35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Juu kun päätöksen punktiosta olin tehnyt helpotti, ei tarvitse sitä enää pohtia! :heart:

Olo on jo vähän parempi kaiken aikaa, vaikka pientä "krapulaoloa" edelleen on havaittavissa! :D

Varovaisesti saan ottaa näemmä kantamusten kanssa, alavatsaan helpolla sattuu! Joten töissä varmaan joudun kertomaan pomolle jo ensi viikolla raskaudestani!

Nyt veillä asiakkailla Norovirusta! :headwall: En haluaisi saada sitä! :/


Voikaamme kaikki oikein hyvin masujemme kanssa! :heart:

Rva pikkumyy ja

 
Rouva Pikkumyy, pääsetkö sinne lv-punktioon kunnallisesti? Jotenkin outoa että täällä Helsingissä se kunnallisen ikäraja on 40 v, ja monissa muissa kunnissa paljon alempi. Senjuskako se hämmästeli neuvolakäyntien vähäisyyttä, samaa olen itsekin pohtinut. Aiemmissa raskauksissa oli paljon tiheämmin käyntejä,nyt olen tainnut terveydenhoitajalla käydä 5 kertaa ja viikkoja on huomenna 30.Ja kuitenkin tätä ikääkin on ja verenpainetta on seurailtu. Kai se näistä säästöistä johtuu. Töissä täytyisi jaksaa käydä, istuminen rupeaa jo tökkimään, vielä 5 viikkoa kun jaksaisi.Vauva on jo kääntynyt mikä vähän helpottaa oloa. Ostatteko te muut uudet vaunut vai kehtaisiko kuopusta isojensiskojen vanhoissa menopeleissä työnnellä (vm-98)?
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika *Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)
*Säihke...20.8...kolmas...TAYS


Lisäilin itseni listaan.
 
Irtosora, harmi, kohtalotoveri tässä asiassa olisi ollut ihan kiva =)

Minä tein tiistaina työsopimuksen uuteen paikkaan, ja huomenna tai ensi viikon alussa meinaan irtisanoutua nykyisestä paikastani. Olen ollut alle viisi vuotta tämänhetkisessä työsuhteessani, joten pääsen 14 päivän irtisanomisajalla. Helmikuussa pitäisi sitten jo aloittaa uudessa työssä. Jännää aikaa - monessakin mielessä.

Pahimmilta oireilta olen onneksi välttynyt, mutta maha alkaa iltapäivästä ja illasta olla ärsyttävän turvoksissa. Toivottavasti vaiva helpottaa pian, ja selviän asiasta vain vatsaa sisään vetämällä. En todellakaan halua, että homma näkyy yhtään ennen kuin varsinainen vauvamaha sieltä tulee näkyviin, ja se on minulla ainakin aiemmin ollut kohtuu myöhäisessä vaiheessa.
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika *Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
*Irtosora...13.8...ensimmäinen...NKL
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)
*Säihke...20.8...kolmas...TAYS

Nymmääki oon listalla.
 
Iltavuorom siis takana! Juu kunnallisesti pääsen lapsivesipunktioon kuntamme ostaa sen Turun erältä isolta gynekologikeskukselta ostopalveluna ja sama np-ultra samasta paikasta :heart:

Niin ja ikää on kiitettävästi yli 40v! :D :heart:

Heippa ja kauniita unia kaikille! :D :wave:

Rva ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Onko muita jotka kärsivät migreenistä nyt raskausaikana? Minulla ma iltana alkoi kohtaus meni panadolilla ja nukkumaan menolla ohitse.

Eilen iltavr ja tänään klo 10 alkoi ihan yhtäkkiä paha kohtaus pahoin sivuoirein, minun piti heti lähteä kotiin! Otin lääkkeen nukuin tunnin ja kävin apteekissa ostamassa lisää panadolia, ja nukuin taas 3 tuntia, vieläkään olo ei ole hyvä!

Miten muut toimivat kohtauksen yllättäessä?

Hyvää pvn jatkoa kaikille! :flower:

Rva ja Tiuhti-viuhti rv 9+4 :heart:
 
Olen aina välillä käynyt lukemassa teidän juttuja ja ajattelinpa alkaa itsekin jotain kirjoittelemaan.
Täällä äiti vm-69.Toinen lapsi tulossa,la 15.3.Esikoinen 7v.

Neuvola kuulumisia
Rv 31
Painoa yht.4kg
Sf-mitta 32cm ja vyötärön ympärys 105cm
RR 98/56
Hb 132
Syke 138
Siinäpä ne tärkeimmät

Migreenitäälläkin välillä vaivana ja kun ei uskalla muuta kuin panadolia ottaa niin saattaa mennä 3-4pv ennenkuin migreeni on tyystin ohi :kieh:

Hyvää viikonloppua
äitee -69 rv31
 
Tervetuloa äitee-69 :flower:
mä kans oottelen maalisvauvaa, tosin taitaa tulla helmikuun puolella ainakin jos leikkaamalla tulee.

Lumi-Marja, mulla on kans pystyviilto tehty hätäsektiossa. Ei ole arpi vaivannut mitenkään eikä mulla sektiosta ole kauaakaan... Kiristelee tai kutittelee välillä, mut ei mitenkään häiritsevästi.
Ä-polin seurantakäynti oli viime viikolla, jossa katottiin jo kohdun paksuutta. Mulle on tehty pystyviilto tohon pintaan, mutta ne sisemmät viillot onkin vaakaan. Sieltä ala-arven reunojen kohdalta oli paksuus 3mm, kuulemma normaalin rajoissa mennään. Seuraava käynti on vkolla 36, jolloin tehdään samalla synnytystapa-arviointi. Eli mulla ainakin on periaatteessa auki synnytystapa, eikä se automaattisesti ole sektio. Tosin itse tällä hetkellä (vieläkin) olen sen kannalla.
Sairaalan pyynnöstä olin sokerirasituksessa (vaikka pissa on aina ollut puhdas), niiiiiiin kohollahan ne tunnin ja kahden arvot sitten oli... Siispä karkit ja muut herkut nyt ens alkuun pois!
Kaikki yhdessä sitten määrittelee sen synnytystavan, kuulemma sokerit ja verenpaineet etc. arvioidaan ja niin päin pois. Raivotarjonnassa meillä kellitään, että se sikäli suosisi alatiesynnytystä, mut mut kattellaan.

Aijoo, vajaa pari viikkoa ois enää duunia ennen äippävapaan alkua, kun pidän loput talvilomapäivätkin alta pois.....!!! :D JEEE!
Viikot on kyllä vieriny ihan käsittämätöntä vauhtia :eek:

Mukavaa viikonloppua :wave:

Hexodus ja masumonottaja 32+2
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika *Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
*Irtosora...13.8...ensimmäinen...NKL
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)
*Säihke...20.8...kolmas...TAYS
*Mimuli...22.8...neljäs...TAYS

Laitoin itseni listalle myös
 
hei,
eka neuvola on takana ja tietoa siellä oli saatavilla asiallisesti ja kivasti. Neuvolatäti oli kyllä hyvin nuori, mutta todella herttainen, enkä kokenut itseäni millään tavoin poikkeavaksi. Oli kyllä jännä mennä näin pitkän tauon jälkeen.
Kaikki arvot olivat ok, mutta syömisiäni itse päätin hieman tarkemmin kontrolloida, kun noita makkaroita tuppaa kertymään.
Tampereella saa yli nelikymppinen äiti ne sikiötutkimukset maksutta (kaksi ultraa, veriseula, mahdolliset jatkotutkimukset, kuten lapsivesinäyte tai istukkanäyte). Minulle ei mitään tyrkytetty, vaan itse niistä kyselin.
Meillä isäkin sai täyttää papereita ruokailutavoistaan ja mm. alkoholin käytöstä. Nyt on sitten varattuna niskapoimu-ultraa, lääkärineuvolaa, pitää mennä pariin verikokeeseen, joten paljon on tapahtumaa ensi kuun alkupuolella.
Minulla on ollut migreeniä, tosin nyt jotenkin lievempää kuin ns. normaaliaikana. Jos vain mahdollista, minulle se lepo ja nukkuminen ovat toimineet hyvin. Töissä lääkkeitä on otettava, kun ei voi nukkua, mutta nythän niitä voi käyttää rajoitetusti. Mielestäni jos migreenikohtaukset ovat todella hankalia, niin ei sitä voi töissä olla.
Väsyttää aina vaan, joten taidan mennä taas nukkumaan, vaikka olen jo illan aikana muutaman tunnin nukkunutkin.
Hyviä öitä!
 
huomenta
mulla aika tuore sectio arpi 11/06.vaakaviilto,ei ainakaan vielä ole oireillut yhtään.
rupesin syömään rautaa viime viikolla ja lisäsin vielä c-vitamiinia,väsymykseen.
kysyin kuitenkin tota rautaa neuvolasta.
mulla onkin toinen käynti ensi viikolla.
meillä vaihtuu maanantaina pomo ja tuleva on kaamea huutaja.muutenkin tosi ilkeä.
kuulema yt heti käyntiin. saa nähdä miten käy työpaikan.
täytyy vaan yrittää ottaa rauhallisesti mitä tuleman pitää.
muuten vointi hyvä.
tänään tulee mittariin 42v
miehen kans mennään syömääm ja elokuviin illalla :heart:
senttu ja lassilotta rv 15
 
Ilmoittaudun joukkoonne. Olen muutaman viikon vaille 40 vuotias ja tänään pitkän yrityksen jälkeen sain plussa tuloksen raskaustestiin!
Toivon, että pysyy mukana =) .

Jos joku viitsii laittaa minut listalle niin tiedot ovat seuraavat:
OnniMaija 19.9.2008, neljäs, Satks
 
Onnitelut Senjuskalle syntymäpäivänäsi! :flower: :flower:

Ja tervetuloa mukaan OnniMaija! :flower:

Ajattelin käydä katsomassa niitä odottajan farkkuja kaupoista ja neuleita tai pidemmän mallisia paitoja kun tämä mein salamatkustaja ei saa vielä olla julkinen työmaalla! :heart: Vaikka epäilyksiä kyllä on jo riittänyt! :D


Mukavaa pvää kaikille! :flower:


 
hyvää syntymäpäivää, senjuska! :flower: pidän peukkua, että yyteet menevät hyvin osaltasi. luultavasti uusi, ilkeä pomo on palkattu tekemään juuri yyteet ja sitten se taas vaihtaa työpaikkaa... sellaista näkee joskus.

onneksi olkoon plussauksesta, onnimaija! :flower:

hauskaa lauantaita!

tv. eilistä huomattavasti virkeämpi (so far so good :D ) irtis 9+3
 
Senjuskalle synttärionnea :flower:

OnniMaija tervetuloa joukkoon ja pienelle ihanalle paljon paljon tarrasukkia :heart:

Kiitos kaikille vastauksista liittyen sektioon ja niihin mieltä vaivanneisiin ruokiin. Tosin mitkään kalaan liittyvät ei mulla tullut edes mieleen laittaa kyssärilistalle, kun olen todella allerginen sille. Jos joku vaikka kotona erehtyisi avaamaan tonnikalapurkin, se jo riittäisi mulle ambulanssireissuun teholle. Elikkäs kauppojen kalatiskit on parasta jättää väliin ja kaikki niiden lähellä olevat asiat.

Mullakin oli sektio hätäsektio. Kaikki meni siihen asti hyvin, ennen kuin kätilö näki viisi pientä sormea ja palan matkaa käsivartta hiustupsun sijaan. Sit mentiinkin nopeaa alakertaan leikkuriin. Synnytyssalissa jo laitettiin puudute ja sen vaikutusaikana mentiin vauhdikkaasti. Siitä käden tulosta maailmaan ei mennyt kuin 7min, niin tyttö olikin jo maailmassa. Mietin jälkeenpäin, jotta miten olisin sen reippaasti yli 5kg neidin punnannut ulos :whistle: Kokoarvio heitti vain kilolla alaspäin.

Taitaa alkaa olo vähän helpottaa. Parinailtana kuvotusta ei juuri ole ollut ja olen jaksanut vähän touhutakkin jotain. Sain aikaiseksi eilen jopa käydä pikku kävelyllä, vaikka tie olikin liukas kuin luistinrata. Rattaista kiinni pitäen jakoi lipsutella vartin, sit meni hermot ja koira sai luvan jolkotella juoksunarussa.

Miehen kans ei sitten kaikki olekkaan niin hyvin :( Hänellä meinaa mennä sietokyvyn rajan yli tämä meidän selibaatti. Hän ymmärtää, että se on lääkärin määräys, mutta tunteet kai ne o miehilläkin. Ymmärrän hänen kiukun, mutta sitä en tajua, miksi kohdistaa sen niin kuin kohdistaa ja syyttelee minua kaikesta. Ihan kun olisin jotenkin syyllinen asiaan, että olen vuotoherkkä ja vauvan takia tässä joudutaan pupuilut jättämään väliin. Alkuun se ei ollut tuskakaan, kun oli maratoni takana plussayritystä, mutta kyllä tämä 6 viikkoa kestänyt täys pidättyminen alkaa jo tuntua. Kaiken lisäksi sitä on edessä vielä piiiitkä aika. Np ultras katotaan paremmin istukan paikkaa ja jos on täysin edessä, niin seuraavan kerran mies pääsee lakanoihin vasta vauvan synnyttyä ja jälkivuodon loputtua :( Näin lekuri totes. Viimeks istukka oli lähes kohdunsuulla ja vuoteli alussa paljon ja keskivaiheilla aina kakilla käynnin jälkeen vaaleanpunaista. ihan lopussa alko olla menkkamaistakin vuotoa ja kävin viimeiset kolme viikkoa joka päivä terkkarilla.

Ehdotin miehelle muita tapoja harrastaa rakkautta, mutta ei ole kuulemma sama asia ja jostain muualta varmasti saa apua. Eipä tuntunut mukavalta. Mies on muuttunut vähässä aikaa niin, et tuskin tunnen häntä enää. Pelottaa.

Parempaa päivää odotellen, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 11+5
 

Heips!

No voe minkä tek, Lumi-Marja! Onhan se tietty miehen kannalta kurjaa, ja molempien kannalta, mutta jos kerran olet ehdotellut muita konsteja eikä nekään kelpaa, niin höh :/ Koeta jaksella, ikävää tuommoinen mielipaha, jota joudut kestämään.

Itse olen aika herkällä mielellä täällä, ja tuntuu että loukkaannun aivan turhista. Yritän kyllä kovasti tsempata, ja jospa helpottaisi parin viikon päästä.

Lievää öklötystä edelleen ilmassa, hajut tuntuvat erityisen voimakkaina nenään, erityisesti tuo meidän isompi ja vanhempi koira, jonka hengitys löyhkää! En kertakaikkiaan voi olla edes lähellä :LOL: Iltapäivällä iskee myös ankara väsymys. Eli siis kohta..zzzzzzzzzzz...

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

Rosamunde rv 9 tasan
 
lumi-marja voi itku, sinun miestä :( kyllä pitäisi hänen olla samassa juonessa näin tärkeän ja ison projektin ajan. voimia!

rosamunde täällä kanssa herkistellään. aloin itkeä ihan mitättömästä asiasta, täysin uutta meikäläisessä. tähän asti oon ollut ihan "normaali" herkkyyden suhteen, alkaako nyt uusi ajanlasku..?

).( ja meninkin hehkuttamaan hyvää oloani... hengästyin aamulla jopa hiusten shampoamisesta. ja uudelleenvaahdottamisesta. ja jälleen hoitoaineen levittämisestä. suihkun jälkeen meninkin sitten taas pötkölleen, olinhan ollut jo 1,5 tuntia hereillä :D

irtis 9+3
 
kiitos onnitteluista
lumi-marjalle :hug: toivottavasti mieskin tajuaa tuon jossain vaiheessa et parempi on varoa.
meillä vaikka lääkäri ei ookkaan kieltänyt niin mies sanoi et kerran viikkoon ja kumin kans :LOL:
mulla toi taipumus ennen aikaisiin synnytyksiin.
mut nyt miehen kainaloon kun pikku neiti nukkuu.
senttu ja lassilotta rv 15
 
Onko muille tullut raskauden myötä suonikohjuja? Minulle ei eka raskauden aikana tullut ollenkaan,mutta nyt niitä on siitäkin edestä. Vasemaan reiden takaosa on aivan hirveän näköinen.Neuvo-täti sanoi että yleensä laskeutuvat/häviävät synnytyksen myötä,onkohan näin?

Lumi-Marja ,harmi että miehesi suhtautuu asiaan näin.Ehkä hän ei ymmärrä tilanteen vakavuutta. Meillä on niin päin että mies ei ole halunut enään pitkään aikaan,ei kuulemma hirvie vauvan vuoksi. Aluksi olin kiukkunen kun oletin että johtuu minusta,enään en sen takia kiukuttele,vaikka sitä onkin välillä aika herkässä mielentilassa .Aika näyttää miten tässä käy.

Onni-Maijalle onnittelut plussauksesta :flower:

äitee-69 rv 31+3
 
Kiitos kaikille tuesta. On tämä sellaista säätämistä, ettei tahdo tietää miten olisi. Asiasta ja sen vierestä on taas vakavasti keskusteltu ja uskon, että mies ymmärtää tilanteen sisimmässään, vaikka ei sitä kyllä ääneen myönnä. Ainakin hän totes, et kai tässä on sitten loppuelämä aikaa jos ei kerran nyt. Jonkinlainen edistyminen kai tuokin.

Päivät alkaa käydä pitkiksi ennen ultraa. Tuntuu, et torstai on jossain kauempana kuin onkaan. Jos olisin täissä tai jotain muuta tähdellistä tekemistä, aika menis varmasti nopeemmin, mutta täällä kotosalla aika matelee. Varsinkin nyt, kun pikkuneiti on kuumeessa, eikä päästä edes ulos.

Illalla ajattelin lähtee vanhemman tytön kans talleille. Olis mukava nähdä taas mitä meidän hepalle kuuluu. Se on tuos ihan kävelymatkan päässä. Ratsastaa en enää uskalla, mutta ainakin voi jotain touhuta. Eikä sillä vois nyt ratsastaakkaan, kun odotetaan varsomista tapahtuvaksi minä hetkenä hyvänsä. Meille tulee heppavauva :heart:

Ensikesänä suunniteltiin rakentaa oma talli, niin sais hepat omaan pihaan. Ne on nyt tuos miehen serkun tallissa, eikä matkaa ole tosiaankaan kuin muutama sata metriä, mutta silti tuntuvat olevan jossain kaukana.

äitee-69 suonikohjuista, mulle tuli sellaisia kummallisia suonikohjuja polvitaipeisiin, reisien takaosaan ja jalkapöydänpäälle. Ei siis pullottavia isoja möhkäleita, vaan kuin tussilla piirrettyjä sinisiä juonteita. Ne ei kokonaan hävinny, mutta vaaleni ja nyt tuskin huomaakaan. Teidä sitten, tulevatko tässä raskaudessa takaisin. ei mullakaan ekan neljän raskauden aikana mitään ollut, mutta viitonen teki komeat juonteet.

Herkistelystä
kylläpä sitä täälläkin itku on herkässä. Katton plus tv:n vauvataloo tai riskitapauksia. Niissähän näytetään synnytyksiä ja totta kai sitä ihminen herkistelee kuin vuotava katto niitä katelles. On ne syntymät aina niin herkkiä ja ihania vauvoja tuloksena. Jotkut mainokset ja laulunsanat kans laittaa hanat auko. Tai vain se, että lapsi tulee ja sanoo, et äiti, oot ihana ja halaa.

Tällaista tänään, 12+0
 
lumi-marja mulle tuli eilen tippa linssiin, kun tv-ohjelmassa sosiaalityöntekijä sai nuortenkerholleen miljönääriltä 20 000 puntaa yllätyslahjotuksena :D no, kun se mieskin siinä alkoi heti vetistellä, niin pitihän minunkin... voin kertoa, että olen muuten aivan über-cooli, mutta la itkin ihan pikku-pikku-vastoinkäymistä ja nyt tuota B) mitä tästä vielä tulee :D

irtis 9+5 (ihkaeka ultra-aika 28.1.)
 
Minullakin npultra 28.1.-08, se on kyllä sitten toinen ultramme jo!

Minä poden melkein jatkuvaa migreeniä, viime ma alkaen, tänäänkin iltapvllä töissä taas alkoi kohtaus! :headwall: Olen ottanut Panadolia, nukuin päikkärit, kävelin raikkaassa ilmassa, kävely auttoi sen aikaan kun olin ulkona, kotona kipu taas tuntuu! :headwall: Yhden Panadolin otan vielä kun menen nukkumaan, josko pääsisin terveenä töihin aamulla! :saint:

Kerroin pomolle raskaudestani juuri näiden migreenikohtausten takia ja myös, koska en voi painavia asiakkaita nostaa-siirtää. Pomo onnitteli ja oli oikein ymmärtäväinen! Yllätyin! :D Ja Minun ei tarvitse tehdä iltvuoroja ollenkaan! :D Hyvä niin!

Tänään siis tasan rv 10 :heart:

kaikille vointeja toivotellen Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Juuri tein vatsa-selkä jumppaa kotona DVD:n avustuksella ja nyt on aivan ihana olo. Voipi kohta mennä Bondia katselemaan (=nukkumaan sohvalle). Selkä siis vaivaa aika ajoin vieläkin ja kyllä tuo jumppa ja venyttely tekee hyvää.
Nyt himoitsen vielä mustikoita ja jogurttia sekä siihen hieman hilloa. Appelsiinimehuun on tullut myös himo.

Tuo migreeni on varmasti kurjaa, kun usein vaivaa. Minulla on ollut vain lievää ja levolla siitä melkein on selvitty.

Suonikohjuja mulle ei ole tullut ollenkaan raskauksissa, mutta ne peräpukamat on kyllä vaivanneet. Täytyypä pitää nyt huolta, jottei vatsa pääse kovaksi. Raskausarpia vatsaan olen sen sijaan saanut reippaasti edellisissä raskauksissa, eikä rasvaukset kyllä ole auttaneet. Mutta ne on pieniä ulkonäköongelmia ja peittyvät bikineihinkin. Nyt kun niitä on jo valmiina, ei paljon enempää voi tulla...

Nyt sitä mehua juomaan ja jogurttia syömään,
hyviä öitä!
 

Yhteistyössä