<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Joudun lähtee Jorviin näytille taasen. Neljättä päivää supistelee ja nyt takareidet on ihan tulessa. Onneksi lapset on mun vanhempien kanssa laskettelemassa ja huomenna menevät "kusipuisto" Serenaan. Anteeksi, mutta kaveri kerran tuolla nimellä ja jäänyt siitä mieleen. :D
 
MiiJane Toivottvasti tilanne on ok.. tuu ilmottelee! :hug:

Elselli Mä oon myös aika väsynyt, vaikka oon levännytkin paljon.. oisko se tää ikä sit jo? Ja kaikkea hommaa on enemmän kuin aikaisemmissa raskauksisa.. esim. noita lapsia :D. Ja mullakaan ei taida mennä enää mitkään äitiyshousut jalkaan, ellen osta himoisoja, jotka sit roikkuu muualta paits mahasta. H&M:n mustat strech housut olleet (pilliversiot) tosi miellyttävät ja ne vielä menee.. sit on leggarit onneks kekistty ja nuo tunikat =). Farkkuja en voi ajatellakkaan jalkaani!

Omaa napaa: Oon leiponut ja seissut keittiössä koko aamupäivän ja vieraita kävi, olipas kiva! MUTTA, nyt sitten meinaa oikeesti tuo alakerta mennä rikki, epäkuntoon, käyttökelvottomaksi.. |O. ja supistelee kans aika hyvin ja tuikkii tuonne röörille huolella... Rusina ollut hiljanen aamupäivän, mutta kun vieraat lähti ja kävin istumaan vihdoin, alkoi kauhea möykkäämänien masussa :heart:. Tuntui ihan että puske itseään vieläkin alemmaksi (onko ees mahdollista enää, jos ei meinaa pihalle tulla???), tuntui ihan, että tulee alapäästä läpi. Kohdunsuuta oikein painoi, varmaan poras päätään ihan huolella sitä vasten. Tätä menoa ei pysy paikat kiinni, kun on niin alhaalla jo :O

KOhta ajateltiin hakee pizzat.. sitä ei ole tapahtunut sitten aikoihin, liekkö koskaan? Mutta nyt kelpaa valmis herkku, ei jaksa tod. tehdä enää mitään.

Nelli&Rusina 29+4 :heart:
 
Voimia ja terveyttä kaikille väsymyksen ja vaivojen kanssa painiville! Ja toivottavasti MiiJanella kaikki hyvin!

Mulla kanssa maha isompi kuin viime kerralla, ainakin tuntuu siltä. Noista Sf-mitoista, joita täällä muutamaan otteeseen on pohdittukin, tuntuu että ne voi heittää reilustikin mittaajasta riippuen... Viime neuvolakäynnillä mulla tais olla joku 2 cm isompi, kuin samoilla viikoilla esikoisen kanssa, mutta toisaalta myös harjoittelija mittasi siinä, ja sai 1,5 cm pienemmän mitan kuin mun vakkarineuvolantäti. Ja ekassa raskaudessa oli kerran neuvola ja lääkäri peräkkäisillä viikoilla, niin mitta "oli kutistunut"... Onneksi neuvola varoitti etukäteen, että on vähän mittaajasta riippuvaisia, älä säikähdä jos heittelee... :)

Mutta onneksi mulla on sellaiset ulkoiluhousut, joissa vetoketjut sivuilla ja henkselit, paras yhdistelmä ikinä! Kunhan ei henkseleistä pituus lopu... :D Ja takki peittää reilusti avatut vetskarit. Ja onneksi äitiysfarkut on (oli) kokoa liian isot...

Anyways mä ilmoittaudun kanssa mukaan tuohon "liian vanha tähän hommaan", 35 v ja taitaa lapsiluku kaksi olla meille sopiva. Ainakin jos just nyt pitäis päättää. Kaikenlaista kremppaa, ja eilen ihmettelin kun vatsalihasta särki niin pirusti. Noh, siinä tuntui selvääkin selvemmin pieni kantapää mitä toinen puski kaikin voimin ja varmaan oli mukavakin venyttelytuokio.... Voi rakkaus. Siinä sitten tyhmänihastunu ilme naamallani ja melkein tippa linssissä ihmettelin, että jotenkin tää sitten kuitenkin on parasta ikinä, vaikka koko ajan valitankin.
 
Hyvä, että MiiJanella kaikki hyvin =)! ja seurannassa olet.

Lähinpä urheilemaan vielä ärrälle loton tekoon -> virhe! Ensinnäkin meinas olla turkkilaisen pizzat housussa, niin miehellä kun mullakin! Sit sain taas sen "hormonikohtaukset" ja housuunhan se lirahti, kun naurusta ei tullut loppua.. Siis voi vi**u oikeesti, en voi liikkua vissiin ilman vaippoja! Ja ikää oli 30v, ei 80v!! Pisti sit tuolla pakkasessa askelta vähän ripeemmin, no häpyluu mulla räjähtää ja tuntu että vauvan pää roikkuu kohtabpihalla jalkojen välissä. On helppoo taas. Mutta, niin ihanaa. Rusina pisti sit rallit kun kotiin pääs huilimaan, voi rakkaus tosiaan! Pitäsköhän huomenna ottaa ihan rennosti..
 
Palstaterroristi iskee taas.

Miijane, onpa mukavaa kuulla, että kaikki on hyvin ja olet tarkassa seurannassa jatkossakin. Ottiko lääkäri kantaa teidän matkasuunnitelmiin?

NelHM, ehkä joo olisi parasta tänään ottaa iisimmin. Nauraminenhan on aina hyvästä, tekonaurukin huijaa mielialaa paremmaksi.

Mäkin kävin eilen kävelemässä kunnon lenkin, osin täysin jäisiä kävelyteitä pitkin ja nyt tuntuu alaselässä, että on kävelty.
Nykyään musta tuntuu, etten pysty syömään/juomaan mitään ilman mieletöntä ähkyntunnetta. Aamupalaksi söin pienen leivän ja join teetä ja nyt maha on räjähtää.

Täytynee jatkaa leppoisaa oleskelua.

Elselli 29+1
 
heipsan taas pitkäst aikaa :) mulla pelottaa et tää on iso vauva vaikka neuvolat ja lääkärit
vakuuttelee et normikokoa ois, voin vaan kuvitella Miijanen tunteen. :eek: ihme asioita sitä pelkääki
ite. huh, onneks ei tarvii tapella rd:n kanssa. :eek: tsemppii niille kellä pitää. :)
se on ehkä ainut miltä vaivalta oon säästynyt. ;)
ja nyt piti napakoruki ottaa pois ku alko kasvaa ulos :stick: yhyy.. :'( onko kukaan
ottanu uudestaan napakorua? mietin et onko se mahdollista jos tohon jää
esim "iso" arpi? tai yleensäkin kasvaako se helpommin sitten ulos.. oon pinnallinen tiiän , mut
ku se oli nii makee... :ashamed:
 
Mulla ollut napakoru joskus 18 vuotiaana, poistin sen ennen ekaa raskautta. Joka raskaudessa navan ympärillä komeilee hieno "hämähäkki". Nahka revenny siitä ympäriltä ja tehny arvet joka suuntaan.. ja aika ruma se on kun nyt ison mahan kaa pullottaa.

Mieltön sää! Kyllä ei tee mieli sisällä juurikaan olla. kohta keitän kahvit termariin ja lähen ulos nauttimaan, pahvikupista tietty =). Kävelylläkin kävin ja hyvin antoi lyllertäää, tahti vain hyvin IISIII. Aurinkoa kaikille!

Nelli&Rusina 29+5 :heart:
 
Mä poistin napakoruni aika aikasessa vaiheessa. Ekan kanssa pidin sitä reilusti puolenvälin yli ja jäi kyllä ikävä arpi.
Laitoin sen normisti takaisin itse, ei tuottanut suuria ongelmia. :)

En ole edes lääkäreille puhunut matkasuunnitelmistani. Lähden sinne, joka tapauksessa. ;) Tietysti kuuntelen kroppaani, mutta istun sitten vaikka kahviloissa päivät pitkät ja katselen ihmisiä.

Lapset saapuu tänään kotiin minilomaltaan. Huomenna vietetään keskimmäisen synttäreitä ja sitten alkaakin normiviikkorytmi.
 
Mulla ei ole napakorua, mutta ei mulla kyllä kohta taida olla napaakaan! Se on jotenkin, öööh, kadonnut. Silleen silennyt. Toki siinä kohtaa nahka on ruttuista ja "arpista", mutta katoaakohan se kokonaan kun maha tästä vielä kasvaa??? (kaikkea sitä ihminen pohtii. Eikä ole montaa foorumia, jossa tätäkään voisi pohtia ilman, että kuulostaa todella oudolta.) Lisäksi navan ympäristö on tummentunut, ei oo linea negraa vaan ihan ku napa ois ison mustelman keskellä. Outoa.

Olipas kirjaimellisesti omaa napaa, seuraavaksi ei-maksettu mainos! Nimittäin oon nyt parina aamuna syönyt Karppinen-nimistä vähähiilihydraattista ruisleipää. Ja sokerit on pysyny reilusti alempana kuin samanlaisella aamiaisella normaalin täysjyväruisleivän kanssa! Hip hei! Onhan se vähän epäleipää, mutta paahdettuna ihan ok. Ei ois tälläisestä leivänrakastaja-kotileipurista uskonu....
 
Minäkin oon kovasti huolissani navan katoamisesta :D Se tuntuu silenneen ihan olemattomaksi enkä tiedä mitä sille oikeen käy kun maha tuosta vielä kasvaa. Säälin kovasti napaani :p Ite en osaa edes kuvitella millasta ois jos olis napakoru tämmösen kuulan kanssa.

Vois itsekin lähteä käppäilemään tonne ulos järkyttävän suklaavuoren mussuttamisen vastapainoksi. Tämän pääsiäisen jälkeen on jo ihme jos ei kilot ala kertymään :D
 
Mun napa se on kääntyn jo ympäri :D Kuopasta tuli eka tasanen ja nyt sit ulospäin pullottaa..kaikkea se teettää :D

Tänää ollu superpaska päivä. Aamul herätes pyörrytti, oksetti ja koski mahaa. Kahtee asti vaa makasin ku ei muuta voinu.. Sit helpotti ja käytii anoppikokelaan synttärikakkukahveil. No sehä kotii tulles olo palasi... Hyi yök!! Isäntä lähti tuossa 1,5 h sit rajalle tankkaushommii. Muksut juur saunas. Ite en taida uskaltaa mennä. Muutenki ärsyttää ja vituttaa ja plaa plaa plaa tämä raskaana olo taas niiiiiin paaaaljon. Juu. Jospa huomen parempi olo ja elämä. Kun ei noista keleistäkää paljo tarvi nauttii ku ei pysty kävelee ku pari metrii ja lisäks ku ke asti ollu lepokäsky päällä... Hiukka kyllä silti koton touhuillu.

Anteeksi valitusvirsi

29+0 poks poks
 
yh ei tulis mieleenkään ite pistää napakorua, se neula pitäs olla niin iso ja ja.. :O ja ei toi
munkaan napa mikään nätti oo. :/ mut jospa se palautuis ennalleen niinku viimeeksikkin.
aivan jumalattomat liitoskivut... oiskohan siinä syy
aikasempaan käynnistykseen? ei näitä nimittäin kestäis mielellään kovin montaa viikkoa enää.
ei olis kellään mitään vinkkiä mikä auttais niihin?? :confused: mulla kans on lepokäsky
(mikälie) mut en oo noudattanu sitä muuten ku jättäny urheilun. kannattaishan se ottaa
rauhallisemmin ettei ihan vielä syntyis mut miten lepäilet päivällä tuon rauhattoman tytsyn kans.
 
Myöhäisehtoota ja oisko se viimosia viestejä maaliskuun pinoon jo ;)?!!

Miltsu Sovitaan vaikka, että minä olen kerryttänyt sun puolesta ne kilot! Siis mä en vaan voi tajuta, miten jollekin ei ole tullut kiloja :O. Mulla tulee kuulkaas niin enkat nyt, että oksat pois :stick:

häpimama Saat mun sympatiat ihan täysin :hug:. Voin väittää kokevani liian usein noita tuntemuksia.. ja tuo lepokäsky on pahinta, varsinkin kun kelit mielettömiä. Mutta kannattaahan se levätä ja vaikka istuskella sit pihalla.

amanda Liitoskipuihin mulla ainoana auttanut lepo. Kun sain supistelujen takia lepokäskyn, liitoskivut lievittyivät todella paljon! No, nyt oon pyhinä kävellyt ja liikkunut/touhunnut enempi, niin kivut on kamalat, oma moka! Mulla on käynnistetty liitoskipujen ja totaalisen väsymyksen/uupumuksen raskautta kohtaan vuoksi synnytys. Nyt haluaisin kokea kotoa lähdön =). On varmastikin viimeinen raskaus mulla tää.

Huomenna huhtikuu.. 4 vkoa -> toukokuu.. -> 4 viikkoa, MEIDÄN KUU!! Miettikää! Ei ois enää paljon :attn:
 
Hauskaa huhtikuuta ja APRILLIPÄIVÄÄ! (itse en harrasta aprillausta, koska inhoan käytännön piloja tms)

Liitoskivut on täälläkin aika kovat.. Mutta suurinta kipua on silloin kun makaan ja käännän kylkeä (siis selälläni olen) silloin tuntuu et häpyluu HALKEAA kivusta. Mietin vaan jo valmiiksi tota synnytysasentoa, koska olen sillai "perinteisen tyylin" kannattaja ollut aina ja nyt selällään makuu ei onnistu. Vaikka siinä kohtaa ne kivut on niin massiiviset, että ei ihan mitä tahansa vihlontaa ehdi havaitsemaan. :D

Supistuksia on jonkin verran, mutta mitään tapahtumaan ei ole vielä käynyt, onneksi. Mulle luvattiin käynnistys viimeistään laskettuna päiväna, jos paikat on käynyt pehmeneen. Muutenhan siitä käynnistyksestä ei ole mitään iloa, jos ei mitään ole alakerrassa tapahtunut.

Me käydään jo heti kesäkuun alussa työstämään neidin synnytystä ja sen edistämistä kotikonstein :LOL:. Töitä on mulla jäljellä VIELÄ 7 viikkoa. En meinaa pitää lomia etukäteen vaan säästän tai otan rahana. Riippuen siitä, miten ton mun viran käy. On tässä jännättävää.

Uskon et hemppa on mulla pikkuhiljaa lähtenyt nousuun, olo ei ole ihan niin raato kun vähän aikaa sitten. Käyn kuitenkin huomenna tai ylihuomenna mittailemassa ne, varmuuden vuoksi.

Pääsiäinen meni maatessa anopin sohvalla. Mahtoi olla ylpeä miniästään. :whistle:

Tuulentyttö ja Pompula 27+5
 
Napakoru löytyy ainakin multa edelleen! Oonkin nyt mainostanut kaikille, et paras tapa välttää napakorun arven repeäminen on yksinkertaisesti pitää korua siinä :D Tosin se voi olla hiukan vaikeaa jos napa pullahtaa ulos. Itselle ei ole kummassakaan raskaudessa näin käynyt tosin.

Omaa napaa: makailen täällä prenalla reilusti kohonneiden verenpaineiden takia. Pissanäyte ja verikokeet negatiivisia raskausmyrkytyksen varalta, mutta seuraillaan. Lisäksi eilen mun omasta sydämestä kuului jotain häiritsevää ja oma hb oli vaivaiset 94, joten seuraillaan nyt niitäkin!
Vauvalla onneksi kaikki hyvin mikä on tärkeintä <3 Painoarvioksi saatiin eilen 1550g.

- Ocelot & Baby-B 29+3 :heart:
 
Tuulentyttö Mulla myös niin hirveet nuo liitoskivut ja selälteen olo e oikein onnistu. Silti olen aina synnyttänyt perinteisessä asennossa, ei paljoa litoskivut siinä vaiheessa ole vaivanneet :D. En osaa edes ajatella muuta synnytysasentoa, sillä mennään nytkin.. ellei synny autoon tai kotiin : /. Miten mulla on ollu koko raskauden sellainen mielikuva päässä, että pykäsen tän matkalla tai kotiin, koska eiehditä täältä asti Kuopioon..? Hope not!

Ocelot Toivottav asti rr alkaa laskee! Tsemppiä! Onneksi vauvalla kaikki hyvin :heart:

Mä nukuin suht hyvin, ainut vaan, että liitoskivut kyllä ennatyspahat nyt.. Ne herätti, jos yhtään hievahdin eri asentoon unissani. Huhhuh.. mitenhän tässä taas käy? Levollahan ne helpottas, mutta kun tuo keli on niin hyvä :headwall:

Aurinkoista pääsiäispäivää =)

Nelli&Rusina 29+6 :heart:

PS. Tekisin ton uuden pinkan, mutta mä en taida hallita sitä : /
 
mulle vois päivittää iän 31...=)
täällä repii kohdun kummaltakin sivulta aika pahasti ja yöllä sattuu niin että ei pysty liikahtamaankaan,mutta muuten tosi helppo raskaus kyllä ei voi muuta sanoa..vedän tuola vielä pitkiä kävelylenkkejä eikä tunnu missää...
täällä meni napa ympäri jo aikapäiviä sitten..vaikka onkii syvä kuoppa alunperin..sieltä se sit taas joku päivä palautuu normaaliksi kunhan saadaan tää lapsonen ensin ulos =)
huomena poksuu viikot 29 =)
 
Miten tuntuu et nää neuvoloiden käytännöt eroaa niin kovin toisistaan ympäri suomea.. Toisilla seurataan alhaista hemppaa, mulla vaan kehotetaan lisäämään rautaa ja tulemaan sit kolmen viikon päästä uudestään. Öhhöh. Noh, itse meinaan kyllä käydä sen huomenissa tsekkaamassa. Jos ehdin..
 
Liitoskipuihin auttaa akupunktio ja vyöhyketerapia erinomaisesti -- voin suositella! :)

Täällä Leppävaarassa musta seurataan kaikkia arvoja kiitettävästi. Ja mun tapauksessa Jorvin lääkäri kommentoi kaikkia lukuja aina suht nopsaan.

Huhtikuu, ihanaa!! :)


Täällä juhlistetaan tänään keskimmäisen synttäreitä. Multa jäänee kakkukin maistelematta. Aamupalan jälkeinenn sokeriarvo oli melkein 10. :/
 
Neuvolaseurannasta. Helsingissähän neuvolakäynnit ovat sitten viime raskauden(neljä vuotta sitten) harventuneet ihan hirveästi, mutta th sanoi, että tarpeen mukaan käyntejä on. E kysynyt, että kumpin tarpeen määrittelee, mutta uskoakseni myös asiakkaan toiveiden mukaisesti lisäkäyntejä järjestyy, mikäli vähänkään huolestuttavaa esiintyy.

Vauva on kääntynyt jotenkin. Kolmatta kertaa raskaana, enkä osaa hahmottaa vauva asentoa. Mutta olo on siis tosi helppo, kun röhnöttää sohvalla. Melkein kuin ei olisi raskaanakaan:LOL: Jos siis vertaa eiliseen olotilaan. Väsymyksen kanssa olen nyt tullut toimeen. Suosiolla torkkunut iltapäivällä, niin jaksaa jotain tehdäkin.
Huomenna töihin. Saa nähdä, miten jaksaa. Fyysisesti työ ei rasita, mutta jos olo on siellä pelkkää haukottelua. Ajatukset on jo kovin kotiasioissa, eikä kehittämisprojektit paljon kiinnosta. Yritän hoitaa keskeneräisyydet valmiiksi ja loppuajan tehdä lyhyempää työpäivää, jotta ylityöttunnit ehtii pitää pois. (In my dreams, oikeasti kalenteri on täynnä peruskauraa ja ylitöitä on tiedossa jo tällä viikolla...)

Miijane, onko sulla ollut insuliini käytössä aikaisemmissa raskauksissa?

Mä olen kanssa synnyttän aina puoli-istuvassa asennossa, vaikken raskaana ole kyennyt siinä asnnossa olemaan. Vähän poikkeuksellinen tilannehan se on kaikin tavoin;)

Yritän taas loppukuun olla herkutta. Tai ainakin karkitta. Olisihan se mukava, jos edes loppukesästä mahtuisi muihin kuin äitiysleggareihin.

Elselli 29+2
 
Elselli 9 vuotta sitten ei ollut kotiseurantaa. Olin silloin Jorvissa vuorokausikäyrällä ja koska en syö sairaalaruokaa, arvot oli ok. Eli pärjäsin silloin ruokavaliolla ja insuliinit oli vain kauhukuvana.

Synttärit puolessa välissä ja selvinnyt hienosti ilman herkun herkkua. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Heippa, Pian on meidän kuu.. Mä olen ollut viimeiset 15viikkoa hiljaa täällä.. oon kyllä lukenut lähes päivittäin
kuulumisianne jne. Oma vointini on ollut aika huono. supistuksia ollut 15viikosta saaakka ja oma jaksamiseni on ollut siinä ja siinä. Onneksi kohdunsuuntilanne on ok eikä supistukset ole saaneet muuta kun mut väsyneeksi!
Tyttö masussa on rakenneultran mukaan. Kaksiviikkoa sitten neidin painoarvio oli 1300g ja keskiviikkona saan uuden arvion pekopolikäynnillä + istukan seuranta käynnillä. katsotaan onko istukka siirtynyt pois kohdunsuulta.
Hb on tosi alhainen ja olen tosi väsynyt sen takia.. 108 näytti 1kk sitten ja huomenna neuvolassa katsotaan uudelleen tilanne. veikkaan että on reilusti alle 100.

Ihania kevät päiviä teille kaikille!!
 

Yhteistyössä