<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Iltaa pinoon!

caisachu: IHANAA! siis tuo että asut epsanjassa.. se oli mun unelmana opiskeluaikoina ja jopa meijän opettaja ois tullut suosittelijaksi jos olisin hakenut yhteen hoitokotiin sielä töihin. Noh.. suunnitelmat muuttuu ja tapasinkin ukon ja tie vei ruotsiin pariksi vuodeksi.. :D

Hipsu86: Tervetuloa mukaan!

Santsu-82: Tervetuloa!
Mulla menee nyt yk 2 ja oviksen tikutin, viime kierrossa en bongannut ovista tikutuksesta huolimatta. Kai se on niin tosiaan että pillerien jälkeen menee se eka kierto vähän "hukkaan".

Santsu ja vomppis: kirjotteliteko viime vuoden heinäkuun hurmaajissa? Aatelin vaan että kirjoteltiinko samassa pinossa?

Matkailusta: me varmastikin lähetään syyskuun puolivälin jälkeen johki päin kreikkaa tai turkkia.
Tosiaan yksi lentomatka köpikseen on takana päin ja se meni ihan hyvin.
Kyllä mietityttää koko reissu jos raskautuu, jos voin yhtä pahoin ku viimeks ni voi kettu ku tulee mukava reissu. JOs oltas yksikseen lähössä reissuun ni varmaan peruttas koko matkasuunnitelma, mutta me lähetään mun veljen ja hänen perheen kanssa ni se on vähän niin ku pakko päättää mitä tekee, ei voi heijän kanssa roikottaa reissua sen takia että ei tie onko sit paksuna vai ei..
Kreeta on kyllä meilläkin vahva matkakohde ehdokas!

Xamora: oikein paljon onnea!:heart:

Loretta: paljon onnea! Eiköhän se siitä vahvistu! :heart:

Äittä-83: Meillä sillon ku esikoista tehtiin ni heiluteltiin monta kertaa päivässä.. :D
Nyt tämän toisen kohdalla mies on päättäny että joka toinen päivä (meinaa kuulemma tehä tytön :D ). Mun mielestä on niin hauskaa ku mies on kehitelly teorioita miten saatas tyttö, mutta kun mä haluisin toisen pojan ku sit ois kaikki vaatteetki valmiina. :D


Mulla oli eilen niin hirvee päivä, kaikki meni aamusta asti päin persettä ja illalla vedin sit kunnon itkuraivarit kuinka meijän ei enää kannata tehä toista lasta ku oon niin paska äiti.. :D Tänään sit taas onneks positiivisemmalla mielellä.

Mä häippäsen huomenna mökille ja palailen viikon päästä sunnuntaina (sit maanantaina voiki jo testailla.............), eli päivitykset nyt vähän jää. En kyllä sitten pane pahakseni jos joku muu vaikka haluaa sillä välin päivitellä.

Plussa tuulia kaikille!
 
Voi apua! (olen ihan hullu tiedän)
Mullahan pitäski menkat alkaa jo ens viikon lauantaina.. Mä oon laskenu pitkään kiertoni väärin, siis oon laskenu että kierto on 28 päivää, mutta onki 27, sen takia mun "laskelmat" on menny päin plörinää.. Jippia jee.. Täytyykin ottaa raskaustesti mukaan möksälle! :D
 
Jaa, kappas, mullahan on jo noin paljon koopeet yli...
Tarvii varmaan testata ennen lauantaita, että tietää voiko ryypiskellä.
Tosin pienet tuhrut taisin olla tänään jo havaitsevinani, joten pessimismin puolelle taas heittää. Ei meille.
 
Matkustamisesta; esikoista odottaessani tein yhden lentomatkan ihan alkuviikoilla, oisko ollu 5+ ja ihan hyvä niin, sillä silloin alkoi orastavaa pahoinvointia esiintyä ja pari viikkoa myöhemmin ois kyllä ollut jo tuskaa matkustaa. Pojan synnyttyä tuli melkein 1,5 vuoden tauko ennen seuraavaa ulkomaanmatkaa, mutta viimeisen parin vuoden aikana onkin tullut tehtyä usampi reissu ja pääosin hyvin ovat menneet. Lento-, laiva-, ja junamatkat ovat olleet pojalle elämys. Pojan ollessa pienempi kantoreppu oli hyvä matkakaveri. Ja nyt (=eilen!) ollaan varattu matka syyskuun puoliväliin. Toivon, että siinä vaiheessa viikkoja olisi sen verran kasassa, etten enää kärsisi pahoinvoinnista. Ensimmäisessä raskaudessa pahin vaihe osui viikoille 7-12, jonka jälkeen olo oli yllättävänkin hyvä ihan loppuun saakka. Mutta niin, en siis ole vielä uusinut testiä, huomenna sitten.. Toivossa on hyvä elää. ;) Kaunis kiitos kuitenkin jo kaikille "varovaisista onnitteluista"! =) Tuolta "Kuvia plussatesteistä" -pinosta sain uskoa ja luottamusta siihen, että plussa se on haaleakin plussa ja kyllä se sieltä vahvistuu, mutta katsotaan kuinka käy. Kamomillalle plussaonnea, toivotaan, että isommat tuhrut pysyvät poissa!!
 
Viimeksi muokattu:
Susanna85 En varsinaisesti kirjoitellut viime heinäkuisissa vaan olin pääasiassa kesäkuisissa, laskettu oli meinaan kesäkuulle. Mutta jotain tuli kommentoitua kun heinäkuisissa oli "ajankohtaisempaa" asiaa. Poika päätti syntyä reilusti heinäkuun puolella. Poikaa odotellessa kävimme Thaimaassa ja matka oli varattu jo paljon ennen raskautta. Mietittiinkin jo peruuttaa reissu mutta rahoja ei olisi saanut kokonaan takaisin. Ruoan suhteen olin varovainen ja pahoinvointikin loppui juuri sopivasti, silloin taisi olla rv 12. Reissu meni tosi hyvin. Nyt olemme Kreetan lisäksi varannu talveksi toisen matkan. Toivottavasti silloin olisi jo seesteinen raskausvaihe menossa =) Ainahan sitä toivoa saa mutta olen asennoitunut niin, että tässä menee pidempään kuin pojan kohdalla (tärppäs yk3).
 
Tuun kohta kommentoimaan paremmin, mutta nyt itseä ihmetyttää, kun ovulaatiosta on noin viikko ja alkoi tosi vetinen valkovuoto. Hulahtaa aina niin, että pikkarit kastuu. Ihme juttu. En ole ollenkaan ajatellut raskauden mahdollisuutta, kun ekaa kiertoa vasta eletään. Mutta tämä on niin outoa, että heti käväisi mielessä onko ollut jollakin samanlaista silloin kun on tärpännyt vai onko normaalia silloin kun ei nimenomaan ole hedelmöittymistä tapahtunut..? :O En enää muista oliko tällaista normaalikierroissa ennen raskautta...?
 
Hei vielä! Tulin oikeastaan vain sanomaan heippa. :wave: Testiviivani on nyt sen verran vahvistunut, että uskallan uskoa asian todeksi ja siirtyä odottavien puolelle. =) Littlestarille vielä, tuo valkkari ja sen määrä tuntuu olevan tosi yksilöllistä; joillakin vuoto lisääntyy, joillakin vähentyy raskauden myötä (asiaa puitu esim. noissa raskausoireketjuissa, mitä on tullut "jonkin verran" seurattua.. myönnetään!). :whistle: Itselläni usein ennen kuukautisia tuli valkkaria paljonkin, ja toisinaan ihan "holahti". Nyt ei ole valkkaria pahemmin tullut, paitsi ihan taas viime päivinä lisääntymään päin. Kiitos kaikille kanssajännääjille ja toivottavasti tekin pian saatte niitä toivottuja viivoja testeihin! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista; nahnvomppisja tyllerömamma just näin mitä kerroitte, mä arvelin käyvän omallakin kohdalla. Kaikki on aina varotellu et ei imetystä voi laskee ehkäsykeinoks mut me taidetaan olla eläviä todisteita siitä, että toisilla ihmisillä se voi olla hyväkin ehkäsy keino, vaikkei kyse ole enää täysimetyksestäkään. Noh ei heitetä kirvestä kaivoon sillä ainahan se mahollisuus kuitenkin on tärpätäkkin! Varovaisesti mäki jaksan uskoo et jos sittenkin:p Mä niin ottaisin sen tädinkin jo kylään!

Littlestar mulla ainakin toi oli yks raskauden ekoista merkeistä :)) eiks normi kierrossa runsas valkkari oo ennen menkkoja..
 
Onnea kaikille plussanneille! :flower:

Niin taisi käydä sitten täälläkin. Tasan vuosi sitten alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen on yritelty, yrityskiertoja oli 10, kun osa oli vähän pidempiä. Imetyksen lopetin kyllä vasta tällä viikolla. Tiistaina alkoi tuhruttamaan ja ajattelin tän kierron olevankin jo siinä, mutta sitten se tuhruaminen yllättäen yön aikana loppuikin, eikä koko päivänä tullut mitään. Hain sitten testin huvikseni ja aika kovasti yllätyin, kun siihen tuli: Raskaana 1-2vk! :) Kovin on vielä varovainen olo, voisiko tämä olla totta. Nyt vaan toivon kovasti, että pikkunen murunen siellä mukana pysyy maaliskuulle asti. Ikäeroa tulisi 1v 11kk. :)

Tsemppiä kaikille yrittäjille, toivotaan, että pian tärppäisi. :)
 
Voi ihme sentään! :heart: Kylläpä tänne alkoi nyt plussauksia tulla! Aivan ihana juttu! ONNEA ja tarrasukkia KAIKILLE!! :flower:

Kiitos teille, jotka kommentoitte noita vuotoasioita. Nyt kun tarkemmin mietin päivän aikana, niin jossain vaiheessa kiertoa minulla on ennenkin ollut tuollaista vetistä valkkaria. Ehkä se tosiaan tässä ennen menkkoja on ollut silloinkin...

Susanna85: Ehdottomasti testit mukaan vaan. Ettei sit harmita, jos niille käyttöä olisi! :)

Kamomilla-81: Teehän testi...;) Toivon todella plussatuulia teille päin! :)
 
Hipsu86:lle pitikin vielä kommentoida, että itse imetin vielä keväällä. Kun imetys loppui, alkoi kuukautiset reilun kuukauden päästä, pysyivät siis poissa siihen asti, vaikka imetys oli lopussa tosi vähäistä. Ekat vuoto oli todella niukka. Nyt odottelenkin jännityksellä millaiseksi kierto muodostuu (ennen superpitkä). Ainakin eka ovis tuli ihan ajallaan..:) Lupaava alku. Toivottavasti jatkokin.
 
tiitulainen: Mulla on lyhyt luteaalivaihe 9-10 päivää. Kuitenkin esikoinen sai alkunsa semmoisesta kierrosta, missä ei ollut mitään lääkkeitä käytössä ja samoin tämä nyt alkanut raskaus on ilman mitään lääkityksiä alkuun saatu. Tosin esikoisen tärppiin meni melkein 1,5v ja tähän nyt tasan vuosi. Lääkityksenä voidaan käyttää terolut tai lugesteron nimisiä lääkkeitä.
 
Onnea plussanneille :flower:
No niin, ärsyttää niin samperisti. Olen tikutellut sieltä kp 12 asti ja aina saanut puhdasta negaa. No ne oli vanhoja pojan aikaisia ovistikkuja missä ei ollut enää ohjetta mukana. Toissa päivänä tuli oikein kunnon ovis? kivut. Tilasin uusia tikkuja ja lukasinpa ohjeet kunnolla ja siinä sanottiin, että positiivinen tulos ilmestyy jo 40 sekuntin päästä mutta negan varmistamiseksi odota 10 min. Olin aikaisemmin lukenut vastauksen HETI ja heittänyt tikun menemään ajatellen että nega. No ovis tais olla toissa päivänä kivuista päätellen mutta kun sain negan testiin niin ei väsymykseltä turhaan jaksanut peittoja heilutella :'( Tosiaan nyt jälkeen päin olen hailakkaa viivaa saanut testiin kun sen oikein tein. Ens kiertoon sitten parempaa lukutaitoa.
 
Aluksi isot onnittelut kaikille plussaneille! :flower:

Luteaalivaihesta ollut täällä puhetta. Tosiaan itsellä samainen ongelma omien laskujen ja tuntemuksien mukaan. Kahdessa kierrossa tikutin ovista ja sainkin vahvat viivat. joten senkin perusteella luteaalivaiheen pituus maksimissaan vain 10 päivää. Ekan muksun kohdalla en edes laskeskellut päiviä tai tiennyt ovulaation ajankohtaa, joten en tiedä millainen silloin oli tuon tilanne. Tosin ensimmäinen sai alkunsa jo kolmannella yrityskierrolla, että että.... Taikapapun kommentit kuitenkin antaa toivoa, että lyhyestäkin luteaalivaiheesta huolimatta voi raskautua ilman apukeinoja. Joistain muistakin keskusteluista olen lukenut, että raskautuminen onnistunut suhteellisen hyvin lyhyestä luteaalivaiheesta huolimatta. Mut saattaa kyl joutua odottaa tärppiä hieman pidempään.

Tässä kierrossa en ole edes huomannut kunnon ovisoireitakaan. :confused: Joten näinköhän jäi kokonaan väliin. Voi kökkö, miten voikaan raskautuminen olla hankalaa. Ja ei varmasti auta asiaa, että koko ajan takaraivossa pieni ajatus, et josko tästä kierrosta vihdoin tärppäis. Tosin tässä kierrossa on tullut vähemmän "ressattua" asiaa.
 
tiitulainen: Minulla alkaa usein menkat myös niin, että ensin yhtenä iltana tuhruttaa ja seuraavana aamuna alkaa vasta kunnolla. Yleensä kuitenkin lasken, että se tuhruilta on jo kp1. Varmaan on vaan tärkeää, että laskee aina samalla tavalla..:) Mulla on myös ollut ainakin ennen raskautta lyhyt luteaaliaika. Kävin siihen lääkäriltä terolutit ja aloitin ne heti kun bongasin oviksen ja siitä kierrosta sitten raskauduinkin..:) Niiden kanssa on mielestäni tärkeää, että aloittaa syödä vasta kun bongaa oviksen. Minulla oli todella pitkät kierrot ja lääkäri sanoi, että aloita terolutit heti kun on kp 14. Luin kuitenkin jostain, että ne voi jopa estää ovulaation, jos aloittaa ennen kun se oikeasti tapahtuu. Siispä odotin ovulaation vaikka se tuli todella isoilla kp:llä ja sitten vasta söin niitä sen 14 pv. Nyt raskauden ja synnytyksen jälkeen on tullu vasta yhdet menkat ja kerrankin ovis tuli ajallaan, eikä luteaalivaihe taida ihan hirveän lyhyeksi kun oviksesta on jo kymmenen (?) päivää, eikä vuotoa vielä ainakaan näy.

Oma napa: Olen vähän ymmälläni, kun nyt tosiaan dpo 9 tai 10. Viime yönä heräsin aivan järkyttämään mahakipuun. En ole varma oliko se tuolta kohdun alueelta vai ihan normaalia mahakipua, mutta se oli todella, todella pistävää ja mieli teki huutaa...:/ Jos dpo ei olisi noin paljon, niin olisi varmaan elätellyt toiveita kiinnittymiskivusta...;) mutta tämä oli jotain muuta. Voihan se olla että oli vaan normaalia mahakipua, vieläkin on kipeä alavatsa tosin.
 
Onnea loretta ja taikapapu :heart:

Tässä pinossahan se oli kun Susannan mies toivoi tyttöä - laitoin vahingossa toiseen pinoon, mutta siis kuitenkin just luin jostain (ja oon aiemminkin lukenu), että jos harrastaa joka päivä seksiä niin mahdollisuus tyttöön olisi suurempi! Tästä johtuu kait myös sanonta, että vain suuret rakastajat saavat tyttöjä. Poikasiittiöt kehittyvät hitaammin ja niitä ei ehdi kehittyä niin paljon, jos harrastaa seksiä usein - oisko tuo suhde ollu joku 53-47 tyttöjen hyväksi jos seksiä harrastaa päivittäin tai useamman kerran päivässä Oisko ollu vauva- tai meidän perhe- lehti? Normistihan poikia syntyy hieman tyttöjä enemmän.

Kyllä tuo imetys tuntuu aika tehokas ehkäisykeino olevan... Harmi vaan : / Mulla on ollu neljät menkat ja kierto heti tasanen, kun alkoivat, mutta tuhruvuodot ennen menkkoja tullu kuvioihin. Eikä tärppiä ainakaan vielä :(

Musta tuntuu, että toi lyhyt luteaalivaihe on melko yleinen - joidenkin mukaan tuo 10 päivää on vielä normaalia eikä estä raskautumista. Mulla myös ennen esikoista lyhyt luteaalivaihe ja ilman hoitoja sitten raskauduin. Nyt on näissä kierroissa alkanut tuhru n. dpo 9-10 ja menkat varsinaisesti n. dpo 13-14. Luulen tuon imetyksen aiheuttavan tuhruvuotoa.

Littlestarilla nahnnilla ja tiitulaisella ainakin jännät paikat - miten kävi? Plussatuulia :heart:
 
Heips,

Kuinkas kauan menee oviksesta aikaa kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy? Tässä meni pari päivää ilman juilintoja mutta tänään taas nippasi vähän. En kyllä usko, että tässä kierrossa tärppäis kun niin vähän on tullut peittoja heiluteltua. Ihan uteliaisuuttani kyselen? Tänään kp 20 ja kierron pituutta en tiedä kun ensimmäinen kierto menossa.

Onkos kenellä jännät päivät menossa? Toivottavasti tulisi ihania uutisia! =)
 
Täällä tiputtiin taas korkeelta ja kovaa. Tänään kp 1. Jälleen kerran. Voi pettymyksen pettymys. Tässä kierrossa en siis edes tuntenut ovisoireita, joten taisi jäädä kokonaan pois tai todella heikoksi. Tänään kuitenkin alko vuoto ihan kunnolla. :( Ei pysy kierto ihan samoissa. Kaksi viime kiertoa 28 päivää ja tämä vain 24. Onneks nyt ei hirveesti kuitenkaan heitä, mutta kyllähän tää harmittaa, ettei siitä huolimatta tärppää.

Noh, tää nyt oli tällainen valitusvirsi. Eiköhän tää pettymys taas pian helpota ja uuteen kiertoon. : /

Plussatuulia muille kuumeleville! :whistle:
 
Tervehdys kaikille ja onnittelut plussanneille! :flower:

Murumii :hug: Uutta kohti!

Täällä alkoi vihdoin ja viimein menkat! Mutta tunnelmat ovat päinvastaiset! Oli kyllä täydellinen yllätys ku alkoivat ja tuntuu hassulta :LOL: Mullahan ei oo niitä kuulunu ja nyt kun imetyksen lopetuksesta on kulunut reilu kuukausi niin ne alkoivat. On semmonen jännittyny ja innostunu olo, kunnon yritys pääsee vihdoin käyntiin! Tietenki plussa ois ollu kivempi, mutta kyllä tääkin käy, onpahan ees jotaki :D

Toivottavasti kierto alkais asettumaan nopeesti, mulla oli ennen synnytystä 22-26. Täällä alkaa siis armoton oviksen bongailu! :popcorn: Oon yleensä tunnistanu sen aika hyvin, joten en ala käyttämään tikkuja vielä tässä vaiheessa, kun kiertokin todennäköisesti tulee heittämään.

Voisi siis päivittää: kp3 ja yk2
 
Ajattelin ootella tämän viikon ja testata sitten uudestaan... Vaikka se ovis oliski ollu myöhemmin niin mahdollisuudet raskauteen on silti olemassa(toivossa on hyvä elää :heart:)

santsu_82 Eikös se ole suurinpiirtein viikko hedelmöittymisestä.

Rouva Möppiäinen Lähettelen hyviä viboja säännölliselle kierrolle! Itellä ärsyttää suunnattomasti kun eka oli 28 ja toinen 34... ja tästä ei vielä tiiä...
KP 33/28 Ja enne mulla oli lähes kellotarkat menkat :|
 

Yhteistyössä