<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3

Selis Hyvä, että vuodon syy löytyi! :hug: Sanoko lääkäri mitään, että saattaa vuotaa myöhemminkin?

Buam On noi ultrat vaan aika pelottavia.. :/ Mutta eiköhän se sulla hyvin mee :hug:

Napsuneiti Onnittelut sydänäänistä :heart: En määkään kohtua tunne, toivotaan, että se on vain piilossa tuolla jossain :D Tsemppiä tulevaan ultraan :)

(.) Ultrassa käyty ja sieltähän se kauan kaivuttu pikkuinen löytyi ja sydän sykki hurjasti. Tyyppi vastasi viikkoja 7+6, ihan kuten olin laskenutkin :heart: Nyt voin hetkeksi huokausta ja puhaltaa. Seuraava paniikin paikka onkin sitten np-ultra, jossa viimeksi saatiin huonoja uutisia.. Nyt pitäs alkaa pikku hiljaa neuvola-aikaa varaamaan :whistle: :D
 
..olipas paljon kysymyksiä matkan varrella, katotaan mitä muistan, vai onko raskaus jo supistanut aivosoluja minimaalisen pieniks =)

Itse syön omegoita (löytyy valmisteita ilman a-vitamiiniä, mutta nykyään sitä saa syödä raskaana olevat), en kylläkään raskauden takia, oon vaan syönyt aina. D-vitamiinilisän aloitin nyt ja foolihappoa (vahvaa reseptifoolia)olen syönyt jo raskauden suunnitteluvaiheessa ja nyt pitäis jatkaa sitä noin 3 kuukautta. Lisäks peruslääkkeet, joita ilman ei tietty voi olla. Rauta varmaan astuu kuvioihin jossain kohtaan. Maitohappobakteereita syön enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti..mietein pitäiskö olla nyt vähän tarkempi, mut en oo vielä jaksanu miettii niin pitkälle ;)

Kohdun itseasiassa tunsin jo tyyliin ennen positiivistä testiä..oli sellanen ihme vanne, kun makas, johtuu varmaan kun lapsena on leikattu napatyrä, se on jotenkin ollu aina raskauksissa kauheen pinkee...ainakin kuvittelen, että se on kohtu

Sikainfluenssa rokotetta en meinannut aluksi ottaa, koska 80-luvulla otettu a-influenssa rokotteet oli ihan kaameita ja kaks kertaa sen otin ja 2 kertaa jouduin sairaalaan...Nyt sitten raskaus muutti tilannetta ja lisäksi olen vielä riskiryhmässä työnpuolesta ja diabetes I:n takia. Keuhkokapasiteetti muutenkin huononee raskauden aikana ja kaikki jälkitaudit ovat jotenkin keuhkoihin liittyvää eli ehkä se on parempi ottaa. No, miehellä on kesäkuulta "sikainfluenssa-epäily" diagnoosi ja olihan se aivan kaameeta niiden jälkitautien kanssa.

Mä olen aina ollut raskauksien aikaan suoraan sanottu aika nymfo :LOL: Melkein jo siinä rajoilla, ettei mies pakkaa kamojaan ja muuta pois. Nyt ollaan sitten oltu vähän rauhallisemmin, koska mulla oli se lievä verenvuoto eikä vieläkään oikein tunnu aika olevan ihan kunnossa. Tai sitten sitä vaan kuuntelee itseään nii-in tarkasti, että ylireagoi koko ajan elimistön sanomisiin.

Verenpaineet on niin matalat, että se tekee mulle huonoa oloa, huippausta ja oon aivan jäässä koko ajan. Maha on kasvanut..alkaa jo tuntua siltä, että tarvii närästyslääkkeitä ja äitiyshousut. Ehkä nämä aikasemmat kerran on löysyttäny kropan ihan totaalisesti :D Kaikki hajut etoo oli se sitten ruoka tai ihan mitä vaan, tänään aamulla pesin hampaita naama irvessä, kun alko hammastahnan haju tehä pahaa. Mielihaluja ei onneks oo ku appelsiinit ja perunamuusi!! Älkää kysykö , ei ymmärrä :p Kaameet, jos tekis suklaata mieli, mä olisin varmaan jo päässyt mahaportin ohitusleikkaukseen muuten :LOL:

Nyt sit vaan odotellaan seuraavia ultria ja neuvolakäyntejä...ja miestä reissusta :heart:
 
Alisa, lääkäri sanoi että vuotaa vielä. Jos tulee runsaammin niin sitten käskivät ottaa suoraan sinne yhteyttä eikä tarvii mennä terveyskeskuksen kautta. Oli aivan ihana lääkäri. Mukavaa että sullakin kaikki kunnossa ultrassa =) .

Varanikki, kiitos päivityksistä sulle :) .

Kohdusta: Mulla ei vielä ainakaan mitään tunnu, mutta viikkoja onkin vasta aika vähän kasassa. Iltaisin on ollut hieman turvotusta, mutta ei enään hirmuisia että on tasottunuonneks aikaisemmasta.

Seksi ei edelleenkään maistu, lähinnä tuo vuoto on tehnyt varovaiseksi. Onneks mies ymmärtää erittäin hyvin eikä kiukkua kun on hiljaisempaa sänkypuuhissa.

Väsymys on edelleen hirmuinen. Töiden jälkeen oon ihan poikki, tänään vedin toista tuntia päikkäreitäkin. Nyt pitäis mennä pihahommiin ja koiran kanssa ulkoilemaan, jotenkin vaan väsyttää...

Kerroin tänään töissä pomolle raskaudesta. Mulla oli sellanen pakkorako tavallaan kun sanoin että en haluu enää tehdä ihan mitä hommia vaan kun en oo enään pelkkä minä. On tuo matkustaja masussa ja mulla työ välillä aika "railakastakin". Ymmärsi heti onneks mitä tarkotin ja onnitteli iloisesti. Pyysi vaan ajoissa ilmottelee kun tiiän kauanko pystyn töissä olee. Oli aika helpottavaa kertoo, muuten töissä tietää vaan yks työkaveri tästä kun lohdutti mua silloin perjataina lääkärin jälkeen, oli heti arvannu mistä oli kyse.

Selis ja "mötkäle" 7+0 poks
 
Mä heitän ton pirun dopplerin huitsin kuikkaan!!!!!

Eilen illallahan en sillain ääniä saanu kuuluviin ku ehkä sadasosansekunniksi ja tänään en niitä kuullu ollenkaan ni olin sitten aivan paniikissa sen takia ja jo itku kurkussa soitin neuvolaan siitä, ni pääsin sit käymään siellä heti tänään ja olipa niin helpottavaa ku äänet kuulu ja ultrallakin katottiin ja siellähän se heitteli kuperkeikkoja ja liikku tosi paljon.
Mut perhana, nyt kyllä riittää tuo laite mulle. En koske siihen kapistukseen enää tikullakaan!!!!!
Loppuraskaudesta voin seurata sitä sykettä sit jos liikkeet hiljenee, mut enää en sillä kuuntele muuten.
Hitto että ottaa päähän!

Sori omanapaisuus!
 
Mulla lukee että tunnetteko kohdun kun makaatte mahallaan :LOL: :LOL:
Tarkotushan oli että selällään, mut eihän se niin tarkkaa ole MUTTA miten voin nähdä kohdun kun makaan mahallani, hehheh.

Joo, siis kiitoksia nyt vastauksista :D Eli muistan kyllä edellisiltäkin odotuksilta että maha pönötti riippuen siitä missä päin vauva oli. Tänään aamulla selvästi nojaili ulospäin kun niin selvästi näkyi ja tuntui se möntti siinä, seuraavan kerran kun menin kokeilemaan niin olikin kadonnut, eli ainakin siellä jotain liikkuu :)
Äsken päiväunien jälkeen taas makoilin ja kokeilin massua niin alkaa nahkaa kiristää jos maha on pinnassa, nyt oli taas mutta eri kohdassa, on tää niin hassua :D
Seisten en tunne kai kohtua kun olin luullut että se on paljon alempana ja tossa ylempänä on vähän tota noin läskiäkin niin ei, seisten se on mission impossible :whistle:

Varanikki; no problemo, täytyy vaan kysyä uusiks B) Osaatko sanoa minkä verran navan alapuolella lääkäri näytti kohdun olevan?

Mä voisin ihan hyvin aamulla ottaa mahakuvan, saattais vähän näkyä mahan muotoa mutta muoto näkyy parhaiten pikkareissa niin en tohdi laittaa sellasta kuvaa tänne :saint:

Kerroin tänään jo toiselle opettajalle kun osa tunneista pidetään laboratorio-luokassa ja siellä kaikenlaisia myrkkyjä käsitellään, niin kerroin että hän tietää ettei anna mulle tehtäväksi niitä pahimpia myrkkyjä, onko kellään vastaavaa?? Mun pitäis kai ottaa jotenki selville mitkä aineet on vaarallisia niin ei tarttis panikoida, en kuitenkaan halua että joku tunari heittää myrkyt mun päälle :eek:

Mulla on paino noussu ja vituttaa kyllä :ashamed:

BTL :heart: nytty 10+2
 
Rikupi poistuu nyt sitten listalta. Viime yön olin sairaalassa lääkkeellisessä tyhennyksessä. Sikiö ei ollut kasvanut 6. viikon jälkeen eikä sydänääniä ollut. Sekä muita vähän huonoja asioita.
Toivon teille oikein mukavaa raskauden jatkoa ja nauttikaahan olotilastanne. :'(
Käyn välillä lueskelemassa näitä mutta en luonnollisesti osallistu enää
 
voimia rikupille :hug: ... en tahtois olla ilkee mutta muistaako joku että millä viikolla rikupi oli itsellä yksi keskenmeno takana ja nyt kun tähän asti menny välillä hyvin ja välillä tuntuu että nyt se tulee kyllä pois niin jotenkin vaan tahtois tietää oliko se lähellä rv12. anteeksi tyhmyyteni :( .... noh tänä aamuna taas selkä niin kipee että huh huh... eilen oli kyllä niin kaamea olo töissä että hyvä että pystyssä pysyin toivotaan että tänään olisi parempi päivä... menen nykyään jo het salkkareden jälkeen nukkuun ja herään 8.00 ja vielä väsyttäs hih
hyvää päivää kaikille meille turvonneille ja ailahteleville naisille heh heh
 
rikupi :hug: :hug: :hug: :hug: Olen todella pahoillani! Kyllä nää vaan sanattomaksi vetää, ei oikein tiedä mitä sanoa... Joka tapauksessa toivotan sulle lämpimästi parempaa onnea tulevaan :hug:

Mitähän mun pitikään kommentoida, ajatus katkes.. Noo, ei varmaan mitään tärkeetä, palaillaan myöhemmin
 
No sitähän minä tulin manaamaan, että hitto tätä mun "nukkumista"! Ei tietysti pitäisi valittaa nyt mutta minkäs teet kun väsyttää :kieh: Nyt jo parin viikon ajan oon herännyt öisin vessaan klo 02-05 välillä ja sitten ei saa unta. Vähintään tunnin valvon sitten ihan pirteenä... Onneksi nyt on ollut loma että on saanut aamusta nukkua mutta hitsit kun aamuvuorot alkaa... Tasan yhden yön nukuin 12 h putkeen ja se oli se ultran jälkeinen yö. Sitä ennenkin mun nukkuminen oli mitä oli, kun niin pelotti (pelottaa kyllä edelleen) tää raskaus ja sen onnistuminen. Ääh, anteeksi purkaus, mutta parempi tänne purkaa kun mennä ihan raivon partaalla töihin :D

Parempaa päivän alkua toukomasuille toivottelee väsynyt A-L-M ja mörkö 11+2 :heart:
 
rikupi voimia kovasti :hug: kurjia juttuja nämä kun ei kaikki mene niin kuin pitäisi ja jos on ollut vielä muitakin ikäviä juttuja??( näin ymmärsin)...jaksamisia :hug: näihin on aina vaikea sanoa mitään kun tuntuu tosi kurjalta edes ajatella moista :|

varanikki kiitsa :D ymmärrettävää että voi mennä jotain ohi kun onhan sulla kovasti hommaa pitää pinoa pystyssä :D

sain eilen kuulumaan äänet dopplerilla... :heart: vielä aika heikosti kuulu mutta kyllä ne oli =)
olikohan se buam jolla mennet hermot koti versioon :LOL: hyvä homma että pääsit neuvolaan käymään niin että sait mielenrauhan :heart:

mä sain edellisessä raskaudessa neuvolan tädiltä hirveet saarnat kun kerroin ostaneeni koti doplerin,siitä etten saa turvautua siihen jos liikkeiden alettu tuntumaan tulee niissä jotain häikkää vaan aina pitää seurata lapsen liikkeitä... :kieh: ei sillä ettenkö olis sillä jatkuvasti kuunnellut myös suhteellisen loppuun...ja kuuluuhan ne liikkeetkin siihen dopleriin omalla tavalla...joo oli vaan pakko laittaa kun tuli tuossa mieleen sun tekstiä lukiessa :D

eipä tänne kait muuten ihmeenpiä, odotellaan huomista että saa korkata uuden viikon :heart: niin ja tiettyviikon päästä vihdoin on ensimmäinen neuvola...onks mulla kauheen myöhäsessä vaiheessa muihin verrattuna vai tuntuuko vaan???

:wave: :wave: :wave:
cristiina ja masukki 7+6 :heart:
 
:hug: Rikupi!

Teretulloo uusille :heart:

belvis
Mä just pääsin miettimästä et onkohan kaikilla mammoilla alkuraskauden haluttomuutta, ja sitten tulinkin sun nymfo kohtaan :LOL: Voit sanoo ukolles et olis nyt vaan onneissaan.

Mä itse kuulun siis tähän haluttomien klubiin. En tiedä, naama on alkanut kukkia taas, samoin kuin ekassa raskaudessa, ihan sairaan kipeitä paiseita pitkin nassua ja sitten valkovuodosta pöxyt tahmeina, turvotus ja pieretus..ei ainakaan lisää hinkua :p Ei toi mieskään tunnu kovin halukkaalta, eli on antanut mun olla rauhassa. Kauankohan näin voidaan mennä. Nyt on ainakin pari jos ei 3 vko ollu hiljasta :( Siis kun asia alkaa sitten vaan häiritä mua.

Yöunet mulla toi katkonaisia, mä en tajuu. Käyn veskissä ainakin pari kertaa ja sitte en nukahda hetkessä niinku normisti. Tuo 8kk kyllä önisee kanssa silloin tällöin mut noin pääsääntöisesti nukkuu kyllä kellon ympäri, eli häntä ei voi mitenkään syytellä :heart: Kyllä mua pistää vihaks ku sais nukkua ni ei sit unimasa anna p***le!! :kieh: Sit olen aamulla ihan tööt kun typy herää päivään siinä 9 maissa.

No jostain sitä energiaa sitten ammentaa, ku tänäänki siivosin ja luuttusin ja pesin vessan. Nyt pitää laittaa vielä tää naamavärkki kuntoon et kehtaa lähteä muskariin ja sit mul onkin kampaaja, ah-omaa aikaa!

HM 8+3
 
Ihmettelin minne kaikki oli kadonnu kun olin toukokuun toivottut 9/09 sit löysin täään mulla on nyt viikkoja kasassa 9+1 tänään kävin antaan seulanäytteet.. ja eka ultra olis 05.11.2009 jee käväsin silloin viikkolla 6+3 ultrassa ja sydän sykki hienosti ja kaikki oli hyvin.. pahoin vointti vaan jatkuu mutta ei kyllä niin pahana synnäri on mulla joensuun keskus sairaala ja ennestään meillä on yksi lapsi poika joka on nyt 2vuotias vinttiö
 
SelisHyvä, etät pomo otti raskausuutisen hyvin :)

Buam Ite kattelin eilen sitä doppleria netistä, josko ostaisin :D Harkitsen kuitenkin vielä.

ALM Oli se siellä ultrassa vain herkkähetki :D Täällä kans yks, joka heräilee öisin vessaan ja sen jälkeen ei tuu uni pariin tuntiin, ihana mennä sitten töihin aamulla.. :headwall:

Rikupi Voi ei :'( Kurjaa saada tuollaisia uutisia, olen pahoillani! :hug: Kovasti voimia tuleviin päiviin!

Cristiina ei oo, mää en oo edes neuvolaa vielä varannu :D

Pakko syödä koko ajan, etei huono olo yllätä.. Yhtään ei oo nälkä, mut pakko vaan syödä. Maha onkin sit sen näkönen, että on tullu syötyä liikaa hiilareita.. :kieh: En uskalla edes puntarille astua, kun tää syöminen on karannu käsistä ;) :whistle:

Alisa & Hippu 8+0, riks, raks ja poks!!

Onnea muillekin poksujille :wave:
 
rikupi:lle voimia!!! :hug:


Noista vaarallisista aineista, mä olen töissä yrityksessä jossa mun työ on ensinnäkin äärettömän fyysistä (käsittelen ketjuja jotka painaa 40kg yms rautaa), ja toiseks osa päivästä kuluu happoaltaiden reunalla (suolahappoa), ilmassa on myös sinkkiä. Työterveysläkärin kanssa asiaa pohdittiin ja selviteltiin, lopputulos oli se että omia tuntemuksia seuraten fyysistä hommaa, sinkki ei ole vaarallista, mutta happoo pitäis välttää..Noh, töitä en voi nyt lopettaa joten ihan maalaisjärkee pitää käyttää tuon kanssa.

Ei mulla muuta, myö täällä maalla möllötellään. :wave:
 
toiselta palstalta täällä pikaisesti vierailen. tulin toivottamaan suuret onnittelut Alisalle!!! =) :flower: :heart: ihanat ultra kuulumiset sulla, vihdoin ja viimein!!! =) nyt vaan alat nauttimaan raskaudesta ja laitat kaikki epäilyttävät ajatukset romukoppaan!!!
 

Yhteistyössä