<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 9/09 <3

Meinaan odotella tuon pari viikkoa, koska rahatilanne ei kertakaikkiaan nyt salli mitään ylimääräistä. :/

Mie jo itse asiassa miehelle sanoinkin että nyt jos toinen tm sattuu heti perään, niin pitää vissiin laittaa lotto vetämään ja ostaa kioski tyhjäks arvoista. Sen verran harvinaistahan tuo taitaa olla että kaks tai useampi peräkkäin... (sitä mieltä th:kin muuten oli)

Mut eikös se niin ole että pessimisti ei pety. :kieh:
 
Hellurei!
Tänään kerroin koulussa ryhmänohjaajalle vauvasta ja oli sitä mieltä että hyvään aikaan tulee, että jään sitten ennen työssäoppimista lomalle. Onneksi se on nyt ohi, jännitin sitä perkeleesti!!
Sanoi myös että voin jatkaa labra-tunneilla ihan normaalisti kun emmehän me niitä aineita syö, silti mietityttää jotkut kun yhdessäkin selvästi luki että haitallista sikiölle, täytyy sitten neuvolassa kysellä enemmän.
Pahoinvointia on aina aamuisin kunnes syön ja aina iltaisin ruokailun jälkeen, myös päivisin ruokailun jälkeen. Pitäisi siis syödä aamupala mutta olla loppupäivä syömättä :xmas:
8 aamuina joudun koulussa ottamaan kahvin kun niin kova nälkä ja nipin napin saan sen alas, muuten olen kahvinjuonnista luopunut :/
Mahaa turvottaa, pullottaa reilusti syönnin jälkeen vaikka sisäänpäin vetäisi.

Eka neuvola viikon päästä, tuskin yritetään kuunnella sydänääniä vaan antaa vaan ne laput ja "tutustutaan" toisiimme.

BTL :heart: nytty 7+1
 
:wave: täällä on ainakin yksi jolla ainakin edellinen raskaus( ja myös tää näyttää ) meni täysin oireettomana...ja kaikki oli kuitenkin koko ajan hyvin! että älkää suotta huolestuko siitä oireettomuudesta :heart:
 
Joku kyseli ultrista.. On tosiaan kuntakohtanen vielä tämän vuoden loppuun asti, jolloin uusi laki astuu voimaan. 1.1.2010 on kuntien tarjottava 2 ultraa, np- ja rakenneultrat. Tähän asti ne vaihtelee, meilläkin on vain alkuraskauden ultra, eli jossa ainoastaan määritellään raskauden kesto, se että sikiö on oikeassa paikassa ja montako siellä on. Veriseula on sitten np-ultran sijaan. Sitten jos ei ongelmia ole, ei muuta ultraa ole koko raskausaikana. Onneksi tuo laki tosiaan saadaan että jokainen äiti saa tasavertaisen kohtelun ja palvelut. Minähän niistä tosin en ehdi nauttia vaan pankkitiliä verotetaan melkolailla yksityisen merkeissä :kieh:

).( tosi paha olo ollut tänään, yökkäily alkoi heti herättyä. Yön nukun tosi huonosti ja levottomasti joten tää päivä töissä oli aika kauhee... Ja miten ihmeessä tää turpopallomaha pitäis pystyä piilottamaan, ihan järkyttävää turvotusta koko ajan. Syöminen on kyllä nyt ollut mitä sattuu, kun ei tee mieli kun suolasta ja epäterveellistä... Koko ilta tekis mieli muputtaa jotain suolakeksejä, sipsejä ym :) Mutta kyllä mä olen onnellinen jokaisesta merkistä mikä kertoo että raskaana ollaan. Adeladen (ja monen muunkin) tavoin mullakin se km-peikko siellä kummittelee eikä varmaan irti päästä ennenkuin nyytti on sylissä. Itselle auttaa kanssa tosiaan hieman sen ajattelu, että kuitenkin todennäköisyys saada kaksi (tai enemmän) km/tm, on tosi pieni verrattuna yhden sellaisen kokemiseen.. Voimia sulle Adelade, koita jaksella :hug:

A-L-M 7+3 :heart: (neljä yötä neuvolaan on... :))
 
Te, jotka odotatte ensimmäistä lasta, niin kannattaa ehdottomasti kirjoittaa jonnekin muistiin että milloin esim. pahoinvointi alkoi. Mua niin tympäsee, kun en millään muista milloin mulla alkoi pahoinvointi. Nyt vaan odotan ja odotan sitä. Ja tietty pelottaa, kun ei oo vielä aamuisin huonoa oloa...... Millon se nyt keskimäärin alkaa??
Tässä on taas ihan alottelija näiden juttujen kans, kun kuopus jo 3,5 v :whistle:

lypy rv 5+3
 
Iltoja..

Nyt on neuvolassa käyty ja ravitsemusterapeutille pitää aika tilailla, liikaa painoa.. Ja neuvolatäti kauhisteli mun juomisia ennen raskautta, joka oli ehkä paljon kerralla mutta harvoin.. :$ 12viikon ultrassa näkee sit vasta virallisen LA, se on joko huhti tai toukokuus..

Tääl nukuttiin päikkärit ja valmistaudutaan yövuoroon.. Toivottavasti on lepposat kaks yötä. Mutta nyt suihku ja tv ->

KyyneltenHymy 7+5 tai 9+2
 
:heart: :heart: :heart:

( . ) Ultrassa käyty. Mua jännitti aivan sikana, tais miestäki pikkusen jänskättää ku vihdoin meidän vuoro tuli. Ensin siinä juteltiin lääkärin kans, kerroin siirrosta ja alkioiden määrästä ja hän kyseli millon mulla endoa on viimeks leikattu ynnä muuta... Sitte siirryttiin itse asiaan eli ultraamiseen. Ensin kokeili käsin kohtua ja sitten ultras. Näyttö oli minusta pois päin ja oli pitkään hiljaa... Yritin koko ajan tulkita sen ilmettä että onko siellä mitään vai ei. Lopulta pyysi miestä siihen näytön viereen ja alkoi sille selittämään mitä siellä näkyy ja kysyi näätkö sinä tuon jumputuksen? VOI LUOJA sitä helpotuksen tunnetta! Siellä yksi alkio ja syke näkyi, sen vuoksi kesti aluksi niin kauan kun halusi tarkasti katsoa että onko siellä toista.
Pää-perämitta oli 10mm vastaten viikkoja 7+0, mutta ei kuulemma lähdetä ainakaan tässä vaiheessa muuttamaan LA:ta. Antoi neuvolakortinkin johon laittoi tiedot tuosta ensimmäisestä ultrasta. Lisäks siellä oli 5 cm (!) halkaisijaltaa kysta oikeassa munasarjassa, sanoi että saa siellä ollakkin jos ei se mua mitenkään vaivaa. Mutta tarttee varmaan leikata pois jos rupeaa kovasti vaivaamaan ja kipua aiheuttamaan. Nyt saa sitte sitä pelätä... :/ Ens viikolla eka neuvola ja sitte siitä taas parin viikon päästä "ylimääräinen" ultra rv 10.

Nyt on NIIN helpottunut ja onnellinen olo, meillä on pieni masuvauva!!!

Haavis & helmi-orvokki 7+2
 
lypy Ainakin mitä olen lueskellut ja neuvolan th:kin sanoi että keskimääräisesti pahoinvointi alkaa 6+ viikoilla. Mulla itellä ne tais alkaa just jotain 6+3...

Joku kysy multa siitä dopplerista, se on kans joku angelsounds, ja tuossa laitteessa lukee ainakin et keskimääräisin viikolta 10 alkaa äänet kuulumaan. Nyt kun katoin tuota esikoisen neuvola korttia (siis sitä äippä korttia) niin mulla on jo silloin kuulunut äänet 8+ viikoilla. Nythän neuvolassa dopplerilla kuulu viime viikolla tasan 8 viikolla. Et jostain syystä ne mulla on aina kuulunu aikasemmin.
Mut nyt en oo kuunnellu ääniä, antaa pikkusen olla siellä rauhassa. Nyt mulla on jo jotenki niin rauhallinen olo tän raskauden suhteen.

buam
 
Onnea Haave! :flower:

Kyyneltenhymy, kerrohan sitten mitä ravitsemusterapeutti neuvoi. Mää koitan olla ettei tulis niin tuhottomasti kiloja taas. Nyt kun olen sopivassa lihassa, niin ei kiitos 20 raskauskilolle :whistle:

Te pahoinvoivat: millä raskausviikolla pahoinvointi alkoi?
 
Hei minäkin ilmottautuisin mukaan!

Viime perjantaina tehtiin testi ja nyt on viikonloppu mennyt asiaa sulatellessa. Ei oikein tunnu kovin todelliselta vielä, siksipä heti tulinkin tänne lueskelemaan teidän juttuja. Ehkä alkaa itsekkin taas tajuta mistä on kyse.

Toista siis odotetaan ja laskettu aika olis nettilaskureiden mukaan 14.5. ja synnytyssairaala tälläkertaa ilmeisesti Jorvi. Viikkoja onkin jo yllättäen 7+3.

Poika on nyt 1v 9kk vanha ja syntynyt kätilöopistolla. Tahtoo toisen taisi olla melko samassa tilanteessa kun me. Olitko silloin edellisen kerran marraskuisissa kirjoittelemassa? Mä uskaltauduin sillon kirjotteluun mukaan vasta lapsen synnyttyä, mutta seurasin sitä palstaa kyllä loppuraskaudestakin. Nyt ajattelin olla hyvissä ajoin liikkeellä ;)

Mitähän sitä muuta piti kertoa? Minä olen kohta 30v ja mies 17 vuotta vanhempi. Nyt olen ollut tuon esikoisen kanssa kotona siis kohta pari vuotta ja näyttää siltä, että kotielämä jatkuu :)

Tämä raskaus tuli jossain määrin yllätyksenä kun ei olla mitään ehkäisyä käytetty sitten ensimmäisen syntymän ja sillon aluksi tietysti odotin, että heti tärppäisi, mutta sitten ehdin jo luopua toivosta. Ensimmäisestä ei ollut sitten minkäänlaisia oireita paitsi kaamea närästys joka loppua kohti paheni. Silloin tein testinkin vasta viikolla 10 kun meni vähän ohi ettei kuukautisia ollutkaan vähään aikaan.

Tässä raskaudessa, noin viikko sitten alkoi kauhea etominen ja luulin olevani vatsataudissa kunnes ei viikon jälkeen hellittänyt, niin ajateltiin sitten tehdä testi varmuuden vuoksi ennen kuin menen lääkäriin valittamaan pahaa oloani. Muutenkin joka paikkaa kolottaa. Tämä tuntuu olevan miehelle täysin käsittämätöntä kun ekassa raskaudessa ei ollut mitään oloja eikä ongelmia.

No niin oliskohan siinä nyt aluksi.

Huomenna vois soittaa neuvolaan :wave:
 
Haave Ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin, onnea :flower: Tuosta kystasta, multa löyty kesällä reilu 5cm kysta toisesta muniksesta. Itsekseen oli puhjennut, en ollut huomannut kipua tms, kontrolliultrassa 1kk päästä oli hävinnyt. Eli voi olla kivutonkin tuo kysta, toki en tiedä miten raskauden aikana voi oireilla. Gyne sanoi että tosi yleisiä nuo kystat on.

Lypy Piti ihan tarkastaa milloin olin tänne raportoinut oloista :LOL: Mulla ensimmäinen ällöolo ollut rv 6+2. Missään vaiheessa en oo oksentanut, mutta nyt on alkanut tulla enemmän yökkäilyjä.
 
Tiitu-79 tervetuloa joukkoon!!

Haave onnea näkymistä. on se aika huisia kun saa sen neuvolakortin. Ekan ikinä. Kyllä siinä suupielet kääntyy ylöspäin =)

(,) mäkin kävin tänään ultrassa ja kaikki hyvin, edelleen. Pieni oli kasvanut ihan oikeassa tahdissa ja näkyi jo pikkuruiset käsivarretkin. Ihana :heart: :heart: :heart:

 
haave ja napsuneiti onnittelut äänistä :heart: viimeks olin kans aivan tärinöissäni kun varhais ultraan menin, kun oli niin kauan vauvaa toivottu niin kyllähän se jännitti että siiellä varmasti joku on =) nyt sama homma kyllä...pari viikkoo vielä pitää odotella :whistle:

tiitu tervetuloa :)

mulla kans tollanen koti doppleri ja kädet syyhyää kun haluaisin sen käyttöön...mutta eihän siitä nyt vielä mitään hyötyä ole :ashamed:

 
Haave Onnea kovasti ultrasta. :heart: Tänään olen käyny ainakin miljoona kertaa lukemassa/katsomassa joko sun ultra kuulumiset on täällä tai pömppiksissä.

Jos sitten itekki uskaltaudun nyt joukkoon mukaan. Eli olen 34v ja isäntä kohta 38v. Minulla edellisestä suhteesta 13v miehen alku ja nykyisestä suhteesta Tytär 3v7kk ja toinen tytär kohta 11kk. Eli neljättä ( ja viidettä ) odotellaan toukokuussa tulevaksi. Eli matkassa meillä voi olla kaksi pikkuista. PAS siirrossa kun sain kaksi kyytiläistä mukaan. Näillä näkymin la olis sitten 18.5.2010. Pahoinvointia ei ole ollut ainakaan vielä. Ellova tunne tosin tulee jos limsaa satun juomaan. Ja sitä kun mieli tekee. Ainoat "oireet" on tämä kamala väsy ja rintojen arkuus ja "vaihdevuode" oireet. :LOL: Voisin oikeesti nukkua sen 24h ihan surutta. Mutta täytyy nämä nuorimmaiset hoitaa.

30.9 klo 14 päästään ensimmäiseen ultraan ja silloin nähdään onko molemmat pikkuiset vielä matkassa. Eka nla olis taas 22.10.

Mutta kirjoittelen taas lisää myöhemmin. Tää mamma lähtee nyt saunaan ja sen jälkeen kaatuu sänkyyn nukkumaan.

Löllykkä ja pikku nuppuset rv 5+6
 
Pahoinvointia löytyy täältä yli omien tarpeiden. Voin lähettää niille, jotka kaipaavat! :kieh: Ällötys alkoi viime viikolla, eli viikolla 5. Oon ollut nyt flunssassakin, joten en ole ihan varma, mikä osa tästä karmeasta olotilasta menee flunssan, mikä paksuuden piikkiin.

Flunssasta sikaflunssaan: aiotteko ottaa sikainfluenssarokotteen?

Mitähän kaikkea täällä on kyselty...? Ainakin hankinnoista. Mun ei tarvitse suuremmin lähteä shoppailemaan, kun kaikkea tarpeellista on jo. Paitsi jotain vaatteita varmaan tarvii, jos tulee poika, kun olemassa olevat on aika vaaleanpunaisia ja kukkakuvioisia. En luultavasti aio ottaa äitiyspakkausta. Tuplarattaitakaan ei aiota hankkia (2 vuoden ikäero). Tosin sellainen pikkuhankinta täytynee tehdä, että auto pitäisi vaihtaa 6- tai 7-paikkaiseen tila-autoon. Ei muuten mahduta kaikki kyytiin silloin, kun on koko poppoo kasassa!

Asunkohan mä jossain luksuskunnassa, kun täällä kyllä ultraa pukkaa. Mun eka aika on parin viikon päästä ja se on lääkärineuvola, jossa on tuo varhaisultra. Siitä parin päivän päästä on aika terveydenhoitajalle. Käsittääkseni np- ja rakenneultrakin kuuluvat tarjontaan, ainakin saamissani lapuissa luki niistä. Jonkin verran on kuulemma käytännöt muuttuneet kahden vuoden takaa mutta tuskin huonompaa suuntaan, kun kuitenkin ensi vuoden alusta on kaikki lakisääteistä. Kaksi vuotta sitten tarjottiin muut paitsi np-ultra, mutta senkin sitten sain, kun lääkärikaveri tarjoutui sen katsomaan. Kävin loppujen lopuksi varmaan 6-7 kertaa ultrassa, kun jäin veriseulasta kiinni ja sitä tarkasteltiin ja sit kontrolloitiin istukan paikkaa jne. Aina oli kaikki onneksi hyvin.

Ootteko muut menossa veriseulaan?
 
Tiktu, mä ajattelin että mennään kyllä siihen veriseulaan. Jotenkin en osaa ajatella että en menis..

Influenssarokote hmmm... tosta asiasta en vielä oo tehnyt päätöstä. ajattelin että juttelen neuvolan tädin kanssa perjantaina. Luulen kyllä että otan sen.
 
Tervetuloa tiitu-79 :flower:
Heti ahdistelen kysymällä miten sulla voi olla viikkoja 7+3 ja laskettu 14.5. kun mulla laskettu 9.5. ja viikkoja 7+1?
Ei vakavaa, mietin vaan oonko ite laskenu väärin :ashamed:

Mulla hirveesti ilmavaivoja, veeeeriiiii naaaaiiiis :kieh:
Ja oon hirvee syöppö.

Mulla alko pahoinvointi jo ihan alussa varmaan viikoilla 4+ :x

Ekaa kertaa ei ole kukoistava olo odottavana, Miehelle ruinutan koko ajan ku oon niin hirvee enkä varmana ollu tällänen kummassakaan edellisessä raskaudessa. En tiiä miten tää voi olla näin erilaista. Mutta jos ei kaikki olisi hyvin niin uskon että siitä olisi tullut jo jotain merkkiä, luotan näihin kamaliin raskausvaivoihin :D Yhtenä "yönä" kävin vessassa pissalla aikavälillä 6-9 4 kertaa :eek: Se oli vielä pakko lisätä tähän valitusvirsiin että seksiä ei tee yhtään mieli, koko ajan vatsaa vääntää tai oksettaa niin ei paljoa tee mieli muuta ku maata vaan ja valittaa.
Olen myös taas ostellut erilaisia hedelmiä, nektariineja, luumuja ym.. Ne on ihania.

BTL :heart: nytty 7+1
 
iltoja... :wave:

Yövuorossa turvotaan vaan, syön koko ajan.. Työkaveri kysykin että mitäs nyt syödään kun kävelin kahvihuoneesee :LOL:

Siittä rokotteesta mä en sitä halua, mutta hoitoalan ihminen oon niin työpaikka voi pakottaa ottamaan sen. Mutta neuvolassa kun sitä kyselin tänään niin sanoi että ei tietoa tarviiko sitä edes ottaa.. ja tuleeko koko sikatautia..

lypy kerron siittä ravitsemusterapeutista jos vaan muistan, muistuta että muistan. Joku mulle on jo sanonu että se on raskausajan dementia alkanu :D Niin ja pahoinvoinnista, mul on ollu kaks viikkoa jo paha pahoinvointi. En oksennukseen asti viel (onneks) päässy. Kokoajan syön ja mul on se b vitamiini pahoinvointiin, siit hieman apua.

Ainiin, marmatan.. Sillonkun soitin neuvola ajan, sanoivat että sydänäänet kuunellaan mutta ei niitä kuuneltu :ashamed: pettymys oli kun kotia menin ja tajusin koko homman, mieskin oli pettyny. :|
 
Huomenta!

veriseulasta aion mennä, kun ei tosiaan sitä ultraakaan ole. Tiktulla onkin mukavasti ultria :) Noin sen pitäisi ollakin, muutaman tarinan oon täältäkin kuullut, että yksityisellä sitten havaittu jotain vakavampaa, ja onneksi niihin osattu varautua sitten, muutenhan olis tullut yllätyksenä, pahana sellaisena :| Tulee vaan mieleen onko kunnan säästöt ihan kohdillaan... No se siitä.

Sikainfluenssasta Mä en kanssa tiedä mitä ton rokotteen kanssa tekis. Mä kanssa hoitoalalla joten kaksi ekaa kriteeriä kyllä täyttyy sen saannissa... Meillä on ohje että raskaana olevat ei työskentele tartunnan saaneiden parissa, siirretään muihin tehtäviin. Vielä ei ole tullut yhtään tapausta vastaan, onneksi. Tiedot sekä tuosta taudista että rokotteesta on ristiriitasia, ajattelin kanssa jutella neuvolassa perjantaina. Mutta Kyyneltenhymy mun mielestä työnantaja ei voi pakottaa sua rokotteen ottoon, vapaaehtoista se on.

Ja onnea löllykkä :flower:

A-L-M 7+4 :heart:
 
Huomenta.

Vitsi että oli huono yö takana...Valvoin ja nukuin "koiran unta" tuosta 3-6...
Mutta tää pahoinvointi....Mä oon jo niiiiiiiiiin väsyny tähän...
Ens maanantaina onki sit eka neuvola, sitä ootan tosi paljon. Pääsee kurkkimaan masuun =)
Täällä mun neuvolassa on oma ultra ja ainakin lääkärineuvolassa ultrataan joka kerta ja tarvittaessa normikäynnilläkin.
Se on tietty helpottavaa kun pääsee sit tarvittaessa ultraan ja sitten on ne tietysti 2 ultraa tuolla sairaalan puolella.

Tuosta seulonnasta, en ota, en ottanu esikoiseltakaan, enkä ota sitä nytkään. Käyn vaan np-ultran. Ja kun on paljon jotka on jäänee kiinni siitä seulasta, muttei ultrasta ja kaikki on ok. Että veriseula hälyyttää enemmän turhia hälytyksiä...

Mut nyt pitää poitsu herättää ja laittaa koulutielle

buam 8+6 (JEE)
 
Täällä kanssa vähän huono yö takana kun yöllä aina heräilee pissalle niin ei sit saa unta! Ja voi että kun väsyttää sit kun pitäis nousta puuron keittoon |O

BTL luultavasti mulla on tossa ajassa joku virhe, kun päässäni eka ajattelin että viikkoja olis jotain 5 ja la joskus 20.5. niin laskuri täräytti tollaset lukemat! Eli muuttunee sitten neuvolassa.

Mä en tiiä yhtään noista ultrista täällä, kun keväällä muutettiin uudelle paikkakunnalle, mutta Helsingissä niitä riitti viimeksi. Ainakin neljässä muistan käyneeni ilman mitään erityistä syytä.

Hankinnoista: mä oon kanssa ihan kirpparihullu! Kaikki on esikoiselle hankittu käytettynä ja vielä tallessa, joten mitään ei varmaankaan tarvitse hankkia. Mutta veikkaan että kevääseen mennessä on kyllä kirppareilta taas löytynyt vaikka mitä uutta kivaa! Ja jos ei jotain tarvittavaa kirppareilta löydä, niin huutonetistä saa varmasti.

Voi ei mun pitäis lähteä ruokakauppaan, mutta yritän jotenkin viimeseen asti vältellä sitä, kun se on osoittautunut viime aikoina ihan oksettavaksi paikaksi! Ennen kun tein ton testin niin ihmettelin, että miten ihmeessä siellä kaupassa on alkanu haista niin pahalle :LOL:

No mut jos nyt sitten ryhdistäytyisi :wave:
 
Mulla oli viime viikolla ensimmäinen neuvolakäynti. Ei mitään erikoista ja kun on ennestään jo yksi lapsi, niin oli tuttua touhua. Paljon erilaisia lappusia täyteltiin ja lähete laitettiin np-ultraan. Sairaalasta pitäisi tulla yhteydenotto tämän viikon aikana, että koska sinne pääsee ultraan. Ensimmäinen lääkärineuvola varattiin raskausviikolle 11 eli se on varmaan juuri ennen sitä ensimmäistä ultraa. Toivon, että silloin lääkäri kuuntelisi sydänäänet. Ekalla neuvolakäynnillä ei kuunneltu enkä sitä olisi halunnutkaan, koska tiedän, että meidän neuvolan laite ei ole mikään paras mahdollinen, niin ei olisi sillä varmaan mitään kuulunutkaan. Olisi kuitenkin jäänyt vaivaamaan, jos ei olisi kuulunut..

Veriseulaan aion myös mennä kuten esikoisestakin. Sitähän ei muuten edes kaikissa sairaaloissa ole tarjolla.

Mun lasketuksi ajaksi neuvolassa merkattiin 27.4. Mulla on vaan niin pitkä kierto ja oviksen bongasin elokuun 10. päivän kohdilta, että uskon toukokuun alun olevan lähempänä oikeaa totuutta. No, ultrassahan sitä aikaa varmaan tarkennetaan, jos siltä näyttää. Ja kun esikoinenkin meni yli lasketun ajan, niin olen vaan ihan varma, että toukokuussa sitten synnytän -jos vain sinne asti muuten päästään. Eli mielelläni pysyisin täällä toukokuisten ketjussa, jos vain muille sopii. Mulla vaan on niin vahva tunne tästä toukovauvasta..

Mulla alkoi pahoinvointi viikolla 6 eikä helpotusta vielä ole siihen tullut kauheasti. Tai vähän on muuttunut niin, että pahin olo on aina iltaisin ja makaan vain raatona sohvalla kaiket illat. Mies on saanut hoitaa tuon esikoisen, koska musta on ihan veto pois :|

Sikainfluenssarokotteesta. Neuvolassa yritin asiasta kysellä, mutta en kyllä saanut mitään apua tädiltä. Kommentoi vain, että siitä rokotteesta sitten tiedotetaan :( ei selkeästi halunnut ottaa mitään kantaa asiaan. Itse olen vähän yrittänyt asiaa tutkia ja tällä hetkellä tuntuu, että rokotteen mahdolliset haitat lapselle ovat varmaan aika epätodennäköisiä ja harvinaisia verrattuna siihen, että mitä sikainfluenssa saattaa aiheuttaa sikiölle, jos sairastuminen oikeasti tulee. Ja siinähän on äitikin sitten vaarassa. Eli tällä hetkellä olen kallistumassa siihen, että rokotteen otan, kunhan kutsu vain tulee.

Loviisa ja tänään rv 9+0
 
Huomenna olisi eka ultra, yksityisellä. Jännittää tosi paljon :p Itseäni vaivaa kaikkein eniten tää jumalaton väsymys ja toimettomuuden tunne. Työpäivät on erittäin raskaita. Ja sitten nuo tunteet seilaa koko ajan. Pääasiassa olen kiukkuinen ku ampiainen. :LOL:
Jospa siel ois pikkuneiti :heart:

Neuvola on vasta 20.10 eli turhauttavan kauas meni. Ei tainnu täti laskee noit viikkoja oikein. Nimittäin tuolloin on kasassa n.11. 2 edeltävässä oon käyny 7-8 viikolla.

Mut jospa huomenna mahassa näkyis jo elämää :heart:

Ja synnytyssairaala KYS
 
Tiitu-79 ja löllykkä tervetuloa :hug:

Ei sikainfluenssarokotusta mulle kiitos. Joutavia riskejä sikiölle ottaa noin testaamaton rokote. Mieluummin otan täsmähoitoa sitten itse oireisiin jos niikseen tulee.

Seulonnat, koko paketti kiitos. Just neuvolassa eilen niitä tilattiin. Mieluummin otan aikaa sulatella uutisia, (ja turhaa murhetta mahdollisesti) kuin yllärinä kaikki.

Vetelin just repullisen mansikka-raparperikiisseliä, joten päivälevon (= joutavan surffailun) paikka :wave:
 

Yhteistyössä