<3 Maaliskuun muruset kesäkuussa <3

Niin juu oireista pitikin kirjoittaa eli raskautta aloin epäilemään noin viinon kestäneen etomiaen ja mahanippailujen jälkeen. Vilu on aivan kokoajan ja nenä vuotaa jonkin verran. Aikas sama laiset oireet siis, kun esikoisesta.
 
Moikka! Mä voisin myös liittyä mukaan. Plussasin jo tämän viikon maanantaina haalean plussan ja siitä tuo viiva on vahvistunut nyt koko ajan :) pelkona vaan varhainen km kun sen sain kokea viime kierrossa, joten neuvolaan en ole vielä ottanut yhteyttä.

Tämä on ensimmäinen lapsi ja hedelmöityshoidoissa ollaan käyty. Nyt sitten mietityttääkin, että jos tämä kyytiläinen täällä pysyy, että onko siellä yksi vai kaksi, koska ultrassa näkyi kaksi kypsynyttä munasolua, siis molemmissa munasarjoissa yksi :D

Eli siis Mappe86, ikää muutaman viikon päästä 29v ja viikkoja 4+4. Laskettu aika olisi varmaankin siinä 2.3
 
Kivaa kun porukkaa tulee lisää! :) Mulla on vielä tosi rauhalliset oireet. Vaikee ymmärtää olevansa raskaana. Tosin esikoisestakin alkoi pahoinvointi vasta ~rv 6... Ihanaa että täällä on useita, kellä on jo entuudestaan lapsia. Mä ainakin tuun tarviin vertaistukea siihen miten selviän mustasukkaisuuskohtauksista. :confused:

Fb-ryhmän kannalla olen ehdottomasti! :)

Andrea 4+2
 
Vertaistuki tulee olemaan täällä myös todella tarpeeseen!

Fb-ryhmän puolesta siis ajattelin sellaista, että se voitaisiin perustaa tähän rinnalle ja uusia lisätään sitten sitä mukaan sinne, kun heitä ilmaantuu :) eli se voisi toimia tässä rinnalla niin kauan, kun tänne uusia tulee :)

On kyllä jotenkin niin outo olo myös täällä, kun ei vieläkään usko olevansa raskaana! Ajoittaiset nippailut aina muistuttaa asiasta
 
Täälläkin tosi rauhalliset oireet, tosiaan välillä unohtaa olevansa raskaana :whistle: Ajoittaistta huonovointisuutta, mahasta nippailua ja pitää syyä nooin parintunnin välein ettei tule pahoinvointia.

Ollaan mekin kalllistumassa kätilöopiston puoleen, onko joku jo siellä synnyttänyt?
Esikon kävin pyöräyttää naikkarilla.

Pitäisi vähän rauhottua kun olen jo innoissani kattonu vaunuja, ukkoa vähän naurattaa että oisinko vähän turhan ajoissa :D olen kertonut yhdelle kaverille ja töissää esimiehelle, kovasti tekisi mieli huudella jo kaikille :rolleyes:

Aainiin meinas jo unohtuu
ninami 5+0
 
Ninami, mullakin meinaa pahasti keulia. Pystyin jo perustelemaan itselleni, että raskausarpirasvaa voi ihan hyvin tilata jo kutiaviin rintoihin, sillä käyhän se kosteusvoiteestakin ja masutuubi kannattaa tilata ehdottomasti kun on alessa just nyt ja oikeastaan tarvin jotain sen tyypistä muutenkin yhden paidan alle, josta napit poksahtelee auki. Voin myös perustellusti ostaa uudet matalat kävelykengät, kun eihän raskaana jaksa koroissa kävellä. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: ninami
Hankinnoista, me tehtiin tänää retki erääseen suureen kyläkauppaan ja kyllä sieltä muutama hyödyllinen varuste vauvan hoitoon lähti kun niin edullisesti löytyi mieluista. Esikoisesta kaikki oli melkeinpä lainattua, silloin päätin että seuraavalla kerralla ite vaikutan enempi valintoihin. Toki se nyt helpompaakin kun töissä, Esikoisesta olin just valmistumassa joten taloudellisestikin eri lähtökohdat.

Tänään kerroin ekalle ystävälle, henkilölle joka tietääkin yrityksestä ja vaikeuksista. Muut saa odottaa ultran jälkeistä aikaa..

Itse en ole kiinnostunut fb ryhmästä, toivottavasti jää tännekin muita kirjoittelijoita.

Vielä huominen ja tiistai, sitten ois kuukauden kesäloma. Tulee tarpeeseen kun tää väsymys on jotain järkyttävää. Muistuu mieleen aika n4v sitten, silloin vaan ei ollut lasta ja miestä joille tarvii osoittaa huomiota.. Ehkäpä tämä tästä.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja tervetuloa uudet kanssaodottajat ☺

saraneito ja rv 4+6
 
Ja niin, tuli mieleen että kun päivittää ens kuun keskustelua, jos otsikkoon voisi laittaa myös vuoden eli maaliskuun muruset 2016 niin ois ehkä helpompi bongata keskustelulistasta. Ite ainaki semmonen puusilmä että ois helpompaa.. ☺ tuli vaan mieleen.
 
Varovaisesti ilmoittautuminen.. Eli neljäs lapsi olisi tulossa ja 28 ikää ja turusta päin :)
Eilen eka haamu ja tänään vahvistunut :) laskettuaika olisi 7.3.

Oireita ei juurikaan ole.. Pms jäi puuttumaan ja raskaana sitä ollaan :)

http://aijaa.com/39jBda

Dpo vissiin 11 nyt :) ovis oli kp 17-18 paikkeilla, mutta taitaa mennä silti tuon normilasketun ajan mukaan :)
 
Jee, nyt on neuvola varattu. Sain ajan 20.7.
Neuvolan laskujen mukaan nyt olisi jo 5+2, itse laskin että 5+0 eli neuvola antoi lasketuksi 27.2. mutta itse sain karkauspäivän. Luulen että menee ainakin siihen maaliskuun alkuun tuo LA ja jos yhtään seuraa isoveljen jalanjäljillä niin maaliskuun puolelle varmasti. Siksi tähän ryhmään liityinkin :)

Tuttu työntekijä vastasi kun soitin, mutta tapaaminen menee kesäsijaiselle ja sitten syksyllä tulee uusi oma työntekijä. Jotenkin tuntuu kivemmalta että työntekijänä joku uusi jonka kanssa en ole tässä parin viime vuoden aikana jakanut kahvihuonetta joka päivä.. :D

On muuten jännä että vaikka yksi lapsi jo onkin, niin sitä on ihan unohtanut että mitäs tässä pitääkään tehdä. Onneksi neuvolasta ohjaavat, hankippa d-vitamiinit ja foolihapot.. jep, niitä siis tänään ostamaan.

saraneito 5+0 tai 5+2..
 
Heips!!

Tällä olisi yksi odottelija lisää joukkoon. Viikonloppuna tuli plussaa muutamaankin testiin, kun en ensimmäistä meinannut uskoa :) Tänne olisi tulossa kolmas lapsi. Esikoinen on 8/11 ja kakkonen 4/13. Itse olen 37v ja jos kaikki menee hyvin, niin synnytyspaikkana olisi KAKS. Oireita ei kamalasti ole, mitä nyt vatsaa nippailee ja juilii. Edellisissä raskauksissa aloitin rv7 jälkeen oksentelemaan ja sitä jatkuikin ihan synnytyksiin asti, joten sitä odotellessa. Netin laskureiden ja omien laskutoimitusten mukaan LA olisi 3.3. Kai sitä pitäis kohta neuvolaankin soitella.

Pygmi + seuralainen (omien laskujen mukaan) 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Uskaltaisiko itsekin jo mukaan, ainakin varovasti täällä tervehdin :)

Hoidoissa ollaan siis oltu vuosia, ja niihin mahtuu monenmonta pettymystä... Nyt vihdoin näyttää tärpänneen, tänään clearblue antoi raskaana 1-2vk.
Nyt ensimmäistä kertaa alkioita viljeltiin pidemmälle, ja ensimmäisestä blastosta siis tärppäsi!

Jännä että oireita olen jokaisen alkionsiirron jälkeen tunnustellut, rintojen aristukset ym on niin tuttuja, ja ikinä ne ei kuitenkaan ole tarkottanut mitään. Tässä kierrossa ei mitään oireita, olinkin ihan varma negasta, mutta uskomatonta kyllä, joku ainakin yrittää pysyä kyydissä!

Laskettu aika olisi näillä näkymin 8.3 tai 9.3.
Veritesti on klinikalla perjantaina, niin sitten ollaan viisaampia!

Tällä hetkellä on ihan uskomaton olo, ja mitään ei pyöri päässä... :D Tai siis lähinnä yksi ja sama kysymys, että mitäs nyt? :D
 
Täälläkin nyt eka neuvola varattu :) se onkin jo 13.7 vaikka nyt on vasta meneillään 4+5, mutta ilmeisesti tuo aikainen ajankohta on aikaisemmin sairastetun veritulpan takia. Lasketuksi ajaksi antoi neuvolatätikin 2.3 :)

Oon muuten vasta nyt herännyt panikoimaan noita ruoka-aineita, mitä saa ja mitä ei saa syödä.. ja havahtunut siihen kiellettyjen listaa lueskellessani että mähän oon syönyt vaikka mitä kiellettyä! Jotenkin sitä on ehkä ylivarovainenkin kun haluaa että tämä nyt onnistuis eikä pilaisi millään omalla varomattomuudellaan mitään :D

Onko kellään jo aikaisemmin lapsia saaneella kokemuksia, voiko esim. fetajuustoa syödä? Ja mitenkähän on tuon lohen kanssa?

Niin ja tervetuloa uudet!

tada mekin ollaan miehen kanssa käyty hoidoissa, tosin kohta vasta vuosi, mutta melko piinallisia ne kuukaudet kun tietää että jotain voisi tapahtua ja odotella sitten... pettyä kerta toisensa jälkeen. Jospa tämä nyt pysyisi täällä... :)
 
Viimeksi muokattu:
Suomessa voi aika huoletta kyllä syödä esim juustoja ja ite ainakin fetaa kyllä viime raskaudessa söin. Esim suomalaisia juustoja, kun syö niin turvallista on...tai ainakin itse näin tein ja terve lapsi sieltä tuli. Miutenkin yritin vältellä ulkomaalaisia tuotteita. Kalaa on turvallista syödä kalatiskiltä ja viimeksi neuvolastakin ainakin mulle neuvottiin, että itse kraavattu kala on ok (valuumipakatut ei).

Itse taidan soitella neuvolaan huomenna.
 
Mä nytten menen tuolla la 28.2. Elikkäs ollaan minea samoilla päivillä:LOL: Oon kyl aikas varma että ultrassa muuttuu maaliskuiseks.Ja laitetaan nyt se kätilöopisto synnäriks.

Noista syömisistä, oon esikon kanssa pistäny poskeen mitä tehny mieli, onnekseni en edes tykkää suurimmasta osasta ruuista mitkä on kielletty esim. maksa. Tosin en tiedä mitkä on suositukset nykyänsä mutta aikas huoletta saa mun mielestä olla, suomessa kun kaikki on niin monasti käsitelty ettei niissä mitkän pöpöt pysy mukana :D

Mua on alkanu kovasti jostain syystä huolettaa että onkohan mulla tuolla ketään matkassa :unsure: oireita ei oo juur ollenkaan, vaikka pitäis olla onnellinen ettei tarvii vessassa pönöttää koko päivää :LOL:

Ontsui ja tervetulosii uusille mammoille! :ROFLMAO:

ninami & pätkis 5+1
 
Niin ja noista liikkumisistahan mun piti myös kysellä! Elikkä ootteko kuinka harrastaneet urheilua raskauden aikana?

Mä oon tottunut käymään salilla ja juoksemassa monta kertaa viikossa, mutta nyt oon himmaillu aika paljon, tai lähinnä niin, että juoksun oon vaihtanut kävelyksi/juoksukävelyksi. Oikeestaan ihan senkin takia, kun tissit on turvonneet ja tuntuu epämukavalta juostessa :D myös alavatsaa turvottelee jne. niin ei tunnu mukavalta.

Tiedän kyllä että liikuntaa ei tartte lopettaa raskauden aikana ja esim. ei sellaisia liikuntalajeja missä tulee iskuja mahan alueelle, mutta silti "liika liikunta" mietityttää ja pelottaa, ettei vaan mene yli ja sillä tavalla riskeeraa mitään.. kylläpä sitä on tullut varovaiseksi :)

Mutta mukava kuulla noista ruoka-hommista, se helpotti omaa oloa paljon :)
 
Lähinnä sellainen extreme-liikunta on raskauden aikana kiellettyä. Eli benji-hypyt, motocross ja jossain välissä sit myös ratsastus. Muuten saa harrastaa kaikkee "normaalia" liikuntaa niin kauan kun pystyy. Oli meidän bodypump-ryhmässä viime kerralla joku ehkä raskauden keskivaiheilla olevakin. En tiedä tekikö se kaikkea ja millä painoilla mut oli kumminkin. :) Itse ajattelin tällä kertaa liikkua niin pitkälle kun pystyn, on sit synnyttäminen ja siittä toipuminen vissiin vähän helpompaa...

Andrea 4+3
 

Yhteistyössä