<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Imoen :hug: :hug: Voi kurjuus!

kertomisesta Mekin kerrottiin isovanhemmille vasta ultran jälkeen, ihan tylsästi lykkäsin äitille ultrakuvan käteen ;) Mies kertoi omille porukoilleen ja kuva taas kiertämään. Sitten ei tiedäkään kuin mun yksi kaveri ja miehen kaveri, vielä ajateltiin odottaa seuraava neuvola ja sydänäänet, sillon on rv 13+0 tasan. Jos sitä sitten jo ihan tosissaan uskoo, että meille on haikara tulossa..

viisaudenhampaasta Mullehan kävi viime talvena niin, että saatuani plussan testiin, olisi samalla viikolla ollut viisaudenhampaan poisto. Soitin tietty heti ja lääkäri katsoi parhaaksi siirtää aika toiselle kolmannekselle. Jos raskaus olisi kestänyt loppuun saakka, olisi viikkoja ollut n. 17 poiston aikaan.

Mitähän vielä olitte jutelleet.. hieman käy aivot vielä hitaalla näin aamutuimaan.... :LOL:

A-L-M 11+4 :heart:
 
Huomenta!

Ensiksi, Imoen :hug: suuret pahoittelut ja jaksamista eteenpäin ja toivottavasti pian pääset odottajiin takaisin ja saat sen oman nyytin syliin asti.

Kertomisesta En muista oonko kommentoinu tätä, mutta meillä se meni aluksi aika huvittavasti. Mä olin käymässä mun ystävän luona ja hän on tiennyt koko ajan meidän lapsen yrittämisestä ja juteltiin siitä, että mulla on sellanen olo että oisin raskaana. Menkat oli tuolloin 3 päivää myöhässä ja sanoin tälle kaverille että mä ootan viikonloppuun enneko testaan ja kuitenkin ku siitä lähdin, ni päätin että käyn kaupassa ja ostan sellasen halpistestin sieltä.
Ja no kotiin testaamaan ja sieltähän se plussa pärähti ja yritin soittaa miehelle joka oli töissä ja eihän se vastannu joten 2 mun parhainta kaveria sai tietää sen ennen miestä kun enhän mä voinu olla hiljaa siitä ja kun ukonretale ei vastannu. Sit lopulta mä otin kännykällä kuvan testistä ja lähetin miehelle et perhana ku ei kerta vastata, ni miettikööt mitä se kuva esittää =)
No olihan se sen tajunnu heti.
Siitä tais mennä muutama viikko että kerrottiin sitten mun vanhemmille ja anopille. (miehen isä on jo kuollu) Sen jälkeen oltiin aika hiljaa, eikä kerrottu sitten muille. Mutta nyt sitten on mies kertonu pomolleen, että tietää varautua siihen, että etelään ajoittuvat ajot jää siltä keväällä sit pois, synnytykseen asti. Ja nyt tän np:n jälkeen jos joku on kysyny, ni ollaan kerrottu.
2 kummia on jo päätetty ja molemmat on suostuneet siihen.

Eli tässä nyt tuli juttua siitä testauksesta ja kertomisesta yhtäaikaa....sori :ashamed:

Muutenpa tänne ei ihmeellistä kuulukkaan. Mut miks ihmeessä ton esikoisen pitää viikonloppuna herätä samaan aikaan ko arkena????
JA auta armias että ku arkena pitää herätä päiväkotiin, ni ei kyllä sen saa herättämällä herättää.....ja mä oon näin |O
Meillä oli eilen tää toinen kummi käymässä ja pojat siinä istuivat iltaa ja teki ruokaa, nam :p
Oli hirvenlihaa punaviinikastikkeessa, perunamuusia ja sienimuhennosta....Sit mä olin ihan ähkyssä koko illan ja oli niiiiiiin rankkaa valvoa ja sit viedä kaveri kotiin...Tottunu meneen niin aikasin nukkumaan, ni sit on ihan tööt koko ajan ku väsyttää niin paljon....
No, kohta saa mies tulla tänne lapsen kanssa ja mä meen nukkuun....

Nyt kahville!

buam 12+3
 
Moikka!

Olen käyny täällä lueskelemassa silloin tällöin, nyt voin uskoa olevani raskaana. =)
Eli laskettu aika 5.5. ja TYKSissä sitten synnytetään. Olen 26-vuotias opiskelija, naimisissa ollaan oltu vähän yli vuosi ja nyt 1,5 vuoden haaveilun jälkeen sitten haikaraa odotellaan.
Torstaina 15.10. oli np-ultra, menkkojen mukaan laitettu laskettu aika pitää paikkansa. Toivottavasti pääsen viettämään ensimmäistä äitienpäivääni uunituoreena äitinä.
Täällä vaikuttaa olevan mukavaa porukkaa, joten mielelläni liityn mukaan keskusteluun.

Tsirppi & Tyyppi 11+3
 
Imoen suuren suuri hali!!! :hug:

Tsirppi tervetuloa joukkoon tummaan ;)!!

Mä en millään malttaisodotella vielä 2 yötä siihen np-ultraan.. voi kääks ku aika tuntuu pitkältä. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin ja saan alkaa hehkuttamaan tästä asiasta oikein kunnolla.

Kertomisesta me on aika alussa kerrottu tosi tosi monelle kun niin moni tiesi meidän hoidosta. Ja nyt sitten ton np:n jälkeen uskallan töissäkin kertoa laajemmin ja asiakkaalle jne. Tähän mennessä tietää vain meidän pieni tiimi ja esimies.

Nyt siivoilemaan, ei innosta tuo sumuinen ilma lenkkeilyynkään.

Napsuneiti ja Pallero 11+4
 
Imoen Paljon jaksamista! :hug:


No nyt se päivä sit koitti kun saadaan tappelu aikaseks peittojen heilumisen vähyydestä....Minkä ihmeen takia tämän pitää olla niin saakelin vaikeeta..En muuten tee enää lapsia jos tää on tällästä omantunnontuskissa kieriskelyä kun toinen murjottaa ja kettuilee. sekä kostaa sillä että kieltää kokonaan koskemasta...
Jotenkin lause "nauti raskaudestasi" ei tunnu sopivan muhun..

maira ja mytty 10+1
 
maira pöh! Ei oo kivaa. Mut toivotaan että toi helpottaa kun se keskiraskaus alkaa!

Meillä peittoja on heiluteltu aikalailla tasan 2vkon välein plussasta lähtien. Ei ole mieskään enempää ehdotellut, jotenkin kumpikin vähän varotaan ja ajatus vauvasta on jossain takaraivossa. Eikä meillä viikolla juuri ikinä muutenkaan kun mies on päivät töissä ja illat koulussa. Matkoineen päivineen menee niin myöhään että tulee usein vasta 21,30 jälkeen kotiin ja mä meen usein jo klo 22 nukkumaan. Eipä siinä kerkee mitään pöllyytellä. Viikonloppuisin sitten.
 
No joo, kait tuokin jossain kohtaa herää siihen todellisuuteen et se ei vaan just tällä hetkellä ole musta mukavaa...
Vissii ottaa sille koville kun ennen oltiin todella aktiivisia niin nyt saatiin tappelu 5 päivän jälkee pystyyn..Oon kuitenkin pyrkiny pysymää ihan miehen takia siinä väh. 1 krt viikossa..Hyh, meneepä intiimiks... :p
 
nimimerkillähän täällä kirjotellaan, joten eipä haittaa vaikka vähän intiimiks meneekin ;)

Meillä oli aiemminkin usein näitä parin viikon taukoja kun yritettiin vaavelia niin kauan ni se usein meni niin että alkukierrrosta vähän, ovulaation aikaan PALJON ja välillä pakosta ja sit hiljasta taas. Ja ei tuo mun mieskään ole mikään nymfo, joten ei tästä olla nyt raskauden aikana kyllä riitaa aikaiseksi saatu. Mut en tiedä miten me molemmat siihen mahdettais sit suhtautumaan kun alkaa oikeesti oleen isoa masua ja vauvan liikkeet tuntuu jne.. saa nähdä.

Mut kurjaahan se on jos tollasesta asiasta riidan saa aikaseks. jotenkin sitä aattelis että piätis miheen vähän ymmärtää just sitä että kun ei olo ole kovin hyvä ni ei oikein se seksikään ole päällimmäisenä mielessä.

Tsemppiä ja toivottavasti saatte juteltua asiasta ja mies ymmärtäis sunkin pointin. :hug:
 
Imoen :hug: . Jaksamista, toivottaavasti pian tärppää uudelleen.

Maira, kyllä täälläkin on ollut haluttomuutta. Lähinnä kun mäkin oon iltasin niin umpiväsunyt ja meen ajoissa nukkuu. Kyllä se menee yleensä jossain vaiheessa ohi. Mulla on jo menny. Tsemppi hirveesti!

Tsirpp :wave: , tervetuloa mukaan!! Meillä onkin sama synnäri :D .

Hidas sytytys täälläkin aika ajoin :LOL: . Muistan esikoisen kohdalla samaa. Kauhulla vaan odotan kun tulee se hajamielisyys... Mä olin esikoisen odotusaikana hirveen hajamielinen :whistle: .

Tänään ekan kerran huomasin että housut kirraa enempi masun kohtaa kun ennen, tietty nyt on jo niin kylmä että pitää käyttää pitkiksiäkin mutta ei ennen oo näin kirrannu. En vaan vielä oo ajatellu hankkivani äippähousuja, np-ultran jälkeen varmaan jos kaikki on siellä ok.

Selis ja "mötkäle" 7+4
 
BTL Mulla on kans kaveri ollu tuolla telakalla töissä ja sekin pääsi kerran oikein risteileen sellasella prameella aluksella :D Varmasti mahtava kokemus :)

Haaveena äitiys Onnittelut sydänäänistä :heart: Odotan jo niin kovasti, että itsekin sais kuulla ne.

Imoen ISo voima hali :hug: Olen niin pahoillani. Kurjaa saada lisää näitä huonoja uutisia :'(

Nappula Määkin tuossa äsken kyselin samaa :D Me meinataan ilmeisesti ostaa "maailman paras isoisä"- muki ja antaa se sitten isäinpäivälahjaks :) Ja jos keretään käydä ultrassa, niin uä kuva laitetaan mukaan.

Tsirppi Tervetuloa mukaan ja onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :wave: Täällä oli yritystä 1,5v. takana.

Maira Voi kurjuus! Kurjaa saada riita aikaiseksi tuosta aiheesta :hug:

Te joilla on kotidoppleri, niin mistä ootte hankkinu? Minkä merkkisen? Ja Paljon makso? :wave: Ite kovasti houkuttais hommata sellanen.. :p
 
Netistä löysin myynti ilmoituksen, oli 40?, angelsounds tais olla merkki..En mä sillä vielkää mitää kuullu ole.... :/ Tosin se voi olla etten vaan ole tarpeeks kärsivällinen sen kanssa....

maira ja mytty 10+1
 
Imoen :hug:

Kerrottu on aika monelle jo, isovanhemmille ja läheisimmille ystäville. Mulla heti pelko persiissä että sattuu varmasti jotain kun näin moni tietää. No ystävien kanssa eiongelmaa mutta lähinnä anopille olisi kurjaa peruuttaa ilmoitus, hän kun on varmaan jo neulonut uudelle tulokkaalle villahaalarit ja kaikkea muuta mahdollista.

Eilen oli eka nla, mutta eipä siellä mitään varmuutta asiaan tullut, ei edes yritetty kuunnella sydänääniä. Eli ultrakutsua odotellessa.
Mulla pahin väsy ehkä mennyt ohi, mutta suolanen maistuu edelleen tasaisin väliajoin. KIloja on nyt tullut sen pari. Verenpaine oli tosi alhainen, 103/55 eli huippaa. Hemppa 129. Syön persiljaa aina nipun leivän päällä ennaltaehkäisyksi. Viime raskaudessa jo vkolla 13 oli hempat 100 ja raudan syönti alkoi siitä.

Ei sen kummempaa. Paitti että eilen mun aloitteesta meidän peittojen 'alla' tapahtu muutakin ku nukuttiin ja tuli heti terveempi olo =) :kieh: Ukkokin ku oli sanonu että on ollu niin väsy ettei ole hutsittanut, niin sekös mua jäi vaivaamaan että oli pakko korjaa tilanne.

jepsistä, tällä sitä taas pidellään peukkuja että hirvimies sais saalistakin :)

HM ja 8+6
 
Imoen :( Toivotan onnea uuteen yritykseen kovasti :hug:

Tervetuloa Tsirppi :flower:

Väsyttää |O Pikkuhiljaa alan olla palaillut takaisin kahvin ystäväksi, ei tuo vieläkään kovin hyvää ole, mutta saan alas jo koko kupillisen kerralla :D

Hassua, tulee mieleen kummatkin aiemmat odotukset, miten sitä loukkaantuneena joskus puolivälin huiteilla makailin sängyssä kun mies ei jaksanut harrastaa mun kanssa mitään kivaa :D Muutaman kyyneleenkin taisin tirautella :D

Ei mulla sen kummempaa, lauantaita rouvat ja masut :wave:

Eikun olihan mulla pikkunen *poks*


VN & Salaisuus 12+0
 
todella ärsyttävää kun tekstit häipyy :headwall: :headwall:

no uudelleen...

alisa mä tilasin täältä sillon ja on ollut hyvä http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10 ja on mun mielestä myös edullisempi kuin sillon kun tilasin...mulle jäänyt mieleen 75e hinta... =)

Onkhan täällä ketään vaunuista kiinnostunutta :LOL: meillä on ora jovi air 2007 yhdistelmät ja niistä luovutaan kohtuu edullisesti kun itelle tarvii hommata tuplat kun esikko vielä niin pieni kun vauva syntyy :heart:
täällä on kuvaa yms. tietoa jos jotain kiinnostaa =) (samanlaiset mutta vaan eri vm. ja väri meidän rattaissa on keskitumma beige)
http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=2085

ja niin se esikoinen heräs ei pitää mennä :wave:
 
Voi, huh hu.... kyllä väsymystä pukkaa... Nukuin parin tunnin aamupäikkäritkin ja tekis taas hirveeti mieli lepäilee. Silmät vaan lupsuu :LOL: . Koirankin kanssa pitäis yrittää jaksaa ulkoilla, mutta kun vaan väsyttää hirveesti!! Saati että jaksais tehä kotitöitä ja tuhtata esikoisen kanssa :kieh: .
Anteeks mutta oli pakko purkaa kun harmittaa tää olotila!
 
Heipähei! :wave:

oho varanikillä äiti reagoinu kyl ikävästi raskauksiin :/ onneksi itse hoidat omat lapset nii tuskin äitillä on mitään sanavaltaa.

meillä on tieto levinny pikkuhiljaa tutuille ja kavereille, viel ei kuitenkaan kovin moni tiiä. ens viikolla ja viimeistään sit np:n jälkeen voidaan useammallekkin kertoa :heart:

sexi on vähentyny aika reippaastikkin, mut ainaki kerran viikkoon 'pitää' jotain hommata :LOL: kyl tuo mies on onneks ymmärtäny, et ku kolottaa ja nipistelee ja pää on kipee niin eipä sitä niin tee mieli.

maha on nyt tullu ehkä vähän näkyviin, vai onko tuo viel turvotusta.. pitää kuitenki vähän miettii mitä laittaa päälle, jotku löysät housut ja pitempi pusero on nykyään mun vaatetus =)

6 yötä np:hen :D en yhtään odota juuu..

marjutti ja masuvauva 11+5

 
Huomenna alkais sitten rv 9 jee!!! noh tänään taas yökitty oikein kunnolla ja nyt alko kaks vapaa päivää ihanaa ku huomenna voin olla vaikka koko päivän yöpaituli päällä eikä tarvii minnekkään lähtee... harmi kun osa joutuu poissa ja sit aina alkaa miettiin ku ite on vielä kans niin alussa että itekkin voi joutua lähteen pois imonenkin kuiten aika pitkään matkassa surttaa tollanen juttu kyllä...
mutta oikein hyvää lauantai iltaa kaikille mammoille...
 
Minä taidan vetää pohjat peittojen heiluttelun vähyydessä. Meillä on ollu plussan jälkeen seksiä kaks kertaa joista toinen tänään :saint: . Nyt kun pahoinvointi on lähes täysin poistunut niin alkaa taas omatkin halut palaamaan. Tosin tää väsymys tekee sen ettei iltaisin jaksa ja kun on kaksi lasta kotona aina niin päivisin ei pysty. Viime yön oli kolme vanhinta mummilassa (mummin pyynnöstä, paikkaili omaa tuntoaan) ja tulivat kotiin vasta puolen päivän jälkeen. Olihan se herkkua kun kerrankin pystyi peittoja heilutteleen päiväsaikaan kun itellä vielä riittää virtaa. Jospa sitä tää väsymyskin joskus poistuis niin jaksais taas iltaisinkin. Ei meillä kyllä muutenkaan oo kauheen aktiivista sillä saralla, onneks mieskään ei oo kauheen aktiivinen. Oon huomannu että lapsi lapsen jälkeen aina vähenee. Mahdollisuudet vähenee ja riski että joku lapsista herää ja tulee paikalle kasvaa. Eihän siihen mee ku jokunen vuosi niin alkaa varmaan jo vanhimmasta päästä lapset lentää pesästä ja sit taas jaksaa ja ehtii. No ehkä tuo esikoinenkin jokusen vuoden vielä kotona pysyy (nyt 10v.). Kakkonen (8v) on jo sanonut et muuttaa kotoa kun on 16v. Vetoaa aina siihen kun minäkin oon aikoinaan muuttanut kotoa 16 vuotiaana. Tuskinpa vielä silloin, mutta eipä sitä koskaan tiedä. Menipä loppu "hieman " asian vierestä :whistle:.

Johjo 11+6
 
HM Sullakin alhaset paineet :/ Ite oon niistä kärsiny aina..

Varanikki Onnittelut poksumisesta! :heart:

Tyttö Onnittelut poksumisesta myös sinulle :heart: Itellä pyörii myös ajatus, että vielä tässä saattaa joutua tippumaan tästä pinosta.. mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.. Toivottavasti np tuo iloisia uutisia. Sitäkin pitää kuitenkin vielä odotella n 3 viikkoa.

Johjo Ei tääll'äkään ole heiluteltu montaa kertaa plussan jälkeen :ashamed: Jotenkin tuntuu niin pakkopullalta.. Mies raukka..

Tuntuu, että tänä aamuna oireet hävinny ku tuhka tuuleen.. Yöllä jo aattelin, kun olin hereillä, että nyt on varmaan pikkuinen kuollut :ashamed: Inhottava ajatus, mutta en ole siitä eroon päässy.. Toivon kovasti, että nää oireet vaan aaltoilee eikä tarkoita mitään pahaa.
 
no niin...josko nyt sais kirjoiteltua ajan kanssa ja niin että tekstit ei häivy... :kieh:

imoen :hug: paljon jaksamista sinne! toivottavasti pian saat uudelleen iloisia uutisia ja pienokaisen syliin :heart:

uusille tervetuloa :flower:

alisanoi ajatukset on kurjia kun rupee mietityttään onko masussa kaikki kunnossa...onneksi se oireettomuus ei merkkaa oikeesti mitään :heart:
puolestavälistä se on niin hyvä ku voi kuulostella sitten niiden liikeiden perään jos rupee epäilyttämään mutta näin alussa kun ei vielä ole mitään merkkejä...

varanikki tosi kurja juttu että äitisi ottaa lapsentulon noin ikävästi vastaan :| ymmärsinkö oikein että myös miehesi puolella isovanhemmilla on nihkeä vastaanotto?
harmillista jos näin on niin ettei ole yhtään innokasta isovanhempaa...
itellä kun on ihan toinentilanne niin vaikee ees kuvitella moista :(

peitot ei täälläkään ole heiluneet ihan niin aktiivisesti kun normaalisti...mutta js vanhat merkit pitää paikkaansa niin tyyntä myrskyn edellä :LOL: esikosta meinaan meni ihan ääripäästä toiseen loppuraskautta kohti =)

muuten täällä ei mitään ihmeitä...pientä kuvotusta edelleenkin ja väsymystä,että näistä oloista kun pääsis eroon ja tulis vähän energisempi jakso... :D

palaillaan :wave:
cristiina ja masukki 8+3 :whistle: :heart:
 
Ha haa ja jipii. Musta on näköjään tulossa nyt se nymfo :LOL:. Toisena päivänä jo peräkkäin. Kyllä mies on ihmeissään. Toivottavasti jatkuis vaan. bd

Alisa84: Mulla oireet tai siis lähinnä pahoinvointi aaltoili ennen kuin loppui kokonaan. Saattoi olla 3 päivää ettei ollu huono-olo ja sit se tuli taas takas kunnes taas hävisi jne. Eiköhän se pikkuinen kunnossa ole. Jospa alun oireet on jo poistumassa.

Mulla tuli pelko että tuolle nuorimmaisellekkin tulee astma. Meidän esikoisella joka on myös poika on astma (tai oikeestaan ollu). Sillä alkoi samallalailla kuin nyt tällä nuorimmaisella. Tosin esikoinen oli jo lähes 3v kun kuopus 9kk. Eli muutaman päivän ollu flunssa ja viime yönä meni henki ahtaalle ja eiku päivystykseen. Kurkunpääntulehdus oli. Suun kautta ja spiralla lääkettä. Päästiin sit kotiin ku lääkäri totes että lääkkeet on auttanut. Nyt vaan huolettaa että alkaako tätä oleen joka flunssan aikaan niiinku esikoisella oli. Myöhemmin esikoisella sit todettiin astma. Nykyään pärjää ilman lääkettä mutta juuri flunssan aikaan tarvii avaavaa. Lääkäri sanoi että pojilla on yleensä ahtaammat hengitystiet ja niille tulee helpommin hengenahdistuksia. Luojan kiitos että miehellä sattui olemaan vapaa viikonloppu niin minä sain nukkua aamulla kun se heräs lasten kans. En edes ehtiny nukkuun ennen lääkäriin lähtöä ja kotona oltiin klo 4.

(.) ei uutta. Pahoinvointi on pysynyt poissa mutta yökkäysrefleksi on edelleen normaalia herkempi. Hammastahna ja nyt flunssassa kurkussa oleva lima saa yökkäilemään.

Johjo 12+0 *POKS*
 
Imoen :hug: :hug: :hug:

Miehen vanhemmille ollaan aina kerrottu naamatusten, tokan kanssa kerrottiin mökillä että toinen tulossa ja nyt tästä kolmannesta kerrottiin sivulauseessa kun kysyttiin samalla lastenvahdiksi ultrapäivänä :)
Omalle äidilleni tokasta lähetin viestin ja tästä en ajatellut kertoa ollenkaan kun tiedän että tulee olemaan taas niin pettynyt, mutta nyt tuli sellanen tilanne että ehkä joudunkin kertomaan, paskan paska :ashamed:
Mulla nimittäin eilen lohkesi poskihampaasta palanen ja joudun menemään äidin ja miehen omistamaan hammaslääkäriin niin luultavasti joudun sitten kysymään että tuleeko jotain haitallisia aineita :|
Tosin toivoa on vielä sen verran että äiti on miehensä kanssa Kreikassa lomailemassa joten hampaan paikkaa huomenna joku muu, toivon niin että saisin pidettyä asian salassa. Mutta jännittäähän se silti perkeleesti jos joudun jolleki tutulle hammashoitajalle tai -lääkärille kertomaan ja vielä pyytämään ettei kertoisi eteenpäin :/
Hirvee pulma.

Tervetuloa Tsirppi :flower:

Mairalla vähän synkkää arkea, niin täälläkin. Ollaan miehen kanssa koko ajan tukkanuottasilla eikä kumpikaan ymmärrä että miksi :eek: Hirveesti huudetaan ja raivotaan mutta se sitten päättyy kun mä itken ja molemmat on pahoillaan mutta outoa kun kummallakaan ei syytä suuttumiseen eli syyt on tosi mitättömiä :/ Äsken oli kans tappelu ja sen seurauksena mies lähti lasten kanssa ulos ja mä jäin sisälle mököttämään :ashamed: Inhottavaa ja surumielisenä koko ajan.
Tauon jälkeen peitotkin heilui myös omasta tahdosta ja mukavaa oli vaikkakaan ei niin mukavaa kuin ennen raskautta :ashamed:

Eipä muuta, vähän ankeen puoleista tekstiä tällä kertaa :whistle:

BTL :heart: nytty 11+0
 
Plääh...ihan hirveet kuukautiskivut!!!suorastaan saatanalliset!!!!!!!! Lääkäri ultrassa vihjas, että kuukautiset voi tulla koko raskauden ajan, istukka oli sen verran "hassusti" kiinnittynyt, joka voi tota verenvuotoa tehdä..Tosi kiva, jos tässä joutuu joka kuukausi stressaamaan onko toukka selvinnyt vai ei :(

 

Yhteistyössä