32tunnin lentomatka Uuteen-Seelantiin 1v2kk pojan kanssa. Vinkkejä!

niin mäkin luulen. eli koko lentoreitti on yhteensä se 32h . ja toi23h on se pisin pätkä. tosta puuttuu lennot hesasta lontooseen, ja sydneystä christchurchiin , joka on päämäärämme. :) huh!
 
"voi itku"
tiettäkseni paikat voi varata vasta sitten kun on ostettu matka. eli kyseessä oli huono tuuri. :( ja vessaan pääsen, mies mukava.. eikun mukana. tai onhan tuo nyt mukavakin! :)

Ja tietysti tämä on välilaskujen kanssa, pisin osuus on tosin silti 24h!!

ja joku tuossa vielä sanoi minun ekan viestin BA:n "kylmä olankohautus" oli tarpeeton, itsekin ymmärrän että eivätpä he mitään voi asialle jos näin on, se kylmyys oli vaan siinä että minun kyselyihin vastattiin aika välinpitämättömästi ja kylmästi. Asiakaspalvelu voi olla silti lämmintä vaikka asialle ei voi tehdä mitään.. kuten, "olemme pahoillamme , mutta... " jos oikein muistan sanoinkin että toivon paikat menneen lapsiperheille ja niitä oikeasti tarvitseville. :)
Lähdet vauvan kanssa kaukomatkalle, etkä tiedä miten liput varataan??huh.
Kuulehan, sinä olisit voinut tiedustella lentoytiöltä sellaista päivää, jolloin baby cot ON saatavilla-ja olisit varannut SELLAISEN lennon. Älyä saa käyttää.

23 tunnin lento on tooooodella pitkä pienen lapsen kanssa. Ja jos siihen lasket vielä välilaskut ja odottelut mukaan-olette matkalla tod näk.reilut 30 tuntia!!!
 
..
No ei sitä baby cotia välttämättä edes saa 1v 3kk ikäiselle eikä varsinkaan 13kg painavalle. Eli sen perään on turha haikailla. Esim. Finskillä ne varataan ensisijaisesti alle 6kk ikäisille.

Mutta lähes poikkeuksetta lentoyhtiöt antaa kyllä taaperon kanssa matkustavalle vaikka sen koneen viimeisen ylimääräisen paikan. Eli jos teillä on etukäteen varatut paikat, niin siitä huolimatta kentällä check-iniin ja välilaskuilla sinne transit tiskille kysymään, josko koneessa on ylimääräisiä paikkoja ja voiko teidät siirtää sille penkkiriville. Ja vaikka ei tiskillä onnistuisi, niin sitten vielä koneessa pysäyttää ensimmäisen ohikulkevan emon siinä koneen ollessa vielä maassa ja kysyy onko ylimääräisiä paikkoja ja voisivatko he kysyä sen rivin matkustajilta vaihdon mahdollisuutta.

Kivimmat lentoyhtiöt ovat jopa kutsuneet itse portilla nimeltä ennen koneeseen menoa ja kertoneet, miten ovat järjestäneet meille uuden penkkirivin ylimääräisellä paikalla. Ja joku toinen lentoyhtiö on antanut taaperollekin ruoan.

Kyllä nuo perinteiset kunnon lentoyhtiöt, kuten mm. BA, on arvossaan taaperon kanssa matkustaessa. Halpalentoyhtiöiltä ei tietenkään voi odottaa mitään tällaista huomioimista.
 
  • Tykkää
Reactions: minx
"vieras"
niin mäkin luulen. eli koko lentoreitti on yhteensä se 32h . ja toi23h on se pisin pätkä. tosta puuttuu lennot hesasta lontooseen, ja sydneystä christchurchiin , joka on päämäärämme. :) huh!
Eli kuinka kauan koko matka kestää? Oletko laskenut? Onhan lippusi samalta lentoyhtiöltä, eli kyllä se pitäisi lipussa lukea. Helsikni-Lontoo lento 2.5 tuntia, koneenvaihto+odottelut jne....
Tosi sekavasti tässä ketjussa esität asian..
 
[QUOTE="voi itku";27250834]Lähdet vauvan kanssa kaukomatkalle, etkä tiedä miten liput varataan??huh.
Kuulehan, sinä olisit voinut tiedustella lentoytiöltä sellaista päivää, jolloin baby cot ON saatavilla-ja olisit varannut SELLAISEN lennon. Älyä saa käyttää.

23 tunnin lento on tooooodella pitkä pienen lapsen kanssa. Ja jos siihen lasket vielä välilaskut ja odottelut mukaan-olette matkalla tod näk.reilut 30 tuntia!!![/QUOTE]

:) kiitos lämpimästä palautteestasi! Olen kyllä matkannut jokin verran elämäni aikana, asunut Uudessa-Seelannissa ja Englannissa ja Australiassa mutta kyllä, ensimmäistä kertaa lapsen kanssa pidemmällä matkalla. Ja Tämä lento ei ole tavallinen lomalento, vaan päivät oli tietyt milloin pitää mennä. Jos baby cot paikat on menneet ne ovat menneet. mutta olen saanut mukaviakin vastauksia ja niissä on ollut kannustavaa palautetta. Tietysti kuten joku jo minua prinsessaksikin kutsui, olisinhan minä voinut varata minun kuninkaallisilla varoillani vaikka yksityiskoneen sinne Kiwilandiaan. mutta tälläisilla pienen perheen varoilla kun mennään katsomaan sukulaisia niin pakko tyytyä siihen ettei ole vauvalle omaa paikkaa. mutta kuten ensimmäisessä viestissäni sanoinkin, vinkkejä itse matkaan kaipasin, en lentolipun ostomisvinkkejä. :)
 
[QUOTE="vieras";27250911]Eli kuinka kauan koko matka kestää? Oletko laskenut? Onhan lippusi samalta lentoyhtiöltä, eli kyllä se pitäisi lipussa lukea. Helsikni-Lontoo lento 2.5 tuntia, koneenvaihto+odottelut jne....
Tosi sekavasti tässä ketjussa esität asian..[/QUOTE]

kyllä se tuolta monesta kohtaa selviää, sekavasti tosin, oikeassa olet. mutta koko ensimmäinen HKI-LONTOO-SYDNEY-CHC lentomatka kestää yhteensä 32h. takaisin tulo onkin mukavampi! 12h singaporeen ja sieltä hesaan 12h!
 
Matkailija
Hyvin se menee, Euroopan ja Australian väliä matkustaa paljon vauvoja ilman ongelmia koko ajan. Niin kuin joku jo mainitsikin, kannattaa check-inissä ja portilla kysellä vielä babycotia ja/tai vapaata paikkaa tai ihan rohkeasti kysyä suoraan, jos näkee että babycot-paikoilla istuu ihmisä ilman vauvaa. Me saatiin täydessä koneessa (Air France) lentoemännän avulla vaihdettua, vaikka portilla vielä väittivät että babycotia ei ollut. Tarkasta että lipussa lukee Babycot-toivomus. Eikä niitä sitovasti voi varata muutenkaan, ne annetaan käsittääkseni ikäjärjestyksessä joka tapauksessa nuorimmille ensin.
Ruoista, me ollaan ainakin ainakin aina saatu viedä kaikki vauvanruoat vesipulloa ja maitoa myöten turvatarkastuksista. Kannattaa ottaa mukaan rusinoita ja muita herkkuja, joita voi tarjoilla säännöstellen.. Ella's smoothiet ja muut imettävät ruoat on toimineet meillä kanssa hyvin, kun on vähän tilaa.
Aivan ykkönen on meilläkin matkoilla ollut IPAD, ja sinne lastenohjelmia ja pelejä (Peekaboo Barn, Rasmus Nalle yms.). Uusia leluja ja lempikirjoja reppu täyteen. Tyynyjä ja peittoja mukaan. Jos on pitkät vaihdot, niin ehdottomasti matkavaunut mukaan koneeseen, niin että saatte ne vaihtokentällä, ettei tarvii sielläkin kantaa sylissä..
 
"essi"
eilen tultiin 1,5v kansssa tosin vain 6 h lento takana. ehdottomasti vaihtovaatteita kaikille meillä vaipat aina kumma jttu falskaa koneessa, ei kotona. vaan jotenkin sylissä lapsen olessa ne falskaa joten vaihtovaatteita kaikille ja vaippoja paljon. syötävää rusinoina, keksiä yms viinirypäleitä, ruuat saa purkeissa mukaan, maidot on mun mielestä helpoin ottaa 2dl tetroissa normaalimaito. koneessa vaikea sekoitella mitään jauheita... sotkee!

koseuspyyhteitä sotkujen varalle, unilelu jos käyttää. mä olen kyttänyt lentoyhtiöiden peittoja ja tyynyjä niitä en viitsi kantaa kotoa, vie liikaa tilaa. mulla sitä paitsi aina kamalan kuuma koneessa kun lapsi lämmittäää vielä sylissä. pehmeät, joustavat vaatteet kaikille, mukava.
 
"tii"
kyllä se tuolta monesta kohtaa selviää, sekavasti tosin, oikeassa olet. mutta koko ensimmäinen HKI-LONTOO-SYDNEY-CHC lentomatka kestää yhteensä 32h. takaisin tulo onkin mukavampi! 12h singaporeen ja sieltä hesaan 12h!
Miksi otitte lennon joka kiertää lontoon kautta?. Olisitte päässeet vähemmällä jos olisitte lentäneet hesasta singaporeen ja sieltä Sydneyn kautta määränpäähän.
Itse en lähde minnekään ilman että suunnittelen lentoreitinkin tarkkaan,säästyy aikaa ja hermot.
 

Yhteistyössä