3:tta odottavien ryhmärämä! :)


***ODOTTAJAT***

nimimerkki/ikä/Synnytyssairaala/(vapaaehtoisesti tyttö/poikaolo tai ultran antama varmempi veikkaus)

2015

8.10
Viipulainen / 28 / KOS /Poikalupaus

11.10
Sonay/ - / VKS / Tyttölupaus

11.11
heidip*/ 27 / SatKs /poikatoive

26.11
Porkkana84/ - / PHKS

11.12
seba78/ 36 / KOS

12.12
Sona82 / 33 / TAYS

14.12
Mari ja möykky/ 32 / -

18.12
Kiiltokuva/ - / LKS

24.12
poikien äippä/ 29 / ??


*2016*


Helmikuu

aurinkoinen (laskettuaika tarkentuu vielä)

18.2

Mammi78 / 37 / SatKs /




~SYNTYNEET~



SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Joo ja se ekan käynnin odotus tuntuu ihan jäätävän pitkältä :headwall:! Täälä pääsee samoin, vasta siinä 8viikon paikkeilla. On se jännä ainakin mulla, kuinka nuo oireet vahvistuu heti plussaamisen jälkeen. Jos tälläiset tuntemukset olis ollu ennen plussaa, olisin ollu satavarma että raskaana ollaan. Alavattassa tuntuu "kivikova pallo" ja sähköiskun tapaisia nippailuja tuntuu myös aina välillä. Tissit on tulleet AIVAN HULLUN KIPEIKSI, ei kärsi sattua kyllä ollenkaan :kieh:. Lasketuksi ajaksi kone antoi 10.10 joka on myös meidän kihlapäivä :heart:. Saapa vaan kattoo päästäänkö tälläkään kertaa ees laskettuun asti. Esikoinen syntyi (käynnistyksellä) 39+0 ja kuopus lähti luomusti 39+2...Mulle sopii kyllä tommonen muutaman päivän aikasempi lähtö :D
 
Juu nyt alkaa oireet potkia päälle ihan uudella tavalla, väsymys on lisääntynyt reilusti ja rintojen kipuilu myös.

Minulla esikoinen syntyi käynnistyksellä rv41+6 ja kuopus syntyi itsekseen rv39+2. Saa nähdä miten tämä menee ja miten nopeasti :)

Lisäyksiä kun nyt taas koneella :D

Jotenkin tosi epätodellinen olo vieläkin, että raskaana olen. Hirveästi kaikkea mitä pitäisi hoitaa tässä kevään aikana uomiinsa, alkuvuosi ja kevät on aina niin pahuksen kiireisiä aikoja. :D
Mies oli, kuten arvata saattaa, hieman paniiksissa eilen tulevasta isyydestään. Pelkää ettei ole tarpeeksi hyvä tai ettei osaa tukea minua kun vauva sitten syntyy ja kuukahtaa jännityksestä lattialle juuri h-hetkellä:LOL::heart:
Onneksi rauhoittui kun sanoin, että katsellaan yhdessä mitä kaikki pitää sisällään niin on helpompi ajatella asioita. :)
Eilen illalla iski aivan järkyttävä etomiskohtaus ja tuntui että taju lähtee. Onneksi mies oli paikalla ja tuli viereen silittämään ja tuli siinä sitten tämän raskauden ensimmäiset hormooni itkutkin itkettyä kun olin niin häkeltynyt että mies lopetti kaiken muun puuhansa ja tuli siihen minun luokse kunnes heikotus lakkasi:kiss:
Ihan rehellisesti voin sanoa, että exä ei tosiaankaan noin tehnyt koskaan, huikkasi vaan jostain sivummalta, että kyllä se jossain vaiheessa helpottaa ja jatkoi juttujaan, joten siksi aika otettu olen kun joku tulee noin rauhoittelemaan. :)

Ja tosiaan pohditutti tuo synnytyskin jo, en minä aikaisessa ole en :D
Mutta tosiaan kun molemmat on tulleet aika vauhdilla. Esikoinen syntyi käynnistyksestä 6,5h jälkeen 15min ponnistuksen jälkeen ja kuopuksen synnytys alkoi vesienmenolla ja synnytys kesti supistusten alkamisesta laskettuna 4h ja 5min ponnistuksen jälkeen. Kuopuksen kohdalla jos ei olisi pitänyt mennä pika pikaa synnärille sen takia, ettei ollut vielä kiinnittynyt, niin olisi syntynyt varmasti kotiin, sillä en kokenut missään vaiheessa etten selviä kivusta paitsi kun tyttöä jo pitikin alkaa ponnistaa...en olisi tajunnut että tulossa on tosissaan :D
Siitä tuli vain mieleen, että kun on kolmas kyseessä, niin syöksyynkö tässä joudutaan:LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Ja tosiaan pohditutti tuo synnytyskin jo, en minä aikaisessa ole en :D
Mutta tosiaan kun molemmat on tulleet aika vauhdilla. Esikoinen syntyi käynnistyksestä 6,5h jälkeen 15min ponnistuksen jälkeen ja kuopuksen synnytys alkoi vesienmenolla ja synnytys kesti supistusten alkamisesta laskettuna 4h ja 5min ponnistuksen jälkeen. Kuopuksen kohdalla jos ei olisi pitänyt mennä pika pikaa synnärille sen takia, ettei ollut vielä kiinnittynyt, niin olisi syntynyt varmasti kotiin, sillä en kokenut missään vaiheessa etten selviä kivusta paitsi kun tyttöä jo pitikin alkaa ponnistaa...en olisi tajunnut että tulossa on tosissaan :D
Siitä tuli vain mieleen, että kun on kolmas kyseessä, niin syöksyynkö tässä joudutaan:LOL:
mulla oli eka synnytys 8 tuntia kokonaisuudessaan ja toinen 4. ja koska en tunne supistuksia voi olla hoppu sairaalaan, toki ekalla kerralla oli sairaalaan 450km toisella 350km ja nyt enää 200 km :D Oon niin neuvolan th:n ja kätilöitten unelma, nopeat synnytykset enkä tunne ennen ponnistusvaihetta yhtään supistuksia :LOL:
 
Kiiltokuva:
Tervetuloa varovaisesti kurkkimaan, piän hattua korkealla että viivat tummuu :)

Juu taidan olla itsekkin aika kätilön unelma kun en juuri mitään tuntenut, kyllähän nyt hengitellä piti ja heijailla, mutta ei se kipu ollut sellaista kuin esikoisen käynnistyksessä joka oli suoraan sanottuna ihan persuuksista koko homma vaikka nopeasti menikin. :D
Kuopuksesta avauduin 4cm:tä 9cm:iin 30min aikana ja kätilö nauroi partaansa kun tuijotin pöllämystyneenä kun totesi että "tässä mitään aamupaloja syödä nyt, vauva tulee, kipinkapin synnytyssaliin" :D
Ja tosiaan kuopuksesta en ottanut mitään kipuun kun niitä ei oikeastaan ollut :D

Miehellehän nopea synnytys olisi toki hyvä olettaen ettei nytkään kipuja olisi juurikaan, hänen esikoinen kyseessä niin varmaan jäisi ihan suht kiva muistikuva tuosta tapahtumasta :D
 
joo no mie valitin esikoisen aikaan että selkä menee kipeäksi siinä vastaanotto huoneen sängyllä ko se on niin kova niin mullahan oli kauhean kovia supistuksia :D Äiti oli mukana ku en ollu synnyttämään menossa ku muista syistä siellä :D kätilö teki sitte sisätutkimuksen ja 4 senttiä auki, hyppäsin sängyltä alas niin jalat meinas lähteä alta ko alko ponnistuttamaan ja kappas, noin minuutissa 4 sentistä kymmeneen senttiin, siinä oli kätilölläki ihmettelemistä. oli niin hätänen homma kumpiki että puudutteita ei olis ehtiny vaikka olis halunnukki. Miehellä se onki nyt vaikea ko tämä olis sille eka ja se haluais tietenki synnytykseen ehtiä matkaan. no pitää toivoa että jos kaikki menee sinne asti hyvin niin tulis taas se tunne että nyt pitää mennä ja hopusti :D
 
Noniin sillä lailla, ovatkin olleet sinulla tosiaan hätäisiä tulemaan ihmisten ilmoille :D

Jotenkin tosi epärealistinen fiilis vielä siitä, että vauva olisi tulossa. Eipä siinä oireet senkun pahenee, tissit on aivan jäätävän kipeät ja turvoksissa (näinköhän taas kuppikoko vaihtuu beestä deehen) ja mieli tekisi vaan oksentaa koko ajan, mutta ei silti siihen pisteeseen tämä etominen ole vielä mennyt. Nytkin on sellainen fiilis että pitäisi norjaa alkaa puhumaan ja kohta pitäisi töihin lähteä palaveeraamaan, karmaisevaa. :x
Ensi viikon lopussa varmaan pitäisi sitä neuvolaakin soitella, tässä sitä onkin päivitettävää meidän neuvola tädille kun on systeemit meidän perheessä muuttunut sitten viime näkemän :whistle: :D

Mies aikoo kertoa isälleen ja äidilleen tällä viikolla. On ehkä vähän innokas kertomaan, mutta käskin painottamaan että alussa vasta ollaan, etteivät nyt ole heti menossa ostamaan tavaraa (ovat siihen taipuvaisia) tulevalle pallerolle. :)
 
kiiltokuva tuu vaan vaikka pysyvästi kurkkimaan, pidän peukkua että viiva vahvistuu (edelleen liputan silti digitaalisen testaamisen puolesta niinkuin kuumeilijoidenkin ketjussa =)).
Synnytyksistä... Esikoinen tosiaan laitettiin käynnistyksellä tulemaan vähän aikasemmin kun mulla oli lapsivettä niin tosi paljon ja pelkäsivät et jos vedet menee niin sen määrästä johtuen voi sitte napanuora tulla ulos ennen lasta, ja jos sattus olla kaulan ympäri niin parempi ku käynnistävät. Pallungilla koetettiin ensin ärsytellä kohdunsuuta aukeemaan, se otettiin iltaan mennessä pois seuraavan päivän kalvojen puhkaisua varten. No enpä päässytkää seur päivänä saliin puhkasuille kiireellisten synnytystapausten takia, vaan odottelin vielä vuorokauden kunnes sit pääsin. Supparit ei lähteneet puhkaisulla käyntiin, laitettiin tippa. Sitten alkaskin pitkääkin pitempi 15h mun elämässä. Se oli jotain aivan hirveää! Sain kyllä lähes kaikki mahdolliset tropit tuona aikana, mutta voin kertoa että ne ajat kun ei puudutuksia ollu, luulin etten hengissä tuolta reissulta selviä.. Mutta, lopputuloksena terve pieni ja pippurinen tyttö <3.

Kuopus lähtikin syntymään itse 39+2, vesien menolla. Kuului oikein poksahdus erään potkun aikana ja siitä sitten 4h kuluttua oli tyttö maailmassa. En ehtinyt saada kipuihin kuin ilokaasua (ei mitää virkaa), ja panadolin (sama juttu), mutta oli silti synnytys ihanimmasta päästä kun ei tarvinnut puolta vuorokautta kärvistellä. Ponnistuskin kesti vain minuutin, tyttö näki toisella ponnistamalla päivänvalon.

Nyt vaan toivon että tämäkin vaavi pysyisi loppuun asti matkassa :heart:
 
Hei satutteko muuten tietämään kuinka semmosen raskaus-tickerin saa lisättyä tänne, että näkyisi aina oman tekstin lopussa? ma onnistuin saada sen kopioitua tonne mun omaan profiilitietoihin niin että näkyi, mut mites aina näin viesteihin? Tartteeko mun käydä joka kerta kopsaamassa se tuolta profiilista erikseen??
 
Sonay
Minullakin lähti kuopus tulemaan vesien menolla :D
Havahduin uneen jossa käsiin posahti vesi-ilmapallo klo.03.00 ja painuin vessaan ja poks, vedet meni ennen kuin pytylle ehdin :LOL:
Esikoisesta käynnisteltiin ensin kalvojen puhkaisulla, mutta supistukset ei ottaneet oikein tullakseen niin jouduin minäkin tippaan ja 2h päästä ajattelin että kuolen, joten sain epiduraalin, mutta siitä tuli sivuoireena karmea sisäinen kutina vatsan alueelle, johon ei ylläri ylläri auttanut raapiminen kun kaikki oli puuduksissa.
Siksi varmaan ei tehnytkään luonnolliset supistukset kipeää kuopuksen kohdalla kun odotin vain niitä karmeita supistuksia tulevaksi mitä esikoisen kohdalla oli ollut :D
Ja toivon ainakin, että pääsee vetämään synnytyksen nytkin ilman mitään, koska palauduin synnytyksestä sata kertaa nopeammin, epiduraalin jälkeen oli selkä 3 viikkoa minulla kipeänä, joten ihan mielelläni en sitä itse ota toistamiseen ellei sitten tämä tapaus vaadi sitä helvetinkätyreiden suunittelemaa tippaa taas pitämään supistuksia vauhdissa:D

Yritin katsella mistä ihmeestä tuon tickerin saisi ja en kyllä hoksannut ollenkaan mihin se pitää laittaa, pitänee kokeilla itse montaa kohtaa tuosta profiilista, josko se johonkin sinne pitää lisätä ns. allekirjoitukseksi. :)

Ainoa millä onnistuin saamaan näkyviin oli tosiaan lisätä tickerin url koodin tuon viesti laatikon yläosassa olevan "Lisää kuva" kuvakkeen kautta, eli pitänee lisätä joka kerta, kun en ainakaan löytänyt 2+ profiilin muokkauksen kautta kohtaa josta sen saisi ns. allekirjoitukseksi. :)

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Moikkamoi!

Täälläkin 3. odottava.. Ensimmäinen 5,5v ja toinen täyttää keväällä 4v :) Kolmas raskaus jo pitkällä (rv 39+5) ja ootellaan milloin tämä uusin mahtaa syntyä. ;)

Edellisten lasten vauvakamppeet myyty jo aikaa sitten kun ajateltiin että 2 on ihan hyvä lapsiuku.. Vaan näin kävi, oikeastaan yllättäen mutta eipä meistä kukaan malttais odottaa tapaavansa uuden pienen perheenjäsenen ;)
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Moikka moi Peetu, sie onnekas oot jo kohta ihan valmis:heart::wave:

Hyvin vörkkii Sonay:wave:

Tänään selvisin suht hyvin päivästä, mutta tämä alku ilta on aina yhtä helvettiä.
Miten nämä olot voi olla näin kammottavia, tuntuu että jo pelkkä hengittäminen pahentaa vaan oloa:headwall:
Ja kun paha olo tulee, tulee mukana myös huimaus...jotenkin odotin että tuo huimaus olisi tullut vasta myöhemmin kun verimäärä alkaa kunnolla lisääntyä...pläääh!

Onneksi mies tsemppaa minua ihanasti...sanoi että aikoo rakentaa itselleen raskaushuoneen. Kun kysyin, että aikooko paeta sinne jos alan hankalaksi, sanoi "No en tietenkään, aion varastoida sen täyteen suklaata ja muuta herkkua, että voin sitten lepytellä sinuu tai lohduttaa sinuu". Keino se on tuokin :D
Ihana toinen:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sonay
Jaksuja Viipulainen pahoinvoinnin kanssa :hug:! Eiköhän se tän ekan kolmanneksen aikana antais periksi, toivotaan niin. Ja ihanasti sanottu mieheltä! Raskaushuone! :kiss:

Mulla ei tuon pahoinvoinnin kanssa oo oikeen koskaan ollut takkuamista. Ehkä ihan aavistus etomista tullu harvemmin jostain ihan random hajuista mutta örväämään ei oo ollu tarvis. Sen sijaan ummetus on hyvin tuttu vieras raskausajoilta, vaan en nyt tiedä kummasta se johtuu enemmän. Siitä että oon raskaana, vai siitä että oon ollu polttamatta röökiä (sekin kun aiheuttaa ton vaivan lopetusvaiheessa). Tää oliski nyt neljäs päivä ilman tupakkaa, jeeeeei :cool:! Sitä vain ihmettelen miksen oo saanut mitään vieroitusoireita, ja tää ilman oleminen on ollu ihan järkyttävän helppoa! Siis ei oo lainkaan tullut sitä "v**tu pakko ois päästä savuille"-fiilistä, joka on kyllä muina kertoina seurannu uskollisesti perässä lopetuksen jälkeen (ja siitä syystä en ollutkaa tuon kuopuksen odotusaikana ihan täysin savuton :ashamed:).

Mun yöt on ollu maanantaista lähtien tosi pätkittäisiä. Heräilen parin tunnin välein, ehkä puolituntia pyörin, nukahdan, herään taas parin tunnin päästä, pyörin, nukahdan..... Eikä liity ainakaan psyykkisesti tohon savuttomuuteen, sitä en mieti herätessäni enkä näe polttelu-unia, mutta jos se oliski sit elimistön ainoa vierotusoire joka ilmenee tollasena yökukkumisena. En tiiä, mutta "virkeenä" taas tähänki päivään |O...

Hormoniporun väänsin illalla nukkumaan mennessäni, kun älysin kuinka tukevassa kunnossa oon jo näin alkuvaiheessa (n.80kg), ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää niin kiloja tulee tälläkin kertaa 25-30 :'(. Säärissä mulla on ollu turvotusta aina, normioloissakin, mutta eilen ne näytti taas säilöneen muutaman desin ylimäärästä nestettä :kieh:. Noh, oon yrittänyt lohduttautua sillä, että nää raskausajat on vain ohikiitävän pieniä hetkiä elämässä, ja mä kerkeen laihduttaa sitten taas kun on sen aika (niinkuin oon nyt jojoillut siitä saakka kun 15v täytin..).

No tulipa vuodatus :LOL:. Tarttee vissiin mennä tekemään jotain yleishyödyllistä, kun töihinki tarttee vasta puoliltapäivin.
 
Heippa hei kaikille!
Kuten moni ehkä kävi kurkkinassa jo vauvakuumeilun puolella, niin tänään plussattu digillä, aiempina päivinä tullut liuskoilla haamuja. Oon 29v ja aiempia lapsia on 2 (-06 ja -08). Tämä tulokas ois minun ja miehen eka yhteinen, hänelle siis eka. Lokakuun 18-26. välille sijoittuu varmaankin laskettu aika, varmaksi en osaa sanoa kun kierrot on heitellyt.

Ihmettelin vaan noita LA-laskureita et jos laitan kierron pituudeksi 27, niin näyttää et oisin nyt viikolla 3+1 niinku miusta kuuluskin kun laskin itse päivät viim kk ensimmäisestä pv.stä. Mut jos laitan kierron pituudeksi 20pv (niinku nyt ois oviksen mukaan ollutkin) niin laskuri näyttää et oisin viikolla 4+2. Miksi? Miksi pienemmällä kierrolla olisin muka pidemmällä?
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Hei,

Liittyn kolmatta odottavien joukkoon. Vauva on ollut tilauksessa jo yli vuoden päivät. Mulla on takana kaikenlaista kremppaa, josta johtuen raskautuminen ja raskaudet on ollut mulle haastavia. Plussa kuitenkin löytyi tikusta ystävänpäivänä ja tässä sitä ollaan :) La joskus 20-23.10 tietämillä.

Perheeseen kuuluu entuudestaan mies ja 2 lasta. Esikoinen on jo koulussa, kuopus taas on vauhdikas taapero, jonka kanssa olen vielä hoitovapaalla.

Lapsi on hurjan tervetullut, mutta moni asia tietysti mietityttää. Tarvitaanko me uusi auto, mahdutaanko me kaikki tähän kotiin? Ennenkaikkea tietysti huolettaa oma vointi ja miten selviän aikanaan arjesta vauhdikkaan kuopuksen kanssa, jos supistelee aikaisempien raskauksien tavoin. Mutta asioilla on tietysti tapana järjestyä :)

HaaveissaPulla ja beibi (toistaiseksi vailla työnimeä) rv 5+3(?)
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Taitaa olla niin ryhmärämä ettei pysy koossa :LOL: Meinaa vähän hiipua keskustelut. Itselläkin väsy painaa päälle, yleensä käyn vaan lueskelemassa ja sit ei jaksa enää vastailla :) no, jospa sit kun eka kolmannes on ohi.
-Mamina 7+2
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Hyvää Naistenpäivää kaikille ja onnea plussanneille! :heart:

Mulla alkoi talviloma maanantaina ja loman aloituksen kunniaksi plussasin haamulaisen. Tiistaina (dpo11?) tein kokeilumielessä digin, josta tuli tulos Raskaana 1-2 :heart: Oon melkein viikon makustellut asiaa ja nyt kun täti on virallisesti myöhässä, niin ehkä uskaltaudun tännekin änkeytyä :D Laskettuaika olisi todennäköisimmin 11.11. Se on päivä miehen isän 50v synttäreiden jälkeen :D

Selkein oire ennen plussausta oli mun heikkohermoisuus (luotto-oire kaikissa aiemmissa raskauksissa) ja ihan tolkuton tissikipu. Issias vaivasi oviksesta saakka reilun viikon. Muutama päivä ennen testin tekoa näin unta plussasta ja alkoi maistua omituisia makuja suussa (mm. meikkivoide ja kissanpentu :whistle: ). Plussan jälkeen on tullut koviakin repäisykipuja. Etovaa oloa ilmenee ellen syö tasaisin väliajoin ja väsymys on ihan omaa luokkaansa, tosin nukun yötkin todella levottomasti ja päivällä en saa nukuttua. Mutta kaikki otetaan vastaan mitä tuleman pitää ja yritän olla valittamatta ;)

Mies oli arvannut raskauden jo ennen kuin ehdin kertomaankaan. On tuo vaan ihana. Eniten taitaa tuottaa tuskaa hänelle, kun painotin ettei saa kertoa vielä tulokkaasta kenellekään eikä varsinkaan äidilleen ja isälleen. Eipä tällaista uutista malta olla itsekään salailematta, että tuskin maltetaan olla hiljaa äitienpäivään saakka :D Mun ne kaverit tietää jo, jotka tiesi yrityksestäkin.

Neuvolaan soittelin jo perjantaina, mutta saan ajan vasta huomenna, koska oman alueeni terkkari oli lomalla. Alkuraskauden ultraankin aiotaan ehkä mennä. Jännä nähdä miten asiat ovat muuttuneet liki 8 vuoden takaa :D Täällä on ainakin synnytyssairaala uusittu tiloiltaan ;)

Huomenna onkin sitten paluu arkeen ja töiden pariin. Joudun hieman miettimään tuota työkuviota, kun teen 3-vuorotyötä ja esimerkiksi yöt meillä valvotaan yksin. Ihan vielä en halua pomolle raskaudesta kertoa, mutta suht aikaisin se on pakko, kun tulee sitten noita rajoituksiakin (tartuntataudit, pakkoliikkeiset yms). Tänä vuonna mulla olisi virallisesti kesäloma kesäkuussa, mutta vaihdettiin työkaverin kanssa elokuulle, koska kuopus aloittaa syksyllä koulun. Siitä onkin sitten melkein heti hyvä jäädä äitiyslomalle. Yritän kyllä tehdä töitä mahdollisimman pitkään, mutta meillä on monet jääneet varhennetulle jo hyvissä ajoin, kun työ on kuitenkin erittäin fyysistä.

Synnytyksistäkin olitte jo puhuneet :D Esikoinen syntyi rv41+3 ja synnytys alkoi vesien menolla. Kokonaiskesto oli vajaa 8 tuntia. Kivunlievityksenä oli epiduraalista lähtien kaikki.
Kuopus syntyi rv38+5. Synnytys lähti käyntiin klo.1.50 päänsärystä ja lievistä supistuksista. Aamulla klo.8.45 mulla oli äitiyspolikäynti, jossa supistukset muuttui kipeiksi ja säännöllisiksi. Kokonaiskestoksi oli merkattu reilu 3 tuntia. Liki luomuna synnytin, kun en ehtinyt edes tuntia olla synnärillä. Halailin parkkipaikalla mieluummin katutolppia :D
Kolmannesta sanottiin, että kannattaa lähteä ajoissa synnärille. Kuopuksen ja tämän kolmannen ikäero tulee olemaan 7½ vuotta, että saapi nähdä kuinka tulee etenemään. Mahdollisimman luomuna pyrin tälläkin kertaa pärjäämään. Miehenkin kanssa on tosiaan jo hieman puhuttu tulevasta synnytyksestä, kun tämä on hänelle ensimmäinen lapsi, eikä osaa yhtään odottaa mitä tuleman pitää :heart:

Toivottavasti saadaan odottajiin eloa, terkuin
heidip* ja nyymi rv4+4.
 
  • Tykkää
Reactions: viipulainen
Onnea heidip tätäkin kautta!:flower::heart:

Itse olen vähän odotellut josko porukkaa tulisi vähän lisää ja nyt vaikuttaa hyvältä, alkaa varmaan kevät tehdä taikojaan. :)

Me ollaan miehen kanssa puhuttu synnytyksestä aika paljon, hän on kova kyselemään ja nyt kun ekalta neuvolakäynniltä saatiin se Vau kirjanen, jossa on isälle oma puoli, oli lukenut siitä, että synnytys voi olla traumaattista isälle ym.
Naureskeli mm. sille, että miksi hän pelkäisi verta joka synnytyksessä on normaalia, kun on tehnyt vanhustentalolla töitä ja nähnyt sata kertaa inhottavampiakin asioita. :) Lohduttavaa kyllä, että ei tarvitse pelätä miehen pyörtyvän ainakaan sen takia, jännityksestä ehkä ennemmin voi tuupertumista esiintyä sitten. :D
Meillä tulisi tämän ja kuopuksen välille aika tasan 6-vuotta, tytön LA oli 3.10 ja syntyi 39+2, joten kahtotaan kuinka tämä viihtyy yksiössään. Tyttö tuli vauhdikkaasti, joten saa nähdä kuinka tämän kanssa sitten, mies on harvinaisen tietoinen, että voi tulla rytinällä kun tasaisin väliajoin hermoilen jo turhan kauas tulevaisuuteen tämän asian kanssa. :D

Me ollaan perheille kerrottu ja mies sen lisäksi muutamalle läheiselle ystävälleen. Muuten julkistetaan kunnolla kun rakenne ultrassa ollaan käyty ja jos kaikki on silloin hyvin, niin varmaan laitetaan ihan naamakirjaan kuvan kera ilmoitus. :D

Täällä on olot hieman tasoittunut, pahoinvointia ei tule enään niin usein ja jos tulee niin se ei ole lamaannuttavaa enään. Väsymys taasen on päällä joka päivä, aamulla on paras hetki ja alku illasta, mutta päivällä päässä suorastaan kohisee ja olen ihan valmis untenmaille pari tuntia ennen kuin olen normaalisti mennyt yöunille.
Hormoonit jyllää sillä tasolla, että itkupotku raivarit on melkein jokapäiväisiä tai vähintäänkin pillitän ihan muuten vaan jollekkin asialle, mies on kovalla koetuksella, onneksi on yhtä pitkäpinnainen kuin mitä minäkin normaalitilassa olisin.:LOL:

Seuraavan neuvola on 14.4 ja neuvolalääkäri 21.4. Ennen tuota neuvola aikaa pitäisi olla nt-ultra, mutta aikaa en ole vielä saanut. :)

Oikein ihanaa naistenpäivää kaikille!!:heart:

Viipulainen ja Hippu 9+2
 
RKM
Mäkin ootan kolmatta.La 21.9.2015. Aikasemmat tytöt syntyneet 2008&2010. Viime viikolla käyty nt-ultrassa ja siellä näkyi pikkuinen rakas =). Väsymys on vaivannut tosi kovin ja kuvotusta ollut läpi alkuraskauden. Stressiä aiheuttaa,ku pitää huonejärjästyksiä muuttaa ja nyt on olohuone täynnä jätesäkkejä
 
Tervetuloa heidip tänne puolelle :wave:! Nyt kovasti onnea ja niitä tarrasukkia ja liimaa ja kaikkia :)! Mun on nyt pakko vähä nauraa tolle kissanpennun maulle :LOL:!!!! Ja kiva kun on tullut muitakin tänne!

Hoooh, on kyllä ollut niin väsy ja stressaavuutta viime viikot että hyvä kun kasassa pysyy.. Nukkuminen on edelleen niin ja näin, lapset sairastaa jatkuvasti, tänään mennään kuopuksen kanssa TAAS terveyskeskukseen on/off kuumeilun takia ja nyt on korvaki kuulemma kipee :ashamed:. Meillä se oon aina minä joka lasten kanssa kotiin sairastapauksissa jään, puolison reissuhommien kannalta olis rahallisesti kannattamattomampaa sen jäädä kotiin. Pitkähäntäisiin täihin meinaa tulla, kuinkahan sit äippälomalla :O...
Laskettu muuttui neuvolassa päivän verran, se oliskin nyt 11.10. Ultra-aikaa odottelen, se tulee nykyään postissa. Ennen sinne piti ite soittaa ja varata aika. Oireista ummetukseen oon saanu hyvin apuja Duphalac-liuoksesta, heti tuntuu ettei oo niin turvonnut ja kauhee olo. Housutkaa ei muka enää niin kiristele kun on tota nyt muutaman päivän litkiny :D.

Mut nyt lääkäriin. Jatkamma ketjun elvyttämistä paremmalla aikaa ;)
 
  • Tykkää
Reactions: heidip*

Yhteistyössä