<3 Neljättä odottavat talvella 2013 <3

nimimerkki...........LA............ikä....edelliset lapset......upaus/olo.....sairaala

Korvapuusti.........15.11....28.....T06, T08, P10.......................
PIKKUMAMI85.......15.12...26.....P07, P08, P11.......................SEKS
kairan..................16.1.....26......P05, P09, P11.......poika.........OYS
Manzu..................27.1.....28.....T07, P09, T11..........................
Äiti maa................2.2......30......P06, T07, T09....tyttölupaus...VAS-TAYS
natusani...............20.3.....33.....T02, P07, T11........................TYKS
Tikuliina................26.3.....34.....T97, T04, P05........................NKL
Nimendi................29.3....24.....T08, T09, P11.........................
Ananaskookos......30.3....27.....T04, T05, T09.........................K-SKS
Natte...................15.4......................................tyttölupaus.....
Meidän Äiti............21.4....30.....T01, T02, T07....poikalupaus....LS
Alexa...................24.4.....39.....2 x T01, P07...........................KOS
unikettu................2.5.....34.....T05, P07, T10.....tyttölupaus...
Tiivi-Taavi.............9.5.......25.....P04, T06,T09.....poikalupaus...KOKS
Chrissy72............14.5......40.....P97, T03, P04....poikalupaus...PHKS
Cherrie................31.5......28.....P04, T07, P10.........................MKS
Pe.......................26.6......29.....P00, T04, P12.........................PHKS
alanna.................19.7......30.....T03, T05, P08.........................
kotopulla.............??.8.......24.....P08, P10, P11.........................
Losa....................8.9........30....................................................
Elsamiini...............14.9......27.....T01, P05, P10.........................
EevaN..................??.9......28.....T05, P06, P11.........................KOS

Syntyneet:

2012

29.1. Miita1969 tyttö 3230g 49 cm
27.2. katjuska poika 3170g 49 cm (rv 38+3)
11.6. JA82 tyttö 2505g , 46 cm, py 33,5 cm (rv 35+4)
28.6. Hippuliina tyttö 3432g ja 51cm (38+4)
20.7. Taivaanrannanmaalari tyttö 3570g 50,5cm (38+2)
23.7. ninnax poika 4315g 55cm (41+2)
24.7. onona poika 3330g 49cm (40+0)
11.8. Siiseli84 poika 3490g 49cm (41+4)
4.9. viinika tyttö 2960g 48cm (36+2)
29.12. Santtu81 poika 3996g 53cm (36+6)


Muistoissamme: :'(
Kokkeli ja pieni enkeli


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella

Edellinen ketju: SYKSY
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, nyt on uusi ketju talvea varten pystyssä :)

Kopioin tuon aiemman listan tähän etusivulle, mutta ilmeisesti se oli virhe. Listassa on nimittäin nyt muutama hasu kohta, jota en saa millään muokattu. Koitan vielä saada listaa siistimmäksi, mutta mikäli en onnistu, niin tällä nyt mennään.

Päivitin listan ajantasalle, jos huomaatte virheitä, niin ilmoittakaa :)

Losa 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Kiitos Losalle uudesta pinkasta. Täälä alkaa kans viikot käymään jo vähiin ja synnytys hiipimään mieleen. Suht hyviä kokemuksia ovat kyllä ollut kaikki, paitsi esikoisen.. Mieleen aina häilyy ajatus, että mitäs jos nyt tapahtuukin jotain kamalaa..:ashamed: Mutta sitä on tässä vaiheessa turha murehtia. Tääl aikasemmat syntyny 2x 38+6 ja 39+5 et saapa nähdä tähdätäänkö samoihin vai meniskö kerrankin yli ;)

Kukas sitä mietti, et miten elo muuttuu neljännen kanssa? Paha sanoa, mutten usko, että se sen isommin muuttuu, samalla painolla ja tahdilla menee kun tähänkin asti. Juur puhuin kaverille, et kauhee meil tulee olemaan tulevaisuudessa 16v poika, 15v tyttö, 13v tyttö ja 10v tyttö, et miten siitä selviää, mut tajusin, ettei se yksi sitten enää sitä pakkaa sen pahemmin sekota, olis siinä tekemistä noiden kolmenkin kanssa :) joten eiköhän siitäkin selvitä.

Vointi hyvä, ei juur voi valittaa. Ens ke neuvola ja ultra.

Tulipa muuten mieleen, Wandii ei ole näkynyt eikä kuulunut. Vauva varmaan on syntynytkin jo :) ilmoittele itsestäsi jos satut huomaamaan.


Äiti maa & Alli 35+6
 
Edellisessä ketjussa kotopulla kyseli, että miten lähipiiri on ottanut vauvauutiset vastaan. Anoppi sanoi meille jouluna, ettei meidän tulisi ainakaan vielä alkaa lisääntymään. Vähän se on kyllä myöhäistä sanoa tuommoista siinä kohtaa, kun pulla on jo uunissa! Positiivisen testin sain kyllä vasta uutenavuonna, mutta kyytiläinen oli jo jouluna siis masussa kasvamassa.

Anopille kertomista suorastaan pelkäsin. Hän on sellainen hyvin suorasanainen ihminen, joka ei juuri toisten tunteista välitä silloin, kun sammakko vain lipsahtaa suusta. Kun sitten rohkaistuin kertomaan hänelle uudesta vauvasta, hän purskahti lähes itkuun. Silmät kostuivat ja hän oli onnesta soikeana. Oli kyllä melkolailla erilainen reakointi, kuin mitä odotin!
Seuraavana päivänä kerroin jännittäneeni kertomista hänen jouluaattoisen kommenttinsa vuoksi. Hän itse ei edes moista kommenttia muistanut sanoneensa. Joten ilmeisesti se oli enempi sellainen ilmoille heitetty asia ilman sen syvällisempää taustapohdintaa.

Kaikki ovat ottaneet vauvauutisen kyllä oikein kivasti vastaan. Joten siksi siitä on ollut kiva kertoa. Vain lähipiiri tietää (suku ja muutama ystävä) enkä aio asiaa hirmuisesti enempää kailottaakaan.

Jokohan korvapuusti ja PIKKUMAMI:kin ovat nyyttinsä saaneet?

Losa 4+5
 
Kiitos Losa uudesta pinosta! :)

Äiti maalla alkaakin olemaan jännät paikat. Ei enää montaa viikkoa ja vauva on kainalossa. Varmasti ihan normaalia pohtia meneekö kaikki tulevassa synnytyksessä hyvin. Itsekin olen pikkuhiljaa alkanut miettimään. Edellinen synnytys meni niin hyvin, että nyt jännittää voiko taas muka olla niin hyvä tuuri. vaikuttaa lupaavalta teidän teiniaika. ;) Meilläkin esikoinen poika ja loput tyttöjä. Esikoisen kaverit saa aikamoista huomiota meillä, kun on kolme likkaa talossa pyörimässä. :D

Olisi kyllä mukavaa, jos jo synnyttäneet tulisivat kertomaan vauvauutisista, synnytyksistä ja vauva-arjesta sen neljännen kanssa. Vink, vink... ;)

Muille kertomista jännitin ihan sikana. Meillä, kun vielä kolmonen oli vasta vajaa vuoden, kun raskauduin. Kaikki ottivat asian aika hyvin loppujen lopuksi. Eniten jännitin miehen siskolle kertomista, koska kärsivät sekundäärisestä lapsettomuudesta, mutta hekin olivat vain iloisia meidän vauvauutisesta. Mun äiti ja sisko tosin kauhistelivat ja ihmettelivät, miten me jaksetaan, niin ja eivät edes tajunneet onnitella. Nyt ovat odotuksessa ihan positiivisella mielellä mukana. Kavereista suuri osa tiesi mun haaveesta saada neljäs, joten olivat tosi iloisia. Puolitutut ja naapurit yhtä lukuun ottamatta ovat onnitelleet ja kyselleet vointia ja olleet uteliaita. Tämä yksi ei niin mukava vauvauutisen vastaanotto sattui ruokakaupassa. Entinen naapurin rouva tuli vastaan ja kerroin hänelle vauvauutisen, niin hän oli ihan kauhuissaan ja alkoi kyselemään meidän ehkäsyasioista ja uskonasioista. Luuli siis, että joko ei osata ehkäistä tai ei uskonnon takia saada ehkäsitä. Noista nyt ei kumpikaan pidä paikkaansa. Vähän meni mulla jauhot suuhun siinä pakastealtailla, kun 65-vuotias entinen naapuri täräyttää, että ettekö käytä ehkäsyä. :O Niin juu ja esikoinen reagoi kans aika hauskasti vauvauutiseen, kun luuli, että meille tulee neljä vauvaa, kun sanottiin, että saadaan neljäs vauva. :LOL:

Mä jäin nyt sitten reilu viikon sairaslomalle liitos- ja alaselkäkipujen ja supistusten takia. Ensi viikolla on lääkärineuvola, joten katsotaan tilanne siellä uudelleen.

Niin ja mulle saa päivittää tohon riviin iäksi 29v ja aikasemmat lapset on P06, T08 ja T11.
Ja sairaalaksi saa laittaa LS.
Natte ja Tinja 25+4
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Losalle uudesta pinosta!

Olisi kiva kyllä lukea muiden synnytyskertomuksia ja saada tietää kenen vauva on jo maailmaan tullut. Vaikkakin ymmärrän hyvin, ettei ole kauhean helppoa tulla heti tänne juoruilemaan. On varmasti kiirusta kotona kun on uusi vauva ja isommat sisarukset!

Täälläkin tuo kertominen kyllä jännitti jonkin verran, mutta kaikki ottanut oikein hyvin vastaan. Meilläkin miehen sisko kärsii lapsettomuudesta ja se hieman jännitti. Varsinkin kun heillä menossa adoptointi ja kun heillä alkaa olemaan ikää niin sekään ei ole niin helppoa. Ihan iloisia he kuitenkin meidän puolesta vaikuttivat olevan.

Itsekin olen miettinyt hieman synnytystä jo ja se kyllä hieman pelottaa. Ollut kaikki synnytykset niin nopeita niin jännittää kerkeekö sitä edes sairaalaan kun kuitenkin reilun puolen tunnin ajo. Neuvolassa rauhoiteltiin, että lähtee vaan ajamaan heti kun synnytys käynnistyy. Minulla käynnistynyt aina samalla tavalla: ensimmäiset kivuliaat supistukset ja jokunen tunti on vauva maailmassa. Aina tullut vain nopeammin. Koitan olla asiaa murehtimatta ja antaa asioiden edetä omalla painollaan. Voihan se olla, että mennään tällä kertaa käynnistykseen kun kaikki raskaudet ollut kestoltaan toinen toistaan pidempi. Eka syntyi 38+? (en muista tarkkaan), toinen 40+0 ja kolmas 40+? (en muista sittäkään tarkkaan).


Nyt taisi tulla aika pitkä tarina.

Tiivi-Taavi & Hemuli 22+1
 
Losa, aika moni on jäänyt tästä ketjusta pois. Itse poistelin ihmisiä listalta kun 2kk la:sta oli mennyt. Jos useampaan kuukauteen ei mitään kuulu, tuskin ihmiset tänne palaavat. Olisi kuitenkin kiva tietää miten kelläkin mennyt.
 
Heippa!
Pääseekös tänne vielä uudet mukaan? Eilen plussannena tunteet vielä vähän sekavat. Tavallaan olin jo luopunut toivosta, koska meillä nuorin 2v2kk ja koko tuo aika melkeenpä ollaan ilman ehkäsyä oltu eikä ole tärpännyt. Kerkesin jo ajatella, että katson enää yhden kierron ja sitten hommaan kierukan, koska toiveissa oli että mahdollinen neljäs ehtisi syntyä ennen kun nuorin täyttää 3 jotta samalla äippärahalla menisi...No, niin vaan sitten eilen menkat päivän myöhässä ja plussa tuli!! Ihanaa mutta tietenkin yritän pitää pään vielä kylmänä koska raskaus kuitenkin niin alussa viellä jotta kaikki mahdollista.

Meillä lapset tyttö 11v, poika 7v ja nuorin tuon 2v. Laskettuaika kuukautisten mukaan olisi 14.9 mutta miulla oikeestaan joka kerta ultrassa siirtynyt la eteenpäin, katsotaaqn kuinka nyt käy:).

Mitään oireita miulla ei oikeastaan vielä ole mutta yleensä alkaneetkin vasta noin viikolla 6. Tässä nyt vähän jotain tietoa ja toivottavasti pääsee mukaan vaikka näyttäs siltä, että moni tässä pinossa taitaakin olla jo aika pitkällä raskaudessaan.

Elsamiini
 
Minäkin liittyisin tähän ketjuun...:)
Neljättä odotetaan syntyväksi syyskuun alussa viimeistään.
Isommat lapset ovat 7, 6n ja 1 vuotiaat. Tämä neljäs ilmoitti itsestään vähän yllättäen mutta ilolla lopulta otamme vastaan,kun viimeinen tulee meille olemaan..:)

EevaN 5+5

EevaN 28 T05,P06,P11 KOS
 
Jee, uusia neljännen odottajia! Tervetuloa Elsamiini, EevaN ja Meidän Äiti! Meidän Äidin kanssa ollaankin tuttuja tuolta huhtikuisista. :) Ja Elsamiini hyvin mahtuu mukaan. Kiva vaan, kun tulee alkupuoliskon odottajia, kun ei meistä pitkillä viikoilla olijoista kovin moni aktiivisesti kirjottele. Jospa saatais eloa tähän pinoon. :)

Meillä on ollut hiljasta ja rauhallista tänään, kun mummu ja ukki halusivat isommat lapset yökylään, niin ollaan oltu täällä kolmistaan minä, mies ja taapero. Nukuttiin taaperon kanssa yli kahden tunnin päikkärit, niin nyt sit kukun täällä koneella, kun ei väsytä. :headwall:

Natte ja Tinja 25+6
 
Heippa!

Minäkin liittyisin mukaan ketjuun :)
Seurailin jo tuota syksynkin pinoa, mutta en vielä siihen ehtinyt ilmoittautua.

Cherrie_ / 31.5. / 28 / P04, T07, P10 / MKS

Täällä odotellaan ensi viikon rakenneultraa kärsimättömänä. Ihana päästä kurkistamaan pikkuista, joka on vilkas potkija varsinkin illasta :heart: Joulun jälkeen on supistukset lisääntyneet reilusti ja ovat paljon napakampia, kuin aiemmat satunnaiset. Sitten on ollut jotain epämääräisiä tuntemuksia, mitä ei ole aiemmissa raskauksissa ollut. Jotain kipuja, ei sellaisia liitoskipuja, mitä edellisen raskauden lopussa oli, mutta...? En osaa selittää, kun en ole varma minne tarkalleen vihloo. Onko muilla tuntunut neljäs raskaus erilaiselta, kuin aikaisemmat?

Synnytystä olen pyöritellyt koko raskauden mielessäni, varsinkin kun mulla on kerta kerralta pidentynyt kesto. Eka oli n. 16h ja viimeisin 19h. Viimeisintä piti vauhdittaa oksitosiinitipalla, kun omat supistukset ei saaneet juuri minkäänlaista avautumista aikaan, olisko ollut 2-3cm, kun oli 15h kestänyt. Tipan laiton jälkeen tulikin parissa tunnissa vauva maailmaan! Jännittää, mennäänkö tällä kertaa vieläkin pidemmällä kaavalla...

Cherrie_ 19+2
 
Mä voisin kanssa tulla mukaan, vaikka keikun tuolla Toukokuun toukissakin :)

Chrissy72, 14.5.2013, 40, P97 T03 P04, poikalupaus, PHKS

Kolme lastani ovat edellisestä avioliitosta ja tuleva on nykyisen mieheni kanssa se ensimmäinen ja viimeinen.

Välillä tuntuu, että hulluko tässä on, kun niin helpolla jo isompien kanssa pääsee, mutta ei se nyt enää auta itkut markkinoilla =D

Ikää kerkiää kertyä 41v ennen synnytystä. Kaikki mennyt raskaudessa hienosti. Vähillä oireilla päässyt tälläkin kerralla. Hienoa on myös miehen innokas mukanaolo, ihan uutta minulle :)

Synnytysten pituus on kasvanut kerta kerralta. Ensimmäinen kesti vajaat 15 tuntia ja kolmas jo yli 17 tuntia, joten mitään syöksyjä ei taida olla odotettavissa tälläkään kertaa. Aina on jouduttu vauhdittamaan.

Hoitoalalla työskentelen vanhusten parissa ja hyvin olen jaksanut ainakin tähän asti. Perjantaina neuvola, josta saa ne Kelan paperit vihdoin mukaan. Ja huomenna poksuu rv 22 :)

Hyviä vointeja kaikille :)
 
Heippa kaikille!

Kamala epäusko iski, ehkä mie en olekkaan raskaana?? Pakko varmaan tänään uusi testi tehdä ihan varmuudeksi vaikka plussa oli kyllä ihan selkeä :O. Mieli tekisi sitä viikkonäytöllistä mutta on vaan aika kallis niin täytyy vielä harkita kehtaankos sijoittaa..

Miulla alkoi tänään harjoittelu, päättyikin 2 tunnin kuluttua tältä päivää koska piti keskimmäinen muksuista hakea koulusta kotiin. Vatsa kuulema niin kipeä..toivottavasti ei vatsatauti tulisi sitä kun taas täällä liikkeellä.

Raskausoireita ei juurikaan vielä ole. Ainut oikeestaan mistä huomaan on tajuton hikoilu! Vähänkin kun jotain tekee niin hiki nousee pintaan oikeen selllaisena aaltona vyöryy päälle, ihanaa:p

Tällä hetkellä ei paljon muuta nyt mielessä, palaan kun asiaa tulee :)

niin ja miulle voi päivittää oma ikä 27 ja lapset t 01, p 05 ja p 2010
 
Cherrie voih, mulla oli kans edellinen laskettu 31.5 :heart: tuleva isosisko kuitenkin otti pikkuisen varaslähdön ja 29.5 syntyi. 4v täyttää.

Muille kertominen säästeltiin aika pitkälle, kun oli ihan tieto, et varsinkaan miehen vanhemmat ei iloisia ole. Ihme kyllä ei ole enempää naputusta kuulunut. Ihmettelen vaan, et mitä ihmettä se heitä rassaa, ihan itse ollaan lapsemme hoidettu jne. Se oliskin jos joka viikonloppu niitä sinne tunkin jne, mutta kun ei. Koko viimevuonna olivat ilman meitä siellä ehkä 3h... Mutta no, heitä ei kyllä voi miellyttää millään, aina joku on päin helkattia..

Äiti oli ihan iloinen joo, hänen kanssaan taas muuten on sit vähän "hankalaa"...

Mukavat viikon alut kaikille suurperheen kasvattajille, vai ollaanks me ees semmosia viel? ;)

Äiti maa & Alli 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Listaa päivitetty :)

Kyllä mä haluan ajatella, että me ollaan neljännen synnyttyä suurperhe. Kun se kuulostaa niin kivalta :D Ajattelen asiaa niin, että kun ei enää mahduta ns. tavalliseen autoon, eikä lomamatkoja, kylmpyläsisäänpääsyjä, hotelleja enää ole tälle kokoonpanolle tarjolla ns. pakettina, niin kyllä silloin ollaan jo suurperhe :)

Losa 5+1 (pitkä matka vielä edessä, mutta hiljaa hyvää tulee :) )
 
Kiva kuulla, että alannalla oli np-ultrassa kaikki hyvin :)

Mulla oli eilen rakenneultra ja vauvelilla kaikki hyvin :heart: Ei kysytty sukupuolta. Painoa n. 325g ja paria päivää isompi viikkoihin nähden mitoiltansa. Istukka on alhaalla takana, sain kontrolliultra-ajan viikolle 28. Kätilö arveli, että siirtyy siihen mennessä pois edestä, on ilmeisesti osittain kohdunsuun päällä. En ole ihan varma, meni vähän ohi, enkä hoksannut kysyä mitään tarkempaa sijainnista.

Lomamatkoista ja hotelleista puheenollen, onkohan tarpeeksi isoja perhehuoneita missään hotelliketjuissa? Viime kesänä oli jo joissain hotelleissa vähän ongelmallista, kun reissattiin Ruotsissa ja Tanskassa. Vähän on ollut puhetta Ranskan reissusta, kunhan vauva on vähän isompi, mutta hotelleissa ei näyttänyt olevan isoja huoneita, ainakaan pikaisesti vilkaisten. Onko kukaan kuullut mitään suositteluja tmv...?

Ai sullakin Chrissy72 on ollut pitkät synnytykset. Onkohan toukkien puolella ollut mitään puhetta, mulla ainakaan ei ole mieleen jäänyt... Oletko ollut miten hyvissä ajoin sairaalassa, vai oletko osannut kotona odotella rauhassa? Meillä on n. tunnin ajomatka synnärille, en ole kovin montaa tuntia kotona uskaltanut olla. Varsinkin kun supistukset on olleet aina alussa tosi inhottavan tuntuisia, autossa istuminen on tuntunut tuskalliselta. Viimeksi odoteltiin sairaalan pihalla vuorokauden vaihtumista, kun arvasin, ettei nopeasti etene, vaikka lapsivettä lorahteli. Ja mulla tosiaan loppu tulee rytinällä, sitten kun päästään n. neljään senttiin. Toisessa synnytyksessä kätilö ei meinannut uskoa, kun valitin, etten pysty enää vessaan menemään. Päähän sieltä sitten jo näkyi ja jäi epiduraalit saamatta, vaikka kovasti sitä anelin. Alle kahdessa tunnissa hujahti silloinkin n.4cm:sta siihen, että vauva oli syntynyt :) Viimeisimmän avautuminen meni vauhtiin päästyään vielä nopeammin, kun oli se oksitosiini antamassa lisäpontta. Kätilö ehti ovesta päästä tilannetta tarkastamasta, kun piti soittaa perään, että nyt se tulee :D

Cherrie_ 19+5
 
Juu, luulen etten olisi vieläkään synnyttänyt ensimmäistäkään jos ei vauhtia olisi aina annettu =D

Esikoista odottaessa aina puhuttiin, että kannattaa lähteä synnärille kun supistusten väli on n. 10 min. No eka supistusväli oli 10 min, seuraava 5 min ja loppuaina 1,5 minuutin välein. Soittelin sitten synnärille, että koskas pitää oikein tulla kun ei mene kaavan mukaan. Kiukkuinen täti siellä vastasi, että mistäs hän voi tietää koska mun pitää tulla =D No ehkä viitisen tuntia kotona oltiin ja sitten lähdettiin. Silloin oli n. tunnin matka sairaalaan. Kalvot piti puhkaista ja tipat laittaa, jotta synnytys edistyi.

Toista odottaessa neuvolantäti uhkaili, että synnytysaika yleensä puolittuu uudelleen synnyttäessä. Odottelin kotona ehkä kolmisen tuntia ennen kuin lähdin. Ja taas kalvojen puhkaisu ja tippa, että homma ikinä edistyi.

Kolmannen kohdalla ajattelin, ettei se enää niin kauaa millään voi kestää ja reilu pari tuntia kotona uskalsin olla. Taksikuskikin oli huolissaan, että uskaltaako kyytiin ottaa vartin matkan ajaksi. Teki mieli kirjoittaa seuraavan päivän lehteen viesti taksikuskille, että 14 tuntia sitä vielä kyydin jälkeen pakerrettiin =D Ja silloinkin puhkaisu ja tippa.

Saas sitten nähdä, miten tällä kerralla :) Syöksysynnytystä tuskin luvassa tälläkään kertaa =D

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Moikka.

Piti tulla ihan vilkaisemaan mitä tänne kuuluu :). Uusia odottajia on tullut paljon, hyvä niin :). Voin kertoa, että ainakaan täällä, nyt 4kk olleena 4 lapsen äitinä ei olla kaduttu hetkeäkään.

Päivät on hmm.. no.. ei ole tekemisen puutetta ;). Vauva on ihana ja kiltti. Isommat lapset (5v, 7v ja 8v) ovat kovasti kaverina auttelemassa. Isoin "ongelma" ehkä lähinnä, nyt kun vauva on edelleen pelkällä rintaruokinnalla, on ajan löytäminen isommille lapsille. Meillä kun ei vaaveli hyväksy ei tutia, eikä tuttipulloa. Mieheni on nyt järjestänyt niin, että on käynyt jääkiekkopelejä katsomassa kahden aina yhden lapsen kanssa. Ne on niitä lasten "huippu" hetkiä :). Tuon meidän 5v neidin kanssa olen puolestani minä käynyt pulkkamäessä ja uimassa sillä aikaa kun vauva nukkuu päiväunia ulkona. Meidän neiti kun nukkuu AINA jos vain vaunu liikkuu :D. Näin on voinut mennä kahden uimahalliin ja mied lykkii odotellessa vaunuja ;).

Meidän vaavi ei nuku kuin oikeastaan yhdet kunnon unet päivässä n. 2.5-3h unet ulkona. Sitten ottaa vain n. 1h tirsat sängyssä ja ehkä joitain max 10min tirsoja lattialla tai sitterissä. Lattialla tämä
neiti viihtyy hyvin. Nyt käännytään jo selältä vatsalleen :)

Koko perheen lemmikki ja muru tutu on :). En edes muistanut miten ihania vauvat ovat. Ehkä se, että minulla oli 3 lasta 3-vuoden sisällä oli kai menemistä ja tulemista:). Nyt elämä 4 lapsen kanssa tuntuu aivan ihanalta. Nyt nauttii tästä vauvasta aivan täysillä kun muut ovat jo niin isoja.

Viinika ja neiti 4kk
 
Joku kyseli matkoista, hotelleista... Me mennään holiday club katinkultaan lomalle koko perhe. Heidän ketjussa ei ole kuulema kuin yksi hotelli mistä ei löydy näin isolle porukalle huonetta... Joten hotelleja löytyy :). Samoin etelänmatkoja kun ollaan nyt katseltu niin kyllä löytyy 6 hengen huoneita (ei toki joka hotellista). Hintakaan ei näytä paljoa nousevan siitä matkustaako kolmen vai neljän lapsen kanssa :)

Viinika ja vieressään pikku tuhisija :)
 
  • Tykkää
Reactions: Cherrie_
Viinika, olipa kiva lukea siun kokemuksia neljän lapsen äitinä olemisesta. Vaikka lapsi on meillä toivottu niin tietenkin sitä miettii ja pohtoo miten sitten tulee pärjäämään. Mie kuitenkin monessa asiassa ajattelen aina, että elämä kyllä kantaa ja asiat järjestyy. Toki tuo, että miten saa ajan riittämääm kaikille lapsille on mielen päällä useasti mutta uskon, että siihenkin joku ratkaisu löytyy.

Mie en aio vielä moneen viikkoon kertoa tulokkaasta kuin ehkä yhdelle tosi hyvälle ystävälle. Meillä on nyt jo eniten lapsia lähipiirissämme ja tiedän, että kaikki eivät varmasti iloitse meidän puolesta...Anoppin ilmoitti tuon kolmannen synnyttyä, että meidän pidä enempää lapsia tehdä! Sinällään hauskaa, koska hän ei ole joutunut näitä hoitamaan kuin yhden kerran ja silloinkin lapsia oli vain kaksi. Eli ei voi ainakaan olla kyse siitä, että liikaa pyydettäisiin hoito apua. Oma äitikään ei varmaan riemusta kilju mutta omahan on asiamme ja perheemme.

Esikois tytön reaktio vähän jännittää tai oikeastaan tiedän, että hän ei ole uutisesta onnellinen mutta uskon, että mieli muuttuu kunhan saa aikaa sulatella ja viimestään kuin vauva sitten syntyy. Hälle kertominen jänskättää ehkä kakkein eniten, tyttö siis täyttää 12v:whistle:

Miulla alkanut olemaan pientä pahoinvointia nyt ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää tulee tästä vaan pahenemaan. Joka raskaudessa paino lahtenyt alussa laskuun toivon niin käyvän nytkin, koska kiloja sen verta, että hyvin joutaa lähtemäänkin...
Etukäteen jo ärsyttää terkkarin luoennot ylipainosta: /

no nyt kuitenkin hommiin joten palaillaan :wave:
 

Yhteistyössä