- 30kg ja elämäntapa muutos

minä pääsin vihdoin eilen painonvartijoihin vaa'alle ja se näytti 100,6kg jeejee oli lähteny kilo 3viikossa mutta oon tyytyväinen siihenki kun olin jo hiukan varautunu että tulee plussaa.

aattelin jättäytyä kohta taas painonvartijoista pois kun tuntuu että nyt on terveemmällä pohjalla syöminen, edellisellä kerralla lähti paljon ja nopeaa mutta olin liian tiukka, sitte kun tulin raskaaksi ja sain syödä niinsanotusti niin homma lähti aivan lapasesta ja kiloja tuli 26 raskauden aikana. nyt en ota niin tiukasti syömistä ja vaikkasiitä huolimatta lähteeki hitaasti mutta jospa se olis pysyvämpää
 
Aika hiljaiselta vaikuttaa..Mitkä on kenenkin kompastuskivet laihdutuksen suhteen? mulle on hankalia lasten päiväuniajat. Silloin yleensä pyrin tuon meidän jääkaapin tyhjentämään ja toinen on sitten taas illalla kun isompi lapsista on nukkumassa.

mulle on varmaan neuvolassa iskostettu mieleen, et imettäessä täytyy syödä silloin kun kerkee, ja mähän sitten noudatan sitä kirjaimellisesti :LOL:

Mä en ole koskaan oikeen ymmärtänyt ihmisiä jotka välillä unohtavat syödä, multa ei kyllä unohdu, ei hetkekskään.. :kieh:

olis se vaan niin ihanaa, jos osais kontrolloida syömisiään niin, ettei aina olis tässä samassa jamassa. Mutta minkäs luonnolleen voi..
 
Joopa joo, painoa 81kg. :snotty: No tuli syötyä naistenpäivän suklaat ja pari viimeistä viikkoa on muutenkin mennyt ihan penkin alle. Hirveätä syöpöttelyä etenkin iltaisin. Sipsit on mun kompastuskivi. Päivällä paastoan kun ei ole nälkä ja illalla sitten oksettava määrä syömistä. Jos ei ole herkkuja kaapissa, käyn ostamassa ja jos en osta syön sitten ruokaa ihan liikaa. Siis ihan leipää tai vastaavaa. |O

Mutta nyt taas uus yritys :snotty: Joku korvike herkku pitäis keksiä illoiks.
 
ideaköyhä mulla on ihan sama homma, lähden usein ostamaan herkkuja jos ei niitä satu kaapista löytymään tai sitten laitan miehen asialle.. Ja jos niitä herkkuja ei saa niin ruokamäärät kasvaa valtaviksi. Sen lisäksi käyn jatkuvasti kaapilla jotain napostelemassa. Mulla kylläkin alkaa toi tankkaus jo heti aamusta :LOL:

Tänä aamuna oli punnitus, vaaka näytti 100kg enemmän kun viikko sitten, et ei kovin hyvin pyyhi. Paino oli siis tänään 91,6. Voi hitto kesä lähestyy enkä saa himojani kuriin.

Mutta hei olis varmaan helpompi kun täällä olisi vähän vilkkaampaa, niistä takapakeista ei kannata masentua, niitä tulee aina välillä, valitettavasti :headwall: Nyt ei muuta kun hirvee tsemppi päälle, jokainen gramma mikä lahtee pois on lähempänä tavoitetta.. =)
 
no, onneksi oli pieni kirjoitusvirhe, voi veljet kyl masentais jos olis 100kg tullut viikossa.. :LOL:

Ideaköyhä: on kyllä totta, että jos on murheita, niin ei kyllä jaksa keskittyä laihduttamiseen. Mulla ainaskin vaikuttaa aika pienetkin asiat omaan vireyteen ja laihduttaminen kuten me varmasti kaikki teidämme vaatii aika paljon satsausta..

 
hei, täällä ollaan :) tullu oltua vähän koneella niin jääny tänne kirjotukset ... :ashamed:
takapakkia on tullu kyllä muutamastikin mut nyt on jo jonkun aikaa menny paremmin! syön säännöllisesti,terveellisesti ja pienempiä määriä. syön samalla kun lapsetkin niin helppo syödä sillai säännöllisesti :) toivottavasti tää jatkuu nyt näin, paino tippuu hitaasti mut tasaisesti. tänäänkin kun kävin puntarilla niin tuli tosi hyvä mieli!! :) enkä oo nyt mitenkään erikoisemmin riutunu tän muutoksen aikana, olo on ollut hyvä ja hyvin olen jaksanut. joskus annan itseni luvan ostaa jotain herkku, eli sitä en oo kielätänyt kokonaan mutta yritän valita sen ns, pienemmän pahan ja pitää sen sillai harvana herkkuna. hyvältä tuntuu ja tuttavatkin (niitä mitä ei joka päivä nää ) ovat huomanneet laihtumiseni. tässä flunssan kourista ollaan juuri päästy.. kohta alkaa ulkoilu ja lenkkeily! :D

hyvää kevättä kaikille ja jaksuja ja stemmiä!! :hug:

ja yritän nyt käydä vähän useammin :)
 
Kyllä tää on vaikeeta, miten ihmeessä pystyn lopettamaan herkut. Mulla kun on se jokotai, joko vedän herkkuja kaksin käsin tai en ollenkaan. Keskitietä ei mun kohdalla ole :headwall:

Tuon syöpöttelyn lisäksi mun ongelmana on liikunnan puute. Jotenkin tuntuu, että ei ole aikaa tai pikemminkin en viitsis jättää miestä tänne kamppailemaan kaikkien iltatoimien kanssa yksin. Nyt olen ajatellut, että jos huomenna repäsisin ja lähtisin jumppaamaan. Tiedä sitten kuinka käy tai tosaalta jos vanhat merkit paikkansa pitää ni teitäähän sen :LOL:

taru06 ihanaa kun muut jo huomaa painon pudotuksen, se kyllä palkitsee jos mikä. Ja toi on totta, et kun syö säännöllisesti ja terveellisesti ni pysyy pirteempänä ja tuntee itsensä energisemmäksi.

Huomenna mä tsemppaan oikein kunnolla..Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! =)
 
juu, mukavaa on :) tosin eilen annoin itseni herkutella vähän ja ny vaan on PAKKO yrittää lopettaa se ettei lähe käsistä.. :ashamed:

toivottavasti tästä nyt pystyis jatkamaan ja aloittaa samalla tuon jumpan ja kuntoilun.

onkin pitänyt kysyä että mikä teistä on se isoin ongelma kohta? jonka haluisitte pienentää? mulla on tuo kenguru pussi.. 2 lastaperäkkäin ja maha roikkuu pussina.. ja tietty takamuksesta ja pakaroista! :kieh:
no joo, mutta kyllä tuo oma terveys menee kumminkin etusijalle. mulla ei taida verenpaineet,verenkiero ja sydän aina ihan toimia :( ja tää on nyt se suurin syy mulla laihdutukseen. tai siis ELÄMÄNTAPA muutokseen. perjantaina mahtui pienemmät housut jalkaan ja kyllä tuntu hyvälle! :D nyt kaapissa odottelee seuraavat housut mutta niihin on matkaa vähän enempi! B)
 
tiistaina oli punnitus ja pikkasen oli miinusta, nyt paino oli tasan 91. nyt on siis lähtenyt 1.8 kg. Ei mitenkään huikea saavutus, mutta sunta on oikea, siitä olen tyytyväinen.

Ongelmakohtinani on tuo vatsa ja sitten lantio. Olen aina ollut paksureisinen, toki haluan, että nekin solakoituvat, mutta tuo pakki, voi helskuta! Mulle alkaa aina lihotessa kertyä makkaroita myös tuohon lantioille, ja sehän korostaa tuota lihavuutta aikalailla. Eli nuo kun saisi pienemmäksi niin olisin enemmän sinut itseni kanssa. Yläkroppa on aina ollut alakertaa pienempi ja luultavasti käy niin, että ensin lähtee paino noista rinnoista ja just sieltä ei tarttis

:headwall:
mut minkäs teet, kohta tuossa etumuksessa roikkuu pari ajokoiran korvaa :LOL:

Armotonta tsemppiä kaikille meille!!! :flower:
 
Paino: 80kg

Ei ihme, ei ole tullut syötyä eli ihan väärällä tavalla tippunut. Kävi paino itseasiassa 82,5kg:ssa tuossa reilu viikko sitten. Tänään toisella ruualla hampurilaisia (itsetehtyjä) joten herkuttelua luvassa mutta terveellisemmällä tavalla kuin yleensä. Majoneesi jääköön muille, mä syön hampurilaiseni ruisleipänä, tomaatilla ja salaatilla. :snotty:
 
Ja taas plussaa.. tiistaina oli siis tuo punnitus ja painoa 91.3kg eli 300g enempi kun viikkoa aiemmin :headwall: Kyllä sitä on heikko luonne. Vaikka nyt ajattelen, että tänään en enään syö mitään herkkuja, niin kohta taas kaarran kohti kyökkiä..

Jaahas, ei tässä nyt kyllä muu auta kuin jatkaa kohti parempia viikkoja ja punnituksia. Miten on tiellä muilla sujunut? Toivon, että paremmin kuin mulla..

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille :flower:
 
täällä myös vähän lipsunu.. :headwall: :ashamed: nyt on pakko vaan ottaa itteään niskasta kiinni taas. tai no tässä on pari päivää menty jo ihan suht hyvin.

juu, kyllähän se on niin että lipsumisia tulee mut niistä ei pitäis masentua vaan jatkaa vaan.

stemppiä kaikille! :flower:
 
Vieläkö huolitaan ketjuun mukaan? Elämäntapamuutoksesta haaveilen terveyden säilymisen takia ja myös siksi, että en olisi niin nuupahtaneen näköinen.

Kolmannen raskauden jälkeen painoin 80kg (noin), tästä on kaksi vuotta yhdeksän kuukautta. Lapsi oli syntyessään kipeä ja minä kovasti hänessä kiinni. Paino putosi imetyksellä 5-8kg, liikkunut en juurikaan. Lapsen sairaus oli hyvin vakava ja hän menehtyi 9kk ikäisenä, siitä alkoi oma alamäki. Hidas tappotahti, stressiin syöminen ja juominen.

Työ laihdutti ja välillä oli pakko pysytellä siideristä erossa. Mutta kilot ovat pysyneet 65-70kg tuntumassa. En ole ylipainoinen, mutta ryhtini on kumara, kehoni roikkuu edessäni. Olen sokeri-ja siideririippuvainen. Iho punoittaa ja olo on surkea.

Nyt olen ollut viikon ilman alkoholia, karamelliä, suklaata, pikaherkkuja. Ihan hyvin on sujunut, paitsi että tänään töiden jälkeen heräsi makeanhimo. Siksi tänne nettiinkin tulin -pakoon. Mutta jos lähtisi vähän perheen kanssa kävelemään.

Pituus 168
Paino 66
Tavoite 60 ja ryhti

:wave:
 
Vaaka ei heilahtanut minnekään suuntaan. Olo on pirteä, tasainen. Eli jollain tasolla olen onnistunut jo.
Nämä vuodet ovat olleet sellaista säätämistä ja vain pärjäämistä. Nyt olisi aika uusi.

Sunnuntaina ostin Leijona pussin (110g)-söin puolet sunnuntaina ja puolet eilen. Nyt olisi sitten tultava toimeen ilman. Sunnuntai voisikin olla herkkupäiväni, silloin minulla on seuraava vapaa ja on pääsiäinenkin.

On pidettävä itsensä menevänä, niin ei kerkeä mussuttamaan. Joka paikassa vain on tarjolla makeaa elämää ja eniten ärsyttää työpaikan iltapäiväkahvipulla. Juuri siihen aikaan alan kaivata makeaa, vaikken kahvia juokaan. Usein naisten tuomat "herkut" ovat äklöimeliä houkutuksia, jopa karamellia.

Tänään kävin poikani kanssa kävelemässä, yritin reippailla -mutta rapakkoja tutkiva poikani ei moisesta innostunut. Niinpä vauhti taantui seitsenvuotiaan rytmiin. Kotityöt pitävät hoppuisana ja jos muistaa tikistää vatsaa sisään pyykinlaiton lomassa, niin kai siitäkin on hyötyä?

Mies meni eilen ostamaan lenkkarit minulle, eli jonkinlainen kehoitus liikkumaan on annettu. Mutta siellä on kylmä tuuli, liukasta paikoitellen, ei lenkkikaveria, jäniksiä...

Ajattelin, että jos kaksi viikkoa opettelen ruokavaliota ja karamellin jättämistä melkein kokonaan...yksi pieni sunnuntaiherkku poislukien, niin kaipa tiet alkavat olla suht kuivia (tai sitten ei) ja liikunta alkaa innostaa.

Mikä siinä on, että liikunta on nykyisin niin ällöä? Ennen liikuin ihan mielikseni, nyt pyllyni mieluummin puutuu sohvalla. Mutta jos aion muuttaa elämäntapojani terveellisemmiksi, kuuluu siihen oleellisesti koko kropan liikuttaminen. Töissä tulee liikuttua, mutta tarvitsisin rentouttavaa kotipäiväliikkumistakin. Toki kohta pääsee puutarhahommiin.

Ennen raskauksia painoin 54kg, painavimmillani 80-82kg viimeisen raskauden jälkeen. Olen sortunut, yrittänyt ja sortunut uudelleen. Pisin mässykausi kesti tämän talven. Nyt talvi on ohi, samoin vanha elämä. Tämä on viimeinen mahdollisuuteni ryhdistäytyä.

Ei yhtään siideriä, onneksi. Kulutukseni oli 2-3 pulloa 0,5 siideriä -sokeria tai ilman. Viikossa saunasiideri-iltoja tuli 4-5, välillä vähemmän. Naisen kerta-annos alkoholia on 5 ravintola-annosta. Puolesta litrasta siideriä tulee 1,5 annosta eli kertahuikaksi koitui 4,5 annosta. Raja liikakäytöstä kerralla ei siis ihan ylittynyt. Annoksia viikossa tuli se reilut 16, joka naisella on liikakäytön raja. Join iltaisin, kun lapset olivat nukkumassa. Pissalla sai sitten juosta puoli yötä.

On kiva näyttää hyvälle naiselliselle naiselle, eikä siiderijuopolle. Palkinnoksi näistä elämäntapamuutoksista olen ajatellut lahjoittaa itselleni pienen shoppailulenkin juhannuksen jälkeen. Siihen mennessä näkyy ehkä jo kropassakin? Ainakin hymynä kasvoilla, jos olen päässyt sinne asti ilman alkoholia!


 
Kesäpäivänhattu tervetuloa joukkoon mukaan!

Mun syömiset on niin päin perää ettei voi olle enää tosikaan. Eilisen saldo oli kaksi lakupiippua, pieni pala pitsaa, pari litraa kahvia, puoli pussia sipsiä ja kaksi keksiä. |O Mä en osaa enää syödä oikeaa ruokaa. Ei vaan ole nälkä, sit mussutan illan herkkuja. |O Mun pitää varmaan oikeasti alkaa syömään vaikka väkisin jotain terveellistä.
 
Täytyy kyllä myöntää, että nyt on mopo karannut käsistä! Viime viikko meni ihan kivasti, kunnes alkoi lauantaina vapaa. Mies oli ostanut minulle oman pitsan ja limpparia kyytipojaksi. Miksi ihmeessä kannattaakin kysyä, vastata en osaa.
No, siideriäkin oli tarjolla saunan päälle. Arvatkaa kahdesti osasinko sanoa ei tälle hemmotteluhoidolle.
Niinpä, sunnuntaina kävi vieraita -tuttuja ja hieman tuntemattomia ja tietenkin piti laittaa pöytä koreaksi. Kuka syö kuivahtaneet pullat? Arvatkaa vain..äiti. Ja mitäpä vieraat tuovat tuliaisiksi, suklaata kilotolkulla.
Sama meno jatkuu maanantaina. Siideriä äidille kyytipojaksi, kun on ollut niin ahkera ja huomenna pitää mennä töihin.
Tänään...töissä eväänä yksi appelsiini ja omena. Kotona, odottaa suklaalevy (kaksi, tytär vain on syönyt toisen)
Apua! Ei mitään selkärankaa, tappotahti jatkuu.
M-Ä-L-S-Ä-Ä! Olen kohta oikeasti rappiolla! Varmaan jo olenkin. :/
 
Eilisen saldo: kuusi kiulua kahvia, kaksi myslipatukkaa ja pala lihaa. Tänään mennyt vasta kahvia. Yöksi menossa töihin joten töissä menee taas vaan kahvia ja sit jossain vaiheessa tää repee ja silloin saatan syödä vaikka sohvan tai pihakoivun ja jälkkäriks sipsiä ja suklaata ja ja ja, enkä tunne tekeväni mitään väärin koska niin monta päivää on taas mennyt lähes syömättä. |O Jospa sitä lähtis keittämään kaurapuuroa ja yrittäis saada sen alas keinolla millä hyvänsä. :whistle:
 
Toisesta ketjusta tulin huutelemaan "vieraisiin pöytiin"! =)
Lueskelin ketjuanne ja Kesäpäivänhatun kirjoitukset pistivät silmääni.
Halusin vain tulla tsemppaamaan Sinua kohti parempaa!
Kyllä sinä pystyt!! :heart:
 
Kiitos tsemistä Rakkapanuu!

Mitkähän juhlat meillä muka on nyt eilen ja tänään ollut? Yöks ihan yököttää. Mutta ei se auta kuin yrittää.

Tänään: siivosin vaatekaappiani ja sieltä sai lähteä S koon koltut ja puserot sekä pöksyt, en koskaan enää mahdu sellaisiin, enkä edes halua. Haluan takaisin vain liikkumisen ja tasarytmisen terveellisen ruokavalion.

Vaikea on luopua nuoruudesta ja ottaa vastaan kypsä kroppa -sellaiseksi minun vartaloni on kolmen raskauden myötä muuttunut. On ilmeisesti tultava sinuiksi itsensä kanssa, hyväksyttävä myös herkuttelu osaksi elämää -vain silloin sen voi tehdä järkevästi. Jos kieltäydyn kaikesta herkusta, kroppani alkaa sotia minua vastaan ja lopulta kääntää psyykkeenkin päälailleen -silloin räjähtää ja kädet lappavat suun täyteen kaikkea!

Eteenpäin vain. Vaikkei kiloakaan putoaisi.
 
Ihan päin piippiä menee tää elämäntapamuutos taas. Kaks päivää syömättä ja sit yks päivä menee mässäämällä. :whistle: Joopa joo. EI tästä tule hevonkakkaa. :snotty: Mutta en mie vielä luovuta. :xmas:

Kesäpäivänhattu Se tieto tässä on varmaan hankalinta että vaikka kuinka laihtuis ja kiinteytyis niin sitä entistä kroppaa ei saa takas. Se on jo kustomoitu versio siitä mitä voi saada. :xmas:
 
piiitkästä aikaa, mulla tämä aivan unohtu sen jälkeen kun tein plussa testin B) koitan syödä terveellisesti mutta olis petraamista. liikkumistakin pitäs lisätä mutta missä välissä kun nyt lähen kesäksi töihinki vielä.

jos kaikki menee onnellisesti niin marraskuun alkupuolella pitäs uuden elämän olla maailmassa.
 
ilmoittaudun mukaan!

1.1.09 aloitettu laihis, tosin erittäin vaihtelevalla menestyksellä.. lähtö paino oli 98kg, ja nyt on lähtenyt 4 viikossa (edellinen punnistus siis oli 4vk sitten, kun ei ollu omaa vaakaa) 12,2kg, joten tavoitteeseeni on vielä 30,8kg matkaa.. (tavoite 55kg)

eli eilisen punnitus oli 85,8kg
 

Yhteistyössä