35+ Lapsettomat

Marjaana, Loistava tulos! Onnea 12 munasolusta. Sehän meni tosi hienosti. Nyt vaan peukut pystyyn, että munasolut hedelmöittyvät ja jakautuvat ensiluokkaisiksi vauvansiemeniksi :D. Toivottavasti olo alkaa pian helpottamaan!
 
Hei!

Pyytäisin kohteliaimmin ja nöyrimmin pääsyä ketjuunne, olen kirjoitellut keskenmenojen ja kuumeilevien puolelle, mutta en ole ilmeisesti joukkoon mahtunut. En ihan vielä täytä tuota ikä kriteeriä, mutta toivon, että ME vanhemmat ja viisaammat :) ymmärtäisimme toisiamme.

Onko kenellekään teistä kokemuksia keskenmenoista, joku teistä kirjoitteli aiemmin hoitojen jälkeisistä keskemenoista.

Tässä minun tarinaa:

Nyt kaksi keskenmenoa takana spontaaneista raskauksista 12/10 ja 05/11 - rv9 ja rv7. Yritystä takana vasta 1.v. Julkisella puolella testejä tehdään vasta kolmannen jälkeen, mutta ajattelin maksaa pitkän pennin yksityisellä. Millaisia tutkimuksia teille on tehty ja millaisia vastauksia olette saaneet? Miten tilanteet ovat siitä edistyneet.

Meiltä otetaan miehen spermasta normaali analyysi ja dna fragmaantaatio tutkimus sekä verikokeista kromosomit. Minulta kromosomit, sekä perus LH, prolaktiini, kilpirauhaskokeet, tulehdusarvot, pieniverenkuva sekä keliakia, vasta-aineet, hyytymistekijät sekä vielä kohdun tähystys. Eniten pelottaa nuo kromosomitutkimukset. Niihinhän ei ole hoitoa, muihin voi vaikuttaa lääkkeillä. Ajatukset on sekavat ja tässä on edessä kesä ennen kuin näytteitä minusta voidaan ottaa - hcg:n oltava kaksi kuukautta negatiivinen esim. vasta-aineiden takia.

Olin todella yllättynyt kun lääkäri kehoitti käyttämään ehkäisyä tutkimusten vastauksiin asti. Kuulema jos tulee kolmas keskenmeno ja tutkimuksista löytyy syy, niin olisi henkisesti asia vaikeampi hyväksyä.....

Kertoilkaa kokemuksia ja ajatuksia, vaikka tiedän että toisilla ei ole kokemusta edes siitä plussasta. Voimia kaikille paljon!!
 
Moikka vaan kaikille!
Enpä ole minäkään tähän keskusteluun osaa ottanut, mutta kertahan se on tämäkin!

Me ollaan yritetty n. 1.5 v ja 03/10 mentiin suoraan yksityiselle klinikalle.
Ei edes ollut puhetta mistään kromosomikokeista. Aika mielenkiintoista, Hemuliini77, että teille mennään aika heti siihen. Olettaisin, että kokeet eivät ole halpoja.

Multa testattiin hormoniarvot ja mieheltä sperma-analyysi. Kaikki oli ok. Miehellä on lapsia on ennestään.

Hoidot aloitettiin kuukautisten metsästyksellä.. Ei oo meinaan paljoa ollut...
Sen jälkeen mentiin kaksi yritystä Menopur+Pregnyl+ajoitettu-systeemillä - ei mitään. Hermot vain meni.

11/2010 sain luomukeskenmenon viikolla 6. En edes tiennyt olevani raskaana, mutta se selvisi kun mentiin aukiolotutkimuksiin. Asia täräytettiin klinikalla niin suoraan, että paremminkin asian olisi voinut ilmaista. Raskaana - kuollut, oli linja, jolla mentiin. Kaksi viikkoa jouduin vielä odottamaan kaavinta-aikaa. Se oli Superkivaa...

Nyt on eka IVF menossa, pp5, testipäivä 20.6.!!

Olisi ehkä pitänyt mennä aiemmin IVF kun mies on jo yli 50v, mutta kun aika ei ole niin yksiselitteinen käsite.

Ei kun tsemiä kaikille!!
 
Ellenni ja Hemuliini, lämpimästi tervetuloa mukaan!

Minä olen hoidoista tullut raskaaksi kolme kertaa ja kaksi niistä on tähän mennessä mennyt kesken. Ensimmäinen oli tuulimuna, joka selvisi rv8 eli alkion kehitys oli loppunut aikaisessa vaiheessa, mutta raskaus oli jatkunut. Toinen oli todennäköisesti kohdun ulkopuolinen, joka tuli ulos itsestään ja vuodot loppuivat rv 6. Nyt on kolmas raskaus menossa 5+0 ja jännittyneenä odotetaan, mitä tapahtuu. Jos tämäkin menee kesken niin minä lähden myös etsimään tahoa, joka voi tehdä tarkemmat tutkimukset meille siitä, miksi raskaus ei kestä. Olen jo aikaisemmin pyytänyt päästä tarkempiin tutkimuksiin, mutta meidän klinikan mukaan tutkimuksissa ei yleensä saada selville mitään. Oliko nyt niin, että 30% tapauksista vastaus löytyy tutkimuksista. Yleensä syy jää epäselväksi. Luin juuri eilen jostain, että vielä kolmenkin keskenmenon jälkeen jopa 85%:lla naisista seuraavat raskaudet jatkuvat normaalisti. Olen ymmärtänyt niin, että kaikilla on sekä huonoja että hyviä sukusoluja ja meillä, jotka olemme vähän vanhempia, niitä huonoja on suhteessa enemmän. Siksi raskauden alkainen vie enemmän aikaa ja keskenmenoja tulee enemmän. Vie aikaa löytää se "kultamuna" ja se tarkoittaa useampia yrityskertoja ja mahdollisia keskenmenoja. Positiivista on, että tulee raskaaksi.

Minusta nämä keskenmenot ovat aivan kauheita, varsinkin ensimmäisen minä otin tosi raskaasti. Nyt yritän pitää etäisyyttä tietoon, että olen raskaana, mutta se käy päivä päivältä vaikeammaksi. On hankalaa olla suunnittelematta tulevaisuutta vauvan kanssa, varsinkin kun se on se suurin haave. En tiedä, jaksanko enää kolmatta keskenmenoa. Yritän meidän klinikalta saada kaikki mahdolliset ultrat ja kokeet, jotta saisin varmuutta siihen, että onko jokin huonosti. Suojamekanismia... : /

Hemuliini, minusta kuulostaa myös oudolta, että lääkäri käskee käyttää ehkäisyä ennenkuin testien tulokset ovat selvillä. Varsinkin kun niin suuri todennäköisyys on siihen, että seuraava raskaus jatkuisi kuitenkin normaalina ja niin suuri todennäköisyys on siihen, että testeissä ei löydy vastausta. Mutta kuiten sanoin, jos tämäkin raskaus menee meillä kesken, minä haluan myös käydä läpi kaikki testit mitä on olemassa...

Toivotaan, että meidän kaikkien keskenmenot loppuvat tähän! :) Ja Ellenni, onnea piinailuun. Pian saat Marjaanasta piinailukaverin :D
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tervetulon toivotuksista :)


Ellenni: Minulla on ollut aina säännölliset kuukautiset, melkein kellon tarkat :) kun ne 11 vuotiaana minulla alkoivat. Raskaaksikin näköjään tule helposti, ehkäisy jätettiin pois 08/10 ja raskaana jo 10/10, lääkkeellinen tyhjennys 12/10 ja taukoa pidettiin se suositeltu kuukausi (siitäkin kirjavat ohjeet) ja raskaana taas 04/11. Jotenkin ymmärsin lääkärin puheista, että keskenmenojen taustalla on useimmiten, jokin muu syy kuin esim. naisen hormonitoiminta. Juuri nämä vasta-aineet, kromosomit tai miehen sperman fragmantaatio (dna-haarakatkos). Olin aivan pyörällä päästäni kun tietoa tuli niin paljon. Mielenkiintoista miten erilaisia hoitoja käytetään! Pidän peukkuja Sinun piinailulle, toivottavasti tärppää !!

Hoppis olen iloinen puolestasi!!Pidän niin paljon peukkuja, että vauveli pysyy matkassa.

Kyllä keskenmenot ovat olleet rankimpia kokemuksia elämässäni, vaikka tieni on ollut melko kivinen. Vaikka keskenmenojen yleisyydestä puhutaankin, niin minun ystävä ja tuttavapiiriin ei ole niitä juuri mahtunut. Ainakaan toistuvia sellaisia. Aihe on myös varmasti monelle arka.

Itsekin mietin, että hätiköinkö tässä liikaa....haluaisin vaan niin yrittää uutta raskautta. Voiko näistä jotenkin muka toipua...? Eikös se haluttu vauva ole myös yksi osa sitä toipumista? Ikääkin vaan karttuu koko ajan lisää ja se ei tässä hommassa ole hyvä juttu.

Kaikille voimia piinailuihin, raskauksien kulkuun! Kiva kun mahduin mukaan.=)
 
Niin vielä noiden kokeiden hinnoista. Koska oli niin pyörällä päästäni en edes tajunnut kysyä kaikkia hintoja. Pikaisella laskutoimituksella tein toisten klinikoiden/laboratorioiden hinnastosta (meidän klinikalla ei kaikki hinnat näkyvillä) pelkästään tutkimukset tulevat maksamaan min. 1500 euroa!!!Sperma 250 €, kormosomit x 2 500€ tähystys 250 € plus kaikki muut perustutkimukset. Ei auta kuin käyttää pienet säästönsä "hyvään tarkoitukseen". Kaikillahan ei ole edes säästöjä, joten olen siinä mielessä onnekas. Lapsettomuus on hyvä bisnes!
 
Ihanaa kun tulee uusia ketjulaisia!!
Tervetuloa tuhannesti, hemuliini77 ja ellenni! :wave:

Ei tuo 35-vuoden ikäraja taida olla niin kiveen kirjoitettu, etteikö siitä vois joustaa... ;)

Hemuliini, mulle on tehty melkein samat tutkimukset ku sulle, lukuunottamatta kromosomijuttuja. Me ollaan julkisella hoidossa, joten huomattavasti halvemmalla ollaan päästy. Suoraan sanottuna nuo hinnat kuulostaa karmivilta... Ei teillä olis mitään mahiksia päästä julkiselle puolelle? Me nimittäin oltiin ensin yksityisellä puolella hoidossa mutta toisen kaavinnan jälkeen leikkaava lääkäri ihan itse ehdotti mahdollisuutta päästä Tays:in lapsettomuuspolille. Mä en oikein tiedä miksi meillä oli se käsitys ettei sinne pääse kuin harvat ja valitut. Samainen lääkäri teki lähetteen joulu/tammikuun vaihteessa ja huhtikuun loppupuolella oli ensikäynti. Mun mielestä asiaa kannattaisi selvittää, meinaan luulin itsekin että tutkimuksia tehtäis vasta kolmannen keskenmenon jälkeen mutta näin ei mun kohdalla ollutkaan. Oot kyllä totisesti oikeassa tuossa että lapsettomuuden hoito on iso bisnes, ihan jo lääkkeistä saa maksaa itsensä kipeeksi.

Puhuit tuosta että voiko keskenmenoista ikinä toipua. Mulla ainakin otti tosi koville eka keskenmeno, se oli varmaankin suurin vastoinkäyminen elämässä. Yleensä on tottunut siihen että asioihin voi edes jollain lailla vaikuttaa, mutta sen asian edessä oli ihan voimaton. Ja mulla meni kyllä kaikki niin komeesti pieleen kun vasta toinen kaavinta tepsi. Kaikenkaikkiaan lapsettomuus ja keskenmeno on niin isoja asioita, että niiden käsittely ja surutyö vie väkisinkin oman aikansa, ja sitä aikaa ei voi hoputtaa kulkemaan nopeammin. Raskainta on toivon ja epätoivon vuoristorata. Se kuluttaa.

Ellenni, mulla oli melkein samanlainen kokemus tuosta lääkärin suhtautumisesta keskenmenoon. Tylyä oli meininki. Tuntui kuin lääkäri olis ollut mieluummin missä tahansa muualla kuin siinä ilmoittamassa hysteeriselle potilaalle että mitä on tapahtunut. Ja kyseessä oli vielä yksityisen puolen lapsettomuuslääkäri. Ainoa lohdutuksen sana oli että se on hyvä merkki että on sentään tullut raskaaksi vaikka kesken menikin! :mad:

).( Mulla tais sitten iskeä hyperi. Tänään olo on jo hiukkasen parempi, mutta eilen oli kyllä oikee helvetin esikartano. Vedin lääkkeitä kaksin käsin ja yritin juoda hitosti, mutta silti olo oli turvonnut, tukala ja kivuulloinen. Illalla hokasin että en oo pissannut sen eestä mitä oon juonut... Mielessä kävi jo että jos sama meno jatkuu, pitänee mennä päivystykseen. Onneksi aamulla oli ihmismäisempi olotila. Tänään on pärjännyt vähemmillä ropeilla ja turvotuskin alkaa laskea. Pitäkää nyt hyvät naiset mulle peukkuja että huomenna päästäis siirtoon!!!
 
Marjaana aivan varmasti pidän peukut pystyssä, että huomenna pääsette tosi toimiin!!! Minulla keskenmenot aiheuttaneet myös "pään vaivaa", ensimmäinenhän oli keskeytynyt keskenmeno, joka todettiin niskapussi ultrassa aiemmin oltiin jo nähty sydänäänet. Vastasi kokoa 6-7rv. Kaikki tuli ihan puun takaa, ajatus oli vaan että eihän minulle voi käydä näin, mehän tultiin katsomaan meidän vauvaa. Kaikki tämä tapahtui jouluaaton aattona. 1. tyhjennyslääke annos ei auttanut mitään, olin vaan kipeä, ei vuotoa tai muuta. Siten odottelin pyhät kunnes vihdoin pyhien yli sain uuden annoksen, joka toimi ja sain "fysiikan" kuntoon helvetillisten kipujen myötä.

Toinen raskaus ilmoiti itsestään pääsisäisenä. Ihan vain "just in case" aloitettiin oman lääkärin toimesta seuraamaan HCG:tä, joka ei noussut niin kuin piti. Olin jo viikoilla 7+7 kun sikiötä ei ollut kohdussa, epäilys kohdun ulkoisesta, jota seurattiin HCG.llä ja toistuvilla ultrilla. Selvyyttä ei saatu. Vihdoin sain ajan kaavintaan, jossa olisi otettu pikanäyte patologiseen: jos raskausmateriaalia, niin ei metotrexaatteja, jos ei, niin metotrexaattihoito aloitettaisiin. Kerrankin yläkerran ukko kuuli pyyntöni, aloin vuotamaan itsestäni ja vältin kaikki nuo toimenpiteet!

Meille tehtiin heti selväksi, ettei vielä tutkita julkisella puolella. Naistenklinikka on tarkka ja jonot silti järkyttävät! Millaiset tulokset saitte kokeista, jos saan udella? Marjaana vielä kerran tsemppiä huomiseen ja pidähän ajantasalla!!!:)
 
Marjaana, täälläkin peukut pystyssä, että olo paranee vielä enemmän huomiseen! Uskon vahvasti, että kaikki menee hyvin! Tule kertomaan uutiset sitten =)

Olen pahoillani kaikkien teidän puolesta, joiden on keskenmenoja täytynyt käydä läpi.
 
Kävin siis viime perjantaina ultrassa. En ihan tarkkaan muista niitten follikkeileitten kokoa, mutta lääkäri arveli että punktiopäivään mennessä saadaan kasvatettua 8 tyhjennettävän kokoista follia.

Tänään pistän viimeisen annoksen Menopuria 300IU.
Huomenaamulla menee viimeisen kerran nenäsuihke.
MA-TI välisenä yönä klo 24 pistän Pregnyl-pistoksen 10000IU.
Tiistaina aloitan antibiootit; Kefexin 500mg aamuin-illoin ja Flagyl 400mg aamuin-illoin.
Keskiviikkona punktio klo 12.00.
Perjantaina alkionsiirto klo 13.30.

Toivottavasti saisimme punktiossa ainakin ne 4 munasolua, joka määrä on saatu aikaisemmissakin hoidoissa. Siirrossa laitetaankin sitten kerralla 2 alkiota. Lääkärin mielestä ei ole mitään järkeä enää siirtää vain yhtä alkiota, koska on kuitenkin jo 3. IVF-hoito menossa.

Näillä mennään siis ensiviikko. Jännittävää tulee olemaan sekä munasolujen määrän suhteen, että hedelmöittymisten kannalta. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille. =)
 
Sintu Onnea tulevaan punktioon ja toivotaan, että tulee monta solua :)
Marjaana Toivottavasti pääset tänään siirtoon, tulehan kertomaan kuulumisia!
Tervetuloa uudet mukaan keskusteluun :)
Keskenmenoista minulla itsellä ei ole kokemuksia, mutta voin vain kuvitella miltä teistä tuntuu... Itse ei edes uskalla ajatella vielä, kun ei ole yhtään plussaa testiin pärähtänyt että miltä tuntuisi menettää se toivo ja ilo...
 
Ellenni, mulla toinen IVF ja sama aikataulu, testipäivä 20.6. Mitkä on olot? Mulla ei mitään eroa tuntemuksissa siihen epäonniseen edelliseen IVF:ään nähden, tuntuu, että Pregnylin jälkeinen turvotus rinnoissa alkaa laskea niin kuin viimeksikin ennen menkkoja. Viimeksi en ehtinyt testata, kun menkat alkoivat pp11, joten tällä kertaa ajattelin testata ennakkoon jo kymmenentenä päivänä, ihan vaan, että saan leikkiä noilla valmiiksi ostamillani testeillä.
 
Kylläpäs täällä on tapahtumia riittänyt. Uusiakin on tullut mukaan. Tervetuloa.

Täällä ollaan raskaana!!! Hcg arvon saan huomenna, mutta klinikalla tekivät pikatestin ja hoitaja sanoi, et ihan selvä plussa, ei ole epäilystäkään ettetkö oli raskaana. Vielä täytyy kuitenkin olla varovaisen onnellinen ekaan ultraan asti joka on viikolla 27.

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja oikein hyvää kesää. Käyn täällä kyllä lukemassa teidän kuulumisia aina välillä.

En millään jaksa alkaa päivittää teidän kaikkien tietoja tuohon listaan, laitan vain omani, sorry kauheesti.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Marjaana 39/?............... 2. ivf 6/2011
Rosmariini -74 36/37...... 2. icsin 6/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011


2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
Toivorikas-72 39/48......... 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................1. ivf
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Ninnatar 36/32............... ???
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 6/2011
 
Sintu luin aiemmista kirjoituksista, että Sinulle määrätty Primaspan korkean hemoglobiinin vuoksi. Onko Sinulla tutkittu ne hyytymistekijät? Vai aloitettiinko juuri tuon Hb:n takia? Minulla Hb 155 ja syyskuussa tutkitaan ne hyytymistekijät. Mikä Sinun Hb oli?

Tsemppiä Sinulle seuraaviin päiviin!!!
 
Hemuliini77 Mulla aloitettiin Primaspan ihan tuon korkean hemoglobiini takia, mulla Hb 157.
Mitään hyytymistekijöitä ei ole tutkittu.
Normaalistihan Primaspan otetaan aamulla, mutta punktiopäivänä poikkeuksellisesti vasta illalla juuri tuon verenvuotoriskin takia.
Jos hoidot nyt onnistuvat ja tulen raskaaksi, Primaspan-lääkitys jatkuu kuulemma rv 12 asti.
 
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö)
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Marjaana 39/?............... 2. ivf 6/2011
Rosmariini -74 36/37...... 2. icsin 6/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011
Sintu74 37/36................ 3. ivf 6/2011

2. TAUSTALLA (A–Ö)
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa

+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö............................ .... 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
Toivorikas-72 39/48......... 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................1. ivf
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Ninnatar 36/32............... ???
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 6/2011
 
Viimeksi muokattu:
Heidari onnittelut plussasta :flower:

Itse olen saanut asioita etenemään, sain päivystysajan naistentaudeille jo huomiseksi! Vatsa kramppaa koko ajan, että taitaa ne endot oikein kasvaa urakalla. Huomenna pitäisi siis jo selvitä, koska pääseen leikkaukseen ja voi alkaa ehkä herättelemään toiveita ivf:stäkin.
 
Aleksa2, Mulla oli, tasan eiliseen astit rinnat kipeät, mutta eilen illalla se loppui. En ole ihan varma...
Ei mulla tosin ollut mitään oireita ennen sitä keskenmenoakaan, mutta olin äkäinen... Ja niin nytkin.
Siis toivo elää!!!
 
Eläköön siis hormoniaggressio! Joo tässä piinan vaiheessa lohduttaa kuulla, ettei kaikille tule samoja rautalangasta väännettyjä merkkejä plussauksesta.

Piti aiemmin sympata sua silläkin, että munkin mies on 50+, ja silläkin on edellisestä avioliitosta lapsi, eli siinäkin meillä on vähän sama tilanne.
 
Täällä jälleen kerran,alkionsiirto suoritettu ja juhannuksena pääsee testaamaan...
On ollut raskas kevät takana ja vihdoin olin valmis siirtoon.Meille siirrettiin kaksi alkiota 10.6
Henkisesti olin ihan loppu,kun meidän hoidot on tehty niin pienellä aikavälillä,ettei kunnolla levähdetty välillä. Nyt taas aurinko paistaa ja iloa on elämään löytynyt.
Toivon kaikille niin kovasti onnea matkaan ja toivottavasti usea meistä saisi tyhjän sylin täytettyä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä