle voi jäädä, täytyy isän pitää tuosta vanhempainvapaasta viimeiset 12 päivää itse. Isäkuukausi voi alkaa heti vanhempainvapaakauden jälkeen tai sitten siirtää sitä max 6kk. Eli käytännössä juttu menee niin, että jos äidillä on vakkarityö, hän yleensä säästää omia lomia tuonne vanhempainvapaan loppuun (+lomapäiviä kertyy tietty äitiyslomallakin) ja isä jää samanaikaisesti isäkuukaudelle. Näin ollen molemmat saavat jotain tienistejä isäkuukauden aikana ja voivat olla yhtä aikaa kotona. Kela siis maksaa isälle "palkkaa" isäkuukauden ajan mutta äiti ei sitten saa mitään, eikä siis miehen työnantaja maksa palkaa isäkuukauden aikana miehelle.

Meillä homma meni ja menee käytännössä niin, että mies piti isäkuukauden (6 viikkoa) ja mä olin tän ajan ansiosidonnaisella, koska mun määräaikainen työ loppui kun jäin esikkoa odottaessa 2,5 vuotta sitten äippälomalle. Sitten kun mies palasi isäkuukauden jälkeen töihin, jäin hoitovapaalle. Isäkuukauden aikana siis sinä et saa kelalta mitään rahoja, vaan isä. Ja isäkuukauden tulot kela maksaa miehen tulojen perusteella.

Saikohan tästä mitään tolkkua ;)

Terese ja pikkutyttönen 28+4
 
Myöhäisehtoota!

Vauvan pään koosta oli puhetta.. Mun kaikilla lapsilla pää ollut pieni ja kapea, niin kuin nyt Rusinallakin. Ja arvaatkaas, ei haittaa sitten yhtään, hyvä vaan :D. Pään koko näyttänyt kaikista pienemmät viikot ultrassa, mutta ei niistä ole koskaan mitään sanottu.. muuta kuin "siro päinen vauva".

Istukasta ja sf-mitasta joku kirjoitteli (sori kun en muista kuka :ashamed:). Mulla ollut jokaisessa raskaudessa istukka 700 g, eli iso. Ja se on myös ollut kalkkeutunut.. en tupakoi, että ei siitä johdu. En ole saanut selitystä, miksi ollut kalkkeutunut, mutta ilmeisesti toimiva peli, kun terveinä syntyneet kaikki. Mulla varmaan edessä sijainnut ja isokokoinen istukka aiemmin nostanut huimasti sf-mittaa.. Nyt se on takaseinämässä ja ed. raskauteen verrattuna sf- mitta on pienempi. Viime raskaudessa sf- mitta vastasi aina raskausviikkoja, säntillisesti loppuun asti =).

Täällä meitin kylällä on sellaset bändifesrtarit.. no kaikki kaverithan sinne tietty oli lähdössä. Pitihän se itsekin lähteä mukaan.. tunnin ajan istuin kaverilla ja sit mentiin baariin.. ei pystynyt olee! Ahdistamaan kävi se kovaääninen soitto, humalaiset ja päälle kävelevät ihmiset, väen paljous ylipäätään. Kävi säälittää Rusina siinä metelissä, vaikkakin varmaan aika hyvin nuo nahkat ym. tavarat tuossa eristää.. ja ahdisti. VArtin olin ja tulin kotiin. Voi miten kiva on hiljaisuudessa juoda teetä ja mussuttaa suklaata :p. Eikäpä tämä olokaan nyt niin hääppönen ole, takana tänään ruuhkassa läpi vedetty kaupapreissu ja kampaajalla käynti, kauheesti ei ole tullut huilattua. Mutta, tulipahan käytyä ja todistettua, että mua saa kaverit ulkoiluttaa sit pikkujouluaikaan ens kerran.. 6kk aion täysimettää (jos vaan meijerit pelittää ja tuottaa yhtä laadukkaasti kuin aiemminkin), jotenka laskelmoisin, että silloin olisi jo aika jollekin velille ja soossille ja mä voisin poiketa jossain, ihan omalle keitolle :LOL:

Mukavia pyhiä kaikille! Muistakee nauttia tarpeeksi munaa ja mämmiä :p :D

Nelli&Rusina 29+3 :heart:
 
Paitsi että isäkuukausi on nyt poistunut käytöstä tänä vuonna eli äiti saa olla vaikka koko vanhempainvapaan kotona ja silti isä saa olla 18 päivää yhtä aikaa äidin kanssa kotona ja isä voi olla 54 päivää (en tiedä lähteekö tuosta tosin se alun 18 päivää pois..) kotona niin että äiti on joko töissä, lomalla tms. ettei saa Kelalta rahaa.. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt väärin. Meillekin tosin edellisessä neuvolassa annettiin ohjeen tuon vanhan systeemin mukaan että isälle pitäisi jättää 12 viimeistä vanhempainvapaa päivää, mutta kyllä Kelan sivuilla aika selvästi luki ettei tarvitse..

Isyysrahan määrään sitten taas vaikuttaa ne tulot, Kelan sivuilta pystyy laskurilla laskemaan :)
 
Ihana neljän päivän pituinen pääsiäisvapaa alkoi :)

alkoholista ja syömisistä Alkoholia, ei ole humalaan asti tullu juotua sitten viimeksi, ennenku aloin odottamaan esikoista.. eli jotain vajaa 4v sitten :) saunajuomaa kyllä sitten yhden joskus, mutta nyt raskausaikana en oo korkannu, kun saattanut vaan miehen lasista hörpätä maistiaisen jostain uudesta mausta :)
Ruuista olen välttänyt graavilohta ja mies on saanut kyllä kuulla kun lihaa paistaa, että sen on sitten parempi olla täysin kypsää. Sillä on vähän suurpiirteinen tapa paistella nuita lihoja. Maksasta en muutenkaan tykkää, joten ei oo tullu syötyä ollenkaan. Kotimaisia juustoja oon uskaltanut syödä ja juustokakku onkin mun herkkua :)

imetysliiveistä oli ollut myös puhetta. Mulla oli esikoisen aikana nuo yhet carriwelin liivit valkosena. Tykkäsin pitää niitä etenki öisin, ku luukut aukes kokonaan. Huonopuoli oli, että liivinsuojat näky läpi valkosesta tai tiukasta paidasta. Taidan kuitenkin semmoset hommata mustana jo valmiiksi, kun niissä on sitä paisumisvaraa aina ;) meillä synnärillä kehotettiin laittamaan heti synnytyksen jälkeen imetysliivit heti päälle, että maidontuotanto alkaisi paremmin?
Sitten mulla oli anitan yhet liivit, en kauheesti tykänny, oli jotenki tosi jäykän oloiset ja pitsit hankasi mua. Yhet lempparit olikin sitten lindexin kevyesti topatut liivit..ei näkyny ollenkaan liivinsuojat läpi ;)
Mulla oli kamalat tissit vielä kuukausi-pari imetyksen alettua, mutta sitten kun maidontulo tasottu, niin ihan omat pikkutissit tuli takas :D sittenkun kiloja lähti vielä reippaasti lisää niin tuntu, ettei mulle jääny ku semmoset nahkarukkaset vaan :D

sf-mitta on mulla ollu nyt pari senttiä isompi, mitä esikoisesta. Viimeksi 23+jotain oli 21cm. Opiskelija sai samalla käynnillä 20cm, joten riippuu ihan mittaajasta. Saapa nähä mitä nyt tiistaina näyttää. Esikoisesta oli 25cm suunnilleen samoilla viikoilla. Mitta oli mulla korkeimmillaan 32cm ja tais olla tuon verran pari viimestä viikkoa ja sitten viimisellä kerralla 31cm kun vauva oli jo ihan lähtöasemissa :)

Täällä olo on edelleen hyvä ja töissä oon käyny. :) nivusissa on aina päivästä riippuen vihlontaa ja tuikkimista, mutta liikkeellä olo auttaa mulla niihin. Kumartuminen alkaa olla jo aika haastavaa, kun vauva yltää jo niin ylös. Tiistaina onkin neuvola, niin käyn laittamassa sitten neuvolakuulumisia. :)
 
Isyysvapaista . Eli nykyään kolme viikkoa yhdessä äidin kanssa ja about 6 viikkoa sen lisäksi ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta. Voi olla että olen väärässä, mutta käsittääkseni äiti voi olla nykyään hoitovapaalla, kun isä pitää 6 viikon isyyslomaansa. 12 viiimeisen päivän sääntö on poistunut.

Meillä siis tehtäisiin niin, että mä pitäisin säästyneet ja kertyneet lomat ja mies talvilomaa +isyysvapaita, jos matkalle lähdettäisiin. Lähdettäisiin siis vasta ensi maaliskuussa äitiysloman loppumisen yhteydessä. Mies ei missään tapauksessa 6 viikkoa poissa töistä olisi, mutta jos yhteensä 3-4 viikkoa.
 
täällä taas muksujen päät olleet aika normaalikokoisia,tytön 34cm,poikien 37cm...mut ultran mukaan olleet pikkasen isompia viikkoihin nähen..mut sit taas meillä kuopuksen jalat laahas viikkoa vähemmän..sil onkii aika lyhyet jalat,mut ei mikään ihme kun niin on mullakin koska oon 153cm pitkä =P tullut siis minuun nuo =P ja täl tytöllä on myös lyhyet jalat ultran mukaan mutta iso maha ja pää..reilusti viikkoa isommat =P
 
Heippa taas!
Sokerirasituksessa on käyty ja arvot neuvolatädin mukaan normaalit. Tarkkoja lukuja en tiedä, mutta normaalitulos riittää mulle tässä vaiheessa. Kävin myös hammaslääkärissä:reikiä nolla ja hampaat kuulemma hyvässä kunnossa, joten mikäs tässä on ryhtyä pääsiäistä viettämään. :popcorn:

Kun oon lukenu noita teidän sf-mittoja, niin kiinnostais kyllä tietää oma nykyinen mitta. Neuvola vasta 22.4. Eka lääkärikäynti mulla on 8.4., eli onks se nyt sitten 30. viikolla. Tosi myöhään minusta. Olis kiva tietää, tuleeko sitten neuvolakäyntejä tiheämmin, vai oletetaanko, että uudelleensynnyttäjät pärjää omillaan.

Tänne on tullu ihania masukuvia! :heart: Musta on mahtavaa, kun maha kasvaa! Kannan omaani ylpeydellä ja käytän mielelläni vaatteita, joissa masu korostuu. :D

Isyysvapaasta: Isyysvapaa on muuttunut tänä vuonna. Isyysvapaa on 54 arkipäivää (9 viikkoa), joista saa 3 viikkoa pitää yhdessä äidin kanssa: Kela - Isyysraha ja isyysvapaa.

Aurinkoista pääsiäistä kaikille! :flower:

Kenguruemo & tytteli 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Kiitos tuulentyttö! Ehdin meinaan jo vähän uudelleen huolestumaan siitä pään pienuudesta. Eilen tuli postilla lääkärin sanelu ja siinä luki, että pää vastaa viikkoa 26 ja vatsan ympärys vastaa viikkoa 28. Tuostahan sitten taas päättelin, että se pää onkin nyt sitten kaksi viikkoa liian pieni, vaikka lääkäri puhui viikosta. Lääkäri ei tosiaan ollut huolissaan, joten josko en minäkään. Ja jos perätilassa on vaikea mitata pään kokoa, niin ei se varmaan poikkitilassa ole sen helpompaa :D
 
Terveiset hoplopista! Huhhuh! Melkonen meteli täällä ja ilma ei kierrä, pukkaa siis soijaa. Isäntäctuli puol viiden maissa haisemaan viereen, hyvin ties tän reissun tänään. On varmaan kivaa täällä krapuloissaan! Ihan oikein sille.

Eioä mulla ees mitään asiaa ollut, kunhan aikaa koitan saada täällä kulumaan =).
 
Omanapaista ärsytysvuodatusta tiedossa.

Mä en jaksa tätä väsymystä. Piti käydä viime viikolla avoneuvolassa mittauttamassa hemoglobiini, mutten sitten muistanut. Toisaalta terveellinen ruokavalio ja reippailu voisivat myös edesauttaa asiaa. Viime yönä nukuin hyvin yli 8 tuntia, mutta aamusta asti silmät luppasseet.
Lapset on mummolassa ja voisi hyvin touhuta omia juttuja, mutta ei jaksa ja sekös vetää mielen matalaksi. Toivottavasti huomenna on parempi päivä.

Mun naama on kuin hiekkapaperia, ei ikinä ole ollut näin kuiva. Atooppinen iho mulla on kyllä muualtakin, nipistelyä ja kutinaa selässä ja jaloissa. Senkin puolesta toivoisin pakkasten loppuvan.
Eilen huomasin pelistä, että mulle on tullut lukematon joukko luomia kaulaan yhtäaikaa. Voi ällötys sentään. Täytyy maksimoida tämä kurjuus syömällä vähän suklaata, että saa siitäkin huonon omantunnon aikaiseksi.

Parempia fiiliksiä teille muille!
 
Mulla jää suklaa ja muut herkut syömättä. Sokeriarvot taivaissa ja v**taa lähettää noi luvut Jorviin. Yksikään arvo ei ole ollut muutamaan päivään normaali. Äsken mittasin ennen ruokaa olevan arvon, niin 6.7 (pitäisi olla alle 5.3). Paastoarvot ei ole alle 6 ollut pariin päivään. Pashat sanon minä!

Varmaan pääsen Jorvista NKL´lle vauvan koon ja noiden arvojen takia-- aion ottaa asian puheeksi neuvolassa ja Jorvissakin.

Eipä täällä oikein muuta.
 
Elselli :hug:. Voin samaistua tuohon sun tunteeseen oikein hyvin. Yhtään jos on normisti tekevää sorttia, ottaa päähän kahta kauheemmin! Toivottavasti huomenna ois parempi päivä =)!

MiiJane Hatunnosto sun kurinalaisuudelle tota ruokavaliota kohtaan :attn:! Itselle tuntuisi mahdottomalta, mutta kait siihen jotenki pystys, jos ei ois muita vaihtoehtoja.

Mulla ollu kans vähä ärripurri päivä.. Kaikki vähän tökkinyt. Aamusta noiden paskalinkojen (ihania söpöjä pikkupikku pupusia :saint:) kopin iso siivous.. on mielenkiintoista tän mahan kaa! Sit penskat tappeli koko hemmetin aamun, heräsivät jo kuudelta meuhkaamaan.. no niille räjähtelin useampaan otteeseen :snotty:.. Ukko ottanut päähän ihan ylipaljon.. yöllä tuli haisemaan kännissä ja kuorsaamaan viereen, aamulla ei sitten voinut nukkua vaan piti tulla tohon pörräämään ja kyyläämään.. ja nyt ei voi mennä sänkyyn vaan pitää tuossa sohvalla kuorsata.. miten voikaan ärsyttää tällaset pikkuasiat niin paljon :kieh:. Ummettaakin niin pirusti, ettei voi edes syödä :headwall:.

Jep, no ehkä huomenna parempi päivä, ainakin serkku perheineen tulossa kylään, kiva nähdä aikoihin =)! Jos sitä lähtis nukkumaan.. jääkööt tuo yks tuohon sohvalle vaikka :stick:
 
isyyslomasta joo, nykyään ei tarvi äidin säästää omasta lomasta mitään isälle, jotta voi pitää isäkuukauden! :) Itse olin kanssa niiiin ulapalla noista kuvioista, ni kirjotin lapulle kaikki epäselvät kysymykset ja lähdin kelaan selvittelee :D mut ainakin tajusin nyt sit miten koko kuvio menee!! :)

Ja KIITOS kovasti imetysliivi vinkeistä, pakko ostaa sellaiset mitkä menee jo nyt, ku normi rintsikat ahdistaa aivan suunnattomasti, en haluis käyttää niitä enää ollenkaan :/

IHANAA PÄÄSIÄISTÄ ÄITSYILLE!!! :) :kiss:

BF & poitsu 27+5
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane tsemppiä! Täällä kanssa syöminen on yhtä proteiini-hiilihydraatti-pohdintaa. Surkeeta puuhaa katsella vierestä kun muut hotkii rahkapullaa (noh, itsepä leivoin) ja suklaamunia ja mämmiä. Voi pasha, sanon minä myös. Ainoa lohdutus on se, että ehkä tässä on sitten vähän vähemmän raskauskiloja pudotettavana. Kaksnumeroisiin lukuihin siirrytty painonnousussa...

Eli lisää valitusta luettavaksi, olkaa hyvä! :)

Mutta hyvinä puolina tuo sää, ja vaikka nukkuminen on välillä tosi rauhatonta, (särkee ja kolottaa, huono asento, potkuja, vessahätä, esikoinen haluu kainaloon), niin onneks nyt pääsiäislomalla on saanu viettää sängyssä niin paljon aikaa, että on ees jotenkin levännyt olo...

Iho on mullakin ihan rutikuiva, mutta toisaalta se on aina. Ja oon maailman huonoin rasvaamaan. Eli ihan vähän voin ehkä syyttää talvea ja raskautta, mutta suurimmaksi osaksi vaan mua itseäni. :)
 
Miijane ja Eulalie, tsemppiä sokeireiden kanssa. Se on kyllä aikamoista salatiedettä, kuinka oma elimistö reagoi mihinkin ruoka-aineeseen. Mullahan arvot kotimittauksissa välillä ylittyivät etenkin aamuisin, mutta hämmästyksekseni sokerirasituksesta sain hyvät arvot. En tiedä, onko mun mittaustavoissa jotain vikaa... Sen ainakin huomasin, että illalla piti syödä tarpeeksi pitkäkestoisia hiilareita, muuten arvot heitteli normaalia enemmän. Nyt huomaan, että täytyy lisätä proteiinia, jospa ne vähän hillitsisivät makeanhimoanikin.

Kiitos sympatiasta Nel! Kovasti jaksamista sullekin. Mietin vain, että miten sitä loppuaikana jaksaa tehdä yhtään mitään, kun väsymyksen pitäisi vain lisääntyä. En muista tällaista edellisistä raskauksista. Ilmeisesti mä vain olen liian VANHA tähän touhuun!

Kaikesta huolimatta on ihana olla raskaana. Vauvelin myllerrys tuntuu ihanalta ja nautin jokaisesta liikkeestä. Tämä kun on ehdottomasti viimeinen lapsi meille. Vaikka huomaan kateutta katsellessani kahden pienen kanssa liikkuvia vanhempia.

Mun maha on valtava edelliseen raskauteen verrattuna. Vuorittomat ulkoiluousut eivät mene jalkaan. Kuopuksen kanssa käyti niitä loppuun asti (syntyi toukokuussa). Samoin ainoat äitiysfarkut eivät enää mene mahan yli ja pysy päällä. Loppuraskaus mennään leggareissa ja tunikoissa.
Imetyspaidat on mulle aivan must. Mä en halua näytellä vatsamakkaroitani ja valtaisia daisareitani kenellekään. Mulla on muutama boobin alennuksilla ostettu ja sitten muutama itse tehty. Ajattelin vielä pari ommella lisää, kunhan päästään energiatason kanssa sopuun.

Tänään yritän kuunnella kehoani ja toimia sen mukaisesti. Jos se vaatiii lepoa, niinhyvä kirja käteen tai leffa pyörimään. Pois turhat syyllisyydet tekemättömistä hommista ja velttoilusta.
 

Yhteistyössä