<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Hyvää äitienpäivää kaikille! :flower:

Vennamolle paljon onnea pikku nyytistä! :flower:

Alisa Mulla on kaks synnytystä käynnistetty viikoilla 38 ja 39 ja niissä on eka vedet menny ja puhkastu kalvot ja yksi laskettuna päivänä itestään supistuksilla käynnistyny. Kai ne sitten on siinä synnytyksessä laskeutuneet. Viimeksi vauva oli vielä synnytyksen loppuvaiheessa aika ylhäällä ja kätilö jopa katetroi jos vauva ei täyden virtsarakon takia olis päässyt kunnolla laskeutumaan, mutta ei siellä mitään ollut tiellä.

Mä heräsin viime yönä supistuksiin, kun oltiin yhtä ässää harrastettu muutamaa tuntia aikaisemmin. Jos se noin hyvin toimii, niin taatusti on ässät käytössä joka ilta :LOL: . Supistukset ei mitään kovin kivuliaita olleet, mutta toi yksi kohta tossa vasemmalla alavatsalla mikä ennenkin on kipuillut, oli niin kipee aina supistuksen aikana, että varmaan sen takia heräsinkin. Meni sitten pikkuhiljaa ohi, kun kävin suihkussa. Meinasin kyllä, että jos vielä tulee, niin soitan sitten sairaalaan. Olisi ihan kamalaa, jos olisi synnytyksessä tuplakivut.

Tein itelleni mikrosuklaakakkua, jonka ohje tuolla mitäs nytillä on pyörinyt ja nyt täällä yksin nautiskelen kun kuopus nukkuu, eikä muita oo kotona :p

zizilisko+nuppunen 37+2
 
Hauskaa äitienpäivää kaikille!!!!

sanzkuli :hug: . Aikamoinen sairaalareissu siellä takana, onneks nyt oot saanut levätyks jälkeen.

vendela, huih millaisia kipuja :eek: .

vennamo :flower: , onnea pikkuneidistä :heart: !

Täällä särkee päätä, turvottaa ja pahoinvointiakin löytyy :x . Ei siis mitenkääb hehkee fiilis näin äitienpäivän kunniaks. Päätä on kyllä jo useampana päivänä särkeny. Samoin on tullut hiukan turvotustakin ja silmiin välillä ottaa. Viime viikolla mittasin porukoilla verenpaineen ja sekin on koholla. Mietinkin et josko pitää synnärille soitella et voisko kenties viitata alkavaan raskausmyrkytykseen :/ . Tiistaina ois neuvola kyllä, viimeks vaan kehittyi kolmessa päivässä tosi rajuksi ja istukkakin irtos sitten parin päivän päästä.

Selis ja "mötkäle" 36+4
 
Moi kaikille!

Mä pääsin synnyttämään täsmällisesti 39+6, eli tiistaina heräsin n. klo 5.30 vatsakipuun ja luulin saaneeni ripulin.. No ei ollutkaan ripuli kun ennen klo 7 alko tihkua lapsivettä. Se oli väriltään harmaata/vihreää (ihania nää limajutut) ja supisteli jo niin kipeästi että lähdettiin Tyksiin. Mut otettiin synnytyssaliin lapsiveden värin takia.
Poika syntyi 19.16 n. 20 min ponnistusvaiheen jälkeen. Kokemus oli kaiken kaikkiaan ihan miellyttävä. Supistukset oli kivuliaita, niitä vähän vauhditettiin oksitosiinitipalla, että tulivat pidempikestoisiksi. Kätilö suositteli epiduraalia, vaikka vastustelin, mutta se auttoi todella paljon.

Mitat 51cm, 3130g. Hän on aivan ihana. :heart:

Tsirppi
 
Onnittelut [/b]Tsirppi ja Vennamo Nyyteistä :flower: :heart:

Sanzkuli lla ollu aika hurja sairaalareissu :hug:

Mulla olis tiistaina vielä viimenen neuvola käynti.

Mä sain äitienpäivä lahjaks uuden puhelimen. Nokian liukukannellisen en nyt muista mallia.

Mut nyt syömään taas :ashamed: :whistle:

baby dream ja masuasukki
poks poks 38+0 :heart:
 
vendela no sua on kyllä oikein koeteltu! :eek: :hug: Varmasti raskas päivä ollu :/ Kurjaa mitä kaikkea sitä saattaa joutua kokemaankin. Toivotaan, että pääsisit pian tositoimiin.

vennamo Hurjasti onnea prinsessan syntymän johdosta!! :flower: :heart: Laitahan synnytystarinaa jossain vaiheessa, jos jaksat! Olis kiva kuulla, mtien siellä Saksassa hoidetaan nää synnytykset :)

Riikka Täysiaikaispoksu onnittelut!! :heart: :flower:

zizilisko ei muutaku aamuin illoin sängyn puolelle hakeen lisää suppareita :D :whistle:

selis hui, se siis voi noinkin nopsaa kehittyä! Soittele synnärille ihmeessä, jos tuntuu siltä :hug:

Tsirppi oikein hurjasti onnea myös sinne teillä penestä prinssistä!! :heart: :flower:

Huomenna neuvola. Mukava saada tietää tuon hb:n tilanne. Todellakin toivon, että se olis lähteny nousuun jo vihdoin ja viimein. Kiva päästä myös purkaan tuntoja siitä kokoarviosta ja mukava saada tietää terkkarinkin mielipide asiaan. Tänään taas tullu syötyä kaiken maailman herkkuja, jotka varmasti näkyy puntarin lukemissa. Voin vain kuvitella, että ainakin reilu kilo tullu lisää painoa :x |O
 
Tuhannet onnittelut vauvoista Vennamolle ja Tsirpille :flower: :heart:

Viikonloppu meni täällä aika väsyneissä tunnelmissa. Lauantain makasin lähes kokonaan sohvalla. Eilen tuli onneksi lähdettyä anopille käymään. Aika epävarma olo oli eilen: vähän sellainen huono, menkkamainen ja oksettava olo, välillä kipuilua, supistuksia, kamala painontunne yms. No viime yönä ei tapahtunutkaan sitten taas mitään, ei sitten yhtikäs mitään : ( Hohhoijaa...

Tästä tämä Odotus sitten tosissaan alkaa. En olisi koskaan uskonut, että tämä vauva ei syntyisi ennen laskettua aikaa, mutta niinpä vaan kävi!

Onko kukaan löytänyt kaupasta luumunektaria? Ostaisin sitä kotiin, että saisi vatsan toimimaan synnytyksen jälkeen (ja välttäisi pukamat!), mutta enpä ole löytänyt. Luumunektaria on ollut laitoksella tarjolla, mutta oliskohan valmistus lopetettu? No täytynee keitellä vaikka luumusoppaa sen sijaan.

Miten muuten olette varautuneet synnytyksen jälkeiseen aikaan?

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin ja päiviin!!

Hentta poksuu 40+0
 
Pelottava yö takana...Miehen piti lähteä töihin kahden jälkeen ja just sitä ennen alkoi supistella kymmenen minsan välein, etten saanut nukutuksi. Töihin lähtöä ei voinut perua, kun ei sais yöllä tuuraajaa ja pitää lähteä monen sadan kilsan päähän...Tuota ennen vielä esikoisemme oksensi, vaihdoin lakanat jne. Ajattelin, että vatsatautiko meille viel tulee ja mulle ties se synnytyksen aikana tai jälkeen kans...Supparit meni ohi ja nukahdin viimein onneks ja nyt kaikki lapset aamulla ainakin vaikuttaneet terveiltä. Miehellä onkin sitten täl viikolla aikas paljon vapaata, kun jos vanhat merkit paikkaansa pitää, synnyttäisin tällä viikolla, niin kaikilla kolmella edellisellä on mennyt.

40+1
 
Heippa täältä elokuun mammojen puolelta.Olen innolla lueskellut teidän synnytyskertomuksia,kun tuntuu,että tohon omaan synnytykseen on ikuisuus =)

[/b]Hentta 75..lle tulin vaan kertomaan,että ostin juuri muutama viikko sitten luumunektaria citymarketista,oli tullut sellaista Marlin tekemää,itsellä tuo ummetus vaivannut välillä tässä raskauden aikana,hyvin ainakin mulla auttoi....

Toivotan kaikille hyvää synnytystä :flower:

mimosa 73 + Typykkä 26+5
 
Hurjasti onnea vauvan saaneille!!! :flower:

Eilen kävelylenkillä lorahti jotain housuun samalla kun nauroin kunnolla. Pari lorahdusta tuli. Kotona tarkistin pöksyt ja luulen sen olleen lapsivettä. Illalla supisteli tiiviisti, mutta ei ne kipeitä olleet. On tässä nyt ainakin jotain edistystä tapahtumassa...
Niin ja perjantaina neuvolassa terkka totesi vauvan laskeutuneen ja kiinnittyneen. Pää heilui ihan vähän ja enää ei vaaraa napanuoran luiskahtamisesta, jos taas menee vedet :)

lypy 38+2
 
Nyt masentavaa omaa lörpötystä :( pahoittelut!

Joo, äsken oli siis neuvola, eli laps ei oo kuulema laskeutunu juurikaan neuvolatätin mukaan, painoa on tullu liikaa... (900 g /vk) (ja alusta on se 13 kg nyt viikoille 39+4)..kyseli miten paljon oon makeaa syöny.. no eilen söin äitienpäiväkakkua..Täti laskeskeli että laitokselle jäis se 8 kg että ei sen enempää mut sit mies puolusteli että kyllä ne kilot imetyksellä sitte lähtee..
Laps ei tosiaan näytä siltä että olis kuulema ainakaan seuraavaan viikkoon tulossa, jee :(, eli yli mennään miten paljon sit liekin eli ainakin ens viikolla vielä käydään the punnitus kuuntelemassa miten paljo oon sitte lihonu.. Ja sf-mitta olevinaan meni hurjasti yläkäyrälle. Mies sano neuvolan jälkeen että sillä oli se mittanauha hojottanu ihan jonnekkin vinoonki..heittäähän se mitta sit siinäkin, en tiiä.. mitähän muuta mukavaa siellä vielä oli.. no onhan tässäkin, onneks oma olo on tosi hyvä, se on ainoo lohtu tässä..ei minuu odotus sinällään harmita mutta pelottaa se käynnistys ja kun laps kasvaa sit yliajalla isommaks ja tuo neuvolakäynti itessään sai alalaman päälle..


Onkohan Varanikki jo lähteny tositoimiin ku ei oo näkyny, mie seuraan varmaan sit sun jalanjälkiä täällä roikkumalla "ylipitkään" :)
 
Hellurei..

Onnea kaikille nyytin saaneille :flower: :flower: :hug: :hug: :heart: :heart:

Täällä päästiin perjantaina kotiin ja on tuo pikku tuhisia ihana :heart: Yöllä herätään 1-2kertaa mutta tissitelläänki sit 2-3tuntia.. huh |O Keltasuuttakin meil on vähäsen mutta ei tarvinu huolestua ja valohoitoihin jäädä :) Tämmönen pikanen sepostus. synnytys kertomusta kertoisin jos muistaisin kunnolla :| mut sekavan voin joskus sepitellä :D

Mutta nyt ruuan laittoon ja Eetu heräileekin sit pian taas tissille.. :)

KyyneltenHymy & Eetu 6päivää :heart:
 
Tipsula81 tsempitykset, kylläpä jaksaa neuvolantäti vielä tuossa vaiheessa painosta sanoa. Loppuajastahan se voi olla helposti pelkkää turvotustakin.
Ja tuohon sf-mittaan vaikuttaa helposti myös se kun vauva ei ole laskeutunut niin mitta on tietysti isompi, itellä oli esikoinen ihan ylhäällä loppuun asti ja niin on tämä toinenkin keikkunut vielä aika korkealla.
Mulla myös käynnistettiin viimeksi yliaikaisena ja siitä ei kyllä mitään traumoja jäänyt, ei osaa niitä supistuksiakaan verrata kun ei ennakoivia ollut juurikaan että onko rajumpia sitten kuin ihan oikeat supparit. Mutta ei kannata pelätä. Tylsäähän se tietysti on jos pari viikkoa yliaikaiseksi menee, mutta toivotaan että sullakin lähtee itekseen syntymään, vielähän tässä on reilusti aikaa.
 
hentta mää en kyllä mitenkään oo varautunu synnytyksen jälkeiseen aikaan, en edes ajatellu :/ Tuo luumujuttu vois olla ihan hyvä. onko tuo luumunektariini jotain mehua??

aukku onneks ei yöllä tullu lähtöä. Toivottavasti sairaala kutsuu sitten vasta, kun miehesikin kerkeää mukaan.

tipsula Täällä kans vauvan pää ei oo vielä lähellekkään kiinnittymistä :/ Vauvan sf-mittahan otetaan vauvan asennon mukaan eli ei suoraan napaa pitkin. Vissiin jotenkin vauvan selän asennon mukaan, Näin mun terkka on ainakin opettanu opiskelijoille.

kyyneltenhymy ihanaa!! :heart:

Täällä neuvolassa käyty ja hb vihdoin ja viimein lähteny nousuun, nyt se on 114 :wave: =) =) Uskon, että se pro vivan juoma on auttanu, kiitos vinkistä, olikohan se Maira? Vauvan pää ei tosiaan ollu laskeutunu eikä kiinnittyny, joten täällä kans yks, joka pörhältää tod. näkösesti yliajalle kovaa kyytiä ;) Terkkakin tuumas, etten vielä oo sen näkönen, että synnyttämään menisin. Itestäkin se sille tuntuu. Painoo onneks tullu vain 200g puolessatoista viikossa, joten huokaus senkin puolesta. Terkalle myös vuodatin siitä synnytystapa-arviosta ja vauvan pienestä koosta, mut se sitten luki epikriisistä, että mittaus ei ollut luotettava, koska reisiluu-mittaa ei oltu kunnolla saatu. Terkka myös sano, että käsikopelolla mun masu on täynnä vauvaa, joten ei se ihan kirppu kyllä ole, mut ei mikään jättikään :) Kylläpä helpotti mieltä ja suuresti! :saint:

Paljonko teille jo synnyttäneet on jääny painoa laitokselle? :wave:
 
Tsirppi, onnea pojasta :flower: :heart: !!

Aukku, aikamoinen yö takana. Mahtoikohan jo enteillä synnytystä.

lypylle tsemppiä jos tulee synnytykseen lähtö.

tipsula, olipa kurjaa terkalta tässä vaiheessa alkaa paasata tuosta painosta :( .

KyyneltenHymy, kivaa kuulla teidänkin arjesta jotain. Synnytyskertomusta odotellessa :D .

Huomenna ois neuvola, sitä odotellessa. Aijon sanoo siitä viime kerran lääkärikäynnistä vähän palautetta... ja toivon että pääsis uudelleen sinne synnytystapa-arvioon kun ei tuo viime kertanen ollu muuta ku sisätutkimus.
Tänään on ollut aavistuksen parempi olo kun eilen, turvotusta on kyllä selkeesti tullu!

Selis ja "mötkäle" 36+5
 
Tipsula: olipas sulla kurja käynti. Minusta ei sinulla niin hurjasti tuota painoa ole tullut, mua ei koskaan huomautettu vaik ois reilumminkin. Eikä noista mitoista tosiaan tiiä, mulla ainakin vaihdellu mittaajastakin riippuen.

Sanzuli: Olipas sulla tosi raskas käynti synnärillä..Minä kans tulossa sinne Poriin ;)

Onnea Tsirppi :flower:

Kävin tänään neuvolassa, vaikka aika ois vasta huomenna ollut. Olin niin vähän tuntenut pitkään aikaan liikkeitä koko päivänä ja edellisyönä. Sykkeet kuului terhakkaasti ja aloin liikkeitäkin tuntea. Kuulemma saattaa olla jalat ja kädet vähän selkään päin, ettei tunne niin hyvin liikkeitä. Tilakin alkaa olla jo lopussa.

On kyllä niin jäykkä olo, selkää jomottaa ja helposti supistelee, muttei kovasti eikä säännöllisesti. Paino on jo laskussa, kuten mulla ennenkin ollut ennen synnytyksiä, vauva ihan alhaalla...Kaikki vähän kai jo valmiina, mut tuu jo! Nyt ois mieskin öitä paikalla :)
 
on tää kivaa aikaa kun vauvoja tulee niin kovalla rytinällä maailmaan ettei meina pysyä perässä =)
isot onnittelut siis kaikille vauvaantuneille :heart: :heart:

saas nähdä onko kukaan (tai kuinka moni) saanut ihanaista äitienpäivä lahjaa =)

Täällä supisteli melko säännöllisesti parisen tuntia viime yönä...hassua kun ei noita kipeitä supistuksia tullut esikoisesta kun vasta h-hetkellä...ja nyt niitä on tullut viikon ajan satunnaisesti ja hetkellisesti melko säännöllisesti.
Huomenna pitäs lähtee make up-ohjelman kuvauksiin helsinkiin...toivottavasti nyt ei siellä reissulla synnytys käynnisty... :whistle: tuskin onhan täs viel pari viikkoo laskettuunkin ;)

ihanan aurinkoista viikkoa kaikille :wave: B)
 
Oi kun itsekin jo saisi tämän asukin pois vatsasta, onnea kovasti niille, jotka ovat omansa jo saaneet!
Olin tänään taas ultrassa katsastamassa tilannetta (istukan takia oon ravannut siellä jo 10 kertaa, vaikka ei se nyt näytäkään enää eteisistukalta) ja pikkuinen vauva oli edelleen hyvävointinen asukas. Painoa arviolta 2950g, saattaa tietysti heittää muutaman sata grammaa, mutta ei tuo kahden viikon päästä vielä kovin iso voi olla...
Viikkoja mulla siis nyt 39+6 ja yliaikakontrolli olis ens viikon perjantaina, silloin sitten voidaan käynnistellä jos haluan, ellei sitten ennen synny. Totesi lääkäri kuitenkin, että kun ensimmäinenkin meni yli, niin samoin varmaan nytkin. Kohdunnsuun tilanne edelleen ihan epäkypsä ja kaulaakin jäljellä 2cm.
Mutta jos nyt nauttis sitten vielä ulkona loppuviikon lämpimistä päivistä pojan kanssa ulkoillen =)

magdalena77 39+6
 
Alisa mulla jäi laitokselle vain 5kg, mutta nyt pe-ma oli pudonnut jo 4kg... Eli siis tasan viikossa 9kg, ja yhteensähän mulle tuli painoa 16kg.

Tipsula ihan kamala neuvolatäti sulla :eek: Kyllähän sitä painoa loppuvaiheessa tuleekin, eikä sullekaan mitenkään paljoa ole tullut. Pää pystyyn vaan ja tommosen akan kommentit jätät omaan arvoon :kieh:

(.) täällä on lähtenyt mukavasti vauva-arki käyntiin. Vaavi ei turhia itkeskele, ainoastaan nälkää. Imetyshän mulla alkoi tosi tukkoisesti, mutta nyt ainakin vaikuttanut siltä että kaveri tyytyy tissien tarjontaan. Uskomattomat melonit niistä on tullutkin B) "Helpottava" lukea että myös kyyneltenhymyllä valvotaan, meillä mennään samaan tahtiin. Tissitellään n. klo 21/22 ja tunnin verran kerrallaan, sitten nukahtaa toviksi ja klo 00-03 on sitten taas vaihdellen syöty ja vaipoteltu. Sitten nukutaan taas tovi ennen aamusyöttöä ja päivisin tyttö nukkuu sitten paremmin. On se vaan niin suloinen tapaus :heart: Oma olo on sektion jälkeen vielä kovin kipeä ja mies "joutuukin" auttelemaan paljon, mielellään tuo tosin sen tekee.

synnytyskertomusta eli ma-aamuna meni vedet siinä puoli kuuden aikaan. Mentiin sairaalalle n. 11.30 ja oltiin käyrällä puolisen tuntia. Lääkärin tutkimuksessa olin sormelle auki, kanava oli hävinnyt, tässä vaiheessa ei supistellut juurikaan kipeästi tai säännöllisesti. Vauva oli ollut tavallista hiljaisempi koko aamun. Sovittiin että koska oli käyrä huonohkoa jo tuossa vaiheessa (ei tarpeeksi vaihteluja tms) että otetaan vielä 30min ja sitten voidaan lähteä ottamaan synnytykseen vauhtia, kotiin asti ei kuitenkaan kannata lähteä kun tunnin matka. No, ktg oli edelleen samaa liian tasaista, joten yhtäkkiä sitä sitten oltiinkin jo synnytyssalissa jatkuvassa seurannassa. Osasto oli täysi, niin siksi saliin. Kello oli n. 14. Supistukset alkoi ihan mukavasti kipeytyä, vaikka eivät säännöllisiä vielä olleetkaan. SUpistuksia tehostettiin oksitosiinilla klo 18, mutta vieläkään ei tarpeeksi ytyä ja käyrä edelleen huonoa. Sain vesiperäruiskeen ja kävin suihkussa. Vauvan päähän pinni ja siitäkin yhtä huonoa käyrää. Laitteet hälytteli pari kertaa ja lääkäri tuli, yritti ottaa ph-näytettä vauvan päästä pariin kertaan mutta ei onnistunut. Siispä tehtiin sektiöpäätös ja kahdessakymmenessä minuutissa oli vauva ulkona. Itseä harmittaa tosi paljon että näin kävi, onneksi kuitenkin vauvalla oli kaikki hyvin ja tavallaan leikkaus oli "turha", vaikka tottakai sitä riskiä ei kukaan halunnut ottaa että jotain olisi ollut pielessä.

Ohhoh, tulipa omaa napaa, koittakaa kestää..

Tsemppiä loppumetreillä masut, itellä on jo ikävä sitä kovaa palloa (tosin ei niitä vaivoja), tää taikinamasu ei oo enää niin hehkee :D

ALM ja tyttö tasan 1vko :heart:
 
Vauvautuneille onnea ja meille muille tsemppiä :D
Mä oon nyt tilannu itelleni kampaajankin ja sit olis tarkoitus mennä mun äidin seuraksi kirkkokonserttiin että nyt ei passaa vauvan syntyä.. :whistle: Niin ja onhan mulla huomenna se akupunktiokin :)
Oikeesti meidän tyttö on ainoa joka uskoo että vauva syntyy ihan kohta :LOL: , mieskin totesi että eipä tytönkään synnytys käynnistynyt (raskausmyrkytys pakotti käynnistykseen) niin ei sit varmaan tämäkään. Edelleen elän toivossa että lähtis ite käynnistymään, jotenkin turhauttavaa olis mennä yliaikakontrolliin jossa olis pakko sopia sektiosta.

Mä "suunnittelen" raskauden jälkeistä elämää vaan siltä osin että pääsispä liikkumaan/jumppaamaan/pyöräilemään (kuulostaa kyllä NIIN toiveajattelulta!) ja sitä millaisen ja minkävärisen mekon ostan ristiäisiin/vihkitilaisuuteen :LOL: :whistle:

Tää vauva tuntuu olevan kauhean korkealla, mut viikko sitten neuvolatäti sanoi vauvan kuitenkin jo kiinnittyneen ja siellä arvioinnissa lekurin ei tarvinnu kauheasti tunkea sormia sisuksiini kun totesi osuvansa vauvan päähän. Mut mulla on sellainen hämärä muistikuva että tyttökin oli korkealla ihan sinä päivänäkin kun syntyi.. Mut voiko se muka mennä niin että vauva ei laskeudu alatiesynnytyksessä vaikka supistuksia olis kunnolla?
Mulla on kyl sellaisia kipeitä nipistyssuppareita (ja niitä sukkapuikkosuppareita kohdunsuulla) mutta epäilen vahvasti että johtuu ihan muusta: maitotuotteiden syömisestä :whistle:
Että oikeesti paree tulla tosi selviä supistuksia jos synnytys käynnistyy, muuten mä en lähe sairaalaan ollenkaan :kieh:

 
vauvaantuneille paljon onnea :heart:

Jaahas, kohta tunti sitten lorahti lapsivedet, eikä kipeistä supistuksista tietoakaan vielä? Kuulemma 12 tuntia on raja, jos ei ala supistelee kun pitää sairaalaan mennä. Kätilö käski mennä vielä nukkumaan, mut miten tässä vielä nukkuu kun miljoona asiaa pyörii päässä :D

Tuli eilen illalla siivottua makkaria oikein urakalla, järjestelin vaatekaappia yms, niin ilmeisesti se tepsi. Ennen nukkumaanmenoa oli kyllä sellainen tunne, että nyt pitää sairaalakassi viimeistellä, niinkuin sitten tein..

Alisa hienoa että juoma tepsi (ilmeisesti ehkä) :) ! Ja mullakin oli vielä viime torstaina neuvolassa, että ei ollu vauvan pää kiinnittynyt. Ja toissapäivänä rupesin tuntemaan että vauva "laskeutuisi", sellaista että pistelee/koskee häpyluuhun ja nivusiin. Ja vaikka uhosin että tää mukelo viihtyy kesäkuuhun asti varmasti masussa, niin nyt näyttäs siltä että taitaa kaveri tahtoa ulos. Eli tilanne voi muuttua ihan hetkessä :)

Taidanpa ettiä vähän syötävää ja mennä loikoilee, jos ne supistukset jostain vaikka ilmaantuis..? :whistle:

Miikulainen ja rääpäle 39+0 :heart: POKS POKS :heart:
 

Yhteistyössä