<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 1/10 <3

BornToLose Olemme liittyneet Helsingin monikkoperheet ry:n.Jäsenkortilla useista paikoista alennuksia ja toki vertaistuki ensiarvoisen tärkeää. Sieltä sivuilta saat lisäinfoa. Valmennuskertoja kaikkiaan neljä, ainoastaan viimeiseen tulee ilmoittautua.
Meillä LA 24.5 ja figuurini samanlainen kuin sinulla. Painoa tullut 10kg vatsanseudulle...
Ehkä nähdään valmennuksessa ;)

-tiki & :heart: :heart: - rv 21+4
 
Ok, kiitos infosta! Täytyy käydä lukasemassa kunhan kerkiin!
Ja mulle on kyllä tullu kiloja muualleki kun vaan mahaan :ashamed:

Puuh, vielä olis keittiö ja makuuhuone mut en millään jaksais ja selkä taitaa pragaa ennen :ashamed: Mut onneks sentään lastenhuone, olkkari ja eteinen hoidettu, hyvä minä :attn: Eipäs ollut muuten hirveen mukavaa noukkia tavaroita sohvan alta tän mahan kanssa :kieh:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 23+5 edelleen :whistle:
 
Vakuutusasia täälläkin on kovasti nyt pinnalla. Ehdottomasti sellainen hankitaan, niin pääsee aina heti oikealle lääkärille kun/jos jotain tulee. Minulla on niin huono kuva tk:n lääkäreistä, että en haluaisi lstani viedä sinne. Ne valkotakkiset siellä kokemukseni mukaan ensin käskee seurailla tilannetta, sen jälkeen syödä särkylääkkeittä tai turhia antibiootteja ja jos vieläkään ei auta, ruvetaan ehkä arvailemaan mikä oikeasti vaivaa vai vaivaako mikään.. Ei niillä ole tarpeeksi aikaa siellä tk:ssa syventyä jokaisee vaivaan, ja monesti on käynyt niin, että sitten potilas itse siitä joutuu kärsimään ja kantamaan seuraukset. Tutkimuksiin varsinkaan ne ei lähetä ellei ole oikeasti selkeä hätä tai jos itse ei vaatimalla lähetteitä vaadi.. Yksityisellä saa palvelua ja siellä on aikaa kuunnella potilasta. Eli lastani en arvauskeskukseen aio viedä, koska itse olen joutunut väärien arvailujen vuoksi kärsimään.. Vaikka lääkärinkoulutus, tosiaan on kaikille lekureille sama, kuten joku sanoi, se on se aika tai sen puute sekä määrärahat joka kunnallisella laskee hoidon tason aivan vaarallisenkin matalalle.. Minulla on eräs lääkäri kaverikin kunnallisessa tk:ssa, ja hän sanoi itse, että jos hänen tarvitsisi lääkärille mennä, ja jatkotutkimuksiin hakea lähetettä, menisi hän kyselemättä suoraan yksityiselle... Se kertoo minulle riittävästi tämän hetken kunnallisesta terveydenhuollon tilasta Suomessa..

No niin, anteeksi vuodatus, joillakin on ihan selvästi parempiakin kokemuksia.. Mutta me hankitaan se vakuutus, ei se niin paljoa maksa etteikö lapsen terveys olisi sen hinnan arvoinen, vaikka sitten maksaisikin siitä "turhaan" jos sattuu niin onnellisesti että syntyykin lapsi, joka ei sairasta.. :)

Mutta meillä on se vakuutusyhtiö on hakusessa.. Olen koettanut vertailla ihan pääni pyörryksiin, koska niitä on niin vaikea vertailla... Johjo mistä teillä on ne vakuutukset? Kuulosti niin hyvältä se teksti, jonka olit kiroittanut.... =)
 
Huomenta!

Täällähän on paljon ollut keskustelua vakuutuksista, osalla aika voimakastakina kommenttia. Mutta muistattehan, että on jokaisen oma päätös, ottaako vakuutusta vai ei. Syyllistämiset sun muut ei taida asiaan paljoa vaikuttaa. ;)
Kyllä ymmärrän monenkin päätöksen ottaa vakuutus ja myös päätöksen siihen, että ei ote. Esim. meillä, meidän esikoinen on aina sairastellut, ihan pienestä asti ja meillä on niin astmaa, sokeriaineenvaihdunnan häiriöitä, atopiaa, vauvana korvakierteet ja sit vielä tuo puheen tuottamisen vaikeus joka ilmeni vasta myöhemmällä iällä ja koskaan meillä ei hälle vakuutusta ole ollut sairasteluihin, toki, ei hälle sitä enää saiskaan kun on muutakin ongelmia. Tapaturmavakuutus sen sijaan on ja se tulee olemaan vauvallakin, mutta muuta ei.
Jos jonkun, niin tämän lapsen kanssa on ravattu lääkärillä jos millä. Monen laisia tulee vastaan ja on ollutkin, mutta vanhemmalla on oikeus vaatia kunnon tutkimusta sekä paneutumista asiaan. Jos ei lääkäri kykene, sitten pyyntö päästä toiselle. Se on niin paljon itsestäkin kiinni mihin tyytyy. Pojan kanssa ollaan tasan 2 kertaa käyty yksityisellä lääkärillä ja me ei kyllä sieltä saatu yhtään sen parempaa hoitoa ku tk:ssakaan. Ja nyt kun ollaan jo erikoissairaanhoidon piirissä, eli tiettyjen asioiden kanssa käydään vain ja ainoastaan erikoislääkärillä, en usko että yksityisellä saataisiin sen parempaa hoitoa, sekä normi tutkimukset on pakko tehdä sairaalassa, ei niitä kaikkia yksityisellä voi tehdä. Aikaa sinne sairaalan polille nyt ei saa sen aiemmin kun kukaan muukaan, oli sitten yksityisen asiakas tai ei.
Moni varmaan ihmettelee, et jos esikoinen on noin sairas, et miks ei oteta sit toiselle vakuutusta, mutta ei me koeta sitä mitenkään tarpeelliseksi. Eikä se, oliko sitä sairasvakuutusta tai ei, takaa mitään. Hengenvaaran ollessa kyseessä, on sama onko sitä vai ei, toki vakuutus korvaa hoidon, mutta lapsen sairaalassaolosta ei makseta kun ensimmäiset 7 vuorokautta, jonka jälkeen hoito on ilmaista. Ja kukaan ei maksa itse, esim lapsen tehohoitoa, vuorokausimaksut on samat kun normaaliosastollakin. Joten rahallista korvausta en niinkään koe tulevan, esim meidänkään tapauksessa, kun maksukatto tulee joka vuosi täyteen osastokäyntien ja polikäyntien muodossa, joten loppuvuosi käydään joka tapauksessa ilmaiseksi sairaalassa pojan kanssa.
Eli tässä on meidän kokemusta siitä ja missään nimessä en kyseenalaista teitä jotka vakuutuksen otatte, se on vaan hienoa!

Muutapa en taida nyt kommentoida enempää, pitää lähtee koirien kanssa pihalle ja sit jotain hommaileenki...Pitäis siivota tälle päivää....huoh...voisko joku tulla tekeen sen mun puolesta? :LOL:

buam ja myy 25+3
 
Vakuutuksista - on myös minun mielestäni jokaisen oma asia miten tahtoo vakuutusten kanssa tehdä. Itsekin annan asian vielä hautua, tutustua vaihtoehtoihin ja päättää sitten lähempänä. Ja koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, joten eihän kaikkeen voi mitenkään varautuakaan :)

Unohtui muuten ensimmäisessä viestissä mainita, eli synnäri ois mulla PKKS :)

Vauvan sukupuolesta
ei meille tullut rakenneultrasta selvyyttä (20+0), joten päätin nyt lopulta varata ajan yksityiselle lääkäriasemalle 4D-ultraan (sit 25+6) - onko kellä kokemuksia? Jos sit pääsis viimein sisustamaan ja hankkimaan vaatteita oikeilla väreillä...

Tarvikkeet on kaikki vielä hankkimatta (!) kohta kai pakko laittaa äippäpakkauksen hakemus eteenpäin, että saa jotain konkreettista hypisteltävää :D Vaatteiden osalta joutuu vielä jännäämään 4D ultraan asti! Onneksi isoimmat, eli vaunut, turvakaukalo ja hoitopöytä taitaa löytyä lähipiiristä "unisex" värisinä, niin voi sitten keskittyä siihen muuhun pikkutavaraan... Onko muillakin valmistautuminen yhtä vaiheessa, vai olenko ainut...? Sitä on jotenkin niin taikauskoinen, kun raskaus on edennyt kuin unelma, ei mitään vaivoja niin jotenkin sitä pelkää että millon jokin paha iskee... :( ... eikä uskalla oikein tehdä mitään...

"Mukelo" nyt 23+4 ja kovasti potkii päivittäin, isukkikin yllättyi kun masulle kätensä laittoi! Oiskohan tulokas jalkapalloilija kuten äitinsä... B)
 
haaveena äitiys: Meillä on esikoisen vakuutus IFissä. Siellä oli aikoinaan kaikki mut sit kilpailutin ja vaihdetiin TURVAan. Esikoisen sairauksien vuoksi hänen vakuutus jäi Ifiin. Kakkosen jälkeen muuttui Turvassakin vakuutus niin ettei ole enää sairauskohtainen vaan kolmosella ja nelosella siis omavastuu menee per hakukerta. Eli kerran vuodessa jos hakee niin omavastuu on 42?/vuosi. Ja tietty jos ei ole sairastellut niin ei mene omavastuuta. Syntymättömälle pitää hakea vakuutus viimeistään (muistaakseni) 3 kk ennen laskettua-aikaa. Sitä en muista nyt että olisko jostain saanut halvemmalla mut meidän allergian ja atopian takia halusin sellaisen vakuutusyhtiön missä korvataan lääkärin määrämänä myös perusvoiteet. Niin ei joka yhtiössä ole.

Sen verran vielä yleisesti että onhan se siitäkin kiinni missä asuu tarviiko vakuutusta. Jos kunnassa ei ole yksityisiä lääkäriasemia tai ei ainakaan sellaisia missä on myös iltapäivystys ei vakuutuksella ehkä ole niin merkitystä. Ja jos kunnallinen tk toimii hyvin ja lääkärille saa nopeasti ajan muunkin kuin akuutin tarpeen vuoksi niin yksityiselle ei liene tarvetta. Harvoin niistä lääkkeistä ja voiteista tulee vuodessa niin iso summa että sairausvakuutus kannattaa. Mutta jos haluaa yksityiselle lääkärille niin silloin vakuutus jo kannattaa.
 
Mua harmittaa että tytölle en aikanaa ottanu vakuutusta, sairasteli tosi paljon. Yksi esimerkki hyvinkäällä asuessani.

Tyttö oli 10kk, sairastui korkeaan kuumeeseen, 5 päivää oli 40 astetta ollut, eikä laskenut juuri yhtään kuumelääkkeillä, väsynyt ja vetelä. Olin tuona aikana käyttänyt jo kerran lääkärissä -> vastauksena virus. Viidentenä päivänä käytin ensin tk lääkärillä ja illalla päivystyksessä kun yleiskunto oli niin huono tytöllä. Istuttiin 2 pitkää tuntia odottamassa, nilkkavaivanen muidu pääsi enne meitä + muut. Otettii crp ja tutkittii, sanottii et soittaavat vastauksista. Illalla soittivat että hae resepti aamulla puolen päivän jälkeen.

Mentiin aamulla, otin 3 vuotiaan pojan mukaan sekä tytön. Päivystysluukulla pyysin reseptiä. Virkailija oli ihmeissään, ei ollu siellä.. ei myöskään lääkärin lausumaa saati muutakaan viitettä siitä että oltii edes käyty siellä. JUMALAUTA suutuin.. Jouduttii odottamaan uudestaan lääkäriin. Päästiin venäläislääkärille joka oli suorastaan kauhusta mykkänä että miks ei olla jo osastolla tiputuksessa. Joten siitä uus crp ja odottamaa osastolle pääsyy. Odotettiin taas pari tuntia, hoitaja tuli mittaa kuumeen tytöltä kainalosta.. vähän vähätellen et onko muka kuumettakaan.. liki 41 näytti mittari. Oltiin siellä sairaalassa liki 6h enne ku päästii osastolle. Ei ollu rahaakaa mukana et sais ruokaa lapsille. Crp oli yli 100. 3 päivää makas siel tiputuksessa, dg: pissatulehdus joka sit munuaisiin asti pääsi kun ei ajoissa tutkittu. Siitä jouduttiin munuais ja virtsarakon ultraan sekä pissaseuranta 1krt/kk 6kk. Lisäksi löydettiin myöhemmin sivuääni sydämestä ja ultrasta löyty pieni takaisin virtaus aorttaläpässä jonka lääkäri totesi todennäköisesti tulleen jostain vakavasta infektiosta eli juuri tuosta tulehduksesta todennäköisesti koska muita vakavia ei ollu sitä ennen.

Lisäksi oli korvakierteet ja putkituksen jälkeen keuhkokuumeet ja keuhkoputkentulehukset jatkuvia, infektioastmaankin sairastu. Onneks sairastelut loppu ku neiti täytti 4. Sitä ennen olisi vakuutus ollut tarpeen.

Onneks jokapaikassa ei tk lääkärit oli noin (suoraan sanottuna) anuksesta.. Kyllä niitä päteviäkin löytyy, omalle kohalle suurin osa ollu niitä muropaketista tutkinnon saaneita :(
 
ALM Joo, näköjään se pikku hiljaa kasvaa :D

BTL Kiitos :) Sulla aivan ihana yksiö pikkuisille :heart: Onhan se selvää, että sulla masu on isompi kun kahtaa odotat =)

mairalle ja tatomiralle onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

tyttö laita ihmeessä masukuvaa esille :D

emv hui, ei oo enää pitkä aika, ku oot rouva :D :heart: poksuonnittelut!

jenyy mahtuu mukaan, tervetuloa!! :wave:
käytetty häkkisänky löytyi ja se ostettiin, sitte ihan muutama body on hankittuna, mut ei muuta. Itekin oon ollu varovainen noitten sotosten kanssa..
vendela Mekään ei olla hommattu oikeastaan mitään. :/ Täälläkin yksi jaliksen pelaaja, millon lopetit pelaamisen nyt raskausaikana? :D

vakuutuksista edelleen musta keskustelu on ollut meidän kesken ihan hyvillä raiteilla. Jokaisella tottakai oma mielipide asiaan ja niin pitää ollakin. :) Minusta on hienoa, että joillakin paikkakunnilla tuo kunnallinen systeemi toimii, hattua nostan. Meillä se ei vaan toimi.. yksikin hyvä esimerkki oli, kun eräs vauva oli kovasti sairastellut ihon ja vatsan väänteiden muodossa. Lääkäri oli päättänyt, että kokeilaan vauvalle täysin maidotonta ruokavaliota. Äiti oli sitten kysynyt, että mitä maitoa vauvalle saa sitten juottaa, niin tää kyseinen lääkäri oli todennut, että äidinmaidonkorviketta voit antaa :eek: Eli se siitä arvailusta.. Onneksi terkkarissa oli tullut puhetta ja he olivat suositelleet oikeat juomat heille.
Meilläpäin yksityisillä myös joka arki iltavastaanottoaikoja aina klo 20 tai 21.00 asti.

 
Huih Sanse mitä törppöilyä teille on sattunut kohdalleen.

On todella hankalaa osata edes ammatti-ihmisenä vaatia oikeanlaista hoitoa kun ei tiedä/ole lapsia ennen hoitanut...kyllä sitä vaan liian kanssa välillä luottaa lääkäreihin ja oikeastaan miun mielestä pitäisi pystyäkin luottamaan....eihän he tietenkään mitä yli-ihmisiä hekään ole, mutta...täytyy myös muistaa, että tk-lääkärit eivät useinkaan ole erikoistuneita, vaan "yleistietoisia" kaikesta, mutta kyllä ammattillisuutta on miun mielestä sekin, että osaa myöntää jos ei tiedä ja uskaltaa konsultoida sekä laittaa jatkotutkimuksiin jos epäilyttää. Ja eritoten kuunnella lapsen vanhempia!

Meillä neidin kanssa saatiin todellakin vakuutusrahat viime vuonna takaisin ja varmaan ekstraakin. Meillä menee rahaa mm. rasvoihin ja piippuihin, mutta viime vuonna jouduttiin olemaan kaksi kertaa sairaalassa, joista kertyi maksua yli kahdensaan euron. Elikkä kyllä sitä rahaa voi palaa julkisellakin puolella eikä vaan yksityisellä. Myö kyllä otetaan nytkin vakuutus, tää raskaus ku on jo riskiraskaus ja jos vauvoilla onkin syntyessään jotain vikaa tms. Niitä synnynnäisiä "vikoja" jälkeenpäin otettu vakuutus ei enää korvaa.

Mutta todellakin on jokaisen oma asia minkä päätöksen tekee vakuutusasioissakin. Miusta on ollu kyllä hienoa, että ihmiset kertovat omia kokemuksiaan, ni asian kanssa pähkäilevät saavat varmuutta omaan päätökeensä tai sit ei ;) .
Joku jo mainitsikin, et muistakaa ottaa vakuutus ajoissa, useimmissa firmoissa jo 3 kk ennen LA!!

Ihkuja masuja!!! BTL, aivan mahtavan ihana tuo siun maha! (vaikkakin uskon, ettei ihan siltä enää aina tunnu :D).

Vendela, myö käytiin edellisessä raskaudessa 4D:ssä ja oli kyllä sen arvoista, näkee tarkemmin mm. rakenteet ja napavirtaukset ja jos hyvä tuuri käy niin vilauksen pieniliinin naamasta, mutta kannattaa varautua, et niinkin voi käydä jot kädet on koko ajan kasvojen edessä. Ollaan nytkin menossa samaiseen paikkaan.

Viikonloppuja!

Pilkkuliini ja tiuhti +viuhti 24+2
 
Ääk, mullaki poksui eilen viikot RV 23, huh ku on menny aika nopeeta! :D :heart:

Onneksi oon päässy taas tuonne hevosten pariin vähäksi aikaa, että saa vähä aikaa käydä täältä kotoa hermoja lepuuttamassa, kun ei koko ajan huvittais neljän seinän sisällä olla. Isukki on sitte esikon kanssa sen pari-kolme tuntia ihan kaksin (hurrrjaa;)) kun äiti on heppailemassa. :)

Itse en puutu tähän vakuutuskeskusteluun yhtään, koska minun ei niistä henk.koht. perhesuhteiden takia tarvitse huolehtia. :)

Hankinnoista sen verran, että esikolta on jäänyt aika paljon kaikenlaista, esim. sänky, sitteri, vaunut(tosin tuplat hankinnassa), tyttöjen vaatteita, nyt vaan pitää ostaa erilaisia, kun ilmeisesti poika tulossa :D
 
käyn vain poksumassa kun eilen vaihtui viikot ja en jaksanut käydä ollenkaan kirjoittamassa...
Täällä on närästys palannut kamalana polttavana tunteena koko kurkun ja rintakehän alueelle... :headwall: :headwall: :headwall: Rennestä ei juurikaan apua, täytyy käydä kysymässä apteekista jotain tehokkaampaa.

Haave & Oskari 24+1 :heart:
 
Hei rakkaat kanssaodottajat :flower:

Kiirettä pukkaa kun en muka koskaan ehdi kirjoitella tänne.. Sairasloma jatkuu, sainkin uudelta pomolta hurjan moitteen sairaslomistani ja sanoikin ihan suoraan että hae saikkua äippäloman alkuun saakka :( (vanha pomo lupasi lyhentää päivittäisiä tuntejani jos työkyky huononisi, mutta se ei sitten uudelle pomolle käynytkään) ja olisin todella halunnut tehdä kuusituntista päivää kun siihen juuri ja juuri kykenisin tässä fyysisessä työssäni. Saikulle siis jäin koska rankkoja supistuksia jotka ovat pehmennyttäneet kohdunkaulaa.

Asiasta toiseen, eilen saunassa huomasin että oikea rintani erittää jotain valkoista (maitoa?) onko kellään samankaltaista?

Sandy RV 21+3
 
piks poks 21+0.. jihuu huomenna sitten rakenneultra!!!! ukko on töissä mut saan onneski parhaan ystävän mukaan:)
minulla myös rinnat alkaneet erittää "maitoa" hih =) ihan normaalia se on rinnat harjoittelee.... vaavi se juuri myllää tuolla masussa hyvä vaan kun se eilen oli niin hiljainen..
heips kukkuu
 
:wave: nettipimennossa ollaan. Kotona ei netti toimi ja nyt anoppilassa tulin äkkii käymään koneella.

Monta sivuu oli tullu tekstii, mukavia ultrakuulumisia ja uusiakin mukana =) .

Meillä oli kanssa viikolla ultra ja kaikki oli kunnossa =) . Sukupuolta ei saatu varmaks selville, oli ehkä.... Noh pää asiahan on että vauveli oli terve ja pysyis loppuun saakka matkassa.

Varanikki, mulle vois vaihtaa listaan lasketuksiajaksi 2.6. Eli pari päivää oli muuttu ja vaihdettiin se että aikaisemmin pääsen äippälomalle.

Nyt tarvee kiiruhtaa kahville.

Selis ja "mötkäle" 20+4
 
MsDevil ja haave poksuonnittelut!! :heart:

Sandy Olipas kurja suhtautuminen uudella pomolla :( Varmasti harmittaa! Jaksamisia suppareiden kanssa :hug:

tyttö poksuonnittelut! :heart: Tsemppiä rakenne uä:aan!

Omaan napaan ei ihmeempiä.. Nyt sellainen seesteinen ja hyvänolon kausi menossa :) Tuntuu, etät tuo maha kasvaa hurjaa vauhtia, iltasin varsinkin näyttää jo isolta. Tänään myös mies sai vatsan päältä useamman iskun käteen :heart: :D
Huomenna alkaa taas pitkä työviikko, tää tyttö nimittäin elää viikonloppuja varten :D :saint:
 
Mä kun oon pariin otteeseen jo muuttoakin miettinyt mut aina päädyn samaan etten haluis kun kaikki asiat sitten muuttuu, just mm. se kun asutaan terveyskeskuksen pihalla ja meiän oma lääkäri on niin paras että en halua sellastenkaan asioiden muuttuvan :xmas: Mut voihan olla et kun kaksoset tulee niin ei yksinkertaisesti tähän mahduta vaikka kuinka haluttais.

Alisa84:
Kiitokset takaisin :heart: Kehut tekee hyvää kun itsetunto tuppaa mulla yleensä laskemaan näin odotusaikana :whistle:

Pilkkuliini:
Juu ei tää nyt koko ajan ihan ihanalta tunnu :D Se on ku istuessaki ottaa tohon rintaan kiinni niin ahdistusta aina välillä. Tänään taas varsinkin kun PITKÄSTÄ aikaa söin itseni täyteen ruokaa kun oli mun lempparia ja sit arvatkaa vaan kun jouduin nopeasti ja pieniä määriä hengittämään kun pisti niin paljon kylkeen :headwall: En sit voinu muuta kun maata ja odottaa et vähän laskeutuu. Vieläkin aika täynnä ja tungen vähän lisää kun lapset ei syöny kaikkia viinirypäleitä :D

sandy85:
Maitoa varmasti ja ihan nurmaalia B) Esikoisen odotuksessa mulla erittyi maitoa eniten odotusaikana, vielä ei ole tullut mutta hyvin olen kaksi lasta saanut imetettyä yli vuoden ikään eli pidin sitä itse niinkuin hyvänä merkkinä =)

Me tehtiin tänään raivausta kellarissa ja heitettiin hirveesti kamaa pois :x Hyvään järkkään saatiin ja lisää varastotilaa joten tosi hyvä juttu. Lisää tilaa tulee tietenki vielä kun kaikki ne lasten vaatelaatikot häipyy kun enää en niitä kaikkia ala säilömään, parhaat ja kauneimmat vaan säästän :heart: Itkuhan siitä kyllä sitten tulee mutta miksi ihmeessä niitä sitten enää säilöisi :/ Myös kaukalot ja ammeet vie paljon tilaa ja odotanki sitä että kellariin mahtuu vaikka mitä. Pikkuveli oli apuna kun mä en sais hirveesti mitään nostella mut arvaa maltanko olla :kieh: Kaikkeen tekemiseen pitää osallistua ja sit siitä kärsitään. Sen siivouksenki jälkeen kun makoilin sängyssä ja kun jouduin nousemaan vessaan niin jäin 90asteen kulmassa lukkoasentoon eli tarvitsin miehen apua että pääsin siitä seisomaan :ashamed: Täytyy siis vähän rauhottua.

Huomenna taas ultra :heart: :heart:

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 24+0
 
Hellou!
Eka työviikko 1,5v äippäloman/hoitovapaan jälkeen takana. Hyvin meni, ja mukava olikin palata töihin. Saa muutakin ajateltavaa ku nää koti- ja vauvajutut. Mun mies on tytön kans kotona kun on aina talvet lomalla. Tekee asfalttihommia ja niitähän ei luonnollisesti tehdä talvisin :) Sopii meille oikein hyvin ainakin tähän elämäntilanteeseen tuo järjestely. Ei tarvinnut tyttöä päiväkotiin laittaa, mä pääsen vähän irtautuun kotoa ja mieskin nauttii kun saa olla tytön kans kaksin.

Vakuutuksesta, minäkin vähän kommentoin. Eli tottakai on jokaisen oma asia ottaako vai ei. Meillä on esikoisella Veritaksen omavastuuton vakuutus ja se on ollut ainakin meille TODELLA hyvä vaihtoehto. Vauvana oli koko ajan kipeänä. Ainakin viisi silmätulhedusta, RS-virus ja jatkuva flunssa. Tyttö myös sairasti "miljoona" korvatulehdusta 6kk-10kk aikana ja vielä putketkin laitettiin. Kaikki nämä hoidettiin yksityisellä lastenlääkäriasemalla ja voi luoja mitä olisikaan maksanut jos ei olis tuota vakuutusta ollut! Pelkkä korvien putkitus maksoi muistaakseni 700?. Tottakai nämä kaikki olisi voinut hoidattaa tk:ssa, mutta henk.koht. asioin mielummin yksityisellä :) Eli tämä sama vakuutus otetaan tälle tulevallekin vauvelille.

Mulla on supistellut koko viikonlopun |O Eilenkin illalla sohvalla maatessa supisteli varmaan reilun tunnin verran melko säännöllisestikin, mutta ei mitenkään kipeästi. Ainoastaan jossain tuolla kohdun suulla poltteli. Meni onneksi sit yön aikana ohi, mutta tänään taas supistellut vähän väliä. Huomenna olis neuvola ja varasimpa vielä tiistaiksi yksityisellekin ajan jos en huomenna saa neuvolalääkärille heti aikaa. Pelottaa tollaset supistukset, vaikka varmaankin turhaan hermoilen...

Sanse voi ei mitä säätämistä sattui teidän kohdalle!!

Tyttö82 onnea huomiseen ultraan! Tulehan kertomaan mitä näkyi =)

Ny mä lähden kattoon missikisoja loppuun! Moikkelis :wave:


 
Rakenneultrassa veikkailtiin meille pikkuista tyttöä. :heart: Mitenköhän paljon siellä tehdään virhearviointeja? Itse taidan luottaa kuitenkin tähän kunnes toisin todistetaan..

Seuraavaksi alkaakin sitten omalla kohdalla tuo minkä vakuutuksen otan. Hyvää kommentointia täällä on ollut aiheesta.. Olen päättänyt että vakuutus otetaan mutta se mistä firmasta, en ole vielä selvillä. Itse olen sen verran sairastelevaa sorttia miehen kanssa, että ihan kaiken varalta otetaan. Yksityisellä on totuttu käymään jo itsekin niin mukava sitten jonottamatta mennä vauvankin kanssa.

Alettiin juuri laittamaan lapsen huonetta ja pikkuhiljaa jotakin tarpeellisia juttuja hankitaan sinne.. Pinnis kun tulee vanhempien makkariin, niin ei se kovin lastenhuoneelta näytä mutta.. ehkä se tästä leluilla ja koriste-esineillä sitten :p

IhanaOmena 21+5
 
Juu mullakin tuli tänään 21+0 täyteen. :) Ihanaa, on jo odotettukin ton puolivälin ylittämistä.

Meillä ois nyt keskiviikkona uudelleen ultra kun viime viikolla käytiin rakenneultrassa ja sydän ei näkynyt kunnolla pikkuisen asennon takia (taisinkin jo tästä tuolla aiemmin mainita). Mua on alkanu jännittää se nyt jostain syystä ihan hirmusesti.. :( ehkä se johtuu siitäkin kun en oo nyt muutamaan päivään tuntenu liikkeitä ollenkaan. Mä oon vaan semmonen että heti jos jotain tapahtuu niin elkaa miettimään että onkohan nyt kaikki kunnossa, mutta eiköhän näin ole, toivotaan ainakin. :)

Jep, hirmusen väsy olo nyt niin meen nukkumaan.

Riikka ja pikkuinen 21+0 :heart: :heart:
 
Huomenia!

Tyttö82 Onnea ultraan ja tulehan sit kertomaan kuulumiset.

Sandy85 Kyl se maitoa on mitä sieltä rinnoista tulee. Mä kans siitä tos aikasemmin täällä kirjoittelin,ku mulla tulee kans.

Mulla vielä on nenä tukossa ja räkää tulee :snotty: eilen loppui penisiliini kuuri.

Täällä ei vielä ole liikkeet tuntunu mahan päälle. Johtunee varmaan tosta läskikerroksesta,mut joka päivä kyl myllää kovasti mahassa :D

Kävin eilen kirpparilla ja löysin pari ihanaa vaatetta vauvalle ja olivat vielä melkein ku uusia
=)
Mut ei muuta ku mukavaa viikon alkua mammat :wave:

baby dream ja masuasukki 22+1 en eilen jaksanu tulla poksumaan.
 
emv
Huomenta!

Jäin saikulle tänään, eilen ja tänään paineet pomppii sen verran korkealla et pyörryttää ja vatsakivut vaivana myös eilen ja tänään. Naistenklinikan epäilynä alkava raskausmyrkytys. Meen tossa puolenpäivän jälkeen antamaan pissanäytettä neuvolaan ja jos proteiinia ja paineet yhä koholla, lähden päivytyksenä naistenklinikalle. Hyvässä tapauksessa vaan lepäilyä kotona ja keskiviikkona tosiaan oon joka tapauksessa menossa sinne ultraan ja lääkärille. Hip hei ja jei. Voihan....sanonko mikä....no en, mutta ajattelen kuitenki. :'(

tytön rakenneultrakuulumisia täälläkin odotellaan.

Hauskaa päivää till alla!

-emv ja james 23+2
 
Huomentapäivää täältäkin suunnalta kaikille!
Eilen oli kyllä niin stressirikas päivä että ihan hirvitti nukkumaan mennessä kun oli maha niin kipeä. Helpotti sitten vähän ajan päästä onneksi ja liikkeet tuntu koko ajan normaalisti niin en sitten sen enempää huolestunut. :)

Tänään taas arkinen aherrus alkoi, kun mies lähti kouluun viikonlopun jälkeen. Onko muilla ollut kakkosen aikana esikkoja vaippaiässä? Musta tuntuu aivan ylitsepääsemättömän hirveeltä vaihtaa kakkavaippaa näin aamusella/aamupäivällä. Muutaman kerran olen rehellisesti oksentanut, en muusta kuin siitä hajusta, mikään muu ei ällötä.. Tää ei oo kivaa :( Oonks mää ihan normaali äiti ku tuommoset ällöttää? :eek:
 
MsDevil88 tuttu tunne kun odotin kuopusta aikanaan, lapsilla on ikäeroa 1v7kk ja kyllä sitä tuli oksennettua kerran jos toisenkin vaippaa vaihtaessa ja joskus laitoin sen homman suoriltaan miehelle.
Toinen mikä aiheutti aivan järjetöntä etomista oli nää lasten purkkiruoat (piltit, bonat jne) mä en pystynyt ees avaan niitä purkkeja oksentamatta.

mua alkaa harmittamaan kun mä en saa unta!! Mä valvon joka yö, viime yön menin n. 2tunnin unilla joten työpäivät on tosi pirteitä, mutta kun ees päiväunet ei auta! Siis mä en saa päivisinkään unta ja sillä ei oo merkitystä "nukunko" päikkärit vai enkö niin en saa illalla/yöllä unta :(
herään pienimpäänkin ääneen ja totesin, että ekaa kertaa suunnittelemani juttu, et vauva nukkuis meidän makkarissa käytännössä vaan on mahdotonta :( esikoisen kanssa koitettiin tota yksi yö ja sen yön valvoi niin mies, minä kuin vauvakin. Nyt helpointa olisi, että vauva nukkuisi meidän kanssa, mutta tää herkkäunisuus varmasti estää sen.
Aattelin testata jos pystyisin kuulosuojaimien kans nukkumaan kun ei tää pidemmän päälle oo kovin hyväksi jos nukun vain pari tuntia yössä.

meillä mies tunsi ekaa kertaa vauvan liikkeet kädellä pari iltaa sitten :) pitkään oon niitä yrittänyt saada, mut aina mukelo on hiljentynyt kun mies on saanut kätensä mahan päälle, mut lauantai-iltana muutama potku osui sitten :)

tatomira ja itu 21+2
 

Yhteistyössä