3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Tämä 31v ilmoittautuisi mukaan ketjuun?
Yritämme mieheni (35) kanssa ensimmäistä lasta ja ehkäisy on jätetty pois jo 07.2015. Kierto ollut pitkään jo säännöllinen 29-31 päivää ja ovulaatiokin kipujen kanssa tuntuu siinä 14-17 päivän tienoilla. Kunnollisia yrityskertoja on takana 7, johtuen isännän asenteesta "tulee kun on tullakseen" :rolleyes:
Tässä kierrossa ovulaatio olikin vasta kp 22 ja nyt menossa kp 29. Saa nähdä tuleeko ensimmäinen pitkä kierto o_O

Ihana lueskella teidän kokemuksia ja kommentteja puoliin ja toisiin. Tällä palstalla varmasti viihdyn! (y)
 
Tervetuloa vaan Vauvakuume85, tänne kaivataankin uutta väkeä kun on niin hiljentynyt koko ketju!

Kävin kierron alussa verikokeissa ja hormoniarvot oli kaikki normaalit. Selitystä raskautumisvaikeuksiin ei siis toistaiseksi ole löytynyt. Lääkäri suositteli kokeilemaan inseminaatiota. Mutta se 10-15% onnistumisprosentti yritystä kohti ei vaikuta kovin kummoiselta.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvakuume85
Täältä ilmottautuisi 28-v mukaan keskusteluun.
Olemme samanikäisiä puolisoni kanssa, vauvakuumetta minulla on ollut jo useamman vuoden, mutta nyt on alkanut meidän aika <3 :)
Tällä hetkellä menossa on 2 yk. Asenteella tulee jos on tullakseen mennään, vaikkakin olen luonteeltani kaikki heti mulle nyt! :sneaky:

Olen jo kauan lueskellut ketjua aktiivisesti. Nyt päätin ryhtyä mukaan keskusteluun.

Illat alkaa olemaan ihanan pimeitä! Itse nautin kynttilän valosta todella paljon. Nautitaan kynttilän valosta ja sen tuomasta romanttisesta ilmapiiristä :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvakuume85
Hei taas..Olen ollut hieman hiljaa. sain kuulla että lähipiiriini syntyy vauva keväällä. Jotenkin pisti mietityttämään,et muut saa minä en. Otti vähän koville,poistun taustalle. tänään alkoi taas uusi kierto. Ja taas jäi lyhyeksi vain 23 päivää. tervetuloa uusille! vuoden vaihteen jälkeen hakeudun lääkärille. nyt loppuvuosi menee omalla painollaan. mukavaa syksyn jatkoa kaikille!
 
Heippa Ihanapa, tervetuloa! Ja Kicumisu, kurjaa että jäät taustalle, toivotaan että siirryt sieltä suoraan odottaviin!

Meillä pidetään tämä kuukausi taukoa yrityksestä, koska tehtiin sellaiset kerran elämässä -matkasuunnitelmat joululomaksi, ettei ne oikein sovi yhteen raskauden kanssa... :p. Ihan virkistävää!
 
1.11.


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Sano Pirkka.......33 v.....kp 6/26..............yk 1.............luomu
Vauvakuume85...31v.....kp 34/29-31......ya 9/15...........luomu
Sinikukkanen....34v......kp 15/27.............yk 15..............luomu
Lallastiina..........35v......kp 11/29.............yk 14.............luomu
Reirei85...........30v........kp 18/28-30........yk 5..............luomu
Shih..................29v.......kp ?/25-2...........yk 1...............luomu
Ihanapa.............28v......--------................yk2................luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.................29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.................luomu
Maya...............31v............ yk 1.....................luomu
Liinu_................3xv............yk 3.....................luomu
mamihaave.......33v...........yk 6....................luomu

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaapas nyt viisaammat miksi tuossa edellä lukee meikäläisen kohdalla näin: kp 34/26.

Mistä tuo 34 tulee?
Jos oikein ajattelin, niin tällä hetkellä menossa kp7/26...ja yk1...
Vaikka ei se nyt niin vakavaa ole. Kunhan kyselen.

Miten te raskautumista yrittävät olette valmistautuneet tähän yrittämiseen lähinnä ravitsemus/lepo/liikunta jne. puolella?
Itse olen jättänyt alkoholin täysin pois jo useampi viikko sitten, ostanut Femibion -ravintolisiä, mutta siihen se sitten jääkin. Ylläyksekseni myös mies kyselee lupaa ottaa olutta saunan jälkeen (ehkä kerran viikossa). Eihän se nyt oikeasti varmaankaan paljoa haittaa, yksi tai kaksi olutta viikossa, mutta kiva huomata että mies miettii näitä juttuja.

Ostin tänään raskaustestejä. Jännää.:ROFLMAO:
 
Kertokaapas nyt viisaammat miksi tuossa edellä lukee meikäläisen kohdalla näin: kp 34/26.

Mistä tuo 34 tulee?
Jos oikein ajattelin, niin tällä hetkellä menossa kp7/26...ja yk1...
Vaikka ei se nyt niin vakavaa ole. Kunhan kyselen.

Miten te raskautumista yrittävät olette valmistautuneet tähän yrittämiseen lähinnä ravitsemus/lepo/liikunta jne. puolella?
Itse olen jättänyt alkoholin täysin pois jo useampi viikko sitten, ostanut Femibion -ravintolisiä, mutta siihen se sitten jääkin. Ylläyksekseni myös mies kyselee lupaa ottaa olutta saunan jälkeen (ehkä kerran viikossa). Eihän se nyt oikeasti varmaankaan paljoa haittaa, yksi tai kaksi olutta viikossa, mutta kiva huomata että mies miettii näitä juttuja.

Ostin tänään raskaustestejä. Jännää.:ROFLMAO:
Ne kp:t lasketaan suoraan siitä, mitä olet viimeksi laittanut. Eli kun viimeisin päivityksesi on 21/26, niin siihen lisätään joka päivä yksi päivä, kunnes toisin sanot. :) Listan päivittäjä ei voi tietää onko kiertosi ollut oletettu 26 päivää..

Paljon plussatoivotuksia tälle kierrolle!
 
Minä olen myös jättänyt alkoholin kokonaan pois, en sitä aikaisemminkaan paljoa ole käyttänyt, mutta jätinpä nyt ne loputkin pois. Foolihappo-lisän/tabletin aloitin muutama kuukausi ennen yrityksen aloittamista. Aamupalaan lisään useana aamuna maca-jauhetta.

Liikunnan ja ravinnon suhteen menen samoilla linjoilla kun tähänkin asti. Salilla käyn sen 3 x vko ja siihen muutama ryhmäliikuntatunti päälle jos kerkeää/jaksaa.
 
Heippa kaikki!
Tulin kertomaan kuulumisia. jättäydyin tala-alalle hyvän aikaa sitten.

Takana on siis yksi kohdunulkoinen...

Minullahan alettiin lapsettomuutta tutkia jo aikoja sitten, mutta lapsettomuustutkimuksiin ei päässyt kun löytyi kaikkea muuta mitä piti alta hoitaa pois. Pahin oli kilpirauhasen liikatoiminta.

Muut alkaa olemaan nyt hoidossa ja kunnossa ja aikakin lapsettomuuspuolelle on kuun lopussa.

Nyt kuitenkin dpo14 lirautin piruuttani tikulle kun tissit ollu hieman arahkot. Ja bongasin muuten ovulaationkin, yllättävän aikasin se oli, mutta ovulaatioo en oo löytänyt varmaan vuoteen.

Ja tiettekö mitä, tikussa on ihan ilman tihrustelua näkyvissä kaksi viivaa!

Onhan tää aikaista ja kaikkee ja mun tuurilla vähintään taas kohdunulkonen, mutta silti....

Jotain on tapahtunut!!! 2013 asti tätä on työstetty ja tää on nyt toinen kerta kun nään ne kaksi punasta viivaa :)

Voitteko kaikki olla kilttejä ja laittaa sormet ristiin mun puolesta ettei tarttis tällä kertaa pettyä...

Näissä merkeissä, ihanaa syksyä ja plussia kaikille :)
 
Onnea miu84 ja toivotaan että viivat vahvistuu (y)!

SanoPirkka, niin kuin Reirei85 sanoikin, jos ei itse ilmoita punaisella päivityksellä kierron vaihtuneen, niin listanpäivittäjä vaan jatkaa päivien lisäämistä kiertoon. Eli tapana on, että ainakin säännöllisemmät kirjoittelijat ilmoittaa kierron vaihtumisesta, niin lista pysyy ajan tasalla. Vaikka tokihan tänne voi kirjoitella ilman listalla oloakin! Päivitin nyt sun tiedot listaan :).

Mä syön prenatal-monivitamiinia, jossa siis on foolihappoa. Lisäksi on tullut kokeiltua/käytettyä helokkiöljykapseleita, greippimehua, maca-kapseleita. Arvelisin huomanneeni parannusta ovislimoissa lähinnä greippimehusta. Alkoa tulee käytettyä tosi vähän muutenkin, lähinnä lasi viiniä ruoan kanssa silloin tällöin tms., joten sitä en ole ihan alun jälkeen rajoittanut. Kuntoilua en tällä hetkellä juuri harrasta, hyötykävelyä lähinnä, mutta paino on ok. Pitäis kai keksiä jotain...
 
Viimeksi muokattu:
Hei, ilmoittaudun mukaan keskusteluihin. En jaksaa enää itsekseni näitä asioita miettiä, kun kenellekään kavereista en oikein halua näitä asioita jutella. :) Olen 36-vuotias, ensimmäisen lapsen yritys aloitettu lokakuussa 2015. Vielä ei ole mitään kuulunut. (n) Kaikki pitäisi olla gynen mukaan kunnossa: säännöllinen kierto, ovulaatiot bongattu ja terveelliset elämäntavat. Nyt menossa kp 23/30 ja dpo 6, mitään oireita ei ole vaikka kuinka kuulostelen. Sellainen fiilis, ettei tälläkään kertaa tärpännyt. Seuraavassa kierrossa olisi varattuna aika aukiolotutkimukseen ja mies pitäisi saada houkuteltua antamaan näyte tutkittavaksi. ;) Vähän pelottavaakin, mutta sitten on ainakin taas yksi askel eteenpäin. (y)
 
Heippa!
Häät nyt juhlittu kaks viikkoa sitten eikä onneksi kukaan kysellyt vauvahaaveista, sitä pelkäsin hirveesti ennakkoon..
Jostakin syystä tuolla edellisessä listassa mun kp:t ihan päin honkia, mut pääasia on et itte oon kartalla Täällä nyt sitten kuitenkin uus kierto alkanut eli yk16 kp 4/28 ja ensimmäinen IVF edessä tässä kierrossa! Pitkällä kaavalla mennään ja oman hormonitoiminnan alasajo alkoi viime viikolla, subrecur nenäsumutetta käytän 6 tunnin välein.. Ei vielä mitään hirveitä oireita ole tullut, kuukautiset olleet tosi runsaat, tunteet pinnassa, lievää pääkipua ja koko ajan jano sekä tänään pariin otteeseen ollut lieviä kuumia aaltoja havaittavissa. Että tämmöistä tänne! Tervetuloa uusille
 
7.11.


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Vauvakuume85...31v.....kp 40/29-31......ya 9/15...........luomu
Muruhaave........36v......kp 25/30............ya 10/15.........luomu
Lallastiina..........35v......kp 17/29............yk 14..............luomu
Reirei85...........30v........kp 24/28-30.......yk 5...............luomu
Sano Pirkka.......33 v.....kp 13/26.............yk 1..............luomu
Sinikukkanen....34v......kp 6/28...............yk 16..............1. IVF
Shih..................29v.......kp ?/25-2...........yk 1...............luomu
Ihanapa.............28v......--------................yk2................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, kicumisu

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.................29.6 (tuulimuna)
hill4...................36v...........ya 4/16.................luomu
Maya...............31v............ yk 1.....................luomu
Liinu_................3xv............yk 3.....................luomu
mamihaave.......33v...........yk 6....................luomu

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.[/QUOTE]
 
Tervetuloa Muruhaave! Me on näemmä aloiteltu yritystä samoihin aikoihin. Mä kävin aukiolotutkimuksessa viime kuussa, ei ollut paha.

Sinikukkaselle paljon onnea avioitumisen johdosta ja tsemppiä IVF:ään! Toivotaan että tärppää (y)!

Tää on ihan outoa kun ei tartte jännäillä... Tai kai tässä teoriassa vois olla joku promillen murto-osan mahis johonkin, koska paneloitiin kerran 3,5 vrk ennen ovisplussaa, mutta jos tuosta tärppäis niin olishan se aikamoinen ihme. Ens kierrossa jatketaan yritystä tavalliseen tapaan ja joulun jälkeen sitten katsotaan aloitetaanko hoidot.
 
Sinikukkanen paljon onnea avioliittoosi :)

Muruhaave mulla on nyt kahesti käyny niin et plussa tullut just kun ollu aika varattuna lapsettomuustutkimuksiin :D

Tässä vieläkin karmea paniikki päällä.
Viivat on aika tasaiset jo. Aika ultraan ens viikon keskiviikkona niin saa varmuuden missä mennään.

Kävin tänään hätäisenä ottaan verestä hcgn ja se oli 691? Ei sen vaan kaiken maailman taulukoissa kuulus olla noin korkea jos on 4+4 menossa?

Kokoajan vaan mietin et mikä ny menny pieleen :/

Ylihuomenna toinen verikoe ja toivottavasti toi luku on kuitenkin tuplaantunu, niin enteilis kai hyvää...
 
  • Tykkää
Reactions: Muruhaave
Heippa! Pakko tulla kommentoimaan tänne kun oon kirjotellu tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa niin samalla tätä keskustelua pälyilly! :D eli ollaan miehen kans kolmekymppisiä ja taustalla yksi keskenmeno ja kohdunulkoinen raskaus. Kaksi vuotta tuli täyteen yritystä ja vuosi on mennyt siitä kohdunulkoisesta. Ei vaan meinaa tärpätä.. Mulla on vaan vasen johdin jäljellä ettei mikään ihmekään..

miu84: Isot tsempit sulle! Mä jännitän täällä sun puolesta ja olis kiva kuulla lisää sun tilanteesta ja taustasta kun itse olen kokenut saman ja kova vauvakuume on päällä eikä yhtään tiä onnistaako enää koskaan.. Onko sulla lapsia ennestään? Entä löytyikö syytä sille kohdunulkoiselle? Todella toivon että sun raskaus menee hyvin!! Mulla oli jännät paikat tänään kun oli pakko tehdä raskaustesti uudestaan menkkojen jälkeen kun ne oli niin oudot et pelkäsin vaan sitä kohdunulkoista mut nega se oli.. Kauhee kammo jäänyt :(
 
pavi kiitos tsempeistä :)

Juu tää on oikeesti ollut tosi raskasta. Varmana kyllä aina raskasta kun on jo kauemmin toivonut ja valmista ei tule.

Aikaisempia lapsia ei ole. Meillä yritys aloitettu tasan kolme vuotta sitten.
Toukokuussa 2015 pyysin lähetteen lapsettomuuspuolelle, ennen ensimmäistä haastattelua plussasin yllättäen.

Joku pelko perseessä varasin kuitenkin ajan yksityiselle varhaisultraan, oisko ollu sillon 6+5 ja sieltä lähete sairaalaan seuraavana päivänä ja suoraan leikkaukseen. Löytyi munanjohtimesta silloin alkio, syke ja kaikki oli :(
Hcg muistaakseni sillon 6500.

Siinä meni sit tovi ja uudestaan hain lapsettomuuspuolelle.
Sitten löydettiin kilpirauhasen liikatoiminta alkulabroissa ja sanottiin et se hoidetaan ensin. Sitä hoidettiin reilu 6kk ja se alkaa olemaan nyt kunnossa :)
Ihotautipoli bongas myös naurettavan alhaisen D-vitamiiniarvon ja sekin korjattiin.

Kun tuo kilpirauhasjuttu alkoi oleen ok, niin vinguin taas uuden lähetteen hoitoihin. Ja nyt sit tosiaan kuun lopussa ois ollu se aika, mut tuli tää plussa :)
Aika vaan siirrettiin si aikasemmaks ja muutettiin ultraksi :D

En löytänyt aikoihin ovulaatiota lainkaan, vasta tossa plussaa ennen sen bongasin ekaa kertaa varmaan vuoteen.
Arvailla nyt vaan voi mistä kaikki johtui. Oisko ollu ihan vaan kilpirauhanen? Kai se D-vitamiinikin jotain tekee, stressi? Tai sit vaan summarum kaikki yhteensä :)

Ainakin tissit on nyt huomattavasti eri tuntuiset, kuin viimeksi :D
Tai sit vaan toivon...

Toivottavasti se lapsi meille kaikille vielä ilmestyy, mahdollisimman pian kiitos ;)

Mulla ainakin viimeksi leikkausta ennen sano lääkäri, et ei se tarkota et yhellä piuhalla olisi puolta huonompi todenäköisyys tulla raskaaksi, ne solut vaeltaa yhtäkin pitkin :)
Sain pitää molemmat piuhat kuiten, saivat putsattua toisen.
 
Nyt on dpo8 ja sunnuntaina vasta pitäisi alkaa kuukautiset. Eilen illalla alkoi alavatsalla hennot menkkakivut ja tänään ovat jatkuneet voimakkaampana. Tänään on ollut myös alaselkä kipeänä. Näin aikaisin ei yleensä ole ollut jo menkkakipuja, kuunteleekohan sitä liian tarkkaan itseään kun toivoo niin paljon. Parina yönä olen nähnyt vauvauniakin. Vauvakuumetta ei yhtään helpota, kun töissä useampi nainen on nyt raskaana/saanut juuri vauvan. Oma siskokin on raskaana. Kääk, vauvoja, vauvoja, joka puolella vauvoja. :p

Miu84: Olen kuullut, että aukiolotutkimuksen jälkeen voi olla pari kiertoa todennäköisempää, että tärppää, kun putket on auki tms. Olisipa hienoa, jos ajanvaraus tutkimukseen voisi tehota jo ennakkoon! ;) Ja kiva kuulla Lallastiina, ettei tutkimus ollut kivulias. Lääkäri varoitteli, että voi sattua, jos putket on tukossa. Viimeksi lääkärissä ultrattiin ja sekin alkoi tuntumaan jo vähän epämukavalta, kun toinen munasarja oli ensin vähän hukassa ja lääkäri joutui aika kovasti heilumaan sen ultrauslaitteen kanssa ja painelemaan.

Tilasin muuten netistä niitä liuskaraskaustestejä. Mulla on aikaisemmin ollut vaan niitä digitestejä, tilasin nyt kustannussyistä niitä liuskoja. Tyhmä kysymys, mutta mihin astiaan keräätte sen virtsanäytteen? Pitääkö siihen olla joku oma astiansa apteekista? (n)
 
Miu84: Sulla ei löytynyt selvää syytä siihen kohdunulkoiseen? Esim. Jotain tulehdusta..? Mua ainakin jäi vaivaamaan et mikä sen aiheutti kun ei pitäisi olla mitään mut ehkä se keskenmeno ja kaavinta aiheutti jonku tukoksen sinne... Mä olin sillon ihan puulla päähän lyöty ku luulin et on joku kohtutulehdus ku oli niin vatsa kipee ja ihan ku menkat olis ollut vaikka ne oli ollut pari viikkoo sitte enkä siis tienny olevani edes raskaana kunnes päivystyksessä selvis.. Se oli vieläpä jouluaikaa ja mut leikattiin joulupäivänä. Olisinpa tänä jouluna jo raskaana.. Oliko sulla mitään oireita noista kilpirauhasesta tai d-vitskun puutteesta? Oliko sulla ihan normaali ruokavalio ollut? Tule sitten heti kertomaan ultrakuulumiset! :) Antaa toivoa itselle kun joku muu samassa jamassa oleva onnistuu!!
 
Ei mulla löytynyt mitään syytä. Paikat kuulemma oli ok. Joskus sitä vaan sattuu :/

No D- vitamiinin puutoksen voi selittää se etten syö paljoa kalaa, enkä ollu syöny sitä pillerinäkään ennen.

Muuten ruokavalioni on mielestäni hyvä. En käytä eineksiä ja syön mahdollisimman käsittelemätöntä ruokaa. Hyvinkin laidasta laitaan kaikkea :)

Kilpirauhasen liikatoiminnan ny voi aiheuttaa mikä vaan. Kohdallani epäilen stressiä syylliseksi.

Juu tuun kertoon uutisia si :)
 

Yhteistyössä