*** 3:tta kuumeilevien syys/talvi -14 ***

Heidi, no on kyllä jännä et toi o.testi näytti noin aikaisin viivaa!! Kiinnittyminen on pitänyt napsahtaa het.. kun jos aatellaan vaik hoitoja niin alkion jakautuminen vie 5 päivää ja yleensä sit se kiinnittyy melko pian :) ja hcg alkaa erittyä havaittavia määriä 2-3pv päästä joka nopeimmillaan luomuna täsmäis sen kanssa että moni saa haamuja jopa dpo7-8 . Mut tässä näkyy miten kroppa ei aina oo niinku teoriassa sanotaan :). Mullakin oli yhdessä luomussa rv 3+6 hcg verestä yli 400 ja tästä muutama pv yli 5000 jota ei lekurikaan uskonut. Oli yli kaksosraskauden viitearvojen. ja ovis oli melko varmasti kp 12-13. Eli istukka toimi vain hyvin. Yksi vauva siellä ultrassa oli.
Teehän digi seuraavaks :)!
 
Hei, olipas taas ihan lukea teidän juttuja. Kovasta yrityksestä ei ainakaan ole puutetta täällä...

Itse odotan sitä toukokuuta (huhtikuussa vois jo reenata enemmänkin upsiksia)... Josko silloin sitten aloittaisi varovasti alkuvuodelle kolmosta ;) katotaan vahvistuuio viilikset vai katoaako vauvakuume (onks se mahdollista edes?).

Tsemppiä yryrityksiin, muistakaa että rento kroppa ja mieli on kaikille hyväks ;)
 
Ehkäpä minäkin uskallan kuumeilevien ketjuun mukaan. Vauvakuume on todella hurja ;) mulla on aikaisemmin pojat -11 sekä -13 ja nyt olisi sitten uusioperhe edessä tämän uuden rakkaan kanssa <3 kierukan poistin tammikuussa, (ehti olla tasan vuoden) jonka jälkeen on yhdet menkat tulleet. Niiden alkamisesta on nyt 2.5 viikkoa. Ovis on ehkä? Ollut viimeviikon perjantaina, eli tasan 2vk kuukautisten alkamisesti. Valkovuotoa tuli todella reilusti mikä on mulle ihan uutta ja nyt perjantaista asti on jomotellut enemmän ja vähemmän menkkamaisesti selkään sekä vatsaan. Tänään koskenut aikas kovin ja olenkin vessassa ravannut tarkkailemassa alkaako nyt jo uudet menkat :eek:

Niin ja ikää on kesällä 27 vuotta ja nyt olisi yk 1 menossa :)

Plussatuulia kaikille <3

Wavee ja toiveissa pikkukolmonen
 
Viimeksi muokattu:
Ovistestailun ihmeellisestä maailmasta päivää vaan.. Mulla on noita cb:n digitaalisia testejä, enkä ilmeisesti osaa niitäkään käyttää :ashamed::D Mutta kun alkuun ne toimi ihan oikein, mutta eilen ja tänään se testi vaan näyttää virhekoodia. Mielestäni teen ne ihan sillain kun ohjeissa lukee, mutta ilmeisesti olen onnistunut jossain sössimään :confused: Liikaa tai liian vähän pissaa tms, en tiedä. Niin olen sitten testaillut ihan normi ovistesteillä myös eilen ja tänään, ihan tyhjää näyttää nekin. Hyvin on siis hiljaista ovisrintamalla vielä :D Eikä toki vielä ole kiire, kp vasta 12.

Greippimehuun alkaa kyllä jo pikkuhiljaa tottumaan :D

Plussatuulia kaikille :) Mielenkiinnolla odottelen varsinkin heidip:n testituloksia :popcorn:
 
Heidille tsempit viivan vahvistumiseen. Koska testailet?

Tervetuloa uusille, kännykällä hirveen hankala selailla ylhäältä nimimerkkejä tähän mutta tutustutaan niin sitten muistuu paremmin :D

Pupelaattorillakin on jotain tapahtumassa. Onko tullut vuotoa tai viivoja testeihin? On kyllä varmaan tylsää odotella, että jotain tapahtuu. Kuinkas vanha sun vauva nyt on? Mie muistelisin, että mulla alkoi kierto kun kuopus oli n.8kk ja kiinteät alkoi maistua paremmin.

Mulla alkaa täti pakkailla itseään seuraavaan osoitteeseen. Ollaan tässä mietitty miehen kanssa "taktiikkaa". Oviksen ajankohta on hiukan nyt epävarma edellisen pitkän kierron takia ja ovistestejä ei taida viitsiä alkaa tuhlaamaan vaikka oli ensin suunnitelmissa.
 
Tervetuloa joukkoon kuumeilemaan wavee :wave: Kerrotko vielä kp:t? Ja laitetaanko suoraan piinailijoihin? ;) Meillä kanssa suunnitteilla uusioperhe eikä miehellä omia lapsia.

Kiva kun käyt kurkkimassa Carriina! Onneksi huhti-toukokuu on kumminkin jo pian :wave:

tsilinut Alkoiko vuoto jo kunnolla vai pääsetkö testailemaan?

Porkkana toivottavasti täti pakkaa nyt kimpsunsa ja kampsunsa pidemmäksikin aikaa :D

Tammityttö digi odottaa kaapissa :D Ja saa odotella niin kauan, että viivoissa tapahtuu mitään edistystä.

(.) Yk5 tikut kuivana. Märkänä otestit todella vahvoja plussia ja raskaustestissä näkyy luonnossa haalean haaleena viivaa, muttei vielä niin että erottaisi onko väriä vai ei. Jos multa kysytään niin tietenkin näkyy väriä. Mä alan kallistua siihen, että ei tässä raskaana olla vaan kroppa temppuilee. Tai sitten hCg nousee luvattoman hitaasti, noi testit on herkkydeltä kymppejä. Luulis et vahvistuis jo!

Löysin yhdeltä keskustelupalstalta tälläsen tekstin
Muistelen tässä lähiaikoina erään kuumeilijan ihmetelleen jatkuvaa ovisplussaa ja silti juuri siinä kierrossa raskautui! Veikkaan, että silloin on irronnut yksi munasolu ja toinen jäänyt " roikkumaan" ja vain yrittämään irtoamista joka oisi aiheuttanut tämän jatkuvan ovisplussan. Toki voin olla väärässäkin, mutta se tuntuisi loogiselta.
Toinen vaihtoehto jatkuvalle plussalle olisi pco. Tai vaihdevuodet. Näin pitkää plussaa ei kyl muissa kierroissa ole ollu..

Perjantaina testaan seuraavaksi.
 
Heidi. No voi ihmettä! ? On kyllä erikoista. Pitkään noi on kyllä ollu plussalla. Mäki luin joskus jostain vastaavaa ja pco tekee sitä kyllä. Mut luulis että sulla olis ennenki käyny sit noin. Voi että. .tulis ny joku selvyys. Mikä sun olo on muuten, lämmöt tms?

Ovishan ei voi olla 2x kierrossa silleen että siinä olis usea pv välissä. Kaksi munasolua (tai useampia )voi irrota mut tää tapahtuu saman LH piikin aikana. Väliä voi olla siis tunteja tai päivä muttei vaikka viikkoa. Hormonien muutokset ei mahdollista tuota. Sikiöiden kokoero selittyy yleensä muilla kasvuasioilla tai kiinnittymisessä on ollut päivän parin viive , vaikkakaan kellään raskauden kestoa ja sikiön ikää ei voi määritellä päivän tarkkuudella. Esim hoidoissa päivät on tarkkaan tiedossa mutta Sikiöiden koko voi olla eri ihmisillä hyvin erilaisia samoilla päivillä. Esim mulla molemmat hoitoalkuiset on olleet muutamia pv (toinen 4pv!) pienempiä kuin mitä laskettu ja monella muulla palstalaisella hoitoraskauksissa sikiöt on ollu jopa pari pv isompia kuin laskennallisesti :) mut tää meni OT :)
 
Wavee, itse poistatin hormonikierukan 19.12 ja viikon sisälla alkoi ns. tyhjennysvuoto eli veristä vuotoa useampi päivä. Seuraavat kunnon menkat alkoi silti jo 5.1. Siitä alkanut kierto olikin sitten 35 päivää.

Kertokaapa hyviä vinkkejä, miten saada mies ylipuhuttua kolmosen yritykseen? ;)
 
Oloja oon kirjannu tänne. Oon yrittäny olla niin tarkkaan tutkailematta oloja mitä aikaisemmin ja sen perusteella onkin ollut ehkä oireettomin kierto sitten ehkäisyn jälkeen. Pari viikkoa sitten ja juurikin oviksen aikaan kp15 sain kuulla erittäin järkyttäviä uutisia ja sen takia mul iski toi migreeniki. Olin aivan varma, että ovis siirtyy sen vuoksi meinaa mun oli todella kurjaa olla töissäki ja kerroin pomolle mitä on tapahtunut. Yleensä en näitä asioita töissä puhu henk.koht elämästä. Oviksen aikana tuli kolmena päivänä yhden kerran päivässä verensekainen limatulppa tms :x Sit lorahti housut märiksi töissä ja testasin tuon uuden ovisplussan kp21. Seuraavana päivänä tuosta alkoi issias vaivata ja kipuilee edelleen. Nyt on pari päivää tissit ollu todella kipeinä ja paleltaa hirveesti, ja eilen tuumailtiin miehen kanssa et oon ollu viime aikoina heikkohermoisempi on ollut aiemmissa raskauksissa selvä merkki, myös siinä keskenmenneessä. Ruokahaluttomuutta on myös ollut ja siitä on seurannut etovaa oloa. Se mikä tässä kierrossa olisi positiivista raskauden suhteen, niin nyt ei ole ollut yhtään ylimääräisiä välivuotoja . Lämpöjä en ole mitannut. Ja tänään siis kp27/29 (?).

Mä niin kovin vannotin etten testaa ennen perjantaita, mut tuskin pystyn olemaan testailemattakaan tässä tilanteessa :ashamed: Tämän kierron päätyttyä tullaan putoamaan korkeelta ja lujaa |O

Mammi Meillä se oli mies joka alkuun puhui, että haluaa lapsen ja mä vastustelin. Hällä ei ole omia ennestään. Olin jo lopettanut ehkäisyn ja jonkun aikaa mentiin keskeytetyllä, ja sehän on sitten niin /¤&%%&%/( ärsyttävää kun mies vetää h-hetkellä ulos! Yhden session jälkeen sit sanoin et tehdään kolmas ja tää vaan totes et oonko tosissani :D
Toikin nyt oli hiukan OT, mut eipä siinä varmaan auta kun vain keskustella asiasta - käydä läpi yhdessä hyvät ja huonot puolet. Varsinkin ne hyvät :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kun tulit wavee :wave:

ja hei muutkin!

Mulla on kerran aiemmin ollu samanlaiset tuhrumenkat, että en enää ylläty mistään. Mutta siis tyytyväisenä porskutellaan kp4:ää kohti jänniä aikoja..

Nyt keskityn jännäämään teidän tilanteita :popcorn:
peukut pystyssä tottakai!
 
Heidi. No on kyllä erikoista jos ei plus tuu! Onhan toi melko lupaavan kuuloista :). Jään kyttäämään tilanteen etenemistä.

Kuinka puhua mies. Hm.. mulla ei tavallaan oo kokemusta kun meillä on tää ongelma raskautua. Joten tää on hyvin vähän omassa valinnassa. Mies haluaisi lisää lapsia mutta ei oo välttämättä innokas investoimaan rahaa mahdollisesti turhiin hoitoihin :( Mut tällainen hiljainen toive kai molemmilla on ja katsotaan mihin tätä voi laajentaa. Ikäkin kun alkaa tulla vastaan. On kyllä iso suru jos joutuu luovuttamaan rahan ja ikäntymisen takia eikä siks ettei enää haluu :(
 
Heidip* laita piinailijoihin vaan ;) kp vissii 28? Ainakin kierukan kanssa ja nää ekat menkat tuli tasan ajallaan. Toivottavasti ei uusia enää tulisikaan ;)

Mä olin kans ihan varma että mun lapsiluku on täynnä. Kaksi täystuhoa riittää, mutta kummasti se mieli vaan muuttuu. Ja täytyyhän sille miehellekin se oma "tehdä" kun kestää näitä mun poikia ;) mun synnytykset vaan ei ole mistään helpoimmasta päästä ja nyt pääsisinkin sektioon niin halutessani. Toisaalta toipuminen kuitenkin nopeampaa ilman leikkausta? Menipas ohi mutta kerroin silti ;)

Onko muilla oviksen jälkeen oireita? Mulla on nyt tässä sekä viimekierrossa aina oviksen aikaan ihan jäätävää pahoinvointia ja närästää. Samoin menkkamaisia jomotuksia josta mainitsinkin jo aikaisemmin. Tosin en edes muista miltä normimenkat/kierto/ovis tuntuu kun kierukka laitettiin pari kk tän kuopuksen synnytyksen jälkeen eikä menkat olleet alkaneet.

Mukavaa viikkoa kaikille
 
Heidi, kiitos :) ja samoin! :hug:
Mulla on ollu monesti kiertoja joissa ollu pahoinvointia. Lähes oksentanu aamuyöllä. Hajuherkkyyttä yms mutta veikkaan niidem johtuvam mun kohdalla jostain hormoni epätasapainosta. Noi o ollu ihan puhtaita negakiertoja. Samoin oviksen (?oletetun) aikaan ja vähä ennen sitä hajuherkkyys nousee ja on paha olo. Mut etenki toi ennen menkkoja oleva on kai tätä iän tuomaa PMS oireilua johon toisilla kuuluu myös tissikivut yms. Mä en enää luota mihinkää oireisiin. Imettäessä ilman menkkojakin oli noita tosi hankalia oloja. Raskauksissa noi oikeet pahat olot tms o alkanu vasta testin teon jälkeen. Ja mun luotto-oire tissikipu loisti esim tässä vikassa raskaudessa täysin poissaolollaan. Ja ku se tuli niin sit se ailahteli ihan on/off. No, mä en muutenkaan tiedä mitään mistään klassisista raskauksista joissa naiset kukoistaa tai oksentaa pää pöntössä. Mun raskaudet on olleet yhtä sekametelisoppaa :D

Mä en tajuu myöskään mitään KN asentoja. Nytki se om välillä pehmeä ja auki ja seuraavana päivänä kova ja alhaalla. Limojakin tulee on/off kirkasta ja välillä tahmeaa. Olispa outoa kun joskus sais kokea sellaisen oikean kierron millaisia naisilla kai oikeesti (saduissa? ) on :D
 
Mulla oli loppuvuosi niin hienoja kiertoja. Tasaisia 27/28, ovislimoista+mahakivusta ei epäilystäkään ja pms-oireet pari finniä ja pieni makeanhimo ja ehkä vähän kärttyä. Vuoto runsasta, mutta kivut selvisi ilman särkylääkettä. Aattelin, että hyvä ja tasanen hormoonitoiminta niin helppo raskautua. Nyt kun alettiin vauvantekoa laittamaan alulle niin ei oo enää mitään järkeä :D Tätä tää naisenelo on.. Toivoisin niin kovin, että seuraavassa raskaudessa ei tulisi pahoinvointia, mutta se on kai toiveajattelua.
 
Hei ja tervetuloa uusille minunkin puolesta! :flower: Kiva kun tulee uutta porukkaa!

Täällä meneillään kp 6 ja ekat luomumenkat takana, joten kierto oli heti pillereiden jälkeen normaali, JEE!! :D
Mammille, meillä käytiin useampi vakava keskustelu lapsiluvusta miehen kanssa, ja hän ei ollut aluksi enää halukas saamaan neljättä lasta. (Yhteisiä meillä 2 ja edellisestä liitosta hänellä on 1). Jotenkin vissiin se ajatus alkoi häntäkin kiehtomaan kun perustelin niiiiiiiiiin hyvin, että nyt tjottaillaan ja sallittu "vahinko" olis tervetullut :LOL::heart:
 
Niinpä...tuo keskeytetty yhdyntä ehkäisykeinona on kyllä aika rasittava! Turhauttavaa vauvakuumeiselle!

Meillähän on 2 yhteistä lasta, jotka täyttävät tämän vuoden aikana 4 ja 7 vuotta. Tyttö ja poika on jo molemmat. Täytyisi keksiä hyvät perustelut, miksi tarvitsisimme joukkoomme vielä yhden "huippu tyypin"! :)
 
Mulla on nyt ehkä ensimmäistä kertaa yli kymmeneen vuoteen säännöllinen kierto. Noi kaksi lasta olen saanut kuin ihmeellä. Olin varma että nyt tärppää nopeasti kun kaikki tuntuu olevan kohdillaan.. Selkeä ovisoireilu, ovis, pms ja menkat. Kaikki menee just niinku pitää. Ja syönki terveellisesti, ja popsin vitamiineja ja nyt sitä greippimehuakin on tullut lipiteltyä jo toista kiertoa. Ei auta kuin toivoa että joku kierto se sitten nappaa.. Ikää on, mut ei onneks vielä kuitenkaan niin paljon että sen takia tarttis heittää hanskoja tiskiin.

heidip on kyllä kutkuttava tilanne. Pidetään peukkuja että huominen testi olis jo selkeämpi.

Kiva että meitä on taas hyvä porukka tässä. Tässähän kävikin joukkokato kun plussia tipahteli joka toiselle :)

on ekat ovistuntemukset ilmaantuneet.. Mun mies on syönyt viimekuukausina joka päivä soijajogurttia.. Nyt pistettiin se tauolle kun muistin että soija saattaa vähentää siittiöiden määrää. Halut miehellä kuulemma, ja näemmä on ainakin palanneet nyt kun soijatuotteet olleet jo kohta kuukauden tauolla. Jatkuvasti vonkaamassa ja koitan nyt pitää sen aisoissa ettei into laannu ennenkuin edes päästään tositoimiin ensiviikolla. :)
 
Mikähän nyt on.. Mulla on tullu parina päivänä semmosta ruskeaa tuhru valkkaria.. Niinku olis vanhaa verta valkkarin seassa mutta mulla on kp 13 nyt niin en tajua.. Ei mulla koskaan ennen ole tullu kesken kierron vuotoja ja ei olla ees nyt kolmeen päivään seksiä harrastettu niin ei voi siitäkään johtua...
 
Kiiltokuva: Mulla on välillä tullut kierron puolivälin tienoilla "välivuotoa". Googlella löytyy varmaan enemmin. Oli just tuommosta mitätöntä tuhrua. Mielestäni mulla ollut pillereiden lopetuksen jälkeen, että ehkä ollu vielä heikko oma hormoonitoiminta kun loppunut itekseen parissa kk. Gyne taisi pitää sitä harmittomana jos on satunnaista.
 
(.) Rtesti luettavissa edelleen negaksi ja olishan sen pitäny jo vahvistua, jos olis vahvistuakseen. Pitänee laskea, että se jälkimmäinen plussakin saattoi olla ovista eli tänään dpo12/5. Tai en mä edes enää tiedä miten laskea, kun noi testit on olleet mitä on. Alkuviikosta voinee tehdä digin. Jos ei ens viikon aikana selkiä tai vaikka menkat alkaisikin niin varaan uudestaan sen ajan lääkäriin.

wavee Tarkistatko vielä tiedot, että laskeskelinko oikein tai edes sinne päin? :whistle: :D

Tammityttö Mulla on takana kolme raskautta. Ekasta tajusin tehdä rtestin vasta rv6+3, kun juhannuksena huomasin ettei menkat olleet alkaneet. Oksentelu alko rv7 ja kesti 10 viikkoa vrk ympäri, sen jälkeen rv17-24 kestopäänsärkyä. Tokasta iski ihan tajuton väsymys heti ja kesti pari viikkoa, muuten ei mitään oireita. Kolmannesta alkoi etova olo muutama päivä oviksen jälkeen ja pahoinvointi/oksentelu vähän myöhemmin. Tuo oli pilleriraskaus ja meni kesken rv4+5.

Peipi-82 Saako jo lisätä aktiivisiin kuumeilijoihin? :heart:

Anskuna En olekaan tiennyt, että soijallakin on tuollaiset vaikutukset. Kaikkea sitä oppii :D

Kiiltokuva Mulla oli kans noita välivuotoja pillereiden lopetuksen jälkeen. Tää on eka kierto mis ei ole ollut. Luulis, ettö on harmitonta ja voihan se olla ovikseenkin liittyvää ;)

oviksen jälkeiset oireet Mulla on kanssa ollut pahoinvointia ja tissit todella kipeinä. Flunssan oireita. Finnejä! Poskien kuumotusta ja toisinaan närästystä ja päänsärkyä. Eli mitkään noista oireista ei päde mun kohdalla raskausoireisiin |O :D
 
Apua ihanaa onpa täällä ollu juttua!! :)

Wavee oot lämpimästi tervetullu :wave:

Tammityttö mie en jotenki usko että olis ollu ovista viikonloppuna ko oli aika saharaa. Itse asiassa on vieläki. Viimeksi ko vehtailtiin piti kaivaa jo liukkarit esille, eikä oo kyllä ikinä tarvinu muutenko synnytyksen jäläkeen.

Porkkana on tuo vauveli jo yli 7 kk. Mie varmaan kuulun sitte siihen 'onnellisseen' porukkaan jolla pyssyy menkat pois koko imetyksen ajan... Täällä testailen vielä vuojenki päästä negoja :D Ääks toivottavasti kukkaan meistä ei oo täällä ennään vuojen päästä!!

Mammi tehkää vaihtokaupat, sie saat kolomosen ja mies saa jotaki mistä se on mahollisesti haaveillu...? ;) Mökkiloma tai moottorikelkka, mistä ikinä se oikein tykkäis.

ON jotaki minun hormoneissa tapahtuu ko pamahti finnejä naamaan :D Niitä on aina tullu muutama päivä ennen menkkoja pari että tietää varautua muuten niin epäsäännöllisiin vuotoihin. Vähän tässä nyt sitte oottelen niitä. Alamaha ja tissit jatkaa omia juilintoja ja eiköhän nekki mene tuon hormonitoiminnan piikkiin. Niinkö nivuskipuiluki. Ja eilenköhän vaiko toissapäivänä tunsin repäsykivunki :D Ei herranjestas sanon mie. Koita tässä sitte lunkisti ootella kiertoa starttaavaksi...

Heidip mie en kyllä sinuna vielä hättäilis sen plussan kans kerta oot aiemminki myöhään plussaillu. Oottelet nyt vaan ihan rauhassa ;)
 
heidip pahoittelut negasta :hug: Tommoinen epätietoisuus on kyllä niin stressaavaa.

soijasta. Joo se ilmeisesti sisältää kasvistrogeeniä, joka sitten voi/ saattaa miehillä vähentää siittiöiden määrää sekä haluja. En tiedä kuinka luotettavia tutkimustuloksia aiheesta on, mutta tuntuu aika paljon löytyvän aiheesta kirjoituksia. Mun mies ainakin itse kokee että noihin haluihin se on vaikuttanut selvästi. Siittiöistä ei sitten ole tietoa :)
 
Mäkin plussasin myöhään esikoisesta, kp53 (kun kyllästyin kaikenmaailman oireisiin). Epäilyt heräs, kun musta a-kuppisesta tuli yhtäkkiä dolly parton tisseineni. kakkosesta en muista oikein mitään oireilua, ihmettelin vaan, että en voi olla raskaana, kun tissit on ihan normaalikokoiset eikä mitään tuntemuksiakaan ollut. Sekametelisoppa sanon minä. Saati sitten, että pitäisi erottaa ovis-, menkka- ja raskausoireet toisistaan..

Esikoisen jälkeen yk5 tärppäs ja silloin oli kans tuota tuhruttelua (ja piiiitkiä sekokiertoja). Kakkosen piinailuun ei enää pillerit vaikuttanut ja onnistuttiin kolmannella yrityskierrolla. Sen jälkeen vaan kumilla kikkailtu.

Eilen hanat aukes. Nimittäin itkuhanat. Kaikki otti päähän ja mies tuntu maailman epäempaattisimmalta hyypiöltä maan päällä. Eli menkkaketutus tuli sittenkin ja toi mukanaan kunnon niagarat.

Peipi-82 mehän mennään melkein rinta rinnan koopeissa :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Peipi -82

Yhteistyössä