35+ Lapsettomat

Kurjaa, Ellenni. Koetetaan jaksaa. Huonosti tämä jaksaminen kyllä onnistuu.

Varasin jo viime viikon lopulla uuden ajan seuraavalle suunnittelukäynnille. Kerroinko, että edellisellä kerralla mulla oli myös yksi piinakaveri, jolla oli täysin sama testipäivä? Vertailtiin kokemuksiamme. Mulla meni kaikki kuin oppikirjasta, helppo, kivuton punktio, iisi siirto, parempi alkio kuin tällä toisella kerralla jne. Tällä piinakaverilla oli takana kohdun väliseinämän poistoleikkaus, ja punktiosta se sai infektion, joka veti sen lauantaiyönä päivystyspolille hirveissä kivuissa. Se sai ensin yhden antibioottikuurin, joka piti sen jossain kuosissa viikonlopun yli, sit vissiin toisenkin ja saatteeksi ohjeen, että jos kivut vielä palaavat, niin suoraan sairaalaan tiputukseen. Mun piina päättyi menkkoihin pp11:nä, kun taas se kaiken ton jälkeen on onnellisesti raskaana.

Huomenna treffataan kolmen lähialueen kohtalotoverin kanssa ekaa kertaa kasvotusten, kiva sekin.
 
VOI EI ALEKSA2!!!
Voihan nakki! Koita nyt tsempata siellä!
Miksi tämä on niin vaikeaa meille joillekin? Ja kaikki narkkarit ja alkkikset saa kakaroita kaikki sossun luukut ja asematunnelit täyteen?!!?
Elämä ei ole reilua! MOT.
Kaikista hulluimman jutun kuulin ku jollain lestadiolaispariskunnalla oli ennestään 9 lasta ja ku kymmenettä ei alkanu kuulumaan vuoden sisään, niin kävivät lapsettomuushoidoissa. Saivat hoidoilla sen 10:nnen lapsen ja sitten synty vielä 11. luomusti... siis HALOO!!!
Kyllä tuohonki jotain rajaa pitäis olla... meitä on kuitenki aika paljon jotka ihan oikeasti kärsitään lapsettomuudesta?
 
Viimeksi muokattu:
Just joo!!!!

Mä meinaan ajattelin tässä kähmässä, että miten ne lessut tekee jos ne ei saa lapsia, mutta tulipahan sekin uskonto tekopyhäksi todeistettua.
Jos lapsia tulee, se on jumalan tahto, jos ei tuu, niin se sitten onkin ihmisen päätettävissä.... Siis että kuinka se meni. Eli ihan niinkuin itselle sopii.

Rest my case, että uskonnot ovat Vaarallinen asia. Vaikkei nyt tälle palstalle kuulukaan.
 
Onpas täällä ollut taas vilkasta keskustelua :) Itse olen ollut taka-alalla murehtimassa omaa tilannettani. Sain tänään peruutusajan laparoskopiaan kahden viikon päästä, joten nyt taas tuntuu että asiat rullaavat. Pelkään vain, mitä sieltä löytyy. Mulla oli ainakin se ca-125 arvo jotain yli 200, eli ilmeisesti vaikea endometrioosi. Toivottavasti on sitten vain sitä, ettei ainakaan mitään pahanlaatuisia möykkyjä.
Ellenni pahoittelut negasta :hug: Olin myös melkein varma, että plussaat...
 
Voi Ellenni, pahoittelut:hug:

Moto, hyvä, että asiat etenee. Toivotaan, että tulee odotuksia parempia uutisia ja pääsette heti syksyllä jatkamaan hoitoja!

Meillä eka ultra huomenna ja pelottaa tosi paljon. Sieltä ekasta ultrasta kun ei vielä tähän asti koskaan ole lähdetty hyvien uutisten kanssa!
 
En ole suoraan kysynyt, mutta erinäisistä sivuseikoista olen vetänyt johtopäätöksen, että eräs lahjasolukeskusteluista tuttu tsemppari olisi nimenomaan lestadiolainen. Ovat saaneet lahjasiittiöillä nyt yhden lapsen. Ilmeisesti hoidot eivät ole päivänvalonkestävä aihe niissä piireissä, tai sitten sillä raukalla on siittiöttömän lisäksi henkisesti munaton mies, koska lapsen alkuperästä ei ole ilmeisesti voitu kertoa anopille.

Sit tää anoppi kiusaa tätä miniäänsä armottomasti, koska lahjasolumätsäyksessä ihan toivotunväriset silmät onkin tällä lapsella vähän tummemmat kuin muilla (ilmeisen lukuisilla) lapsenlapsilla. Anoppi on vakuuttunut, että miniä on pettänyt hänen poikaansa, ja vihjaa siihen suuntaan koko suvun kuullen, siis kiusaa ihan siekailematta. Poika ei tosiaan puolusta vaimoaan millään tavalla, vaan antaa vaimonsa olla altavastaajana, ettei vaan oma maine mene tms.

Silti tää ihminen ihanasti minuakin jaksaa vielä kannusta, vaikka oma tilanne on tuollainen shitti.
 
Loistavaa Fiia, onnea!! Tosi upeaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Oliko Sintu vielä piinailemassa vai muistanko ihan väärin?

Minä taidan vähitellen uskaltautua tuonne odottajien puolelle. Viikon verran olen siellä jo varovasti käynyt kuikuilemassa. Meillä oli ultra tiistaina 6+1 ja kaksi liikkuvaa pistettä sieltä löytyi. Ensi tiistaina on uusi ultra (se on se varsinainen varhaisultra) ja toivotaan kovasti, että yhä kaikki on hyvin. Tulen pyytämään lupaa siirtyä tänne takaisin jos huonosti käy! Ja pidän teille kaikille peukkuja pikaisen plussaamisen puolesta. "Nähdään" odottajien puolella!

Seurailen taustalta teidän vaiheitanne
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Loistavaa Fiia, onnea!! Tosi upeaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Oliko Sintu vielä piinailemassa vai muistanko ihan väärin?

Minä taidan vähitellen uskaltautua tuonne odottajien puolelle. Viikon verran olen siellä jo varovasti käynyt kuikuilemassa. Meillä oli ultra tiistaina 6+1 ja kaksi liikkuvaa pistettä sieltä löytyi. Ensi tiistaina on uusi ultra (se on se varsinainen varhaisultra) ja toivotaan kovasti, että yhä kaikki on hyvin. Tulen pyytämään lupaa siirtyä tänne takaisin jos huonosti käy! Ja pidän teille kaikille peukkuja pikaisen plussaamisen puolesta. "Nähdään" odottajien puolella!

Seurailen taustalta teidän vaiheitanne
Mulla menossa tänään pp6... odottavan aika on pitkä. :)
 
Fiialle isot onnittelut Olen elellyt melkoisissa tunnelmissa: Sain raskaustestiin plussan viime viikolla!!Eli heti keskenmenon jälkeen. Aluksi luulin, että hcg jäämät "herjaavat", mutta kyllä se hcg oli nousussa! Lääkärihän suositteli pitämään taukoa kunnes kaikki tutkimukset on tehty, no se oli myöhäistä siinä vaiheessa!:D En olisi ikinä uskonut, että omalle kohdalleni käy näin. Ensimmäisen keskenmenon jälkeen raskautuminen oli "vaikeaa".

Kaksi keskenmenoa takana, joten pelko ja ilo kulkevat käsikädessä. Ei tästä oikein vielä pysty nauttimaan, toivottavasti edes myöhemmin. Nyt vain vahdin oireitani (lue niiden puuttumista), joten teen itseni ja miehen hulluksi. Yritän saada ultran ensi viikolle, jos saisin mieleni hieman rauhoittumaan. Jotenkin on vaan niin vaikea uskoa, että nyt kaikki menisi hyvin.

Jaksamista kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
:popcorn: Täällähän tapahtuu! :popcorn:

Jipsis, onnea plussasta! Joskus näitä luomuihmeitäkin tulee. :flower:

Fiialle ja Hemuliinille kans onnittelut! Hienoa kuulla, että näitä onnistumisia taas on tullut.

Hoppis :wave: Seuraavassa ultrassa näkyy jo sitten vähän enemmän! :)

Täällä on surtu koiran kuoleman takia. Viikko sitten sai sydänkohtauksen ja kuoli. Masuasukki oli ihmeissään, kun mamma itki päivän... :'(

Maha kasvaa ja nyt sitten iski issiasvaivat. Eli todennäköisesti siirryn sairaslomalle, ei oikeen issias tykkää istumisesta. Mutta muutoin kaikki menee hienosti, poika senkun muljua massussa. :)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja mukavaa kesän jatkoa!
 
Mulla tänään pp10.
pp4:stä saakka olleet alavatsan juilimiset yltyivät tänään samanlaiseksi nippailuksi ku aina ennen kuukautisia. Alaselässäki edelleen kummallista tunnetta ja rinnat arat.

2 alkion siirrossahan toinen alkio voi silti olla kiinnittyny, vaikka kuukautiset alkaiski, jotenka...
Keskiviikkona ajattelin tehdä testin ku sillon kuiteski jo pp12 menossa. :)
 
Mulla tänään pp10.
pp4:stä saakka olleet alavatsan juilimiset yltyivät tänään samanlaiseksi nippailuksi ku aina ennen kuukautisia. Alaselässäki edelleen kummallista tunnetta ja rinnat arat.

2 alkion siirrossahan toinen alkio voi silti olla kiinnittyny, vaikka kuukautiset alkaiski, jotenka...
Keskiviikkona ajattelin tehdä testin ku sillon kuiteski jo pp12 menossa. :)
Peukut ja varpaat pystyssä ja karvaisten otusten hännät viritetty myös pystyyn!!!Nythän on tilanne vaan sellainen, että ne sinun kuukautiset ei ala. NIIN.:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Piti tulla heittämään onnittelut Hoppikselle - kaksoset, mahtavaa! Meillä on täällä kaksi hyvinkin eloisasti liikkuvaa pistettä, täyttää keskiviikkona 1kk. Raskausaika meni suhteellisen hienosti vaikka kaksosraskauden vaikeuksista jatkuvasti peloteltiinkin. Toivon sinulle kaikkea hyvää jatkoon - nuku nyt, voin kertoa, että 9kk kuluttua se ei onnistu :D
 
Mulla on mennyt tässä vuosien varrella niin moni asia päin persettä että väkisinkin perusasenne on pessimistinen ja kyyninenkin, vaikken haluais olla sellainen ihminen. Mutta kun olen se mikä olen, niin en uskalla tätä seuraavaa asiaa ilmoittaa kuin kuiskaamalla hyvin hyvin hiljaa...


plussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Loistavaa Hemuliini ja Marjaana!!! Isot onnittelut teille molemmille! ottakaa nyt mukaan vielä Sintukin

Soulmama, pahoittelut koirasi vuoksi. On raskasta menettää perheenjäsen :(

Kiitos onnitteluista Marinatar! Perässä tullaan, toivottavasti! Onnea vielä kahdesta pienokaisesta!

Jaksamista ja hyvää kesää kaikille syksyllä onnistuville! :wave:
 
Mulla on mennyt tässä vuosien varrella niin moni asia päin persettä että väkisinkin perusasenne on pessimistinen ja kyyninenkin, vaikken haluais olla sellainen ihminen. Mutta kun olen se mikä olen, niin en uskalla tätä seuraavaa asiaa ilmoittaa kuin kuiskaamalla hyvin hyvin hiljaa...


plussa.
Aivan mahtavaa. Täällä on toinen pessimisti ja hermoilija. Kun asiaa ei sano ääneen, niin ihan kuin sitä ei olisi olemassakaan!!Pakkohan välillä on tulla onnistumisiakin..eikös vaan!!?
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tänä aamuna on ollut hieman surupuserossa. Kun heräsin, niin oli tullut rusehtavaa vuotoa, mikä ei minun kohdalla tiedä hyvää. Alaselkää jomottelee sekä vatsanpohjaa "kutittelee". Lopetin viikonloppuna Lugesteronit, koska minun kohdalla(spontaani raskaus), niillä ei ilmeisesti mitään hyötyä. Toinen lääkäri antoi ja toinen sanoi, ettei tutkimusten mukaan ole mitään hyötyä. No ajattelin, että jätän ne pois, kun minulla oli jotenkin sellainen tunne, että ne vaan taas pitää epäonnistunutta raskautta yllä, niin kuin 2. keskenmenossa. Niinpä rintojen arkuus on kadonnut, mutta kuvotus ja pahaolo on kyllä läsnä. Tosin 1. raskaudessa aloin voimaan todella pahoin hyvin varhain. Eilen varasin ajan ultraan huomiselle, takaraivossa oli olo, ettei kaikki ole hyvin. Niinhän se tuhruvuoto ilmestyi tänään. Ei auta kuin kärvistellä huomiseen, josko olisi viisaampi sitten. Tuntuu, että pää hajoaa, itkettää ja masentaa. Voiko tämä olla näin vaikeaa!!Ei auta kuin vielä edes himpun verran toivoa ja uskoa....

Jaksamista kaikille ja toivottavasti muilla on parempia uutisia!!!

Hemuliini77 5+5 tai 6+0?
 
Tänä aamuna on ollut hieman surupuserossa. Kun heräsin, niin oli tullut rusehtavaa vuotoa, mikä ei minun kohdalla tiedä hyvää. Alaselkää jomottelee sekä vatsanpohjaa "kutittelee". Lopetin viikonloppuna Lugesteronit, koska minun kohdalla(spontaani raskaus), niillä ei ilmeisesti mitään hyötyä. Toinen lääkäri antoi ja toinen sanoi, ettei tutkimusten mukaan ole mitään hyötyä. No ajattelin, että jätän ne pois, kun minulla oli jotenkin sellainen tunne, että ne vaan taas pitää epäonnistunutta raskautta yllä, niin kuin 2. keskenmenossa. Niinpä rintojen arkuus on kadonnut, mutta kuvotus ja pahaolo on kyllä läsnä. Tosin 1. raskaudessa aloin voimaan todella pahoin hyvin varhain. Eilen varasin ajan ultraan huomiselle, takaraivossa oli olo, ettei kaikki ole hyvin. Niinhän se tuhruvuoto ilmestyi tänään. Ei auta kuin kärvistellä huomiseen, josko olisi viisaampi sitten. Tuntuu, että pää hajoaa, itkettää ja masentaa. Voiko tämä olla näin vaikeaa!!Ei auta kuin vielä edes himpun verran toivoa ja uskoa....

Jaksamista kaikille ja toivottavasti muilla on parempia uutisia!!!

Hemuliini77 5+5 tai 6+0?
Toivottavasti tuo tuhruvuoto ei lisäänny. Joskushan saattaa kuukautiset tulla tuhruvuotona jopa usean kuukaudenki ajan vaikka oiski raskaana. Älä vielä menetä toivoa.
Tsemppiä huomiseen ultraan! :hug:
 
Toivottavasti tuo tuhruvuoto ei lisäänny. Joskushan saattaa kuukautiset tulla tuhruvuotona jopa usean kuukaudenki ajan vaikka oiski raskaana. Älä vielä menetä toivoa.
Tsemppiä huomiseen ultraan! :hug:
Kiitos Sintu!Kyllä päivällä voi olla pituutta....nyt pitäisi nauttia kesästä ja lämmöstä, mutta minä vaan surkuttelen kotona. Eikös naapuri kävellyt just vastaan ja on viimeisillään raskaana. Myrkkyä valui suupielistäni!!!Sintu Sinullekin tsemppiä huomiseen, olet ihmeen kärsivällinen. Itse olisin jo testaillut 10 kertaa.:hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu, kovasti pidän täällä sinulle peukkuja plussan puolesta. Tulethan kertomaan tuloksen, kun olet testannut!?

Hemuliini, toivottavasti vain harmitonta vuotoa. Minullakin tuli vähän silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Mikä tilanne sinulla nyt on? Toivottavasti kaikki menee hyvin! :hug:
 
Epätodellinen olo... tänään siis pp12 menossa.
CB-testi näyttää "Raskaana 1-2".
On siellä nyt ainakin se toinen alkio kiinnittynyt, jos ei molemmatki. Uskomatonta! :heart:
Oireet tällä hetkellä: rintojen arkuus on vähentynyt, mutta vatsa- ja alaselkäkivut todella tuntuvat.
Kumpa vain pysyis nyt matkassa...

Kauheasti plussatuulia perässä tulijoille! :heart:
 

Yhteistyössä