35 v + odottajat, vol 5

Moi!

Mulla sit kävi niin ikävästi että nt ultrassa löytyi kohdusta kuollut sikiö :( Oli menny jokunen viikko aiemmin kesken.. Kaavinnan halusin mutta luonto päätti toisin ja vuoto alkoi pari päivää aiemmin tuota. :(

No elämä jatkuu ja tsemiä kaikille odottajille.. :)
 
ONNEA Koralli :heart::flower::heart: ja tervetuloa mukaan!!!

Malaille jaksuja ja iso :hug:

Oma napa: pahoinvointi alkaa vihdoin ja viimein helpottaa! Jo oli aikakin! Väsymys sen sijaan jatkuu edelleen. Heräilen pitkin yötä milloin syyhyyn ja milloin mihinkin masuasukin muljahteluun taikka isompien lasten kääntyilyyn... Vähän mietiskelen pitäisikö käydä välikurkistuksella ultrassa, seuraava nyt tiedossa on "vasta" rakenneultra tammikuussa. Olisi kiva kurkistaa masutyyppiä ja jos vaikka näkis kumpaa sukupuolta tuo olisi???

Jambo ja toukkis 16+6
 
Malai :'(.

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki ok. Verenpaine oli vain 100/66. Paino oli pudonnut parissa viikossa yli puoli kiloa, vaikka sf-mitta oli kasvanut 3 cm. En oo ollu millään dieetillä. Vatsaan ei vaan mahu kuin pieniä annoksia. Syön varmaan puolet siitä, mitä yleensä.

-Happis ja pikku-Kalle 32+3
 
Tulin ilmoittelemaan että 7.12 syntyi meille tyttö 3560g ja 50cm. Juuri kotiuduin sairaalasta. Väsyttää ja jännittää miten kolmen pienen lapsen kanssa arki lähtee rullaamaan. Toistaiseksi ollaan valvottu sairaalassa vauvan kanssa yöt eli vuorokausirytmi päälaellaan. Oli taas vauhtisynnytys kuten arvelinkin eikä isäntäkään kerinnyt synnytykseen mukaan. Änkesin nimittäin "väkisin "sairaalaan tiistaina synnytysvastaanoton päivystykseen aika olemattomin perustein mutta lääkäri sitten totesi että olin 3 cm auki ja sanoi että voin jäädä osastolle ja tottakai halusin jäädä. Sitten alkoi rytinällä synnytys ja taaskaan en kerinnyt puudutuksia saamaan. Todella kivulias ja raju aukeneminen ja vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä ja lisäksi oli vielä sotkenut kätensäkin pahasti nuoraan joten napanuora piti leikat "liian aikaisin" eli siinä vaiheessa kun pää vasta oli ulkona. Onneksi kaikki kuitenkin meni hyvin loppujen lopuksi. Sairaalaan en olisi ajoissa kerinnyt jos olisin jäänyt kotiin odottelemaan synnytyksen alkua ja ambulanssissa en tiedä olisivatko osanneet tuon napanuorahomman.
 
Jääräpäälle oikein paljon onnea Prinsessan johdosta :heart:
Onnittelut plussasta Koralli!
Malaille jaksuja ja iso :hug:

ON: Tänään kävin taas kontrollissa äitipolilla, kohdunsuu pehmeä, ulkosuu auki sormelle, yes!
Iltapäivällä olikin tullut sellaista rusehtavan punertavaa vuotoa, limatulppaako? En osaa sanoa, koska aiemmin ei ole vastaavaa ollut, mutta sitä epäilen sen olevan. Toivotaan että ei mene enää ikuisuuksia odottaessa. Sormenpäät on tunnottomat olleet jo useamman viikon, aamuisin ei saa leipää voideltua, hampaita hädintuskin pestyä kun harja putoaa kädestä. Puristusvoimaa ei juuri aamuisin ole. Yöt nukun panadolin voimalla, tarjosivat opamoxia unilääkkeeksi, mutten huolinut.
Ensi viikolla neuvola ja sairaalakäynti, nyt rupeaa olemaan joka viikko molemmat käynnit, kyllä ne tarkaan seuraavat.
Äitini piti tulla meille viikonloppuna siivoamaan sauna ja pesuhuone, mutta onkin flunssan kourissa, joten taidan itse hoitaa sen siivouksen josko se edistäisi asiaa. Esikoisesta lähti vedet seuraavana yönä kun olin pesuhuoneen siivonnut :)

Pimpula74+ karhunpennut 36+1
 
Korallille isot onnittelut!=)

Ja Malai suuret pahoittelut, itse olen kahden lapseni välissä kokenut saman, että np-ultrassa havaittiin sikiö kuolleeksi. Ja se on kyllä niin väärin. :(

Jääräpäälle onnittelut tyttövauvasta!

Minullakin on pahaolo jo lievempää, mutta nytkin on huono olo kyllä jonkin verran. Väsymys on vieläkin suurta, kohta käyn suihkussa ja sitten alankin jo torkkua sohvalla, siinä minun perjantai-illan viettoni ja kaikki mitä puuhata jaksan.

Liikkeitä tuntuu jo ihan mukavasti.

kurkkunaamio ja kolmonen 14+6
 
Malai osaanottoni, minulla yksi tuulimunaraskaus ensimmäisen jälkeen, oli kauhea tunne np ultrassa:(
Paljon onnea Jääräpäälle pienestä prinsessasta:heart: Olipa jännittävä synnytys alkaa jo itseä pelottaa kun mulla vika synnytys kesti 1,5 tuntia ja oli kanssa tosi raju.
Sain eilen äitiyspaketin:D Oli kyllä aika poikamaisia vaatteita, mutta poikaahan tässä odotellaan:D
Oli kiva tyttöjen kanssa käydä lävitse vaatteita ja murrosikäinenkin ( 13 v) jo alkoi sulamaan. Ollut hänelle aika kriisi tämä uusi tulokas. Kai se on noloa kun näin vanhat vanhemmat vielä saavat lapsia. Onneksi tytön luokalla on kaksi lestadiolaista, joten muillakin on isoja perheitä ja pieniää sisaruksia. Minulla joku flunssa tms, lihakset kipeitä ja nenä vuotaa ja väsyttää. On kyllä niin väsynyt olo ja nämä joulu hälinät. Vauva jytää ja tunnen jo kääntymisetkin hyvin.
Vielä suht hyvä kun kohtu ei pahasti paina, mutta viikkojahan vielä jäljellä.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tsukka + Jötkis 24+3
 
Lämpöiset onnittelut pikkuprinsessa johdosta, Jääräpää! :heart: Olipas sulla nopea tuo synnytys, hui! Onneksi kaikki meni hyvin!

Malaille suurensuuret pahoittelut ja voimia! :(

Täällä ei vieläkään ole pahemmin oireita havaittavissa, mutta kaikkea pientä kumminkin. Reilu viikko pitäs vielä jaksaa ultraan asti, että selviäis onko kyydissä joku vai ei.

Koralli + Mini 5+4
 
Onnea jääräpäälle pienestä prinsessasta, ihana joulu teille tiedossa!!! :)

Tietääkö joku koska 2011 äitiyspakkaus julkaistaan??? (vaikka taidan kyllä saada vielä tuon 2010 version)

Jambo ja toukkis 17+2
 
Jääräpää isot onnittelut! Hyvä kun menit ajoissa sairaalaan!

Malai Pahoittelut keskenmenosta. Se on kova paikka, itsekin olen valitettavasti joutunut kokemaan. Hyvä ettet joutunut kaavintaan, ei se tee kropalle hyvää.

Täällä seuraavaa ultraa odotellessa. Paha olo alkaa jo helpottaa, toivottavasti on normaalia! Viikkoja pitäisi olla nyt 9 ja jotain päälle.
 
Heippa kaikille! Minulla kamala flunssa lämpöä 37,7 ja kurkku sika kipeä. Tosi kamala olo. Pää kipeä. Tänään en päässyt neuvolaan enkä lasten joulujuhlaan:'( Mies on vielä iltavuorossa mutta ihana naapurin rouva tarjoutui apuun ja tytöt pääsivät esiintymään. Olisi ollut kamalaa jos ei olisi päässeet, mutta juhlat ovat ulkona ja minä tässä kunnossa niin ei itse päässyt.
Toivottavasti pian toipuu.
Tsukka + Jötkis rv 25+1
 
Tsukka mullakin kauhea flunssa koko viikon, mutta tänään vasta jäin pois töistä, pakko oli, kun silmäkin on muurautunut rähmästä umpeen ja yöllä en saanut juurikaan yskimiseltä nukuttua. Täytyy siis käydä lääkärissä, toivottavasti tuolla meidän arviksessa on joku lääkäri edes tarjolla, sekään ei ole ihan varmaa. Jääkaapissa olisi vähän vanhoja, mutta luultavasti vielä ihan hyviä Oftan Akvakol -silmätulehduspipepettejä, mutta niissä lukee "jos olet raskaana, neuvottele lääkkeen käytöstä lääkärisi kanssa ensi", niin en uskalla niitä kysymättä käyttää.

Keskiviikkona oli neuvola, silloinkin oli jo flunssa, mutta sain silti influenssa-sika-rokotuksen. Olin sen viimeksi torjunut, mutta nyt kun oli inhottava flunssa päällä, ajattelin, että otanpa kuitenkin, jos siitä kiuitenkin olisi enempi hyötyä kuin haittaa. Luulin, etten sitä voisi ottaa yskäisenä ja kurkkukipuisena, mutta terkkari sanoi, että voi ottaa, jos ei ole kuumetta.

Sydänäänet neuvolassa kuului heti hyvin, mieskin oli mukana kuulostelemassa. Sykkeet oli viimeksi kuukausi sitten +175 ja nyt +160 merkitty korttiin, puhui, että on aika nopea mutta tasainen hyvä syke. Tiedättekö, miksi joillain on nopeammat sykkeet kuin toisilla, miksiköhän se niin vaihtelee, ja onko tuollainen yli 170 edes ok? Miten se muuten meni veikkaukset sukupuolesta sykkeen perusteella, oliko se nopeampi poika vai tyttö? ;)

flunssainen kurkkunaamio ja toivottavasti huoleton kolmonen 15+6
 
Kurkkunaamio: Vastasyntyneillä syke helposti yli 200:kin. Minulla ollut tytöillä aina sykkeet siinä 140-150 vaikka sanotaan että pojilla hidas syke. Vaikuttaahsan siihen sykkeeseen monet asiat, jos vaavi siellä oikein liikkuu.
Vointi oli aamulla niin kamala, että ajattelin että mä kuolen:| Vauva onneksi vaikuttaa aktiiviselta masussa. Voi kun tässä nyt toipuisi niin pääsisi joululahjat jakamaan viikonloppuna. Lähdemme appivanhempien luo jouluksi, joten ei ole arki iltaisin hääviä käydä monessa paikassa. Ja tänään olisi olllut veljen tytön juhlat ja töistä koko ajan soitettu olisi ollut tärkeä olla siellä. Esikoinen sanoi mun olevan TWiligh vamppyyrien näkönen, eli aika kalpea.
Tsukka+ Jötkis 25+2
 
Kävin tänään alkuraskauden ultrassa. Siellä köllötteli yksi pieni ja sydän sykki jo kovasti :heart: Tämä oli kyllä paras joululahja! Ihana kun voi nyt nauttia eikä tarvii joulun aikaa murehtia, että onko masussa ketään vai ei.

Koralli & Tähkä 6+5
 
Korallille onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :flower:

Itsellä edelleen kamala flunssa, nyt on poskiontelontulehduskin ja olen sairaslomalla. Sain kuurin eilen, enkä tajunnut kysyä, saako niiden antibioottien kanssa käyttää närästyslääkettä, mitä olen nyt käyttänyt (Gaviscon). En ole sitten uskaltanut käyttää ja illallakin korvensi niin kauheasti ja nytkin, että sen lisäksi että on taudista huono olo, pitää tästä närästyksestäkin vielä kärsiä. Tänään aion soittaa apteekkiin ja kysyä sieltä, olisiko tietoa, voiko lääkkeitä käyttää yhdessä.

Äitiyspakkauksesta olen miettinyt, että jos en ottaisi. Toisaalta se on NIIN ihana saada... mutta on jo kahdet makuupussit ja talvi-asut, niitä kestovaippoja en aio käyttää, joten siinä on aika paljon sellaista, mikä on turhaa. Ne pienet sisävaatteet siinä kaikki hyödyllisimmät olisi, mutta niitäkin kai on jotain vielä tallessa, vaikka aika paljon vauvan vaatteita olen jo myynyt kirppiksellä tai laittanut muuten eteenpäin. Sillä rahalla voisi ostaa vaikka turvakaukalon.

Kun pääsisi jo ostelemaan pikkuruisia vaatteita! :heart: Mutta mitään en osta, ennen kuin rakenneultra käyty, niin olen päättänyt.

Poika 6-v sanoi tänään ihanasti aamulla sängyssä kun kömpivät sisarensa kanssa meidän vanhempien viereen aamulla viiden jälkeen: "Tänne mahtuisi vielä yksi lisää... niin se vauva, jos se kesällä tulee" (vähän haikealla äänellä). Tuli mieleen, onko liikaakin teroitettu sitä että, vauva tulee "jos kaikki menee hyvin", että huolehtiiko poitsu kovasti, että tuleeko se vai eikö se tule. Ihanaa kuitenkin, että lapset ovat iloissaan tulevasta perheenlisästä, etenkin tuo esikoinen on niin onnellinen asiasta.

kurkkunaamio ja kolmonen 16+3
 
Onnea Jääräpäälle prinsessan johdosta:heart:

ON: Meidän pienet kaksoset syntyi ma 13.12.10 klo 20.11 ja 20.31, A-poika 2575g, 47cm, B-tyttö 2140g, 47cm. Kotona meni lapsivesi aamupäivällä ja pikkuhiljaa siirryttiin sairaalalle. Vauvat syntyi normaalisti alakautta, A-vauva oli raivotarjonnassa ja B-vauva syntyi jalat edellä. Kaikki meni hyvin, vaikkakin vauvat ovat kovasti hentosia pikkuisia. B-vauva on ollut tarkkailussa alusta asti, ensin sokerien vuoksi ja nyt kumpikaan vauvoista ei meinaa alkaa syömään riittävästi, he ovat olleet nenämahaletkuissa muutaman päivän, mutta sitäkin ollaan jo purkamassa. Koitetaan saada vauvat syömään pullosta, jotta pääsisivät kotiin piankin. Jouluksi emme vielä heitä kotiin saa, mutta tavoite olisi uusi vuosi. kiirettä pitää, käydään miehen kanssa kaksi kertaa päivässä hoitamassa vauvoja sairaalalla, kotihommat ja isot pojat vaatii myös tietenkin osansa. Ainoa hyvä puoli omassa kotiutumisessa on ollut, että saan nukuttua yöt läpeensä ja kerätä voimia vauvojen kotiutumista varten.

Kaikille oikein hyvää joulun aikaa ja onnea odotuksiin.

t. Pimpula 74+ kaksoset 8pvää
 

Yhteistyössä