3:tta odottavien ryhmärämä! :)

Minäki tuun tänne kun en oikein tunne kuuluvani muuallekaan :D on niin kahen kuukauen vaihteessa tuo laskettuaika että ehkä täällä tulee sitte enemmän jutskailtua.

LA on siis menkoista laskettuna 27.10. ja tällähetkellä rv 6+6. varhaisultrassa kävin eilettäin ja siellä oli yksi pieni "urheilijanuorukainen" komean sykkeen kera. 24. päivän neuvolaa tässä odotellessa.
 
Polkastaampas tänne taas vähän eloa... Jotenkin alkuun tuntuiu kivemmalle tämmönen pieni ryhmä kirjoitella, saa nähdä menisikö jossain vaiheessa joulukuisiin. Plussa tuli eilen ja la oisi 26.11 tai sitten vasta joulukuun alussa, oviksen ajankohdasta luulisin siirtyvän pari päivää. Syntyy jokatapauksessa vasta joulukuun puolella, näitä muitakin on saatu hätyytellä muutama päivä :D

Millasia käytäntöjä muilla on ollut ekan neuvolan ajankohdan kanssa? Onko siellä ultrattu tms? Koska olette varaillu? Mie mietin, että kurkkaisiko maanantaina esikoisen neuvolan yhteydessä äitiysneuvolan hoitajan huoneeseen, että varaisiko aikaa jo :) Siellä on ultrakin, mutta varasin yksityiselle alkuraskauden ultran 10.4 (n.rv7+) jos neuvola oisi siitä parin viikon päähän ja sitten nt niin oisi hyvin varmisteltu ja mielenrauha taattu :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Porkkana :heart:

Millasia käytäntöjä muilla on ollut ekan neuvolan ajankohdan kanssa? Onko siellä ultrattu tms? Koska olette varaillu?
Täällä on normisti neuvola rv8, mut mä sain ajan jo silleen et se oli rv5+5 (tai neuvolan mukaan rv6+6). Laskevat ilmeisesti ensisynnyttäjäksi jälleen :D :D Mutta koska pääsin niin aikaisin, niin neuvolalääkäri on jo 31.3 rv7+5 ja siellä sitten ultraavat matkaultralla. Toivotaan, että näkyy jotakin :)

Kolme päivää pystyin olemaan töissä ja kivut palasivat. Oen käynyt lääkärillä ja fysioterapiassa ja torstaina hain tukivyön testaukseen. Ensi keskiviikkona olisi tarkoitus kokeilla töihin paluuta. Ärsyttävää kun kotona ei ole kipuja, mutta töissä alkaa heti. Pomollekin kerroin sitten heti raskaudesta kaikkien noiden rajoitusten ja kesälomatoiveiden vuoksi ja pomo olikin mielissään, kun kerroin hyvissä ajoin. Näillä näkymin mun alkaa sitten kesäloma vasta elokuun lopussa ja jään siitä suoraan äitiyslomalle :)

Oireet vaihtelevat. Väsymys on ollut aikamoista, joten senkin suhteen tuo sairasloma selästä osui sopivaan kohtaan. Etovaa oloa on ilmennyt joinakin päivinä, muttei ainakaan vielä ole tarvinnut pönttöä halailla :) Muuten ei oikeestaan mitään ihmeellistä.

heidip* & nyymi rv6+3
 
Huomenia ja viikonloppuja!
Tervetuloa uusille ja onnea oikein sylintäydeltä!:flower:

Täällä poksui eilen viikot taas, jotenkin kamalan vauhdilla mennyt nämä viikot. :)
Saatiin ultra ajat ja nt-ultra on 1.4 jolloin 12+5. Aivan hirvittävän jännää. :D

Olot on nyt pysynyt suht hyvinä, väsy kyllä tulee tosi aikaisin illalla, sitten torkun pari tuntia ja herään enkä sitten saa pariin tuntiin unta...tyhmää.
Maha on pullahtanut esille, vähän epäilinkin näin käyvän, kun tytöstäkin pullahti niin aikaisin. :D

Meillä helsingissä on eka neuvola suunilleen rv8 paikkeilla, mutta voi olla aiemminkin jos tosi aikaisin tilaa ja ei ole muita vapaita aikoja. Ja meillä ei varmaan helsingissä ole yhdessäkään neuvolassa ultraa...minusta tosi kurjaa.

Mies on alkanut juttelemaan mahalle ja antamaan sille suukkoja, en edes muistanut miten hassulta tuo alkuun tuntuu kun katsoo toisen small-talkia mahalle. :D

Ja jaetaan tämä hormoonien ihanuus tännekkin...itkin revontulille alkuviikosta kun niitä näin, ei mitään logiikkaa taas.:LOL:

Tässäpä ei sen kummempaa itsellä tälläerää. :)

Viipulainen ja Hippu 11+1
 
Hirveän hankala tajuta miten mun pitäisi laskea viikot kun testasin oviksen ja se oli 7.3 eli mun normi 27-28 kiertoon nähden ehkä hiukan myöhäinen. Eli 28 kierrolla nyt oisi 4+4. Samapa kai tuo ja ultrassa tarkentuu, olen vaan nyt kerrankin tietoinen oviksesta :D Tein tänään vielä varmistustestin digillä ja se näytti raskaana 2-3 eli hcg on kai ainakin hyvin noussut vaikka vähän hailuroita viivoja tulikin tikkuihin.

Mitäs muiden alkavat viikot? Täällä vapailla lauantaihin asti :)
 
Kappas :D pitäsköhän mun päättää mihin ketjuun kirjoitan ku tällanenkin näkyy olevan :D. Täälläki olis 4+2 ja mietin uskaltaako tässä millo testata vielä kerran vai antaako olla.

Olossa ei mitää kummosta. Väsymys lähinnä. Huono olo vain ihan satunnaisesti ja syke herkästi jyskyttää korkealla. Mahassa pientä painetta ja "kipuilua ". Siinäpä ne tosin ei mulla missään raskaudessa oo ollu kovin vahvoja oireita.
 
Tammityttö, mietinkin mistä ketjusta sut tavottaisi :D Tein eilen first singalin johon ilmestyi taas melko haalea ja kapea viiva. No ajattelin että eikä hcg nouse, mutta tänään digi kuitenkin sen 2-3 (hedelmöittyminen n.2vk sitten) eli ei taida paljon voida päätellä noista viivoista..
 
Tyrkkäänpä itseni tähänkin ketjuun. Yllärivauva tulossa, tai järkytys tämä oikeastaan oli???? Nyt viikko asiaa on sulateltu niin ihanahan asia tämä on.
Tänään kerroin ekalle ulkopuoliselle, kiropraktikolleni. Mulla on huono selkä, sen takia raskaus pelästyttikin. Mutta olen niin sanotusti hyvissä käsissä. Joten innolla odota tulevaa.

Walter ja nimetön 5+1
 
Tammityttö, mulla on nyt 4+2-5 en ole siis täysin varma kun se ovis oli pari päivää myöhässä mut menkoista 4+5. Melkein heti tuli lukemaan raskaana ja niitä viikkoja arpoi sitten jonkun aikaa. Onko sulla ultraa milloin? Mulla on neuvola kun on menkoista 8+0 ja siellä on ultra niin josko ne viikot siellä selkenisi, alkuraskaudenultran yksityiselle varasin malttamattomana 6+ joten silloin ei taida mittoja saada, mutta jospa syke <3

Eilen illalla tuntui kohdun seudulla kiristelyä ja ikään kuin kuumotusta, vissiin venyttelee valmiiksi tilaa tms :D Pahaolo on onneksi ollut nyt melkoisen siedettävää.
 
Olettekos miettinyt aiheuttaako kolmas muksu järjestelyjä perheeseen? Uutta autoa, kotia tms.?

Me juuri muutettiin uuteen kotiin ja nyt mietityttää joutuuko tässä laajennuspuuhiin :D Yläkerrassa on kyllä tilaa kolmelle huoneelle seinämuutoksilla, mutta kylppäritilat tuntuu nyt jo pienelle. Ajatus oli niitä joskus laajentaa, mutta nyt tuntuu, että tarvisiko ruveta nopeammin hommiin. Autoon joudutaan suksiboxi ostaa katolle mökkeilyä ja reissuja varten kun takakontista tilaa vie koirakin ja nyt sitten taas vaunut.
 
Halloo missä kaikki!? Olis kiva pieni ryhmä ja keskustelu pysyis mukavana :) tulkaahan tänne!!

Järjestelyt.. öö.. meillä ei aiheuttaisi kai mitään. Asunnossa ei ole tosin kun kaks makkaria ja työhuone mutta mä olen (ollaan) sitä mieltä ettei lapset tarvii vielä pitkilleen mitään omia huoneita. Eli esikoinen saa pitää huoneensa ja kuopus (kesällä 2v) siirtynee nukkumaan syksyllä kerrossänkyyn mun vierestä. Mutta en ole uskaltanut uhrata ajatustakaan kun tuntuu niin kaukaiselta että me saataisiin tää vauva kotiin :(

Auto meillä menee nyt vaihtoon jokatapauksessa, vauvaa tai ei , kilsoja on paljon. Ennestään on farmari ja se on ollu toimiva. Vaikka joskus ennen esikoista vannoin ettei sellasta meille tuu :D. Rattaita on tarvittu vasta nyt kun kuopus kulki ekan vuoden liinassa ja esikoinen ei ollu vaunuissa oikeastaan ollenkaan. Esikoisen aikaan meillä olikin pieni auto.

Ultra olis keskiviikkona. Jännittää vaikka se ei olekaan jännittävin osuus tässä(kään) raskaudessa. Huooh!!

Mua oikeastaan vain väsyttää. Nyt on vasta pari päivä ollu vähän huonoa oloa. Kylässä käynti on kurjaa kun ei tee mieli mitään tarjottavia. Kahvikin jäi ja sen takia eilisestä vieroitusmigreeni. Nyt piti hörppiä pakolla vähän ja auttoi heti.

Mites muut jakselee??!

Tammis 6+2
 
Morjenttes!

Ja nyt tarvii oikeasti minun ryhdistäytyä tässä kirjoittamisessa tähän ketjuun, miten voi muka olla niin jäätävän vaikeaa:ashamed:

Mutta siis, täällä käytiin viime keskiviikkona nt-ultrassa. :)
Yksi pieni siellä kölli ja oli oikein yhteistyöhaluinen, niskaturvotusta nippanappa 1mm ja muutenkin kätilön mukaan kaikki mikä vaan näkyy näillä viikoilla on täysin niinkuin pitääkin olla. :)
Mies oli täysin myyty. On ollut alusta saakka ihan mielettömän ihanasti mukana odotuksessa, vaikka olisin myös hyvin ymmärtänyt, että kun ei mitään oloja tunne tms. olisi ollut hankalaa ottaa osaa jutteluun ja sen sellaiseen ihan alusta saakka. Vauvan nähtyään itki onnesta kotona tunnin putkeen ja on ollut entistäkin ihanampi (en kylläkään uskonut moisen olevan edes mahdollista). :D Että sattuikin mahtava mies elämään!:heart:
Laskettu aika muuten nyt 8.10.

Olen tuntenut jo Hipun liikkeet, pari päivää sitten vedin puolivahingossa sokeriöverit ja sehän pisti vauvaan vauhtia tunniksi. :D Josko muutaman viikon päästä mieskin jo pääsisi tuntemaan edes kevyesti vatsan päältä liikkeitä, kuopuksesta muistelisin, että 17 viikolla tunsi jo hyvin kädellä liikkeitä. :)

Täällä ei enään pahaa oloa ole ollut. Huippausta kylläkin ja väsymystäkin ilmenee. Ikenet ja nenä vuotaa herkästi verta ja toivon, että hemoglobiini olisi vielä suht hyvä, kun yleensä tämä on enteillyt myös normaalin raskausvaivan mukana laskevaa hb:ta.

Lapsia olen alkanut alustavasti valmistelemaan uutiseen. Ollaan puhuttu muodossa "Jos tulisi vauva niin..." ja kävi ilmi, että molemmat tykkäisi, vaan tyttö kuulema tykkää olla pikkusisko, mutta tykkäisi silti opettaa vauvalle kaikkea pörisemisestä kävelyyn. :) :heart:

Ensi viikolla olisi neuvola ja siitä viikon päästä eka lääkäri. Toukokuun lopussa vasta toka ultra, jännittää vähän näkeekö kumpi tulossa, jostain syystä tuntuu, että olisi poika, mutta niin olin varma kun tyttöäkin odotin. :D

Loppuun vielä kuva pienestä.


Viipulainen ja Hippu 13+4
 
Heiii! Täällähän on ollut jopa pientä keskustelun tynkää :D Mie olen ollut vähän orpona, kun en noihin lasketunajan mukaan ryhmiin ole jotenkin osannut mennä mukaan ja täällä on hiljaista.

Olo on välillä ihan ok, välillä taas tosi ankea. Mulla on tosi alhaiset verenpaineet ja huimailee, sitten tietty yrjöttääkin ja maha on turvonnu ja ummella ja ja ja. Yök. Mutta jee ja iik! Huomenna on varhaisultra ja jännittää kamalasti! Menkoista nyt 6+4, mutta saas nähdä miten pitää paikkansa.

Onnea vielä Viipulaiselle ultrakuulumisista ja Kiiltokuvalle plussasta! :)
 
Viimeksi muokattu:
Viipulainen, ihania kuulumisia! !

Kiiltokuva, jeee!! Tervetuloa!

Porkkana, samoissa mennään. Kiva olisi höpöttää . Mulla on keskiviikkona ultra ja silloin kans 6+4 oviksesta, menkoista vähä enemmän :) Onnea ultraan, tuu het kertomaan kuulumiset! !
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty hakemassa hyviä uutisia :) Nyt siis 6+2, la 29.11 ja yksi kyytiläinen siellä oli. Syke näkyi ja ruskuaispussi, mutta eipä siitä herneestä paljon muuta sitten näkynytkään :D

Miekin puhelimella häslään niin ei saa oikeen paljoa tehtyä.
 
Onnea Kiiltokuva plussasta, Porkkanalle onnea hyvistä ultrakuulumisista ja Tammitytölle tsemppiä huomiseen! :)

Täällä tuli tänään seulatulokset ja ovat normaalit, ei kasvanutta riskiä. Ette usko miten helpottunut olo on ja nyt voi oikeasti henkäistä ja alkaa odottamaan positiivisin mielin lokakuuta. :)

Näin kylläkin unta, että vauva syntyi 38+6, eli syntyisi syyskuussa...katsotaan, tytöstä piti enneuni kyllä aikanaan paikkansa, vaikka en kyllä uskonut hetkeäkään moista unta, kun esikoinen oli kuitenkin mennyt 2vk yli. :D

Minä voisin läväyttää listan tuohon omaan ekaan viestiini. Ei siitä varmaan hieno tule ainakaan näin alkuun, kun siitä on aika kauan aikaa kun olen listaa pitänyt yllä viimeksi. :D

Viipulainen ja Hippu 13+5

P.S
Nyt on pikainen lista kyhätty. :)
Jos tahdotte listalle, korostakaa tietonne punaisella viestiinne muodossa

Laskettu aika/nimimerkki/ikä/synnytyssairaala/halutessaan tyttö/poikaolo tai ultran veikkaus :)
 
Viimeksi muokattu:
Mä voisin hypätä myös tänne mukaan! Hailuran plussan sain viime perjantaina ja sen jälkeen on tasaisesti tummunut viivat. Että kai se täytyy uskoa, että jos kaikki menee hyvin, niin meille tulisi kolmas sitten joulukuussa :) Ihan alussa siis ollaan, vkot tänään laskujeni mukaan 4+3. Mun tiedot siis:

12.12. / Sona82 / 33 / TAYS

Minkä ikäisiä teillä on vanhemmat, tuleeko isoja vai pieniä ikäeroja? Meillä tyttö on 4v. (3/11) ja poika kohta 1,5v. (10/13).

Mä elän toivossa, että lukemani pitää paikkansa, että vaikka se kaksi ei todellakaan mennyt siinä kun yksi, niin kolme menee siinä kun kaksikin :D



Sona & Kolmonen 4+3
 
Tervetuloa Sona82 ja paljon paljon onnea!:):flower:
Lisäsin sinut listaan. :)

Meillä tulee jo vähän isompi ikäero tämän ja tulevien isosisarusten välille.
Poika on syntynyt 2/08 ja tyttö 9/09, joten heillä oli kyllä ikäeroa vain 1v7kk, se tuli koettua. :D
Nyt on kiva kun ovat sen verran isoja, että voivat myös autella ja osallistua vauvan kanssa puuhailuun. :)

Minäkin uskon ja luotan tuohon ajatukseen, että tämä kolmas menee ihan tässä ns. heittämällä. :D Itse tiedän kyllä selviäväni univelasta, mutta tämä on miehen ensimmäinen, niin tiedä sitten mitä tuumaa kun sen alun seesteisen ajan jälkeen alkaa toden teolla ne yökänkkäilyt vauvalla. Olen kyllä iskenyt realiteetit pöytään vauva-arjesta mitenkään kaunistelematta ja onkin mies kyllä ottanut mahdolliset kommervenkit ihan rauhallisin mielin vastaan. Hän jaksaa muistuttaa että lapset on aina kahden kauppa, molempien on osallistuttava, jotta molemmat saa lepoa ja omaakin aikaa. :)
Lämmittää kyllä sydäntä, sillä exän kanssa asetelma oli kaukana tuosta pikkuvauva aikoina. :rolleyes: Mutta kaikesta selviää =)
 
Meillä vaava syntyy siis marras/juolukuussa, menee varmaan yli niinkun toisetkin niin toinen poika on 3v10kk ja toinen 5v9kk. Saapi nähdä mikä on vastaanotta :) Esikoinen kovasti toivoo vauvaa ja siitä puhuu, vaikkei olla mitään kerrottu. Pienempi saattaa heittäytyä mustikseksi.
 

Yhteistyössä