- 30kg ja elämäntapa muutos

juu, kyllä me kilot saahaan kuriin kun oikein yritetään ;) nyt en päästä itteäni repsahtaa.. tuossa oltiin reisussa ja siellä jäi kalorien laskeskelut.. :ashamed: nyt aloitin tuon nutrilett 5pv kuurin jos siitä saisi hyvän alun!
 
Niin, siinähän se tulikin..että vieläkö pääsee mukaan?
Pitkään olen pähkäillyt,jotain pitäisi tehdä ja nyt vasta bongasin teidät, joten jos tästä pääsisi alkuun =)
Minullakin on 2 lasta, 3.5 ja 2-vuotiaat.Olen hoitovapaalla vielä tän kevään, joten syksyllä olisi mukava näyttää uudelta :D töissä..
Pituutta on 163cm ja painoa..tällä hetkellä.. :ashamed: 92kg. Koskaan en ole mikään laiheliini ollutkaan, mutta esim.esikoisen "alkuaikoina" mittari näytti alle 80 kg, joten kyllä tässä saa katsoa itseään peiliin :LOL:
Minulla paheena niin suolainen( roskaruoka ja sipsit mm. ) kuin makea. Ongelmana on ollutkin, että voin saada aloitettua muutoksen, mutta sen jatkaminen.. |O
Ja varsinkin lasten nukkumaan menon myötä alkaa minun aika ja syömiset
Mutta siis kohti tulevaa, tsempillä :heart:
 
Niin, vielä sen verran, että liikuntapuoli taitaa olla aika heikoilla.Lasten kans ulkoillaan 2.sti pvässä, vaikka äidin ulkoilut ei taida olla yhtä tehokkaita kuin muksujen :/ Tästä tietysti pitäs ottaa opikseen ja vaikka pulkkaa vetäessä juosta tai leikkipuistossa juosta puiston reunoja ympäri :saint:
Käyn kylläkin joka pe tanssimassa ....
mutta pohjimmiltani olen kyllä sohvapottu :wave:
Palaillaan...taas
 
tervetuloa vaan minun puolesta, mitä enempi väkiä sen vilkaampaahan täälä on.

huomenna on taas punnituspäivä ja vähä jänskättää... viimeviikolla kun tuli se 100g lisää että mitä nyt vaaka näyttää. tänään olis latinobic tunti että ees vähä jotain liikuntaa.

millä te herkutteletta jos tulee tiukka paikka ja haluaa esim sipsejä, karkki eli suolaista ja makeaa...

sipsien vaihtoehtona on maissinaksut (ei, suolaa ja juurikaan ei rasvaa) ja siihen kaveriksi kevytkermaviili hyvällä dipillä. painonvartijoiden mukaan maissinaksu pussi 6p ja kevytkermaviili 3p ja jos söis normi pussin sipejä niin jotain 35p taitasi mennä en oo ees laskenu. tai sitte kurkkua ym dipaten sipsien dippehin

makeaan auttaa omput, päärynät ja painonvartijoiden karkit. ja kyllä se makean himo ajan kans hiipuu (mulla tulee kyllä sitte yleensä kausi kun repsahan niin sitte menee ihan tajuttomat päärät karkkia. siksi koitan olla että en kokonaan niitä iteltä kiellä kun se iskee sitte takasi jossain välissä
 


07.01.2009 88,7kg. Lähtölukemat
14.01.2009 86,9kg. Pudotusta -1,8kg
21.01.2009 85,6kg. Pudotusta -1,3kg.
28.01.2009 86,1kg Plussaa + 0,500kg :kieh:
04.02.2009 85,5kg Pudotusta -0,600kg
11.02.2009 85,4kg pudotusta vaivaiset -0,100kg


Viime viikko melkoista lentoa,enkä nytkään ennätä kuulumisia kirjoitella. Käyn kyllä lukemassa teidän muiden kuulumiset. Koitan ehtiä kirjuuttelemaan lähipäivinä.

Pieni pudotus hiukan masentaa, mutta en anna sen lannistaa. Ensi viikolla sitten isompi pudotus. :saint:


Hienosti on teillä lähtenyt käyntiin!!

:flower:
 
Hei kaikki painonpudottajat!
Mahtuisiko yksi yrittäjä vielä mukaan? :)

Olen (liian) pitkään kantanut kilojani, ja voisi tälläinen yritys auttaa johonkin tulokseen. Olen 165 cm ja painan 92,5 kg. Käyn kerran viikossa vesijumpassa ja säännöllisen epäsäännöllisesti vaunukävelyllä, kun 2 v tyttöni nukkuu, nyt oikeastaan aika harvoin :/
Mutta tuo syöminen on ollut ihan hullua välillä, napsimista, kaiken epäterveellisen. Ja tiedosta ei se ole kiinni! Jossain vaiheessa tein selkä- ja vatsalihaksia kotona, kun selkä kipeytyi. Mutta nyt kun selkä ei enää vaivaa, on ne jääneet. Tuo - 30 kg olisi ihanne, mutta jos edes -15- 20 kg.

Luin koko viestiketjun, ja hienosti olette pärjänneet! Jopa teillä, joilla pieni takapakki, on kokonaisuus mielestäni edennyt hyvin! :flower:

 
Epävirallinen punnitus: 79 kg! Veikkaisin tulevan maanantain saldoksi yhteensä -3,5-4kg eli joku 77,5-78kg tulee olemaan paino maanantaina ja kaikki lähtenyt pelkkää nestettä mutta miinusta kuitenkin.

Nyt vaan viikonloppu tsemppaus päälle. Aion pitää itselläni herkkupäivän joka viikko, pitää vaan järkeistää sitä herkuttelun määrää silloin... :ashamed:
 
mulla taas taitaa ollä jämähtäny viikko... oon ollu tosi väsyny kun poika valvonu yöllä pitkiä pätkiä kun nuha painaa päälle ja jotenki sitä väsyneenä ei jaksa olla niin tiukka...

on kait täsä vielä jotain tältä viikolta pelastettavissa... pitäs vaan jaksaa stempata

pitäs varmaan päästä kunnon lenkille niin mieliki piristys.
 
Kiitos Taru06!
Tuo - melkein 4 kg on tosi rohkaiseva alku! Hyvä! ja paranemista! Nökö-81, kiitos hyvistä naposteluvihjeistä, sehän se heikoin kohta laihduttamisessa on ainakin minulla. Jos saisin täksi illaksi varattua niitä maissinaksuja, vihanneksia ja kevytdippiä :) Olet saanut jatkettua pudotusta hyvin :)

Nyt on mulla pudonnut vasta 100 g, saa nähdä miten ensi viikolla?

Ja tsemppiä kaikille hyvin alkaneeseen jatkoon! :)

Viikonloput on ainakin mulle haasteellisia, joten yritän pitää ainakin jonkinlaista kohtuutta

:saint:
 
Pääseekö vielä mukaan?? tämmönen lösähtäny suurperheen mamma

painoa on jotain 105 :'( :ashamed:
jokainen neljästä raskaudesta tuonu lähes parikyt lisää, ja siitä sitten puolet aina jääny :( niin, turhapa pelkkiä raskauksia syyttää, itehän sitä antanu lipsua

nyt on pakko ottaa itteään niskasta kiinni! :kieh:
 
Bäivi tottakai pääset :) tervetuloa!

meitä alkaakin olla jo monta, eiköhän me yhdessä onnistuta :)
tällä mammalla on ollut tänään herkkupäivä! ystävänpäivän kunniaksi tuli herkuteltua tacoilla, mutta runsaan salaatin kera ;) pari suklaatiakin tuli syötyä
 
huomenta, täälä kovam pakkasen ja nuhan kourissa ollaan.

en eilen lähteny painonvartijoihin koska tiesin että nolla tai plus viikko on taas... kait sitä on vähä laiska tai jotain. en mää herkutellu oo mutta syöny normaaliruokaa liikaa.

kotipuntari näyttää 101,6 mutta se on ihanseri kuin mittais siellä painonvartijoissa.

ens viikkoon pitää stempata
 
11.2 92,5 kg
19.2 92,3 kg
Et ei kauhiasti hurraamista. Paitsi etten lihonut :LOL:
Jossain vaiheessa haluan kokeilla tuota 5 päivän Nutrilettia, mutta nyt, perheen hiihtoloman aikoihin, se olisi ollut hankalaa.

Kun mietin kevättä ja vaatetuksen keventymistä... :/ Koitetaan jaksaa jatkaa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nökö-81:
huomenta, täälä kovam pakkasen ja nuhan kourissa ollaan.

en eilen lähteny painonvartijoihin koska tiesin että nolla tai plus viikko on taas... kait sitä on vähä laiska tai jotain. en mää herkutellu oo mutta syöny normaaliruokaa liikaa.

kotipuntari näyttää 101,6 mutta se on ihanseri kuin mittais siellä painonvartijoissa.

ens viikkoon pitää stempata
en päässy nytkään maanantaina painonvartijoihin joten punnihtin kotona, koti puntari näytti 100,4kg en sitte tiijä mutta näyttäs että ei oo ainakaan tullu lisää
 
Alkuperäinen kirjoittaja taru06:
Heippa!
onkos täällä muita joilla pyrkimys laihduttaa -30kg ja muuttaa samalla elämäntapansa terveellisemmäksi?
mulla tuli tosiaan raskauden myötä se 30kg ja pienten lasten ätinä on tullu syötyä todella huonosti ja illat ovat menneet herkutellessa ja usein sortunut myös pikaruokaan :ashamed:

tässä jos nyt onnistuisi :) muutama päivä sitten aloitin TAAS ja todella toivon että tämä olisi nyt se kerta kun onnistun.

tässä päiväpunnituksia

1. 86kg
2. 85,5kg
3. 84kg
4.83,5kg


ja tosiaan olisi kiva kuulla teiltä muilta laihduttajilta vinkkejä ja muutenkin kokemuksia. itse olen tuolla kiloklubissa.
Pysy vaan ihmeessä siellä kiloklubissa :) Itse tiputin parissa vuodessa 30kiloa ja koen sen edelleen kuuluvan osana elämään sillä on ihanaa lukea niitä juttuja ja keskusteluja siellä. Itsellä on nyt 1,5 vuotta pysynyt paino samassa ja koen että vaikka kiloklubin pallukat ei usein vihreinä olleetkan tai en jaksanut liikkua silloin kuten ohjelma suositteli niin paino tippui kun pysyi kaloreissa ja yritti ainakin siihen suuntaan. Alussa otinkin asenteen et kunhan kalorit ei ylity niin pallojen värillä ei väliä ja pikkuhiljaa ne rupeaa itsestään sieltä vihreäksi värjäytymään :) Onnea ja tsemppiä elämäntapa remonttiin :D Mikään ei ole niin upeaa kun huomata olevansa yli 30kg kevyempi :D
 
Moikka, mahtuuko mukaan?

Olen tälläinen ikuinen laihduttaja, mitä enemmän laihdutan, sitä tiukemmin kilot pysyy ja ruoka maittaa.. Eli pituutta mulla on 173cm ja painoa noin 93kg. Mun ongelmana on tää kotona oleminen, jääkaappi on siis liian lähellä :LOL:

Olen erityisen perso kaikelle makealle ja parin raskauden ja imetysten myötä myös annoskoot ovat kasvaneet valtaviksi. Imettelen kuopusta edelleen ja toivon, että kun imetys loppuu palautuu kylläisyyden tuntu, nyt siis voin syödä mielin määrin tulematta kylläiseksi. Eli makeanhimon lisäksi ongelmana on ylipäätään syöminen.
Ja nyt viimeisimpänä ongelmana on tullut piilosyöpöttely, eli kun syön jatkuvasti jotain on se jo alkanut hävettämään, joten yritän syödä mieheltäni salaa. Aika säälittävää..

Mutta nyt siis alkakoon puhaltamaan uudet tuulet. Ajattelin käydä huomen aamulla puntarissa ja ilmoitella lukemat sitten, haluan nimittäin käydä puntarissa vatsa tyhjänä.

Huomiseen..
 
No niin, puntarissa käyty ja painoni on 92,8kg eli siitä sitten lähetään rutistamaan.

Mulla on kanssa pari lasta 2v. ja 6kk. Mulle kävi kyllä niin köplästi tuon painon kanssa kun kuopusta odotin, että ihän häveten saa kertoa.. Mulla todettiin raskausajan daiapetes viimesimmässä raskaudessa joten jouduin sitten tosi tarkasti seurailemaan syömisiäni ja sen avulla sain painon nousun pysymään kurissa. Se nousi kaikkiaan 8-9kg. Mutta mites kävikään kun synnytin :headwall: Paino ei ole tippunut ollenkaan. Eli nyt kun olen saanut syödä, ni herranjestas sitten olen syönyt. Mies saa pitää puolensa, että jotain suuhunsa saa :LOL:

Mä olen ollut painonvarjoissa kanssa useampaan otteeseen ja todennut sen tosiaan tehokkaaksi tavaksi laihtua, mutta nyt ajattelin, että jos te olette minun tsemppausryhmäni.. Painonvartijoissa aina sanotaan, että kaikkea voi syödä, siis herkkujakin kun syö kohtuudella. Mut mulle se ei vaan toimi, mun on helpompi olla kokonaan ilman kun pitää tuo kohtuus, niin se vaan on. Jos herkuttelen tänään, niin huomennä tekee niin paljon mieli herkkuja, että pää hajoaa.

Mulla on kanssa yksi hyvä herkutteluvinkki niille jotka rahkasta tykkää..

Elikkä 2 kanamunan valkuaista vaahdotetaan, lisätään purkillinen rahkaa, marjoja (mustikkaa, mansikkaa, vadelmaa ym.mistä kukin tykkää) ja makeutusainetta.

On todella hyvää, täyttävää ja pinonvartijoiden mukaan pisteitä menee ainoastaan tuosta rahkasta. Kananmunan valkuaisia saa paivässä syödä 2 ilman pisteitä! Suosittelen, kannattaa kokeilla :p

Olis kivä jos tästä porukasta sais aktiivista tsemppausta, karikoilta tuskin voin nimittäin välttyä. Tuultapäin..
 

Yhteistyössä