3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Toivotaan parasta @Frangipani82!

Mulla lähti vähä mopo käsistä noilla folleilla ja nyt on munasarjat niin turvonneet, että lääkärikin kauhisteli.
Mut hyvä vaste, ainakin 25 punktioitavaa ellei enemmänkin. Olo on kyllä karmee, turvottaa ja ahdistaa ja tissit tosi kipeet.
Keskiviikkona punktio, mutta tuoresiirtoon ei päästä hyperstimulaatioriskin takia. Ja tällä hetkellä pitää ottaa rauhallisesti, ettei munasarja kierry. Tänään illalla pistän irrotuspiikit.
Toivon että selviin sinne punktioon saakka, ettei tää oo ollu ihan turhaa!
Loppuviikosta biologi soittaa paljonko on hedelmöittynyt ja sit toukokuun alussa varmaan päästään ekaan siirtoon. Eli tän vuoden vauvan haaveet on nyt haudattu lopullisesti.
Toivottavasti te muut häivytte tästä ketjusta sillä aikaa. :D
 
12.3.2018



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lallastiina...........36v.......kp 25/28............yk2 km jlk......luomu
Frangipani..........35v.......kp 19/27..................yk6..........luomu
Atvk87................30v.......kp 11/26.................yk9............g, or
-Lillis-..................30v.......kp 8/31.................yk4............luomu
Minji....................32v.......kp 6/27.................yk8............luomu
franny.................35v.......kp 5/29.................yk4............luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, Abby87


Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina............36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha...........................................15.1.
amaia....................................................15.2.

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Tsemppiä @Frangipani82! Jospa olis tärppi käynyt!

@atvk87 Aika hurja vaste sulla! On varmaan hurjan tukalaa. Harmi että sitä siirtoa joutuu odottelemaan.

Täällä dpo9/10 ja eka hätähousutesti tehty, nega se. Ei ole tässä kierrossa samanlaisia tissioireita kuin viime kierrossa, eikä oikein mitään muitakaan oireita. Lämpöjä olen vähän seuraillut, pe-aamuna ja tänään oli 36.8, tuossa välissä taas 36.6-36.7. Mulla on useimmissa kierroissa ollut tosi tasaisesti 36.6 koko ajan.
 
Mua on alkanut masentaa tää kun ei vauvaa kuulu. Eka puoli vuotta oli helppoa, kun ajatteli, että eihän tässä ole vielä kauaa yritetty. Mutta nyt kun on menossa yk 8, niin alkaa jo miettiä onnistuuko ikinä :cry: Olen lueskellut nyt aika paljon keskusteluja ja blogeja vauvan yrittämisestä ja parempi kun ei olisi lukenut. Ne vaan masensi. Toki siellä on niitä onnellisiakin tarinoita, mutta tuntui, että ne tarinat jäi mieleen, joissa ei koskaan onnistuttu.

Toivottavasti tämä huono fiilis menisi ohi ja saisi taas paremman mielen!
 
Voi @Minji oot ollu sitkee! Haleja. <3
Mulla tuli toi epätoivo jo paljon aiemmin, joskus yk3 tai 4 jo tuntu ihan paskalta. Noi blogit on kyl hankalia, ku ei voi tietää mitä lukee.
Kyllä sullakin kohta helpottaa, kun ovis lähenee ja sit pääset jännäilemään! Ettekö te oo kohta tutkimuksiakin jo aloittamassa?
 
  • Tykkää
Reactions: Minji
Voi kiitos myötätunnosta @atvk87 ! Lohdutti oikeasti tosi paljon <3 Joo, mies menee siihen siemennesteanalyysiin, joten loppuviikosta ollaan vähän viisaampia. Tsemppiä sulle huomiseen punktioon! Oletteko te nyt julkisella vai jollakin yksityisklinikalla?
 
@Minji meillä on menossa "vasta" 6 yk ja mulla epätoivoa on ollut jo pitkään! Toisaalta yritän tsempata itseäni, että vasta tammikuusta alkaen olen bongannut oviksen, gyne ei tammikuussa mitään erikoista löytänyt paitsi pienen polyypin, syödään terveellisesti, liikutaan, ei polteta jne.
Ja tosiaan jos saatte loppuviikosta tulokset niin selviää sitten seuraavat askeleet. Mä ajattelin että jos ei tässä mitään tapahdu niin kesällä menen uudestaan gynelle.
 
hei taustalta...
Meillä on nyt selvitykset tehty polku on ollut kohtuu raskas ja pitkäkin. Henkisesti ajoittain käy todella raskaaksi, etenkin silloin kun joku kertoo iloisesti odottavansa. :cry:
Olemme virallisesti IFV/ICSI jonossa. Jono on noin 3kk. Hoitojen aloitus käynti on toukokuun lopussa. :)Toivotaan, että kierto on siinä vaiheessa silloin, että hoidon voi aloittaa ennen kesäsulkua.

ATVK8
7 otahan iisisti isot riskit on saada jotain ongelmia. Lueskelin tossa just haittavaikutuksista..Meillä on siis sama edessä kesäkuussa tai sitten syksyllä kesälomamme jälkeen.

Voin kommentoida näin kahden ja puolen vuoden jälkeen, että tutkimuksiin kannattaa hakeutua heti kuin mahdollista. Me pitkitettiin kahteen vuoteen ennen kuin hakeuduttiin tutkimuksiin, koska ajateltiin että kyllä se sieltä vielä tulee. No ei tule luomuna. Tai voi siis tulla yhtä varmasti kuin lottovoitto osua kohdalle.:D:p:ROFLMAO: Syyskuussa ne tutkimukset yksityisellä aloitettiin ja nyt ollaan vasta hoitojonossa. Aikaa tässä toisilla kuluu paljonkin. :poop: toisilla voi nopeastikin mennä...

Lallastiina me saatiin kromosomi vastaukset kolmessa viikossa. toivotaan että teidän uudet näytteet onnistuisi. ja vastaukset olisivat normaalit, niin kuin meillä oli.

stemppiä kaikille ja plussa tuulia. Mä meen nyt helpottuneena kohti kevättä. :):)
 
Jep, multa punktioitiin tänään 34 kpl munasoluja.
Hyvät lääkkeet oli, mutta toinen puoli silti tuntui vähän epämukavalta. Pissalla käyminen oli puudutteen jälkeen melko haastavaa ja kivuliasta.
Nyt kotisohvalla lepäilemässä, pari tuntia meni siellä seurannassa.
Mun pitää nyt juoda paljon ja tarkkailla vointia, kun on korkea se ohss-riski.

Hei hienoa @Kicumisu että ootte saanu asioita eteenpäin! Eikö ookin helpottavampi olo, kun tietää miksei todennäköisesti omin avuin onnistu ja on joku viitteellinenkin aikataulu mitä odottaa.
Toivotaan että menee nappiin kierto aikataulun osalta ja kerkeette ennen kesäsulkua! Tsemppiä :)
 
Viimeksi muokattu:
Jep, multa punktioitiin tänään 34 kpl kypsiä munasoluja, vielä jotain pienempiä folleja jäi ja ei kerrottu kuinka paljon oli ylikypsiä.
Aikamoinen saalis siis ja siinä on labralla icsailtavaa! :D
Hyvät lääkkeet oli, mutta toinen puoli silti tuntui vähän epämukavalta. Pissalla käyminen oli puudutteen jälkeen melko haastavaa ja kivuliasta.
Nyt kotisohvalla lepäilemässä, pari tuntia meni siellä seurannassa.
Mun pitää nyt juoda paljon ja tarkkailla vointia, kun on korkea se ohss-riski.

Hei hienoa @Kicumisu että ootte saanu asioita eteenpäin! Eikö ookin helpottavampi olo, kun tietää miksei todennäköisesti omin avuin onnistu ja on joku viitteellinenkin aikataulu mitä odottaa.
Toivotaan että menee nappiin kierto aikataulun osalta ja kerkeette ennen kesäsulkua! Tsemppiä :)
Meillä on tämä ollut jo tiedossa viime syksystä alkaen, silloin ekassa näytteessä oli niin surkeat lukemat ettei mitään rajaa. Nyt on lähinnä lisää tutkittu varmuuden vuoksi. :) Eli varauduttu tähän ollaan jo jonkin aikaa. stemppiä sulle toipumiseen. Ota todella iisisti. .:)
 
Hei @Kicumisu kiva kuulla sinusta! Toivottavasti ne 3 kk nyt kuluisivat nopeasti teillä! @atvk87 Aikamoinen saalis (y)!

Nega testattu taas, en oikein usko että olisi tärpännyt...

Kyllä tähän meidänkin kohta 2,5 vuoteen mahtuu epätoivon ja harmin hetkiä. Mä olen kuitenkin luonnoltani suhteellisen optimistinen, niin en kauhean helposti jää niitä vatvomaan. Mies on nyt jäänyt enempi alamaihin viime km:n jälkeen :(.
 
@atvk87 oho mikä saalis

@Kicumisu paljonko teillä on yrittämistä takana? Kuinka pian menitte tutkimuksiin? Mulle annettiin tammikuussa luonnollinen lääke kierron tasaukseen ja nyt pitäisi muutama kk odottanut toimiiko. Odottavan Aika on pitkä. Erityisesti vauvakuumeilijan!

Tuntuu että lähipiiri on kokonaan raskaana ja vauvauutisia tulvii. Sanoinko miehelle että tehdäänköhän me jotain väärin
 
@atvk87 oho mikä saalis

@Kicumisu paljonko teillä on yrittämistä takana? Kuinka pian menitte tutkimuksiin? Mulle annettiin tammikuussa luonnollinen lääke kierron tasaukseen ja nyt pitäisi muutama kk odottanut toimiiko. Odottavan Aika on pitkä. Erityisesti vauvakuumeilijan!

Tuntuu että lähipiiri on kokonaan raskaana ja vauvauutisia tulvii. Sanoinko miehelle että tehdäänköhän me jotain väärin
Meillä oli yrittämistä takana tasan kaksi vuotta yrittämistä joista vuoden ajan oli ovistiut käytössä. Olisimme voineet hakeutua jo aiemminkin,mut ajattelin et kyllä se sieltä tärppää.
 
Täällä uusi ensikertalainen ilmoittautuu mukaan. Taustalla kymmenisen vuotta hormonaalista ehkäisyä, pillerit jätin pois tammikuussa. Nyt menossa yk2 ja kp27, oviksen ajankohta ei tiedossa mutta kovasti jo piinailen. Eka kierto oli 35 päivää, mutta sehän ei vielä kerro mitään. Tänään ja eilen on ollut etova olo etenkin aamupäivisin, mutta itse luulen sen menevän toiveajattelun piiriin (n)

Helmi30.........30v.....27/?35?......yk2......luomu
 
Moi @Helmi30 ja tervetuloa! Toivottavasti teillä on tärpännyt heti tästä kierrosta. :)
Mullakin eka kierto veny 40 päivään, mut heti tasoittui sen jälkeen.

Mä makoilen vaan ja juon ja pissaan. :D aika matelee.
Niin kuin meillä kaikilla tässä projektissa tuntuis aina välillä olevan! Mä en tiiä onko mulla nyt seuraava sit yrityskierto, tietty me haaveillaan luomuplussasta, mut siirtoa ei tehdä seuraavaan kiertoon. Ja ei mulle tuu ens kiertoon mitään lääkkeitä, niin en tiedä miten tota pitäis muokata. Laittaako luomun tai lääkkeiden tilalle "icsi" tai "icsi & pas", mitä mieltä oot @Lallastiina?
Tsemppiä itse kullekin. <3
 
Miehen siemennesteanalyysin alustavien tulosten mukaan sperma oli normaalia :) Lääkäri suositteli, että jatketaan vaan yritystä. Jos ei vuoden kohdalla ole vielä raskaana, niin sitten jatkotutkimuksiin. Päätettiin miehen kanssa, että nyt vaan jatketaan yrittämistä ja kesällä sitten yhteys julkiseen puoleen, jos ei ole tärpännyt sitä ennen. Nyt menossa kp 10. Ovistikuttelun ajattelin aloittaa huomenna tai ylihuomenna. Viime kierrossa hymynaama tuli kp 12 ja edellisessä kp 14. Mulla on vaan neljä digitestiä jäljellä, niin en halua aloittaa liian aikaisin tikuttamista.

@Kicumisu Tehtiinkö sulle jo aukiolotutkimus? Muistelen, että olit siihen jossain kohtaa menossa. Millainen se oli? Toivottavasti pääsette aloittamaan hoidot ennen kesää!

@atvk87 Saatiinpa monta munasolua!
 
@Minji aukiolotutkimus tehtiin maanantaina ja mun kohdalla se oli helppo ja nopeasti tehty. Sekä putket oli auki. Kipua ei tuntunut ollenkaan. :) Ja en edes oikeastaan huomannut mitään erityistä kun lääkäri sitä teki. Ainoa mikä tuntui vähän ikävältä oli katetrin laittaminen kohdun suulle, tuntui painetta. Lyhyen aikaa. Tutkimuksena se ei mun mielestä eronnut ultraamisesta juurikaan. :) Mutta toisilla se voi sattua paljonkin.
 
Tervetuloa @Helmi30 ! Minji, (y) hyvistä uutisista, toivottavasti tulee plussa eikä tarvi tutkia enempiä! Ai juu @atvk87 Juu hyvä idea, laitetaan vaan noin!

Menkkoja odotellessa... Testit negaa, ja eilen ja tänään on aamulämmöt olleet jo alemmat. Maha "murisee" hassusti jatkuvasti.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos @Lallastiina ja @atvk87 !

Tein eilen herkän testin ja puhdas nega. Tänään kp 30/ehkä 35 ja mahdollisesti menkkakipuja - en tiedä kun niitä ei ole pillereiden aikana ollut lainkaan. Tilasin netistä ovistestejä ja odottelen uuden kierron alkua lähipäivinä. Tämä kierto oli sairastelujen vuoksi vähän heikkoa yritystä, kp 14 jälkeen ei ole ollut petipuuhia joten onnistuminen olis vaatinut aikaista ovista enkä usko, että niin on käynyt - ja jos taas olis tärpännyt noin aikaisessa kierron vaiheessa, olisi herkässä testissä eilen jo todennäköisesti jotain hailua näkynyt. Eli yk3:sta odotellen.
 
Aloitin tänään ovistestailut ja tuli heti hymynaama (kp 12). Optimaalisesti ajoittui testailut, kun ei mennyt kuin yksi testi tässä kierrossa :D Molemmat ollaan viikonloppu kotona, joten hyvin päästään onneksi hyödyntämään ovis.

@Lallastiina No höh :(

@Helmi30 Tervetuloa, kiva saada lisää porukkaa tänne!
 
19.3.2018



***Jos haluat lisätä tietosi listaan tai muuttaa niitä, merkkaa tiedot omaan viestiin punaisella, kiitos!***

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Helmi30.............30v........kp 32/?35?..............yk2..........luomu
Atvk87................30v.......kp 18/26.................yk9...........g, or
-Lillis-..................30v.......kp 15/31.................yk4...........luomu
Minji....................32v.......kp 13/27.................yk8...........luomu
franny.................35v.......kp 12/29.................yk4...........luomu
Lallastiina...........36v.......kp 3/28............yk3 km jlk........lu
Frangipani82......35v.......kp 1/27..................yk7............luomu


Lääkkeet/hoidot:
c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, irr=irrotuspiikki, lu=luget/lutinus/progesteroni, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran, inssi, icsi, pas, etc.

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Shuubiduu, _kiki_, Ihanapa, histamiinihepo, Tilliina, kissaliikeri, Abby87


Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18..........7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17..........7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…......19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2..............6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13...........10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12...........14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8.........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5.............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6...........11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2...........18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10...........1.8. luomu
Suziella...............35v........yk1.............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9.............1.9. lz+b+pr+t
Vesinokkaeläin....31v........yk2............10.9. luomu
nenni26...............30v........yk3............5.12. luomu

Plussanneet 2018 ja plussauspäivät:
Lallastiina............36v......yk8 (tm jlk)....9.1. luget (km)
Genmaicha...........................................15.1.
amaia....................................................15.2.

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
@Helmi30 tervetuloa mukaan!

Tässä kierrossa oli vaikka mitä oireita. Rinnat oli yli viikon turvoksissa ja muhkuraiset ja kuinka ollakaan kp26 muuttui kp1. Jos kierrot pysyy näin lyhyinä niin menen ehkäpä jo aiemmin gynelle. Lääkkeiden joiden piti tasata kiertoa ovat nyt viime kaksi kiertoa lyhentäneet 27 päivästä 23 & 25. Eli yk 7 :(

Toivottavasti muilla parempi onni!
 

Yhteistyössä