35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Rouva Pikkumyy :hug: :hug: :hug: paljon voimia ja jaksuja tuleviin aikoihin. Tuonne sikiöseulassa kiinni jääneiden pinoon laitoin enemmän....olen todella pahoillani :'( :hug:

Kata-76 Kiitos kommentista. Myös tämän suuntaiset viestit ovat hyvinkin tervetulleita. Ei kaikki voi olla vain positiivista. Meidän kohdalla lääkäri pois sulki tuon anankefalian, koska päänmuoto oli hyvä kaikesta huolimatta. Sehän tässä ihmetyttääkin. Treatcher-Collin syndrome antoi googlen kuvahaulla jotain siihen suuntaan, mitä lääkäris epäitiin. Mut ei sekään aivan sellainen ole. Täs alkaa olla aika hukassa, mut eiköhän huomenna jotain suuntaa tule asiaan. Tuttavan kohdalle on sattunut juuri sellainen anankefalia tapaus, joka syntyi lasketussa ajassa ja eli päivän. Siitä on jo monta vuotta, mutta eipä sellaiset unohdu ihan heti.

Nyt vain eletään hetki kerrallaan ja odotellaan huomista. Pelottaa jo vähän liikaakin.

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 14+1
 
Pikkumyy :hug: ..en oikein osaa mitään sanoa. Mutta seurailen sekä sinun ja Lumi-Marjan kuulumisia suurella myötätunnolla.

Seerumiseulastani odottelen tuloksia lopuviikosta. Olen kuitenkin jo päätökseni jotakuinkin tehnyt: aion mennä lapsivesipunktioon, oli seerumikokeen tulos sitten mikä hyvänsä. Joten pyydän varmaan heti lähetteen, kun olen saanut soiton tai kirjeen loppuviikosta. Toivottavasti kirjeen! Meillä kun soitto merkitsee huonoja uutisia.





 
Aika Tyksissä menemme yhdessä miehen kanssa ultrataan tarkasti, useampikin lääkäri voi sanoa mielipiteensä ja jos heistä toivoa on tehdään samalla istukkabiopsia, jos vain teknisesti onnistuu, istukka on takaseinämässä. Hoitaja oli todella ystävällinen! :heart:

Huomenna lisää! :flower: :wave:
 
Rouva Pikkumyy, :hug: hurjasti voimia huomiselle, kyllä oli pysähdyttävä uutinen, mutta älä menetä vielä toivoasi, hyvä että useampi lääkäri katsoo tilanteen, Lumi-Marjalle myös voimahali, epätietoisuus on tosi rankkaa. Pidetään täällä kaikki mammat peukut ja varpaat pystyssä että kaikki kääntyisi vielä parhain päin!
Kesänlapselle, tervetuloa mukaan porukkaan!
 
Heippa TYKS:stä kotiuduttu!
Juu kyllä aikaa siellä vierähti. Mukava mies lääkäri teki ultralla tutkimuksia, jopa kahdella erillä koneella!

Tuloksia, hyvä tulos hän ei enää puhunut omfaloseelestä vaan sanoi , että täällä on pieni napatyrä ja jos se on ainoa muutos voidaan leikata vauvan synnyttyä onnistuneesti.

Mutta kun se turvotus onkin isoin huoli!
Eli niskassa eniten siellä 6mm, norm pitäisi olla ainakin alle 3mm! Pään alueella vähän turvotusta ja selän alueella vielä vähemmän.

Sitten kun sanoin, että jos sikiö on erittäin vakavasti sairas, niin eikö keskeytys ole ilmeistä? Hän sanoi heti, ei keskeytystä saa pelkällä turvotusanomuksella, eli pitää olla muuta!

Sitten istukkanäytteen oton yritystä: Sitä kun ei oteta kohdun kautta vaan istukan vierestä sisään, ensinnäkin kohtuni on hyvin syvällä toiseksi suoleni meni pahasti istukan vierestä, vaikka mitä temppuja yritettiin, näytettä ei saatu otettua, koska minä olisin tulehduksen takia joutunut hengenvaaraan. Siis uusi käynti taas TYKS:ssä ensi keskiviikkona! Silloin kokeillaan istukkanäytettä ja jos silloinkaan ei onnistu viimeinen mahdollisuus on seuraavan viikon ma.

Ja jos näillä ei onnistu sitten lapsivesipunktio!

Hyvä, jopa erittäin hyvä asia on: Sikiö kasvaa huimaa vauhtia, tänään rv12+2 vastasi jo kokoa rv 13! Tämä taas osaltaan poissulkee kromosomipoikkeavuuksia, esim kromosomi 18 ja 13 olemassaoloa! Myös hieman down syndroomaa myöskin(siis vähentää mahdollisuutta tähän häiriöön)

Mitä sitten saattaa olla : Napatyrä joskus harvoin aiheuttaa turvotusta.
Toinen varteenotettava tekijä mikä otettava huomioon jos todetaan, ettei kromosomihäiriötä, on että sikiöllä todetaan sydänvika, sekin kontrolloidusti useimmiten pystytään hoitamaan , synnytys Helsingissä ja heti vauvan sydänleikkaus!

Yksi vaihtoehto on myös, että jos sikiö vakavasti sairas, tulee nyt kahden viikon sisään spontaani keskenmeno!

Paljon vaihtoehtoja, mutta tilanne ei ole aivan toivoton, koska sikiö kasvaa erittäin hyvin! Minä olen laihtunut sen mitä olen lihonutkin tämän murheen vuoksi, mutta sikiö saa ravintonsa!

Nyt vain odottelua, mutta ei enää niin murheen murtamana, koska myös toivoa annettiin!

Rouva Pikkumyy ja (taistelija Tiuhti-Viuhtimme rv 12+2) ultran mukaan rv 13


 
Ihania uutisia Rouva Pikkumyy :heart: Kuulostaa sitlä, että kaikki selviää ja mitään kovin kamalaa ei voi olla. Sydänvioista selvitää, meilläkin selvittiin ja poika voi hyvin, turvotukset voi olla merkki mistätahansa eikä välttämättä tarkoita yhtään mitään, kuten meidän piikuneidillä, terve tyttö, vaikka turvotusta olikin. aivan ihanan huojentavia uutisia. Vaikka jotain varjoja vielä onnen päällä ehkä saattaa ollakkin, niin minun mielestäni suurempi mahdollisuus kaikella on kääntyä vielä hyväksi. Napatyrähän on yleinen ja sen leikkaaminen on lääkärille aivan rutiinia. Minä olen aikoinani syntynyt ison napatyrän kanssa ja leikattu kuukauden ikäisenä. Siitä on sentään vähän enemmän vuosia aikaa ja silloinkin osattiin asia hoitaa, niin nykypäivänähän se menee ihan varmasti hyvin. Onnea matkaan Tiuhti-Viuhtille ja vanhemmille. Lippu korkealle ja olkoon kaikki hyvät haltijatkin mukana odotuksessa, että saisitte odotella elokuuta hyvillä mielin ja saada ihanan pikkuien syliin. :heart: Harmillinen juttu sen istukkanäytteen kanssa. Joskohan sitten ensiviikolla onnistuisi. Mullakin ollut istukka kolme kertaa takaseinässä ja istukkanäytettä yritettiin ottaa, mutta ei onnistunut. Punktiokin jäi väliin, kun ultrattiin uudelleen ja todettiin, ettei punkito olekkaan niin pakollinen. Silloin löytyi se poitsun sydänvika ja valmistauduttiin sit siihen.

Oma ultra muutaman tunnin päästä ja pelko on aika sietämätön. Kädet hikoo jännityksestä ja vatta ihan sekasin. Eipä osaa oikein muuta tehdä kun selata nettiä ja yrittää ajatella muuta. Vähän vaikeeta se on, kun on kyseessä oman pienen terveys ja se, saako pikkuinen kullanmurunen jatkaa elämää, vai saako kuolemantuomion. Vai kenties lisäaikaa ja katotaan taas parin viikon päästä uudelleen.

Sekavin miettein, Lumi-Marja ja Helmi-Onni 14+2
 
Rva Myy toivottavasti et nyt ymmärrä väärin, kun täällä iloisista uutisista hihkun. En siis tarkoita sitä, että on iloinen uutinen se, että vuavalla saattaa olla sydänvikaa tms. vaan sitä, että ei ole omfaloseele. Myös sitä tarkoitan iloisella uutisella, että keskeytys ei ole nyt päällimmäisenä, vaan vauvan hyvinvoinnin seuraaminen. Olen täällä niin sekaisin, et en osaa edes asioita ilmaista niin kuin ajattelen. Itken ja nauran yhtäaikaa. Koko aamun olen jännännyt milloin sulta tulee viestiä ja samalla jännään iltaa. Kaikkea hyvää koko prheelle :hug:
 
Juu Lumi-marja ymmärsin hyvin, että olit iloinen ns hyvistä puolista mitä tänään todettiin! :D :heart:

No 2 mahdolisuutta vielä istukkanäytteeseen ja jos ei onnistu niin sitten lapsivesipunktio ja nyt tiedän, että olemme hyvissä käsissä aina jos jotain ilmenee yhteydet TYKS:n äpolille tai tietenkin omaan neuvolaankin saa tulla!

Minulla 1 supistus siellä ultran aikaan kun piti ravata 2 kertaa vessassa, jotta saimme puolityhjän rakon kanssa katsottua onnistuuko näyte ja vielä uudestaan kun rakko piti olla täysin tyhjä ja taas yritettiin. Niin siinä vaiheessa hoitaja joka oli paikalla, kun ultraus taas aloitettiin sanoi ahaa nyt näkyy supistus.

kun nousen seisomaan välillä tuntuu alavatsa hetkeksi välillä kovenevan, mutta esin olen kävellyt pitkiä sauvakävelylenkkejä ja supistuksia ei tule, mutta jos kannan painavaa alavatsaan alkaa sattua, joten en kanna! :D

Jos tulee kipuja alavatsalle enemmän otan yhteyttä TYKS:iin tai jos alkaa vuoto, menen sinne heti, näin annettiin ohjeet! :heart:

Hyvissä käsissä joka tapauksessa siis olemme! :heart:

onnea Lumi-Marjalle ultraan, olet mielessäni!
Ps miehenikin aamulla kysyi mitä teille kuuluu? Hänkin ajattelee teitä! :heart:
 
Rouva Pikkumyy =) ei huonoja uutisia ollenkaan, jos vauva noin kovasti kasvaa ja liikehtii, on kaikki melko varmasti ihan hyvin. Napatyrästä tuli mieleen, että meidän kissalla oli sellainen ja se leikattiin "nuoruusiässä", en tiedä onko ihmisiellä vaarallisempaa, varmasti leikkauksella hoituu (ethän loukkaannu kun tässä kissan napatyrästä höpisen). Voimia kovasti, toivotaan että seuraava näyte onnistuu ja saatte nopeasti tulokset.
Lumi-Marjalle kovasti myös voimia :hug:
Tänään kävin neuvolassa, vauva oli taas poikittain, nyt viikoja kohta 33, kuulemma ehtii vielä kääntyä, toivotaan että niin tapahtuu.

Rauhallista illanjatkoa kaikille!
 
Meidänkin kuopuksella oli kyllä syntyessään napatyrä, mutta tosin pieni ja parani ajallaan itsellään, mutta hänen aikanaan ei ollut tälläistä npultrausta, että tiedä vaikka hänelläkin olisi ollut isompi tässä alkuraskaudessa!?
Ja en yhtään tykkää pahaa., vaikka kissoistakin puhutaan samaan hengen vetoon! :D
Kiva, kun ensi ke taas näemme miten pikkainen on kasvanut ja kehittynyt! :heart:

Hei vaan kaikille! :heart: :wave:
 
Rouva Pikkumyy, palaan taas kissan napatyrään ( :eek: ) siinä mielessä että eläinlääkäri sanoi sen olevan perinnöllistä ja myös kissan emolla oli ko. vaiva, en tiedä miten ihmisellä, mutta jos teidän kuopuksella se oli, voisikohan olla että sama juttu olisi nyt Tiuhti-Viuhdilla, kun kerroit ettei kuopusta ultrattu näillä viikoilla. Toivotaan että olisi sitä ja asiat selviäisivät parhain päin!
 
Ultrakuulumisia :'( Minut voi poistaa listalta. Pieni rakas vauvamme sai tänään kuolemantuomion. Vaikka anankefalia olikin jo pois suljettu, se pienellä kuitenkin on. Selkäydinanava oli jo turvonnut, kasvojen luitakaan ei näkynyt. aivorunko nähtävästi sen verran kehittynyt, että pystyi liikkumaan, joka sekin on jo vähentynyt. Sydän sykki vielä noin 90-100 tiheydellä. Ultrakuvanäkymä oli lohduton, ei päätä oikein ollenkaan. Vartalo turvonnut ja huomenna klo 10 keskussairaalaan tekemään lähetettä keskeytykseen. Noin viikon, puolentoista kuluttua pitäisi tämän olla ohi. Henkisesti tuskin koskaan.

Parasta mahdollista teille kaikille toivon. Ei tällaista pitäisi kenenkään kokea. Onnea pikkuisillenne ja teille mammoille toivoen, Lumi-Marja
 
Täällä on niin paljon tapahtunut.
Pahoitteluni ensinnäkin Lumi-Marjalle; ei ole sanoja, joilla suruanne voisi lohduttaa.
Rouva Pikkumyy: järkytyin kovin uutisistasi, mutta tänään oli helpottavaa lukea, että toivoa on. Jaksamista myös sinulle ja perheellesi.

Olen ollut nettipimennossa kotona jonkin aikaa, kun on ollut teknisiä ongelmia ja töissäkin joskus vain aamusella olen vilaissut palstaa.

Itse odotan pelonsekaisin mielin niskapoimu-ultraa, joka on ensi viikon lopulla. Toisaalta se kertoo jo paljon, mutta en haluasi kuulla huonoja uutisia - kukapa haluaisi. Olen yrittänyt ajatella muitakin asioita kuin tätä vauvaa, koska se viime syksyn keskenmeno vaan vaanii peikkona taustalla. Samalla mietin, että menenkö joka tapauksessa kromosomitutkimuksiin, kun tuota ikää on jo niin paljon.

Olo mulla on kuin en oliskaan raskaana, paitsi ne jokailtaiset pikku unet tarvitsen, mutta muuten olen voinut loistavasti.

Töissä olo on jo tökkinyt jonkin aikaa (omat kemiat ei oikein käy yksiin jotenkin uuden pomon kanssa), joten odotan siltäkin osin, että saisin jäädä kotiin vauvan ja muiden lasten kanssa.

Jaksamista kaikille ja hyviä öitä!
mimuli ja siskoveikka melkein 11 viikkoa!
 
Ja perheellenne, niin kovasti toivoin/toivoimme teille hyviä uutisia, mies vielä illalla kysyi joko olet laittanut kuulmisia, mutta menimme nukkumaan aikaisin joten en tiennyt, että näin ikävää, oli luettavana! :hug: :'(

Voimia paljon teille suuressa surussanne :hug: :'( Sitä/tätä tuskan määrää on vaikea ymmärtää!paljon voimia teille jaksaa eteenpäin rakkautenne varmasti kantaa tämän ikävänkin asian ylitse, olen aivan sanaton, miten lohduttaa! Mutta mielessämme olette! :hug: :'(

Pikkuiselle Helmi-Onnille paljon enkeleitä matkaan! :hug: :'(

Surullinen Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Lumi-Marjalle!
Oikein paljon halauksia teille :hug: :hug: ja voimia, voimia ja voimia!! :heart: Nämä on niitä elämän asioita, joiden edessä ihminen tuntee itsensä pieneksi. Mutta näihin kun ei voi itse mitenkään vaikuttaa.. :'(

Myötäeläen

Kehäkukka
 
paljon voimia lumi-marjalle suureen suruun :hug:
olen ollut ilman nettiä viikon ,mut joka päivä olet ollut ajatuksissani :heart:
rouva pikkumyyllekin :hug:

oma napa,olen kahden viikon sairaslomalla,poskiontelot vaivaa.
työlääkäri oli sitä mieltä et parin viikon huili tekis hyvää.
likkeitä ei tunnu vielä ,joka vähän huolestuttaa,istukka mulla tossa ihan edessä.
nyt sekin vähän aiheuttaa huolestumista kun ei paino nouse :ashamed:

voimia kevääseen kaikille

senttu ja lassilotta 17+5
 
Lumi-Marja, voimia kovasti sinulle ja miehellesi, ihan käsittämätöntä ja epäinhimillistä että joudut odottelemaan vielä keskeytystä noin kauan :hug: saathan apua ja tukea tarpeeksi selvitäksesi surun ja tuskan yli?
 

Yhteistyössä