35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Alkuperäinen kirjoittaja Kehäkukka:
Lumi-Marjalle kovetut pohojalaaset rutistukset ja lähetetään paljon rukouksia ylös, että kaikki menisi lopulta hyvin :hug: :hug:
Tuntuu vain jotenkin uskomattomalta, että jos lapsella ei todellakaan olisi päässä luuta, niin kuinka hän olisi pysynyt hengissä näin pitkälle??? :eek: Kun miettii, että noilla viikoilla lapsi jo heiluttelee hirveesti käsiään ja haroo päätään ja korviaan, niin luulisi että siinä tilanteessa sikiö vahingoittaisi jo itse itseään päänseudulle, jos ei luuta ole suojana??? :/

Kehäkukka ja Vilpertti 20+1
Pohojalaasella sisulla tällä mennähän etiäppäin. Kirjoituksesi oli kuin suoraan omasta päästä. Tuota samaa olen vatvonut mennen tullen kokoajan.

Tässä ajatuset selkiytyessä pahimman alkushokin jälkeen tuntuu jotenkin käsittämättömältä, että miten pikkuinen olisi voinut selvitä ilman kalloluita tähän asti. Sen verran vikkelään siellä liikuskeli, ettei ole järjen rajoissa ajateltavissa, että jokin oli noin pahasti pielessä.

Menemme 30.1. täällä yksityiselle lääkärille joka on nähnyt vähän enemmänkin kaikkea jo virka-aikanaan ja olen ollut hänen potilaansa jo edellistenkin raskauksien aikana ja osaan jotenkin luottaa hänen sanaansa. Jos tämän kaupungin ultrilla ei mitän levyyttä asiaan saa, niin otin yhteyttä jo Tampereelle yksityiselle ja olemma valmiit lähtemään sinne 4D ultraan. Pari lääkäriä on siellä informoitu asiasta ja ovat valmiina ottamaan tällaisen tapauksen vastaan vaikka viikonlopulla ja parin päivän varoitusajalla. Sen verran erikoiselta heidänkin korvaansa kuulosti tilanne. Pitää vaan ottaa sitten täältä yksityiseltä paperit mukaan ja keksussairaalan tekstit jotenkin saatava kans, mutta ei pakosta.

Olipa erilainen asennoituminen, mutta niin on taksatkin, mutta rahalla en tätä asian tärkeyttä todellakaan mittaa, enkä muutamalla sadalla kilometrillä, minkä sinäpäivänä saamme ajella. Mies on sitä mieltä ja sanoin minäkin, että tämä asia selvitetään loppuunasti ja katotaan mitä tuleman pitää. Luovuteta ei vähin eikä vähän suuremminkaan perustein. 4D kuitenkin näyttää kaikki selvemmin kuin tämä tavallinen.

Kiitos vielä kaikille tuesta, ei niitä sanoja tarvitakkaan, tärkeintä on, että en tunne olevani yksin. Olette kaikki korvaamattomia :hug:

Paljon onnea myös uusille mukaan tulleille, kun en ole ennemmin tajunnut edes tervetulleeksi omasta puolestani toivottaa. On ollut pää jotenkin sekaisin ja valehtelisin jos väittäisin, että olen aivan normaalitilassa. Kyllä tällaisen sulattaminen taitaa viedä enemmän kuin pari päivää.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 12+5

 
Lumi-Marjalle jaksamisia epätietoisuuden myllerryksessä :hug: ihan itku pääsi lukiessa kirjoitustasi. :( Onneksi menet yksityiselle lisätutkimuksiin.

ON: Lääkärin tarkistuksessa kävin torstaina. Oli uusi nuori mies lääkäri ja jännitti kyllä pirskatisti :/
Kohdunsuu oli n. 1cm auki mutta kanavaa oli kivasti vielä ettei hätää...
Supistellu on jonkin verran etenki rappuja kiipiessä...
Muuten kaikki OK. Rakenneultra olis 30.1,jännittää taas nähdä pikkuinen mönkijä.
Vaavi potkiskelee jo kovasti sinne tänne :D E kaksi kun en meinannu uskoa että kopsuttelu olisi vaavin potkuja, kun ne oli niin "kovia" verrattuna aikaisempien ensi potkuihin.
Mahakin on jo kasvanut niin että varmasti vieraatkin huomaa odotuksen. Eilen tulikn uudet mammahousut postista :)

Ja tervetuloa uusille!

T: amati ja nasukki 18+6
 
Lumi-Marjalle jaksamisia,toivottavasti tilanne ei ole niin huno kuin antoivat ensin ymmärtää :hug:

Omassa olotilassani ei kummempia. Voi kun sais mahan toimimaan, ei tarttunut pojan kuratauti mutta parempi niin.

Kovasti jo odottelen perjantain neuvolakäyntiä, vaikka edellisestä käynnistä vasta reilu viikko. Vaikka vauva onkin kova liikkumaan eikä itsellä ole mitään ihmeellisiä oireita niin silti sitä odottaa mitä neuvolatäti sanoo ja pääseehän kuuntelemaan pienen sydänääniä.

Tervetuloa uusille ja hyviä vointeja kaikille!

äitee-69 rv32+4
 
Mulle alkaa tulla neuroosi, kun noita supisteluja on ollut ja lääkäri on ollut viimeksi vko9 ja ilmeisesti seuraava on vasta 1,5kk päästä. Pelkään, että typsy ei jaksa mukana ja siitä pelosta tietty seuraa ylensyöminen joka ennestään pahentaa oloa. Eilen oli ihan kamala ilta, kun olin syönyt niin, ettei meinannut päästä koiria enää lenkittämään. Vielä pitäis kuitenkin ainakin kk mennä ennenkuin eloonjäämisprosentit on inhimillisiä.

kriisi & typsy 21+3
 
Kriisi: Pääset varmaan tutkituttamaan kohdunsuun tilanteen aiemmin, jos puhut huolestasi neuvolassa.

Tämän päivän rakenneultrassa varmistui, että lapsivettä on molemmilla vauvoilla normaalisti. Lääkäri säikytti pikkuisen todetessaan ääneen, että B vaikutti pienemmältä ja mainitsi samassa lauseessa rauhoitellen tuon mun tutkimuksessa käynnin. Down-lapsethan ovat normaalia pienempiä. Painoeroa ei oikeastaan ollut, A:n painoarvio on 237 grammaa ja B:n 224 grammaa ja tuon lääkärikin sitten kyllä totesi ihan ääneen. Tarkistin vielä kotona yhdestä kirjasta, että 19-viikkoinen painaa 200 grammaa ja 20-viikkoinen 250 grammaa eli vauvojen pitäisi olla ihan normaalipainoisia.

A:n sydäntä piti kuitenkin ultrata tarkemmin, koska asento oli aluksi huono. A:lla näyttää olevan sydämessä reikä ja lääkäri laittoi lähetteen Lastenklinikalle. Sieltä soittivatkin jo tänään ja sain ajan ensi viikon torstaille. Täytyy toivoa, että reikä on sellainen, joka olisi normaalirakenneultrassa voinut jäädä huomaamatta ja umpeutuu itsekseen syntymän jälkeen. Erehdyin näet nettiin lukemaan sydänvioista ja mielessä on, etteivät kaikki kromosomivirheet välttämättä lapsivesinäytteestä selviä. Tämä raskaus on kyllä yhtä huolehtimista.

Neliapila & pikkuiset 19+2
 
Tänään kävin heti aamusta salilla eikä sen jälkeen tullut mitään maratonsupistuksia, ilmeisesti kaikki on ihan hyvin. Töissä vaan pää meinaa ratketa, kun ovat jo nyt siirtämässä syrjään hommista, jotka kuuluis mun päätäntävaltaan. Joskus nää p*ssipäät insinöörit on vaan mulle liikaa.
 
Heissan!!

Viikonloppu takana ja uutta odotellaan aika menee kuin siivillä. Ensi maanantaina minulla rakenne ultra jota kovasti jo ootellaan.Esikoinen tahtois tietää kumpi siellä tulossa, mutta päätetty ettei sitä kysytä.Pääasia että kaikki menis hyvin loppuun saakka ja vauva kotiin tulisi.
Liikkeetkin alkoi tuntumaan tuossa viime viikon lopulla ja epäilen että istukka on tuossa edessä kun liikkeet kovin hentoja vielä.No sekin selvinnee sit ma. Sokerit on pysyneet "ehkä" hyvinä kun en jaksa yksinkertaisesti joka päivä olla niin tiukkis...Totuus tietenkin valkeaa sit kun ne todella nousee eikä enää ruokavaliolla pysy kurissa.
Tämmöisiä mietteitä..
 
Tervetuloa kaikki uudet.
Täällä kanssa ollut supisteluja, ajattelin kyllä pyytää päästä neuvolaan ylimääräiselle käynnille jos ne jatkuu. Pitää varmaan rajoittaa kuopuksen nostelua ja kelkkakyyti saa jäädä isin hoidettavaksi, eilen vedin kuopusta kelkassa ja alkoi heti supistella.

Tarrasukkia pienille ettei vain kenenkään maha-asukki tulisi liian aikaisin pois sekä voimia ja jaksamisia kaikille .

Fenix ja masukki 17+4

 
Pistäydympä välillä täälläkin. Toivoa yritän pitää yllä, että pikkuinen saisi pysyä matkassa, mutta eilen illalla alkoi taas tuhrutella. Mielessä ei juurikaan valoisia ajatuksia ole. Pelottaa vaan niin kamalasti. Toivottavasti kaikki olisi kaikestahuolimatta hyvin. Keskiviikkona on yksityisellä ultra. Voi kun siellä näkyis kaikki luut ja vielä oikeilla paikoilla. Kumpa vain pikkuinen pysyisi kyydissä edes sinne asti. Täällä ei oikein mikään asia hoidu viikonlopun aikaan, joten mun tuurilla kaikki kamala tapahtuu just silloin.

Fenix toivotaan,e ttä sun supparit ei pahene ja pikkuinen pysyy matkassa mukana. Toivottavasti pääset näytille, jos siltä alkaa tuntumaan. Ihan jo oman mielenrauhan vuoksi.

Jaksuja kaikille, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 13+4
 
Marraskuu -07

*Viivin..........1.11.......2. lapsi..LUS___7.11.-07 tyttö
*Pömppöli ... 7.11..... 4. lapsi. LuAS___22.10.-07 poika
*Apassin kyynel...19.11...3.muksu. TAYS

Joulukuu -07

*Meirami.......2.12.......2. lapsi..KYS___ 30.11.-07, poika
Tammikuu -08

*Minneli........27.1........3.lapsi..KYS

Helmikuu -08

*Äippä70......1.2........ 1.lapsi..KSKS
*Mielikki.......21.2.........5.lapsi.TAYS
*Viipukka.... 23.2........ 2.lapsi. KYS
*Mai68..........28.2.......1.lapsi..Falun sairaala...Ruotsi

Maaliskuu -08

*Hexodus.......5.3. (Enkelipoika 03/07)..1.lapsi...KOS
*Strömsö...... 5.3.......1.lapsi..K-HKS
*Eulis........... 21.3.......3.lapsi..NKL
*Vaaka-70.....29.3......1.lapsi..KSKS

Huhtikuu -08

*Bettina........10.4......3. ja 4.lapsi..Englanti
*Tanja72.......11.4......7.lapsi..Nkl
*Puella..........22.4......4.lapsi..OYS
* Juu..............24.4.....2.lapsi..Lks
Toukokuu -08

*vappuvauvan äiti..5.5....2.lapsi...TAYS
*Ronya Royce....15.05.....2.lapsi...QCCH London
*Kriisi...31.5....5.lapsi...Jorvi

Kesäkuu -08

*Karpalo -67...16.06....3.lapsi...SATKS
*Neliapila... -71...16.06.....6. ja 7. lapsi (kaksoset)...Jorvi
*ansku71...16.06...3.lapsi...
*amati...20.6...6.lapsi...PKKS
*Inkkäri...22.6....2.lapsi...OYS
*Fenix....29.6....5. lapsi....Kys

Heinäkuu -08
*senjuska...4.7... 5.lapsi,toinen yhteinen...pkks
*anjamarita...24.07...1.lapsi...NKL
*Lumi-Marja......28.7.2008...6.lapsi, toinen yhteinen...SeKs

Elokuu -08
*Hanan...3.8...5. lapsi...NKL
*rouva pikkumyy...11.08...ensimmäinen yhteinen..TYKS
*Irtosora...13.8...ensimmäinen...NKL
*Rosamunde....15.8....kolmas (1.yhteinen)
*Säihke...20.8...kolmas...TAYS
*Mimuli...22.8...neljäs...TAYS

Syyskuu -08
*OnniMaija...19.09...4.lapsi...SATKS


lisäsin listalle itseni ja muutaman muun uuden. Toivottavasti kaikki tuli oikein.


 
Iltaheippaus rankan työviikon jälkeen! :D
Alkuviikko meni vielä melko hyvin. Tänään tiesin jo aamusta, että päivästä tulee rankka .
Minulla asiakkaalla pesutupa varattuna ja pyykkikorin kantaminen minulle on liikaa, vaikka käytin autoakin, että menisi mahdollisimman helpolla, mutta kantaakkin oli pakko. Alavatsa kipeytyi sen vuoksi heti aamusta, Tiuhti-Viuhti on hyvin tarkka, kantaa en saisi! 2:n asiakkaan suihkutus ja taas pyykkitupa iltapvllä pyykit pois sieltä! 14 aikaan kun menin taukotuvalle, olin aivan poikki! 14:30 sanoin tuvalla olijoille, että minun pitää nyt lähteä kotia lepäämään, pomo lähti samaa matkaa ulos, hänelle sanoin, että kantaminen on täyttä myrkkyä minulle! Hän sanoikin, että ottaisin levon kannalta vklopun, niin teinkin heti kotia päästyäni, otin Panadolin jo matkalla kotiin kipuihin ja kotona heti sänkyyn nukkumaan. Mies teki ruuan, heräsin sen syömään ja takasin nukkumaan, nukuin yht 3 tuntia ja lämpöäkin taas 37,1 ja ilm on noususuunnassa.

Minulla nyt se vkloppu, jolloin ennen vanhaan alkoivat menkat, eli vähän varovaisuutta edelleenkin siis näemmä!

Onko muilla tälläsessä alkuraskauden vaiheessa nuo nostamiset /kantamiset käyneet ylivoimaisiksi? Koskaan ennen ei tälläista ole ollut raskauksien aikana, joten minulle täysin uutta!

Onneksi kauppareisuilla mies kantaa ostokset aina tai jos yksin käyn en osta kovinkaan paljoa.

Maanantaina siis se npultra, kiva juttu nähdä taas meidän pikku "menninkäistämme" :heart:

Mukavaa vkloppua kaikille :flower:

Toivoo Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 11+4 :heart:
 
Lumi-Marjalle jaksamista ja lämpöisiä, myötätuntoisia ajatuksia :heart:

Pikkumyylle tsempityksiä np-ultraan, ainahan se vähän jännittää. Minua ainakin jännitti, onneksi niskaturvotusta ei ollut, luku oli 1,1 mm. Nyt odottelen verikokeen tuloksia n. viikon. Pitkä aika!

T. Rosamunde rv 11
 
Onnittelut hyvistä npultra tuloksista! :flower: :heart:
Minulta ei ilm oteta verikoeseulaa, koska joka tapauksessa lapsivesipunktio edessä! :saint:

Tänään taas jo hyvä olo!

Onnea myös Lumi-Marjan ultraukseen ja voimia kaikkeen! :hug: :flower:
 
Pikamoikkaus, kiitti kaikille tsempeistä. Vuotokin sit taas loppui ja soittelin jo mieltäni rauhotellen äippäpolille uudemman kerran. Siellä olikin tällä kertaa eri kätilö puhelimessa ja haki mun kansionkin esille. Siellä oli kuvat pikkuisesta ja hän sanoi, että soittaisi takaisin hetken päästä. No, hän soittikin. Oli tarkemminkatsellut kuvaa ja totesi, että minulla saattapi olla istukka aivan edessä ja ehkäpä jopa kohdunsuun päällä. Hän oli sitä mietlä, että sellaisen näköinen varjostuma siinä on. Saattaa kuulemma olla endometrioosiakin.

No, joka tapauksessa se varjostuma voipi olla syy, miksi vauvelia ei näkynyt kunnolla ja käski ottaa nämä päivät ennen ultraa rauhassa. Se pieni vuotelu kuulemma tukisi asiaa, että istukka olisi taas kerran liian alhaalla. Hänen mielestä kuva, jossa päätä mitattiin, näytti pienen pää kauniin muotoiselta, jossa on selkeät reunat. Sen puolesta ei hätää, mutta ei hänkään siinä kalloluuheijastetta nähnyt. Tosin, jos pieni on istukan takana ja ties minkä muun kudoksen, niin ei voi kuulemma 5,2cm ihmisalun osat kunnolla näkyäkkään.

Ette usko miten tuo keskustelu antoi taas uutta voimaa jaksaa päivästä toiseen. Ohjeeksi antoi passituksen petiin aina, kun vähänkin siltä tuntuu. Nostella en painavia saa ja pitää ottaa rennosti. Meillä tänään muut siivos huushollin ja minä vain saan katella telkkua tai olla täs koneella Nukuin pitkän päikkärinkin neidin kans.

Nyt vain jo vähän positiivisemmalla mielellä odotan keskiviikon ultraa, jos kaikki olisi ihan oikeasti hyvin ja kaikki pelko vain pelkkää säikähdystä. Mut kaikesta huolimatta silti varaudun ikäviin uutisiin, ei parane liikaa tuukittautua siihen, että kaikki olisi ok. Sitä putoo kovaa ja korkeelte, jos alkaa itelleen uskotella jotain, mitä ei ole.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille:)

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 13+5
 
Kiva, että kannustavan kätilön kanssa sait jutella, antaa paljon voimia ja uskoa, että kaikki kuitenkin hyvin teidän pienellä Helmi-Onnilla :heart:
Sydämestäni, toivon sitä!

Kuten jossain pinossa mainitsit, että sinullakin olisi nyt menkka-aika ilman tätä raskautta, sama minulla täällä ja alavatsaan välillä hetkittäin sattunut, mutta ei vuotoa kuitenkaan.

Nukuin siis tänäänkin 2 h päikkärit *luksusta* :heart:

Heippa ja eläkämme toiveikkaina! :hug: :flower:
 
Lumi-Marjalle ISOT voimahalit :hug:
Tosi hyvä juttu, että toivoa on jo annettu!! Kuulostais kyllä tosi omituiselta, ettei kaikki olisi kunnossa kun kerran pieni liikkuu normaalisti ja heiluttelee käsiään :heart:
Toivottavasti saatte ultrassa helpottavia uutisia!!

Kaikille muillekin hyvää ja rentouttavaa viikonlopun jatkoa!
Rouva Pikkumyylle myös onnea matkaan maanantaille! ja Rosamundelle onnea hyvistä tuloksista!

Tätähän tää raskausaika tuntuu olevan, etapista toiseen suoriutumista :attn:
Viikot kyllä menee niiiiiin hirveetä vauhtia eteenpäin, ettei meinaa mukana pysyä!
Löysin meinaan itseni juuri äippävapaalta eli duunit loppui viime viikolla!!! Nyt on ohjelmassa pienten vaatteiden silittelyä ja paikalleen laittoa ja viikkojen kuluttelua! Ei olis montaa enää jäljellä... reilun viikon päästä ollaan jo viisaampia, kun taitaa olla suunniteltu sektio edessä, niin seuraavalla ä-polikäynnillä sovitaan ilmeisesti jo pienen synttäripäivä :heart:

Taitaa odotella jo itsekin sitä päivää, ainakin vatsanahka venyy tälläkin hetkellä siihen malliin :xmas:

Voikaapa kaikki hyvin ja roppakaupalla tarrasukkia pienille lähettelen!!
Ja äideille rentoa raskausaikaa =)

Hexodus ja masumonottaja 34+3
 
Aamulla käväistiin rakenneultrassa ja kaikki oli ihan paikoillaan =) Nyt kai jo sitten uskaltaa hyvillä mielin keskittyä tähän mahan kasvatteluun. Kyllä oli upeeta nähdä nähdä kun pikku kaveri heilutteli varpaitaan ja vilkutteli :heart:

Tänään oli kai muitakin menossa samaan, kertokaahan kuulumisia !

Ihanaa viikon alkua kaikille "mahakkaille" !
 
np-ultrassa oli kaikki ihanasti!!! nähtiin tulevan-herra-isän kanssa meidän pikkuinen ihkaensimmäistä kertaa ja kyllä siinä vaan omakin sydän hypähti, kun näki pienen sydämen sykkivän ihan ensimmäisellä "ruudullisella". elämä muuttui, totisesti, näistä näyistä, ei voi mitään! ehdin muutaman sekunnin miettiä synkkiä, kun pieni ei ensin liikkunut yhtään, mutta kätilö kiirehti sanomaan, että sikiöillä on lepo&liikuntavaiheita. ja pian hän siellä jo jumppasikin :D voi ihmettä!
laskettu aika (13.8.) ei muuttunut, koko vastasi 11+3, kuukautisten mukaan siis 11+5.
olemme molemmat hyvin vaikuttuneet näkemästämme. meille tosiaan tulee vauva!!

t. irtis
 
Karpalo ja irtosora :heart: :hug: :heart: Ihania uutisia. Minä täällä ilonkyyneliä vuorostani vieritän, kun saa lukea noin mahtavia uutisia. Juuri noin pitäisi asioiden mennäkkin, onnellisesti :)

Onnea matkaan myös muille, joilla utrauksia tässä just ja ihan kohta ja aikojen päästä.

Oma ultra alkaa pelottaa jo pahemman kerran. Kyllä tässä pohojalaanen lujuuski alkaa jo pikkuhiljaa rapista taas kohti katuojaa ja positiivisuus rapisoo alas, kun syksyllä lehdet puusta. Elikkäs mun mieliala ailahtelee aivan laidasta laitaan. En ole kuitenkaan sillä mielellä menossa sinne, että saa tietää keskeytyspäivän ja miten se tehdään, minne pikkuinen sen jälkeen ja jen... Olen menossa sillä mielellä, että tarkistetaan, et se pää sieltä alkaa hahmottua ja ehkä jo kalloluuvastettakin olisi näkyvillä. Menen miehen kans ja aika siksi vasta kuudelta illalla. Mieluummin miehen kans, kun yksin. Yksi yksinäinen kerta riitti, kun ei ollut ketään henkä turvautua, vaan yksi piti kolkossa lääkärinhuoneessa odotella toista tuntia, et joku tulee hakeen sieltä uuteen ultraan.

Yksityisellä puolen ei tosin ole tuota pelkoa, että istutetaan tuntitolkulla odottelemassa. Olen päivän viimeinen asiakas ja jos jotain pahaa kuitenkin näkyy, niin tuon lääkärin tuntien hän laittaa heti käymään sairaalanpuolella ja valmistellaan asia asiallisesti eteenpäin. Keskiviikon ultraaja on täällä naistentautien ja synnytysten ylilääkäri, et taitaa hänen sanansa kans vähän vaikuttaa miten asiat hoidetaan.

Sykekkin huitelee välillä missä sattuu, kun jännitys on päällä koko ajan. Mulla on noita rytmihäiriöitä muutenkin, mut jotenkin tämä kaikki pelko on vaan lisänny niitä. Ei mitään huolestuttavan vakavia, mutta ilkeeltä tuntuvia kuitenkin.

Pitää vaan yrittää keskittyä arkeen ja tähän olennaiseen, perheeseen. Keskiviikko ilta tulee sellaisena kuin se tulee ja elämme sen mukaan. Itsehän ei siihen voi vaikuttaa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 14+0
 
Hei vaan! Täällä aletaan olla malttamattomia,kun rv.39+2 ! Joka ilta ajattelen et joko ne supistelut ensi yönä alkaa ja aamulla taas totean,että ei...olen jopa nukkunut Erittäin hyvin,mikä tietty hieno juttu!! Kohta meille tulee vauva,ihanaa.... :hug: Tsemppiä kaikille
 
Lumi-Marja!
Kyllä musta tuntuu vieläkin niin utopistiselta, et sulla on jo noin paljon viikkoja ja lapsi on pysynyt edelleenkin mukana, jos häneltä luut päästä puuttuisi!! :eek: Kyllä luulisi, että luonto olisi tehnyt jo tehtävänsä, jos niin todellakin olisi! Ihana, et pääsette yksityiselle tutkimuksiin ja pidetään varpaat ja peukut pystyssä, että Helmi-Onnilla on kaikki kunnossa!! :hug:

Kehäkukka ja Vilpertti 21+4
 
Kiitos Kehäkukka, utopistiselta se minustakin tuntuu, ei voi mitään. Ne googlen kuvahausta löytyneet kuvat ja paljon tietoa niiden mukana ei vaan antanu kovinkaan vankkaa pohjaa utopialle. Näitä kalloluuttomia lapsia todellakin on syntynyt ja hetken elänytkin. Mut ei siltikään mene mun jakeluun aivan täysin, miten ihmeessä se voi olla edes mahdollista. Mut sen kätilön väitteen, ettei pienellä ole päätä, olen haudannut jo heti alkuun. Jos ei olis päätä, niin miten ihemeessä vois edes liikkua. Löytihän se lekurikin viikkoja vastaavan pään, joten järjellä ajateltuna täs hommassa on jokin luonnollinen ja järkevä selitys. Tunteet onkin sit eri juttu ja raskasuhormonit ei ainakaan auta täs asiassa, jossa täytyis pitää hermot kurissa. Mut keskiviikkona toivottavasti ollaan vähän viisaampia, hope so.
 
Heissulivei!!!

LUMI-MARJALLE: Paljon voimia sekä :hug: Toivotaan kaiken olevan hyvin!!

Tänään kävin sitten siellä rakenne ultrassa ja kyllä mua pelotti mennä sinne, en aiemmissa raskauksissa ole edes osannut pelätä mitään vaan jotenkin tuudittautunut siihen että kaikki menee ok.Vaikka todellisuudessahan ei voi mitään ennakkoon tietää. Nyt vaan kaikki sormet ja varpaat pystyssä täällä toivotaan että masukki saa olla mukana loppuun saakka ja kotiin hänet sitten kesäkuussa tuoda. Kaikki oli siis päällisin puolin mitä ultralla on nähtävissä hyvin, vettä oli normaali määrä ja kokokin vastasi viikkoja. esikoinen oli hiukan harmistunut kun ei saanut selville onko tulija poju vai typy..hih..sanoin että kaikki aikanaan.
Selkä minulla vihoittelee toden teolla, pelottaa kuinka sen kans jaksaa loppuraskaudessa.Tartteis tehdä varmaan jotain asian eteen.

Mutta nyt syömään hedelmäsalaattia ja vanilla vispiä siihen lisään...nam..

- Ansku ja masukki 20+0-
 
Hei kaikille!
Surullisia uutisia täältä npultrasta
Sikiö on oikean kokoinen, sydän sykkii, jalat kädet heiluu, munuaiset toimii, virtsarakossa virtsaa.....mutta turvotusta sekä niskassa, että pään ympärille, sekä omfaloseele, eli vatsaontelo ei ole ainakaan vielä vatsan sisällä!
Huomenna aamulla soitto TYKS:n genetiikan polille heti aamulla ja varaan aikaa sinne jatkotutkimuksiin - ja toimenpiteisiin, eli toivoa ei annettu!

Olen vain itkenyt, itkenyt ja itkenyt, olemme suunnattoman surullisia!

Elämä romahti hetkessä!

Pieni toivo itsellä elää, että tämä olisi vain pahaa unta ja saisimme vielä tämän vauvan, mutta professori, joka lähetteen laittoi genetiikan polille sanoi, että voitte yrittää uutta raskautta heti, ei tarvitse pitää taukoa, lausunto siis ei toivoa antanut.

Kovasti pikkuinen siellä liikkui, ensin ultrattiin vatsan päältä, sitten alateitse, jotta näkyvyys saatiin hyväksi!

Jäin siis siraslomalle, käymään näitä asioita läpi, toivottavasti pääsen nopeasti TYKSiin jotta asiat etenevät nopeasti, mihin sitten etenevätkin?

Terv Surumielinen Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv12
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kehäkukka:
Lumi-Marja!
Kyllä musta tuntuu vieläkin niin utopistiselta, et sulla on jo noin paljon viikkoja ja lapsi on pysynyt edelleenkin mukana, jos häneltä luut päästä puuttuisi!! :eek: Kyllä luulisi, että luonto olisi tehnyt jo tehtävänsä, jos niin todellakin olisi!
Valitettavasti pitää nyt tässä todeta, että vaikka sikiöltä puuttuisi aivot (anenkefalia), niin sikiö on silti kykenevä kasvamaan ja mahdollisesti jopa elämään kohdun ulkopuolella muutaman päivän. Eli luonto ei välttämättä aina osaa poistaa ajoissa elämään kykenemättömiä yksilöitä.

Toivottavasti kohdallasi (Lumi-Marja) on kuitenkin ennemminkin kyse ultraäänen tarkkuudesta noinkin varhaisilla viikoilla. Jaksamista!
 

Yhteistyössä