*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Tää kyylä tuli heti katsastaan TarinaMariannan kuulumiset.. =)
Ja wautsi wau, mitä täältä sainkaan lukea..
Varovaiset Onnittelut haaleasta plussasta :heart:
Siitä se vähitellen lähtee vahvistumaan :)

Mun/meidän vauva yritys alkoi (luonnollisesti) siitä, kun jätettiin ehkäsy pois ja sitten 5kk päästä siitä otettiin avuksi o tikut ja sen jälkeen on 4 kertaa plussattu, tikutetuissa ja tikuttamattomissa kierroissa, eli vähän on tuo tikkujenkin käyttö vaihdellut..

Nää vauva projekti asiat on kuitenkin jokaisen oma asia kaikinpuolin ja jokaisella pariskunnalla on varmasti omat tyylinsä tän asian suhteen toimia.
Toiset "tahkoo" ihan relax -meiningillä, toiset ottaa heti varmanpäälle ja ottaa tikut käyttöön ja toisilla joku terveydellinen syy käyttää testejä, että tietää missä kohti kierto puksuttaa eteenpäin yms. =)
Varmasti jokainen tietää mikä on se itselle paras tapa/tyyli päästä siihen ihanaan lopulliseen tulokseen :heart:
Ja se että, jos ei luomusti onnistuta, on sekin jokaisen parin oma asia, miten jatkaa siitä eteenpäin. Toiset jatkaa hoidoilla, toisille adoptio tuntuu paremmalta ajatukselta.
Omalla kohdallani on ensisijaisesti tärkeetä, että vaavi on 100% oma ja siitä lähdetään. Mutta jos tarve vaatisi, ei lahja munasolut tai siittiöit olisi pois suljettu. Adoptiossa meillä taitaiskin sitten jo ikä tulla vastaan ja meilläkin se olisi kotimaan adoptio, joissa ihan älyttömät jonot..
Ja nythän siis tarkoitus ei ollut vastata kaikkien kuumeilijoiden puolesta, jotenka mielipiteitä kehiin vaan =)

Nyt vielä kerran:
Hauskaa ja turvallista Vuoden vaihdetta ja muistakaa turvalasit, jos paukuttelette :D
 
Mä kans lasken yrityksen alkaneeksi siitä kun jättää ehkäisyn pois. Eikä meilläkään ennen keskenmenoa tikuteltu oviksia, mutta just se, että kun kroppa on ihan sekaisin, kierrot venyy miten sattuu eikä tiedä tapahtuuko edes mitään, niin senpä takia minäkin olen nyt tikutellut ja mittaillut aamulämpöjä. Onneksi tässä kierrossa ovulaatio tapahtui, jospa se kroppa nyt olisi toennut keskenmenosta :) Ja jos parisuhteessa ei ole niin vilkas seksielämä, niin kyllä mä ymmärrän ihan hyvin, että haluaa tikuttaa ovista ja yrittää osuttaa sen viikon yhden seksikerran mahdollisimman sopivasti jos kerran lapsi on hartaissa toiveissa. Kukin tyylillään niin kuin parhaaksi näkee :)

Täällä kp1, hiphei :( Vähän sellainen olo, että tekisi mieli heittää hanskat tiskiin, mutta jospa me aloitettaisiin vuosi 2013 heti tammikuun plussakuulla, pakkohan niitä plussia on tulla tähänkin pinoon. TarinaMarianna aloittaa heti huomenna tai ylihuomenna testaamalla sen vahvan plussan, selvästi siellä joku yrittää kiinnittyä, kovasti tarrasukkia matkaan!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: TarinaMarianna
Hiisi ja miss_piggy juu ei, vain luuserit luovuttaa!! Ja te ette todellakaan kuulu kyseiseen porukkaan =)
Kyllä sieltä pysyvät plussat on meille kaikille tulossa, tavalla tai toisella, uskokaa mua, olen teitä vähän vanhempi, joten vanhemman viisaudella uskallan teille näin luvata.. :D

TarinaMarianna kävin vilkasemassa sun testiä tuolta himotestaajista ja komia plussa on, tai siis ainakin mun mielestä voi jo tuota "haamua" plussaksi sanoa :)
 
TarinaMariannalle hurjasti onnea!!! :heart: Aivan mahtava uutinen näin vuoden loppuun!

Mä taidan olla luuseri ja luovuttaa. Mulla nimittäin tuhruttaa!! :'( Mulla ei oo ikinä ollut mitään välivuotoja, mut nyt on vasta vajaa viikko oviksesta ja tumman ruskeaa tulee... Ja alavatsassa on ollu oviksesta asti järkyttävä paineen tunne. Kävelykin on sattunut. Nyt se on hellittänyt, mut tuhru tuli tilalle. Kaivoin jo epätoivoissani pillerireseptin esille... Mä en jaksa!! Tekis mieli vetästä perseet olalle!
 
  • Tykkää
Reactions: TarinaMarianna
miss_piggy
Kirpukka:hug:
Älä luovuta, et kyllä mitään pillereitä ala käyttämään!
Ootko käynyt lääkärillä tutkimuksissa koskaan/milloin viimeksi? Vai haluatteko ihan ilman mitään apuja yrittää? Sori jos oot kertonu enkä muista, välillä tänne tulee tekstiä niin paljon, ettei ehdi kaikkea ihan täysin sisäistää.

Omaa napaa: Eilen kp 26 sain kirkuvan punaisen plussan ovistestiin, ja mahaa nippaili koko päivän. Eli taisi olla sitä itseään ekan kerran aikoihin, ja uskon että 6kk:n terolutien aikana en ovuloinut kertaakaan :)
 
Kirpukka et säkään ole mikään luuseri!! Sulla on vaan tosi huonot fiilikset tuosta tuhruilusta ja siitä, kun tuntuu että ei onnistu sitten millään..
Meissä jokaisessa (ainakin mussa) asuu varmasti aina silloin tällöin sellanen luuseri, kun tuntuu, että kaikki tähän vauva juttuun liityvät asiat menee päin p**settä. Kroppa sekoilee, oviksen hyödyntäminen ei onnistu, ovista ei bongaa tai tietää jo hyvissä ajoin että menkat sieltä taas pamahtaa paikalle, ja onhan noita kaikkee.
Niin kyllähän se tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Mutta jotenkin sieltä suosta aina on noustu ja jatkossakin noustaan, eikös vaan?
Toivottavasti Kirpukka sun mieli paranee taas ja voit nakkaa se pilleri reseptin huisin hemmettiin ja voi rennosti hyvillä mielin jatkaa vauva kuumeilua :heart:

:attn: Voi muuten sit huomauttaa, jos tää mun lässytys häiritsee, kun välillä nää mun tekstit vaikuttaa sellaselta, kun lapsille puhuisin, mutta tarkoitus on siis vaan saada oloa paremmaksi :saint:

miss_piggy siis mähän en tiedä miten tuo pco tarkalleen vaikuttaa ovikseen, (varmasti olet sen selittänytkin mutta en nyt muista :ashamed:) mutta kun tuo sun kierto on nyt tossa vaiheessa, ja kun o testi vasta nyt kirkuu plussaa, niin olisko tärppi kuitenkin mahdollisesti tapahtunut..?? =) Toki, itsehän kroppasi ja sen tuntemukset parhaiden tiedät ja tunnet.. Tuli vaan tällanen ajatus mieleen :D

Rentoa Pyhäpäivää leidit :flower:
 
miss_piggy
Dazzler:Nuo mun r-testit ei oo kyllä näyttäny muutaku negaa, mutta voihan sitä vielä varmuudeks testailla :D

Niin siis pco:han on just siitä pirullinen, että se saattaa syystä tai toisesta näyttää vaikka ovistesteissä plussaa läpi kierron.

Ja nää millä nyt pongasin sen oviksen, oli sellasia testejä, että ku oon niillä tikutellu kp 12 alkaen, niin en oo saanu muutaku haamulaista, ja nyt sitte kahtena päivänä plussaa. Ja sitte taas toisen merkkinen testi näytti siitä alkukierrosta plussaa lähes päivittäin.

Eli pco on tosi pirullinen ku ei noihin ovistesteihin oikein oo luottamista, siks pitääki vaan koittaa peuhata läpi kierron silleen ihan varmuuden vuoks :LOL: Mutta eilen kyllä oli sellasia tuntemuksia, että luulis olleen ovis.
Mullahan kierto oli nuorempana eli noin 10 vuotta sitte ennen ku alotin pilleritki aina vähintään 38 päivää, joten eiköhän se veny taas samanlaiseks.
 
Kiitos Dazzler ja Miss Piggy lohdutuksista ja tsempeistä! :) Kyllä niin masentunut olo on, mutta kyllä tästä taas varmaan noustaan, teidän kaikkien ihanien ystävien tuella!

Varasin perjantaiksi gyneajan, taas kerran! Ihan nolottaa taas mennä, mut haluan nyt jotain tietoa siitä, mistä tämmöinen tuhruttelu johtuu. Viimeksi pari kuukautta sitten mulla tuhrutti pari päivää menkkojen jälkeen ja sain silloin terolut-reseptin. Sitä oon vähän ihmetellyt, että eiks teroja yleensä syödä loppukierron tuhruiluun? Mulla ei oo ikinä koko elämäni aikana tuhrutellut tai tullut mitään välivuotoja, lukuunottamatta tietty sitä km:n jälkeistä aikaa, jolloin tuhrutti kauankin. Mut just tuntui kroppa jotenkin alkaneen normalisoitua, niin johan taas keksi uuden pirulaisen mun riesaksi. Mä haluaisin päästä johonkin keltarauhaskokeeseen, ennen kuin aloitan mitään hormoneja syödä. Katotaan, mitä gyne on mieltä...
 
Mä kävin gynellä, ja kohdussa on tulehdus. Sain antibiootit ja ohjeen pitää kuukauden tauko yrityksessä. Se tosin tulee ihan luonnostaan, kun miehen pitää vielä lähteä hetkeks ulkomaan reissulle.

TarinaMarianna, onnea! Ihania uutisia :)

Ja tsemppiä kaikille muille :)
 
Voi kurjuus Milk@, että tommoisen sulle lykkäs... :( Hyvä kuitenkin, että menit gynelle ja sait antibiootit. Nyt rupesin tietty heti miettimään, että jos mulla on sama vaiva... Alavatsakipuja mullakin oli ja nyt tää vuoto. No ehkä olen perjantain jälkeen viisaampi. Nyt tuhruttelu on taas tosi vähäistä.

Tää netti on kyllä hyvä paikka, mut samalla pelottava!! Kun oireiden perusteella googlaa, löytyy vaikka mitä vaivaa itseltä :LOL:
 
Onnittelut TarinaMariannalle!

Minäkin lasken yrityksen alkaneen siitä, kun ehkäisy jätettiin pois. Mies taas laskee siitä, kun on alettu tikuttelemaan ovista. Ja välillä saadaan siitä oikein sanaharkkaa aikaiseksi :rolleyes:

Hiisin ja Kirpukan luovutusfiilikset tuntuvat kovin tutuilta :( Sitä on jo reilun vuoden olleet ajatukset niin täysillä tässä yritys-vuoristoradassa, että voisi olla tarpeen ottaa vähän etäisyyttä. Mutta sitten taas tuo ikä ei oikein anna ottaa mitään väliaikoja...

Milk@ Hyvä, että sait lääkkeet, toivottavasti pääsette tositoimiin taas, kun mies palaa reissusta :)

Tsemppia ja voimia kaikille! :heart: Kyllä tämä viestiketju vielä tyhjennetään ;)
 
Minäkin kävin katsomassa TarinaMariannan plussan, kyllähän tuo on jo ihan selvä eikä mikään haamu! Paljon onnea ja edelleen niitä tarrasukkia, jee!! :heart:

miss_piggylle ovisonnittelut, on se vaan kiva tunne kun se löytyy! Nyt vaan sitten toivotaan sitä toistakin plussaa! :)

Kirpukalle tsempitystä ja voimia! :hug: Elä mieti pillereitä, käyt lääkärillä tsekkaamassa tilanteen, niin eiköhän sieltä saa taas selvyyttä tilanteeseen ja valoa tunnelin päähän :) Kyllä tää nyt koettelee, mutta kyllä me tämän vuoden 2013 aikana plussataan koko porukka!!

Höh Milk@, pahoittelut tulehduksesta, mutta onneksi tosiaan sait antibiootit ja sattui taukokin parhaaseen mahdolliseen aikaan. Sitten kun saat miehen taas takaisin, niin pääsette jatkamaan :)

Pitäiskö meidänkin aloittaa uuden vuoden kunniaksi ihan uusi pino, alkaa olla jo aika monta sivua tässä?

).( Oliskohan täällä ollut kemiallinen, yleensä ei ole mitenkään erityisen runsaat menkat, mutta nyt ei tahdo siteet riittää ollenkaan, koko ajan saa vaihtaa ja silti meinaa tulla yli.
 
  • Tykkää
Reactions: TarinaMarianna
Tulinpa kurkkaamaan vanhaa ketjua toivoen, että täältä olisi kaikki pyyhitty jo Odottavien puolelle. Harmillisin lyhykäinen on plussanneiden lista, toivon sille muutosta tosi pian! Kauheasti ei enää tuttuja nimiä ole, mutta silti tsemppaan teitä kaikkia ihan yhtä lailla ^^

Itse siirryin taustalle keväällä kun reilu vuoden tuloksettoman yrityksen jälkeen lapsettomuuslääkärikäynnillä löytyi 'jotain pallukoita' vasemman munasarjan kohdalta ja long story short, vaikka kaikki hormoniarvot ja miehen näytteet yms oli kunnossa, laparoskopiassa poistettiin molemmat munajohtimet. Aikamoinen isku vasten kasvoja ja koko yritystouhulta meni pohja sitten, vaikka leikkaava lääkäri toki siinä heräämössä muisti mainita että parin kuukauden päästä pääsee jo koeputkihedelmöityshoitoja aloittelemaan : / siinä lääketokkurassa itkua tuhertaen sain jotain 'kiitti tiedosta' tokaistua sille.
Mutta eipä ole kyllä hoidot yhtään sen lähempänä ajatuksissa vieläkään. Ehkä se elämän epäreiluus ei vaan mene kurkusta alas. Tiedän että varmasti kauheaa on valittaa tästä koska kuitenkin jokin mahdollisuus vielä on, mutta tuntuu että vauvahaaveet vaan on kadonneet kauemmas ja kauemmas mielessä mitä pidemmälle aika menee.

Sori avautuminen näin puun takaa. Toivotan kaikille hurjaa yhteistsemppiä ja mahtavaa plussarikasta uutta vuotta <3 Älkää luovuttako likat!
 
miss_piggy
Mandala:Voin kuvitella jos olisin ite tossa tilanteessa, että tuntuis varmaan samalta.... Mutta toivottavasti vielä joku päivä teillekin se nyytti tulee keinolla tai toisella, ja se koeputkihedelmöityshän on tosi hyvä juttu teidän kannalta :)
 
Kiitos Mandala että kävit meitä täällä tsempittämässä! :) Ja huh, hurjan kuuloinen kertomus, olen todella pahoillani :( Voimia tulevaan, mihin ratkaisuun sitten päädyttekin :hug:

Tein meille nyt ihan uuden pinon, tämän vuoden lopussa meidän kaikkien nimet löytyy sitten sieltä plussaneista, eiks je! :) Joko TarinaMariannan saa siirtää plussanneisiin? Saat kunnian aloittaa meidän plussavuoden! :)
 
Mandala, kiva kuulla susta vaikkei olekaan erityisen hyviä uutisia. Ehkä joskus koeputkihedelmöitys ei tunnu niin vieraalta ajatukselta.
Itselläni ajatus hoitojen aloittamisesta on myös vielä aika vieras. Meinasin alkaa syödä clomeja ja hakeutua inssiin jo syksyllä mutta siirsin koko jutun alkuvuodelle ja nyt sitä tässä ollaan... mietin taas, että pitäiskö kuitenkin "luomuna" yrittää vielä vähän aikaa.
Käyn toista kiertoa akupunktiossa ja toiveet on korkealla. Toisaalta tiedän, etten voi ikuisesti siirtää inssiä.

Onnea TarinaMariannalle ja hyvää uutta vuotta kaikille!
 

Yhteistyössä