<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

emv
hammaskeiju ja löllykkä: Kiitos hammaskeiju tiedoista, vaikka näin muakin on informoitu kun kyselin jo ennen raskautta. Mulla otettiin röntgenkuvat just ennen raskautta ja nyt raskausaikana on jo kerran porattu. Täytyy ehkä vielä soittaa ja varmistaa et pitäiskö odottaa et raskaus ois vähän pidemmällä sitä hampaanpoistoa varten. Hammas ei siis oireile mutta siitä on lohjennut puolet ja se painaa poskeen ikävästi. Diabeetikkona sitten: suun terveys vaikutaa diabetekseen ja toisin päin, joten on tärkeää hoitaa tuo suu kuntoon.

Jeps, hirmu väsy, nyt nukkumaan! Kommailen myöhemmin lisää, sori kun pelkkää ON meisinkii...

-emv ja james jessenpoika 9+5
 
Iltoja..

Tääl sitä yövuorossa hillutaan, koitan tappaa aikaa.. Karkkia syömällä ja koneella istumalla :D

Pilkkuliini sain kyllä sun seiteistä hyvät naurut :LOL: taitaa täällä kans olla aika paksu seitti kerros, ei oo haluja ollu raskautumisen jälkeen yhtään. :|

Alisa meillä kaikki on tienny jo kauan et pikkunen on tulossa. Äitilleni soitin seuraavana päivänä kun testistä plussan sain koska luulin sen saavan sydärin, mutta onnessaan se oli ja samalla se kerto isälleni. Mies kans kerto vanhemmillensa raskaudesta kun käytiin sillon 6+6 viikoilla ultrassa varmistamassa ettei ollu valeraskaus. Ite näen paremmaksi kertoa, muuten ei olla kaksin miehen kanssa jos kesken menis. Niin ja koko mun puolen suku tietää jo kun meillä on suku niin rakas ettei mikään asia pysy salassa (eikä aina haluta salata) :LOL:

Viisauden hampaasta tuli mieleen et mul on kummallakin puolella alhaalla ollu jo hetken, se ei vaivaa ja ei työnä muita hampaita vinoon niin oon antanu olla. Itseasiassa hammaslääkäris oon käynny viimeks n. kolmevuotta sitten :whistle: :D Nyt pitäs tilailla kun neuvolassa sanoivat ettei enään raskaana oleva pääse jonojen ohi niinkun ennen.

Selis Tääl maha pömpöttää koko ajan. Tiedän sen siittä kun iso rintanen olen, ennen en nähny mahaa tissien takaa mutta nyt näkyy ja koko ajan :LOL: ja vaikka maha on entuudestaan iso mutta se on nyt "tiukka", ei sormi uppoa enää :D
 
Huomenta!

Piti tulla kommentoimaan vielä tuota seksi-asiaa, kun en eilen muistanu.
Täällä oli alussa, ehkä jotain 6-9 viikoilla sama, et ei vaan tehny mieli ku satunnaisesti, mutta sillonki mä olin sellanen et ku tarpeeks "härnäsi" ja oli, ni johan sitä innostusta löyty. Mutta nyt taas....mä voisin ottaa sitä koko ajan!! :ashamed:
Harmi vaan ku se mies on taas töissä toisella puolella suomee...
Mut tänään kulta tulee kotiin ja ei olla nähty viikkoon!!!

Aattelin tänään etten mee kouluun, ku poika valitti yöllä pariin otteeseen korvaa, ni aattelin sen käyttää tk:ssa kattomassa et onks siellä mitään.
Ens viikon saa olla lomalla!!!!

Olikohan muuta kommentoitavaa.....
Uusille paljon tervetuloa :wave:
Kaikille pahoinvoiville jaksamista! (itelläkään se ei oo menny vielä ohi)
Mut siinäpä se vissiin....

Hauskat viikonloput kaikille!

buam 12+2
 
Siitä viisaudenhampaasta vielä- Odottele n. rv 20 tienoille, kuitenkin kaikki hammashoito kannattaa pyrkiä tekemään silloin kun pystyy olemaan selällään ilman että tulee huono olo. Jos hammas lohjennut pahasti, se raskausaikana reikiintyy helposti ja nopeasti ja alkaa särkemään. Poisto varmaan aiheellinen tilanteessasi. Diabetes ja raskaus yhdessä muuttaa suun tilannetta, joten kannattaa tosiaan hoitaa kuntoon että sok.tasapaino pysyy niiltä osin kunnossa. :)
 
Kamalan paljon juttua tullu :O

BTL, minä hemmottelen ukkoani ennemmin seksillä ( :p ) kuin että ajelisin pääni kaljuksi ja hieroisin vielä päälle :LOL: :LOL: :LOL: Ehhhehe :kieh:

Isovanhemmille ei olla raskaudesta kerrottu. Ensinnäkin ukon äidille kerrotaan ultran jälestä jos kaikki on ok, sieltä ei kummia reaktioita tule. Omalle äidilleni en kerro ennenkuin on pakko, kahdesta ensimmäisestäkin olen haukut saanut päin naamaa. Ensimmäisestä siksi kun olin aloittanut opiskelut juuri (edelleen kesken siis) ja toisesta muistan sanat lopun ikääni: " eikö se yksi olis riittänyt?" joten... :'(

Hampaanpesu onnistuu täälläkin, mutta kurlauksesta tulee yöks heti. Tosin noita yöksejä tulee muulloinkin. Ällötys olo on selvästi vähenemään päin, enää lähinnä nälkäisenä tulee huono olo.

Eilinen menikin sohvalla maaten, sain älyttömän päänsäryn jostakin. Otin puoliltäpäivin Parasetamolia, samoin tuossa 17 maissa ja lopulta kivusta itkien otin 400 ibumaxin tuossa n. 23 ja menin nukkumaan. Nyt odottelen että tuleeko särky uudelleen vai ei :(

Tyttö82, takuulla kurjaa olla yksin.. :hug:

Buam, pysy täällä vaan, on meitä muitakin joilla vois olla LA toisen kuun puolella :whistle:

Iiks, vaaka näytti että painoa on tullut kilon verran :ashamed: Ei olis tarvinnut kyllä, mutta veikkaan että iso osa tuostakin on turvotusta.

Voi kakka, vettä sataa, hyvästi lumet |O

VN & Salaisuus 11+6

:wave: :wave:
 
Isovanhemmille on kerrottu, ensin mun vanhemmille jotka esikoisesta aikoinaan olivat ihan kauhuissaan, joten ottivat tällä kertaa uutisen aika paljon paremmin. Miehen vanhemmille se kertoi yksin, olivat tulleet kylään kun olin itse vielä töissä ja tämä oli mennyt kertomaan ilman mua. No, ehkä se tuntui sille helpommalta niin.

Mua pelästytti eilen aamulla vaaleanruskea vuoto, joka kyllä loppui saman tien, mutta kuitenkin. Hetken aikaa oli kauhea paniikki. 10 päivää lääkärineuvolaan ja 11 päivää np-ultraan, mä en JAKSA odottaa!!

Imoen & Mantti 10+3
 
Tervetuloa kaikille uusille !!

Me kerrottiin aika aikasessa vaiheessa, molempien vanhemmat olivat samassa paikkaan (asuvat 500 kilsaa toisistaan), joten mies lähetti omilleen tekstarin ja minä omilleni samaan aikaan iltasella..konjakin juomiseksihan se oli mennyt =) Töissä tietää esimies, koska olin sairaslomalla, ajattelin kertoa, vaikka lapussa ei lukenut syytä, koska siinä kohtaa mietein, että jos tää nyt menee enemmän tai vähemmän lomailuks/sairasteluks, ollaan ainakin rehellisellä pohjalla. Neuvolatäti ehdotti sillon siihen lappuun, että laitetaan flunssa, kun mun ääni on tällänen, totesin, että se on AINA tällänen :LOL: :LOL: ja sit en olis saanu senkaan vertaan nukuttua valehtelusta :( Idea tuli varmaan tädille siitä, kun sanoin, että en vielä ollu suunnitellu kertovani töissä.

Painoa en oo seurannu yhtään...lievä ylipaino ja sit vielä kun maha pömpöttää jo, pelottaa ajatus vaa'asta :p

Tyttö82 jaksamista!! Mulla mies reissaa 2/3 vuodesta ulkomailla, on nytkin parhaillaan 2 viikon reissulla lattareissa. Mut kyl tää tästä =)
 
Heissan, yksi uusi ilmoittautuisi.
Olen pk-seudulla asuva, 20vuotias esikoistaan odottava. LA 18.5 ja sairaala NKL.
Ensimmäinen ultra oli jo 8+6, kun epäsäännöllisen kiertoni takia ei oltu varmoja kuinka pitkällä mennään, nyt siis rv 9+3.

Miikulainen ja rääpäle 9+3 :heart:
 
emv
Eka neuvolakäynti takana. Olipa mukava täti! Niittenkin mukaan painoa tosiaan tullut, verenpainetta täytyy ehkä vähän seurailla, oli 129/92. Mulla tosin tulee aina huono olo kun sitä mitataan (kädet hikoo, pyörryttää, syke pamppaa) et eka tulos ei aina oo kauheen luotettava. Viime viikolla paineet oli vielä tosi ok. Painoa on tullut joku 5kg, ilmeisesti johtuu tupakanpolton lopetuksesta (lopetin samana päivänä kun sain tietää et odotetaan) ja ei sitä nyt oo kahteen viikkoon tullut yhtään lisää. Vähän kurja silti! Hurja painon nousu meinaan...höh. LA on neuvolantädinkin mukaan 15.5. mut enneku Varanikki muutellaan päivää tälle listalle ni ehkä odotellaan vielä se np-ultra. Eikö? Nythän listoilla lukee et mun LA ois 16.5. Neuvolatäti sanoi, et todennäköisesti vauvani syntyy joskus viikoilla 36-39 ton diabeteksen takii ja voi hyvin olla et mun baby syntyy huhtikuun puolella...

Ajattelin vielä alkuviikosta soittaa sille mun hammaslääkärille et meenkö sinne vai en.

Tervetuloa Miikulainen ja muutkin uudet, jos en ole muistanut aiemmin toivotella. Miikulainen, sulla LA aika lähellä omaani ja sama synnäri!

Uutinen vauvasta on kerrottu tuleville isovanhemmille, omille sisaruksillemme melkein kaikille, joillekin ystäville ja tuttaville, työpaikoilla ja miehen opiskelukavereille. Ukko ei pysty pitämään asiaa salaisuutena, on niin tohkeissaan ja no, en mäkään niin hyvin oo voinut olla kertomatta.

Jeps nyt kamat kasaan ja töihin, iltavuoro edessä...jipii? :LOL:

Voikaa hyvin!

-emv ja james jessenpoika 9+6
 
Imoen: Mun siskolla oli aikoinaan samaa "ongelmaa" välillä tuli vuotoa ja välillä ei..
En nyt yhtään muista mikä diagnoosi sillä oli...
Mutta sen piti ottaa todella rennosti koko raskaus aika..ei mitään ylimääräistä nostelua jne... välillä se oli sairaalassa useitakin päiviä...
Toivottavasti että siellä nyt on vain jotain viatonta vuotoa jostain ja ei mitään vakavaa... :(
Tsemppiä ja halauskia :hug:
 
Kävin muutamapvä sitten neuvolassa..oli lääkäri käynti.. ja kaikki oli hyvin.
Olin todella yllättynyt kun ne oli saaneet sinne ultraus laitteen!!!
jippii...sieltä sitten kurkattiin miten vauva voi =) ja hyvinhän se...
Painoa oli tosin edelliskäyntiin tullut 1,5kg..auts...

ei muuta kun loppuvaiheessa rampataan sitten paikallisessa neuvolassa kurkkimassa vauvaa jos ei ole just paljoa liikkunut...heh.. pitäähän sitä käyttää hyödyksi kun kerran ovat semmosen sinne saaneet :p
 
Täälläkin rokotusta pohditaan ja pohditaan :headwall: Oon sellanen, etten osaa päättää asiaa ollenkaan :/

BTL Täällä kans ajoittain menkkajomotusta, sitä on kyllä useamman kerran viikossa. Välillä hiukan hirvittää, että itä se oikein meinaa, mutta onneks ei ainakaan vuoto oo alkanu.

Tyttö Joko parempi olo? :hug:

Johjo Onnittelut ultrakuulumisista! :heart:

Buam Ilman muuta jatkat täällä meidän kanssa :hug: Onnittelut ultrakuulumisista! :heart:

Hammaskeiju Kiva kuulla, että puudutteet vaarattomia :9 itellä viisuri vaivaa aina ajoittain ja oonkin miettinyt, että jos vaiva tulee jatkuvaksi, joudun käydä poistattamassa sen. En sitä kuitenkaan haluaisi tehdä, joten katson mihin tilanne kehittyy :D

Varanikka Onpas kurja reaktio äidiltäsi :hug:

Miikulainen Tervetuloa mukaan! :wave:

Imoen :hug: Toivottavasti masussa kaikki hyvin!

Kiitos kaikille, jotka vastasit kertomis-kyselyyn! :wave:

Täällä tänään kauhea väsy. Ja turvotusta riittää pitkin päivää, ilmavaivat ja ummetus vaivaa edelleen :headwall: Mulla on nytkin sellaset farkut päällä, joihin normaalisti tarvin vyön ja sitä saan kiristää aika reilusti. Nyt on napit ja vetskarit auki ettei paina mahaan :LOL:
 
Mä kävin onneksi just ennen raskautumista hammaskuvassa eikä löytynyt reikiä tai muutakaan ongelmallista. Neljä viisaudenhammasta on puhkeamattomina ja niiden kohtalo selviää sitten joskus, leikataan tai ei.

varanikki; mjoo, mun mies tykkää hirveesti tommosesta hemmottelusta kuten selän hieronta, ja pään kaljuksi ajeleminen kuulostaa tietty hassulta mutta sanoo että on niin rentouttavaa, sellasta päähierontaa. Ja seksiä kyllä mielelläni harrastelisin enkä edes hemmottelumielessä vaan ihan vaan siks ku se on niin ihanaa! Mutta toi vatsan kovuus on sellasta että se kipu mikä tuntuu kun vatsassa möyräsee ku suoli ihan täynnä ni vetää jalat alta, mutta tekisi kyllä mieli kokeilla tuntuisko kamalan pahalta, on vaan sit perseestä lopettaa hommia kesken jos tuskaa, mutta saapi nähdä, ole onnellinen ettei ole vaivoja! =)

Tervetuloa miikulainen89 :flower:

Mua häiritsee niin paljon ku sanoin neuvolassa että ennen raskautta paino 60kg ja sit ku paino otettiin kaikki vaatteet päällä ni oli jo 62,6kg ja ei varmana oo tullu noin paljoa! Pieni asia mut häiritsee :D Saa nähä mitä vaaka näyttää ens viikon to, toivon että voi nopsaan hoitaa mun juttuja ku käyn viemässä kuopuksen rokotettavaksi.

Meillä olis tiedossa superkiva ilta ens viikon pe ku on miehen työpaikan laivajuhlat ja olisi siis mahollista päästä maailman suurimmalle risteilijälle syömään ja kiertelemään! Mä niin toivon että lasten hoito onnistuu ja päästään sinne :heart:

BTL :heart: nytty 10+5
 
BTL sää missasit mun pointin, mää yritin kääntää sun kertoman silleen että SÄÄ ajelet OMAN pääs kaljuks... :whistle: Hehe :D Kukapa ei tykkäis tommosesta mitä sää miehelles teet, toki toki =)

Imoen, peukut ja varpaat pystyssä sun ja pikkusen puolesta b :| d :hug:

emv, muutellaan sitten kun haluat :)

Miikulainen89 tervetuloa, lisäilen listoille :flower:
 
varanikki; hei mä oon ollu syyslomalla luuletko tosiaan että pitäisin aivoja koko ajan ON:lla?? Sitäpaitsi mun piuhat ei oo muutenkaan raskauden aikana yhdistyny normaalisti :p
Mutta ok, nyt tajusin sit :D Luulin että svittuilet :kieh: :LOL:
Mulle on raskautumisen jälkeen oikeesti tosi yksinkertaisiaki asioita täytyny vääntää rautalangasta, en ymmärrä miksi :xmas: Onko muilla?

Ja palaan siivouksen pariin, kiitos pienestä breikistä :wave:

BTL
 
Täällä kans yks joka ei oo tällä hetkellä ihan penaalin terävimpiä kyniä :wave: :D
Muistiongelmaa on myös, tuntuu, ettei mikään mee tuonne tajuntaan asti :LOL:

BTL Toivottavasti pääsette risteilijän kyytiin :p
 
Joo VÄHÄN liian vakava asia kettuiluun :LOL:

Siis mua oikeesti hävettää pyytää selittää asioita uudestaan ja uudestaan ja oon ihan ongelmissa tuolla koulussa kun en matikan tunnillakaan ymmärrä niitä juttuja joita muistan joskus laskeneeni :ashamed:
Muistista nyt puhumattakaan. Toivottavasti on ohimenevää :wave:


Alisa84; samaa toivon minä, tosin risteilijähän ei lähde satamasta mutta on se varmasti silti kokemus!! Pienemmät karibia-risteilijät joita mies ollut rakentamassa niin maksaa noin 10000e/vko niin ton hinta on varmaan tuplana :D Siellä laivassa on kaikki teatterit, kiipeilyseinät ja sademetsät :D Pettymys on kyllä suuri jos en pääse :/

Mä olin ahkera ja keräsin tavarat ja imuroin koko kämpän paitsi meiän makkarin, joka vaatii enemmän aikaa. Nyt pitäis vielä luututa, oli kyllä kämppä taas sellasessa kunnossa että :x Mua ei vaan huvita mikään nykyään, varsinkaan siivous :whistle:
 
Tänään käyty neuvolalääkärin vastaanotolla ja kaikki edelleen hyvin. :) Vauvelin sydän löi 170 krt/min joten kyllä se ainakin vahvasti on hengissä! Se on kyllä niin ihanan kuulonen se viuviuhviuh :heart:

Oli tullu myös trisomia seulan tuloksia ja suhdeluvut oli 1/100000, joten kylläpä vaikuttaa, että kaikki hyvin senkin suhteen. Tervettä lastahan sitä ensisijassa aina toivoo, vaikka kaikkea ei ultran eikä verikokeittenkaan perusteella tieten näe, ja synnytyksessäkin voi käydä mitä vain.. Apua apua, taas minä etsin pelon aiheita...

:headwall: Kaikki on nyt näiden tietojen perusteella niin kuin kuuluukin.

Isovanhemmille on kerrottu Omalle äidille kerroin heti plussauksen jälkeen kun olin ensin miehelle kertonut. Äiti olis arvannut kuitenkin vaikken olis kertonutkaan, ja muutenkin halusin kun on niin tärkeä ihminen.. Muille sukulaisille, ystäville ja miehen vanhemmille kerrottiin kun viikkoja oli vähän päälle 7. Kävin varhaisraskauden ultrassa ja kaikki oli niin kuin pitää. Ihan soittokierros tehtiin, ensin sukulaiset, sitten parhaat ystävät. Kerrottiin ihan kiertelemättä ja lähes kaikki oli iloisia puolestamme. :heart:

Muisti on kyllä käynyt hataraksi. Aivan olen lahopääksi muuttunut.. Onneksi en opiskele enää, ei varmaan tulis mitään.. :D

Ihana kun sarra lunta! Heti kun maisema valaistuu, valaistuu myös mieli.. Ehkä sitä sais jotain syötyäkin.. Paino on viikossa tippunut puoli kiloa, koko raskausaikana kilon.. Tosi vähän on tippunut, ottaen tämän syömättömyyden huomioon.. Olisi vain kiva saada vähän energiaa, että jaksaisi edes jotain... Huomenna taas töihin, mitenhän sitä jaksaa kun kotona ei meinaa saada vaatteita nostettua pyykkikoneesta saatika imuroitua.. :/
 
Ikävä kyllä joudun minäkin poistumaan. Ultrassa ei näkynyt mitään, raskaus on tuulimuna. Vaikka suru on musertava, on lohdullista tietää ettei pikkuinen kuollut. Sitä ei vaan koskaan ollutkaan.

Kiitos kaikille seurasta ja tuesta. Toivon jokaiselle onnellista odotusta!
 
Imoen: :'( :hug:

BTL: Täällä kans yks jolla ei aivot pelaa senkään vertaa ku normaalisti. En voi kyllä sanoa et oisin hirveen nopee muutenkaan hoksaan kaikkee, mut kyllä nyt on niin blondi ku olla ja voi.

Johjo 11+5
 
Miten olette kertoneet isovanhemmille raskaudesta?
Viimeksi näytettiin ultrakuva ja tällä kertaa haluaisi tehdä sen eri tavalla, mutta mitä ihmettä niille pitäisi sanoa??
Yhdelle kaverille ollaan nyt kerrottu ja muille ei kerrotakkaan. Huomaavat ihe sitten, kun sen aika on.
Nappula& Iida 8+2
 

Yhteistyössä