<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Odottavan aika on piiitkäää..

Tänään yritin saada supistuksia silittämällä, siivoilemalla ja järjestelemällä vinttikomeroa. No, ei suurempaa vaikutusta.

Käytiin eilen hakemassa vaunut, kahdella lapsella parisen vuotta käytössä olleet vuoden 2005/2006 Briot. Tosi siistissä kunnossa ja "helppokäyttöiset", nyt olis pienellä tavaraa jo yllin kyllin. Erityisesti haluaisin päästä käyttämään kaikkia noita ihania pieniä suloisia vaatteita. :)

Poks sitten vaan 38+0 :wave:

Tsirppi, hivenen huonovointinen ja kärttyinen
 
Alisa Ainakin Zyrtec ja Aerius on sallittua imetyksen aikaan, itsellä tuo jälkimmäinen siis käytössä normaalisti. Sit nenäsuihkeet ja silmätipat on sallittuja ja ite saatan joutua vielä käyttämään kortisonivoiteitakin, nekin käy.

Zara81 Mä olen kanssa kuullut tuon vanhan kansan "ylähuuli turvoksissa"- jutun ja kuuleman mukaan paikkansa pitää.....

Tänne ei mitään, samaa vanhaa.. Narinakerhoon voisin minäkin liittyä, niin tuttuja on teidän vaivat..

ALM 38+2
 
nojoo ja sepitys jatkuu..

Käyrille mentii synnärille pikkunen alko heti potkia ja sydän äänet oli hyvät (kätilön ja lääkärin mielestä), vähän väliä piirty myös supistuksia (siin on se asteikko 0-100 nii pääsin johonki 30asteeseen) mutta ei hälyttäviä. Nyt ainakin tiän mis se supistus tuntuu, eli mul on supistellu paripäivää.

Tääl kans vois liittyä narinari kerhoon ja mies vaihtoon :LOL:

Nyt kyttään ylähuulta mut en huomaa kyl mitään eroa :D

Mikä on varpusparvi supistus vai mikä ihme olikaan? =)
 
Alisa Mulla on tosi paha heinänuha, ja mulla on aina raskaana vaihdettu lääkkeiksi cetirizin ja xyzal. Mielummin käsketty ottaa nenäsuihketta, joka auttaa myös silmiin, nimeä en tässä nyt ulkoa muista enkä jaksa hakea reseptiä esille :D Mut siis 1kpl/pvä noita lääkkeitä sanottu,e ttä saa ottaa tarpeen vaatiessa.
 
No naristaan nyt täälläkin sitten kun te annoitte siihen luvan :D ;)

Vieläkään ei postiluukusta kolahtanut postia Kätilöopistolta! Edelleen siis vauva perätilassa ja toivon, että ensiviikon alulle sais ajan sinne Kättärille!
tällä hetkellä olo on erittäin tukala, sillä toi vauvan pää tuossa ylhäällä ei tunnu yhtään kivalta! varsinkin kun vauva mylvää niin tuntuu, että tulee mahasta läpi. Jos ois vauva raivotarjonnassa niin ei tuntuis noin ikävältä. Mulla ei voi olla rakossa edes lusikallistakaan, sillä kun vauva päättää liikkua niin rakko meinaa haljeta ja kaikki pienikin mitä siellä on lorahtaa housuun. Olo on siis erittäin tukala tällä hetkellä tuon perätilan vuoksi ja olen jo harkinnut, että mä soitan sinne Kättärille kuin että jaksan odotella sieltä postia ja aikaa! Eipä tämä perätila voi olla kovin vaarallista näin raskauden loppusuoralla jos kerran Kättäri ei pidä mitään kiirettä sen ajanvarauksen kanssa. argh, mur, en ala!

nyt pakko mennä pötköttää sohvalle, istuminen on tosi tukalaa kun vauvalla vähemmän tilaa liikkua...

sori nyt omanapaisuus ja valivali, ehkäpä huomenna olo jo aurinkoisempi :D

Elwi ja Touko 38+3
 
Neuvolakuulumisia itkuisen päivän päätteeksi: tutkimuksiin joudutaan sairaalaan koska mahassa on tullut liikaa muutoksia pienellä aikavälillä. Kamalaa olla jossain odotusjonossa ja soittavat kun pääse sinne, saattaa mennä jopa päiviä. Olo on hyvä, mutta henkisesti tosi tukalaa odottaa ja miettiä mikä vauvalla on hätänä. Paikat oli pehmenneet ja lyhentyneet. Eniten toivon ettei vauva vielä tulisi.
IhanaOmena 35+0
 
Huomenta,

Pikaisesti vain, lisää sitten myöhemmin.

Eli meille syntyi aivan täydellinen, ihana, suloinen, kaikki kätilöt ripsillään ja rauhallisuudellaan hurmannut pieni Prinssi 15042010 klo 22,01. Synnytys oli oikeastaan kuin oppikirjasta, kestoksi kirjattiin 8,5h josta ponnistaminen 26min.

Osastolla alkoi jo olla ongelmia maidon nousun kanssa. Se pakkautui rintoihin, ja imetys ei meinannut onnistua millään. Päästiin kotiin vasta tiistaina. Ja heti ti-ke yönä nousi mulle melkein 39asteen kuume, joka on päällä edelleen. Eli rintatulehdus. Olen ollut niin kipeä etten ole jaksanut tänne tulla sen kummemin infoamaan.

Kerron synnytyksestä yms. enemmän kun pääsen taas elävien kirjoihin. Ja Luen sitten myös teidän kuulumiset.

Liitteenä on kuitenkin kuva meidän pienestä sydäntenmurskaajasta. Jonka mitat muuten oli 2880ja 47cm. Eli ei todellakaan mikään sokerivauva. Ja mä kun ostin vaatteitakin vaan 56cm --> ni arvatkaa vaan onko ne vähän isoja pojalle? Nyt on saatu hommattua muutama 50cm vaate ja poika hukkuu kyllä niihinkin.




Napsis
 
ONNEA napsuneiti ja Johjo :flower:

Napsuneidin vauva on aivan uskomattoman suloinen =) Hienoa, että kaikki meni synnytyksessä hienosti!! Pikaisia paranemisia sinulle kuitenkin rintatulehduksen kanssa!

Mulla on olo ihan hyvä kaikinpuolin, tänään olisi eka äitiyslomapäivä, mutta töihinhän minä tulin aamulla ja tulen vastaisuudessakin :) en mä keksi yhtäkään syytä, miksi jäisin jo kotiin oleen turhanpanttina. Saa nähdä, et osaanko olla kotona sittenkään kun jään todella kotiin :D joku työnarkomania.

Tänään olis sitten neuvola joten iltapäivästä lisää kuulumisia :)

tatomira ja itu 34+5
 
Onnea Napsuneitille, on poika sulonen =) :flower:

Tääl on tänää itkpäivä ja pitäs anopille mennä kylään (siel menee iltaan asti).. Anoppi haluaa et mennään miehen kanssa viel kaksin sinne, joten pitääpi sitä kai mennä. Huonona päivänä vaan :ashamed:

KyyneltenHymy & EetuEmilia 38+5
 
:flower: Onnea Napsis!! Tippa tuli linssiin, kun noin söpön vauvan näin. Toivottavasti paranet pian, jotta pääset täysillä nauttimaan vauvasta.

Tänään vois olla napisematta omasta olosta, joka itse asiassa alkaa olla ihan hyvä taas, vatsa tuntuu pienemmältä. Ihan hyvä muuten, mutta pissalla täytyy kyllä juosta koko ajan ja väliajatkin, mutta se nyt on jo tuttu juttu.

Mitäs tänään touhuilis? Yks pikainen koulujuttu olis vielä hoidettava, muffinsseja tekis mieli leipoa pakkaseen, lenkillä vois käydä lyllertämässä ja illalla olis saunavuoro. Ja täällä palstalla on kiva roikkua. :whistle:

Tsirppi + Tyyppi 38+1
 
Napsuneidille hurjasti onnitteluja pojasta!!! :flower: =) :heart: Ihan järjettömän kaunis poika.. :heart:

Kyyneltenhymy Heh, varpusparvisupistus on mun ihan omaa keksintöä... :p Mä pitkän aikaan nimittäin mietin et mikä helvetti on kun tuntuu et mahassa vääntäis ihan kun mahataudissa, sellanen "suoletsolmussaäkkiävessäänaijai" olotila ja samaan aikaan sattuu pirusti..Tosin tähän fiilikseen ei liity minkäänlaista ulostamisen tarvetta tms. Mahaa vaan vääntää hitsin kipeesti, kestää hetken ja menee ohi..Sit mulle selvis kun äitille siitä narisin et kyse on supistuksista.. :ashamed: En mä koskaan tajunnu et se vois tollasena tuntua, mut niin vaan on porukka ollu samaa mieltä mun kanssa.. :) Joten tuo on varpusparvisupistus, nimettiin se sen kuuluisan varpusparvihädän mukaan kun olotila liippaa aika läheltä sitä.. :LOL:

Mä oon nyt sit viime yönkin nukkunu toisessa sängyssä, en mä pysty vaan enää nukkuu isännän kanssa samassa sängyssä.. :attn: Muuten joo, mut se kiilaa mut niin reunaan etten mä pysty kääntää kylkee tms. nipinnapin mahun mahani kanssa siihen makaamaan, sit se narisee ettei ite saa nukuttua kun pyörin, no kai se herää mun joka liikkeeseen kun tilaa on valaalle annettu kotiakvaarion verran... :p Noh, mennää sit näin jossei muu auta...

Mutta päivänjatkoja, mä alan aamukahville..

Maira ja emppu 33+2

Mikä siinä muuten on että joskus maha tuntuu ihan oikeesti pienemmältä? :eek: Onko mulla vaan vilkas mielikuvitus....?
 
Onnea Johjo ja Napsuneiti :heart:

Allergialääkkeistä sallittui raskaana ollessa on:

hydroksitsiini
setiritsiini
loratadiini

Myös nenää avaavia suihkeita kuten nasolinia ja otrivinia voi käyttää. Kortisoonisuihkeet kuten esim nasonex on myös sallittuja.

(kysyin just tiistaina neuvolasta)
 
Napsuneiti Onnea! Yhdyn edellisiin, aivan järjettömän suloinen poika :heart:

Tuli tuosta mieleen että meilläkään ei ole kuin kaksi 50cm bodya, muut on 56cm ja isompia... No luotetaan siihen että kaupassa on vaatetta vielä vaavin syntymänkin jälkeen, jos niikseen tulee...

IhanaOmena :hug: :hug: Minkälaisista muutoksista on kyse, jos saan udella? Jaksamista sinne, toivotaan kuitenkin että huoli turha :hug:

:hug: myös kaikille muille tarvitseville!

( . ) ei uutta auringon alla, peräti yksi supistus yöllä |O
 
Devil Onneks ei ollu r.myrkystystä. :) Mullakin vain noita kökkösuppareita, ei muuta :D

zara meillä töissäkin työkaverit puhu just tosta ylähuulen turpoomisesta, että se kertoo synnytyksen lähestyvästä ajankohdasta :D

ALM ok, kiitos! :wave:

sanzkuli hyvä tietää! Kiitos! :wave:

Elwi ei muutaku soitat sinne kättärille ja kysyt missä sun aika viipyy ;)

Ihanaomena Voi tiedän tuon huolen määrän :hug: Voimia!

Napsuneiti Ihana pieni pojan pallero :heart: :heart: oikein lämpimät onnittelut prinssistä koko perheelle! :heart: :flower:

Täällä käyty tänään aamupäivästä äitipolilla pienen paniikin kanssa. Aamusta menin kauppaan, jossa alko ihan yht'äkkiä oiken puolen vatsakipu ja kipu koveni koko ajan. Kaupasta oli pakko päästä nopsaa pois ja kotona ei muuta kuin vaaka-asentoon. Yritin herätellä vauvaa, mutta ei tuo hirveesti liikkunut. Päätin soittaa synnärille, josta käskivät heti tulemaan äitipolille. Sinnehän menin ihan paniikissa, koska olin varma, että vauva on kuollu tai istukka irronnut tms. Onneks pääsin heti lääkärin tutkittavaksi: vauvalla kaikki hyvin, kokoarvio nyt 2,6kg. Lääkäri epäili, että vauva painaa jotenkin tuonne munaisten/virtsanjohtimeen, joka aiheuttaa kovaa kipua eli ei mitään vaarallista, mutta todella kurjaa ja kivuliasta. Kohdunsuu kiinni kiinteä eikä mitään lyhentymisiä ole tapahtunut. Eli eipä nuo supistukset kovin jytyjä sitten ole ollut.. Syke/liikekäyrälläkin oltiin. vauva ei liikkunut ekaan 20min ollenkaan, mutta sen jälkeen liikkeitä alkoi tulla ja sykkeihin saatiin vaihteluita. Verikokeissakin kävin ja pissanäyte pitää käydä viemässä huomenna aamulla. Eli tämmönen aamu täällä. Kävely/suorassa seisominen ei edelleenkään kunnolla onnistu, koska kivut ovat aika kovat. Panacod reseptin lääkäri kirjoitti, mut kokeilen nyt aluksi panadol 1grammasella selvitä.

Alisa & Hippu 35+2
 
Onnea napsuneiti suloisesta poikasesta!! :heart: :hug: :hug:

Täällä neuvolassa käyty ja uutta oli vain uusi aika ensi viikolle ja sekin tasan samaan aikaan ko tännään :kieh:

Nojaa, massu kuulema laskeutunut, mut eipä yllättänyt yhtään.

Päästiin yläkäyrältä normikäyrän ja yläkäyrän puoliväliin, eli sf oli 35. Pissit puhtaat, liikkeet plusplus, turvotus pluuuuuuuuuuusplus ja painoa tullut nyt +700g/viikko. Ei sanonu mittää. Kai minä näytän jo niin vittuuntuneelta.. :whistle: Hb 119 ja ilman rautaa jatkellaan.

Eli ihan sama olis ollut pysyä kotona, paitsi että nyt tulee enemmän noita kovotuksia kun urhoollisesti kävelin kotia.

Alisa, voi mikä säikyttely :( onkohan tuo samalaista kun mulla toisinaan on mut vasemmalla puolen. Semmonen repivä/polttava kipu joka kestää jopa puoli päivää ja vetää kumaraan.. Ei ainakaan neuvolatäti oo reagoinut mulle mitenkään tuohon, enkä kyllä oo huolissaankaan ollut...

Nyt tämä pallomaha painaa tasan 90kg eli kymppikilo kerättynä |O

Menen muualle murjottamaan B)

VN & kuorsaava norsuvauva yks enemmän ko eilen :heart:
 
Napsuneiti: onneksi olkoon - aivan mielettömän suloinen tapaus teillä siellä :heart:

Alisa: huh, olipas siellä aamu! Hienoa että pääsit samantien sinne tutkittavaksi ja vauvakin alkoi liikkumaan! Toivottavasti kipu ei palaa, vai arvelivatko että saattaa olla sitten mukana tuo kipu loppuun saakka kun kerran kokoa tulee vielä? Mullahan se kylkikipu/-pisto katosi sitten viimeisen kolmanneksen kynnyksellä vaikka ajattelin että loppuun saakka se pistää. Toivotaan että sullakin olo helpottuu.

ALM: Kiitos, ja saa kysellä.. mulla on sellanen tilanne, että ihan itseltä huomaamatta, maha on kasvanut viime neuvolakäynnistä (pari vk:a sitten) johonkin aivan hurjiin mittoihin, ainakin 6 cm pompannut tuo sf-mitta, ja vielä sillä tavalla ettei painoa ole tullut itselle. Pakko mennä jatkotutkimuksiin kun muutenkin isoilla käyrillä mennyt on pompannut nyt siis aivan omiin mittoihin lyhyessä ajassa ja viimeksi katsottaessa vedet oli normaalit. Huoli on kova,koska lääkäri oli vaisu, eikä kertonut mitään syitä miksi näin voisi olla eikä osannut arvella mihin suuntaan tämä voisi edetä jos maha on jo nyt kun pari viikkoa yliaikaisella ja senkin yli? Eli tutkimuksiin pitää lähteä joka tapauksessa jos muutos on dramaattinen aiempaan kertaan.. *huoh*

Paikat oli supistuksista pehmenneet ja kaulaa jäljellä enää n. 1cm on merkitty korttiin. Mulla ei ole kivuttomia suppareita ollutkaan, vain nämä muutamat kivuliaat supistukset ja ne jo aiheuttaneet tuon. Musta tuntuu että vauva haluaa pois :( :ashamed:

Olo on yllätys yllätys masentunut, vauvakin oli eilen hiljainen.. kun olen nyt itkenyt kaksi päivää. Tosi kurjaa, kun fyysisesti voin tällä hetkellä paremmin kuin aikoihin.

Voimia kaikille lopussa kärvisteleville ja meille joilla matkaa on muutamia viikkoa enemmänkin vielä.. :hug:

IhanaOmena 35+1
 
Neuvolakuulumisia:


Rv 38+4
Painon muutos +500g/vko
Turvotus +/-
Rr 120/54
Pissa puhdas
Hemppaa ei mitattu
Sf-mitta 33 (sama ku viime viikolla)
Tarjonta 1rt
Syke 130-140
Liikkeet ++

Sisätutkimukses sama ku viime viikolla; yhdelle sormelle auki, pehmee, kaulaa hiukan jäljellä. Pää tuntuu kuulemma ihan sisäsuulla, eikä enää liiku.

Olin aivan kyrpä ottas suoraan sanoen koko käynnin ajan, mä haluan niiiin paljon tän pallon ulos jo!! Sainki sitte neuvolatätin ylipuhuttua, et koittaa hakemalla hakea syytä lähetteelle, et pääsisin Poriin, jos ne jotenki käynnistäs. Mut ei mitään syyksi kelpaavaa löytyny mistään.. Viimeistää 3.viikon päästä keskiviikkon kuulemma käynnistetää, ellei sitä ennen ole tullut itsestää ulos. Mut siitäki sanoin, et sillon ei saada Mickeä hoitoon, ku Miikan vanhemmat on Virossa, ni sano, et katsotaa sitä sitte lhempänä, jos tarve vaatii, et soitellaa Poriin sitte vaikka aiemmin..

Seuraava neuvola on ensi viikon perjantaina.
 
Tuhannet onnittelut johjolle tytöstä ja napsuneidille pojasta! :flower: :heart:

Tosi ikävä tuo rintatulehdus tuossa vaiheessa. Toivottavasti toivut napsuneiti pian. Mulla on ihan riittävästi kokemusta rintatulehduksista. Jatkossa jos YHTÄÄN meinaa tulla oiretta, juot paljon ja pumppaat maitoa lämpimän suihkun alla, että saat maidon "vaihtumaan tai virtaamaan" rinnassa. Samantien kun huomaat yhtään oiretta, rinta niin tyhjäksi, kun vaan pystyt. Toista lasta imettäessä opin tuon keinon, jolla vältin sitten ainakin pari kunnon tulehdusta.

Alisa onneksi kivun syy selvisi. Mullakin tulee pistos tai pistävä kipu silloin tällöin, mut menee kyllä heti ohi.

Tosi monella tuntuu olevan nuhaa. Niin myös täällä. Johan sitä oltiinkin pari vkoa terveenä...Päiväkodissa jyllää vielä rs-virus, oiskohan sitä toistamiseen. Meillä on siis isommat lapset kaksi vajaata päivää hoidossa viikossa.

Mulla supistukset ovat selvästi vähentyneet viime aikoina. Mutta vauva on tiistain neuvolan mukaan tosi tosi alhaalla (hyvä jos hartioita tuntee) ja siltä se kyllä tuntuukin. Kävely on mennyt ankan taaperrukseksi ja on varsin hidasta. Lisäksi suonta vetää nivusista ja painontunnetta ja vihlontaa yms on aikalailla. Mutta jospa tämä olisi tyyntä myrskyn edellä, mene ja tiedä. Kakkonen syntyi tästä puolentoista vkon kuluttua, jotenkin sitä sitten odottelee tätäkin syntyväksi parin viikon sisällä, mutta eihän se välttämättä niin mene.

Kauheasti tulee kiukuteltua lapsille, hävettää oikein välillä. :ashamed: Onneksi voin lukea täältä, etten ole ainoa ja toivottavasti mieli tasaantuu vauvan synnyttyä. Nyt taitaa ihan pelkkä väsymyskin aiheuttaa mielialan muutoksia.

Tsemppiä kaikille :hug: toivoo hentta
 
Napsuneiti :flower: :flower: :flower: ! Ihan hirmuisesti onnea ja paranemisia rintatulehduksen kanssa :hug: . Aivan syötävän suloinen kuva!!!!

Devil onneks ei ollu myrkytystä ja pääsit kotiin. Mukavaa että sait SYPE-ajankin noin nopsaan :hug: .

Alisa kurjaa tuollaiset kivut, alkaa vaan nuo masuasukkaat tässä vaiheessa olee jo sen verran kookkaita että voi painaa pahaankin kohtaan. Toivottavasti sulla hiukan kivut helppais :hug: .

hentta, tulipa hyviä vinkkejä rintatulehduksen varalle, kiitos :) .

IhanaOmena :hug: . Voi kurjuus, tuollainen kyllä pelästyttää. Ja se odottamisen tuska että pääsee tutkimuksiin on hirmu pitkä. Jaksamisia ja tsemppiä.

Maira, kyllä mulla vaikuttaa mahan kokoon se miten vatsa toimii :ashamed: . Jos on kovasti ummetusta niin masu selvästi suurempi, samoin oon huomannu että vauvan asentokin vaikuttaa siihen paljonko pullistuu.

Elwi, eipä tunnu sun lähetteellä olevan turhan kiire kun eivät vielä ole ottaneet yhteyttä... voisko olla ruuhkaa??

KyyneltenHymy, joskos sielläkin synnytys sitten lähestyis??

Tänään tuli räntää eikä oikeen oo inspannu ulkoilla... nyttenkin sataa vaan vettä. Oon sitten laittanu ruokaa ja levänny ihan rauhassa tän päivän. Kohta ois tarkotus hiukan leipoa ja jos vaikka innostuisin imuroimaan. Vointi on noin muuten melkosen mainio.

Selis ja "mötkäle" 34+1
 
Voi että, en ole aikoihin kirjoittanut tänne mutta lukenut kyllä olen teidän kaikkien viestejä. Johjo ja Napsuneiti, suurensuuret onnittelut!! Voi että miten ihanaa! Ja tsemppiä sen rintatulehduksen kanssa. :hug:

Alisa hyvä että kaikki oli hyvin. Tuollaiset kivut kyllä pelottaa varmasti. Mullekin on tullut välillä oikealle puolelle kävellessä niin kova kipu että säikähdin, mutta se sitten lähti syvään hengittelemällä pois..

IhanaOmena
:hug: Paljon tsemppiä ja jaksamista sinulle.

Zara81 täälläkin on kuultu tuosta ylähuuli turvoksissa-jutusta. Itse asiassa minun äitini mainitsi, että veljeni vaimo synnyttää viikon sisään, kun sen ylähuuli on niin turvoksissa. Ja tasan viikon päästä se synnytti. Kysyin tästä neuvolassa, ja neuvolatäti vahvisti, että monesti näin käy hormonien takia. :) Mä en ole vielä huomannut mitään ylähuulen turpoamista itselläni, vaikka kaikenlaista muuta synnytystä ennakoivaa onkin tässä ollut..

Supistelee aika lailla päivittäin. Olen juonut vadelmanlehtiteetä viimeiset kaksi viikkoa. En sitten tiedä auttaako se mutta mikseipäs sitä voisi kokeilla. Täällä alkaa yhdellä jos toisella olla kaikenlaista synnytystä ennakoivaa merkkiä.

Tiesittekö muuten, että ensi viikon keskiviikkona on täysikuu, ja erään tutun todella kokeneen kätilön mukaan täydenkuun aikaan synnytyssairaalat täyttyvät ääriään myöten. Kuinkahan moni meistä reagoi tuohon kuuhun lähtemällä synnyttämään? :LOL: No, ehkä sille ei parane nauraa, koska itse sairaanhoitajan tiedän, miten täysikuu vaikuttaa esim. päivystysosaston toimintaan. Sekin täyttyy aina kun on täysikuu. :/

Mä onnistuin eilen lakkaamaan varpaankynnet. Ajattelin että se on hyvä jumppaa, ja kaiken lisäksi sitten näyttää varpaat nätiltä synnyttäessä. :LOL: yritän vaan keksiä kaikenlaista tekemistä, että aika menisi nopeampaa. Käyn kyllä edelleen päivittäin pitkillä kävelylenkeillä, joten siihenkin saa hyvin aikaa kulumaan.

Mutta sen pidemmittä puheitta tsemppiä kaikille sitä tarvitseville, ja eikö ole IHANAA että pian meillä kaikilla on vauvelit sylissä!

:heart:

AnnaBanana 37+4
 
Ilmotan vaan omasta ihtestäni..
Aamusta tullu pyyhkiessä aina hieman punaruskeeta limaa ja menkkakipuja ja selänjuilintaa (semmosia mis sain käyrälle supistus viivoja) koko päivä. Anopilta tultiin aikasemmin pois koska mahassa kiertää ja oksettaa, ei tuu mitään ja mikään ei helpota.. Huoh.. Tietäs taas mitä tää oikeen on.. :headwall: Takas sohvan syövereihin..
 

Yhteistyössä