<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*




Päivityspyynnöt punaisella tai selkeästi erilleen muusta tekstistä, kiitos!


* Meitä on nyt 103 odottajaa!! *

* 33 tyttölupausta & 24 poikalupausta & 1 poikaveikkaus *


LA/NIMERKKI/ IKÄ/ MONESKO LAPSI/ SYNNYTYSSAIRAALA

28.5.
murkku/24/1./HYS/*poikalupaus*
Eulalie/35/2./?

29.5.
Kesähaave/33/2./?

31.5.
Birre86/25/2./LS/*tyttölupaus*

1.6.
Hattiainen/27/2./PHKS/*poikalupaus*

2.6.
KatsuAmsku--/35/4./TYKS/*tyttölupaus*

3.6.
ToinenToiveissa/35/2./NKL/*tyttölupaus*
Kirsikkabanaani/29/1./NKL
Madrigal/34 /4./OYS/poikaolo *poikalupaus*

4.6.
Naene/29/1./NKL/*tyttölupaus*
Aamukaste77/35/3./TAYS/*tyttölupaus*

5.6.
Kuumeileva äippäx3/30/4./HYS/*tyttölupaus*

6.6.
rakkauslapsi/?/4./SeKS
Caitlyn/23/1./OAS/*tyttölupaus*
Rockstone/32/2./K-HKS/*poikalupaus*
Mustikkasuu/37/2./PS/*poikalupaus*
Nemonen/?/3./PHKS/*poikaveikkaus*

7.6.
alkusyksy/22/?/?
Kesävauvva/?/2./SeKS

8.6.
ellamariella/23/3./TAYS/*tyttölupaus*
muffi /28/2./SeKS
haavevauva/26/1./TAYS
Niiskuneiti82/30/4./TYKS/*tyttölupaus*

9.6.
ninni87/24/2./kotona?
hunajapuu/25/1./LPKS/*tyttölupaus*
lindacandy/19/1./?/poikaolo *tyttölupaus*

10.6.
Emppuli83/30/1./LPKS
hiirunhenkäys/30/2./?

11.6.
Sugarmama/24/1./TAYS
nelHM /3/4./KYS
kultakimpale2/?/2./?/*tyttölupaus*

12.6.
LittleOne/28/1./OYS/poikaolo *tyttölupaus*
Ruska79/33/1./KOS/*poikalupaus*
Hööpi/?/1./PS/*tyttölupaus*
Tindis81/31/3./OYS
Oliivipuunoksa/28/1./?
Kotiäiti-88/24/3./KAKS/tyttöolo *tyttölupaus*
*Elba*/27/1./KOS/poikaolo *tyttölupaus*
Mikaela./36/2./K-SKS
*LuNa*/29/3./PHKS

13.6.
safu89/23/2./PHKS
Neminka/30/2./KOS/tyttöolo *poikalupaus*
18andpregnant/18/1./LPKS/*tyttölupaus*
maikkii/19/1./HYS/*tyttölupaus*

14.6.
Fatu/27/1./TYKS
Ocelot/19/2./SeKS/poikaolo *poikalupaus*
kodehu/29/1./OYS/poikaolo
Kristis86/26/2./NKL/*tyttölupaus*
Tiiiiu/21/1./KOKS/*tyttölupaus*
hapsiainen84/?/3./KAKS/*poikalupaus*

15.6.
Sheldon/25/1./SEKS
Elselli/37/3./KOS
Miltsu87/26/1./ulkomailla/*tyttölupaus*
Amanda-88/?/2./?/*tyttölupaus*

16.6.
Inkkunen/33/1.TAYS
Terese/33/2./KHKS/poikaolo *tyttölupaus*
häpimama/29/4. & 5./KOKS/*poikalupaus*&*poikalupaus*
Kananugetti/27/2./KOS/*poikalupaus*
Annintähti/32/3./KOS/*poikalupaus*
Hellioz/23/1./OYS/*tyttölupaus*
MelkeinPrinsessa/24/1./SAS

17.6.
Kultatiuku/36/5./PKSSK/*poikalupaus*
pieni salaisuus/23/1./PHKS
sonsku89/24/3./SeKS

18.6.
Pele/33/3./TYKS
evamaria82/31/4./JS/tyttöolo *tyttölupaus*

19.6.
iwi/20/1./PHKS
tillukas/32/3./?/*tyttölupaus*
Dynamite/27/2./PHKS

20.6.
Onnellinen<3/25/1./OYS/*tyttölupaus*

21.6.
Sanuk/31/3./NKL
Janehh/20/2./SatKs
Limperi/29/2./VKS

22.6.
zipuli/34/2./L-PKS
Nicola81/31/3./TYKS

23.6.
Linneat/26/2./TYKS/*poikalupaus*
Kenguruemo/33/2./KOS/*tyttölupaus*
MiiJane76/36/4./JS/*tyttölupaus*
pieni toive/?/2./?

24.6.
Babyfever/26/1./KOKS/*poikalupaus*
Jessina/?/3./TYKS
edma/22/1./KOS/*poikalupaus*

25.6.
wilma79/33/2./?
Piimis/24/1./SATKS
amialia07/3./TYKS
Lilleri82/30/2./K-PKS/tyttöolo *tyttölupaus*
tiuhti_/23/2./PS/*poikalupaus*
Vanilla Tea/31/1./VKS/poikaolo *tyttölupaus*
iitu85 /?/1./ SatKS

26.6.
foibe/21/1./KOS/*poikalupaus*
aronoele/?/2./OYS/*poikalupaus*
tuulentyttö/30/3./KOKS/*tyttölupaus*
Pe/29/4./PHKS/*poikalupaus*
Kärhö/?/1./?/*tyttölupaus*

27.6.
marme/26/2./MKS
Tuisku83/29/2./TYKS/*poikalupaus*
heisu81/32/3./OAS/tyttöolo

28.6.
Brunet82/30/2./TYKS

29.6.
maja12/27/3./?
Mimmii/25/1./KYS/*poikalupaus*

1.7.
emiliainen/18/3./SeKS

2.7
Juliet83/30/1./OYS/poikaolo *poikalupaus*

3.7.
Minix/26/2./LKS



Taustalla
Pökön tyttö


Menetyksen kohdanneet
susupala
seinisipe
Naapurin tyttö
rakkaudesta äiti
Vaelimerkki
Soosoo


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala



Facebook-ryhmästä kiinnostuneet, laitelkaa yksäriä emiliainen.


AIKAISEMMAT HÖPINÄT:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...n-kullannuput/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...nuput-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2203840-kesakuun-kullannuput-marraskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2216333-kesakuun-kullannuput-joulukuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2225825-kesakuun-kullannuput-tammikuussa-3-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2235842-kesakuun-kullannuput-2013-3-helmikuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Pääsempäs korkkaamaan uuden pinkan!
Ihanaista maaliskuuta naiset! :)

Soitin eilen sinne polille, kun asia jäi sit kuitenkin vaivaamaan vaikka kyse onkin pikkujutusta. Eli täälläpäin on kätilön tekemät nt- ja rakenneultra ilmaiset. Lääkärin tekemät ultrat maksaa aina.

(.) Mun vatsa on alkanut kasvaa ihan kummallisesti! Kohtu on korkeimmillaan navan oikealla puolella. Selällään makoillessa on oikea puoli yli sentin korkeammalla kuin vasen puoli :eek:
Neuvolantädin mielestä on normaalia, että kohtu kasvaa viistosti, useimmilla se kasvaa nimenomaan tuonne oikealle. Toivottavasti se vähän tasaantuis kun näyttää nyt niin koomiselle :D Taino, mitä merkitystä, kunhan vauvalla vaan on kaikki hyvin!

Mies innostui eilen tutkailemaan mun mahaa ja huomattiin, että mun maha hyppii vaikken potkuja aina tuntisikaan. Hassua! Onhan se kaveri siellä jo sen verran suuri, että ihmekkös tuo jos maha venkoilee. Innolla odotan millaista venkoilua on kun viikot tästä vierii. Olen niin rakastunut meidän pieneen ja tähän mahaan :heart:

-iitu 23+3
 
Hiljalleen alkaa meilläkin luotto kasvaa siihen, että vauva on tulossa. Edelleen ovat pysyneet harjoitussupistelut kurissa eikä lääkärineuvola siis hermostuta. Edellistä odottaessa tässä vaiheessa supisteli kymmeniä kertoja päivässä ja kahden päivän päästä minut määrättiin vuodelepoon (onneksi sentään kotiin), kun kohdunkaula oli aivan liian kypsä (pituus 5mm, funneloitunut, pehmeä ja ulkosuu sormelle auki). Nyt en odota erikoisia uutisia parin viikon päästä lääkäriltä saavani. Ja vaikka saisinkin, on vauva kuitenkin sen pari viikkoa vanhempi ja sillä on tässä vaiheessa hirmuinen ero. Edellinen lapsi meni lopulta viikon yli lasketun, mutta se ei todellakaan harmittanut, koska osasi olla kiitollinen jokaisesta päivästä, eikä vauva syntynyt margariinirasian painoisena (tytön kasvua seurattiin kohdussa pitkään sfd-vauvana, minun antidiabetesruokavaliollani saatiin tytön paino kasvuun).

Illalla miehen kanssa virnisteltiin, kun sohvalla istuessani peitto ihan heilui, kun pieni pisti iltajumpaksi. Mies silitti pientä rahoitellakseen ja sanoi: -Isän kolmas pieni possu, ääni niin täynnä rakkautta, että varmaksi tiedän, että kolmas (tyttö) ottaa ihan yhtä ison osan isänsä sydämestä kuin edellisetkin muruset <3

Muoks. viikot unohtui: 24+0
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta!

Mulla alkoi vissiin taas laktoositon dietti loppuraskaudeks. Eilen kipeytyi maha maitolasin jälkeen ja alkaa vissiin olee suolet sen verran mutkalla, että ne eksyneet pierut pakkautuu jonoksi ihmettelemään. Sama homma viime raskaudessa, alkoi tulla melko koviakin mahakramppeja kunnes älysin jättää normimaidon pois ja samoin tietty kaikki pavut, sipulit sunmuut kaasutehtaan käynnistäjät. Hassuinta silloin oli, et mitään kautta ei tullut ilmaa ulos. Lääkärin mukaan voi imeytyä myös verenkiertoon ja poistua uloshengityksessä. Että pieruhönkä?

Noh, aina sitä jotain kiusaa pitää olla, kun kerta muuten vointi hyvä.

Joko mä eilen poksahdin?

Nemi 25+1

Ps. Kivat kädet Hööpi... o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
MelkeinPrinsessa mulla oli tosi paha närästys alkuraskaudesta. Lääkäri kirjotti reseptin närästyslääkkeeseen, joka otetaan aamulla ja piti sit täydellisesti närästyksen poissa koko päivän. Nyt närästys ollu jo kauan poissa, mutta onneks kaapissa vieläkin noita lääkkeitä, jos närästys tekee ikävän paluun ;)

Joku kyseli noista lantiomallisista äitiyshousuista. Itelläni yhet sellaset Asokselta tilattuna. Vasta viime viikolla alko pysymään jalassa. Niissä on sisäpuolella kiristettävä kuminauha, mikä auttaa tosi paljon. Eikä oo pelkoa, että työmiehen viiva vilkkuu, koska ovat selän puolelta korkeemmat, entä normi lantiofarkut.

Kiitos uudesta pinkasta!:flower:

Mun tän päivän lempihokema… ”Ens kuussa alkaa äitiysloma!!!!”.

Aurinko paistaa ihanasti (vaikkakin yli 10C pakkasta), viikonlopun viettoon kohta puolin, ”pääsiäisloma” tässä kuussa JA PIENI LEIDI POTKII MAHASSA. Ei siis voi kun hymyillä ja olla suorastaan ärsyttävän onnellinen!:heart:

P.S Navan ympärys ylti vihdoin tasan metriin! :D

LittleOne 25+2
 
Hööpi kauhean näköistä jälkeä joku saanut aikaan, hyiiii!

Me käytiin eilen 4D:ssä ja hitsi kun oli kiva nähdä tyttö kunnolla sen perseelleen menneen rakenneultran jälkeen. Painoarvio oli 590g ja kaikki oli hyvin. Saatiin jalkapohjasta ihana kuva :heart: Kaikki viisi pientä varvasta ja kokoakin jo 4cm. Ei siis ihme että potkut jo tuntuu kun tuommosella räpylällä mammaa potkii. Nyrkki suussa neiti siellä maiskutteli ja jokunen kiva kuva saatiin kasvoistakin. Mutta sanompa vaan että se on niin tuuripeliä että mihin asentoon vauva sattuu, että saako kuvia ollenkaan. Miettisin tarkkaan, jos olisin menossa monta sataa euroa tuhlaamaan yksityiselle klinikalle ylimääräiseen ultraan.

Hui kamala nyt on jo maaliskuu. Eilisen ultran jälkeen tämä koko odotus on tullut kunnolla konkreettiseksi. Siellä meidän oma pieni neiti kasvaa ja kohta on jo meidän sylissä meidän arkea sulostuttamassa. Nyt uskallan alkaa ostamaan tarvikkeita ja laittamaan kaikkea valmiiksi prinsessaa varten :flower:

Sitähän mun pitikin vielä kysyä, että onko monella käytössä tukivyö? Minä tilasin eilen Anitan tukivyön ja odottelen sitä saapuvaksi lähipäivinä. Toivon että siitä on apua rasitusta vaativissa asioissa. Esimerkiksi kodin siivous on tuntunut aivan mahdottomalta asialta, koska siivouksen jälkeinen selkäkipu on jotain aivan kamalaa. Mistä lie johtuukaan. Tulen sitten kertomaan auttoiko vyö vai ei.

Auringonpaistetta kaikille :cool:
 
Tukivyö Anitan vyö on auttanut minua edellisissä raskauksissa selkää kantamaan vatsan painoa. Minulla on erittäin notko selkä, jolle valtava maha on inhottava kannettava ja Anitan vyö siirtää kivasti vatsan painon alemmas selkään. Liitoskipuihin siitä ei ole minkään valtakunnan merkitystä. Nyt sain fysioterapeutilta si-vyön jälkimmäisiin, mutta toistaiseksi olen käyttänyt sitä vain lasten kanssa ulkoillessa. Varmaan aika vähiin käyttö jääkin odotusaikana, kun vyö tuntuu ärsyttävän kohtua supistelemaan, mutta kokemuksesta tiedän, että synnytyksen jälkeenkin liitokset ovat kuukausia kipeät ja silloin si-vyö lie hyvä.
 
täällä nuo yöt ovat yhtä tuskaa,herään joka yö parikymmentä kertaa siihen että mun jalkoja/lonkkia ja lantiota särkee niin pirusti =/ ja mitkään kokovartalotyynyt/raskaustyynyt ei mua auta tähän,niitä meinaa löytyy...kipu on niin sietämätön että meinaa itku päästä kun vaihtaa sentoa..en tajua miks nää säryt alkaa aina aikasemmin ja aikasemmin..viime raskaudessa alkoivat rv 29 ja nyt alkoi jo rv 20+..oon yrittänyt pähkäillä että vaikuttaako se että oon ite niin pieni ja mun lantio on todella kaponen normaalisti,että se nyt tässä yrittää levitä että vauva mahtuu taas tulemaan ulos..

viikko sit otettu kuva...
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Heips ja kiitos uudesta pinosta, maaliskuu jo!!!!

Tukivyöstä Mulla kans se Anita vyön, ollu kaikissa raskauksissa, ulkoillessa pidän, muutoi nei nyt tunnu hyvältä : /

4D- ultrasta Moni tuntunut käyneen/menossa siihen, vitsi ois se hienoa kerran elämässä sellanen kokea! Mutta nyt vaan se, että ei missään nimessä haluta tietää sukupuolta etukäteen, niin lienee parempi jättää väliin.. Hienoja ja niin tarkkoja kuvia siitä saa =).

KYSin lääkäri soitti äsken ja kertoi, että mulla on tuolla alakerrassa joku tulehdus, mihin sit sain antibioottivoiteen, paikallisesti asettimen kanssa laitettavan. Apteekissa tuumasi vain, että tätä saa raskauden aikana käyttää erittäin painavalla syyllä.. hmm.. No sano se tohtori, että varovasti laittaa se asetin, koska mun kohdunkaulaa ei ole syytä härkkiä yhtään ylimäärästä. Samaisen tohtorin epikriisi sai mut niiiiin hyvälle tuulelle, tuli tänään ja kohdassa Nykytila Terve ja hoikka odottaja. HOIKKA; buahhahhhaaaa :LOL:, mutta tulipa vaan niin hyvä mieli! Varmaan sekotti mut johonkin toiseen äitiin kirjottaessaan epikriisiä.. istukkakin oli siinä etuseinämässä, vaikka ultratessaa totesi, että nätisti istukka takaseinämässä kiinni. Pienestä sitä ilahtuu (olo meinaan ku sotanorsulla joka vaaputtaa kuin ankka).

Mukavaa KEVÄÄN ENSIMMÄISTÄ PÄIVÄÄ naiset =)!

Nelli&Rusina 25+3
 
Ihanaa marraskuuta naiset ja masuasukit :p ENÄÄ 3 KK NIIN ALKAA MEIDÄN KUUUUUU :popcorn: !!!!

iitu mulla ainakin masu hyppii selkeesti uloshegityksen jälkeen pulssin voimasta..et voiskohan sullakin olla se hyppimisen syynä?! :)

Selällään nukkumisesta, minäkin nukun yöllä tosi paljon selälläni, kun ei ainakaan vielä ahdista se yhtään..eli voiko se oikeasti olla vaarallista sikiölle että nukun niin :( ? Kyljellä en pysy kun nukahtaessa, mutta aina herään selältäni.... Ja jos mulla istukka edessä, ni voisko se olla sit ettei se haittaskaan et nukkuu selällään, kun mikään ei paina istukkaa ainakaan?!

Ultramaksuista, täällä ei oo normiultrat maksanu mitää, mut ku kävin erikoislääkärillä rakenneultran yhteydessä kohdunkaulan tarkistuksen takia, ni siitä tuli poliklinikkamaksu, eli sen vähän alle 30€...

LittleOne täällä kans, enskuussa alkaa äitiyslomaaaaa :p :p :p ihanaa :heart:

Täällä myös tänään just haettu lähikaupan pihasta Anitan tukivyö! Vielä ei tunnu et oikee tarvis, mut pikku hiljaa varmasti! Eli ostin jo valmiiks kun kympillä sain :p

Meidän poika saa myös oman huoneen, koska meil on 2 ylimäärästä makuuhuonetta. Toinen on kylläkin tietokonehuone, mutta se saa myöhemmin hyvin muutettua toisen lapsen huoneeks (siis sit jos sellanen meille suodaan :D)!

Hankintoja on tehty kovasti, kun en vaan ole malttanut odotella...ja kun pikku hiljaa tässä niitä tullut hamstrattua, ni ei tuu sitte kerralla isoa laskua! Ja tori.fi on ollut mun paras kaveri kyllä ehdottomasti!!!! Sieltä saa/löytää kyllä niin paljon hyvä kuntoista ja hyödyllistä tavaraa, että huh huh!! Eilen ostin just 2kk vanhan kuivausrummun -160€ uuden hinnasta ja merkkikin sattui olemaan juuri se minkä halusin!! :p Onko muilla LG:n pesukonetta/kuivausrumpua, et mitä olette tykäneet?!

Ja tosiaan vauvanvaatteitakin ollaan saatu halvalla tutuilta, et nyt niitäkin riittää alkuunsa erittäin hyvin :) Oon listannut kaikki vauvantarvikkeet ja -vaatteet mitä ollaan hankittu, ni omiin excel -taulukoihin, niin pysyy kartalla mitä jo on minkäkin verran ja paljon on maksanut ja mistä on ostanut :) sain idean kaverilta ja on kyllä etenkin vaatteiden suhteen todella kätevä!! Näkee yhdellä silmäyksellä paljon mitäkin kokoa on, et jos joku kyselee tarvisiko vauva jotakin :)

(.) Poitsu riehuu mahassa kyllä niin reilusti nykyään, et ei oo epäselvää onko ketään kotona :D yks päivä tuntui vaan vähän niin heti piti ottaa illalla doppleri ja tarkastaa tilanne :D (miten niin vainoharhainen :D)! Mut muuten kyllä päivittäin kovaa riehumista, etenkin illalla sohvalla TV:tä katsellessa! Tänää on ihana vapaa ja viikonloppu vapaa ja harjoittelua enään 8 viikkoa jäljellä :p eli vielä 2 x 4 viikon jaksoa! Ja kk päästä pääsen vihdoin sinne synnärille/synn. osastolle harjottelee ja nunnuttelee vauvoja :heart:

BF & poitsu 23+4
ja rakenneultrakuva vielä
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset uudesta pinosta. Ihanaa, että Elba jaksat pinosta pitää hyvää huolta!

Maaliskuu, vihdoinkin tai nyt jo. Töissä meinaan laittaa kaikkiin ensi kuun päiväyksiin automaattisesti xx.2.13. Mieli ei ilmeisesti suostu ymmärtämään, että enää kolme kuukautta h-hetkeen. Olen nyt ollut parilla lomapäivällä ja mä niin haluaisin jo jäädä kotiin. Vielä reilut pari kuukautta pitää jaksaa. Onneksi on vielä 12 lomapäivää jäljellä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tsemppiä kipujen kanssa kärvisteleville!
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Tänään tuli äippäpakkaus -- tai no tuleva perhepakkaus. :D

Kuinkakohan pitkään kotona näitä supistuksia voi kärvistellä. Toinen päivä putkeen, kun tulee tosi kipeitä, tosin kestoltaan lyhyitä. On siis ihan synnytyssupistuksen tuntuisia, mutta kestoltaan tosiaankin vain n.5-10sec.
Muissa raskauksissa en ole kokenut edes mahapuolen supistuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle myös tuli päätös tuosta äippäpakkauksesta että lähettävät postissa. Mietin vaan milloin niistä muista rahoista ja tuista tulee päätös? Olisi kiva tietää varmuudella paljon tulee saamaan..

Babyfever meillä LG:n kone & rumpu ja todella tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt pitäis alkaa kaivaa käyttöohjetta esiin kun on noille vauvanvaatteille omat ohjelmat että oppis niitäkin käyttää. Ja muutenkin selvittää noiden höyry- ja allergiaohjelmien käyttötarkoitus :) oiskohan noissa allergia ja vauvanvaate ohjelmissa joku ylim. huuhtelu tai jotain, mene ja tiedä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Elba kiva kuulla et ootte ollu tyytyväisiä LG:hen!! :p Toiaan toi on aivan ihana toi kuivausrumpu ja aattelin kyl, et ostais samaa merkkiä sen uuden pesukoneenkin, ku just lueskelin et siel olis ne omat ohjelmat vauvanvaatteille :p
Ja kelan sivuilla oli että äitiyspakkauksen käsittelyssä menee n. 2vko ja niissä vanhempainpäivärahoissa menis joku n. 3vko..eli varmaa sit joku viikko vielä menee!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
HEI osaiskohan joku auttaa oudossa vaivassa!?
Tossa 3-4 tuntia sitten alkoi ihme kipu oikealla alaselässä, sillee et kun on pystyssä eli suorassa, ni kipu vaan yltyy, mutta kun käy istumaan, niin kipu helpottaa. Nyt en pysty kunnolla kävelemään suorassa, kun kipu alkaa heti kun nousen istumasta..pitää kävellä selkä kyyryssä, niin ei koske niin paljoa!?! Kuulostaako kenellekkään tutulle?? Hitsi vieköön, tämäkin vielä näin viikonlopun "kunniaks" :/
 
4D:stä, en tiedä muiden yksityisten käytännöistä, mut saatiin Brunolle ilmainen lisäkäynti pari vuotta sitten, kun ei saanut kasvoja näkyviin. Bruno sanoi, että haluaa nähdä kaikki rakenteet kunnolla, tulkaa parin viikon päästä uudelleen. Mikäs siinä. :D
 
MiiJane Onko sulla helpottanut supistukset? Mä en kyllä kahtelis, jos säännöllisesti tulee/useasti ja vielä ovat kipeitä. Eikös sullakin ole jo neljäs raskaus, että ei ne paikat siellä niin tiiviitä enää ole ja tosiaan voivat alkaa kypysyttään kohdunkaulaa. Toiv. olet jo ottanut yhteyttä jonnekin, jos et ja jatkuu, mä kyllä soittasin sinne, mihin teillä päivyksenä näissä asioissa hakeudutaan. Mulla pehmensi kohdunkaulan ne su-ma öiset supparit, onneksi kuitenkin kanava ei ehtinyt alkaa lyhentymään.. mutta lääkäri totesi, että ei siinä paljoa tarvitse, kun alkaa sellastakin tapahtumaan, että vakavasti nuo supistelut pitää ottaa.

(.) Se paikallis-antibiootti tonne toosaan on ihan kamalaa. Ensinnäkin se sattui kun sitä laittoi ja pakkohan se on työntää syvälle, kun sitä voidetta menee sellanen pitkä ruutallinen per annos :headwall:.. Sen jälkeen kävi juilimaan alamahaan ja alaselkään, mutta sain nukutuksi. Nyt sitten valutellaan vissiin päivät ne töhnät tuolta pois.. toooosi kivaa |O. Kivoja sivuoireet, mm. emättimen tulehdukset, epänormaali synnytys, epäsäännöllinen tai jatkuva kohtuverenvuoto, kipu emättimessä, virtsatulehdukset... Kiva :O. Onko jollain ollut käytössä Dalacin 2% emätinvoide nyt raskauden aikana ja kuinka toiminut?

Hankinnoista me ei todellakaan ole hankittu yhtään mitään vielä.. äippäpakkaus tullut eilen postiin, jos sen alkuun hakis. Ei kehtais ostaa vielä mitään muuta, kun pitäs vähä vaihdella pari huonetta päikseen, sitten vasta vois laitella tavaroita paikoilleen.. Mutta vaunut ja turvaistuin ne kai ainuat isoimmat hankinnat. Pinnis ja itkuhäly odottavat kaverin varastossa.

Kirpeää pakkas-lauantaita kaikille! Se ois hiihtisviikko lapsilla kohta aluillaan, jee =)

Nelli&Rusina 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Meillä esikoinenki nukkuu vielä meidän huoneessa vaikka makkareita ois 2 tyhjillään. :D mutta nyt ois tarkotus siirtää omaan huoneeseen ennenku vauva syntyy. Vauvakin saa nukkua meidän huoneessa ainakin koko pinnasänky kauden, vaikka melko paljon varmaan nukkuu vieressä :) omaan huoneeseen sitten siirretään jossain vaiheessa.

Hankintoja ei olla vieläkään tehty, muutamaa pientä vaatetta lukuunottamatta. Kauheesti en oo uskaltanu vaatetta ostaa, ku ei tiiä minkälainen kesä tulee.. varmaan käydään sitten, kun vauva syntyy niin ostamassa lisää pitkähiasia tai hellevaatteita ilmasta riippuen.
Vaunumerkki ja -malli ollaan jo päätetty. Ostetaan Gessleinin visionit. :)

Töissä alkaa välillä jo tuntua nuita liitoskipuja. Ja välillä tuntuu, että ei enää oikeen taivu jos vauva on jossain ihme asennossa.. ja ihanaa kun kuravaatekausi taitaa just alkaa..:D

Aronoele rv 23+3
 
On se kumma kun toisila tulee noita emätintulehduksia raskausaikana ja minulla kun oli niitä ennen raskautta toinen toisensa perään, niin nyt ei ole ollut yhtäkään kuukausiin *koputtaa puuta* Inhottava vaiva, en toivoisi kenellekkään! nelHM alussa voi sen tulehduksenkin vuoksi sattua kun aika stydejä noi lääkkeet, mutta kannattaa kysyä lääkäriltä jos jatkuu, tsemppiä!

tää lähtee nyt hakee äippäpakkausta postista! <3
 
Elba Kiitos vastauksesta. Mulla ei ole tainnt koskaan olla tuolla alakerrassa hiivaa kummempaa.. tai no kerran kierukasta tuli kohdunsisäinen tulehdus, mutta sekin hoidettiin antibiooteilla p.o. Mä en tykkää tunkea tonne mitään ja sitten kun se töhnä vielä valuu näköjään päiväsaikaan poies sieltä, yök :x. Mutta täytyy seurailla ja totta varmaan, että se itse aine ärsyttää alkuun ja kuukuukin ärsyttää vähän. Seuraillaan =).

Mun pitäs kans lähtee hakee ä.puketti postista..
 

Yhteistyössä