3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Minä toteutan (valitettavasti) kahta ässää melkein päivittäin että johan se olis syntyny jos ne auttais :LOL: Kolmas ässä vähän työn alla kun viime viikolla tuntu et jonkun pää tunkee siellä niin kovin ja nyt limakalvot on niin kuivat että vähän vuotavat.. mutta ostinpa liukuvoidetta jota varmaan synnytyksen jälkeenkin tarvitaan. No se siitä.
Kyllä se siivous täällä ainakin saa supistelut uudelle levelille :D
 
Miu, olisi varmasti ollut ihana jouluna kertoa, harmi jos saatte ultra-ajan vasta sen jälkeen. Mutta toisaalta, yhtä ihana uutinenhan se on kertomisajankohdasta riippumatta :) Mulla ei ole ollut doppleria, jossain vaiheessa olisin ehkä kaivannut, mutta en sitten raaskinut sijoittaa sellaiseen kuitenkaan.

Piinamiina, toivottavasti pääset viikonlopuksi kotiin!

Nipsunen, toihan kuulostaa jo aika lupaavalta! :barefoot: Ja hienoa että teillä on hankinnat noin hyvällä mallilla, itse epäilen että meillä on varmaan synnärille lähtiessä vielä puolet jutuista hankkimatta, kun ollaan miehen kanssa molemmat niin hajamielisiä :D Muistaisin lukeneeni jostain, että vadelmanlehtitee voisi auttaa synnytyksen käyntiin, tämä siis myös Poppielle, jos sielläkään ei ässät tuota tulosta. ;)

Täällä on maha yhtäkkiä ihan hillittömän esillä, hassua kun jo monta viikkoa sitten olin sitä mieltä, että on ihan selkeä vauvamasu, ja nyt se vasta oikeasti onkin. :LOL::eek: Vaikka voihan tässä olla myös jonkin verran lomakiloja, ei ole nyt tullut katsottua syömisiä ihan niin tarkkaan. :oops:

fabula 19+4
 
Onnittelut miu84:lle ja tervetuloa mukaan! Meillä ei ollut doppleria hankittuna, enkä kyllä kokenut sitä kaipaavani myöskään. Harmi tosiaan, jos ei ennen joulua ehdi tulla ekaa ultraa, mutta kyllä ne vauvauutiset lähipiiriä onneksi ilahduttaa, oli päivä mikä tahansa.
Nipsunen - mä vähän aikaa sitten vein miehen kauppareissulla melkein kädestä pitäen katsomaan hyllystä, mistä ne rintakumit ym. löytyy, jos tulee tarvis. Ja ajattelin vielä toistaa käynnin ;) josko menis sitten perille.
Poppiella alkaa vähiin käydä odotus, ennenkuin päättyy! Tsemppiä viimeisiin päiviin!
Ja toivottavasti piinamiinalla kaikki niin hyvin kuin voi olla! Aika varmasti matelee.. Mutta jokainen päivä on kotiin päin. Ja kiva, että näit tytön kasvot!

Omassa voinnissa ei mitään uutta. Odottelen kovasti maanantain neuvolaa, johan tässä on viis viikkoa ollut edellisestä käynnistä. Tänään on ollut vähän pitkäveteinen päivä, valvoin kolmesta yli viiteen, ja sitten heräsin taas seiskan aikoja. Mies menee töistä suoraan pikkujouluihin, niin pyörin täällä sitten koko pitkän päivän täysin itsekseni. :sleep:
 
Vadelmanlehtiteestä olenkin kuullut. Voi olla, ettei sitä tarvita; on supistellut kipeästi ja säännöllisesti tuntikausia, tosin hyvin pärjää vielä kotona. Tosi jännittävää, hurjaa ja jotenkin olen ihan fiiliksissä, innoissani, että edes jotakin tapahtuu :love: Katsotaan mihin homma etenee ja kiitos tsempeistä :geek: Vielähän homma voi lopahtaakin mutta tällä hetkellä, vielä ainakin, aika positiivinen fiilis!

Poppie ja poika 40+1
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Oho, wau poppie :)
Varmana jännät paikat!

Tilasin sen dopplerin, jos saan sillä kivasti sykkeen ennen joulua näkyviin niin uskallan kertoa uutiset. Onhan se jo varhaisultrassa paikka oikeaksi todettu. Saa riittää mulle :)
 
Nyt alkoi jänskätä Poppien puolesta :X3: Iik! Toivottavasti saadaan pian hyviä uutisia.
Miu, ei sitten pelästytä vaikka vielä ei kuuluisi dopplerilla mitään (y) Pidän sinulle kuitenkin peukut pystyssä, niin pääset kertomaan.
Täällä mentiin yö panadolin voimin kun iski kauhia alaselän jomotus illalla. Ehkä se jotain valmistelee tuolla alhaalla...

Nipsunen 38+4
 
No niinpä tietysti tyssäsivät tyystin ja kotona ollaan edelleen ilman supisteluja :devil::mad: No mutta ei tässä nyt ikuisuutta enää mene :)
Ties vaikka Nipsunen pääsisit hommiin ennen minua (y)

Kärsimätön Poppie ja poika 40+2
 
Musicro, toi vauvatarvikehyllyn esittely kädestä pitäen onkin hyvä vinkki, täytyy varmaan myöhemmin tehdä sama omalle miehelle :LOL:
Miu, toivotaan että saat sydänäänet kuulumaan :) Itse kerroin lähimmille ihmisille jo varhaisultran jälkeen, töissä jne. sitten vasta myöhemmin.
Voi höh, Poppie, mäkin tulin tänne toiveikkaana lukemaan, olisiko jo tullut vauvauutisia. Toivottavasti alkaisi pian tapahtua, tsemppiä odotteluun! (y)
Nipsunen, jospa jomottelu kuitenkin oli merkki jostakin :) Toivottavasti kivut eivät ylly pahoiksi.

Missä vaiheessa aloitte muuten tuntea liikkeitä mahan päältä? Olen vauvan mylläyshetkinä yrittänyt tunnustella, mutta en vielä ole onnistunut. Toisaalta liikkeet ovatkin vielä niin lyhytaikaisia ja epäsäännöllisiä, ettei varmaan ole mikään ihme, ettei niitä tunnu ulkopuolelle.

fabula 19+5
 
Kiitos toivotuksista ja varoituksista, lupaan olla panikoimatta jos ei heti sykkeitä löydy :)

Tätä lasta on nyt niin kauan tehty etten halua antaa turhaa toivoa omille vanhemmilleni jotka odottavat niin kovin ensimmäistä lastenlastaan... Olisi jotenkin helpompi ilmoittaa huonotkin uutiset ilman sitä että olisivat edes hyviä kuullutkaan. Eivät si ainakaan ole suotta oottaneet ja jännänneet. (niinkun itse)

Kai se kohdunulkoinen täällä vaan vielä mielessä kummittelee ja nyt kun ei sitä tarvi enää murehtia niin murehdin keskenmenoja ym :D
Jotain nyt pitää aina murehtia kumminkin....

Vähän kade olen teille jotka jo viimemetrejä löntystää... (eiks niitä pikemminkin löntystetä :D ?)
 
Kyllä miu löntystän :LOL: Mies kehtaa viel nauraa miun vaappumiselle. Minä uskon että sinun matkalainen on tullu kyytiin jäädäkseen. Päivä päivältä oot varmemmilla vesillä, mut joo eibse panikointi lopu.
Fabula, toivon myös et jotain pehmenemistä tai muuta tuolla tapahtuu. Varmaan meni mulla sinne 20-21 viikoille kun tuntu liikkeet silleen kättä vasten että olin varma ja mieskin tunsi ekat. Saatto sitä ennenkin jotain muljaisuja olla mutta sit aina mietin et olikahan se vaan vatsan plörinöitä. Hitsi ku ei tullu pidettyä mitää kirjaa niin ei ihan viikolleen muista.
 
Mie pääsin tänään kotiin! Olin jo henkisesti varautunut siihen, että joku menee vielä pahasti pieleen. 2 vrk:n täyslevossa kohdunkaula oli kuitenkin vähän jopa pidentynyt! En tiedä, miten jaksan viimeiset 2 kk, ei näytä nuo viimeiset päivääkään olevan kovin helppoja.

Reilun viikon päästä miulla on aika pelkopolille, jossa toivottavasti tehdään päätös suunnitellusta sektiosta. Se tarkoittaisi sitä, että viimeistään helmikuun ekoina päivinä meillä on vauva sylissä.

Ja Miulle tsemppiä piinailuihin! Sie olet raskaana ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. :)

Piinamiina 30+5
 
Kiva kuulla piinamiina että pääsit kotiin! Toivottavasti nyt kaikki menee loppuun asti hyvin (y) Onko suunniteltu sektio semmoinen mitä et olisi tahtonut, vai millä mielellä siitä? Ite en oo sektiota osannu aatella jotenkin todennäkösenä, mut voihan sitten synnytyksessä tapahtua mitä vaan. Sekin varmaan tuntuu jännältä että on tiedossa päivä, jolloin viimeistään kaikki tapahtuu!

Nipsunen 38+5
 
Kyllä on turhauttavaa (n) Supistelee ns. koko ajan muttei näissä ole tarpeeksi potkua (lue: kipua). Ja tätähän voi jatkua päiväkausia :unsure:
Voi kun olisikin jotain kikkoja, ei auta kuin odotella :sneaky:

Kiva Piinamiina, että pääsit kotiin.

Poppie ja poika 40+3
 
Suunniteltu sektio on oma toive. Syynä endometrioosin ja useiden leikkausten aiheuttamat kiinnikkeet emättimessä, suoliston alaosassa ja oikeastaan koko lantiossa. Kivusta selviää lääkityksellä, mutta kehon sisäiset repeämät pelottaa hurjasti. Niistä kun ei kukaan tiedä, missä ne on ja miten joustavia ne on. Ne vaan kipuilee jo nyt ja aiheuttaa osittaisia kivuliaita supistuksia.

Kotona on muuten ihanaa olla!
 
Nipsunen, ehkä täälläkin sitten lähiviikkoina alkaa tuntua. :) Olen näistä mahan sisäisistäkin liikkeistä välillä vähän kahden vaiheilla, että onko ne vaan jotain vatsan omaa möyrintää.. :LOL:
Jännitän täällä teidän loppuvaiheessa olevien puolesta/mukana :X3:Toivottavasti ei enää kovin montaa päivää tarvitsisi odotella, Poppie!
Hienoa, että pääsit kotiin Piinamiina! :) Rauhoitti kovasti munkin mieltä tuo kommentti "kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan", kun lähestyvä rakenneultra alkaa jännittää.

Mullakin on aika todennäköistä, että tiedän "tapahtumapäivän" jo etukäteen, koska useimmilla ykköstyypin diabeetikoilla synnytys käynnistetään suunnitellusti jo ennen laskettua aikaa. Myös sektioon päätyminen on ainakin tilastollisesti todennäköisempää, mutta en vielä ole sitä sen isommin miettinyt.

fabula 19+6
 
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
fabula - Mulla tuntui ekat liikkeet selvästi 22+5, mutta sillon tuntui jo samantien myös miehen käteen. Että malttia vaan :) Mulla on istukka etuseinässä, niin se niitä liikkeitä melko pitkään blokkasi. Eikä kyllä sitten ollut enää mitään "kuplintaa" tms, vaan armotonta monotusta suoraan. :LOL:

Onpas kiva kuulla, että olet päässyt kotiin piinamiina! Kotona on kuitenkin aina kivempi lepäillä, kuin sairaalassa.

Mites Poppie, meille raskausjoogakurssilla puhuttiin akupisteiden painelusta myös yhtenä keinona edistää synnytyksen käynnistymistä. Olikohan nilkan seudulla ja peukalon ja etusormen välissä muistaakseni pisteitä.
 
  • Tykkää
Reactions: fabula
Nyt vasta alkaa uppoamaan tajuntaan, että oikeasti on vain muutama viikko jäljellä! Ei sillä, yhtäjaksoinen pitkä uni tuntuu olevan vain pelkkää haavetta. 2-3 tuntia kerrallaan, sit maha vetää taas johonkin suuntaan. Ja vähän väliä tekee mieli syödä jotain. Välipaloja menee ainakin enemmän kuin ennen ja ruoan annoskokokin on kasvanut. Siitä nyt haluaisin kuitenkin pitää huolen, että tää saisi riittävästi ravintoa ja elopainoa vahvistuakseen ja selvitäkseen mukavammin kohdun ulkopuolella.

Piinamiina 31+0
 
Täällä herättiin ku pöksyt kastu. :eek: Veren sekaista lapsivettä. Veri pelästytti, mutta synnärillä sanoivat että ei hätää jos ei ihan nyt kuukautisia runsaammin verestä. Nyt lurahtelee vaaleanpunaista ja suoli tyhjenee. Illan suussa sitten käyrille jos ei supistukset muutu kovin kivuliaiksi. Voin sanoa että jännittää ja panikoittaa vietävästi :barefoot:. Onneks mies on vielä viilipyttynä. Katsotaan mitä tapahtuu. Hyvää itsenäisyyspäivää.

Nipsunen 39
 
Onnea matkaan, Nipsunen!

Täälläkin alkoi yöllä supistelemaan sen verran, etten taida liikkua sängystäkään muualle kuin vessaan koko päivänä. Tän päivän suurin tavoite on päästä huomiseen yhtenä kappaleena. Ja huomenna taas sama tavoite. Siitä mennään päivä kerrallaan vielä noin 7 viikkoa, sit voin antaa mennä.

Kuuntelin yöllä ihanaa hypnosynnytysmeditaatiota. Se rauhoitti ja rentoutti ihanasti. Aion käyttää sitä loppuraskauden ajan ja synnytyksessäkin. Onhan rentoudesta hyötyä sektiossakin. :)

Piinamiina 31+1
 

Yhteistyössä