<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 5/10 <3 Meidän Kuu / 60 Vauvaa <3

Kohta sitten pitäis lähtee sinne sairaalalle sydänkäyrää otta vauvasta. Tekis niin mieli jo jäädä sinne en kestä näitä jumalattomia kipuja.
Viimekin yönä oli aivan hirveät alavatsa kivut, ei pystyny liikkumaan eikä mitään. Varmaan jonkinlaisia ERITTÄIN kipeitä supistuksia oli. Mutta loppuvat sitten.

Jep, mutta hyvää lauantaina kaikille!

Riikka ja pikkuinen 36+6 :heart:
Ja huomenna ollaan täysiaikaisia!!
 
BTL sulla ihanan kuuloset synnytykset :D Ihana kuulla teidän arkea, mukavasti vaavien paino lähteny nousuun :heart:

Adelade Sullakin ihanan kuulonen synnytys, tahtoo kans :) :heart:

riikka sulla on ainakin ens viikolla hommaa, joten alkuviikko meneekin nopsaa :)

sibrica Onnittelut prinssistä!! :flower: :heart: Voi elämä, kun teillä kaikilla on niin "helpon" kuulosia synnytyksiä :D Ite varmaan rehkin ja puhkin monta vuorokautta :x

marjutti on noita synnytyskertomuksia vaan ihana lueskella :heart:

äiti ja 3 poikaa Vi, sullakin h-hetki lähenee hurjaa vauhtia, jännää! =)

nenu eiköhän sulla lähtö tuu ennen niiden verikokeiden selviämistä, eikös se oo karman laki ;)

ALM Onnittelut täsmällisestä prinsessasta!! :heart: :flower:

Täällä herätty aamulla aikaisin, tuossa kuuden jälkeen, ku miekkonen saapui nukkumaan. Sen jälkeen ei nukuttukkaan, kun mielessä pyöri vain vauva ja sen kokoarvio. Olin jo ihan varma, että nyt ei voi kaikki olla hyvin. Lähdin sitten kaheksan aikaan koiran kanssa lenkille. Ilma oli mitä ihanin, joten sain mielenrauhan ja ajatukset muualle. Netistä olen yrittänyt selailla painoarvio juttuja ja 99% vauvoista olleet terveitä, vaikka arvioissa ja syntyessään ovat pieniä olleetkin. Sekin rauhoitti mieltä.
Täällä tulee mahan kovettumisia päivittäin, mut ei mitään kunnollista. Näyttää myös siltä, että tuo pikkuinen ei suostu laskeutumaan millään. Eilenkin kävelin päivän aikana yht. 2,5h eikä se saanu mitään aikaiseksi |O No Onhan tässä vielä aikaa :D

Alisa & Hippu 37+4
 
Hui kun on tullut jo paljon vauvoja:) ihanaa ja onnea kaikille... minulla oli torstaina lääkärineuvola kaikki hyvin vauva oli laskeutunut jo aivan alas paikat olivat kiinni.... alapaine oli hiukan korkealla niin mittaavat taas keskiviikkona..... selkä on tajuttoman kipee ja se vaaveli painaa johonki oikeanpuoleiseen hermoon niin et lähti jalka eilen alta se kipu on niin kova että huh huh... saa nähdä miten nää kolme viikkoa menee.... toivottavasti se verenpaine nyt ei alkais kovin nouseen....

taapero 36+6
 
Täällä käytiin pyörähtämässä sairaalassa, tässä vähän kertomusta..


Edellisiltana, eli torstaina, käytiin normaalisti saunassa ja vaan oltiin. Istuttiin parin kaverin kanssa tuossa mein keittiön pöydän vieressä, kun n. 22.30 alkoi aika kovat supistukset. Sanoin,että menen maate, jos helpottais. Niin ei kuitenkaan käynyt. Ne vaan koveni ja koveni ja tuli tasaisesti 4-6min välein. Soitin Poriin n. tunti niiden alettua, ja heti sen jälkeen mies soitti isälleen,et tulee tänne ja me lähdettiin. Poriin saavuttiin n. 00.30.
Siellä mut laitettiin ensin käyrälle, supistuksia tuli edelleen tasaisesti n. 5min välein. Ne alkoivat myös tuntua jo vasemmalla puolella alaselässä. Sisätutkimuksessa kohdunsuu takana, kanavaa 2cm ja auki 1cm. Kätilö oli varma, että sinä päivänä syntyy. Pääsinkin siitä sitten kylpyyn lillumaan, jossa ensin kivut tuntuivat helpottavan huomattavasti. Reilu puolen tunnin päästä halusin kuitenkin pois, olo ei ollut enää hyvä. Tässä vaiheessa kello taisi olla n. 3.00. Sitten meidät vietiin Porin ainoaan saliin, jossa on parisänky, että saatais koittaa nukkua hetki. Supistukset alkoivat olla jo niin ilkeitä, että minulle laitettiin jotain lääkettä piikillä pakaraan. Siitä tuli aika kummallinen olo; kuin huumeissa olisi ollut :D Sain hiukan torkuttua, mutta joka supistukseen heräsin, aina n. 5.30 asti. Sen jälkeen heräsin n. 6.30; ei supistanut enää yhtään! :Itku siinä meinasi tulla, kun tajusin,e ttä synnytys on pysähtynyt kokonaan. Kätilö tuli kuuden jälkeen kyselemään vointia, ja kerroin että ei supista,että tähän taisi tyssätä. Eipä se siihen mitään oikein osannu sanoa. Sanoi vaan., että klo 7 jälkeen saan aamupalaa, jonka jälkeen käyrälle, ja sitten 8-9 aikaan lääkäri tulee katsomaan joudunko kotiin vai mitä tehdään. Tämä kätilö siis oli melko varma että kotiin mennään. Itse vaivuin ihan maahan, ja itkin vaan.. :/
Käyrälle päästyä tuli muutama pieni supistus, ei mitään kummempia. Lääkärille minut tultiin pyytämään 8-9 aikaan. Ultralla katsoen vauvalla kaikki hyvin, painoa n. 3400g. Lääkäri sanoi,e ttä mitä jos menisit kotiin ja tulisit maanantaina takaisin. Aloin heti itkeä ja sanoin, että mielelläni kotiin en enää menisi. Lääkäri kysyi että miksi. Kerroin, että en jaksa enää yhtään näitä turhia supistuksia ja jatkuvasti varpaillaan oloa. Kysyi sitten vaan,e ttä onko kauan kestänyt ja sanoin, että monta viikkoa. Lääkäri koitti kohdunsuun tilanteen, oli takana, kanavaa 1,5cm jälkellä ja 2cm auki. Vauva ei kiinnittynyt. Sitten lääkäri sanoi, että no, voidaan me tipalla koittaa, että hän ei lupaa että lähtee käyntiin, mut jos haluan, niin kokeilla voidaan.
Päästiin takaisin saliin. Hoitaja tuli ehti laittamaan tipan, ja siitä ne supistukset taas alkoi. Kuusi tuntia tipassa oltiin, koko ajan tuli voimakkaita supistuksia 2-5min välein. Selkä oli aivan rikki supistuksista, ja kaikki muutkin paikat. Kun sisätutkimuksia tehtiin, ja huomattiin että mitään ei tapahdu, sanottiin,että valitettavasti synnytys ei vaan käynnisty. Kalvoja ei voitu puhkaista, koska vauva ei ollut laskeutunut. Alapäähän laitettavilla tableteilla oli turha koittaa, koska tippakaan ei tehonnut, siitäkin tod.näk. vain turhia supistuksia, joita en edes halunnut. Sanottiin,että saat jäädä yöksi osastolle seurantaan tai lähteä kotiin. Halusin kotiin, helvettiäkö mä sinne turhaan makaamaan enää haluan..
Se mun maanantaille saamani käynnistysaika oli ehditty yöllä jo perumaan, ja oli aamulla mennyt. Joten uuden ajan sain tiistaille. Silloin sitten takaisin. Sanottiin kyllä et aiemminkin saa mennä jos tarvis on ;) Lähdettiin sairaalasta eilen 16.00. Sen jälkeen ei ole pahemmin supistanut, mikä on ihan hyvä, et olen saanut levättyä. Aika maassa täällä on tunnelmat edelleen, mut eteenpäin se on mentävä.

sanzkuli ja pimaus 40+6
 
Johan on ihmisiä jakautunut :D Onnittelut niille :flower:
Itse viellä yhtenä kappaleena ja laskettu aika on maanantaina. Ei minkäänlaista oloa missään että voisi tuo tuolta pihalle jo tulla, koiran kanssa onnistuu vielläkin 1,5 tunnin lenkit ilman mitään kipuja, välillä tulee vähän painetta alavatsaa mutta muuten ei mitään(ei siis ole ollut tietoakaan mistään harjoitus suppareista, ei ole ollut koko aikana). Pelkäämpä että yli aikaseksi menee käynnistykseen asti, sen verran hyvät olot vaikuttaa olevan tuolla masussa. Neuvolassa on sanottu että ihan alhaalla on jumissa jo mutta ei vaan näköjään halua tulla pois. :headwall: kaikenlaisia kotikonsteja olen kokeillut jo sellaisen 3 viikkoa mutta ei vaikuta muhun millään lailla, olispa tää tuska jo ohi..

Eniten ehkä ärsyttää ihmiset jotka on vatsassa koko ajan kiinni ja kysyy että voinko pitää sitten sylissä ja plaah plaah, lässyti lässyti :kieh:
 
vauvaantuneille hurjasti onnea !! :heart: Ihanan monta vauvaa putkahtanut maailmaan jo meiän joukoista :heart:

Alisa täällä kans samat fiilikset, että yli menee rutkasti ja synnytys kestää varmasti vähintään vuorokauden :D
Mulle ei oo ees tehty minkäännäköistä painoarvioo vauvalle. Itte oon ollu syntyessäni 2,9kg ja olin yliaikainen. Että pietään peukkuja, jotta olis siellä masuasukilla kaikki kunnossa, vaikka pikkunen oliskin :hug:

Torstaina olin neuvolassa, kaikki hyvin. Rääpäle ei ole vieläkään päättänyt kiinnittyä :headwall: ittepäinen kaveri siis tulossa :D Peppua puskee vieläkin kovaan tahtiin mun kylkiluiden väliin.

Ainoana uutena on tullu alapään herkistyminen, ei kauaa pysty istumaan kun tuntuu että paikat niin hellänä että ei tiiä mitenpäin olis, samoiten tuntuu myös kävelyssä ikävältä. Muuten edelleen kovin seesteistä ja tasapaksua..

Kyselin neuvolasta, että koska olis sit yliaikaiskontrolli jos menee yli, niin vasta 28.5 ja jos siellä kaikki hyvin, niin käynnistys tehtäis 31.5-2.6 välillä :eek: eli antavat ihan huoletta mennä 40+12 yli jos on mennäksee.. En ihan olis samaa mieltä, vähän pelottaa jos antavat niin pitkälle mennä, etenkin kun on kuullu näitä kohtukuolema kertomuksia :|

tänään käytiin ostamassa tiskikone, aivan ihanaa. Pääsee edes vähän helpommalla noitten tiskivuorien kanssa =)

Mutta oikein hyvää viikonlopun jatkoa ja tulevaa huomista äitienpäivää kaikille :heart: :heart: :heart:

Miikulainen ja rääpäle 38+4 :heart:
 
Paljon Onnea Sibirica ja A-L-M pikkuisista! :flower: :flower:

Sanzkuli :hug: Toivottavasti sullakin nyt pian synnytys käynnistyisi ihan oikeesti ja olis helppo ja nopea, kun oot joutunut niin kauan supistuksista kärsimään.

Alisa Juu niinhän se on korkeimmillaan. Mulla vaan on noi vauvat viihtyneet aika ylhäällä synnytykseen asti, että saas nähdä miten tällä kertaa :D

Kävely alkaa olla aika vaappuvaa ja vaivalloista. Lähikauppaan äsken löntystin ja ei vaan enää päässyt reippaasti etenemään vaikka kuin ois halunnut :D
Tässä äsken otettu masukuva. Vähän järkytyin kun noi sormet näin :eek: Ja mä kun olen kuvitellut, ettei mulla mitään pahempia turvotuksia ole :LOL:


vaivainen zizilisko+nuppunen 37+1
 
huoh, ensimmäinen matalaenerginen päivä. Outo olo, ku jokapäivä on mieltehny möyriä pitkin pihaa ja sisälläkin. Toivottavasti ei oo pipi tulossa, satanu koko päivän joten oon ollu sisällä, mutta oikeestaan maannu sohvalla koko päivän, päähän jomottaa ja on ihan energyt pois. Aamulla mahaki toimi sen verran että monenko päivän tavarat lie tullu.. :ashamed: , lie joku pöpöläinen iskemässä :x .
Supistuksia ei oo tänään ollu yhtään eikä oikeestaan nyt pariin päivään mitään muitakaan "oireita".

Tipsula81 ja rv 39+2
 
ziziliskollahan on lähes yhtä kauniit kätöset ko mulla :kieh: Hitusen voin vielä sanua että mulla on turpeemmat. Tosin en oo normistikkaan mikään hoikka neitonen.. :whistle:

Mulla on jo kamera saikkurepussa ja reppu autossa, mut katon jos joku kännykuva olis julkasukelponen. Sormet ainaki erottuu jos ei muuta :D

Täällä eikun istutaan ja ihmetelläään. Autoilu näemmä tekis suppareita, vaan virkaakos noilla on kun ei ne tunnu missään. Kyllä alkaa tosiaan tympästä kun saa puhkua ja puhallella koko ajan. Päätä juilii kans edelleen. Ja valivali.

sanzkulilla "kiva" reissu takana :/ Tulee mieleen kun kävin esikoiselta makoilemassa yön yli käyrillä, mut mikään eikä kukaan ei saanu selvitettyä sillon vielä et mulla oli myrkytys joka teki niitä kipuja joita minä kuvittelin suppareiks. Noh, onneks ne on niin erilaisia ettei voi erehtyä. Mut pointti oli, et voin kuvitella tuon pettymyksen, kun ei pääsekkään turhista kivuista eroon :hug:

Pitäs alkaa suunnitella tyttöjen synttäreitäkin, kiva kun ukko on töissä tuon kesäkuun ekan viikonlopun, jollonka olisin muuten pidelly kemut, ja sit taas edellisenä viikonloppuna saattais olla toisen likan kummien poijan kemut.. Ei oikein samana päivänä ainakaan viitsisi pitää.. Mut jos sitten toiselle ko mitä heillä..
Mahdollisimman pitkälle kyllä meinasin venyttää, että saapi ensin vauvan kans rauhassa olla jonkun tovin kotona..

Mutta jospa suksis laittamaan ruokaa vaikka tästä :p

 
Nimimerkillä "teen mitä lystään.." mä oon tänään siivonnu ja kontannu sohvan alusia puhtaaksi jne, tehny pihatalkoita, käyny ostoksilla, autoillu, ulkoiluttanu koiria, saunonnu, harrastanu kivointa ässää.. niin ja syöny suklaata! Joo-o, suppareita tuli kävelemisestä (eli siis lyllertämisestä) ei tietenkään muusta :kieh:
Saletisti selkä on ihan pökkelö iltaan mennessä. Ens viikolla on akupunktio, jota ootan mielenkiinnolla.
Mutta eipä tää mihinkään lähe..
 
Hirmuisen paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille!!!!! :heart:
Ja kiitos kun laittelette synnytyskertomuksianne :)

Täällä vielä yhdessä koossa. Kaikenmoisia ässiä testailtu mutta ei mitään suurempaa saa aikaseks. Autoilu tosiaan aiheuttaa kivuttomia masun kiristyksiä ja onhan tässä parin päivän aikana ihan kiitettävästi istuttukin autossa.. Ja eilen tanssittu lavatansseissa, mutta ei tullut ku pohkeet kipeiks :kieh: Vielä siis menee boogie woogiet ihan kevyesti :whistle:

Vointi ihan hyvä, turvotus vaan alkaa oleen aikamelko sietämätön. Oon vähän koittanut suostutella tuota masutyyppiä ulostautumaan ens viikon aikana.. Saas nähdä kuin meitin käy! :)

Supistustuulia kaikille niitä tarvitseville ja muutenkin tsemppiä viimisiin päiviin!!!!!
 
täällähän on ollut sutinaa =) tuntuu että vauvoja tullut ihan urakalla,IHANAA...JA ISOOT ONNITTELUT KAIKILLE NYYTIN JO SAANEILLE!!! :flower: :heart:

Jaksuja kaikille tuskastuneille!!! onneks se on loppusuora meistä jokaisella =)

Täällä vaan ne epämiellyttävä supparit jatkuu,vihloo sähköiskumaisesti alaselkä-nivuset-jalat...ällöttävän tuntusta... :headwall:

miten musta tutuu että kaikila muilla on jotain koko arvioo tai synnytys tapa arvioo tai muuten ultria!!?? mä tuossa kyselin neuvolassa että jos menee laskettuun päivään niin kosa olis ultraa...uulemma 41+6 :eek: sit neuvola täti vaan totes että eeihän esikoinenkan olut mikään jätti...(3595g/54cm) mut synty ajallaan...enkä näin pienenä ihmisenä tiiä kuin iso sieltä nyt pystyy pykään pihalle niin kyl haluisin aiemmin.... :(
muutenkin ottaa pannuun kun tossa kuukaus sitten vaihtu neuvolan täti ja edellinen oli niin huippu hyvä (entinen kätilö) teki sillon esikoisesta lopussa koko ajan esim. koko arvioo...nyt i oo kukaan arvioinut kokoo sit viikon 20 ultra jälkeen...
noh...se siitä... :whistle:

taidan lähtee sohvalle pötkötteleen... |O

suppari tuulia kaikille!!! =)

cristiina ja masukki 37+3 :heart:
 
Tossa just mietin että nythän kannattais oikeesti vielä nauttia siitä että periaatteessa saan nukkua täysinäisiä öitä ilman heräämisiä.. Tai siis niin ettei kukaan toinen halua mun heräävän. Eipä ole kohta enää mahdollista :whistle: Mutta silti sitä toivois jo pääsevänsä tästä isosta mahasta eroon.
Tai enhän mä meinaa saada unta nytkään, joka ilta kukun myöhään tai aloitan sohvalta..
Tässä on lisäksi ollu kiva päänsärky toista (vai kolmatta?) vuorokautta. Lääkettä en ole ottanu koska mun migreeni ei vaan lähe millään parasetamolilla tai jos sitä ei ole lääkitty tarpeeksi ajoissa. Kärsitään nyt vielä pari päivää.. tai sit syön sitä kiellettyä lakritsia, se jostain syystä auttaa.

Se hyvä puoli tässä olotilassa on että mä suorastaan himoitsen siivoamista! tekis niin mieli pestä sauna.. että jos olis juuriharja niin varmaan alkaisin jynssätä :kieh: Ja kumminkin vauva-aikana jää suurimmat siivoamiset väliin tai ainakaan minä en niitä tee. Jospa mä voisin sitten vaihtaa siivoamiset liikkumiseen. Otettiin mun pyöräkin jo hollille, vähänkö tekis mieli tehä semmoinen reipas 10kilsan lenkki kaikessa rauhassa..

Ja kas, kohtahan on plakkarissa 37+3 =)
 

ENNEN KUIN MINUSTA TULI ÄITI

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Tein ja söin lämpimiä aterioita.
Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.
Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Nukuin niin myöhään kuin halusin,
enkä kantanut huolta siitä,
kuinka myöhään menin nukkumaan.
Harjasin hampaani ja hiukseni joka päivä.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Siivosin kotini joka päivä.
En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.
Ennen kuin minusta tuli äiti,
en tullut ajatelleeksi,
olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.
En miettinyt koskaan rokotuksia.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minun päälleni ei oltu koskaan
oksennettu,
kakattu,
syljetty,
pureskeltu,
pissitty
eikä nipistelty pienillä sormilla.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
Minulla oli täydellinen mielenhallinta,
-ajatuksieni ja vartaloni hallinta.
Nukuin koko yön.
En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta,
jotta lääkärit voisivat tehdä
kokeita tai antaa rokotuksia.
En ollut koskaan katsonut itkuisiin
silmiin ja itkenyt.
En ollut koskaan ollut äärettömän
onnellinen yksinkertaisesta hymystä.
En ollut koskaan istunut myöhään yöllä
katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa,
vain sen vuoksi,
etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.
En koskaan ollut tuntenut sydämeni
murskaantuvan miljooniksi pieniksi palasiksi,
kun en voinut lopettaa kipua.
En koskaan ollut tiennyt,
että jokin niin pieni voi vaikuttaa elämääni niin paljon.
En koskaan ollut tiennyt,
että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.
En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En tiennyt miltä tuntuu
kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.
En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua,
kun syöttää nälkäistä vauvaa.
En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.
En tiennyt, että jokin niin pieni
voisi saada minut tuntemaan itseni niin tarpeelliseksi.

Ennen kuin minusta tuli äiti.
En ollut koskaan noussut ylös
yöllä kymmenen minuutin välein
tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.
En ollut koskaan tuntenut sitä
lämpöä
iloa
rakkautta
sydänsärkyä
ihmetystä
tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.
En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.


Hyvää äitienpäivää :heart:

Cristiina, masukki 37+4 ja Mila-tyttö :heart:
 


Hyvää äitienpäivää tuoreille äideille ja meille lopuille jotka vielä odotellaan omia lahjojamme! :hug: :heart: :heart: :heart: |O

Täällä alkaa neljäs pääkipupäivä. Paracetamol auttaa muutaman tunnin ja taas jytke nousee tuolta niskasta. Ihan heti herätessä sen jo tuolla tuntee lurkkimassa, onneks sain yön nukuttua kohtuullisen vähällä pyörimisellä.

Kivoin ässä ei tuottanut tulosta, tänään sit sitä suklaata prkl!! |O No mut onpa mies heti kevyemmän näköinen.. :whistle: :whistle:

Saisinko jonkun ylimääräiset supistukset? Ei noita tänä aamunakaan ole tullut ko yks ja sekin aivan onneton paskiainen :kieh:

Vaan jatkamma odottelua kun emmä muutakaan voi. Sateinen päivä täällä taas... :wave:

VN sahailee oviaukkoa suuremmaks ja kiskoo Norsuvauvan kohta ulos 41+1 :heart: ( |O |O |O )
 
HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE[/b] :flower:

Onpas Zanskulilla ollut rankka reissu! Toivottavasti paikat olis noista suppareista tarpeeks jo tekeytyny!
Paljon onnea myös vauvautuneille, kiva lukea noita synnytyskertomuksia =)

Täällä ei mitään uutta, paitsi tänään poksahtaa 39+0, että poks vaan :D

Eipä muuta, hyvää päivänjatkoa kaikille!

Nenu &neitilupaus 39+0
 


HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE ÄIDEILLE JA TULEVILLE ÄIDEILLE!!

Sanzkuli Kylläpä sua nyt koetellaan noiden suppareiden kanssa :hug:

Finu Täällä kans lenkit koiran kans onnistuu ilman mitään ongelmia, välillä tulee kiristyksiä ym. tunteita, mut ei ne menoa haittaa :headwall:

Miikulainen kiitos! :heart: tiskikone on yks maailman parhaimmista keksinnöistä :D T: yks tiskausta inhoava ;)

zizilisko Aijaa, mää liityn varmasti siihen samaan joukkoon, että vaavi viihtyy korkeimmalla mahdollisella paikalla ihan syntymähetkeen asti :headwall: Onko sulla aikasemmista alkanu supisteleen vai menny lapsiveet? Ihana masu :heart:

Tipsula Mulle tarkka sano, että ennen synnytystä saattaa olla päiviä, että on hirveen energinen olo ja sit yht'äkkiä tulee kauhee uupumus, joten jos se sitä enteilis tyhjenevän mahan kanssa ;) :whistle:

varanikki sulla jo niin ihanasti tuo massu on maata kohti :heart: Kyllä se ronsuvaavi sieltä tulee vielä, usko pois ;)

zara Heh, sullahan on oikein tanssijalkaa vipattanu ;) Masuvauva on varmasti tykänny musiikista ja rytmisestä liikunnasta, varo vaan ettei jää masuun asumaan pitemmäks aikaa :LOL: :D

cristiina :hug:

Täällä myös sateinen päivä |O Ens viikoks luvattu ihanan lämpimiä päiviä koko suomeen mikäli ennustukset paikkansa pitävät :) Mitenkähän mää totun tuohon yöheräämisiin, ku nukun sellaset 10h yhdellä wc-reissulla? Vois tää mun kroppa valmistaa mua vähän enemmän tuohon vauva-arkeen.. ;)
 
Hyvää äitienpäivää uusille, vanhoille ja tuleville äideille! :flower:
Oli jotenkin tosi liikuttava tuo Cristinan teksti Ennen kuin minusta tuli äiti :) Voin vain kuvitella miten oma maailma muuttuu kun tuo esikoinen päättää ulos tulla (eli toivottavasti pian... :D )
Kokoarvioista, samoin minulle ei ole tehty minkäänlaista arviota lapsen koosta (tai omista paikoista synnytystä ajatellen), eli täytyy myöntää että hiukan pelottaa kun ei ole aavistustakaan miten suuri vauva olisi tulossa ja miten siitä selvitään. :/ Tosiaan muutenkin tuo meidän terkka ei liiemmin ylimääräisiä kertoile, ja nyt alkanut jo ihan ärsyttää raahautua sinne joka viikko kun tuntuu ettei noista käynneistä mitään hyötyä ole... Noh, jospa ei olisi enää montaa kertaa :)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille äityleille ja tietysti tulevillekin! :heart: :flower: :heart:

Olipas sanzkulilla tosiaan melkoinen koettelemus, ja tsemiä, jos se lähtölaskenta olis nyt viimein alkanut! :)

Täällä kokeiltu myös monenmoisia "aktiviteetteja" (ässiä ja muitankin aakkosiin mahtuvia) :LOL: mut kun ei supistuksia tunnu vaan tulevan. Yli taitaa mennä |O Sen sijaan eilinen oli varsin omituinen ja melko pelottavakin :( Tässä vähän kertomusta, liekkö kelleen sattunut vastaavaa...?

Puolen päivän jälkeen alkoi pienimuotoinen pahoinvointi, ikäänkuin närästys ylävatsalla. Mitään erilaista en ollut syönyt, joten ajattelin että ehkä se vaavi painaa johonkin, ja että kohta se menee ohi. No otin rennietä ja lähdin kaupoille käveleksimään. Olotila pysyi samana, sit tuli kamala väsymys ja ajattelin että otan rautatabletin varmuuden vuoksi (edellisestä pari päivää, ei ole jokapäivä tarvinnu syödä). Kolmen aikaan pahoinvointi edelleen samana, ruokahalu katosi ja muutama pikkukipeä supistuskin tuli. Siitä eteenpäin ylävatsakipu voimistui, mitenkäänpäin ei ollut hyvä, käveleminen ei auttanut, ei nojailut, ei mikään. Ajattelin että näinköhän jostain mahataudin olin saanut. Öklötti ja ykätti ihan kuin mahataudin alussa. Yritin oksentaa, ei mitään. Otin vähän jugurttia jo melko tyhjään mahaan, ei, kesken jäi. Vauva liikkui vähän. Se vatsakipu aaltoilli, hetken helpotti, sitten taas palasi ja jatkui vain. Lopulta kävin kyljelleen sohvalle, kipu tuntui, mut väsymyksestä kai nukahdin reiluksi tunniksi. Heräsin 19:30 aikaan, samantein kun nousin, kipu palasi. Hengittäminen vaikeutui entisestään. Pientä supistelua, vauva liikahteli edelleen välillä. Sitten kipu alkoi säteillä jo selän puolella, tuntui ettei saa henkeä. Ensin googletin ylävatsakivut, että voisko raskausmyrkytys kehittyä yhtäkkiä. No, synnärille soitin sitten, mutta kun muita oireita (päänsärkyä, näköhäiriöitä tms.) ei ollut, kehotti vaan seuraamaan vauvan liikkeitä ja ilmoittamaan jos tulee muutos oloon, ja sietämään vaan. :/

Kipu voimistui edelleen, pyörin ja hyörin ympäriinsä, konttailin kun en hetkeäkään pystynyt paikallaan olemaan. Sitten jo verenpainetta rupesin mittailemaan, mut ressi kun oli jo ehtinyt tulla, niin kohollahan ne paineet oli (mittarilukemat tais olla jopa jotain 170/99) :eek: No, suomen jäkismatsi meni sivusilmällä seuratessa, (mieheltäkin meni peli syystä vähän ohi :) mitä ihmeellisimmissä asennoissa olemalla, itkukin siinä jo pääsi kun ei henkeä meinannu saada. Kävin suihkussa, yritin taas juoda ja ottaa jotain pientä syötävää mut ei. Anoppi kertoi, että hänelläkin oli esikoista odottaessa tullut ensin tuo oksennustauti-kuvotus, jonka jälkeen alkaneet ne supistukset ja synnytys. Vähän kohenti edes mieltä se tieto ja toivo että kipu vois enteillä jotain :) Lopulta vääntäydyttiin sänkyyn puolen yön aikaan ja löysin taas sen kylkiasennon, jossa pystyi makuulla olemaan. Vielä muistan sen kivun ja keuhkojen ahdistuksen ennenkuin nukahdin. Yhden jälkeen yöllä havahduin, kipu ei ollut kadonnut, mutta muutama supistus tuntui reisissä asti, vauva liikahti ja minä taas nukahdin. Aamulla 8 aikaan herätessä: kipu oli kadonnut tyystin, vauva liikkui, ruokahalu palautunut. Käsittämätöntä, mitä helvettiä se kevyt 12h piina oikein oli!?! :kieh:

(oho, tulipas romaani...)
turhautunut vendela & pikkuinen 39+5
 
Ihanaa aitienpaivaa nyytin jo syliin saaneille seka niita viela odottaville!! :heart:

Lisaksi vauvauutisia suomen rajojen ulkopuolelta, saksasta! 7.5 klo 1:25 oma pieni nyyttini saapui masun ulkopuoliseen maailmaan mitoilla 51cm 3090g. Viikot 38+1.

Onnittelut viela kaikille vauvautuneille ja jaksamisia odottaville, nyt ei kesta enaa kauan kenellakaan!!

Onnellinen vennamo ja kesatytto
 
A-L-M ja Vennamo ONNEA sylintäydeltä pikkunyyteistä :flower: :heart: :flower: :heart: !!

Varanikki kiitti paljon ohjeista. Täytyy käydä katsastamassa tuote apteekissa, ottaako se tai sit Gefilus. Vattavaivoja ja miehisiä pieruja riittää :whistle: .
 

Yhteistyössä