35+ Lapsettomat

Rosmariini aivan törkeää kohtelua olette saaneet! Olen itse myös ylipainoinen ja yksityisellä siihen on suhtauduttu asiallisesti onneksi. Jokainen meistä varmaan tietää, että pitäisi laihduttaa, mutta ainakin mulla on näiden hormonihoitojen ohella laihduttaminen aika vaikeaa, kun mielialat menee lattiasta kattoon monta kertaa pävässä.
Marjaana varmasti antavat tarpeeksi kipulääkettä, kun vain pyydät ja vaadit, ja minä tein aukiolotutkimuksessa niin että pyysin jo heti, kun oli vähänkin epämukava olo :D
 
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 6/2011
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Marjaana 39/?............... 2. ivf 6/2011
Rosmariini -74 36/37...... 1. icsin 1. pas 5/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011


2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
Toivorikas-72 39/48......... 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................1. ivf
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Ninnatar 36/32............... ???
 
1. KEVÄÄN PIINAILIJAT (A–Ö) :whistle:
Armi74 36/34................ 1. ivf 5-6/2011
Ekavekara- 40+, fel....... 4. ivf 1. pas 5/2011?
Heidari 36/47................ 1. ivf:n 1.pas 6/2011
Katrin 38/34................. 2. ivf 5/2011
Marjaana 39/?............... 2. ivf 6/2011
Rosmariini -74 36/37...... 2. icsin 6/2011
Sharlin 35/41................ 2. ivf/icsi (?) luovutetuilla; pas 5/2011


2. TAUSTALLA (A–Ö) :wave:
Arielle75 35.................. 4.ivf/icsi?
Carinna 38/34............... 3.icsi:n 1.pas?
Fiia 69 41/36 ............... 1.icsi, pas helmikuu..?
Hope-75 35/?............... 1.pas 2/2011; jatko?
Hoppis73 37/40............ 3. ivf/icsin 1. pas x/2011
Iines-74 36/41.............. 4.ivf?
janetski74 35/35........... 4.icsi?
Laura-70 40.................. 1.iui; tulos..?
MariAnne-S 40/37.......... 6.ivf?
Miisamari 36/36............. 5.icsi, seuraavaksi lahjasolut?
Minska 38/?................... 4.icsi
Myy75 35/45................ 2. ivf (1. icsi) 5/2011; jatko?
Niiskunen 36/29............ 1. ivf vk13/2011
pekku 35...................... 2.ivf 1.pas 24.2.
Piitu75 35/?................... Hoidoissa 9 v. sitten, nyt uusi yritys
Polkka 37/34................. 1.ivf/icsin 3. pas
Rebec 37/43.................. 6xiui, nyt uusi yritys; 1.ivf; jatko?
Relish 35/38................... 1.ivf?
sico 37/39...................... 1.icsi 1.pas 12/2011; tulos..?
Sintu74 36/35................ 2.iui, 2.ivf 1.pas, 3.ivf 2-3/2011?
Solakka Silakka 41/40..... 2.ivf, siirto luovutettuihin soluihin?
StellaR 38/45................. 5.ivf?
Vesiheinä 39/43.............. 3.ivf?

3. PLUSSANNEET :popcorn:
Tikru70, tyttö 22.8.09........... 3.ivf
Maaria, poika 17.12.09.......... 5.icsi
Vaahtokarkki, tyttö 13.1.10 ... 3.icsi
sarina13, tyttö 17.2.10........... 1.ivf:n 1.pas
talvikauris, poika 24.3.10....... 1.ivf
tiki-71, LA 24.5.10 (tuplat)..... 3.ivf
vilhelmiina72 (tuplat)............ 1.siirto luovutetuilla, takana 6xivf omilla
Auringonkukka, tyttö 30.5.10.. 3.icsi
tyhmäblondi73....................... 1.ivf:n 1.pas
idaliina, poika 21.7.10............. 2.icsi
Möhkö-72.............................. 1.ivf/icsi
mileena................................. luomu
Wäinö................................. .. luomu, inssiä odotellessa
Mullu, poika 29.10.10............. 3.icsi:n 2.pas
meriharakka........................... 2.ivf
jipsis.................................. .... luomu
Villiheinä, LA 20.11.10............. 3.ivf/icsi
Siiri Sisilisko............................ luomu
wellamo................................. . 1.ivf:n 3.pas
karmilla................................ ... 1.ivf
PetKat.................................. ... 1.ivf
Liisa34................................. .... 1. icsi:n 1.pas
vilkas75................................ ... 1.iui
wabisabi................................ .. 2.ivf
Anja73.................................. .. 1.iui
Miso.................................... .... 1.ivf
Libby................................... .... 1.ivf
Hysteria................................ ... 1.icsi
Marinatar............................... .. 4.ivf
ikäneito70 40........................... 1.ivf/icsi:n 1.pas
Salina 38/?.............................. luomuna puregonin kera
Kukka73 37/42........................ 1.icsi
Sinivatukka 40/37.................... 3.ivf; ero, uusi mies, luomuplussa
Soulmama 37/40..................... 2.ivf
xaara LA vko 03/2011.............. kolme hoitoa, tauko, luomuplussa
+++++ 2011 PLUSSAUSJÄRJESTYKSESSÄ +++++
Frangipani 35/39.....................1.ivf
Hiiripöllö................................ 4.ivf:n 1.pas
Sointu2010............................ 2.icsi (icsi-stimulointiyrityksiä monia)
Porina 38/?............................ clomit
Toivorikas-72 39/48......... 4. icsin 3. pas 5/2011
Uttinen ?/?............................1. ivf
Chloe70 40/43.............. 3. ivf:n 2. pas keväällä
Engeli 40-/40+.............. 2. icsi 5/2011
Seinäkukkanen 45........... adoptioalkion siirto 1/2011 nega
Ninnatar 36/32............... ???
 
Hurjan paljon onnea plussanneille!! Ja jaksamista, tsemppiä ja onnea tuleviin hoitoihin ja suunnitelmiin muille <3

Tältä palstalta minäkin ponnistin, neljännen hoidon jälkeen raskaaksi ja kaksoset syntyivät maailmaan 1.6 suunnitellulla sektiolla. Toinen tytöistä on pieni (1,9kg) joten sairaalassa menee vielä hetki mutta nautimme täysihoidosta ja toisistamme.
 
Hei!
Meillä on nyt meneillään Väestöliitossa IVF-hoito.
Lääkityksenä minulla Suprecur-nenäsumute, pistoksina Menopur (lähtöannoksena heti 300 IU), Primaspan 100mg 1tbl/ pvä ja nyt tulevana tiistaina aloitan Prednisolon-lääkityksen (kortisoni).
Tulevana perjantaina 10.6 on viimeinen follikkeliultra ja siinä päätetään milloin pistän irrotuspiikin.
Punktio ja alkionsiirto tehdään siis viikolla 24.
Voi olla että tämä 3. IVF on myös viimeinen, koska endometrioosi on tehnyt tuhojaan aika lailla, jotenka... toivottavasti meidän kohdallamme 3. kerta toden sanoo :)
 
Tulin katsomaan mitä listalle kuuluu, ja aivan mahtavia uutisia täällä! Olen niin iloinen varsinkin teidän pitkään yrittäneiden puolesta. Hienoa, hienoa, hienoa!

Meidän pieni syntyi kuukausi sitten, ja täällä ihmetellään uutta elämää. Olin oikeastaan koko raskauden loppuun vähän hermona ja jännittynyt siitä onko kaikki ookoo. Nyt kun tyyppi on tuossa edessä, olo on lopulta vapaa ja huojentunut.

Kaikille listalaisille, uusille ja vanhoille: tsemppiä, voimia, onnea.
Anja
 
Onnittelut myös Sinulle, Anja!

Olen aidosti iloinen kaikkien lapsettomuushoitojen läpikäyneiden vauvauutisista, mutta samalla on vähän toivoton olo, kun vanhat palstakaverit plussaavat, synnyttävät ja osa on jo seuraavalla kierroksella. Pitkään yrittäneet varmaan tunnistavat fiiliksen: "Eikö meidän vuoro tule koskaan?"....

No, nokka kohti uusia seikkailuja. Tänään on neljäs pistospäivä ja huomenna ultraan tsekkaamaan, miten menee ja milloin pitäisi aloittaa jarrupistokset.

Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Terv. Rosmariini
 
Mahtuuko tänne mukaan?
Takana ensimmäinen ivf-hoito toukokuussa, josta plussasin, mutta keskenmeno viikolla 5+.
Tätä ennen yksi luomuraskaus josta keskenmeno sekä inseminaatio-hoidolla plusssa josta keskenmeno myös alkuraskaudessa. Lisäksi hoitojen välissä yksi kemiallinen raskaus, menkat vain viisi päivää myöhässä.
Yritystä nyt takana yli kolme vuotta.
Keskenmenon jälkitarkastus ja uuden hoidon suunnittelu perjantaina.
Onko täällä muita jotka ovat kokeneet useimpia keskenmenoja?
 
eva71, tervetuloa mukaan! On varmasti tosi rankkaa kokea toistuvia keskenmenoja. Itsellä ei ole koskaan ollut edes aavistusta plussasta eikä siten yhtään keskenmenoakaan. Jaksamista ja onnea uuteen hoitoon!

Täällä meni icsi pieleen - samoin kuin eka ivf viime syksynä. Olin tänään jarrulääkkeen aloittamisen sunnittelu-ultrassa ja lekuri havaitsi yhden megafollin, joka oli yli 19 mm - kiertopäivänä 6 ja viidentenä piikityspäivänä! Toinen folli oli 10 mm ja saattaa ehtiä mukaan kehitykseen tai sitten ei. Vasemman puolen munasarjassa kolme follia eivät olleet kasvaneet ollenkaan. Yhteensä folleja oli siis viitisen kappaletta eli ei mitään suurta saalista olisi ollut tarjolla muutenkaan. Ainoa selitys oli se, että PAS:n lugehoito saattoi sekoittaa omaa kiertoa. Nyt sitten testataan ovista ja valmistaudutaan kuudenteen inseminaatioon - nollaodotuksin.

Kesätauon takia seuraava yritys menee elokuulle. Pettymys on tietysti kova - mä olin toivonut, että tämä lyhyt kaava onnistuisi ja saataisiin jotain pakkaseenkin. Alan olla tosi uupunut näihin pettymyksiin ja siihen, että aina tapahtuu jotain kurjaa, johon ei osaa mitenkään valmistautua.

Parempaa onnea muille hoitokierrossa oleville!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!! Ihanaa, että täällä on ollut niin paljon hyviä uutisia. Tuhannet onnittelut toivorikkaalle, uttiselle, engelille, seinäkukkaselle, ninnattarelle ja erityisesti chloelle. Olette pitkän taipaleen jälkeen palkintonne ansainneet! :heart: olen todella aidosti onnellinen puolestanne ja toivon onnenne jatkuvan loppuun asti! :heart:

Ja suuret pahoittelut teille, joiden aika ei vielä ollut! Nyt tsemppiä... seuraavalla kerralla onnistutte tekin. Niin toivon sydämestäni! Loistavaa ja rentouttavaa kesää kaikille ja sitten taas uusin odotuksin alkusyksyn hoitoihin :wave: (vaikka tiedän toki, että se odotus on tosi rankkaa :ashamed:)

Meille siirrettiin kaksi alkiota kaksi viikkoa sitten... Ensimmäisestä oli yksi solu neljästä tuhoutunut ja siksi olivat klinikalla sulattaneet toisenkin. Neljä jäi vielä pakkaseen. Nyt olemme taas raskaana (meillä raskaaksi tulemisessa ei enää näy olevan ongelmaa, mutta ongelma on keskenmenoissa. : /) Täällä yritämme ottaa päivän kerrallaan, olla toivomatta liikoja ja viettää hienoa kesää. Varhaisultra on 28. Kesäkuuta. Soitin tänään klinikalle ja pyysin päästä verikokeeseen, jotta saisin jonkinlaista selvyyttä tilanteeseen ja he suostuivat, koska edellinen raskaus todennäköisesti oli kohdunulkoinen. Otetaan yksi verikoe ensin ja katsotaan sitten, jos seurataan hcg-arvon kohoamista päivittäin.

Rosmariini, olen pahoillani hoitotuloksesta! :hug: Toivottavasti kesäinseminaatio toisi yllätyksen. Pidän peukut pystyssä.

Eva71 tervetuloa minunkin puolestani! Tässä sinulle yksi kohtalontoveri keskenmenojen suhteen. Minulla on ollut kaksi keskenmenoa nyt keväällä ja lääkärit selittävät sen huonolla onnella! Itse en siihen usko vaan luulen, että joku syy noihin keskenmenoihin on. Toivottavasti onni kuitenkin kääntyy nyt!

Toivottavasti teille kaikille sopii, että hengailen tässä pinossa, koska en koe odottajien puolelle kuuluvani enkä uskalla sinne siirtyä! :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Eva, mulla kans takana yksi keskenmeno ja yksi kemiallinen raskaus. Mä pidin tuota omaa keskenmenokokemusta ihan helevetin rankkana, johtuen siitäkin kun sitä podin niin pitkään (yksi lääkkeellinen tyhjennys ja kaksi kaavintaa yhdestä ainoasta keskenmenosta johtuen). Onko sulla tehty mitään tutkimuksia toistuvien keskenmenojen syistä, esim. tukostaipumus, kilpirauhaskokeet, keliakia? En tiedä miten koet asian, mutta itsellä jo tuo yksikin keskenmeno jätti pelon siitä onnistunko ikinä tulemaan raskaaksi ja pysymään raskaana 9kk. Miten olet jaksanut henkisesti noin rankat kokemukset? Toivottavasti jaksat vielä uskoa onnistumiseen. Pidän sulle tosissaan peukkuja!

Rosmariini, miten tossa noin kävi? Tosi harmi että et pääsekkään ivf:ään, mutta toivotaan että inssi toisi oikeanlaisen tuloksen. Välillä tuntuu että Luojalla on TODELLA kieroutunut huumorintaju, muuta selitystä en keksi. Murphyn laki on tullut todistettua pitäväksi monta kertaa omallakin kohdalla.

Sintu, susta taitaa tulla mulle piiniskaveri kun melkein samaa tahtia mennään. Sulla on ultra samana päivänä ku mulla on punktio, että ihan mun perässä tuut. Toivottavasti sulla on hyvä follisaalis! Olikos sulla jotain häikkää veren hyytymisen suhteen vai miksi sulla on noi Primaspan ja Prednisolon käytössä?
 
Minulla ei mennyt tämän päivän ultra ihan nappiin. Emme mahdollisesti pysy alkuperäisessä aikataulussa, koska follikkelini eivät olleet kasvaneet odotetulla tavalla. Johto-follikkelikin oli vain 9mm ja muut 7 follikkelia n. 5-6mm. Normaalisti tämän vaiheen ultrassa johtofollikkelien pitäisi olla jo 11-14mm.
Mutta ei tässä mitään hätää, eka ultrassa follikkeleita näkyi vain 4, jotenka tuo Menopur on käyttänyt energiansa follikkeleiden määrän lisäämiseen.
Jatkan Menopurilla edelleen annoksella 300IU. Perjantaina 10.6 katsotaan miten kauan pistelyt vielä jatkuvat. Maanantaiksi 13.6 on jo varattuna ylimääräinen follikkeliultra ja mahdollisesti vasta silloin päätetään punktiopäivä.

Onnea kaikille kesäkuussa hoidoissa oleville, piinailijoille, sekä niille joilla hoidot vasta tuloillaan
 
Voi hiivatti, Hoppis kävi heittämässä plussapommin!!!
Onneksi olkoon! Nyt kaikki joukolla pitämään peukkuja ja varpaita ynnä muita ulokkeita että tällä kertaa raskaus jatkuisi ihan täydet kuukaudet!!!

Harmi Sintu että aikataulusi muuttuikin, justiin sain tuon viestinikin kirjoitettua. Mutta ehkä solusi ovat hitaita hämäläisiä, jotka vauhtiin päästyään kuitenkin yllättävät positiivisesti?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Sintu, susta taitaa tulla mulle piiniskaveri kun melkein samaa tahtia mennään. Sulla on ultra samana päivänä ku mulla on punktio, että ihan mun perässä tuut. Toivottavasti sulla on hyvä follisaalis! Olikos sulla jotain häikkää veren hyytymisen suhteen vai miksi sulla on noi Primaspan ja Prednisolon käytössä?
Mulla käytössä Primaspan siksi, että hemoglobiiniarvo korkea ja se voi vaikuttaa alkion kiinnittymiseen. Prednisolon on käytössä endometrioosin vuoksi.

Tuo punktio menee meillä varmaanki ens viikon to-pe:lle, kun nuo follikkelit eivät ole edistyneet odotetusti. Mutta perässä tullaan... eikä kovin kaukana kuitenkaan :)
 
Sintu onpa hyvä tietää, että prednisolan auttaa endopotilaiden kohdalla. Täytyypä huomenna muistaa kysyä tuostakin, kun suunnitellaan ivf:n muoto. Niin ja toivotaan, että munikset kasvavat hyvin :)
Hoppikselle Onnittelut, aina piristää kun saa tietää että kyllä nämä hoidot auttavat ennen pitkää useimmille meille :)
Rosariini pahoittelut :( Teidän miten paljon harmittaa, kun asiat eivät suju lainkaan suunnitelmien mukaan. Itselläni pettymyksenähän on ollut se, että ei olla päästy vielä kertaakaan edes hoidon alkuun asti, kun on tullut esteitaä... Sitä tämä on: toiveita, pettymystä ja taas itsensä kokoomista ja taas toivomista...
 
Heippa taas! :popcorn:

Hoppis, mahtavaa että teillä on tärpännyt! :flower: Toivotaan, että tämä on nyt se kerta, että pääsette maalisuoralle asti.

Marinatar ja Anja, onnea pienokaisista! :heart: Kiva kuulla, että synnytykset on menneet ok ja pienokaiset on turvallisesti maailmassa.

Rosmariini tuo lekurin käytös on kyllä ollut tosi törkeää. Ei ihme, jos palaa hermo... :mad: Harmi, ettei hoito mennyt putkeen, voimia!

Tsemppiä muille piinailijoille!

Täällä kaikki ok. Maha kasvaa siihen malliin, että mennään reilusti yläkäyrien yläpuolella! Jos tahti ei laannu, niin alkavat tekemään kokoarviota ultralla. Mikähän jättiläinen sieltä on tulossa? :LOL:

Oikein ihanaa kesää kaikille. Yrittäkää nauttia kauniista kesästä hoidoista huolimatta!
 
Onhan täällä vielä joitakin teitä, jotka ehditte piinailemaan ennen kesätaukoa? Sintu, Marjaana ja Rosmariini ainakin, eikö vain? Kaikille teille pidän kovasti peukkuja pystyssä!

ON: päästiin veritestiin tänään ja saatiin tulos iltapäivällä. Meillä on rv 4+5 ja hcg-arvo on 1605. Kuulostaa aika korkealta? Osaako joku neuvoa? Olen googlannut ja ymmärtänyt, että aika yksilöllistä tuo on... Päästään myös varhais-varhaisultraan oman olon helpottamiseksi ja se on viikon päästä. Ne on kyllä tosi kivoja ja ymmärtäväisiä klinikalla. Varmaan mielessään miettivät, että voi itku noita hermoraunioita :)
 
Hei! Teillä on täällä aktiivinen vanha ketju, mutta ajattelin tulla kärkkymään mukaan. En ole aiemmin tullut esittäytymään yrittäessäni jotain itsepetosta tuon otsikossa olevan ikärajan kanssa. Nyt IVF-hoidoissa paljastui, että munasoluni ovat kehnolaatuisia ikään kuin kuuluisivat paljon iäkkäämmälle naiselle, joten yhdessä minä ja munikseni varmaan täytetään vaadittavat vuodet. :ashamed:

Olen siis just tasan 35, mutta mieheni ikä komppaa myös hyvin ylöspäin, 53. Miehellä on aikuinen lapsi ex-vaimonsa kanssa, mutta sittemmin mm. onnistuneet syöpähoidot ovat vieneet häneltä sukusolujen tuotannon.

Oltiin siis jo valmiiksi liikkeellä luovutetuilla siittiöillä pitkän surutyön jälkeen, kun nyt olen muutaman kuukauden saanut katsoa silmiin sitäkin vaihtoehtoa, ettei näistä mun luopiomunasoluista saataisi edes mulle perimältään sukua olevaa lasta. Olen ikäni ollut normaalipainoinen ja liikkunut paljon ja säännöllisesti, elänyt säännöllistä elämää enkä ole tupakoinut edes juhliessa. Tässä tulos.

Kahden kuukauden sisään olen ollut kahdessa IVF:ssä, joista ensimmäisessä 12 hedelmöittyneestä solusta tasan yksi selvisi kolmen päivän viljelystä sen laatuisena, että sen pystyi siirtää ->nega. Yksityisellä kun mennään, niin yksien menkkojen jälkeen tehtiin heti toinen kierros eri piikeillä. Neljästä saadusta solusta siirrettiin kaksi hidastunutta alkiota, joitten kolmen päivän viljelyn jälkeen olisi neljän sijaan pitänyt jo olla kahdeksansoluisia. Pp4 meneillään.

Molemmilla kerroilla laatuluokitus aikioille on ollut 2-3, eikä puhettakaan että jotain olisi pantavissa pakkaseen. Ens kerralla taas alusta koko repertuaari, ja sitten ne varmaan alkavatkin lahja-alkioita tarjoilemaan.
 
Eilinen ei sitten taaskaan mennyt suunnitelmien mukaan. Endokystat olivat kasvaneet viikossa!!!!! Ja nyt sitten pitäisi päästä kiireesti laparoskopiaan. No sainkin ihme kyllä tyksiin peruutusajan 2,5 viikon päästä siis polille ja sitten toivottavasti nopeasti leikkaukseen. Minun kohdalla ivf siirtyy väkisinkin varmaan syyskuulle :| Ei vain tunnu menevän mikään putkeen näissä hoidoissa. Hyvä asia oli se, että uusi lääkäri oli aivan mahtava ja otti selkeän hoitosuunnitelman heti ja oli kuitenkin kannustava ja realistisen positiivinen. Nyt sitten pitäisi tästä taas koota itsensä ja yrittää viettää kesää...
Aleksa tervetuloa joukkoon mukaan! Itsekkin olen 35 v ja kivaa vaihdella kokemuksia vähän samanikäisten kanssa. Ei ole helppoa ollut sinullakaan tämän asian kanssa. Mutta älä vielä lannistu :)

Olisin vielä kysynyt teidän muiden kokemuksia laparoskopiasta, miten kauan olette olleet sairaalassa ja miten se muuten on mennyt?
 
Moto, tosi ikävä tuo endo! :'( On kurjaa, jos jokin menee hoidoissa pieleen, kun hoitoihin kuitenkin latautuu niin kovasti suuria odotuksia. Toivottavasti kystat saadaan äkkiä hoidettua, jotta pääsette taas pian jatkamaan. Yritä viettää hauska kesä, jotta olet sitten 100% latautunut syksyn hoitoihin.

Aleksa2, tervetuloa mukaan. Ei kuulosta kovin helpolta tämä tie teilläkään! Olen täysin varma, (ainakin omalla kohdallani olisi niin) että kun lapsen saa syliinsä, ei geneettisellä perimällä ole mitään merkitystä. Toivottavasti tällä kertaa onnistuisi! Onnea piinailuun!!! :heart:
 
Tervetuloa mukaan, Aleksa2! Kiviseltä vaikuttaa tuo teidänkin tie. Onko sulle tehty Anti-Muller-hormonikoetta? Sehän kertoo aika vakuuttavasti munasolujen reservin ja "iän". Tuli mieleeni, että lahjoitetut munasolut eivät kuulosta ollenkaan hullummalta ratkaisulta. Itse ajattelen niin, että lapsi on aina lahja. Oli kyseessä sitten ns. biologinen lapsi tai sitten lahjoitetuilla siittiöillä, munasoluilla tai molemmilla alkuunpantu. Komppaan asiassa kyllä täysin Hoppista.

Hehee, Hoppis, taitaisi kuka tahansa olla tilanteessasi täys hermoraunio!!! :D Mielestäni tuo hcg-arvo kuulostaa hyvältä, ja sehän tosiaan on yksilöllinen asia niinkuin totesitkin. Tarrasukkia vaan kyytiläiselle!

Moto76, toivottavasti pääset pikapikaa leikkaukseen. Hyvä kun sait peruutusajan. Luulen että tuo leikkaus on ihan tarpeen, ja saat sillä ainakin ostettua hiukkasen mielenrauhaa. Syksy tulee taas nopeasti, mikäli Suomen suveen on luottaminen. ;)

Sintu74, kävitkö eilen ultrassa? Mikä on tilanne follien koon ja määrän suhteen?

).( Täällä toipuillaan eilisestä punktiosta hitaasti mutta epävarmasti. Onneksi itse toimenpide sujui tosi hyvin, kivut olivat huomattavasti vähäisemmät kuin ekalla kerralla. Sain siis hyvät mömmöt! Jälkikivut vaan on olleet aikas kettumaisen mojovat, mutta pärjäilen 1g Panadolilla. Vessa-asiat on kaikkein kivuliaimmat... :( Pitänee vaan ottaa kaikenkaikkiaan lähipäivät rauhallisesti, eipä näillä helteillä muutenkaan jaksa tehdä mitään. Siirtopäiväksi varmistui maanantai 13.6. ja alkioita siirretään kaksi (jippii). Muniksia saatiin kerättyä kaikki 12, toivottavasti laatu korvaisi määrän ja mahdollisimman moni alkio hedelmöittyisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74

Yhteistyössä