<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 4/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Tulin vaan ilmoittamaan, että kaksi pientä prisessaa syntyi tiistaina 20.4 klo.14.22 ja 14.33.
Tyttöjen startegiset mitat: A 2240g/45cm ja B 2535g/47cm :)
Tytöt voivat hyvin, mutta joutuvat olemaan sokeriseurannassa vielä muutaman päivän. Ensi viikolla saadaan tytöt kotiin ja ihana vauva-arki saa alkaa :)

Synnytys kesti kokonaisuudessaa 2,25 tuntia, ponnistusvaiheet kestivät 1 min. Kaikenkaikkiaan ihanteellinen synnytys, jota ihan turhaan pelkäsin ja jännitin :)

Paljon jaksamista muille loppuodotukseen, kyllä se odotus palkitaan ruhtinaallisesti :) Ja paljon onnea minunkin puolestani muille vauvansa jo saaneille.
 
Onnea sennille :flower: =) :flower:

Ite tulin vaan sanomaan POKS 39+0.. =) Tämä päivä oli meijän eka laskettupäivä, mutta se muuttu viikolla eteenpäin. Pikkunenhan on kasvanu kyl melkeen alusta asti viikon edellä eli sillain et LA ois voinnu olla 24.4. Jos tänään syntyy nii saman syntymäpäivän kun serkkunsa, mut kiirettä taitaa pitää sit :D

Nyt aamupalalle..

KyyneltenHymy & EetuEmilia 39+0 :heart:
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Mulla polttelee ylävatsaa ihan törkeästi ja rintojen alla ihokin tuntuu ihanku ois iho rikki. Ilkeen tuntusta.. Muutenkin supistuksia tulee jo siitä ku kumarrun. Eilen jostain ihme syystä nipisti tooosi kovaa nivusesta pidemmän aikaa, mieskin alkoi jo kattelemaan kelloa että koskas lähetään :whistle:

Kädet puutuu täälläkin usein. Mut mulla se on ollut jokapäiväistä jo ennen raskauksia, siksi eno osaa yhdistää sitä tähän olotilaan. Sormet kipuilee ja on jäykät, se on inhottavaa. Viimeksi mulla meni tosiaan yli vuosi ennenku normalisoitui eikä kipuillut.

Mä oon kans useesti miettiny että ekassa raskaudessa sai oikeesti olla "lomalla" ennen vauvan syntymää, nyt uhmaikäisen kanssa ei pääse ees päiväunille.

Noh, pari viikkoa vielä niin täälläkin ollaan saavutettu täysaikaisuus ja sit onkin synnytystapa-arviointi. Pikkuisen jo jännittää sekin..

Me taidetaan hipsiä ravintolaan syömään kunhan mies ja lapsi tulevat kylvystä..tyttö ilmoitti että menee isin kanssa samaan aikaan kylpyyn joten mikäs mulla on tässä netissä surffaillessa:)
 
Listan päivittäjä Mulle voisi lisätä ton synnytyssairaalan PKKS :)

Täällä on käyty synnytystapa-arviossa viime ti:na, kaulaa oli 2,5 cm, laskeutumista jonkin verran ja muuten kaula kiinteä ja kiinni, istukka hiukan kypsynyt.
Ja se helpotti että on erinomainen lantio synnytykseen, menisi ongelmitta 4 kiloinenkin luiden puolesta, painoarvio lapselle syntymähetkellä jos ajallaan niin 3,4 kg ja viikolla 36+5 oli toi 2,8 kg.
Eli ihan hyvällä mallilla, tässä saa loppuajan rauhassa puuhailla ilman että tarviis pelätä "ennenaikaisuutta". Toisaalta on hirmu rauhallinen fiilis, ettei tää myöskään yliajalle menis, ja yritän tän rauhallisen ja levollisen mielen pitääkin, ettei kroppa ota stressiä päälle.
Viime neuvola oli eilen hemppa on ollu 140 ilman rautoja oon selvinny, verenpaine 124/69, pikkusen, n. 10 yksikköä oli yläpaine koholla verrattuna aiempiin mittauksiin. Sf-mitta oli pysähtyny nyt 33 cm (laskeutumista ) :) ja neuvolatäti sanoki et on jo hyvin asettunu.
Painoa on tullu alusta se 10 kg ja ei oo turvotuksia tms. kipuja ollu mitään, ihan oon täysillä puuhannu kotona kaikkee. En tiiä missä se paino on, ku samat äippähousutki menee mitkä ostin 4 kuun alussa ja nyt jo 9 käydään, eikä ne ollu mitään ylisuurta mallia vaan istuvat ollu ihan koko ajan..
Nyt vasta parina yönä on ruvennu tulee sellasia suppareita jotka tuntuu, en kyl puhuis millään tasolla vielä kivusta edes mutta sellasia voimakkaampia menkkajomotuksia, ja nyt vasta oikeestaan alkanu "kipeytyy" "alaluut :D . No katsellaan millasia oireita tässä lähiviikkoina ehtii vielä tulla rv 37+2.

JA onnea vaavin saaneille, tsemppiä toisitoimiin lähtijöille!
 
Onnea tuhannesti senni1 prinsessoista!! :flower: :heart: :heart: :hug:

Ihanannäköinen tuo meidän synnyttäneiden lista, kun noin tasan menee sytämet :D

Argh, tauko, tyttö oksentaa limaa |O

Joo, meillä siis yskä jatkuu, toisen kerran tämän samanlainen saatallinen pelotus (mulla oksennuskammo cauhistus) , edelleenkään ei ole (kopkop) mulle tarttunut.

Siivosin tossa aamun, et jos vaikka sais suppareita aikaan, mut paskat. Mittää tule mistään sillon ko pitäis :/

Se olis tasan viikko eräpäivään täälläkin, massun ympärys tasan 124cm :D

*ryskis*

VN& norsunpoikanen 39+0 :heart:
 
Meille syntyi tänään 24.4 klo 8.35 pieni poikavauva :heart: rv 38+1. Eilen aamulla alettiin käynnisteleen heti alkoi supistukset. Kunnon supparit kuitenkin vasta viime yönä. Synnytyksen kesto oli suht nopea, 7 tuntia ja ponnistusvaihe 5min. Just ennen epiduraalia meni vedet ja aukesin 5cm:stä 10cm:iin ihan hetkessä. Epiduraali jäi siis antamatta. Nuo viimeiset supistuksen oli ihan hirveitä mutta ehdin saada onneksi ennen ponnistamista kohdunkaulan puudutuksen ja ponnistaminen oli lähes kivutonta. Yhtään tikkiä tai repeämää ei tullut kun kätilö tuki niin hienosti välilihaa. Kaikinpuolin positiivinen kokemus.
Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä toisille loppuodotukseen :)

*muoks* Kokoa pojalla oli syntyessään 3650g ja 50cm.
 
Olipas monta vauvauutista tullu :heart:

Senni, Heidi ja Janskuliini sydämelliset onnittelut :heart: :heart:

Tännekkään ei mitään uutta, pitkällä kävelyllä tänään olin eikä edes supistuksen supistusta tullu :D
Anoppilaan ois vissiin tänään tarkotus mennä, viimistään huomenna piipahtamaan.. =)

Viikonlopun jatkoja kaikille! :)

Miikulainen ja rääpäle 36+4 :heart:
 
Onnea Senni, Heidi ja Janskuliini!!! :flower:

Nythän tähänkin ketjuun alkaa vauvoja tupsahtelemaan yksi toisensa jälkeen, mä varmaan kirjoittelen täällä vielä kun kaikki muut ovat nyyttinsä saaneet :LOL: Tänään kyllä mietin, et enää 4viikkoa enintään ja minäkin sitten jakaudun, uskomatonta kuinka aika menee!!

tatomira ja itu 35+0
 
Onnea vauvaantuneille :heart:

Mulla oli viime raskaudessa tuo sormien puutuminen ja kova särky, myös muut nivelet sattu. Kipu oli ihan järkkyy ja olin kankee ku rautakanki, onneks tässä raskaudessa ei sitä ole tullut. Synnytyksen jälkeen meni jonkun aikaa ehkä kk tai pari ku alko helpottaa. Kävin reumakokeissaki raskauden jälkeen mut ne oli onneks ok.
 
Ihanaa, paljon paljon onnea Senni, Heidi ja Janskuliini!! Olipas tänne tullut paljon vauvauutisia. Aivan mahtavaa!

Täällä poksuu huomenna 38 viikkoa. Jee!

Onko täällä kenelläkään muulla sellainen "sisäänpäinkääntynyt" olo? Mulla alkaa olla vähän antisosiaalinen olo, ja tekisi mieli olla ihan itsekseen koko ajan..jotenkin kaikki aktiviteetit tuntuu tosi rasittavilta ja haluaisin vaan olla hiljaisuudessa. Kuuluuko tää jotenkin loppuraskauteen?

Haavemamma mulla oli kanssa tuollaisia kipuja viimeyönä. En tosiaan myöskään tiennyt oliko ne supistuksia vai ei. Rennie ei auttanut täälläkään. Tsemppiä sinne. Oon kyllä kuullut että sitten kun ne on niitä ns. oikeita supistuksia niin sen kyllä tietää. Meidän äitikin sanoi että vaikka on synnyttänyt monta lasta niin se aina mietti että tunnistaakohan se sitten ne oikeat supistukset. Ja kyllähän se tunnisti.

Tsemppiä taas kerran kaikille sitä tarvitseville. :hug:
Hyvää viikonlopun jatkoa!
 
Maira Ohhoh!! aikamoiset erot on mittauksissa :eek: Olipa hyvä, että pääsit tarkistuttaan tilanteen!

Sanse kyllä se on maanvetovoima, joka tuota sun masua näyttää vetävän alaspäin :D

Riikka Toivottavasti sunkin vauveli hokais kääntyä nenä menosuuntaa kohden.

Elwi No olipas kurjaa, ettei pikkuinen suostunut kääntymään. Jospa se itestään hokais vielä kääntyä :hug:

zizilisko Tänään sanoinkin miehelle, että enää alle 5vkoa laskettuun aikaan, joka kuulostaa kyl tosi vähälle :) Mut sitte sanoinkin, että vauvan syntymään voi mennä vielä 7vkoa (joka kuulostaa ihan liian pitkälle ajalle) tai 2 vkoa. Miekkonen tuumas kyl, että tuo 2vkoa on ihan liian lyhyt aika, ettei ihan vielä tarvis tulla :D Mies kun Jännittää hieman tuota synnytystä :D

senni1 oikein lämpimät onnittelut prinsessojen syntymän johdosta! :heart: :heart: :flower: Sulla oikein ihanne synnytys ilmeisesti! =)

Voi ei, täällähän vauvaudutaan oikein urakalla! :) Oikein lämpöiset onnittelut nyyteistä Janskuliini ja heidi! :heart: :heart: :flower: :flower:

tatomira kyllä mää luulen, että mää täällä vielä kesäkuun puolessa välissä jupisen yksikseni :LOL:

Muistakaahan vauvautuneet, että jutustelu jatkuu täällä siihen saakka, että kaikki on jakautunut :wave: Eli tänne saa tulla kertomaan vauva-arjesta ym. ihanista ja mieltä painavista asioista! Mennään sitten viim. kesäkuun puolessa välissä tuonne "toiselle" puolelle jatkamaan jutustelua :)

Täällä menny lähes koko päivä köökin puolella. Sämpylöitä ja mokkapaloja leivottu sekä ruokaa tullu värkättyä. Nuo mokkapalat meni pakkaseen ihan vieraita varten :p Myöhemmin pitää tehdä pullia pakkaseen. Onhan se kiva, että on sitten jotain tarjottavaa, kun kaikki ryntäävät vauvaa katsomaan. Muuten tämä päivä menny oikein mukavasti, pari säälittävää supistusta tullu, ei muuta..
 
Senni, hirmuisesti onnea tytöistä :flower: :flower: ! Ja ompa kivaa kuulla että synnytyskin sujui noin hyvin =) .

Heidille myös onnittelut pikkumiehestä :flower: :flower: !

Janskuliini :flower: :flower: ! ONNEA!

Sanse, selvästi kyllä on tuo masu laskenut :LOL: . Aika muhkee muutenkin jo.

Maira, kylläpä heitti tosiaan arviot alapään tilanteesta :eek: . Onneks nyt saat hyvillä mielin olla kun todellinen tilanne selkes.

Perätilavauveleita on näköjään useampia. Toivottavasti ees joku suostuis kääntyy.

Tänään olin tavallaan viimestä kertaan töissä. Oli kyllä mukava päivä, masu vaan pakkaa olee vähän joka hommassa tiellä :LOL: . Masun kun tossa mittasin niin ympärys oli 114, aikalailla on nyt kasvanut.

Nyt mennään isännän kanssa kaksin nauttimaan saunaan ja sitten nukkumaan, öitä :wave: .

Selis ja "mötkäle" 34+3
 
Onnea Senni, Heidi ja Janskuliini :flower: :heart: Iik!

Annabanana Sisäänpäinkääntynyt kuvaa hyvin meikäläistä, joka siis olen yleensä yltiö sosiaalinen. Nyt en ole aikoihin jaksanut enää turhanpäiväisiä illan istujaisia ja small talkia. Vain lähimpiä ystäviä olen jaksanut tapailla. Ekassa raskaudessa kävin vielä näillä viikoilla pikkujouluissakin, nyt mua ei saisi millään meluiseen baariin katsomaan kun muut humaltuvat.
Toisaalta odotan jo innolla että saan kroppani takaisin, alan kuntoilla ja tapaan ihmisiä ilman että huomio on mahassa..kesä ja kärpäset. 2 raskautta putkeen, vain puolen vuoden tauolla, josta siitäkin puolet imettäessä..on vaan ollut erikoista aikaa. Niin ihanaa, mutta myös tavallaan raskasta, etenkin näin loppua kohden. Jaksua Annabanana sulle myöskin :hug:

Nyt nukkumaan :) Öitä!

HM vartin päästä 36+0
 
onnittelut Senni, Heidi ja janskuliini ja jos vielä oli muita niin myös isot vauva onnittelut :heart: :heart: tuntu että tullut hirmusesti vauvoja maailmaan tässä pienessä ajassa =) hyvä hyvä tästä se alkaa...ja se oma vuorokin tulee =)
janskuliini muistaakseni meillä sama synnäri!? hämeenlinna? ihan vaan mielenkiinnosta,oliko siellä tiukennettu vierailu juttuja osastolla kun nyt on niin paljon kaikkia tauteja liikkeellä...
 
:flower: Onnittelut vauvoista!! :heart:

Sosiaalisuudesta en kohdallani enää puhuisi, ei kerta kaikkiaan kiinnosta tavata ihmisiä. Jotenkin ajatukset pyörii niin tässä tulevassa kaverissa ja kotioloissa. Miehen kanssa vietetään tosi paljon aikaa yhdessä, mikä on mukavaa ja on lähentänyt meitä vielä entisestään. Toivottavasti vauvan syntymän jälkeen pääsen taas jossain kohtaa sosiaalisen kanssakäymisen makuun. Neuvolassa terveydenhoitajakin varotti mua, että mulla saattaa hyvinkin olla taipumus masentua vauvan kanssa, jos en ollenkaan lähde ihmisten pariin ja käski lähteä reippaasti mukaan vauvakahviloihin ja perhekerhoon heti kun siltä tuntuu.

Eilen vietettiin miehen kanssa pitkästä aikaa mässyttely- ja leffailta saunan päälle. Nyt on kyl niin turvonneet sormet ettei mitään järkee. No, eipä sitä tiedä jos kuitenkin pian päästäis synnyttämään, niin pitihän sitä jotenkin lauantai-iltaa viettää..

Sairaalakassin pakkasin eilen, otin puhtaat vaatteet ja sit hygieniajuttuja. Liivinsuojiakin otin kaks paria varmuuden vuoks, imetysliivejä mulla ei vielä ole, joten otan vaan jotkut isokokoiset äitini lahjoittamat liivit omien lisäksi. Tota lukemista vielä mietin, että pitäiskö käydä ostamassa joku pokkari. Toisaalta pääseehän mies sitten mulle kaupasta lehtiä ostamaan, jos käy olo tylsäks. Niin ja jääkaapissa mulla on limupullo, ajattelin että omat eväät on tärkeet ku siellä tuskin on limska- ja vissytarjoilua. :LOL:

Tsirppi ja Tyyppi 38+4
 
Päivitetty :wave:

ONNEA Heidi0609 ja Janskuliini84!!! :heart: :hug: :flower:

Muutapa ei ehdikkään, kun pitää ruveta hommiin. Yö meni kuunnellen yskivää likkaa, joten hatutuskäyrä on korkeammalla kuin ikinä |O
 

Yhteistyössä