<3 PIKKUKAKKOSTA TOIVOVAT Vol.25 <3

Noin, kesti taas 3 viikkoa menkat, nyt on sit noin viikko sellasta vaaleanpunasta vuotoa ja sit alkais taas menkat, ellen menis ottaan huomenna kierrukkaa pois! :D Toivotaan et sit kierrot tasottus ja voisin jopa vähän laihtua ja naamakin alkais kukkimasta, ja en ois tällänen hormooni hirmu :S

Ja mies lämpeis siihen vauvan yritykseen ;D
 
funny87: Vaikea sanoa, että milloin olisi järkevin käyttää nuo ovistikut. Itselläni kun oli pitkät kierrot, niin joskus se ovis tosiaan tuli kp14 ja joskus kp55. Jos siis halusin bongata oviksen testeillä niin oli aloitettava 14 päivää menkkojen eka vuotopäivän jälkeen, ja joskus joutui tikuttamaan juurikin kymmeniä päiviä ennen kuin se tuli. Joskus taas saattoi tulla jo tuolloin kp 14 jälkeen. Tilanteessasi varmaan katsoisin mikä on ollut viime kiertojen pituudet ja sen keskiarvon mukaan käyttäisin ne 7 tikkua. Tai tilaisin lisää tikkuja..:) Nää on aina niin monimutkaisia pohdittavia.
 
caisachu: Itse olen murehtinut myös joskus tuota lyhyttä luteaalivaihetta. Kirjoittelinkin tänne joskus teroluteista saaduista hyödyistä.

murgu: Huh, jopas on ollut vuotopäivillä pituutta!

Haittaako teitä, jos kirjoittelen täällä vielä, vaikka plussasin? En uskalla vielä siirtyä odottajiin kun tämä alku oli niin kummallinen. Odottelen ensiksi sitä varhaisultraa.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka taustalta. Kamomillaa tulin moikkaamaan, kun ehdittiin aiemmin roikkua tällä listalla hyvän aikaa, ja on suunnilleen samanikäiset esikoiset. Vielä teilläkin näköjään odotellaan tärppiä, sama homma täällä :wave: Toivon sinne plussatuulia, olis jo sun vuoro! Meillä edessä uus koeputkikierros syksyllä.
 
Pienen palstatauon jälkeen... Alko niin ketuttamaan kun tuhruvuoto alkoi viime kierrossa jo dpo5. Eikä tietenkään plussaa tullut vaan nyt on kp3. Kierto oli 27 päivää, jonka näyttää viimeset 3 kiertoa olleen sama, vaikka ovisplussa on muutamalla päivällä heitelly. Nyt taas uuteen kiertoon : / Laskeskelin kyllä oviksen ajankohtaa ja sattuu just siihen, kun miehellä on yövuorot, joten taitaa jäädä tämä kierto hyödyntämättä. Niin toivoin, että tällä kertaa tärppäisi nopeasti ja siksi otinkin noi ovistestit heti käyttöön ja oviskin on tullut testin mukaan bongattua, mutta ei... Aina tää alkukierto aika masentavaa aikaa :headwall:

Mutta iloisia aiheita täällä on ollut, kun moni on plussannut! Onnea kaikille tasapuolisesti :flower:

Ja onhan mullakin aihetta iloon :) Tyttö täytti vuoden - ihanus pienoinen. Onnekas olen, kun olemme tuon yhden pienen jo saaneet! Ja viikonloppuna myös avioiduimme, joten ihana viikonloppu oli :heart: (vaikka täti tulikin kylään sunnuntai aamuna... Mutta ihana hääyö ennätettiin viettää =))

Mitenhän "vakavaa" tuo tuhruvuoto on, kun se ei kuitenkaan ole mitenkään runsasta - en käytä edes pikkuhousunsuojaa vaan useana päivänä huomasin ainoastaan pyyhkiessä. Housuun tuli muutamana päivänä, muttei niin paljon, että olisi edes housusta mennyt läpi. Sitten vaan vaihdan alkkarit, kun en halua hiostavaa suojaa käyttää puolta kiertoa. Menkat kestää runsaana 2 päivää ja sitten 2-3 päivää vähäisempää vuotoa. Mutta kuitenkin puolet kierrosta melkein vähäistä vuotoa on, kun viimeksi tosiaan jo 9 päivää ennen menkkoja oli vuotoa... Raivostuttavaa :mad: Jos kysyn tuosta vuodosta, kun tytöllä on 1-vuotis neuvola. En tiedä osaako tuo terveydenhoitaja mitään sanoa vai onkohan normaalia näin kun vielä imettää. Tekee niin jo mieli lopettaa imetys eikä tyttökään sitä oikeen kaipaa, mutta olen näitten helteiden takia vielä jatkanut. Jos parin-kolmen viikon päästä vähentäis kahteen kertaan päivässä... Pelkään niin ettei saa tarpeeksi nestettä, kun on tosi huono juomaan pullosta. Kait varmaan alkaisi juomaan, jos lopettaisin imetyksen, kun tulis jano. Mites teillä muilla - onko lapset oppineet helposti juomaan riittävästi pullosta? Meillä tietty ongelmana, kun ei sitä tuttipulloa huolinut niin vasta nokkamukista alkoi vähän juomaan vettä... Korviketta ei koskaan oo juonu ja nyt kuukauden verran oon antanu tavallista maitoa.

Jorisen varmaan nää samat löpinät joka kuukaus... Josko vähän aktiivisemmaksi yrittäisin muuttua tän kirjoittelun suhteen. Nyt vaan olin niin kiukkuinen tuon tuhruttelun takia etten pystyny mitään hetkeen kirjottamaan...
 
*********** Sunnuntai 31.7.2011************



Mukana:
Princessa......................poika 7/08........kp6/28-30.....yk2
Vomppis........................tyttö 7/10........kp7/28..........yk5
Caisachu.......................tyttö 06/09.......kp8/26..........yk3
chamon.........................tyttö 08/10 .... kp 9/29-30......yk 2
funny87.........................poika 11/09.....kp9/34...........yk2
_TiNy_...........................poika 1/05.......kp12/26-28......yk7
santsu_82......................poika 7/10.......kp13/25...........yk2
Hipsu86........................poika 11/10......kp 16/28.........yk1
Murumii...................... .tyttö 9/08.........kp19/24-28.....yk9
Rouva Möppiäinen...........tyttö 12/10.....kp21/?............yk2
Tiitulainen.....................tyttö 6/09.........kp25/28.........yk11
Neiti näpsän äiti............ tyttö 10/08......kp26/28-32.....yk7
Kamomilla-81................tyttö 12/08.......kp26/35..........yk 24
Johannäss.....................
Tanza...........................
Waaka.........................

TAUSTAILIJAT
Tyllerömamma
murgu



Plussanneet 2011:

Heinäkuu2011:
Kellukka (yk10), Xamora, Loretta, Taikapapu (yk10), nahhn (yk2), valle, susanna85 (yk2),äittä-83 (yk1), LittleStar (yk1)

Kesäkuu2011:
Emmuska10 (yk 3), Maria-08 (yk 3), Kolibro yk?

Toukokuu2011:
ellen- (yk0), Maira (yk 3), Jemppi (yk1)

Huhtikuu2011:
Nauruprinsessa (yk 3), Toimistomyyrä (yk 3), Meritähti82, Astre (yk 14)

Maaliskuu2011:
RiverFlows (yk4), Pistepirkko (yk 8), Sannuli88 (yk 3), Hannaliina (yk 1)

Helmikuu2011:
Matilda-08 (yk3),AJ (yk3), Miina84 (yk4), Minnuska89 (yk 13)

Tammikuu2011:
Salaisiahaaveita(yk 2), Ninnu-liini (yk6), Äippää (yk 2), Mirage (yk 4), Talvicci (yk2), Nessu86, Dirty Dancing (yk9-10), Neiti Nöttiäinen (yk3), kikka89, Danone81 (YK3)
 
Viimeksi muokattu:
vomppis miulla kans tiputtelee yleensä useempi päivä ennen menkkoja, mut ei tosin kertaakaan ihan noin montaa... jotain 1-5pv, mut enpä ole kans tullu kysyneeks. ja toisaalta eipä ainakaan raskaus ole sen takia estynyt, kun kuitenki kaks kertaa olen jo raskautunu. itseasiassa yritystähän kakkoselle on jo yli vuos takana, mut oman mielenrauhan takia pidän mieluummin ton yk3 mikä on siis laskettu nyt viimesimmän keskenmenon jälkeisistä yrityskierroista. niin ja en ite kyllä enää vuoden ikästä totuttelis juomaan pullosta vaan mukiin tai lasiin siirtysin suoraan. :) meillä jätettiin tuttipullo jotain 8kk ikäsenä, kun se oli käytössä vain äidinmaitoa varten. nokkamukia käytettiin jo sillon veden juomiseen ja tavallista pientä mukia mehun juomiseen.

ja sit ).( on tää taas niin tätä!!! lauantaina tiputteli, sunnuntaina loris, maanantaina tiputteli ja tänää pyyhkiessä hyvä et jotai näkyy. ja ruskeeta tai tummanpunasta kaikki!! onko kyseessä omituiset kuukautiset johin loma on vaikuttanu? vai mahdollisesti raskaus? vai olisko joku tulehdus? mut ei miulla ole tähän asti ikinä menkat ollu vaan yhden päivän mittaset!! vai olisko ne edelleenki vasta alkamassa? siis ei taas voi tajuta!! :headwall: kaikissa kolmessa raskauksissa on tiputellu, mut muistaakseni tytön raskaus oli tähän mennessä ainut et se ei ollu vaan tiputtelua vaan ihan vuotoa. mut voi mennä kyllä vielä toiveajattelun puolelle... ja se eilinen hengästyminen n. 5m mäen kiipeemisessä... ja tää alavatsan lähes jatkuva jomotus...
 
Vois mullekki päivittää että kp1/28-30 ja yk2

Pettymystä ilmassa ku esikoinen tuli heti ekasta yrityksestä. Meneeköhän kakkosen tekoon aina kauemman aikaa? Ainaki parilla tutulla on kestänyt että saaneet kakkosen alulle..

caisachu: ootko ajatellu tehdä varooksi testiä?
 
Ensin onnittelut kaikille plussanneille=)

Sitten Vihdoin ja viimein: Täti tuli kylään! mahtavaa ihanaa! mä olen niin odottanut sitä ja eipä se muuten onnistunut kun pitämällä kesäkuussa viikon ja heinäkuussa viikon imetystauot :)) toisen tauon aikana se tapahtui ja mä olin niin onnessani. Mulla ei siis ole hedelmällisyyttä imetysaikana joten tulevaisuutta ajatellen voidanan käyttää sitä ehkäsynä, kunhan ei tauotella :D

eli nyt siis kp 11/luultavasti vanha 28 mut kahtotaan :))
päivityksiin voi siis laittaa vaikkp1/28 yk1
 
Vomppis meillähän likka oli oikeastaan jo alusta asti pullo-vauva, kun se alku oli yhtä sektioo ja mulla teho-osastolle joutumista ja sellasta kamalaa härdelliä ettei maito noussu kun toiseen rintaan vasta joku 10 pv synnytyksen jälkeen.. Joten nokkikseen oli "helppo" totuttaa, mitä nyt vaan hölmö ahnehti kun mikäkin sieni, kun luuli sen olevan niin helppo kun tuttipullo, ni aina oli väärässä kurkussa.. Nyt haluaakin sit jo juoda joskus mukista, iiiso tyttö :)
Meillä juodaan aika paljon vettä, ja sitten kotitekoisia sokerittomia mehuja, siis tosi lantrattuja nekin :D Mutta harvoin kyllä juo mehua, enemmän vettä ja maidot ruualla..
Meillähän oli iltapullo (eli siis maito tuttipullosta) ennen nukkumaan menoa ni pitkään, nyt on päästä kertaheitolla siittä eroon, vanhempien tyhmyyttä ja korvien välissä se ilta maidon tarve, ja sit likka tietysti söi iltasin tosi vähän ku odotti sitä maitoa.. Mutta nyt nukkuu yönsä tosi hyvin ja saa sen nukkuun ilman ihmeempiä kikkailuja :)

JA JEEE KIERRUKKA POISTUI TÄNÄÄN! Vaikka ei se mitään vauvoja tähän osoitteeseen tarkoita (ehkä, mies on ollut taas ihan hassu...:p) mutta vihdoin saan taas olla normaali minä :)
 
Heippa! Voisin liittyä joukkoonne jos sopii!:)

Eli täällä kuumeillaan kovasti pikkukakkosesta!!! Ja melkein jo innostuttiinkin:|, mutta ikävä kyllä suruksi muuttui. :'(

Tein siis viime kierrossa plustestin digitestillä kaksi kertaa ja sitten varmistustestiinkin tuli haalea positiivinen. Kierto oli vähä sekasin, kun juuri olin lopettanut pillerit, joten tein siis testin liian aikaisin! Ja kolmen päivän päästä plussasta näytti vielä positiivista, mutta samana päivänä alkoi vuoto! Ja sitten vuodon jälkeen negatiivinen! Eli hyvin varhaisessa vaiheessa siis tulikin pois!
Mulla olikin kyllä sellanen olo, että kaikki ei ole kunnossa, kun niin haalea positiivinen oli...

Tuo olikin vasta yk1! Eli nyt alkaa yk2! Toivotaan, että tärppäisi pian!

Onko kellään muulla kokemusta kemiallisesta raskaudesta?

Onnittelut jo kaikille plussanneille!!!:flower: Ja plussatuulia meille muille!:heart:
 
Onko täällä muita, jotka ei tikuttele ovista? Siis en tehnyt sitä esikoisen kanssa enkä ajatellut nytkään! Meinasin nimittäin tulla hulluksi noista testeistä jo!!! Päätin, että en tikuttele tai testaile mitään ennenkun menkat on joku viikon myöhässä!!!
Eikö ovulaatio pitäis olla siinä kierron puolivälissä? Toki helpompaa jos on säännöllinen kierto! Eikös se pitäis sitten funny87 riittää, että joka toinen päivä heiluttelis niitä peittoja? Mä jostain luin niin...tai että jopa 2-3 pvän välein riittäis... mutta itse ajattelin joka toinen päivä!:D Ja sillai, että ne ajoittuis tyyliin menkkojen alusta päiviin 11-17! Huh! No mies varmaan on ainakin tyytyväinen, eikös tää oo niille parasta aikaa?:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: funny87
Mä en oo ikinä oikein ees ymmärtäny miksi ovista tarvisi tikuttaa, eikös sitä voi vaan touhuta joka päivä :D? Tai kun esikoinen nyt olis se iloinen "vahinko", ni ei oo sit tarvinnu enkä oo ajatellu sitkun aletaan tositoimiin ni sillonkaan oviksia bongailla, kuhan pannaan meneen :D Tietysti ymmärrän jos on kierrot sekasin tai sit vaan haluaa tikuttaa, mutta eikö se oo kovin stressaavaa tuijotella testejä ja murehtia :(?

Chamon
Tervetuloa! :) Mulla taitaa olla tollasesta kemiallisesta raskaudesta/tuulimunasta/jostain kokemusta kun oli joskus aikonaan menkat myöhässä aika paljonkin, 2 ekaa testiä näytti negaa, sitten tuli viimeseen haalea plussa.. Mentiin varhais ultraan jossa näky pienen pieni joku, josta ei tienny oikein et onko se ruskuasipussi vai mikä, kun se oli vielä kiinnittyny ihan outoon paikkaan.. Eli olin raskaana, kaiketi.. No sit sainkin siittä vähän ajan päästä keskenmenon/tuulimunan mikä olikaan josta jouduin vielä sairaalaan yöksi kun epäilivät kovien kipujen takia sen olevan KU-raskaus ja leikkauksestakin jo puhuttiin, onneksi sitten meni kivut ohi ja selvittiin sit vaan "säikähdyksellä".. Ja sairaalassa kun ekaksi ultrasivat, lääkäri totesi ettei täällä olisi ollutkaan mitään raskautta :( Mutta en sit tiiä mikä se oli ;o
 
Kyllä mun mielestä pitäis riittää peiton heiluttelu joka toinen päivä koska jos siittiöt pysyy elävinä n. 3vrk ja se h-hetki kestää 1/2-1 vrk riippuen ihmisestä :)
Itse en kyl välttämättä ovulaation aikoihi pysty peittoja heiluttaan joka päivä kun välillä oon niin kipee, en tiedä johtuuko sit siit munasolun irtoamisesta vai mistä lie (kirjotinkoha edes oikeilla termeillä :whistle:)
 
Mä en oo ikinä oikein ees ymmärtäny miksi ovista tarvisi tikuttaa, eikös sitä voi vaan touhuta joka päivä :D? Tai kun esikoinen nyt olis se iloinen "vahinko", ni ei oo sit tarvinnu enkä oo ajatellu sitkun aletaan tositoimiin ni sillonkaan oviksia bongailla, kuhan pannaan meneen :D Tietysti ymmärrän jos on kierrot sekasin tai sit vaan haluaa tikuttaa, mutta eikö se oo kovin stressaavaa tuijotella testejä ja murehtia :(?

Chamon
Tervetuloa! :) Mulla taitaa olla tollasesta kemiallisesta raskaudesta/tuulimunasta/jostain kokemusta kun oli joskus aikonaan menkat myöhässä aika paljonkin, 2 ekaa testiä näytti negaa, sitten tuli viimeseen haalea plussa.. Mentiin varhais ultraan jossa näky pienen pieni joku, josta ei tienny oikein et onko se ruskuasipussi vai mikä, kun se oli vielä kiinnittyny ihan outoon paikkaan.. Eli olin raskaana, kaiketi.. No sit sainkin siittä vähän ajan päästä keskenmenon/tuulimunan mikä olikaan josta jouduin vielä sairaalaan yöksi kun epäilivät kovien kipujen takia sen olevan KU-raskaus ja leikkauksestakin jo puhuttiin, onneksi sitten meni kivut ohi ja selvittiin sit vaan "säikähdyksellä".. Ja sairaalassa kun ekaksi ultrasivat, lääkäri totesi ettei täällä olisi ollutkaan mitään raskautta :( Mutta en sit tiiä mikä se oli ;o
on todella ressaavaa ku menkat tulee joskus 60pv:n väleinkin.. ja sit mies on yötäpäivää töissä nyt hetken aikaa kun yrittää saada rahnaa kauheesti. jotenka pitää sitten tikutella ja soitella mies kotiin puuhiin ;) en kyl ennen tikutellut että en sitten tie edes miten ne toimivat mut toivotaan et tärppää heti ja tää on muuten meijän ensimmäinen yrityskerta, tuol listassa lukee toinen... sillon ku liityin tänne niin odottelin ensin niitä menkkoja et sit pääsee yrittään :)) nyt ootan jo kovasti ovista. ensimmäinen lapsi tuli ihan ilman mitään tikutteluja ja oikeastaan vahingoss.
 
funny87 no sit ymmärrän tikutuksen täysin jos noinkin kierto sekasin ;/ mullakaan ei oo mitään hajua miten ovistesti toimii :D hyvä ku raskaustestiin osaan pissiä :D
Ite tiedän/tiesin oviksen kun joka toinen kk oikealla puolelle mahaa tuntuu siltä et umppari räjähtää :s meinaan eka ovis lapsen saannin jälkeen tuntu kestävän 2 viikkoo ja oli niiiiiin kipeetäs :( kolmella eri lekurilla kävin ja kaikki sano ihan eri syyn :l no umppari se ei ollu, kun yli vuosi siittä on ja niin on käyny joka toinen kk, tosin vähemmällä kivulla :p ja nytkin osaan sen oviksen vaan jotenkin bongata, tullu jotenkin tarkemmaksi näissä ;o
 
En mäkään kyllä oo koskaan tikutellu enkä tikuttele, koska täs ollaan viel niin nuoria et on aikaa odottaa vaikka hamaan tappiin saakka:D muutenkin oon täs miettiny et voi kumpa nappais vasta lokakuus et sais kesävauvan mut tulee sit kun tullakseen:)) toivottavasti ne menkat vaan tulis sit toistekkin eikä toi nykyään minimaalinen imetys estäis enää sitä ovulaatiota :))

Toivoa kaikille! :))
 
Meneepäs tää alkukierto tällä kertaa hitaasti... Illalla lähdetään reissuun ja tullaan maanantaina, josko sitten päästäis yrityshommiin =)

Meillä ei ainakaan tuo joka toinen päivä peiton heiluttelua toteudu mitenkään :O En tiedä ollaanko vähähaluisia vai mitä, mutta 1-3 kertaa viikossa yleensä riittää meikäläisille hyvin... Mä tikutan ovista eikä se tuo lisästressiä vaan päinvastoin. Tiedän, että ollaan varmasti oikeeseen aikaan yritetty ja voi sitten olla sen suhteen huoleti, että osuikohan nyt oikeeseen aikaan vai ei... Tosin tää johtuu siitä, että ekan yritystä oli takana puoltoista vuotta tjot-meiningillä ja kaveri sitten vinkkas noista tikuista (luulin, että ne on järkettömän kalliita, vaikeita käyttää yms.) ja neljännestä tikuttelukierrosta sitten tuo tyttö tärppäs! Mulla on säännöllinen kierto, mutta jostain syystä ovis olikin tuossa tärppikierrossa vasta kp 20 - oltiin kyllä yritetty aiemmin pupuilla puolenkierron aikoihin ahkerammin, mutta nähtävästi sitten väärään aikaan... En tunnista ovista kivuista, limoista tms. Vaikka kuinka olen "tarkaillut" niin en huomaa mitään erikoista tai poikkeavaa. Nyt on sitten tikuteltu 4 kiertoa, mutt ei vielä tärppiä - mutta eiköhän se kuitenkin oo tuo imetys - ainakin haluan uskoa niin!

Olen yrittänyt sitä mukia antaa juomiseen, mutta tyttö tahtoo "juoda" ite ja alkaa heti repiä mukia ja heittää sen lattialle, jos saa käsiinsä. Mulla on käytössä nokkamuki, josta yritän juottaa vettä ja maitoa, mutta suht heikolla menestyksellä. Nyt helteillä on onneks juonu vähän paremmin, että ehkä se siihen tottuu. Pullolla tarkotin just tollasta nokkamukia. Paras tytön on tottua, koska kohta menee mamman maitohana kiinni :)

Kaikille plussapuhureita :D
 
Maha teki eilen kivan kepposen: Ainakin 2 tunnin ajan tuntu siis ihan selkeitä "potkuja", just silleen kun illalla istuin tähän koneelle, söin karkin, hetki siittä ni alko potkujen tunne, ja siis se näky ihan välillä mahan päälle.. Sit menein eri asentoihin, ja melkein kaikissa näky ja tuntu ne "liikkeet". Mies toi testin mut negahan se oli.. Mut siis että, sit loppuajasta ennen testiä olin jo lähes 95% varma et siellä möllötää vaavi mut ei :( Nyt taas koko aamun oon tunnutellu ja odotellu, josko siellä ois liikettä, mut ei niin ei :p
 

Yhteistyössä