3 lapsi, 3 miehen kanssa...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Vauvakuumeileva
Hienosti väärinymmärretty. Totta hitossa elämässään saa mennä eteenpäin, vaikka ero olisikin takana. Onko silti liikaa vaadittu, että mammat ymmärtää miten erot ja uusperhekuviot vaikuttavat lapseen, ja millasia seurauksia esim. toimimattomalla uusperheellä voi olla lapsen elämään, ihan aikuisuuteen saakka?
Sä kyllä ymmärsit väärin. Mä en tarkoittanut pelkästään tätä ketjua vaan sitä mitä olen monta kertaa palstalta lukenut. Monesti on täältä saanut lukea tuosta mitä tuossa kirjoitin.
 
vierailija
Mun mielestä AP kirjoitti että kolmas sai alkunsa vaikka ei enää pitänyt. Hienoa, jos haluaa abortin sijaan kolmannen kasvattaa, muiden mielipiteistä huolimatta! Mitä se muille kuuluu, jos lapset voivat hyvin!
 
ap:n tarinaan en ota kantaa, mutta yleisesti en ymmärrä äitejä jotka alkavat välittömästi leikkiä kotia uuden poikaystävän kanssa, vaikka lapsia ennestään. Yhteen pitää muuttaa ja suhteen sinetiksi pyöräytetään (taas) vauva.
Mahtaa tuntua lapsista mukavalta, kun ventovieras mies muuttaa kotiin, saati jos vielä monta eri kertaa. Toivoa edes sopii, ettei se uusi "elämän mies" ole millään kertaa lapsiinsekaantuja.

Jokainen tekee omat valintansa niin pitkälle kun voi, eli en tietenkään tuomitse vaikken ymmärrä.
Aika vähän niitä itse loppujen lopuksi voi tehdä.
 
vierailija
No ei kaikki nippanappa 20v. ole tuollaisia. Hyvänen aika taas. Oma äitini oli 19v. kun sai mut. Oli naimisissa isäni kanssa ja saivat vielä kolme lasta lisää. Ovat kylläkin eronneet, mutta olivat yhdessä 25 vuotta. Mieheni vanhemmat olivat 20v. kun saivat esikoisensa, tämän jälkeen saivat vielä kaksi lasta. Ovat edelleen yhdessä ja ovat olleet naimisissa melkein 50 vuotta.

Ei pelkän iän perusteella voi yleistää tässäkään asiassa. Kyllä se on ihmisestä kiinni kuinka kypsä on. Jotkut eivät ole kypsiä koskaan.

Eikä eroaminen tarkoita sitä, että ei olisi aikuistunut ja sinut itsensä kanssa.
Maailma on muuttunut, jos et ole sattunut huomaamaan. On eri asia puhua yli 30 vuotta sitten solituista suhteista kuin nykyisistä, Silloin ne liitot piti, ainakin lasten vuoksi niin kuin sinun vanhemmilla. Eli hoitivat teidät aikuisiksi. Olkoon vaikka välissä mitä tahansa kriisiä.

Nykyajan 20v on vielä suurelta osin kyvyttömiä sitoutumaan elämän mittaiseen kasvatus-urakkaan yhdessä sen puolison kanssa jonka valitsevat (tai vanhingosta) tulee lasten isäksi/äidiksi. MIksi näin? Koska elämme hyvin individualistisessa maailmassa. Enää ei tartte lähteä edes baariin pettämään/hakemaan seuraa,kun sitäon netti pullollaan tarjolla jos alkaa nyppiä.

Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja sehän nähdään. Lapset tässä niitä kärsijiä on. Kun oikeasti voi odotaa vaikka sinne 25-28 v ja tehdä vasta sitten niitä lapsia kun on kaikki mahdolliset bileet biletetty,ja tinder-treffeihin kyllästytty.

Tottakai tähän maailmaan mahtuu poikkeuksia. Mutta olis kiva nähdä tilastoja kuinka moni, sanotaanko nyt vaikka 2000-luvun jälkeen noin 20v pariutunut ja lapsia tehnyt pari on edes nyt,16vuoden jälkeen naimisissa,..
 

Yhteistyössä