<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Moikka kaikille pitkästä aikaa!
Taustalla olen käynyt lueskelemassa ja hengessä ollut tällä palstalla mukana, mutta kirjoitettua en ole vaan muka itse ehtinyt :ashamed: :ashamed:

Onnea kaikille vaavinsa saaneille! :heart:

Nyt kommentoin tai kerron oikeastaan vaan omaa napaa kun pääkoppa täynnä sekavia ajatuksia. Eilen neuvolassa todettiin, että vauva kääntynyt perätilaan. Tänään rv 38+2.
Laittoivat suoraan lähetteen Kättärille ja nyt odottelen kovasti, että sielä tulisi aika.
Ei osannut neuvolassa sanoa, että lähtevätkö enään kääntämään vauvaa vai mitä tehdään. Jos menee vedet niin ambulanssilla tulisi sitten synnärille lähteä eli vaakatasossa. Th puhui myös, että uudelleen synnyttäjälle voidaan ehdottaa, että synnytetään alateitse vaikka vauva perätilassa. Nyt olen sitten tietenkin lukenut netistä vaikka mitä /(positiivista ja negatiivista) perätilasynnytyksistä, sektioista yms.
Onko täällä kenelläkään uudelleen synnyttäjällä kokemusta perätilasynnytyksestä tai ylipäätään siitä, että vauva perätilassa näin loppusuoralla raskautta?

Ei kai tässä auta panikoida ennenkuin saa sen ajan Kättärille ja pääsee kuulemaan siellä arvion. Mutta minkäs teet kun ajatukset vaan laukkaa asian ympärillä. Osittain en siksikään viime yönä saanut nukuttua...blaah...
Toivottavasti vauvalla on vaan kaikki hyvin....

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen ja suppareita sellaisille, jotka niitä toivovat :)

Elwi ja Touko 38+2
 
baby dream Kiitos! :) Onnittelut teidän pienelle miehelle! :flower: Täällä kans yks räkänokka, kurkkukin tooosi kipee :/

maira hyvä, että tulehdus hoidetaan pois. :hug:

hentta täysiaikaispoksu onnittelut!! :flower: :heart:

emv ihanaa! :heart: Nyt kun ilmat vaan pysyis hyvinä, niin vaunuilu oliskin helppoa :)

Varanikki sulla on kyllä mahtava pallo, ihana! :heart: Teilläkin pitkä yhteiselo jo takana :heart:

Finu voimia! :hug:

Johjo Lämpimät onnittelut prinsessan syntymän johdosta koko perheelle!! :heart: :heart:

elwi no onpas sulla sinnikäs vaavi, kun vielä viime metreillä kääntyy väärinpäin :hug: Toivottavasti pääset käymään kättärillä! :hug:

Täällä aamulla neuvolassa käyty.

34+6 (33+0 )
paino -900g, tähän kyllä todennäköisesti vaikuttaa se, että edellisellä kerralla oli iltapäiväkäynti ja nyt aamu käynti.
RR 190/66 p. 120 (103/66 )
Pissa puhdas, kuten viimeksikin.
Hb: 112 (108)
Sf 32 (31 )
RT (rt)
Sykkeet 136 (138 )
Liikkeet ++ (++ )

Korkean pulssin vuoksi jouduin käymään ekg:ssä ja samalla otettiin kilpirauhasarvot verestä. EKG näytti olevan normaali ja siinä pulssi hieman rauhallisempi 80-90. Huomenna terkkari soittaa kilpirauhasarvoista.. Toivottavasti niissä ei oo mitään häikkää.. :/

Täällä myös todella kurja kurkkukipu ja flunssa tullut riesaksi :snotty: Onhan tässä terveenä pysyttykin. Yks kaveri heitti, että äitipolilla olivat sanoneet, että flunssa voi enteillä parin viikon päästä alkavaa synnytystä :D Hehe!
Meillä porukathan jäi jumiin Budapestiin tämän lentotilanteen vuoksi. Ovat tulossa nyt bussilla/laivalla/junalla kotia päin. Tänä aamuna tuli viesti, että ovat Puolassa menossa ja siellä nähty haikara, joka kuulemma tulossa tänne meille päin :D Sitä siis odotellessa :p
 
Tulin poksumaan, 39 +0 :)

Muuten ei sitten ookaan mitään merkkejä lähestyvästä h-hetkestä. Mulla oli eilen se neuvolalääkäri eikä mun alakerta näytä vielä siltä, että vauva olis ihan pian tulolla. Jäi sellainen käsitys, että lääkäri uskoi menevän yli ja reippaasti. Vauvan pää ei ollut vielä edes kiinnittynyt ja kohdunkaulaa jäljellä 2-3 senttiä. Tätä mä koko raskauden olen ounastellutkin..että vaikka mun laskettu aika on huhtikuun puolella, niin on varmaan lähempänä toukokuun puoltaväliä, kun oikeesti syntyy. Huokaus. Näyttäisi kuitenkin, että ei olisi ihan jättiläinen tulossa, niin ei tarvi murehtia sitä, että kuinka isoksi se vauva ehtiikään kasvaa, jos menee maksimin yli. Vaikka mitä niistä kokoarvioista tietää..niin monesti kuullut menevän päin honkia. Mutta sf-mitta mulla menee ainakin edelleen alakäyrällä, kun se esikoisesta oli yläkäyrällä. Eli siinä uskossa elän, että olis ihan normaalikokoinen vauva, niin en murehdi sitä painoa.

Muuten olotila vähän parantunut, kun flunssa ja yskä on helpottanut. Oon kahtena yönä saanut nukuttua kohtuu hyvin (molempina yhtenäiset 4 tunnin pätkät), niin olo heti ihan erilainen. Ja eilen nukuin parin tunnin päikkärit myös.

Elwi uskon, että kovasti nyt mietityttää tuo perätila. Ei kyllä lainkaan mukava temppu sun vauvaltas viime hetkillä.. :/

Loviisa
 
Elwi :hug: . Ompa kurja tilanne, onneks lähete menossa eteenpäin ja joskos vielä olis mahiksia että ois kuitenkin väärä hälytys. Yhdellä tutulla nimittäin sanos lääkäri että perätilassa on ja äippäpolilla sitten oli kuitenkin rt.

Tässä neuvolakuulumisia:

33+4 (30+6)
paino +332
RR 122/76 (122/78)
Pissa puhdas, kuten viimeksikin.
Sf 31 (29 )
RT (rt)
Sykkeet 140 (138 )
Liikkeet ++ (++ )

Ens viikolla ois sitten se synnytystapa arviointi, mielenkiintoista. Siellä siis selvinee kaiketi voinko synnyttää alateitse.

Yöpissillä pitää täälläkin käydä jos tulee liikaa illalla juotu, oonkin yrittänyt sitä juomista liian myöhään vältellä.
Muuten vointi on kyllä erinomainen!

Selis ja "mötkäle" 33+6
 
Emv ja Johjo onnea nyyteistä :heart:

Varanikki Osanottoni :hug:

Poksujille onnittelut :heart:

En oo jaksanu kirjotella pitkään aikaan, lukemassa oon kyllä käyny. Täällä mennään tasapaksusti.

Neuvolassa olin pe th:lla ja tänään lekurilla, suluissa 32+6
Paino: 62,8 (61,5kg)
RR: 119/62 (104/57)
Pissa: puhdas (puhdas)
turvotukset: + (+ - )
hemppa: 132 (105) pelkillä multitabseilla, jesh :D
sf: 30,5 mittas lekuri ja th 29 ( th mittas viimeks 29 ) ei kuulemma vielä huolestuttavaa, koska maha laskeutunut.
rt tarjonnassa niinku viimeksikin.
Liikkeet: ++ (++)
syke: + 135 (+ 130)

Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään, pituutta vielä se 3cm, kiinteä ja kiinni.
Oma vointi edelleen hyvä, selkäkivut jääneet taakseen. Kivuttomia supisteluja tulee rasituksen yhteydessä, ei juuri muuten. Tosi tasapaksua olemista, ei valittamista :D

Eilen käytiin sitten synnärillä tutustuu, mulle se oli tuttu paikka jo ennestään, mutta isäntä näytti ihan pitävän kierrosta. Tietää sitten ainakin mihin tulla :D

En itse ainakaan ole rajoittanut isännän menoja, harvoin ottaa muutenkaan. Yötyöläinenhän se on, että jos yöllä tulee lähtö kun on vuorossa, niin sillä voi mennä parikin tuntia päästä synnärille tai kotiin, riippuen missä menee silloin yms.. Läheinen ystävä on ainakin varalla, jos isäntä ei ehtis synnärille yms.

Mutta taidan alkaa tekemään ruokaa, että saa tuo työläinenkin syödykseen ennen työvuoroaan..

Miikulainen ja rääpäle 36+0 :heart: *POKS POKS*
 
Omaa napaa :D

Neuvola rv 35+4

Suluissa rv 32+5
Paino: 84.4kg :( (81kg)
Turvotus: +/- (+/-)
Pissa: Puhas (Prot. +)
RR: 138/91 (116/80)
Sf 33 (30.5)
Sykkeet +130/ Kortissa merkintä D+ enkä tiiä mitä tarkottaa mut sano 130 (150)
Vauva: RT (RT)
Liikkeet: ++ (++)

Just katoin et Onnista toi sf oli 31 rv 35+5.
Joo toi RR oli koholla mut sano et ku pissas ei protskui eikä aiemmi oo ollu tota ni ei aihetta epäillä myrkytystä. Sano että rr voi nousta synnytyksen lähestyessä. (JEE!!)
Viime päivinä lisääntyneet nivus ja häpyluukivut voi enteillä myös lähestyvää synnytystä. Alkaa vauva laskeutuu. Sekä nykyää selässä tuntuvat supistukset myös voi ennakoida lähestyvää synnytystä. Mutta sanoi myös sen että toisaalta vauva voi viihtyä siellä ylikin la:n, kun sitä ei koskaa tiiä.

Rautaa pitää nestemäisen lisäks ottaa 1-2 tablettii, tujumpi kuuri et saatas se nousee. Ens viikon ke uus aika ja sit pe onkin se ultra.
Vauvan koosta sano että kyllä me sinne 4kg varmasti mennää mut ei ehkä nii isoo tuu ku Onni oli. Isolta tää tuntuu mut ei niin isolta ku Onni.
Painosta sano että alkanu nousee :D Mut se sano et ei haittaa yhtää ku lopetin polttamisenki et tulkoot painoo vaan, lähtee se pois.
Päänsäryistä juteltii ni todennäkösesti unettomuudesta ja alhasesta hb:sta johtuvaa niiku oon meinannukki. Pitää vaa pandolia ottaa. Sain listan lääkkeistä mitä voi ottaa ku kyselin allergialääkkeistä.

Ja kurkkukipua täälläkin :(
 
johjo isot onnittelut pienokaisesta! :flower: ihanaa että kaikki meni hyvin :heart:
tässä sen aina totee kuin lähellä se h-hetki onkaan :D

varanikki osanotto :hug:

itsellä ei mitään kummaa, lomalle tässä pikkuhiljaa sopeudun ja toivonn etytä kelit lämpiäis pika puoliin B)
alaselkä sekä vatsa kipuilua on ollut aika paljon... :/ ei kovin mukavaa kyllä,esikoisesta kun en niistä paljon joutunut kärsimään...

eipä muuta kun huomenna sitten poksutaan 35+0 :D että sitä ootellessa...enään ei ookaan kun pari viikkoa siihen että ollaan täysiaikasen puoella...jeii!!! =)

cristiina ja vaavi :heart:
 
Moi..

Kaikil näyttää tulevan jonkinlaista köhää päälle :(

Valuukos teil maito? Mulla on taas alkanu valuun ja paljon, öisin kun koneel oon istunu on ollu melkee suihku käynissä ja ei tarvi paljoa rintaa puristaa kun tirahtaa maito tulemaan..

Ja tääl on nälkä KOKOAJAN, ei helpota vaikka söis kuinka.. Tiä sit mikä vaihe menos..

Tääl on ollu eilisestä asti maha kipee, tai tulee kouristus että ripuli tulee justiin mutta sit ei tuu mitään ja se menee ohi. Myös selkä ja lonkat polttaa ja lievää menkka kipua. Tiedä sit taas mitä tää on :headwall:

Mut huomen palaan astialle sen synnytystapa arvioinnin jälkeen :wave:

Ai, mikähän buamin tilanne on? ei oo kuulunu sitten käynistys päivän :|
 
KyyneltenHymy: Mul on kans ollu ihan samat jutut kun sulla. 2 päivää kesti tollanen maha kipu mut ei sit tuu mitää tai ei oo ollu mitään pahaa oloo edes. Ja koko aika on nälkä ja sitä tulee taas syötyy koko ajan mitä sattuu..

Tänään tasan vk37:)
 
Tullaas merkkipaalun johdosta poksumaan, jipii, tänään tuli 37+0 POKSPOKS! :D Samoin tänään miehen kanssa käyty synnytysvalmennuksessa, joten nyt ollaan sitten synnytyksen ammattilaisia :LOL: ...öö, siis oli kiva käydä tutustumassa tiloihin ja laitteisiin, mut nyt alko sit oikeesti pelottaa että miten sitä osaa synnyttää! ... :x

No mutta, vähän taas omia kuulumisia: eilen gynellä arvioitavana, ja alakautta suapi tulla pikkuinen :D huh helpotus, pelkäsin jo pahinta, vaikkei kapea lantio olekaan. Sitä kun ikuisena pessimistinä ehtii aina maalata vaikka mitä piruja seinille :LOL: Ja mittojen mukaan mukelon paino 2893g eli hyvältä vaikuttais, kunhan ei yliaikaa menis *koputtaa puuta*. Ja kohdunsuu 1,5cm ja kiinni.

Samoin viime viikolla nlassa lisää hyviä uutisia, raudansyönnin sain lopettaa, vaikken sitä syönytkään kuin 2 päivän välein ja viimeksi enää joka 3.päivä. Mut silti, erävoitto hempparista viety! Ja mahakin toimii taas vaihteeksi. Ja Sanse, täälläkin nivus- ja häpyluuvihlaisut ja -kipuilut lisääntyneet reippaasti aivan viime päivinä, mut ilkeet supparit pysyneet vielä poissa. Mutta en valita, vikisen ja ulisen mieluummin pikkukivuista, mut pysyköön pikkuinen masussa just niin kauan ku tahtoo!

emv ja Johjo, sydämelliset onnittelut pikku nyyteistä! :flower:
ja paljon :hug: :hug: kaikille tarvitseville!
 
Johjo ISot onnittelut! :flower:

Tänne myös flunssa rantautunut.. :/ Nenä vuotaa ja koko ajan saa olla niistämässä ja yskittää mielettömäst. Ihan ku olis karvakassa kurkussa! :D Suppareita on tullut taas jonkin verran tänään, johtunee tosta jatkuvasta yskimisestä, mut ei silti merkkiäkään synnytyksestä.. :/

Liitos ym. kivuista
Mulla niitä ollut jo n. 10 viikkoa, koko ajan voimistuneena. Jo viikon 32 neuvolassa pyysin apua niihin, kun en meinannut liikkeelle päästä, kun alapäätä painoi ja vihloi niin kovin. Sillon sanottiin mulle tota samaa, että voipi pian syntyä. Kröhöm; ei ol näkyny :D
 
Iltoja!

Varanikille osanotot :hug:

Johjo onnittelut koko perheelle :heart:

Täällä myös neuvolassa käyty

38+1 (37+1)
Paino -100g :D
Turvotus + (++)
Pissa puhdas (puhdas)
RR 127/82 (119/78)
Hb 119 (rv 34 114)
Sf 34 (33,5)
Tarjonta rt (rt)
Syke ++ (++)
Liikkeet ++ (++)

Kovasti kehoitti liikkumaan ja harrastamaan seksiä, jos vaikka synnytys käynnistyisi.... No, kävelyllä (=lyllertämässä) käyty ja kyllähän se jotakin tuntemuksia sai aikaan. Lähinnä selkäkipua, ihan kuin ei olis tarpeeks kolotuksia :D Ei vaan, pari napakkaa supparia ainakin, että jos nyt edistäisi edes hiukan. Ootellaan, ootellaan..... Jaa niin, ja maha on ollut mulla hiukan sekaisin tänään, mikä on todella outoa kun yleensä olen ummella ennemmin.

Allergialääkkeistä sain myös lisää tietoa, helpottavaa että todnäk voin hyvillä mielin ottaa sitä lääkettä mikä on ainut mikä auttaa vaikka vältän kyllä viimeiseen asti. Mutta hyvä tietää että apua saa tarvittaessa...

Maidosta Mulla tihkuu tippa kerrallaan sillon tällön, ei mitenkään suihkuamalla, mutta niin että on läntit paidassa (olen usein kotona ilman rinuleita). Yleensä vaan oikeesta posasta.

Ja sitten takas telkkarin pariin :wave:
 
Huomenta! :)

Kuinkas porukka jakselee? :)

Minulla vointi aika kenkku :snotty:
Turvotusta tullut viikossa 1,6kg. Sokerit oli ekaa kertaa elämässäni yhellä plussalla eilen neuvolassa. Tänään vien kontrollinäytteen.
Eipä sille enää minkään voi vaikka sokeria olisikin kun sektio on 9 päivän päästä mutta onhan se kiva tietää niin osaavat sairaalassa tarkkailla sitten vauvan sokereita :)

Ollaan leikkimielistä arvailua harrastettu läheisten kanssa vauvan painosta :) Synnytystapa-arvion tehnyt lääkäri oli papereihini merkinnyt että syntymäpaino arvio olisi 2800g, terveydenhoitaja veikkasi käsikopelolla 3000g :)
Itse veikkaan että 3200g ja mies alle 3100g :D
Äitini veikkaa kolmekiloista myöskin niinkuin th.kin :)

Saas nähdä kuka arvaa lähimmäs. :)

Mutta tosiaan. Turvotusta on niin että jalkapohjiin sattuu kävely ja sormet on jäykät ja kipeät. Muutenkin olo tuntuu "turralta", turvonneelta ja älyttömän väsyneeltä. Pienet asiat vaatii suuria ponnisteluja ja tahtoisi olla rauhassa ja keskittyä vaan omaan ikävään oloonsa edes hetken aikaa.
Yöt nukun levottomasti. Heräilen jopa 15 min välein milloin mihinkin. Jos ei pissata tai satu mihinkään niin näen oudon unen tai havahdun johonkin muuhun.
Olo on tosi levoton, varsinkin öisin. :kieh:

Reilu viikko pitäisi vielä jaksaa :heart:
Vaunujen rungon pesin eilen että saadaan vaunut tähän sisälle käyttöön :) Kun vauva on ollut ihan pieni niin ollaan säilytetty vaunut aina sisällä. Ratas-ikäisenä sitten ulkovarastossa. Kätevästi saa vauvan kiikutettua tässä sisälläkin sitten uneen jos on oikein liikettä vaativa vauva ( niin kuin nämä 2 edellistä ovat olleet ;) ).

Maitoa tulee rinnoista jos niitä vähääkään puristaa. Mutta ei kyllä suihkua tms. vielä. Eikä minulla ole koskaan raskaana ollessa vielä suihkunnutkaan. Vasta sitten synnytyksen jälkeen kun maito kunnolla nousee rintoihin :)

Ihania keväisiä ilmoja on kyllä ollut, pitäisi koettaa niistä nauttia eikä möllöttää sisällä ja märehtiä ikävää oloaan. Jos tänään vaikka kävisi iltasella ihan yksin pienellä kävelyllä. :)

Mutta... Hyviä vointeja kaikille ja onnea Johjon perheelle piekkuisesta :heart: :heart: :heart:


ce-bra ja pikkuinen tyttö rv. 37+5 :heart:
 
Huomenta.

Marmatimarmati. [press SKIP to access next message] EI taaskaan kädet toimi. Mieltä kiristää joka hiton asia, pikkuseikat nyppii ja ei vaan mikään oo hyvä. Henkeä ahistaa, eli verenpaineet on koholla turvotuksen takia. Sormia särkee ja marinaaaaaaaaaaaaaaaaaa |O |O |O

Ei tu maitua vielä, mut kirkas nestepisara tulee toisinaan vasemmasta titsistä.

Niin ja ärsyttää sekin että ulkona on ihana ilma ja apinat edelleen liian räkäsiä pihalle |O

Huomenna olis neuvola, kävely sinne ja takasi saa luvan aiheuttaa jotakin :kieh:
Just ko eilen ehin mainita et ne liitoskivut on helpottanu vai millon nyt mainihinkaan, niin nepä onki tadaa takasi! Viime yön kääntelin taas (tunkilla) itteeni ja purin hammasta. Eli toivottavasti tää nyt on sit HYVÄ asia muutoin niin negatiivisessa viestissä, itteäniki alakaa naurattaa tää murmutus :D

VN& pukkiva norsuvauva 9pv vaille LA |O :heart:
 
Varanikki :hug: , pöh. Eipä kuulosta sunkaan olotila kovin hehkeeltä... Ja että pitää vielä neljän seinän sisällä majailla... toivotetaan sinne vielä paranemisia!!

ce-bra, eipä kuulosta tuo turvottelu kivalta :( . Varmaan saat kuitenkin voimia kun tiiät ettei tarvii enään mahottoman pitkään oottaa synnytystä!

buamin tilanne täälläkin kiinnostaa :attn: . Toivottavasti kaikki meni hyvin!

Onnea taas "töysiaikaisuudesta" kun moni taas poksui :D . Nyt vaan jännäillään tulevia vauvauutisia.

Selis ja "mötkäle" 34+0 poks :heart:
 
sanzkuli Täällä kans kurkku sellanen, ku siellä olis kilo jotain karvaa :D Koko ajan joutuu köhimään.

ALM Mikä allergialääke on sallittu?

VN Jaksamisia jaksamisia! Toivon mukaan ei enää kauaa tarvi kärvistellä :hug:

Kaikille tasapauoliset poksuonnittelut! :heart:

Vihdoin ja viimein porukat suomessa, lähden niitä tunnin päästä hakemaan juna-asemalta. Varmaan väsyneitä matkalaisia, 3h matkustamisen sijaan ne on nyt matkustanu 40h kotia päin :headwall:
Täällä nenän tukkoisuus jatkuu ihan mahottomana... Jännityksellä odotan myös verikokeiden tuloksia, näyttää siltä, että vastaukset saan vasta huomenna.

Unohin eilen taas poksua, joten poksun hieman jälkijunassa :D Eli Alisa & Hippu 35+1 :heart:
 
:hug: kaikille sitä tarvitseville..

Mulla on itelläkin narinari-päivä..viime yö meni ihan susille..Olin ihan kuoleman väsynyt jo 6 aikaa illalla, 9 jälkee mentiin sänkyyn niin levottomat jalat iski ja sit alko se pyöriminen..No pakkohan mun oli nousta ylös kun isäntä ei saanu nukuttua ja sillä oli herätys 3 aikaa..Mä sit puoleen 2 pällistelin telkkaria, jonka jälkeen olin nukahtanu..Heräsin kun isännän puhelin soi ja ajattelin et jes, pääsen sänkyyn, niin eikös sit iskeny "varpusparvi"supparit..Noh, jotenkin sain torkuttua aamuun, aamulla niitä tuli taas ja nytkin juilii selkää ja aina välillä iskee varpusparviolotila..Tää on ihan karmeeta.. :snotty: Tuntuu et vauvan liikkeet aiheuttaa heti juttuja, toivottavasti se olis hiljanen tänää..

Anteeks rutina, nyt ei vaan jaksa... :ashamed:

Maira ja emppu 33+1
 
Nojoo äitipoli kuulumisia =)

Vauvan paino arvio 3745g, jalat on saanu kii muun vartalon koon (ei siis tuu tynkätanelia) :D Mahun mainiosti synnyttään yli 4kg, ei oo hätää. Lääkäri nauro ku ilmotin että oon päättäny synnyttää yli 10kg jos vaan vaatii :D paikat on sormelle auki, kaulaa enään 2cm (lähtöjään yli 4cm) ja pehmee, pikkunen kiinittyny ja pää kuulemma sormella tuntu. Sydämessä huomas muutaman lisälyönin mutta ei kuulemma huolta. Käyrillä olin ensin ennenkun pääsin lääkärin luo ja yhtään liikettä ei vauva antanu (ei oo potkinu koko päivänä) mutta sydän sykki 130-140välillä ja supistuksia piirty kans koko ajan. Ne unohti laittaa mut käyrille makaan lääkärikäynin jälkeen joten soittivat perään ja pyys että tuun synnärille illasta makaan käyrille kun on päivällisestä tunti kulunu. Haluaa varmistaa vaan että alkaahan pikkunen liikkua. Nyt mies tekee meille ruokaa, syödään ja lähetään synnärille.. Jännä päästä synnärille, toivottavasti supistuksiakin piirtys.. Viimeyönä heräsin supisteluun ja niit kesti tunnin.

Palaan astialle kun oon käyrillä käyny ja luen sit teijän jutut :wave:
 
:wave:

Raskausmyrkytysepäilyn takia tämä tuskanen odottaja oli 2vrk osastolla tarkkailussa ja tänään kotiuduin ilman mitään myrkytyksiä. Paineet oli taivaissa synnärille mennessä, mutta tänään jo ihan normaalit. Verikokeissa ei näkyny mitään erikoista.

Puhuin joskus aikasemmin siitä, kuinka mua pelottaa lähtee synnyttämään. Sainkin sitten SYPE-ajan maanantaille!! Lääkäri oli tosi ymmärtäväinen sen suhteen ja halus sen ajan tosi pian. Myös ä-polille olis kokokontrolliaika 5.5, JOS en oo siihen mennessä synnyttäny. :D Tänään viikkoja 36+4 ja kokoarvio osaston gynen mukaan 3100g, ei tosin ollu ihan satavarma tästä arviosta ja sano et saattaa heittää 10% suuntaan tai toiseen... |O

Muuten täällä kaikki suht ok, lonkkakivut on ja pysyy ja nyt on alkanu supisteleen joka päivä pikkusen, suurimmaksi osaksi kivuttomia kökkösuppareita. :LOL:

Eipä muuta ku Johjolle SUUUUUURET onnittelut, ollaanpa YV:llä yhteyksissä! :flower: :flower: :heart:

Devili + Ana 36+4
 
Onnea Johjolle!!! :flower:

Täällä viime yö oli kyllä niin kummallinen; heräsin jo 1,5 tunnin unien jälkeen vessaan, oli tosi menkkamainen olo. hetken aikaa olin pystyssä ja kuullostelin oloani. selkää vihloi muttei muuta. Takaisin sänkyyn mennessä lirahteli jotain housuun, tarkistettuani tilanteen se olikin kirkasta limaa. Selkää vihloi vielä makuulla ollessa, mutta meni ohi jossain vaiheessa kun kerran sain nukahdettua uudestaan. Tänäänkin ollut ihmeellinen olo vatsan seudulla ja nälkä koko ajan... Enteileekö tämä jo synnytystä? Kaveri poikkesi tänään kahvilla ja tokaisi että kyllä sulla on ylähuulikin niin turvoksissa ettei tässä enää neljää viikkoa mene.

Mies on vielä 3 päivää työreissulla -kaukana!- joten jos sen verran vielä pikkuinen malttais odotella. Kivuliaita supistuksia en ole tuntenut, esikoista odottaessa muistan että kipu säteili jo varhaisessa vaiheessa sisäreisiin. Sellanen menkkajomotus on parhaillaankin selässä. Tänään olen ottanut todella rauhallisesti, huilaillut vaan..

Huomenna poksuu siis RV 36!! Ensi viikolla olis lääkärineuvola. Mielenkiintoista saada painoarviota ja hiukan tietää alakerran tilanteesta. Mua ei tosiaan oo ronkittu ku viimeks rv 9, sillä ensimmäisellä lääkärikäynnillä :)

Mut nyt hedelmiä mussuttaan telkkarin ääreen!! :)

Jaksamisia kaikille!!!! :heart:
 

Yhteistyössä