3-kymppiset ensimmäistä odottavat

Tilulilu: Mietinkin eilen, että jokohan siellä on käynnistelty. Kohta se on edessä. Tsemppiä ja onnea matkaan! <3

Onkohan olemassa muuten ketju sitten pikkuvauvojen yli 30v. mammoille, joilla siis esikoinen? Ois kiva aikanaan siellä sitten vauva-asioita jutella. Ja te, joilla h-hetki piakkoin käsillä, älkää kokonaan meitä perässätulijoita unohtako. ;) Kuulumisia kaivataan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL.
Tilulilu, täälläkin ollaan peukut pystyssä! Mahtavaa! Ja Raida, onpa kiva, että ei tarvitse enää miettiä tuota vauvan painoa! Hienoa, että pääsit ultraan.

Täällä vauva ilmeisesti kasvaa tasaisen mukavasti. Oma paino tosin on vähän alhaalla, ja siitä juteltiin eilen neuvolassa. Johtuu siitä pitkästä pahoinvoinnista, ja oma olohan on kyllä sellainen, että tunnen todella olevani raskaana... No, tänään ajattelin sitten syödä mahan täyteen jätskiä, kun kerran luvan kanssa saa herkutella :LOL:

Ummetus on välillä pistäytynyt täälläkin, mutta enimmäkseen on selvitty ilman, vaikka kyllähän tuo vatsan toiminta on selkeästi hidastunut. Olen koittanut vedellä paljon marjoja, hedelmiä ja muuta sellaista. Rautalisäkään ei ole ollut täällä sotkemassa kuvioita - eilen oli hemoglobiini vieläkin 120. Se onkin sitten mysteeri, mistä tämä vetämätön olo oikein johtuu. No, raskaus kai selittää monta asiaa ;)

Tuota kivunlievitystä olen tosiaan myös miettinyt, ja Jeniferin ja Tilulilun kanssa olen samoilla linjoilla, eli tänne vaan :LOL: Paitsi tosiaan ne aqua-rakkulat. Ihan periaatteesta vastustan ajatusta siitä, että kipua "lievitetään" toisella kivulla, sehän siinä tosiaan on ideana.

Minervan 30+3
 
Tilulilulle hirmusesti onnea matkaan! (y) Täällä ollaan upottu myös rattaiden loppumattomaan suohon. Meillä koira vie paksista mielellään vaikka koko tilan, mutta joutuu nyt ahtamaan ruhonsa pienempään tilaan. Yhdistelmät helposti kokoon menevällä rungolla hakusessa, cresent classicit, emmaljungan citycrossit ja liian kalliit britax smilet kärjessä tällähetkellä. Kesälomat alkaa olemaan tässä ja töihin pitäis vääntäytyä. Syksy menee kyllä varmaan hujauksessa. Minustakin jenifer olisi kiva jutella 30+ väen kanssa kun ne esikoiset on kainaloissa :barefoot:
Nipsunen 22+ 4
 
Huomenta odottajat pitkästä aikaa!

Ensin Tilililulle hurjasti tsemppiä ja onnea ja hyvinmenoa! Kohta saat nähdä jo pienoisesi!:love:

Itsekin olen jo vähän malttamattomin mielin, vaikka viikkoja ei ole vielä tarpeeksi; tulisi jo kohta, niin pääsisi tutustumaan paremmin, kuka siellä mahassa oikein möyrii. Täällä on pesty äitiyspakkauksen sisältöä ja muita ostettuja juttuja; kestovaippoja - ja jotenkin siitä tulee sellainen olo, että vauva alkaa konkretisoitumaan: kun pyykkinarulla kuivuu vaippoja ja kaapissa on pieniä pukimia, tuntuu melkein kuin se tyyppi jo asuisi täällä:love:.

Synnytyskin on mielessä aika aktiivisesti, olen koittanut joogata (vähän) ja kyykkiä - auttaa kuulemma synnytyksessä. Nyt kun pienet selkäkivut ovat iskeneet, haaveilen, jos synnytyksessä olisi mukana oma akupunktiohoitaja, joka tökkisi neuloja selkään, kun kivut tulevat - minusta taas se kivun hoito (pienellä)kivulla kuulostaa jotenkin.. herkulliselta:geek:. Olenkin Raidan kanssa samoilla linjoilla: luomuna kokeillaan - mutta jos liian kamalaa, niin sitten voi ottaa myös kaikkea mahdollista kemiallista lievitystä. Synnytys on siitä omituinen tapahtuma, että siihen ei kai oikein ainakaan ensikertalainen, voi millään varautua ja aavistaa millaista se on.. Mutta tule sitten Raida kertomaan miten sinun lempeä synnytys meni - ehkä siitä voi saada vähän osviittaa.. ja Tilililu myös! Mistä muuten Raida sait sen Tensin lainaan? Itsekin haaveilen sellaisesta, sairaaloissakin niitä taitaa jonkin verran olla, mutta tietysti voi olla just sillon käytössä..

Minervan, minullakin oma paino ei millään tunnu nousevan, vauva ainakin viimeeksi keskikäyrällä, mutta siitä jo aikaa, niin vähän huolestuttaa kasvaako pikkuinen ollenkaan - mutta onneksi keskiviikkona neuvola.. Meillä ikäväksi neuvolatäti aina sitä mieltä, että hyvä vain, kun ei paino nouse, eikä ole kehottanut herkutteluun - pöh:rolleyes:. Tosin tietysti radikin vaikuttaa - odotan kyllä niin, että syynytyksen jälkeen saan taas syödä pullaa - siis hyvällä omallatunnolla:sneaky:.

Jenifer ja Nipsunen - tosiaan, olisi kyllä hauska jatkaa keskustelua vielä sitten kun vauvat on kainalossa - tai oikeastaan varmaan silloin sitä vertaistukea vielä enemmän tarvitaankin.. Ihanaa, kun on olemassa tällaisia palstoja!

Nyt ukkonen paukkuu ja mun pitää käydä taas loppumattomiin kodin kunnostustöihin.. Jaksua odottamiseen ja Tilililulle vielä vähän lisää onnea!

T.Stellaria ja poikanen 32+5
 
Stellaria, TENSsejä voi vuokrata Aktiivinen synnytys ry:ltä ja lisäksi doulilta. Ovat tosi suosittuja eli jos haluat sellaisen, kannattaa nyt jo googlailla ja varata! Mä varasin omani doulalta heinäkuun alussa ja nyt kävin hakemassa sen. Jännän tuntuista kun kokeilin käsivarteen :p

Huh Tilulilulla on huomenna jännä päivä (y) Mulla on välipäivä suppareissa ja oloissa, mutta eiköhän se sieltä vielä tule :)

raida 38+1
 
Tsemppiä Tilulilu loppurutistukseen!
Eikä Raidallakaan taida enää kovin montaa viikkoa mennä (y)

Oman odotuksen kanssa on melkosta hiljaiseloa, nyt kun ei oikein ole mitään oireita, eikä liikkeitäkään niin selvästi tunnu. Välillä oon varma, että nyt tuntuu, ja välillä taas oon varma että se on vaan suolisto. Ekassa ultrassa näytti, että istukka olis kiinnittymässä eteen, joten se vaimentanee, enkä varmaan ensiodottajana edes tajua mitä pitäis tuntea :ROFLMAO:

Torstaina olis edessä rakenneultra, siellähän sen sitten näkee, onko kaikki kunnossa. Maha tässä on kyllä kasvanut tasaiseen tahtiin, ei enää pysy työvaatteissakaan piilossa. Pitkään jatkunutta pahoinvointia en oo kyllä jäänyt kaipaamaan!

Nipsunen - mä olen myös eksyksissä vaunuviidakossa! Ei sitä ennen edes käsittänyt, millainen määrä eri valmistajia ja vaunumalleja edes on! Ollaan ehkä kallistumassa Mutsyn Igo yhdistelmiin - ne olis kokonsa puolesta autoonkin mahtuvat, ja kaupunkiolosuhteissa pitäis pärjätä. Mutta täytyy käydä "koeajamassa" vielä jokunen muukin malli ennen kuin päätöksiä tekee.

Turvakaukalosta on varmaan päästy jo päätökseen.. Lähinnä ratkaisevana tekijänä on telakka, että löytyy sen kokoinen, ettei etupenkillä tartte istua polvet suussa.

Musicro 20+1
 
Kiitos kaikille tsempeistä! :love: Tilannetiedotusta sen verran, että kotona ollaan taas. Ei mahduttu sairaalaan, mitä vähän pelkäsinkin.. :( Ja kun ei mulla oo mitään synnytyksen käynnistymisen merkkejä, menee muut kiireisemmät tietysti edelle. Kyllä se lääkäri yritti pitkään kikkailla mulle jotain paikkaa, mut ei vaan onnistu. Osastolla käytäväpaikatkin täynnä ja synnytyssaleissa asuu synnyttäneitä kun eivät mahdu mihinkään 'jatkosijoituspaikkaan' :eek: Nyt vaan toivotaan, että lastenlääkäri kotiuttaa synnyttäneitä rankalla kädellä ja saadaan tuonne tilaa. Olisivat laittaneet mulle sen ballongin, mut sitte pitäis olla varmuudella sali vapaana 24h sisään. Kaksosia ei kuulemma synnytetä lääkärin vastaanotto-/tutkimushuoneessa, minkä jotkut normisynnyttäjät ovat joutuneet tässä tilanteessa nyt tekemään.. Eli joo, huomenna uudelleen. En usko ennen kuin näen :(

Tilulilu 38+3
 
Voi höh Tilulilu, kun et päässyt vielä tositoimiin. Mutta kohta puoliin kuitenkin. :) Olis kyllä hurja joutua synnyttämään toimenpidehuoneessa. Yksi hlö tässä taannoin kertoi moisesta kokemuksesta. Siinäpä ei sitten pahemmin epiduraalia annettu, mutta muuten meni kaikki hyvin.

Päivän kevennys liittyen mikrosteriloijaan. :) Siitähän oli tässä taannoin puhetta ja asiaa silloin Google-kuvahaulla tutkiskelin. Mulle jäi vaan mielikuva tosta nimestä, että kyseessä on siis pienikokoinen steriloija. Sitten kun luin asiasta niin tajusin, että nimi tulee siitä, että sterilointi tapahtuu mikrossa. :D Nää on näitä hetkiä kun tuntee itsensä erityisen blondiksi...
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL.
Jenifer: Haha, ihana!! :ROFLMAO::love: Jännästi sitä joskus lähtee ajatus ihan väärille linjoille, eikä sitä tuu missään vaiheessa kyseenalaistettua :LOL: Ennenku sitte totuus selviää.. ;) Kiva kun jaoit tän blondihetkesi meidän kanssa! :D

Joo, kyllä tässä varmaan kohtapuoliin pääsee tositoimiin. Mut ku tietäis koska.. Lääkäri sanoi aamulla, et voin soittaa iltapäivällä ja kysyä tilannetta. Ja jos tilanne ei oo helpottanut, niin tuun sitte huomenaamulla. No soitin sitte iltapäivällä kuullakseni, että soita aamulla uudelleen. Eli ei tartte edes mennä sinne tyrkylle! Kuulostaa tosi lupaavalta... :cautious: Jos ei lastenlääkäri ollu siihen klo 14 mennessä saanut kotiutettua äitejä vauvoineen osastolta, tuskin se sitä tässä yön aikanakaan tekee. Et vähän skeptinen oon nyt kyllä sen huomisenkaan suhteen.

Eniten jotenki nyt ahdistaa se, et olin aamulla vielä tosi rauhallinen ja valmiina synnytykseen (jossain vaiheessa siis olin sektion kannalla). Mut nyt kun tuli tää viivytys, niin mun varmuus alatiesynnytystä kohtaan alkoi murenemaan samantien.. Nyt alkaa jo pelottaa, vauvat kun ovat kasvaneet aika reilua vauhtia viime aikoina. Olin siis saanu itseni psyykattua siihen synnytykseen, ku ne vauvat on jotain 2700g painoisia. Mut ei, ne on nyt jo yli 3kg ja painoa tulee koko ajan lisää :eek: Tiedän, että 3500g on esmes ihan normikokoinen, mut minä kun en tunne olevani valmis synnyttämään kahta normikokoista! :LOL:o_O Ottaa niin päähän. Ehdotettiin lääkärille sektiota, siihen kun ei tartte synnytyssalia. Mut ongelma on sitte edelleen se, ettei osastolla oo tilaa.. Eikä nuo sektioon suostu, kun sille ei oo mitään järkevää syytä.

Nomut, uskon oikeasti synnyttäväni vasta siinä vaiheessa, kun ponnistelen salissa epiduraalin vaikutuksen alaisena! :LOL:
 
Jenifer, pelastit iltani, kun sain hyvät naurut :LOL: Mutta ymmärrän kyllä ihan hyvin tuon! Joo, mutta on siis mikrossa paljon helpompaa kuin vaikka pullojen keittely...

Onpas Tilulilu siellä tilanne! Toivottavasti ruuhka pian hellittää! On varmasti turhauttavaa odotella - varsinkin, kun siinä samalla on aikaa sopivasti stressata!

Joo, on tämä vauvan kasvun miettiminen kyllä ihan oma lukunsa. Ensin olin ihan varma siitä, että jos on radi niin synnytän valtavan sokerivauvan, ja sitten piti tietysti vähän huolestua siitä, että jos se pikkuinen ei kasvakaan kunnolla :cautious: Mutta siis sf-mitta on ainakin nyt mennyt tasaisesti vähän keskikäyrän alapuolella, ja viimeksikin neuvolassa kyllä muistutettiin siitä, että vauva ottaa aina ensin omansa. Ja itse en kyllä niitä puuttuvia lisäkiloja tosiaan varsinaisesti kaipaa, kun nytkin on tämä liikkuminen välillä sellaista ähkimistä ja puhkimista :)

Vähän ovat nämä viilentyneet säät mietityttäneet - siis että miten nuo omat äitiysvaatteet riittävät lokakuulle. No, vielä menee pari tavallista takkia päälle, mutta pari paksumpaa neulepaitaa täytyy ehkä käydä vaikka äidin kaapista lainaamassa...

Minervan 30+5
 
Onpa kurja tilanne Tilulilu :( Missä päin Suomea on asia noin hankalasti? Toivottavasti pääset pian synnyttämään! Mutta toisaalta vauvoille tekee hyvää olla vielä mahassa, he kehittyvät joka päivä ja ovat sitten valmiimpia maailmaan :) Sillain koetan itse ajatella, kun aika käy pitkäksi :D

Ei mitään synnytysoireita taaskaan :rolleyes: viikonloppuna jo jomotteli ja supisteli ja vatsa on toiminut vilkkaasti, mä jo ajattelin että jes (y) mutta nyt ei taas mitään, rauhallinen yö takana.

raida 38+3
 
Päivän kevennys liittyen mikrosteriloijaan. :) Siitähän oli tässä taannoin puhetta ja asiaa silloin Google-kuvahaulla tutkiskelin. Mulle jäi vaan mielikuva tosta nimestä, että kyseessä on siis pienikokoinen steriloija. Sitten kun luin asiasta niin tajusin, että nimi tulee siitä, että sterilointi tapahtuu mikrossa. :D Nää on näitä hetkiä kun tuntee itsensä erityisen blondiksi...
Heii, kiva että kerroit, mä luulin myös että se on pienikokoinen steriloija! Mies oli kyllä sitä mieltä että keitetään tutit, kun vähän noita hankintoja kartoitettiin.
 
Tilulilu on varmaan päässyt synnyttämään, täällä odotetaan jo jännittyneenä uutisia :)

Ja vähän kateellisena myös, viikonlopun supistusten jälkeen ei mitään taaskaan... Kävin neuvolassa rv 38, ja totesivat että vauva on laskeutunut mutta pää liikkuu vielä. Sen jälkeen musta on tuntunut, että tyyppi on noussut ylöspäin ja ollaan takaisin lähtöpisteessä (n) Olen koettanut päivittäin kävellä, nousta rappusia, pyöritellä lantiota ym. No ainakin hän on vilkas ja möyrii mahassa, eli kaikki hyvin.

Eilen uutisissa sanottiin, että tämä on vuoden vilkkainta synnytysaikaa ja synnärit on täynnä. Toivottavasti sinne mahtuu synnyttämään sitten :oops: Perhehuoneet ovat varmasti myös kiven alla.

raida 38+5
 
Ei sullakaan raida enää kovin montaa viikkoa mene :LOL: Koita jaksaa! Ja toivotaan, että ruuhkat alkaa synnäreillä pikkuhiljaa helpottaa.

Meillä oli tänään rakenneultra, aloin jostain syystä eilen jännittää ihan hirmuisesti, np-ultraa odottelin sillon ihan rauhallisin mielin. Ultrassa oli kaikki niin kuin pitikin, painoa oli 333gr ja mitat vastasi viikkoja. Sukupuoli jätettiin kysymättä, on jotain mitä odottaa sitten synnytyksessä :D Ja niinkuin arveltiinkin aiemmin, istukka peittää koko etuseinämän, joten eipä liikkeitä vielä kummemmin tunnu. Pari iltaa sitten tuntu alhaalla kyljessä jotain kummallista, mistä luulen että vois olla vauva ;)
 
Moiii!

Noniin, pojat turvallisesti maailmassa! :love:
Tiistaiaamuna päästiin siis käynnistykseen ja A:n lapsivedet menivätkin heti sisätutkimuksen yhteydessä. Siinä vaiheessa tilanne muuttuikin niin, että pääsimme suoraan synnytyssaliin eikä tarvinnut mennä välillä osastolle käynnistelemään. Sain koko päivän oksitosiinia ja 6h jälkeen kävi sen verran kipeää, että otin epiduraalin (on muuten ihana tuote!!). Kymmeneltä illalla päätettiin lopettaa yritys yön ajaksi, kun kohdunsuu ei ollut auennut aamusta yhtään lisää (yhdelle sormelle auki). Silloin alkuyöstä myös huomattiin, että mun trombosyyttiarvot olivat aika matalat ja otettiin uudet verikokeet.

Ehdin nukkua noin tunnin (ja mies kotona about saman verran), kunnes lääkäri tuli herättämään ja sanomaan, että se trombosyyttiarvo laskee nyt sellaista vauhtia, että nyt on synnytettävä :eek: Olin siinä unenpöpperössä ihan kauhuissani ja kelasin vaan aiemmin kätilön kanssa puhumiani asioita: kohdunsuu ei ole auennut, matalat trombosyytit estävät epiduraalin laiton, trombosyytit eivät saa olla matalalla jos joudutaan leikkaukseen jne.. Olin jotenki ihan varma, et nyt ne vauvat revitään alakautta ulos ilman puudutusta, suljettuna olevan kohdunsuun kautta :LOL: Mut onneks lääkäri sitten sanoikin, että kiireelliseen sektioon mennään. Hirveetä herätä tuollaiseen, mut toisaalta enpä ehtinyt jännittää. Vapisin jo valmiiksi kuin haavanlehti sen epiduraalin vuoksi (ainakin epäilin johtuvan siitä), ja vielä jonkun verran lisää jännityksestä. Hyvä, että pysyin sängyllä :D

No enivei, soitin miehelle ja puoli tuntia siitä puhelusta olivat pojat jo syntyneet :love: Mieskin ehti hyvin mukaan, onneksi asumme lähellä sairaalaa! Molemmat vauvat rääkäsivät heti voimakkaasti ja voivat muutenkin hyvin, 9/9 pisteen vauvoja.
A: 3165g, 51cm
B: 3285g, 50cm

Menimme yöksi takaisin synnytyssaliin ja vietimmekin siellä myös seuraavan yön. Mulla epäiltiin/epäillään HELLP-syndroomaa, koska just nuo trombbarit ja mm. hemoglobiini laskivat aika alas. Muuten oireet eivät juuri ole siihen täsmänneet, mutta muutakaan selitystä ei oikein keksitty. Tänään arvot lähtivät hitaaseen nousuun, joten saimme paikan synnyttäneiden osastolta. Eli sen osalta voin käsittääkseni ihan hyvin. Nyt vaan opettelen elämään sektioarven kanssa. Auts, auts, auts.. o_O

Ja voi Pojat - ne on niiiin ihania! :love::love:

Raida: No tässä vaiheessa voin kai jo ko. sairaalan mainita, minut on kyllä jo tunnistettu jos tuttuja täällä on :D Eli kyseessä on Kymenlaakson keskussairaala. Kun meidät otettiin synnärille sisään, vuodeosastolla oli toivoton tilanne. 33 virallista potilaspaikkaa ja sisällä 47 potilasta. Synnyttäneitä paikkajonossa synnytyssaleissa. Tänään kuulinkin just tuosta, et Helsingissäkin on hurja synnytysruuhka. Samanlainen uutinen löytyi myös koskien tätä KOKS:ia. Mut ei voi kuin kehua, kuinka ihanasti henkilökunta hoiti työnsä kiireestä huolimatta!! Ihan huippupaikka! :)

Tsemppiä sulle Raida viimeisiin päiviin! Synnytys voi olla jo ihan nurkan takana (y)

Tilulilu *poks* 38+5
 
  • Tykkää
Reactions: IirisL. ja raida
Valtavasti onnea Tilulilu! Olipa kiva kuulla kokemuksia sieltä! Pojat ovat varmasti aivan hurmaavia :love: Kylläpä oli sulla seikkailu, mutta onneksi kaikki päättyi hyvin. Hyviä vointeja ja ihania hetkiä pienten kanssa!!!

Täälläkin on luettu noita uutisia täysistä synnäreistä. Huh, toivottavasti tässä syksyn mittaan ruuhkat vähän rauhoittuvat! Meillä ei pääkaupunkiseudun lähimpään ja tuttuun sairaalaan ole kovin pitkä matka, enkä tosiaan haluaisi päätyä yllätyksenä esimerkiksi Hyvinkäälle synnyttämään... Onneksi siihen on vielä hetki aikaa. Nyt täällä vaan keskitytään nauttimaan... huoh, närästyksestä. Tuli se sitten tännekin. Ei nyt vielä kovin pahana, mutta on kyllä ison osan päivästä vähän hankala olo. Osa voi tosin olosta kai johtua siitäkin, kun tämä pikkuinen väkkärä vaan painaa jo sisuskaluja tieltään niin voimakkaasti. Tai ainakin neuvolassa sanottiin, että toisille sekin aiheuttaa lisäpahoinvointia helpommin. Jee.

Musicrolle onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Minervan 31+1
 
Tuhannesti onnea Tilulilu ja mukava kuulla, että kaikki meni hyvin. Synnytys taitaa olla sellainen prosessi, ettei sen kulkua oikein pysty ennakoimaan. Se on joka kerta omanlaisensa. Hyvä, että olette kaikki siellä kunnossa ja pääsette nyt tutustumaan toisiinne. Onnea vielä! Ja tulehan kertomaan kuulumisia jatkossakin. :) Mahtavat mitat muuten pojilla!

Oma napa: synkissä mietteissä. Eilen aamulla tuli ruskeaa vuotoa. Soitin jo äippäpolille, sieltä käskettiin soittamaan neuvolaan ja sinne on vaan tunnin soittoaika per päivä. Kipuja ei ole ollut ja vuoto ei muuttunut punaiseksi eikä runsaammaksi, mutta huolestuin aivan käsittämättömän paljon. Neuvolasta sanottiin, ettei tarvetta ultrata tai mennä lääkärin juttusille. Nyt sitten vain seurataan tilannetta. Mulla ei ole aiemmin ollut mitään tällaista. Vaikea luottaa, että kaikki menisi hyvin. Vielä olisi puolet jäljellä ja tuntuu, että aika matelee... Tänään hieman ruskeaa myös... :(
 
Voi onnea Tilulilu ja koko perhe!:love:Ja paljon jaksua kahden pienen kanssa! Toivottavasti kerkeät tosiaan josks tännekin kertomaan, miten sujuu.

Ihan tässä herkistyy, kun lukee tuollaisia juttuja.. Tai no, taitaa herkistyä koko ajan muutenkin - eilenkin synnytysvalmennuksessa silmät kosteena koko ajan..ääh..

Jenifer, kovasti toivotusta ettei olisi mitään - ja tuollainenhan voi olla ihan tavallista ja vaaratonta ymmärtääkseni. Ymmärrän kyllä piinan.. Tsemppiä!

Täällä supistellaan nyt koko ajan, kivuttomasti, eikä neuvolantäti ollut kamalan huolissaan, tulehdukset vain testattaviksi. Jotenkin sitä itsellä vahvasti sellainen olo, että tämä pikkuinen taitaa tulla aikaisin maailmaan (vaikka ei näistä suppareista niin voikaan päätellä), kunhan ei nyt ihan vielä.. Tosin olihan minulla varma poika-olokin ja tyttö kuitenkin tulossa, että se niistä varmoista aavistuksista:rolleyes:..

Raidalle paljon jaksua loppuajan, toivottavasti vähäisiin, raskauspäiviin! Ja kiitos Tens-vinkistä, aika monta paikkaa löysin, mistä sen voisi vuokrata, tietäisi vaan milloin vuokraisi, kun noi aavistukset..

Ihanan kesäistä ja hyvin sujuvaa päivää meille kaikille:geek:

T.Stellaria ja pikkuinen 33+4?
 
Jennifer, kannattaa ehkä pyytää lähete gynenäyteeseen. Se on pieni vaiva ja saa ne jutut suljettua pois. Mulla tosiaan nuo vuodot ovat enimmäkseen johtuneet muuten melkein oireettomassa tulehduksesta, josta onneksi pääsee antibiooteilla eroon. Vaikka voi toki olla, että on myös selittämätöntä ja samalla ihan vaaratonta! Olet kumminkin jo ihanan pitkällä (y)

Stellaria, täällä myös mietittiin pitkään, että ihme, jos kaveri pysyy täysiaikaiseksi mahassa! Mulla ainakin nuo supparit ja muut toivat sen tunteen. Mutta nyt kun alkaa itsellä olla jo vähän epämukava olo, niin alan olla varma siitä, että synnytys joudutaan kumminkin käynnistämään viimeisenä mahdollisena päivänä :LOL: No ei, kyllähän tässä edelleen omaa oloa ja suppareita koko ajan tulee tarkkailtua ja mietittyä, mutta viimeksi sanoin neuvolassa, että olen niin onnellinen, kun on päästy näille kolmosella alkaville viikoille!

Raida, seuraavaksi tosiaan sitten jännätään sun puolesta!

Minervan 31+2
 
Minervan ja Stellaria: Ihanaa varmasti päästä kolmosella alkaville viikoille! Äkkiä sitä on sitten 40 mittarissa. ;) Millä viikoilla teillä alkoi supistukset ja miten tiesitte, että kyse on niistä?

Kävin sitten tänään yksityisellä gynellä, kun niin paljon vaivasi. Sain ajan tosi pikaisesti. Huh ja helpotus! Kaikki hyvin! Vuodolle ei näkynyt mitään syytä, joten jäi hieman mysteeriksi. Sanoi, että limakalvot on herkät raskausaikana ja voi johtua neuvolalääkärin alkuviikolla tekemästä sisätutkimuksesta. Päivällä tuli tosiaan tuota vuotoa vielä, mutta illalla ei ole tullut enää. Lääkäri ultrasi ja tutki perusteellisesti, joten tuli levollinen olo.

Nyt koetan nauttia hetkestä ja ottaa rennosti viikonloppuna. :) Tehkääpä tekin samoin!
 
Hieno juttu, Jenifer!!! Hyvä kun kävit! Niinpä, usein taitaa olla just noin, että raskaus vain teettää kaikenlaista epämääräistä oiretta :) Ota siis tosiaan vaan rennosti!

Mulla oli vuotoja ja supistelua ensimmäisen kerran viikolla 14. Tai silloin supistelukipu tuntui samanlaisilta krampeilta kuin kuukautisten aikana. Ei mitään sellaista lamaannuttavaa kipua, mutta tosi epämukavaa ja välillä aika voimakkaan tuntuistakin. Sitä kivuliasta supistelua jatkui enemmän tai vähemmän ehkä jonnekin viikolle 23. Siinä vaiheessa tuntui jo aika erilaiselta, paljon puristavammalta, kun kohtu oli paljon isompi. Itse en varsinaisesti hoksannutkaan pitkään aikaan, että oli ennenaikaiset supistelut kyseessä, vaan neuvolassa ja myöhemmin sairaalassa todettiin. On kyllä taitolaji koittaa aina selittää, että mihin sattuu ja millä tavalla (n)

Täällä on jumppailtu mahassa koko päivä ja aina vaan jatkuu :)
 
Tilulilulle sylikaupalla onnea!! :love: kiva kuulla että kaikesta huolimatta asiat sujuivat hyvin. Itse olen koko ikänä asunut KOKSin alueella, mutta nyt asustelen muualla. Nyt sitten siirretään tsempit Raidalle (y) Nyt kun palailin töihin niin pomon kanssa jutelessa hahmottui jotenkin omaan päähän että töitä on pari kuukautta enää ja sitten ootellaakin h-hetkeä kotosalla. Toivon jaksavani tehdä töitä sinne äitiysloman alkuun, vaikka fyysisiä haasteita työssä on myös. Välillä jännittää että tuntuuko työ sitten hoitovapaiden jälkeen erilaiselta kun on lapsi kotonakin. (Olen kohta 10 vuotta kasvattanut ja hoitanut toisten lapsia työkseni.) Mutta paisuen kuin pullataikina, toivottelen hyvää viikonloppua teille tulevat äipät ja jo äippänä hääräävät :)

Nipsunen 23+4
 

Yhteistyössä