35 v + odottajat, vol 5

Mun sisko on viimesillään raskaana. Musta on ihana, kun meille tulle niin samanikäiset lapset, serkukset. Sisko on mua 15 vuotta nuorempi, joten nyt vasta aletaan olla "samanikäiset" ja omata samat kiinnostuksen kohteet. Toki läheinen se on aina ollut, kun oon hoitanutki sitä niin paljon pienenä. Mutta nyt on tosi kiva, kun ollaan tälleen lähennytty siskon raskauden myötä =) . Muita pieniä ei lähipiiriin eikä ystäväpiiriin olekaan luvassa.

-Happis 14+jotain
 
Poni, edelleen jaksuja sinne. Päivä oäivältä ne sunki viikot siitä suurenee. Onhan toi supistelu ikävää, tiedän. Kunhan nyt vielä edes vähän aikaa malttais pysytellä piilossa pikkuinen...

Tänään olin neuvolassa. Sain ne kela paprut ja tein päätöksen avustuksesta, rahana kiitos tällä kertaa. Täällä saatiin vielä se sairaalakaavakekkin, johon täytetään oikeestaan kaikki samat tiedot, jotka on jo tietojärjestelmässä. Paluu menneisyyteen siis, heh. Olihan siinä ne hätäkaste nimetkin ja nekin on nyt sitten raapustettu paperiin. Kaikki oli neuvolassa ihan ok. Verenpaine 90/55, hb 128, turvotus +-, pissa puhdas, syke 149-160, paino -160g/viikko, sf 26, liikkeet ++. Olikohan tuos kaikki :) Painosta vain terkka vähän mulkais ja tuumas, kannatais varmaan syödäkki jotain. Ihan kun en söis, pistelen meneen sitä sun tätä ja vähääkään joka päivä katto, et mitä. Sokeritki oli aivan nappi kunnossa. Taas vaan jakso ihmetellä tuota mahan kokoo viikkoihin nähden, mutta se nyt on tuollainen, pallero joka suuntaan :D

Lumi-Marja ja Nuppunen 23+0
 
Mäki aattelin ottaa avustuksen rahana. Löysin eilen kirpparilta kestovaippoja, todella uudenveroisen toppapuvun ja parit bodyt. Oon hurahtanu osteleen noita kestovaippoja. Nytki on huutoja vetämässä vaikka kuinka ja tilasin lisäksi netistä joistain alekoreista muutaman. Mulla on niitä kohta kauhee vuori erilaisia :LOL: eikä sintti ole kuin kymmensenttinen. Tilasin dopplerinki, vaikken ensin aikonu. Rupesin aatteleen, että seuraavaan neuvolaan on kuukausi aikaa ja tuun hulluksi, jos en saa kuunnella sykettä sitä ennen. Nyt alkaa sitte kohta paketteja tuleen sieltä sun täältä. Yks äitiyspaitakin on vielä matkalla. :D
 
Eilen kävin neuvolalääkärillä joka jatkoi saikkua taas kolmeviikkoa, sitten onkin rakenneultra ja kuulemma se lääkäri sitten jatkaa taas saikun. Molempien sykkeet kuului hyvin ja liikkeetkin jo tuntee mukavasti :D hemoglobiinikin oli lähtenyt nousuun, tosin nyt on alkanut se kamala närästys.

Mäkin olen vallan hurahtanut netin ihmeelliseen maailmaan vauvatarvikkeiden hankinnassa, olen jo saanut kantokopat, lämpöpussit ja turvakaukalot hankittua.
Mammavaatteet sainkin onneksi käytettyinä kaverin kautta, joitain kesävaatteita tuli itsekkin uusina ostettua, onneksi tämänpäivän muoti on leggareita ja tunikoita niin ei tarvi kauheasti miettiä mistä saa kivannäköisiä vaatteita.

Täällä sitä jatketaan ihmettelemistä, aloittaiskohan joulupipareiden leipomisen, laatikoiden tekemisen vai askartelut...päivät on niin pitkiä ja piinaavia kun ei jaksa oikein tehdä mitään, lähinnä on vaan ja ihmettelee kun muut puuhastelee mutta jotain pientä olisi mukava tehdä.

Pimpula74+karhunpennut 18+0
 
Tänään käyty neuvolassa. Verenpaine 56/104. Hemppa 110!!! Mustamakkara siis rulettaa . Paino noussut pari kiloa (syytän siitä sitä mustaa makkaraa). Kyselin pelkopolista ja onko mahdollista käynnistykseen kun on taipumus syöksysymmytykseen niin ei ole kuulemma riittävä peruste käynnistykseen joten minnekään pelkopolille en pääse. On sitä kuulemma toisetkin ambulanssiin synnyttäneet ja monilla muilla sama pelko ettei ehdi ajoissa sairaalaan... No se siitä sitten. Papereita sain kelaan toimitettavaksi ja netissä täytyy täyttää jotain seutsemän sivua tekstiä jotka lähetetään sairaalaan. Kaikki on muuttunut niin nettipitoiseksi että. Tänään täyttyi rv 23. Kolmen viikon päästä uusi sokerirasitus.
 
Nettiin hurahtanut täälläkin :wave: jos jotain on tullu hankittua, mutta pinnis vielä puuttuu. Tein toisen hyvä löydän paikallisesta lastentarvikkeesta. Graco Logico S tönötti käytettyjen rivissä ja aivan mahtavan hienossa kunnossa. 50? halvempi kuin uusi ja mitään käytön jälkeä ei havaittavissa. en epätöinyt sitten sekuntia kauempaa uuden ja käytetyn välillä. tuttu muujä naureskelikin, että onko mulla joku tutka heidän hyvien käytettyjen suhteen, kun vähän aikaa sitten hain ne vaunut ja nyt toi kaukalo :LOL: Ehei, ei ole tutkaa, olin vain sattumalta matkassa silloin :) Hommasin vielä siihen sen kauaklopussin ja vaukuttaa näpäärältä ratkaisulta. ei tarvi pukee niin hirveesti, kn klähtee kaupoille tai vain vie tyttöä tarhaan ja hakee sieltä pois. Lyhyelle matkalle vauvan tumppaaminen päästä varpaisiin moneen kerrokseen vaatteita käy välillä hemojen päälle.

jääris, hienoa, että hemppa noussu. Kyllä se jo turhan matalalle meniki.

Fibro haittaa elämää ja sain neuvolan kautta lääkärille ajan torstaille. Maanantaina pitäis palailla töihin ja nyt kyllä tuntuu siltä, että musta ei ole potilaita käänteleen. Mukavahan se tilipussi olis, mutta kun ei kunto kestä niin se ei kestä. Kattoo nyt sitten mitä lääkäri tuumaa. torstaina palan matkaa viisaampi tässä asiassa.

Siivota pitäis jaksaa, mut ajatuskin jo nostaa hien pintaan. Mut pakko mikä pakko, muuten huusholli alkaa näyttää hiekkalaatikolta ja eteinen täytyy kengistä sun muusta ylimääräsestä roinasta.

Lumi-Marja ja Nuppunen 24+0 :D
 
Onpas täällä hiljaista!
Huh huh! Meil oli sellainen ulkoilureissu tänään että toista samanlaista en seuraavaan neljään kuukauteen aio tehdä Ja taas huolesta vääränä Eli Käveltiin ihan nätisti 2v ja 3v:n kanssa isovanhempien mökille joka ihan 400 m:n päässä. Välissä vilkkaan tien ylitys. No poistulo ei mennytkään niin nätisti kun oltiin siellä mökillä pidetty sadetta ja lähdettiin takaisin kun sade lakkasi. Oli kuitenkin lätäkköä lätäkön vieressä ja kauheesti vettä. No 3v riehaantui eka ja hyppi kaikissa lätäköissä ja riuhtaisi itsensä otteewstani irti (mulla oli vielä painava muovikassi mukana). Pikkususko tietty perässä yritti riuhtoa itteään otteestani. No 3v:n tienylitys onnistui ja vettä oli risteyksessä niin että sai kahlata. Kun oltiin 2v:n kanssa risteyksessä niiin hälle iski joku ihme ajatus ja rupesi laittamaan älyttömässti hanttiin ja heittäytyi istumaan keskelle tietä lätäkköön . No ei siinä auttanut muu kuin alkaa häntä väkisin vetämään ylös sieltä kun ei itse suostunut yhteistyöhön . Kyllä koko kropallani sain tehdä töitä että päästiin kotiin turvallisesti ja ajttelin taas sitä vakiopelkoa että nyt se istukka varmaan irtos kun selkään sattui... Tai kohdunsuu alkaa aukeemaasn tms... VAuva ainakin alkoi mahassa potkimaan kovasti. Mitä olette mieltä että kun tosiaan jouduin kaikella voimallani vetämään rimpuilevaa lasta pois sieltä risteyksestä niin voiko se aiheuttaa jotain noista pelkäämistäni asioista?? KAinaloon en häntä uskaltanut nostaa kun painaa jo niiin paljon ja oon välttänyt nostelua. Vaikka ehkä helpommalla olisin niin päässyt.
Tänään rv 23+5
 
Sulla ei oo jääris tullu verta, joten istukka on tukevasti kiinni. Kohdunsuukaan ei niin vaan aukee. Jotkuhan esim. ratsastaa raskaana eikä edes siinä höykkyytyksessä ala aukeemaan. Kaikki on siis varmasti ihan hyvin :hug: .

Otahan pimpula ihan vaan rennosti,ku oot sairaslomalla :D .

(.) Doppleri tuli ja sydänäänet kuulu. Mies nauhotti niitä tietsikalle. Nyt mulla joku tauti yrittää, ku tuli kurkku yhtäkkiä kipeeksi. Toivottavasti ei oo mitään flunssaa kummempaa.

Tänään tasan 15 viikkoa POKS.
 
Voi että menöö hermot ton selän kans |O Viime yönä sain herättää ukkokullan kankeemaan mut pystyhy, jotta pääsin veessan :ashamed: Hitsiläinen, kun ottaa luonnon päälle tämmönen olotila. Maanantina pitäis palailla töihin, mutta uskompa jokseenkin, että huomenna lääkärisetä kirjottaa mulle lisää sairaslomaa. Ei must aole todellakaan tässä kunnossa sänkypotilaita kääntään ja vääntään, ei todellakaan. Tilipussille olis enenmän kuin tarvetta, mutta nyt menöö oma ja vauvan vointi tuhatta ja sataa edelle tilipäivästä. Ehdin mä sinne työmaalle sitten tulevaisuudessaki ihan takuulla. Nyt vaan panadolia nassuun ja yrittää jotenki kestää. Vaavilla varmaan kaikki ok, kun temmeltää niin hirveesti. Nyt odotteleen koululaisia kotiin ja laittaan jotain välipalaa. Tänään tiedossa kirjamuovisulkeiset....argh!

L-M & N 24+2
 
Lumi-Marja Onpas ikävää, kun joudut kivuista kärsimään. Jaksuja :hug:

pimpula74
Mukavaa ja rauhallista saikkua!

Täällä vaan mennä porskutetaan päivä kerrallaan. Olen niin iloinen, kun viikot vaan lisääntyy ja vauva masussa vankistuu. Tänään kävin neuvolassa. Hb noussut ja oli 139. Liekö huima nousu sitten enteilisi lähestyvää synnytystä. Vauva on alhaalla ja sf mittakin oli kasvanut vain ½ cm 2 viikossa. Nyt on 30cm. Painoa ja turvotusta on. Pissassa sokrut 2+, vaikka kotimittauksissa arvot olleet ihan kohtuu hyviä.

Olo on jo melko kivulias. Vauva painaa alas ja saa kivuliasta vihlontaa aikaiseksi. Suppareita on joka päivä paljon. Kivuista huolimatta olen niin iloinen kertyneistä viikoista ja siitä ettei tarvi enää niin paljoa pötköttää. Eilen kävin eka kertaa kahteen kuukauteen noin kilsan hiltaalla kävelyllä nukuttamassa pikkuisen. Hymyssä suin lyllersin eteenpäin. Kyllä tämä pitkä pakkolepo saa vaan muistamaan taas miten ihanaa on olla terve ja liikuntakykyinen.
-Poni06 35+1 !!!! Juuri näillä viikoilla meidän esikonen on syntynyt
 
Aikooko muut kestoilla? Löysin Haakauppa.fi ja Vaunula.fi sivuilta todella edullisia ja sieviä kestovaippoja. Oon lukenu niistä positiivisia arvostelujakin netistä, joten kaipa ne ihan hyviä ovat.

-Happis ja pikku-Kalle 15+ jotain
 
Pirke, onnea hurjan paljon ja tarrasukkasia pienelle :heart: Tervetuloa :wave:

Happis, mä kokeilin kestoilua tytön kans, mut luovutin. Jostain syystä neitokaisen iho ei vaan kestäny niitä kosteita tumppuja jalkojen välissä ja iho meni kauttaaltaan rikki. Heti, kun vaihdettiin kertseihin, niin iho alko vaaleta ja viikossa oli ihottuma pois. Siteästi kokeilin vielä toisen kerran ja ekan vaipallisen jälkeen iho lehahti jälleen punaiseksi. Että se siitä kokeilusta. Tytöllä on edelleen erittäin herkkä iho. Hikoominenkin tekee ihon punakaksi ja vaatteet hankaa äkkiä jälkiä ihoon. Nyt en tohdi edes kokeilla ja ehdinkin jo myydä kaikki hamstraamani kestovaipat. Sori luonto, me ei ekoilla tässä asiassa :ashamed: Kyllä ne vaunulan vaipat ihan hyviä on. Siellä on tullu käytyä ostoksilla, kun on tuossa niin meitä lähelläkin. Kaverilla ainakin toimineet ihan moitteetta kaksosilla :)

Neeanäiti, kiitoksia postista. Mä vaan en ole saanu tuota omaa postilootaa auki vähään aikaan. Näyttää vain valkoista plankkoa, mutta nyt kun tiedän, että siellä jotain on, yritän tiiviimmin :D

Miinuslistalla olis närästys, nivelkivut ja lonkkasärky sekä rannekanavaoireyhtymän muistutus olemassaolostaan.

Plussaa puolestaan tämä ihanainen iso masu ja sen sisällä myllertävä Nupsukka-tytteli, mikäli nyt sitten ultraaja oikein katto, mutta typynä menee nykysin kotona puheissa ihan kokonaan :D olo on muhkea, mutta hyvä niin. Viikkoja kertyy ja vuoto-ongelmat jää päivä päivältä taaemmas, joten sen puoleen olo mitä mainioin.

Nyt iltapalalle ja nukkuun, kun tuli viideltä jo herättyä..väsy.

Lumi-Marja ja Nuppunen 24+6
 
Heippa!

Lumi-Marja sinulla viikot alkaa olla jo hyvällä malilla mutta nuo sivuoireet on ikäviä

Meillä oli eilen ristiäiset, ilman kaverien ja sukulaisten apua olisi kahvit jääny varmasti juomatta, kakut tein itse ja joitain muita tarjoiltavia teki äitini ja kaverini...

Poika sai nimeksi Matias Aaron Tapani :D nimestä oli vähän vääntöä...etunimen määräsin minä ja isä sai sitten tahtonsa läpi muissa nimissä :LOL:

Tyttö alotti tänään eskarin, hirmu reippaasti meni linja-autolla ja opettaja kehu reippautta =)

amati ja Matias 7vk
 
Jaahas...tuli iffiltä lisäkyselylappu vauvavakuutukseen liittyen. Siellä nyt ilmeisesti pohtivat päänsä puhki myöntävätkö ja millaisin rajoituksin. Nyt täytyy kopioida neuvolakortin kaikki sivut ja kaikkien tutkimusten (ilmeisesti ultrat) kjirjalliset tulokset...kauhee ettiminen noissa papereissa. Tuskin myöntävät koko vakuutusta kun huomaavat vielä neuvolakortista että raudanpuuteanemiakin rd:n lisäksi koko kesän jyllännyt . Kattoo nyt sitten!
 
jääris Me ollaan saatu Lähivakuutuksesta vauvavakuutus raskausaikana, vaikka eka lapsi syntyi 35+1 ja oli rd. Kakkoseltakin olin saikulla ennenaikaisuuden riskin vuoksi, mutta kolmosenkin vakuutushakemus hyväksyttiin. Soittivat mulle juuri silloin, kun makasin sairaalassa. Kysyivät vaan olenko saikulla suparien vuoksi. Myönsin, mutta jätin kyllä sairaalassa oloni ilmoittamatta. Vakuutus kuitenkin saatiin.
-Poni 35+6
 
amati, saipa teidän poika komean nimen :flower: Juu, alkaahan noita viikkoja olla, mutta pitkältä vielä tuntuu olevan elämää ennen marrskuun loppua. Onnea eskarilaiselle ja mukavia päiviä :wave:

Me ei saatu vauvavakuutusta lähivakuutukselta :( syynä raskauden aikaiset ongelmat. lähinnä se osittainen istukan irtoaminen oli syypäänä. Siihen lisäks rd ja edellisten raskauksien jutut, niin se oli stten siinä. Ei jaksettu alkaa vääntään siitä enempää.

Kävin kääntymässä työmaalla ja nyt mulla alko sitten loma :D Saikulla olen ollu tähän asti ja osastonhoitaja liittyi lääkärin mielipiteeseen, että tämä ihminen ei nyt dementiaosastolle tule hommiin. Pidän kaikki rästiin jääneet yltyövapaatm talvi ja kesäloman pitämättömät päivät ja muut palkalliset tykyvapaat sun muut tähän saikun perään. Lopusta ennen äitiyslomaa jää rapia viikko tyhjää, jonka lääkäri kirjottaa sitten sairaslomaa. Nyt on aikaa mukavasti jatkaa siitä mihin olen jääny, eli marjankeruuta puskista, kodin laittoo pikkuhiljaa vauvaa varten ja tehdä nyt sitten mitä ikinä huvittaa ja mihin minäkin päivänä kykenee. Kyllä helpotti, on peljättäny niin hirveesti mennä tuonne osastolle murjottavaks. Siellä on muutama väkivaltainen dementikko joilla painoo noin 150kg, että peljättää välillä ilman masuakin.

Sf mitan lääkäri mittas, kun oli sama ihminen kun lääkärineuvolassakin. Hän kävi vähän epäileen, onko se niin paljon, mitä neuvolakortissa on. Noh, mitaksi tuli 28cm....mittas uudelleen ja lukema 29cm. Sen jälkeen lopetti ja tuumas, paree antaa olla, ettei vaan kasva enää tässä välillä :LOL: Olen aina ollu iso odotusaikana ja nähtävästi nytkään en sen kummempaa kaavaa noudata. 24. päivä neuvola ja katotaan sitten muut jutut siellä.

Jospa sitä menis nakkaan pyykit narulle ja laittaan ruuan uuniin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 25+1
 
Olen aika hermona tuon perätilan vuoksi kun katselin aikaisempia neuvolakortteja ja niissä tytöt olivat molemmat aina rt eli raivotarjonnassa paitsi kuopus kerran "viistossa". Se että 4d-ultran paperiiin läääkäri oli kirjoittanut että täydellinen perätilaj ja totesi minulle vielä että oikein tyypillinen perätilalapsi, niin alkoi nyt jälkikäteen mietityttämään. Olen netistä asiaa yrittänyt selvittää mut siellähän lukee ihan kauheita keskustelupalstoilla eikä yhtään asiallista tekstiä tullut silmiin (siis jotain lääketieteellistä faktaa). En halua synnyttää vauvaa peppu edellä kun siihen liittyy paljon riskejä enkä sektioonkaan halua. Tuohoon perätilaan kun yhdistää tuon syöksysynnytystaipumuksen ja rd:n eli mahdollisesti isokokoisen lapsen niin ei oo paljon vaihtoehtoja miten sen vauvan ulos saa (sektio? tai joku epätoivoinen alatiesynnytys jossa vauvalle tulee lomkkaluksaatiot ja ties mitä ) . Oikeesti pelottaa.

Tänään rv 25+0
 
Jääräpää: mulla oli toinen lapsi perätilassa ja mulla suositeltiin synnytystä alateitse, mutten tähän lähtenyt koska esikoinen oli 3,2kg ja hänenkin synnytys alateitse oli vaikeaa, niin kokeiltiin kahteen kertaa perätilassa olevaa kääntää, muttei suostunut ja sitten en antanut periksi vaan pidin pääni että sektio on ainoa vaihtoehto, onneksi pidin pääni sillä vauva oli 4,3kg, jonka jälkeen synnärin väki oli sitä mieltä että ei ikinä olisi tullut alateitse.

Pidä pääsi jos olet sitä mieltä että haluat sektion, parempi se kuin että ensin punnaat alateitse paikat hajalle ja sitten mennäänkin hätäsektioon jonka jälkeen on vatsakin aukaistu.
Nyt mietin miten nämä kaksoset täältä tulee aikanaan ulos, ehkä sitten sektio on tässä vaiheessa myös paras vaihtoehto, mutta siihen palataan lähemmin.

Mulla rupee tää kotona oleminen käymään korvien väliin, tekemistä olisi ja haluaisin tehdä mutta en jaksa mitään tehdä...mies totesi että eihän sun tarvii mitään tehdä??? haloo, kukas täällä sitten tekee jos en minä? Mulla menee yöt valvoessa, en nuku kuin pari tuntia putkeen jonka jälkeen olen tunnin välein hereille. Päivisin en ota torkkuja, notkun kotona ja ihmettelen maailmanmenoa ja käyn ehkä viikon aikana kaupungissa kerran-pari, eli pienet on piirit ja sosiaalinen kanssakäyminen tällähetkellä. Jollain tavoin täytyisi toi psyyke saada kuntoon, että saisi nukuttua vielä kun siihen olisi mahdollisuus. Nukkumiseen vinkkejä otetaan vastaan mieluusti.

Ensi maanantaina on rakenneultra jota kovasti odotan, ehkä siellä selviää karhunpentujen sukupuolet ja toivon tietenkin että kaikki olisi kunnossa.

pimpula74+karhunpennut 20+0
 
Pirke Tervetuloa ja Onnea odotukseen :flower:

amati Onnea vauvalle hienon nimen saannista :flower:

pimpula74 Raskausainakahan on ihan turvallista käyttää ainakin Opamoxia. Kysy ihmeessä apua unettomuuteen ennen kuin se käy liian raskaaksi. Me asutaan ihan maalla, joten tiedän tuon tunteen, kun sosiaalinen elämä on olematonta. Varsinkin silloin, kun en mitään saannut tehdä. Päivän kohokohta oli postin saapuminen. Yrityksessäni nään kyllä ihmisiä, mutta siellä olen aina yrittäjän/opettajan roolissa asiakkaita varten. Ihanaa rakenneultraa maanantaille.

Eilen kävin neuvolassa. Kaikki hyvin. Paljon merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, joita aikaisemminkin on ollut eli hb nousee, rr nousee, vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, istukka on kalkkeutunut ja lohkoinen. Ihan milloin vain voi lähtö tulla. Vauvan vointi mainio. Lapsivettä on reilusti, kovasti pieni hengitteli ja kokoa oli 2800g. Suppareita on koko ajan enemmän ja ne ovat voimakkaampia sekä pitempikestoisia. Tulisipa lähtö kuitenkin vesien menolla niin osaisin ajoissa lähteä. Mulla on synnyksissäkin ekojen 5cm avautumisen aikana olleet supparit juuri tuon tuntoisia. Avautumine kokonaisuudessaan kestänyt vain tunnin, joten kyllä tuo lähto vähän jännittää. Edellisellä kerroilla ovat vedet menneet niin silloin on heti lähdetty.

Nyt laittaan tyttö kerhoon. Taksi tulee kohta hakemaan.
-Poni 36+3

 
Jopas tämä pino on hiljentynyt.

Pirke, tervetuloa ja onnea :flower: on aina yhtä hienoa, kun tänne tulee uusia odottajia :)

Poni, ei sitten liian pitkään ole sun avautuminen kyllä pitkään kestäny. Ei ihme, että lähtö vähän jännittää. Tsemppiä!!

(.) Supistelee....välillä aika kipeästikkin. Ei vielä tarvis ei. Huomenna neuvola, joten otan tuon puheeksi. Eroa harjotussuppareihin on, ne ei tee kipeetä, mutta nämä tekee, kestää noin pari minuuttia ja välillä niitä voi tulla 10min välein parikin tuntia. Vielä mennyt levolla ohitte. Lisänä issias, joka kyllä on kurjaa. Närästää, nilkkoja turvotta...näitä normi vaivoja siis. Mut pikkuinen kultamurunen on liikuskellut taas muutaman päivän ihan mallikkaasti hiljaisten päivien jälkeen.

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+0 POKS
 
Lumi-Marja Voi ei. Nyt vaan lepoa taas. Onneksi pääset huomenna neuvolaan ja pyydä ihmeessä aikaa ä-polille, että kunnolla ultralla katsovat alakerran tilan. Onneksi vauva liikkuu paljon niin se aina helpottaa omaan mieltä.

Kävin tänäänkin neuvolassa, kun oli pieni epäily lapsivesien lorahtelusta. Onneksi vedet oli tallella. Mulla on tullut lauantaista asti limatulpaa ja lima on osittain niin vetistä, että voisi luulla vedeksi. Mulla ei ole aikaisemmin näin selkeesti limatulppa tullut. Nyt tosiaan kolmatta päivää jo. Alussa oli oikein veressekaistakin. Th kokeili kohdusuun tilanteen. Oli kahdelle sormelle auki ja kavanaa reuna jäljellä, joten ei mitään hälyyttävää.Synnytys voi toki käynnistyä milloin vaan tai sitten ei. Itse toivoisin, että nyt ihan alkuviikosta tai sitten viikon päästä. Esikoisen synttärit olisi lauantaina, että siksi moisia toiveita:).
-Poni 36+6
 

Yhteistyössä