<3 Maaliskuun muruset kesäkuussa <3

Ninami: Tulee mietittyä itsekin samaa, mutta jatkuva pissalla käynti ja väsymys ja rintojen sattuminen kävellessä kertoo jostain muusta :D

Oon ainakin itse syönyt kaikkea. Maalaisjärkeä vain käyttänyt monessa asiassa niin hyvä tullut :)

Olin jo kuudelta valmis nukkumaan.. Kamala mikä väsy.. :censored:

Cristal ja popsu 4+0
 
Mä taas miettinyt raskauskilojen tuloa..olen normipainoinen ja kaikista kolmesta tullut 12-17kg.. :censored: Jospa sais vaikka kympiin jäämään niin olis fantastista.. Ei mässäilis turhaan :D

Mitä raskaushimoja teillä on ollut? Mulla oli esikoisesta raaka peruna ja tomaatti plus sipuli yhdessä. Toisesta oli paistetut perunat ja mandariinit. Kolmannesta söin pussi kaupalla raakaa porkkanaa :ROFLMAO:
 
Täällä kanssa ihmetellään oireiden vähyyttä, vaikka pitäs vaan osata iloita vielä siitä. Kohta sitä varmasti saa halailla pönttöä monta kuukautta. Sitä vaan ei meinaa uskoa, että on raskaana. :D:D

Minä olen ja olen ollut edellisten raskauksien aikana ylipainoinen, joten mitään hurjaa painon nousua ei tarvitsisi tulla. Tosin koko raskauden kestävä oksentaminen on pitänyt lisäkilot ihan vaan parissa kilossa. Jotain positiivista siitäkin ;)

Pygmi ja seuralainen rv4+4
 
Täälläkään ei sen kummempia oireita, muuta kuin joka päiväinen pieni alavatsan jomottelu ja pieni rintojen arkuus :)

Hirveän erityisiä himojakaan ei oikeastaan ole, lähinnä Jaffaa on tehnyt nyt mieli joka ilta mitä ei muutoin tee... samoin jos on pientä etovaa oloa niin ei oikein mene muu kuin hapankorput. Niin paitsi kaikkia kasviksia ja marjoja tekee kyllä hirmusesti mieli :)

Mappe ja muru 4+5
 
Joku muukin oli miettinyt tuota liikuntaa. Itse mietin kun hankin kuntosalijäsenyyden, mutta se alkaa vasta loppuvuodesta kun kuntosali valmistuu. Laskeskelen että silloin jotain rv25, mutta mietin että pitänee siirtää kortti miehelle. Kun en muuten tässä oo juuri kuntosalilla käynyt niin ehkäpä tuolloin ei kannata enää aloittaa. Mutta teki se kuntosali kortin hankkiminen tehtävänsä, tulin raskaaksi.


saraneito 5+0 / 5+2
 
Tervetuloa uusille, kiva saada lisää porukkaa!
Mulla edelleen etoista, mutta onneksi vähemmän kuin viime viikolla. Pieni etominen on toisaalta pervessillä tavalla positiivinen asia, kun tuntuu, että jotain on ehkä kropassa tapahtumassa.
Mun liikunnat on ollu aika minimissä, osittain laiskuuden, osittain etomisen takia. Tänään kävin kaverin kanssa muutaman kilsan kävelyllä ja siitä tuli kyllä vähän paha olo, joten ehkä otan toistaiseksi aika rauhakseen.
Mä opettelin lauantain kauppareissulla kyttäilemään juustoista pastoröinteja ja ilokseni ainakin Pirkalta löytyi pastoröidusta maidosta tehtyä fetaa, vuohenjuustoa ja halloumia. Noillahan pääsee jo pitkälle. Muualla kuin kotona tosin vältän tuollaisia epävarmoja. Tuo rajoittaa esim. työpaikkaruokalassa salaattililinjan käyttöä kun siellä on aika usein juustoja ja kypsentämätöntä kalaa.
Mulla ei ole vielä esiintynyt mitään ruokahimotukia, pikemminkin päinvastoin, joutuu miettimään mitkä ruoat vähiten todennäköisesti aiheuttaisi ällötystä ja esim. karkkia ja makeaa ei tee niin paljon mieli kuin normaalisti. Lakun ja salmiakin vähentäminen on vähän kova paikka. Onneksi eivät ole täysin kiellettyjä.
 
Huomenta! :)
Täällä on nyt siis se tilanne että mies tosiaan petti mua yhden parhaimman kaverini kanssa. Laitoin eilen lainahakemuksen pankille ja meen sinne pian keskusteleen oman asunnon ostamisesta. Jotenkin nyt jo helpompi hengittää.

Nyt lisään kaikki loputkin nimet listaan, ihanaa kun näin paljon jo porukkaa mukana! :) <3 Haluatteko muuten nimet listaan laskettujen aikojen mukaan? Nyt ne on vaan siinä järjestyksessä mitä on ilmoittauduttu tänne.

minea ja muru 5+2
 
Huomenta! :)
Täällä on nyt siis se tilanne että mies tosiaan petti mua yhden parhaimman kaverini kanssa. Laitoin eilen lainahakemuksen pankille ja meen sinne pian keskusteleen oman asunnon ostamisesta. Jotenkin nyt jo helpompi hengittää.

Nyt lisään kaikki loputkin nimet listaan, ihanaa kun näin paljon jo porukkaa mukana! :) <3 Haluatteko muuten nimet listaan laskettujen aikojen mukaan? Nyt ne on vaan siinä järjestyksessä mitä on ilmoittauduttu tänne.

minea ja muru 5+2
Eikai sillä niin suurta merkitystä, mutta voi toki olla selkeämpi :) Tsemppiä lainan saantiin :)
 
Tää ei nyt oikeen halua toimia mulla koko kaksplussa, ip osote mukamas bannattu, mutta sitten välillä pääsee kuitenkin läpi o_O
Mitäköhän pahaa oon tehny :LOL:

Ja täällä siis ikää 31v ja ensimmäinen lapsi. Niin ja LA laskureiden mukaan 9.3

Mulla ei mitään himoja ole vielä tullut, lähinnä ällötyksiä. Esim kahvi jota muuten menee pari kuppia heti aamusta, nyt en ole saanut edes kupillista uppoamaan. Muuten niin ei ole tosiaan mitään oireita! No väsymys ehkä, mutta päällä on myös hirveä flunssa joten voi kyllä johtua ihan siitäkin...

Ja onneksi en ole ainoa joka odottaa shoppailua... Kerkesin jo tänään suunnitella uusiksi meidän makkarin! :LOL: Koska luulen että nykyiseen jäädään joksikin aikaa, vaikka pieni kaksio onkin.

Liikunnasta sen verran, että itse ajattelin kyllä yrittää liikkua niin pitkään kun jaksaa. Sali- ja jumppakortti on, jota tosin lähiaikoina hoidoista johtuen on tullut käytettyä tosi vähän... Mutta jos varovasti alottelisi taas lomien jälkeen.

Ja minealle iso halaus! Enpä oikeen tiedä mitä tollaseen voi edes sanoa. Uskomatonta :(

Ja lopuksi, tätä oon niin odottanut että pääsen kirjottamaan!
Tada 4+0 :love:
 
Tada mulla teki tämä sivusto ihan samaa :) joten varmaan johtuu jostain muusta kuin meistä :D

Vitsi mäkään en malta odottaa vauva-juttujen shoppailuja! Sen verran pessimisti ja pelko takaraivossa kuitenkin vielä ollaan etten viitsi.. vaikkakin mä tiedän että jos tämä nyt sattuu jostakin syystä menemään kesken niin kyllä me se lapsi saadaan, joten eihän ne hukkaan menisi :D

Piti vielä äsken varmistella ja tehdä taas testi, että näyttääkö se vielä plussaa, ja vahva punainenhan sieltä edelleen pärähti :)*helpotuksen huokaus*

No, voi ainakin sanoa että on tämä ainakin toivottu lapsi! :D

Juu, mä kans ajattelin kyllä tuota salilla käymistä jatkaa ihan loppuun asti minne jaksaa. Kuitenkin liikkeitä voi varioida paljon niin ettei ne haittaa tee :) ja syksyllä mahan kasvaessa alottaa ehkä myös mammajumpat.

Niin ja mukava, että täällä on myös muita vähän vanhempia esikoisen odottajia! Mä oon aikaisemmin ajatellut, että oon vielä ihan nuori ja hyvässä iässä, mutta tänne kun tulin niin tuntuu että oonko sittenkin jo hieman vanha tähän ensimmäiseen :D toisaalta siksi me aloitettiinkin tämä yrittäminen nyt, että 30 lähenee jo.. omat kaverit tosin on samoja aikoja tässä vasta saaneet lapsia tai sitten niitä ei vielä ole.

Mappe ja muru 4+6
 
Täällä kans yks, joka teki vielä eilen yhden raskaustestin (edellisten 7 lisäks:D) ja vahva plussa sieltä edelleen tuli :) Jotenkin tosi huolissaan kaikesta, kun ensimmäinen raskaus ja vasta niin alussa. Voi kun vois hypätä suoraan sinne ekaan ultraan :D
 
Varhaisultraan en ole menossa. Itse koen sen jotenkin turhana, jos raskaus menee kesken niin sitten se menee :( Mutta on toki hyvä että semmoinen palvelu on olemassa! :) Haluan kaiken lisäks etenkin nyt tässä tilanteessa kun jään yksin niin säästää rahaa mahd. paljon.

minea ja muru 5+2
 
minea__ laitatko tonne ryhmän alkusivulle vaikka kaikkien nimien jälkeen nuo ohjeet fb-ryhmään liittymisestä :)

Mulla on myös aika oireeton olo...viime viikolla oli selkeästi enemmän oireita (etomista ja vatsa oloja), mutta tällä viikolla ei niinkään - koko ajan kyllä paleltaa. Tähän voi tosin auttaa se, että oon nyt taas päässy vihdoin lenkkeileen ja syön tasaisin väliajoin :D
 
Mullekkin voi listata ninami 32v. La 28.2. Kätilöopisto. 2 lapsi.
No nyt se väsymys tuli tänne :sleep: mtään himoja ei oo ollu, mutt se on kummastuttanu ku ei tee mieli makeeta. Lenkkeillä joo pitäis, oisin viimeviikolla aloittanu laihiksen reippaalla kädellä mut seki nyt sit jäi :LOL: masua turvottaa niin ettei taho saaha housuja kiinni :oops: varhaisultraan haluisin mennä mut ei meillä taida olla varaa.

Tervetuloa uusile! Hyvin alkaa täällä täyttymään :)

ninami & pätkis 5+2
 
Tervetuloa uudet!!

Minä soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 17.7. Lääkärinajankin se jo varas, että 4.8 pääsee näkemään miten masussa voidaan ☺ Ei malttaisi odottaa. Neuvolantäti (kesäsijainen) laski rv:ksi 5+2, joten la:kin pomppais helmikuulle. Pikkuisen epäilen tuota. Pidän vielä tuon itse lasketun ennen kuin varmistus tulee :sneaky:

Mitään erityisiä mielihaluja ei ole vielä tullut, masua julii ja tänään on vähän jo etonu. Hajut on tullut taas vahvemmiksi, ainakin kakkosen kakkavaipan haistaa vaikka kuinka kaukaa. :sick:

Pikkuhiljaa tosin on noussu muistot edellisten raskauksien seulahälyytyksistä. Mitenköhän sitä taas koko itsensä, jos tämä kolmonenkin hälyyttää. :( vaikka vääriä hälyytyksiähän nuo edelliset on ollu.

Pymgi ja seuralainen 4+5 (5+2)
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on varhaisraskauden ultra 16.7. En malttaisi odottaa, että toivottavasti saisi silloin varmistuksen sykkeestä. Sen jälkeen ehkä uskaltaisi kertoa molempien vanhemmille ja lähimmille ystäville.
On se muuten kumma, miten millin pituinen tyyppi tuolla saa näin voimakkaita oireita jo aikaan.
Aloin ihan ihmetellä että miksi näitten tissien pitää nyt jo alkaa kasvaa.
Tällaista infoa löytyi Alpha Parentsista:

Jo alkuraskaudesta verenkierto vilkastuu rinnoissa, mikä aiheuttaa nipistelyä ja kutinaa.
Maidontuotantosolut alkaa lisääntyä.
viikolla 6 hormonit kertoo tisseille pitääkö valmistautua tyttöön vai poikaan.o_O
Nännit alkaa korostua ja nännipihat tummentua ja kasvaa.
Maitokanavat kehittyy imetystä varten.
ikolla 8 nännipihoihin tulee rasvanystyjä jotka voitelee ja kertoo äidin hajun vauvalle.
Viikolla 10 ensimmäinen iso kasvupyrähdys on ohi ja voi uskaltaa ostaa uudet rintsikat.
Viikolla 16 rinnoista voi tihkua keltaista esimaitoa tai verta. Herkkyys saattaa vähentyä.
Rintoihin kertyy rasvaa ja lisää verta ja ne kasvaa lisää viikolle 22 saakka. Saattaa tulla raskausarpia.
Viikolla 28 verisuonet näkyy voimakkaasti ja maitokanavat alkaa laajeta.
Loppuajan rinnat vielä kasvaa ja tihkuu rasvaa ja erinäisiä eritteitä.

Melko hurjaa touhua....:confused:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä